لوازم ورزشی

ست شطرنج، راهنمای خرید بازی شطرنج حرفه‌ای و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ست شطرنج باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

گاهی اوقات، پیدا کردن هدیه مناسب کمی دشوار است. هیچ چیز نمی تواند ناامید کننده تر از خرید یک ست شطرنج برای یک دوست یا یکی از عزیزان باشد و متوجه شوید که بیش از صد گزینه مختلف برای خرید وجود دارد. مطمئناً زمانی شخصی قصد خرید ست شطرنج را دارد و اطلاعات کافی در مورد خرید این وسیله سرگرمی را در اختیار ندارد، بنابراین نیاز به یک راهنمای خرید جامع دارد.‌ نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا خرید بازی شطرنج را برای شما کمی آسان تر کنیم. ما در سایت کیمیک فهرستی از انواع ست شطرنج و تجهیزات شطرنج یا سایر بازی‌هایی که مردم اغلب به دنبال آن هستند، ایجاد کرده‌ایم. ما نه تنها پیشینه‌‌ای در مورد چگونگی شروع جستجوی شما برای هدیه عالی ارائه می‌دهیم، بلکه نکاتی در مورد چگونگی یافتن هدیه شطرنج عالی نیز ارائه می‌دهیم.

ست شطرنج بهترین هدیه برای کودک و نوجوان است، زیرا باعث افزایش استعداد و نبوغ در کودک شما می‌شود. کودک شما با این بازی یاد می‌گیرد که حرکات حریف خود را پیشبینی کند که این امر سبب افزایش قدرت ریسک و تصمیم گیری در آینده می‌شود. بازی شطرنج حتی در زمان بزرگسالی از زوال عقل نیز جلوگیری می‌کند. ست شطرنج یک بازی کم حجم است به همین علت جابجایی آسانی دارد. پس اگر می‌خواهید در سفر کنار خانواده خود مدت زیادی سرگرم شوید، می‌توانید این وسیله را خریداری کنید. شطرنج بازی سن و سال خاصی ندارد، بنابراین شما در هر رده سنی که باشید، می‌توانید با این وسیله سرگرم شوید و مهارت ذهنی خود را تقویت نمائید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید ست شطرنج را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله سرگرمی به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع ست شطرنج آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید ست شطرنج باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

بازی شطرنج چیست؟

شطرنج، یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های رومیزی است که توسط دو حریف بر روی یک تخته شطرنجی با قطعات طراحی شده خاص از رنگ‌های متضاد، معمولاً سفید و سیاه، بازی می‌شود. سفید ابتدا حرکت می‌کند، پس از آن بازیکنان بر اساس قوانین ثابت به نوبت می‌چرخند، هر بازیکن سعی می‌کند مهره اصلی حریف، پادشاه، را به مات ببرد موقعیتی که نمی‌تواند از گرفتنش جلوگیری کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید میز و صندلی شطرنج

تاریخچه استفاده از بازی شطرنج:

شطرنج اولین بار در قرن ششم پس از میلاد در هند ظاهر شد و در قرن دهم از آسیا به خاورمیانه و اروپا گسترش یافت. حداقل از قرن پانزدهم، شطرنج به دلیل محبوبیت آن در میان اشراف، به عنوان بازی سلطنتی شناخته شد. قوانین و طراحی صحنه به آرامی تکامل یافت تا اینکه در اوایل قرن نوزدهم هر دو به استاندارد امروزی رسیدند. زمانی که شطرنج یک انحراف فکری مورد علاقه طبقات بالای جامعه بود، در قرن بیستم رشد چشمگیری در علاقه داشت، زیرا بازیکنان حرفه‌ای و تحت حمایت دولت برای کسب عنوان رسمی قهرمانی جهان و جوایز تورنمنت پردرآمد به رقابت پرداختند. مسابقات شطرنج سازماندهی شده، بازی‌های مکاتبات پستی و شطرنج اینترنتی اکنون مردان، زنان و کودکان را در سراسر جهان جذب می‌کند. پیش سازهای باستانی و بازی های مرتبط منشا شطرنج همچنان محل بحث است. هیچ مدرک معتبری وجود ندارد که نشان دهد شطرنج به شکلی شبیه به بازی مدرن قبل از قرن ششم پس از میلاد وجود داشته است.

ویژگی‌های بازی شطرنج:

شطرنج روی تخته‌ای از ۶۴ مربع بازی می‌شود که در هشت ردیف عمودی به نام فایل و هشت ردیف افقی به نام رنک مرتب شده‌اند. این مربع‌ها بین دو رنگ متناوب می‌شوند. یکی روشن، مانند: سفید، بژ، یا زرد و دیگری تیره، مانند: سیاه یا سبز. تخته بین دو حریف طوری تنظیم می‌شود که هر بازیکن یک مربع رنگ روشن در گوشه سمت راست داشته باشد.

انواع بازی شطرنج

  • بازی خانه حشرات: باگ هاوس نوعی بازی شطرنج است که توسط چهار بازیکن در دو صفحه شطرنج بازی می‌شود. سپس قطعات گرفته شده ممکن است توسط شریک در نوبت خود در یک مربع خالی قرار داده شوند.
  • بازی دیوانه خانه: کریزی هوس به گونه‌ای است که از اکثر قوانین عادی شطرنج پیروی می‌کند، با این تفاوت که مهره‌های گرفته شده را می‌توان در نوبت شما دوباره به تخته معرفی کرد. مهره‌ها به همان روشی حرکت می‌کنند که در شطرنج سنتی انجام می‌دهند.
  • بازی بررسی کردن: یک نوع ساده از بازی شطرنج است که یک کار واضح در ذهن دارد. پادشاه را هر چند بار که می‌توانید بررسی کنید. قوانین عادی اعمال می‌شود، اما شما همچنین می‌توانید با چک کردن یا تیک زدن در مجموع ۳ بار برنده یا بازنده یک بازی شوید.
  • بازی پادشاه تپه: پادشاه تپه یک نوع بازی هیجان انگیز می‌باشد که در آن هدف این است که پادشاه خود را به مرکز تخته یا بالای تپه برساند.
  • بازی فیشر تصادفی: گونه‌ای از بازی شطرنج است که توسط بابی فیشر قهرمان فقید جهان اختراع شد. قوانین بازی مانند شطرنج استاندارد می‌باشد، اما در تلاش برای کاهش تاثیر تئوری باز کردن، مهره‌ها به‌طور تصادفی در رتبه‌های عقب هر بازیکن به هم ریخته می‌شود.
  • بازی مه جنگ: در این نوع بازی، مربع‌هایی که مهره‌های شما نمی‌توانند به سمت آن‌ها حرکت کنند، در مه پوشیده شده‌اند. شما نمی‌دانید مهره‌های حریف کجا هستند مگر اینکه مهره‌های شما بتوانند آن ها را ببینند.
  • بازی چاتورانگا: شکلی باستانی از بازی شطرنج که بدون قلع و قمع و حرکات ملکه و اسقف متفاوت است.
  • بازی شطرنج چشم بسته: در این بازی بدون دیدن مهره‌ها باید شطرنج بازی کنید.
  • بازی پیاده‌های جانبی: مانند بازی شطرنج استاندارد است، پیاده‌ها نیز می توانند به شکل مربع به طرفین حرکت کنند.
  • بازی اژدر: پیاده‌های خود را به پرواز بفرستید، در این نوع پیاده‌ها همیشه می توانند ۱ یا ۲ مربع به جلو حرکت دهند.
  • بازی بدون قلعه سازی: شطرنج استاندارد که در این بازی شما مجاز به قلع و قمع نیستید.
  • بازی شطرنج هدیه: اولین کسی باشید که تمام مهره های خود را از دست می‌دهد و برنده می‌شود.
  • گروه ترکان و مغولان: سیاه دارای تنظیمات معمولی است، سفید دارای ارتشی متشکل از ۳۶ مهره پیاده است. آیا می‌توانید گروه ترکان و مغولان را شکست دهید یا به پیروزی هدایت کنید.
  • ثبت مهره‌های شطرنج: این یک نوع بازی آنلاین است. برای مزیت استراتژیک یا فرار از موقعیت‌های از دست رفته، قطعات خود را ثبت کنید.
  • شطرنج اتمی: این بازی هم به صورت آنلاین انجام می‌شود. قطعات دستگیر شده منفجر می شوند. برای پیروزی، در بازی باید پادشاه را در یک انفجار نابود کنید.

مزایای بازی شطرنج:

شطرنج توانایی دیدن از دیدگاه دیگران را توسعه می‌دهد

  • شطرنج بازان ماهر یاد می‌گیرند که حرکات بعدی حریف را پیش بینی کنند. برای پیش ‌بینی اینکه شخص دیگری در مرحله بعدی چه خواهد کرد، بازیکن باید توانایی اتخاذ دیدگاه شخص دیگر و استنباط اقدامی را که احتمال دارد انجام دهد را توسعه دهد.
  • دانشمندان علوم رفتاری این توانایی را برای دیدن از دیدگاهی دیگر را نظریه ذهن می‌نامند. این یک توانایی است که برای اعمال همدلی و ایجاد روابط اجتماعی سالم ضروری می‌باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که شطرنج این توانایی چشم انداز را در کودکانی که این بازی را تمرین می‌کنند، توسعه می‌دهد.

شطرنج حافظه را بهبود می‌بخشد

  • شاید تعجب آور نباشد که بدانید شطرنج بازان خبره مهارت‌های حافظه قوی دارند. از این گذشته، بازی شامل به خاطر سپردن ترکیبات متعددی از حرکات و نتایج بالقوه آن‌ها است. همچنین جالب است بدانید که شطرنج‌بازان با تجربه عملکرد بالاتری در رابطه با نوع خاصی از یادآوری نشان می‌دهند. حافظه شنیداری یعنی توانایی به خاطر سپردن آنچه از طریق شنیدن آموخته‌اید است.
  • در یک آزمایش، محققین منبع معتبر توانایی یادآوری شطرنج بازان خبره را با افرادی که تجربه بازی شطرنج نداشتند مقایسه کردند. آن‌ها دریافتند که شطرنج بازان در به یاد آوردن لیست کلماتی که شنیده بودند بسیار بهتر از افرادی بودند که هرگز شطرنج بازی نکرده بودند.
  • شطرنج بازان ماهر همچنین توانایی بهتری نسبت به حد متوسط در به خاطر سپردن و تشخیص سریع الگوهای بصری دارند که به عقیده محققان منبع مورد اعتماد از به خاطر سپردن موقعیت‌های پیچیده شطرنج ناشی می شود.

شطرنج شما را قادر می سازد وارد یک حالت جریان شوید

  • شطرنج بازی یک احساس عمیقاً پاداش دهنده از مشارکت کامل است که در آن شما در یک کار چالش برانگیز در سطح اوج عملکرد عمل می‌کنید. ورزشکاران، هنرمندان و مجریان اغلب ورود به نوعی پیچ و تاب زمانی را توصیف می‌کنند، جایی که آن‌ها کاملاً بر روی کار در حال انجام تمرکز دارند که به نظر می‌رسد آگاهی آن‌ها از هر چیزی فراتر از اجرا ناپدید می‌شود.
  • منبع قابل اعتماد محققانی که فعالیت مغز را مطالعه می‌کنند، خاطرنشان کردند که امواج تتا در الکتروانسفالوگرام‌ها (EEG) زمانی که افراد در حالت بازی هستند، افزایش می‌یابد. مطالعات نشان داده‌اند که همان سطوح بالای امواج تتا در اسکن مغزی شطرنج بازان باتجربه در طول مسابقات شطرنج دشوارتر است.

شطرنج خلاقیت شما را بالا می برد

  • محققان مدرسه‌ای در هند مهارت‌های تفکر خلاق دو گروه از دانش آموزان را آزمایش کردند. یک گروه در بازی شطرنج آموزش دیده بودند و گروه دیگر فاقد آموزش در این زمینه بودند.
  • در این آزمون‌ها از دانش‌آموزان خواسته شد که کاربردهای جایگزینی برای آیتم‌های رایج داشته باشند و الگوها و معناها را به شکل‌های انتزاعی تفسیر کنند. دانش‌آموزانی که شطرنج بازی می‌کردند در آزمون‌ها نمرات بالاتری کسب کردند. محققان به این نتیجه رسیدند که شطرنج توانایی دانش آموزان را برای تمرین تفکر واگرا و خلاق افزایش می‌دهد.

شطرنج منجر به مهارت های برنامه ریزی بهتر می‌شود

  • بازی‌های شطرنج برای دوره‌های طولانی تفکر خاموش شناخته می‌شوند، که در طی آن بازیکنان هر حرکت را در نظر می‌گیرند. بازیکنان زمان خود را صرف پیش بینی پاسخ‌های حریف و تلاش برای پیش بینی هر احتمالی می‌کنند. این عادت ذهن یعنی تفکر و برنامه ریزی دقیق یکی از مزایای سلامت شناختی بازی شطرنج است.
  • دانشمندان علوم رفتاری به دو گروه از افراد تست برج لندن دادند، یک تست عملکرد شناختی شامل میخ‌ها، مهره‌ها و مهارت‌های برنامه‌ریزی آن‌ها را اندازه گرفتند. گروهی که مرتباً شطرنج بازی می‌کردند، مهارت‌های برنامه‌ریزی بهتری نسبت به گروهی که شطرنج بازی نمی‌کردند، نشان دادند. همچنین افراد گروه شطرنج زمان بسیار بیشتری را برای تصمیم گیری در طول آزمون صرف کردند.

شطرنج می تواند درمان را موثرتر کند

  • برخی از مشاوران و درمانگران به عنوان وسیله ای برای افزایش خودآگاهی و ایجاد روابط درمانی مؤثرتر، شطرنج را با مراجعان بازی می کنند. شطرنج که به عنوان یک استراتژی درمانی خلاق در نظر گرفته می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که واکنش‌های خود را در برابر استرس و چالش‌هایی که در جریان مسابقه ایجاد می‌شوند را مشاهده کنید.
  • درمانگر شما حضور دارد تا به شما کمک کند تا پاسخ‌های خود را ارزیابی کنید و در مورد اینکه چرا به مشکلات پاسخ می‌دهید بیشتر بیاموزید.

شطرنج ممکن است در برابر ایجاد زوال عقل محافظت کند

  • در یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۹ دانشمندان دریافتند که انعطاف‌پذیری ذهنی پیچیده شطرنج می‌تواند به محافظت از افراد مسن در برابر زوال عقل کمک کند. محققان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد این بازی حافظه، محاسبه، مهارت‌های دیداری، فضایی و توانایی‌های تفکر انتقادی را به چالش می‌کشد، ممکن است به کاهش زوال شناختی کمک کند و اثرات زوال عقل را با افزایش سن به تعویق بیندازد.
  • شطرنج می تواند علائم ADHD را بهبود بخشد. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ که شامل ۱۰۰ کودک مدرسه‌ای مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی بود، محققان بازی شطرنج منظم را در یک رویکرد درمانی چند وجهی در نظر گرفتند. دانشجویانی که در این روش درمانی شرکت کردند، پس از دوره درمان، ۴۱ درصد کاهش در بی‌توجهی و فعالیت بیش از حد را تجربه کردند.

شطرنج الکترونیکی ممکن است به جلوگیری از حمله پانیک کمک کند

  • هیچ مطالعه‌ای در مقیاس بزرگ برای حمایت از استفاده از برنامه های شطرنج برای کمک به کاهش علائم حمله پانیک وجود ندارد. در یک مطالعه موردی در سال ۲۰۱۷ فردی که حملات پانیک را تجربه کرده بود، توانست از یک برنامه شطرنج در تلفن برای افزایش حس آرامش و جلوگیری از پیشرفت حمله پانیک استفاده کند.
  • کلید موفقیت در یافتن سطح مناسبی از چالش بود تا توجه او را به خود جلب کند و از احساسات ناخوشایند منحرف شود. برای این کاربر، سطوح دشواری ۲ تا ۴ فقط میزان مناسبی از تعامل را فراهم می‌کند.

آیا شطرنج مزایای خاصی برای کودکان دارد؟

مطالعات منبع معتبر نشان می‌دهد که شطرنج رشد این توانایی‌ها را در کودکان افزایش می‌دهد.

  • مهارت‌های حل مسئله
  • مهارت‌های اجتماعی و ایجاد رابطه
  • مهارت‌های تفکر

حتما بخوانید: راهنمای خرید لوازم تناسب اندام تی آر ایکس

نکات مهم برای خرید شطرنج:

شکل قطعات را مطابقت دهید

داشتن یک تخته شطرنج خوب به مهره‌های شطرنج نیز نیاز دارد. اگر در بازار مهره‌های شطرنج هستید، تقریباً می‌توانید هر چیزی که دوست دارید را خریداری کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که می‌خواهید قطعات و تخته از کیفیت یکسانی برخوردار باشند. شما همچنین می خواهید مهره‌های شطرنج با صفحه مطابقت داشته باشد. قطعات خیلی بزرگ را برای یک تخته کوچک یا قطعات خیلی کوچک را برای یک تخته بزرگ خریداری نکنید.
از بازی شطرنج با صفحه شطرنج و مهره‌های شطرنج که مکمل یکدیگر هستند لذت بیشتری خواهید برد. همچنین می‌توانید یک صفحه شطرنج را خریداری کنید که با مهره‌هایی که به‌طور خاص برای آن تخته ساخته شده‌اند نیز ارائه می‌شود.

آنچه را که می‌توانید بخرید

اغلب اوقات ما به دنبال ارزان‌ترین محصول می‌گردیم و آن را برای ارزش فرضی آن می‌خریم. با این حال، این دقیقاً همان کاری نیست که شما باید هنگام جستجوی مجموعه‌های شطرنج برای فروش انجام دهید. البته تا زمانی که یک ست شطرنج عالی باشد، می‌توانید یک معامله را جستجو کنید، فقط مطمئن شوید که ست شطرنج از کیفیت بالایی برخوردار است. دلیل اینکه چرا باید کل بودجه ست شطرنج خود را به جای جستجوی یک مجموعه ارزان تر خرج کنید، این است که ست‌های شطرنج ارثیه هستند. ناگفته نماند که می‌توانید از یک مجموعه برای تمام بازی‌های شطرنج خود لذت ببرید. همچنین، وقتی با یک ست شطرنج خوش ساخت و با کیفیت بازی می‌کنید، از بازی لذت بیشتری خواهید برد.

به چه نوع ست شطرنجی نیاز دارید

  • نکته مهم دیگری که هنگام جستجوی ست‌های شطرنج برای فروش باید در نظر داشته باشید این است که نوع ست شطرنج مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. اول از همه، ست شطرنج خود را کجا نگهداری می‌کنید. اگر قصد دارید آن را در کمد نگه دارید، اهمیت چندانی ندارد، اما اگر می‌خواهید آن را روی میز قهوه خانه نمایش دهید، مطمئن شوید که چوب‌ها به خوبی مطابقت دارند.
  • همچنین، هر چند وقت یکبار شطرنج بازی خواهید کرد. اگر شطرنج باز روزانه هستید، باید روی یک ست شطرنج بسیار بادوام سرمایه گذاری کنید. اگر به سادگی یک ست شطرنج می خواهید که مکمل یک میز یا اتاق باشد، می توانید نوع دیگری را خریداری کنید. اگر می خواهید فقط در سفر شطرنج بازی نمائید، ست های شطرنج مسافرتی انتخاب بهتری برای شما هستند. فقط به خاطر داشته باشید که می خواهید از ست شطرنج خود برای چه چیزی استفاده کنید و این شما را به ست مناسب راهنمایی می‌کند.

تشخیص خوب مهره‌ها

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید هنگام انتخاب یک ست شطرنج به خاطر بسپارید، تشخیص صحیح مهره‌ها می‌باشد. یعنی چقدر خوب می‌توانید ملکه را از پادشاه تشخیص دهید به همین دلیل است که همه تخته‌های مسابقات از سبک‌های بسیار متمایز از مهره ها استفاده می‌کنند. از خرید مجموعه‌های ترسناک یا مضمونی دوری کنید و چیزی را با ظاهری بسیار ساده پیدا کنید. هیچ چیز برای یک شطرنج باز آزاردهنده تر از این نیست که باید آگاهانه تلاش کند و تعیین کند که این چه مهره‌ای است. در چنین بازی‌هایی، صاحب تخته قطعاً مزیت میدان بازی را خواهد داشت. زیرا آن‌ها قبلاً با مجموعه بازی کرده‌اند. من خیلی از بازی‌ها را به کسانی باخته‌ام که ست‌های موضوعی را به باشگاه شطرنج می‌آورند و اصرار می‌کنند که به جای بازی با تخته مسابقات با تخته آن‌ها بازی کنیم.

مجموعه‌ای را انتخاب کنید که یک مجموعه مسابقات استاندارد باشد

قوانین یک ست مسابقات شطرنج استاندارد به شرح زیر می‌باشد. مربع‌های روی صفحه شطرنج باید از یک طرف به سمت دیگر ۲ ¼ اینچ باشد و قد شاه باید از ۳¾ تا ۴¼ اینچ باشد. هنگام جستجو در اطراف، به سادگی مجموعه شطرنج مسابقات را تایپ کنید و آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا خواهید کرد. اگر قصد دارید در خانه یا با یک دوست زیاد بازی کنید، پیدا کردن یک مجموعه استاندارد مسابقات بسیار مهم نیست. شطرنج معمولی را می توان روی هر صفحه شطرنجی بازی کرد، اما من شخصاً به اندازه و وزن خوب یک مجموعه مسابقات عادت کرده‌ام.

مجموعه ای را انتخاب کنید که دارای قطعات وزنی باشد

اگر قصد دارید شطرنج سریع بازی کنید، این بسیار مهم است. اگر قطعات بی وزنی دارید، به خصوص با پایه های کوچک، می‌توانید در حین انجام یک بازی منتظر چند تصادف در اینجا و آنجا باشید. مهره‌ها نباید در یک نسیم بریزند و نباید در حین بازی شطرنج سریع بریزند.

اگر زیاد بازی می‌کنید، مطمئن شوید که بادوام هستند

یک ست شطرنج پلاستیکی باید برای سال‌ها زیبا و بادوام باشد. تکه‌های چوب معمولاً نسبت به قطعات پلاستیکی بیشتر در معرض خراش‌ها و تراشه‌هایی هستند که به وضوح قابل مشاهده هستند. اما اینجا موضوع سلیقه شخصی و بودجه است. قطعات چوبی ممکن است بسیار گران باشند، اما معمولا زیباتر به نظر می‌رسند. خوشبختانه، مجموعه‌های چوبی ارزان‌تر نسبت به مجموعه‌های گران‌تر برای ضربه زدن ایده‌آل‌تر هستند، زیرا جزئیات کمتری دارند، به این معنی که لبه‌های ظریف کمتری برای به هم ریختگی وجود دارد. قطعات پلاستیکی تقریبا همیشه بادوام‌تر و تقریباً همیشه ارزان‌تر هستند. برای اولین مجموعه، من یک مجموعه خوب، بزرگ، بادوام و وزن از قطعات پلاستیکی را توصیه می کنم.

تخته مناسب خود را پیدا کنید

  • در دنیای تجهیزات شطرنج مسابقات چند تخته مختلف برای انتخاب وجود دارد. من سه نوع مختلف وجود دارد: تخته رولفلکس وینیل، تخته چوبی یک تکه و تخته چوبی تاشو. اگر در حال حرکت هستید و می خواهید تخته‌ای با قابلیت حمل آسان داشته باشید، قطعاً می‌خواهید با تخته وینیل همراه شوید. این بسیار سبک، و بسیار قابل حمل است، و ناگفته نماند که بسیار ارزان است. شما می توانید یک تخته شطرنج مسابقات وینیل را با کمتر از ۲ دلار پیدا کنید. همانطور که تصور می‌کنید، آنها از نظر ظاهری جذاب‌ترین تخته‌ها نیستند، اما اگر برای فضا تحت فشار هستید، بیش از آن را جبران می‌کنند.
  • تخته بعدی که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم تخته چوبی یک تکه است. این هم یک تکه چوب جامد است و اجازه تا زدن را نمی دهد. این تخته شطرنج کم قابل حمل ترین نوع تخته شطرنج می‌باشد، اما اگر قصد دارید بیشتر در خانه بازی کنید و نیازی به بردن ست خود به جایی ندارید، بهترین است. بسیار جذاب است زیرا از چوب ساخته شده است و خط ناخوشایندی از وسط ندارد.
  • آخرین تخته‌ای که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم تخته چوبی تاشو است. اگر به دنبال مصالحه هستید، این یکی انتخاب خوبی است. اگر به قابلیت حمل و نقل علاقه دارید، اما ظاهر یک تخته چوبی را نیز دوست دارید، این مورد مناسب شماست. به اندازه وینیل قابل حمل نیست، اما بسیار قابل حمل‌تر از تخته‌های چوبی معمولی است. همانطور که می بینید، همه انواع مختلف تخته‌ها جذابیت خاص خود را دارند، اما من پیشنهاد می کنم برای اولین مجموعه خود از تخته وینیل استفاده کنید، صرفاً به دلیل قابلیت حمل شگفت انگیز و قیمت پایین آن با این حال، اگر قطعات و تخته را جداگانه خریداری می‌کنید، باید اندازه مربع های روی تخته و اندازه پایه پادشاه خود را در نظر بگیرید.

فروشگاه شطرنج مناسب را انتخاب کنید

یک فروشگاه آنلاین شطرنج را پیدا کنید که تخته، مهره‌ها و کیف را در یک بسته به فروش می‌رساند. هزینه آن بسیار کمتر خواهد بود و به علاوه همه چیز تا اندازه و رنگ با هم هماهنگ شود. این فروشگاه‌ها هر چیزی را که تولید می‌کنند دست ساز بوده و با بهترین کیفیت تولید می‌شود. قیمت آن‌ها هم خیلی مناسب است و بهترین چیز در مورد آن‌ها این است که در بسته‌هایی مانند آنچه در بالا ذکر شد ارائه می‌دهند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ست شطرنج مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه ست پارچ و لیوان ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ شطرنج مدل چوبی DGT Sepenta

شطرنج مدل چوبی DGT Sepenta

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۲x50x50 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۱۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • وزن مهره
    ۱۵۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۳x52x52 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۰۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    صفحه شطرنج سلطنتی قطر مناسب و زیادی دارد و همین باعث وزن بیشتر آن شده است. این مزیت باعث می شود که شما بتوانید علاوه بر استفاده ورزشی از آن، به عنوان یک وسیله تزئینی از آن استفاده کنید.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ شطرنج مدل DGT luxury

شطرنج مدل DGT luxury

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵x55x55 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۴۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • وزن مهره
    ۱۵۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۶x56x56 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۴۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    صفحه شطرنج سلطنتی قطر مناسب و زیادی دارد و همین باعث وزن بیشتر آن شده است. این مزیت باعث می شود که شما بتوانید علاوه بر استفاده ورزشی از آن، به عنوان یک وسیله تزئینی از آن استفاده کنید.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ شطرنج مدل المپیک

شطرنج مدل المپیک

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۰x50x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۵۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • وزن مهره
    ۹۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۵۷x57x5 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۴۶۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    مشخصات صفحه سلطنتی و مهره فدراسیونینوع محصول : صفحه سلطنتی و مهره فدراسیونیجنس : چوب زبان گنجشک و گردوابعاد : ۵۰ در ۵۰ سانتی‌متررنگ‌های موجود : قهوه ای تیره و روشنوزن : ۴۵۰۰ گرمقابلیت حمل آسان : دارد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ شطرنج کد C

شطرنج کد C

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۴۵x45x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوب زبان گنجشک و گردو
  • وزن مهره
    ۱۶۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۴۷x47x5 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۴۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    دارای تاییدیه فدراسیون شطرنج

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ شطرنج مدل لوکس سلطنتی

شطرنج مدل لوکس سلطنتی

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۰x50x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۴۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوب زبان گنجشک و گردو
  • وزن مهره
    ۱۶۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۵۲x52x7 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۴۵۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    از بهترین متریال استفاده شده در صفحات و مهره های شطرنج

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ شطرنج کد A

شطرنج کد A

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۴۵x45x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوب زبان گنجشک و گردو
  • وزن مهره
    ۱۶۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۴۷x47x4 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۴۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    دارای استاندارد فدراسیون شطرنج

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ تابلو آموزشی شطرنج مدل فوق حرفه ای مدل Pro

تابلو آموزشی شطرنج مدل فوق حرفه ای مدل Pro

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۱۰۰x100x15 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    فلز
  • سطح زیر مهره
    مگنتی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • اقلام همراه
    کیف
  • سایر توضیحات
    تابلوی آموزشی شطرنج مدل فوق حرفه ای به همراه یک عدد کیف پارچه ای محتوی مهره های مگنتی و علائم راهنما خدمت شما ارسال می شود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ شطرنج مدل شهریار کد DGT

شطرنج مدل شهریار کد DGT

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۰x50x15 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • سایر توضیحات
    این محصول به همراه یک باکس چوبی با درب کشویی و دو عدد مهره وزیر مازاد بر تعداد استاندارد مهره ها ، خدمت شما ارسال می شود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ شطرنج مدل نیشابوری

شطرنج مدل نیشابوری

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۴۰x40x3.5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۵۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    سنگ
  • سطح زیر مهره
    ۵×۵ سانتی متری
  • جنس مهره
    سنگ آلفا
  • وزن مهره
    ۲۰-۷۵ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۸۴x25x16 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۹۰۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ شطرنج مدل چوبی طرح کلاسیک کد A03

شطرنج مدل چوبی طرح کلاسیک کد A03

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۵x55x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • اقلام همراه
    کاور
  • سایر توضیحات
    این محصول به همراه یک عدد باکس چوبی با درب کشویی به منظور محافظت بیشتر از مهره ها و هم چنین دو عدد مهره وزیر مازاد بر تعداد استاندارد خدمت شما ارسال می شود.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ شطرنج مدل نیشابوری کد ۳

شطرنج مدل نیشابوری کد 3

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۴۰x40x3.5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۵۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    سنگ
  • سطح زیر مهره
    ۵×۵ سانتی متری
  • جنس مهره
    سنگ آلفا
  • وزن مهره
    ۲۰-۷۵ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۸۴x25x16 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۹۰۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ شطرنج مدل اسکاندیناوی

شطرنج مدل اسکاندیناوی

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۵x55x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • وزن مهره
    ۹۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۵۷x57x7 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    صفحه و مهره DGT

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ شطرنج مدلی نیشابوری کد ۲

شطرنج مدلی نیشابوری کد 2

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۴۰x40x3.5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۵۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    سنگ
  • سطح زیر مهره
    ۵×۵ سانتی متری
  • جنس مهره
    سنگ آلفا
  • وزن مهره
    ۲۰-۷۵ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۸۴x25x16 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۹۰۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ شطرنج مدل چوبی DGT Young

شطرنج مدل چوبی DGT Young

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۲x50x50 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۹۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • وزن مهره
    ۱۵۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۳x51x51 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۰۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    صفحه شطرنج سلطنتی قطر مناسب و زیادی دارد و همین باعث وزن بیشتر آن شده است. این مزیت باعث می شود که شما بتوانید علاوه بر استفاده ورزشی از آن، به عنوان یک وسیله تزئینی از آن استفاده کنید.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ شطرنج مدل چوبی طرح abc کد A10

شطرنج مدل چوبی طرح abc کد A10

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۰x50x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۱۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    ام دی اف
  • سطح زیر مهره
    مخ سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • اقلام همراه
    کیف
  • سایر توضیحات
    این محصول به همراه یک باکس چوبی با درب کشویی به منظور محافظت حداکثری از مهره های خدمت شما ارسال می شود.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ شطرنج مدل سنگی لوکس

شطرنج مدل سنگی لوکس

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۴۱×۴۱ سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۰۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    سنگ
  • سطح زیر مهره
    ۳.۲ سانتی متری
  • جنس مهره
    سنگ
  • وزن مهره
    ۷۵ گرم
  • سایر توضیحات
    جنس صفحه: سنگ طبیعی گرانیت با بکارگیری تکنولوژی چاپ uv_ جنس مهره: نوعی سنگ مصنوعی فشرده _ جنس باکس: چوب معطر روسی دارای پایه های فلزی آنتیک _ کلاسه اپرنس: اشرافی _ کلاسه کاربری: بازی، دکور نما _ رده انبارش: سنگین _ بسته بندی: فوم ضربه گیر و نایلون حباب دار ویژه دیجی کالا _ کلاسه تم: سلسله هخامنشیان و کورش کبیر_ کیف: ندارد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ شطرنج مدل چوبیDGT

شطرنج مدل چوبیDGT

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۲x50x50 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۱۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • وزن مهره
    ۱۵۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۳x52x52 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    صفحه شطرنج سلطنتی قطر مناسب و زیادی دارد و همین باعث وزن بیشتر آن شده است. این مزیت باعث می شود که شما بتوانید علاوه بر استفاده ورزشی از آن، به عنوان یک وسیله تزئینی از آن استفاده کنید.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ تابلو آموزش شطرنج مدل حرفه ای کد WUW

تابلو آموزش شطرنج مدل حرفه ای کد WUW

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۱۰۰x100x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۵۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    فلز
  • سطح زیر مهره
    آهن ربا سانتی متری
  • جنس مهره
    پلاستیک فشرده
  • اقلام همراه
    کیف
  • سایر توضیحات
    لوازم مازاد این تابلو آموزشی از قبیل : پیکان ها و ستاره های نشان دار و مهره های مغناطیسی ، داخل یک کاور پارچه ای قابل شست و شو خدمت شما ارسال می شود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ شطرنج مدل blinds

شطرنج مدل blinds

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۴۵x45x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۱۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    پلاستیکی سانتی متری
  • جنس مهره
    پلاستیکی
  • وزن مهره
    ۵۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    کیف
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۴۷x47x5 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۲۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    صفحه شطرنج نابینایان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ شطرنج کد A

شطرنج کد A

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۴۵x45x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوب زبان گنجشک و گردو
  • وزن مهره
    ۱۶۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۴۷x47x4 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۴۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    دارای استاندارد فدراسیون شطرنج

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ شطرنج مدل چوبی pro

شطرنج مدل چوبی pro

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۰x50x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰۰ گرم
  • جنس مهره
    ندارد
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۵۲x52x7 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۶۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    جنس:چوب زبان گنجشک و گردو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ شطرنج مدل مستر کد D

شطرنج مدل مستر کد D

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۴۵x45x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوب زبان گنجشک و گردو
  • وزن مهره
    ۱۶۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۴۷x47x5 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۴۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    دارای تاییدیه فدراسیون شطرنج

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ شطرنج مدل مستر کلاسیک

شطرنج مدل مستر کلاسیک

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۵x55x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۹۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • سایر توضیحات
    پک صفحه و مهره شطرنج به همراه دو عدد مهره وزیر مازاد بر تعداد استاندارد و یک عدد باکس چوبی با درب کشویی خدمت شما ارسال می شود .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ شطرنج مدل سیسیلی مستر

شطرنج مدل سیسیلی مستر

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۵x55x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    مخملی سانتی متری
  • جنس مهره
    چوبی
  • وزن مهره
    ۹۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۵۷x57x7 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    صفحه DGT و مهره کلاسیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ شطرنج مدل GR20

شطرنج مدل GR20

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۰×۵۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • سطح زیر مهره
    ۳ سانتی متری
  • جنس مهره
    چوب
  • وزن مهره
    ۱۵ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۵۰x24x7 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۵۰۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    اسال ۳۲ عدد مهره شطرنج و یک عدد کاور ترمه همراه محصول

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ شطرنج مدل کژوال پرو

شطرنج مدل کژوال پرو

مشخصات

  • ابعاد صفحه
    ۵۵x55x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰۰ گرم
  • جنس صفحه
    چوب
  • جنس مهره
    پلاستیکی
  • وزن مهره
    ۵۰۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۵۷x57x7 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    صفحه DGT و مهره فدراسیونی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ست شطرنج در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تبلت طراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا