تبلت

تبلت طراحی، راهنمای خرید تبلت گرافیکی یا قلم نوری ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید تبلت طراحی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

تبلت‌ طراحی برای آسان‌تر و دقیق‌تر کردن آثار هنری دیجیتال طراحی شده‌ است. طراحی با ماوس به ندرت به طرح ایده‌آل شما نزدیک می‌شود و اغلب دست و پا گیر می‌باشد. تبلت‌ طراحی که از یک پد تخت و قلم الکترونیکی تخصصی تشکیل شده‌، اغلب توسط هنرمندان حرفه‌ای دیجیتال برای قرار دادن دقیق‌تر خطوط و استفاده از حرکات طبیعی مرتبط با طراحی استفاده می‌شود. تبلت‌های گرافیکی در حالی که اغلب ابزارهای مفیدی هستند، اما بدون اشکال هم نیستند، بنابراین قبل از خرید باید هزینه‌ها را در مقابل مزایا مورد سنجش قرار دهید. روزی روزگاری هنرمندان نمی‌توانستند هیچ کاری را بدون یک بسته لوازم هنری انجام دهند. اما امروزه در عصر دیجیتال تبلت طراحی تمام ابزار مورد نیاز برای طراحی را در کمترین حجم به هنرمند ارائه می‌کند تا به راحتی طرح مورد نظر خود را اجرا کند.

مشکل این است که تعداد زیادی از هنرمندان همچنان با محصولات موجود در بازار مثل مداد و کاغذ آشنا دسترسی دارند. یا دیگر هنرمندان ناامید می‌شوند و تبلت‌های عمومی را خریداری می‌کنند که مطابق با نیازشان نیست. این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند تا جزئیات طراحی تبلت‌ها و آنچه را که باید جستجو کنید را بیاموزید تا بتوانید مدلی را پیدا کنید که هنر دیجیتال شما را به درستی پیش می‌برد. تبلت طراحی که به آن تبلت نقاشی یا تبلت قلم نیز گفته می‌شود، یک دستگاه ورودی طبیعی است که اطلاعات را از یک قلم دستی به تصویر دیجیتال تبدیل می‌کند. کاربر از قلم مانند خودکار، مداد یا قلم مو استفاده می‌کند و نوک آن را روی سطح تبلت فشار می‌دهد.

اگر شما هم جزو آن دسته از هنرمندانی هستید که قصد خرید تبلت طراحی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع تبلت طراحی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید تبلت طراحی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

تبلت طراحی چیست و چه کاربردی دارد:

تبلت‌های گرافیکی یک دستگاه ورودی الکترونیکی جایگزین برای رایانه‌ها هستند که به طور گسترده توسط هنرمندان، معماران، مهندسان و دیگران با نیاز به ایجاد تصاویر با مقیاس دقیق استفاده می‌شوند. از دو بخش اصلی تشکیل شده‌اند: یک پد صاف و مستطیلی که روی آن کشیده می‌شود و یک قلم یا قلم مو که برای ردیابی اشکال روی پد استفاده می شود. این تبلت نرم افزار نقاشی و طراحی را برای تولید طیف گسترده‌ای از تصاویر هنری و فنی کنترل می‌کند. ناحیه اصلی تبلت برای ترسیم و ردیابی استفاده می‌شود. لمس نقطه‌ای روی سطح تبلت با قلم یا پوک، مکان نما را روی صفحه به طور مستقیم به آن نقطه حرکت می‌دهد. سطح پد دارای مناطق قابل تخصیص است که می توانید آن‌ها را به عنوان کلیدهای عملکرد ویژه در نظر بگیرید. وقتی با قلم روی ناحیه‌ای ضربه می‌زنید، رایانه ممکن است منویی را روی صفحه نمایش باز کند یا نرم افزار را کنترل کند. رابط بسیاری از تبلت‌های گرافیکی از اتصال بلوتوث استفاده می‌کنند، همان رابط کامپیوتری بی‌سیم که توسط صفحه‌کلید، ترک‌پد، ماوس و سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود. تبلت‌های دیگر از درگاه سریال جهانی استفاده می‌کنند که با کابل به کامپیوتر متصل می‌شود.

قلم نوری چیست و چه کاربردی دارد؟

یک قلم نیز به همین ترتیب به تبلت وصل می‌شود. وقتی کاربر با قلم خطی می‌کشد، نقاشی روی رایانه لوحی نمایش داده نمی‌شود. در عوض، این عمل سیگنالی را تولید می‌کند که به شبکه‌ای از سیم‌های عمودی که در سراسر تبلت می‌گذرد‌ می‌رود. در تبلت‌های صفحه لمسی، کل مانیتور به سطح نوشتار تبدیل می‌شود و کاربر به‌جای طراحی روی یک سطح و مشاهده روی سطح دیگر، مستقیماً با نمایشگر تعامل پیدا می‌کند. قلم ممکن است با باتری کار کند یا دارای سیم باشد. هنگامی که کاربر با استفاده از قلم خطی می‌کشد، مدار سیم پیچ سیگنال‌ها را به مدار اصلی داخل قلم منتقل می‌کند. این تعداد طول خطوط را محاسبه می‌کند. در حالی که خازن حساس به فشار، فشار خطوط را اندازه گیری می کند. سیگنال داده توسط قلم تولید می‌شود و توسط شبکه‌ای از سیم‌ها در تبلت به نام برد سنسور شناسایی می‌شود. سیم‌های افقی و عمودی تبلت هم به‌عنوان سیم‌پیچ‌های فرستنده و هم گیرنده عمل می‌کنند. تبلت یک سیگنال الکترومغناطیسی تولید می‌کند که توسط مداری در قلم دریافت می‌شود. قلم به عنوان آنتنی عمل می‌کند که سیگنال را دریافت می‌کند و میدان الکترومغناطیسی دیگری تولید می کند که به تبلت آن‌ها را مخابره می‌کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تبلت اپل

مزایای استفاده از تبلت طراحی:

  • اساتید دانشگاه می‌توانند از تبلت‌های گرافیکی استفاده کنند تا به راحتی ایده‌های خود را بر روی صفحه‌های سخنرانی بزرگ منتقل کنند.
  • هنرمندان همچنین با کشیدن خطوط کامل به شکل دیجیتال از این تبلت سود می‌برند.
  • قلم می‌تواند فشار را تشخیص دهد و به فشار بسیار حساس می‌باشد.
  • برای افرادی که از فتوشاپ برای افزایش کارایی طرح‌های خود استفاده می‌کنند بسیار مفید است.
  • همان‌طور که قبلا ذکر شد، تبلت‌های گرافیکی را می توان به جای ماوس استفاده کرد.
  • خیلی از افراد برای ثبت امضای الکترونیک خود از این تبلت‌ها استفاده می‌کنند.

چه کسانی از تبلت‌های گرافیکی استفاده می‌کنند؟

در زیر لیستی از حرفه‌ها و افرادی که بیشتر از تبلت های گرافیکی استفاده می‌کنند را مشاهده می‌کنید.

  • معماران و مهندسان
  • هنرمندان
  • کاریکاتوریست‌ها
  • طراحان مد
  • طراحان گرافیک
  • تصویرگران
  • عکاسان
  • معلمان

انواع قلم نوری در تبلت طراحی:

تبلت‌های طراحی دارای یکی از این سه نوع قلم هستند: باطری، قابل شارژ یا تشدید، الکترومغناطیسی که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

  1. قلم‌های باطری: این قلم‌ها معمولاً ضخیم‌تر هستند تا بتوانند باتری را در خود جای دهند و این باعث می‌شود برای دست‌های کوچک بیش از حد بزرگ به نظر برسند. اگر از این نوع استفاده می‌کنید، مهم است که همیشه باتری های اضافی را در دسترس داشته باشید تا در صورتی که باتری قلم به طور غیرمنتظره‌ای تمام شد، کار شما لنگ نماند.
  2. قلم‌های قابل شارژ: درست مانند گوشی یا لپ تاپ شما نیاز به شارژ دارند. و اگر شارژ آن‌ها تمام شود، قبل از اینکه بتوانید دوباره از آن‌ها استفاده کنید، باید یک منبع برق برای شارژ پیدا کنید. آن‌ها معمولا لاغرتر هستند و به راحتی در دست شما قرار می‌گیرند.
  3. قلم‌های فرکانس الکترومغناطیسی(EMR): این قلم‌ها از تکنولوژی نوآورانه‌ای استفاده می‌کنند که نیرو را مستقیماً از تبلت به صورت بی‌سیم به قلم منتقل می‌کند‌. بنابراین نیازی به شارژ کردن آن نیست. این جدیدترین سبک از هر سه سبک است. صرف نظر از اینکه کدام نوع را خریداری می‌کنید، می‌توانید به طور یکسان نقاشی کنید. فقط مطمئن شوید که تبلتی را که انتخاب می کنید دارای یک قلم راحت باشد که به خوبی در دست شما قرار گیرد. گرفتن و نگه داشتن آن باید آسان باشد تا اگر ساعت‌ها در حال کشیدن نقاشی بودید در دست شما لیز نخورد.

بهترین مارک تبلت طراحی:

ده‌ها شرکت در فروش تبلت‌های نقاشی وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و معایب خاص خود را دارند. اگر به دنبال محصولی با کیفیت هستید، توصیه می‌کنم این برندها را بررسی کنید، زیرا آن‌ها طول عمر بالایی دارند و بیشترین اعتماد را در بین مردم کسب کرده‌اند.

  1. واکام (Wacom): توسط بسیاری به عنوان استاندارد طلایی تبلت‌های طراحی در نظر گرفته می‌شود. در حالی که محصولات با ویژگی های کامل آن در درجه اول برای هنرمندان باتجربه طراحی شده‌اند، مبتدیان ممکن است چیزی مطابق میل خود با خط مقرون به صرفه Intuos پیدا کنند. تبلت‌های طراحی Wacom به خاطر وضوح بالا، رنگ‌های خیره‌کننده، قلم‌های EMR و کنترل‌های قدرتمند، از جمله گزینه‌های پیشرفته مانند: چند لمسی که به شما این امکان را می‌دهد با انگشتانتان حرکت کرده و بزرگ‌نمایی کنید. جای تعجب نیست که تبلت‌های Wacom نیز جزو گران‌ترین تبلت‌های صنعت هستند. اگر بودجه کمی دارید، این بهترین برند نیست. اما اگر به دنبال سرمایه‌ گذاری روی تبلتی با کیفیت هستید که سال‌ها دوام بیآورد از محصولات Wacom قدردانی خواهید کرد.
  2. هوئیون (Huion): بیشتر به خاطر تبلت‌های گرافیکی مقرون به صرفه اش شناخته شده است. آن‌ها به راحتی در بودجه هر فرد مبتدی قرار می‌گیرند، اما همچنین دارای عملکرد کافی برای رضایت هنرمندان با تجربه هستند. این شرکت همچنین برای کسانی که مدلی با نمایشگر داخلی را ترجیح می دهند، یک سری از تبلت‌های طراحی پیشرفته دارد. از نظر ویژگی، این تبلت‌ها با تبلت‌های Wacom قابل مقایسه هستند، اما کار با سخت افزار و درایورهای Huion بسیار سخت‌تر است. هویون عمدتاً قلم‌ها و تبلت‌های باتری‌دار با حد تحمل ۲۰۴۸ فشار بر سطح را ارائه می‌کند، آن‌ها پاک کن یا حساسیت به کج در قلم‌ها ندارند که ممکن است ناامید کننده باشد.
  3. ایکس پی پن(XP-Pen): تعدادی تبلت با صفحه نمایش میان رده زیبا و طراحی بدون نمایشگر را ارائه می‌دهد که به جمع و جور و محکم بودن معروف هستند. یکی از بهترین ویژگی‌های بیشتر تبلت‌های XP-Pen، شش تا هشت دکمه قابل برنامه‌ریزی است که در سمت چپ قاب قرار دارند. این موارد به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت میانبرهایی مانند: لغو دوباره، تعویض ابزارهای مختلف در نرم افزار نقاشی یا ایجاد سریع لایه‌های جدید با فشار دادن یک کلید میانبر را داشته باشید که کارایی آن‌ها را به حداکثر می‌رساند. اکثر تبلت‌های XP-Pen از قلم‌های قابل شارژ استفاده می‌کنند و برخی از آن‌ها با دو قلم قابل شارژ عرضه می‌شوند، بنابراین لازم نیست نگران تمام شدن باتری آن‌ها باشید.
  4. اوگی(Ugee): تبلت‌های طراحی Ugee از نظر قیمت با XP-Pen قابل مقایسه هستند و مقرون به صرفه ترین مدل‌های آن از حدود ۶۰ دلار شروع می‌شود. همچنین تبلت‌های طراحی نمایشگر را با قیمت چند صد دلار ارائه می‌دهد. آن‌ها ویژگی‌های زیادی را در طراحی‌های جمع و جور خود دارند، از جمله وضوح بالا و چندین کنترل قابل برنامه ریزی در هر مدل. این تبلت‌ها همچنین از قلم‌های قابل شارژ استفاده می‌کنند و برخی از این واحدها با دو قلم همراه هستند، فقط در صورتی که یکی را گم کنید، نیاز به قلم دوم خواهید داشت.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تبلت سامسونگ

نکات مهم برای خرید تبلت طراحی:

حساسیت به فشار

قرص‌های طراحی دارای ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ سطح حساسیت به فشار هستند. به عبارت ساده‌تر، هر چه بیشتر بر روی قلم فشار وارد کنید، سطح فشار بیشتر مشخص می‌شود و خط ضخیم‌تر می‌شود. مزیت استفاده از سطوح فشار بیشتر این است که شما را قادر می‌سازد تمایزهای دقیق‌تری در ضخامت خطوط ایجاد کنید، که هنگام کار بر روی نقشه‌های با وضوح بالا ضروری است. مبتدیان باید به دنبال تبلتی باشند که حداقل ۱۰۲۴ سطح فشار داشته باشد. اگر پیشرفته‌تر هستید، تبلت شما باید حداقل ۲۰۴۸ سطح فشار داشته باشد.

اندازه تبلت

هنگام بحث در مورد اندازه تبلت باید دو عامل را در نظر بگیرید:

اندازه منطقه فعال:
ناحیه فعال قسمتی است که روی آن ترسیم می‌کنید. یک منطقه فعال بزرگتر به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به بزرگنمایی و حرکت به سمت جلو بر روی نقشه‌های بزرگتر کار کنید. در مورد نوع هنری که قصد انجام آن را دارید فکر کنید و مطمئن شوید که محصولی را انتخاب می‌کنید که منطقه فعالی دارد که به اندازه کافی برای اهداف شما بزرگ باشد. هنگام بررسی مشخصات تبلت، مطمئن شوید که اندازه منطقه فعال را با اندازه کل تبلت اشتباه نگیرید.

اندازه کلی دستگاه:

اندازه کل شامل محیط اطراف و جلد تبلت نیز می شود. اگر در حال حرکت زیاد طراحی می‌کنید، ممکن است با یک تبلت فشرده‌تر که حمل آن راحت‌تر است، بهتر باشید.

وضوح تصویر

رزولوشن به تعداد خطوط در هر اینچ (LPI) صفحه نمایش تبلت اشاره دارد و چقدر می تواند از قلم تشخیص دهد. هرچه LPI تبلت مورد نظر شما بالاتر باشد، می‌توانید جزئیات بیشتری را به نقشه‌های خود اضافه کنید. تبلت‌های طراحی بزرگ‌تر معمولاً وضوح بیشتری نسبت به لوح‌های کوچک‌تر دارند. اما تفاوت بین تبلت‌های هم اندازه اغلب ناچیز است.

پاسخگویی به سرعت

پاسخگویی به سرعتی اشاره دارد که خطوطی که ترسیم می‌کنید، روی صفحه نمایش داده می‌شوند. در بیشتر موارد این امر آنی است. اما همه چیز به درایورهای تبلت و مشخصات رایانه شما مثل CPU، GPU، RAM) بستگی دارد. قبل از خرید یک تبلت طراحی نوع نرم افزار آن را بررسی کنید و نظرات مشتریان را بررسی نمائید. این کمک می‌کند تا مطمئن شوید که با تاخیر مواجه نخواهید شد.

نوع قلم

همان طور که در ابتدای همین مقاله به آن اشاره شد، تبلت‌های طراحی دارای یکی از سه نوع قلم باطری، قابل شارژ، یا تشدید الکترومغناطیسی (EMR) بودند که شما با مراجعه به قسمت مربوطه می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد هر قلم به دست آورید.

کنترل‌ها

بیشتر تبلت‌های طراحی به شما این امکان را می‌دهند تا دکمه‌های روی رایانه لوحی و قلم را برای انجام اعمال خاصی سفارشی کنید. این می‌تواند صرفه جویی زیادی در زمان داشته باشد به خصوص زمانی که شما نیاز به جابجایی مکرر بین کارها دارید. تعداد دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی و کارهایی که می‌توانید برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی کنید در تبلت متفاوت است. بنابراین اگر می‌دانید که برای یک کار خاص یک کلید میانبر داشته باشید، فقط مطمئن شوید که آ‌ن‌ها کلیدهای میانبر دارند. بیشتر اوقات می‌توانید آن‌ها را برای هر چیزی که می‌خواهید برنامه ریزی کنید.

خصوصیات پیشرفته

هنرمندان باتجربه‌تر می‌خواهند به دنبال تبلتی با ویژگی‌های پیشرفته مانند صفحه نمایش چند لمسی باشند. این به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از انگشتان خود بر روی رایانه لوحی پیمایش و بزرگنمایی کنید. حساسیت به شیب یکی دیگر از ویژگی هایی است که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. تبلت‌های دارای این ویژگی دارای سنسوری در قلم هستند که می‌تواند زاویه قلم را تشخیص دهد و نمایشگر آن را متناسب با آن تنظیم می‌کند تا بتوانید انواع مختلفی از خطوط را همان‌طور که با مداد و کاغذ انجام می‌دهید تولید کنید.

طول عمر باتری

اگر قرار است با تبلت طراحی خود سفر کنید، مطمئن شوید که عمر باتری آن حداقل ۴-۳ ساعت است. عمر باتری بر اساس عوامل مختلفی از جمله نحوه استفاده از تبلت و حتی آب و هوای بیرون متفاوت خواهد بود. اینجا هیچ چیز کاملی نیست، اما خوب است حداقل تصوری از کل عمر باتری مورد انتظار تبلت با یک بار شارژ داشته باشیم.

گارانتی یا ضمانتنامه تبلت

وقتی پول زیادی را برای یک تبلت نقاشی خرج می کنید، نمی‌خواهید این شانس را داشته باشید که بعد از چند ماه خراب شود. این به ویژه اگر صدها دلار برای آن خرج کرده باشید صادق است. بیشتر تبلت‌های طراحی از همان ابتدا با گارانتی سازنده عرضه می‌شوند. اما طول آن به برند تبلت بستگی دارد. یک تبلت طراحی خوب باید دارای ضمانت پیش فرض MFG حداقل یک سال یا بیشتر باشد.

نمایشگر در مقابل تبلت‌های غیر نمایشی

یکی از بزرگترین تصمیماتی که هنگام انتخاب تبلت طراحی باید بگیرید این است که آیا می‌خواهید تبلتی با صفحه نمایش داخلی داشته باشید یا بدون صفحه داخلی. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

تبلت‌های دارای صفحه نمایش
تبلت‌های نمایشگر اغلب برای مبتدیان آسان‌تر هستند، زیرا لازم نیست بین تبلت و صفحه رایانه به عقب و جلو نگاه کنید. شما می توانید به همان روش بصری با مداد و کاغذ درست روی نمایشگر طراحی کنید. اما اینها اغلب هزینه بیشتری دارند. نکته منفی در مورد تبلت‌های نمایشگر قیمت آنهاست. این تبلت‌ها از چند صد دلار شروع می‌شوند و پیشرفته‌ترین مدل‌های آن به راحتی می‌توانند بیش از ۱۰۰۰ دلار داشته باشند.

تبلت‌های بدون نمایشگر

  • تبلت‌های بدون نمایشگر، که به عنوان تبلت‌های گرافیکی عمومی نیز شناخته می‌شوند، از طریق کابل USB به صفحه رایانه متصل می‌شوند. روی سطح تبلت می‌کشید و خطوط روی صفحه کامپیوتر ظاهر می‌شوند. کمی منحنی یادگیری در این مورد وجود دارد و حتی برخی از کارشناسان آن را چالش برانگیز می‌دانند. این تبلت‌ها عموما جمع و جورتر هستند، اما همیشه برای سفر ایده آل نیستند، زیرا باید مطمئن شوید که صفحه نمایش لپ تاپ شما به اندازه کافی بزرگ است تا همه چیز را ببینید.
  • تبلت‌های بدون نمایشگر به طور قابل توجهی ارزان تر از نمونه‌های نمایش داده شده خود هستند. ممکن است یک مورد خوب با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار پیدا کنید، بنابراین اگر بودجه شما کم است یا اگر تازه شروع به کشف هنر دیجیتال کرده‌اید و آماده نیستید تعهد بزرگی به تبلت بدهید می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید. تبلت‌های بدون نمایشگر نیز به دلیل دوام خود شناخته می‌شوند، بنابراین اگر روی یک تبلت خوب سرمایه‌گذاری کنید، می‌تواند سال‌های زیادی برای شما دوام بیاورد.

یافتن تناسب مناسب:

  • تبلت طراحی مناسب به اولویت‌ها، بودجه و سطح تجربه شما بستگی دارد. ما به مبتدیان توصیه می کنیم که با تبلت‌های بدون نمایشگر شروع کنند زیرا این تبلت‌ها معمولاً مقرون به صرفه‌تر از مدل‌های نمایشگر هستند. آن‌ها هنوز هم می‌توانند به شما این احساس را بدهند که آیا یک تبلت طراحی چیزی است که در دراز مدت به آن پایبند خواهید بود یا خیر. در حالی که شما تبلتی می‌خواهید که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا نقاشی‌های با وضوح بالا تولید کند. به دنبال چیزی با قلم راحت، حساسیت فشار خوب (حداقل ۱۰۲۴) و کنترل‌های آسان برای استفاده باشد. هنرمندان باتجربه تر ایده بهتری در مورد آنچه که بیشتر اهمیت دارد خواهند داشت.
  • این اغلب شامل ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تشخیص شیب و نمایشگر درخشان یا حتی سطح طراحی بزرگ‌تر بسته به فضایی است که روی میز خود دارید. هنگامی که با طراحی دیجیتال راحت تر شدید، ممکن است ایده خوبی باشد که آن را به یک تبلت صفحه نمایش داخلی ارتقا دهید. اگر زیاد سفر می کنید، ممکن است بخواهید با یکی از اینها شروع کنید. XP-Pen و Ugee هر دو دارای تبلت‌های نمایشگر عالی با قابلیت حمل هستند.
  • در نهایت هیچ گزینه مناسبی برای همه وجود ندارد. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام یک برای شما بهترین است، با کاوش در مارک‌های ذکر شده در انتهای مطلب شروع کنید و در مورد نحوه استفاده از تبلت طراحی خود فکر کنید و مطمئن شوید که مدلی که انتخاب می‌کنید می‌تواند مطابقت داشته باشد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید تبلت گرافیکی مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه تبلت طراحی زیبا، ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ تبلت گرافیکی هوئیون مدل H1161 به همراه قلم نوری

تبلت گرافیکی هوئیون مدل H1161 به همراه قلم نوری

مشخصات

  • وزن
    ۵۷۰ گرم
  • سایر مشخصات
    پشتیبانی از حساسیت به زاویه ۶۰ درجه در تمام جهاتحداکثر فاصله نوک قلم تا سطح پد برای قابلیت شناسایی ۱۰ میلی متردقت : ۰.۳mmسرعت قلم ۲۶۶ ppsزمان شارژ : ۶ ساعتمصرف برق : ۰.۴ وات
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های
    Windows 7 یا بالاترAndroid 6.0 یا بالاترMac OS 10.12 یا بالاتر
  • رنگ قلم
    مشکی
  • دقت قلم
    ۵۰۸۰lpi
  • قابلیت‌های بصری
    نمایشگر
  • تعداد کلیدهای قلم
    دو عدد
  • میزان حساسیت فشار قلم
    ۸۱۹۲
  • RPS
    ۲۶۶
  • تعداد کلیدهای صفحه
    ۱۰

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ تبلت گرافیکی  هوئیون مدل H950P به همراه قلم نوری

تبلت گرافیکی  هوئیون مدل H950P به همراه قلم نوری

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • قابلیت‌های قلم نوری
    قلم حساس به فشار
  • میزان حساسیت فشار قلم
    ۸۱۹۲ سطح
  • تعداد کلیدهای قلم
    دو عدد
  • قابلیت‌های بصری
    نمایشگر
  • دقت قلم
    ۲۳۳ PPS
  • وضوح
    ۵۰۸۰ LPI
  • محدوده فعال
    ۱۳۸ × ۲۲۱ میلی‌متر
  • رنگ قلم
    مشکی
  • تعداد کلید
    ۸ عدد
  • دقت
    ۱
  • نوع رابط
    microUSB
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های
    Windows, Mac
  • قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های
  • نوع اتصال
    باسیم
  • سایر مشخصات
    ۸ کلید قلم بدون باطری
  • تعداد کلیدهای صفحه
    هشت عدد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ تبلت گرافیکی و قلم نوری هوئیون مدل H420

تبلت گرافیکی و قلم نوری هوئیون مدل H420

مشخصات

  • وزن
    ۴۳۰ گرم
  • سایر مشخصات
    زمان پاسخ :نهنسبت کنتراست (معمولی):نهفن آوری:دیجیتایزر الکترومغناطیسیمنطقه ی فعال:۴×۲.۲۳ اینچارتفاع خواندن:۰.۶ “ولتاژ تغذیه:DC 5Vمصرف برق:۰.۳۵Wانطباق:CE / FCC / CCC
  • نوع اتصال
    باسیم
  • سازگار با سیستم‌ عامل‌های
    Win 10 / Windows 8 / Windows 7 / Mac OS 10.8.0 یا بالاتر
  • وضوح
    ۴۰۰۰LPI
  • دقت قلم
    ۲۰۸۰
  • تعداد کلیدهای قلم
    دو عدد
  • میزان حساسیت فشار قلم
    ۲۰۴۸
  • RPS
    ۲۰۰
  • تعداد کلیدهای صفحه
    سه عدد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ تبلت گرافیکی هوئیون مدل Kamvas pro 16 به همراه قلم نوری

تبلت گرافیکی هوئیون مدل Kamvas pro 16 به همراه قلم نوری

مشخصات

  • وزن
    ۱۳۵۰ گرم
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های
    ویندوز / مک او اس
  • رنگ قلم
    مشکی
  • محدوده فعال
    ۳۴۵×۱۹۴
  • وضوح
    ۱۹۲۰×۱۰۸۰
  • دقت قلم
    ۵۰۸۰ LPI
  • قابلیت‌های بصری
    نمایشگر
  • تعداد کلیدهای قلم
    دو عدد
  • میزان حساسیت فشار قلم
    ۸۱۹۲
  • تعداد کلیدهای صفحه
    شش عدد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ تبلت گرافیکی هوئیون مدل Inspiroy 2 L به همراه قلم نوری

تبلت گرافیکی هوئیون مدل Inspiroy 2 L به همراه قلم نوری

مشخصات

  • وزن
    ۶۰۰ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB Type-C
  • نوع اتصال
    با سیم
  • وضوح
    ۵۰۸۰
  • تعداد کلیدهای قلم
    دو عدد
  • میزان حساسیت فشار قلم
    ۸۱۹۲
  • قابلیت‌های قلم نوری
    قلم حساس به فشار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ تبلت گرافیکی هوئیون مدل Kamvas pro 13 به همراه قلم نوری

تبلت گرافیکی هوئیون مدل Kamvas pro 13 به همراه قلم نوری

مشخصات

  • وزن
    ۹۵۰ گرم
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های
    ویندوز / مک او اس
  • رنگ قلم
    مشکی
  • محدوده فعال
    ۲۹۳.۷۶ × ۱۶۵.۲۴ میلی متر
  • وضوح
    ۱۹۲۰×۱۰۸۰
  • دقت قلم
    ۵۰۸۰ LPI
  • قابلیت‌های بصری
    نمایشگر
  • تعداد کلیدهای قلم
    دو عدد
  • میزان حساسیت فشار قلم
    ۸۱۹۲
  • تعداد کلیدهای صفحه
    چهار عدد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ تبلت گرافیکی هوئیون مدل HS64 به همراه قلم نوری

تبلت گرافیکی هوئیون مدل HS64 به همراه قلم نوری

مشخصات

  • وزن
    ۲۵۸ گرم
  • سایر مشخصات
    ۴ کلید قلم بدون باطریامکان اتصال به دستگاه‌های اندرویدی از طریق OTG
  • سازگار با سیستم‌ عامل‌های
    Android ,Windows, Mac
  • رنگ قلم
    مشکی
  • محدوده فعال
    در کامپیوتر: ۱۰۲× ۱۶۰ میلی متر – در گوشی اندرویدی: ۶۴ × ۱۰۲ میلی متر
  • وضوح
    ۵۰۸۰ LPI
  • دقت قلم
    ۲۶۶ PPS
  • میزان حساسیت فشار قلم
    ۸۱۹۲ سطح
  • تعداد کلیدهای صفحه
    چهار عدد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ تبلت گرافیکی پرووان مدل PDT6000 به همراه قلم نوری

تبلت گرافیکی پرووان مدل PDT6000 به همراه قلم نوری

مشخصات

  • وزن
    ۶۵۲ گرم
  • قابلیت‌های قلم نوری
    قلم حساس به فشار
  • تعداد کلیدهای قلم
    دو عدد
  • وضوح
    ۵۰۸۰ LPI
  • رنگ قلم
    مشکی
  • تعداد کلید
    ۱۲ عدد
  • نوع رابط
    USB
  • قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های
    ویندوز XP / vista / 7 / 8 / 10اندروید ۵.۰ و بالا‌تر Mav OS 10.7 و بالا‌تر
  • نوع اتصال
    با سیم
  • تعداد کلیدهای صفحه
    ۱۲ عدد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ تبلت گرافیکی هوئیون مدل HS610 به همراه قلم نوری

تبلت گرافیکی هوئیون مدل HS610 به همراه قلم نوری

مشخصات

  • وزن
    ۶۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    ۱۲ عدد کلید میانبر فیزیکی۱۶ عدد کلید میانبر مجازیصفحه مدور تاچ
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های
    ویندوز – مک – اندروید
  • رنگ قلم
    مشکی
  • محدوده فعال
    در کامپیوتر: ۱۵۹× ۲۵۴ میلی متر – در گوشی اندرویدی: ۱۰ × ۱۵۹ میلی متر
  • وضوح
    ۵۰۸۰ LPI
  • تعداد کلیدهای قلم
    دو عدد
  • میزان حساسیت فشار قلم
    ۸۱۹۲ سطح
  • RPS
    ۲۶۶

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ تبلت گرافیکی و قلم نوری هوئیون مدل H1060P

تبلت گرافیکی و قلم نوری هوئیون مدل H1060P

مشخصات

  • وزن
    ۷۷۰ گرم
  • قابلیت‌های قلم نوری
    قلم حساس به فشار
  • میزان حساسیت فشار قلم
    ۸۱۹۲ سطح
  • تعداد کلیدهای قلم
    دو عدد
  • قابلیت‌های بصری
    نمایشگر
  • دقت قلم
    ±۰.۳ میلی متر
  • وضوح
    ۵۰۸۰ LPI
  • محدوده فعال
    ۱۵۸.۸ × ۲۵۴
  • رنگ قلم
    مشکی – نقره ای
  • تعداد کلید
    ۸ عدد
  • دقت
    ۱۰۰
  • نوع رابط
    microUSB
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های
    ویندوز ۷ به بعدسیستم عامل مک از نسخه ۱۰.۱۱ به بعد
  • قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های
  • نوع اتصال
    باسیم
  • سایر مشخصات
    پشتیبانی از قابلیت Tiltدارای ۱۲ کلید میانبر فیزیکی قابل برنامه‌ریزیدارای ۱۲ کلید میانبر مجازی قابل برنامه‌ریزیسازگار با تمامی نرم افزارهای گرافیکیمناسب برای استفاده با هر دو دست (راست دست و چپ‌دست‌ها)دارای قلم بدون باتری قلم با دقت فوق العاده ۰.۳ میلی متر
  • تعداد کلیدهای صفحه
    ۱۰ عدد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ تبلت گرافیکی وکام مدل Intuos S CTL-4100WL به همراه قلم نوری

تبلت گرافیکی وکام مدل Intuos S CTL-4100WL به همراه قلم نوری

مشخصات

  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • میزان حساسیت فشار قلم
    ۴۰۹۶ Level
  • تعداد کلیدهای قلم
    دو عدد
  • وضوح
    ۲۵۴۰ Lpi
  • محدوده فعال
    ۱۵۲×۹۵ mm
  • نوع اتصال
    بی‌سیم
  • تعداد کلیدهای صفحه
    چهار عدد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید تبلت طراحی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید زین اسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا