دوچرخهلوازم ورزشی

دستگاه الپتیکال، راهنمای خرید بهترین الپتیکال خانگی برای لاغری، پروتئوس ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دستگاه الپتیکال باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

در دنیای پر سرعت امروز، پیدا کردن زمان برای رفتن به باشگاه و انجام یک تمرین خوب همیشه آسان نیست. به همین دلیل است که افراد بیشتر تصمیم می‌گیرند تا تجربه باشگاه را با دستگاه‌های مختلف بدنسازی به خانه بیاورند. دستگاه الپتیکال در حال تبدیل شدن به یکی از سریع‌ترین مقوله‌های در حال رشد در دنیای تناسب اندام است، زیرا بهترین‌ حرکت‌های پله‌نوردی، اسکی صحرایی و دویدن را با تاثیر کم و تمرین‌های متنوع ترکیب می‌کند. قبل از خرید دستگاه الپتیکال باید مطمئن شوید که برای فضا و اهداف شما مناسب است. این راهنما به شما اطلاعاتی در مورد مواردی که باید قبل از تصمیم گیری در مورد خرید دستگاه الپتیکال در نظر بگیرید، ارائه می‌دهد.

تمرینات ورزشی خود را در نظر بگیرید، آیا به دنبال اضافه کردن تمرینات کاردیوی خانگی برای سلامتی، کمک به کاهش وزن، کاهش استرس، تقویت قدرت پس از آسیب هستید، یا فقط برای راحتی و رسیدن به احساس عالی نیاز به دستگاه الپتیکال دارید. الپتیکال می‌تواند تنها کلیدی باشد که شما را در مسیر رسیدن به اهداف تناسب اندام خود به دنبال آن هستید. تجربه آوردن باشگاه به منزل، ورزش را برای شما آسان تر می‌کند. بسیاری از مردم تردمیل را انتخاب می‌کنند، اما ضربات آن می‌تواند با صدای بلند باشد و به مفاصل شما آسیب وارد کند. الپتیکال‌ها حرکت دویدن را تقلید می‌کنند اما بدون اینکه به مفاصل شما ضربه وارد کنند. اگر زانوهای بدی دارید یا در حال بازتوانی از آسیب‌های پایین تنه مانند پارگی مینیسک هستید، دستگاه الپتیکال برای شما مفید است. دسته های متحرک و مقاومت قابل تنظیم به شما اجازه می‌دهد تا تمرین شدیدتری در تمام بدن را ایجاد کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دستگاه الپتیکال را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع دستگاه الپتیکال آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دستگاه الپتیکال باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

دستگاه الپتیکال چیست؟

مربی بیضوی یا همان الپتیکال که گاهی اوقات به آن مربی متقاطع نیز گفته می‌شود، نوعی دستگاه ورزشی است که تعدادی از تمرینات هوازی از جمله پیاده روی یا دویدن، پله پله رفتن یا اسکی روی کانتری را شبیه سازی می‌کند. ماشین‌های بیضوی دارای پدال‌هایی هستند که در بالای زمین معلق هستند و روی یک مسیر به جلو و عقب، بالا و پایین حرکت می‌کنند. پای کاربر هرگز روی یک الپتیکال با زمین برخورد نمی‌کند، بنابراین ضربه تند راه رفتن یا دویدن روی سطح سخت از بین می‌رود و بسیاری از مبتلایان به کمردرد این را یک مزیت می‌دانند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه تردمیل

الپتیکال برای چی خوبه؟

  • الپتیکال‌ها به خاطر حرکت آسان پا که حرکت پیاده روی یا دویدن را تقلید می‌کند و در عین حال از مفاصل در برابر ضربه محافظت می‌کند، نام گذاری شده‌اند. چرا الپتیکال را انتخاب می‌کنید؟ سه پاسخ وجود دارد که به سرعت به ذهن می‌رسد. یک الپتیکال خانگی می‌تواند به راحتی یک تمرین هوازی شگفت انگیز را برای شما فراهم کند و در عین حال احتمال آسیب‌های ناشی از ضربه را کاهش دهد. این یک ماشین بسیار شهودی است، اکثر کاربران می توانند با آموزش کم یا بدون آموزش کار کنند. از آنجایی که بیشتر الپتیکال‌ها شما را تشویق می‌کنند که هم بالاتنه و هم پایین بدن خود را حرکت دهید، تمرین خود را به حداکثر می‌رسانید تا کالری بیشتری بسوزانید.
  • الپتیکال‌ها می‌توانند حرکت دویدن و بالا رفتن از پله‌ها را با کمترین ضربه تقلید کنند، زیرا برخلاف تردمیل، مربی بیضوی از پدال‌هایی استفاده می‌کند که به عرشه متصل هستند، پاشنه‌های فرد را در تماس با پدال‌ها نگه می‌دارند و استرس ماهیچه‌ها و تاندون‌ها را کاهش می‌دهند. ورزشکاران به صورت روان حرکت می‌کنند و می‌توانند فعالیت نسبی کمتری داشته باشند. به عبارت دیگر، فرد احساس نمی‌کند که به اندازه واقعی سخت کار می‌کند. به علاوه، دستگیره های متحرک دستگاه و مقاومت قابل تنظیم نیز به شما این امکان را می‌دهد که تمرین شدیدتری در تمام بدن را ایجاد کنید.

انواع دستگاه الپتیکال موجود در بازار:

ما رتبه‌بندی‌های خود را برای الپتیکال‌ها به دو گروه تقسیم می‌کنیم، آنهایی که برنامه ضربان قلب دارند و آنهایی که برنامه‌های ضربان قلب ندارند.

  1. الپتیکال‌های دارای برنامه ضربان قلب: برنامه‌های ضربان قلب به‌طور خودکار مقاومت بیضی را تنظیم می‌کنند و ممکن است شیب را در صورت وجود ویژگی تنظیم نمایند. بر اساس ضربان قلب هدف اگر ضربان قلب شما کمتر از هدف تعیین شده باشد، بیضوی شدت تمرین را افزایش می دهد و زمانی که ضربان قلب شما از هدف بیشتر شد، آن را کاهش می‌دهد. بر این اساس، برای اینکه این برنامه‌ها کار کنند باید ضربان قلب ردیابی شود. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از سنسور ضربان قلب با بند قفسه سینه است. تکیه بر حسگرهای تماس دستی می‌تواند ناخوشایند و کمتر دقیق باشد. این نوع دستگاه برای کسانی مناسب است که به جهت گیری بیشتری در برنامه تناسب اندام خود نیاز دارند و ترجیح می‌دهند تلاش ورزشی به طور خودکار توسط الپتیکال تعیین شود.
  2. الپتیکال‌های بدون برنامه ضربان قلب: الپتیکال‌های بدون برنامه ضربان قلب برای تنظیم خودکار شدت تمرین بر اساس ضربان قلب هدف مجهز نیستند. برای این ماشین‌ها، بالاترین امتیاز ممکن در دسته «ویژگی‌های ضربان قلب» در رتبه‌بندی‌های ما یک وسیله خوب است. این دستگاه‌ها هنوز هم سنسورهای ضربان قلب تماسی و گاهی اوقات با بند قفسه سینه را ارائه می‌دهند تا بتوان ضربان قلب شما را کنترل و نمایش دهند. این نوع دستگاه برای کسانی که دانش تصمیم گیری در مورد شدت مورد نظر یا ضربان قلب مورد نظرشان برای دستیابی به اهداف ورزشی خود را دارند مناسب است.

پیکربندی‌های دستگاه الپتیکال:

سه پیکربندی اساسی برای دستگاه‌های الپتیکال وجود دارد. موقعیت چرخ فلایویل در رابطه با بالشتک‌ها می‌تواند بر تمرین شما، هزینه دستگاه و عوامل دیگر تأثیر بگذارد.

  1. الپتیکال محرک جلو: چرخ محرک در جلوی الپتیکال، اغلب در یک محفظه بزرگ قرار دارد. این نوع ماشین‌ها معمولاً دارای پدال هایی هستند که روی چرخ هایی که روی یک مسیر حرکت می‌کنند پشتیبانی می‌شوند. این تنظیم بسته به کیفیت غلتک‌ها می‌تواند باعث ایجاد نویز و لرزش شود.
  2. الپتیکال محرک وسط: در این مدل چرخ محرک در مرکز دستگاه قرار دارد. این نوع ماشین دارای پدال هایی است که بر روی غلتک های استوانه ای و میل لنگ سوار می شوند. این پیکربندی معمولاً فشرده ترین سبک از سه سبک است و می تواند فضای کمتری را اشغال کند. اما کل فضای مورد نیاز ممکن است به اندازه تنظیمات دیگر باشد، زیرا بازوهای پدال در هنگام استفاده از بدنه دستگاه فراتر می روند. مسیر بیضی شکل به نظر گردتر و انتقال ها ملایم تر است.
  3. الپتیکال محرک عقب: چرخ محرک در قسمت عقب الپتیکال در یک محفظه کوچکتر قرار دارد. این نوع ماشین می‌تواند دارای یک راه‌اندازی برای پدال‌ها یا پدال‌هایی باشد که روی بازوهای پدال بلند بین چرخ محرک و دسته‌های متحرک آویزان هستند. با راه اندازی مسیر و غلتک، مسیر یا سطح شیب دار اغلب برای ایجاد شیب کج می‌شود. برای پدال‌های معلق، سواری می تواند بسیار نرم و بی صدا باشد. این الپتیکال‌ها معمولا ماشین‌های بسیار بزرکی هستند.

مزایای استفاده از دستگاه الپتیکال:

استقامت و ظرفیت قلبی شما را افزایش می دهد:

ورزش هوازی که به عنوان کاردیو نیز شناخته می شود، بخش مهمی از یک برنامه ورزشی متعادل است. هنگامی که تمرینات هوازی انجام می دهید، قلب و ریه های شما باید سخت تر کار کنند تا ماهیچه‌های شما خون و اکسیژن بیشتری داشته باشند. دستگاه الپتیکال به شما این امکان را می‌دهد یک تمرین هوازی خوب داشته باشید که می‌تواند قلب، ریه ها و عضلات شما را تقویت کند. این به نوبه خود می تواند به افزایش استقامت شما کمک کند. در یک دستگاه بیضوی، می‌توانید هم تمرینات تناوبی با شدت بالا و هم تمرینات کاردیو با حالت ثابت را انجام دهید.

می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید:

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن کالری سوزی خود در مدت زمان کوتاهی هستید، الپتیکال را انتخاب کنید. بسته به وزن شما، این دستگاه کاردیو می‌تواند حدود ۲۷۰ تا ۴۰۰ کالری در ۳۰ دقیقه بسوزاند. انتهای پایینی محدوده نشان دهنده فردی با وزن ۵۶.۷ کیلوگرم است در حالی که انتهای بالاتر برای شخصی با وزن ۸۳.۹ کیلوگرم است. سوزاندن کالری بیشتر از آنچه که مصرف می‌کنید می تواند به کاهش وزن کمک کند. برای افزایش کالری سوزی، شدت تمرینات خود را افزایش دهید.

فشار کمتری به مفاصل شما وارد می کند:

زمانی که الپتیکال در دهه ۱۹۹۰ وارد صحنه دستگاه های کاردیو شد، دوندگان با درد مفاصل و آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد از این فکر خوشحال شدند که می‌توانند سیستم قلبی عروقی خود را تمرین دهند و در عین حال مقداری از فشار روی مفاصل خود را کاهش دهند. زانوها، قوزک پا، باسن و سایر مفاصل شما می توانند هنگام دویدن یا انجام سایر تمرینات قلبی با تاثیر بالا ضربان خود را تحمل کنند. از آنجایی که پاهای شما هرگز با الپتیکال از روی پدال ها بلند نمی شوند، این دستگاه یک تمرین هوازی کم تاثیر را ارائه می دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که یک تمرین بیضوی نسبت به سایر تمرینات قلبی مانند آهسته دویدن و تمرینات مشابه به طور قابل توجهی تحمل وزن کمتری دارد. به عبارت دیگر، با الیپتیکال می‌توانید بدون سائیدگی و پارگی ناشی از تمرینات با ضربه بالا، تمرین را ادامه دهید.

به عنوان یک تمرین برای بالاتنه و پایین تنه عمل می کند:

دستگاه الپتیکال دسته دار یکی از معدود دستگاه های کاردیو است که می‌تواند هم تمرینات بالاتنه و هم پایین تنه را برای شما فراهم کند. کلید به حداکثر رساندن فواید بالاتنه، توزیع یکنواخت وزن و مقاومت است. به عبارت دیگر، بازوهای خود را به همان سرعتی که پاهای خود را حرکت می دهید، پمپ کنید. هنگامی که تمرین بیضوی به درستی انجام شود، می تواند عضلات سرینی، همسترینگ، چهار سر، سینه، پشت، دوسر بازو، سه سر و عضلات مرکزی را هدف قرار دهد.

چربی بدن شما را می‌سوزاند:

با توجه به اینکه کالری سوزی مرتبط با الپتیکال بیشتر از سایر دستگاه‌های کاردیو مانند دوچرخه ثابت است، می تواند به کاهش چربی بدن در مدت زمان کوتاه تری کمک کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که بر روی کار با فاصله تمرکز کنید. برای به حداکثر رساندن چربی سوزی، سعی کنید روی شدت و مدت تمرینات خود تمرکز کنید. یک مطالعه نشان داد که در حالی که تمرینات با شدت بالا و متوسط به کاهش چربی کمک می کند، فواصل با شدت بالا به شما این امکان را می‌دهد در مدت زمان کوتاه تری کارهای بیشتری انجام دهید. تمرینات اینتروال را با نسبت دو به یک به تمرینات الپتیکال خود اضافه کنید، به عنوان مثال، ۳۰ ثانیه کار با شدت بالا و ۱۵ ثانیه ریکاوری، یا ۶۰ ثانیه کار با شدت بالا و ۳۰ ثانیه ریکاوری. در طول دوره‌های نقاهت حرکت پاهای خود را متوقف نکنید. به حرکت دادن پدال‌ها، البته با سرعت کمتری ادامه دهید.

عضلات خاص پا را هدف قرار می‌دهد:

شما می‌توانید هم مقاومت و هم شیب پدال های پا را روی یک الپتیکال تغییر دهید. با انجام این کار، می توانید عضلات مختلف پایین تنه از جمله عضلات چهار سر، باسن، همسترینگ و ساق پا را مورد هدف قرار دهید. با افزایش شیب، ممکن است پشت پایین تنه خود را بیشتر احساس کنید. اگر پدال‌های پا را پایین‌تر تنظیم کنید، ممکن است احساس کنید که چهارپایان سخت‌تر کار می‌کنند. به علاوه، از آنجایی که پدال‌های پا نیز برعکس حرکت می‌کنند، می‌توانید جهت گام خود را تغییر دهید و بیشتر روی همسترینگ و باسن خود تمرکز کنید.

تعادل شما را بهبود می‌بخشد:

ورزش‌های تحمل وزن نه تنها می تواند به تقویت استخوان ها کمک کند، بلکه تعادل شما را نیز بهبود می بخشد. اگر صاف بایستید و دسته‌های الپتیکال را رها کنید، می توانید عضلات مرکزی بدن خود را هدف قرار دهید و روی تعادل خود کار کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که مقاومت و شیب در سطوح قابل کنترل تنظیم شده است تا بتوانید بدون استفاده از دستگیره‌ها با خیال راحت از دستگاه الپتیکال استفاده کنید.

بعد از آسیب دیدگی تناسب اندام را حفظ می کند:

اگر در حال پرستاری از آسیب هستید و نمی توانید در فعالیت های بدنی منظم خود شرکت کنید، ورزش کردن با الپتیکال می تواند راهی عالی برای ایجاد یا حفظ تناسب اندام شما باشد. از آنجایی که بیضوی یک تمرین کم تاثیر است، نسبت به تمرینات با ضربه زیاد مانند آهسته دویدن یا پریدن استرس کمتری به مفاصل شما وارد می‌کند. ورزش کردن بر روی الپتیکاب پس از آسیب ممکن است به شما کمک کند دامنه حرکتی کامل را به دست آورید. همچنین می تواند به تقویت عضلات و مفاصل شما کمک کند و در عین حال استرس ناحیه آسیب دیده را از بین ببرد.

گزینه های متنوعی را ارائه می‌دهد:

دستگاه‌های الپتیکال معمولاً انواع روتین‌های تمرینی از پیش برنامه‌ریزی‌شده‌ را ارائه می‌کنند و تپه‌نوردی، تمرینات اینتروال و سایر گزینه‌های قابل تنظیم را تقلید می‌کنند که به شما کمک می‌کند نوع تمرینی را که می‌خواهید انجام دهید.

استفاده از آن‌ها آسان است:

یکی از مزایای الپتیکال این است که یادگیری نحوه استفاده از آن زمان زیادی نمی‌برد. اگرچه منحنی یادگیری با این دستگاه نسبتاً آسان است، ممکن است بخواهید از یک مربی شخصی راهنمایی بخواهید اگر قبلاً از آن استفاده نکرده اید. یک مربی می تواند نکاتی را در مورد نحوه استفاده صحیح از آن و نوع تمرینی که ممکن است برای اهداف تناسب اندام شما بهترین باشد به شما ارائه دهد. هنگامی که برای اولین بار با الپتیکال شروع به کار کردید، ممکن است بخواهید فقط از پدال‌های پا استفاده کنید. هنگامی که به حرکت دستگاه عادت کردید، می توانید دسته‌ها را اضافه کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه بدنسازی

نکات مهم قبل از خرید دستگاه الپتیکال:

  1. قبل از خرید امتحان کنید: چه بخواهید با بهترین قیمت آنلاین خرید کنید یا دستگاهی را از فروشگاه خریداری کنید، توصیه می کنیم در صورت امکان، آن را به صورت حضوری امتحان کنید. ممکن است متوجه مشکلی در ارگونومی شوید که نتوانید آن را به تنهایی با دید یا نظرات کاربران تشخیص دهید، شاید زانوهای شما همچنان به چارچوب الپتیکال برخورد کند یا ماشین به دلخواه شما حرکت نکند.
  2. اندازه الپتیکال: به طور متوسط، الپتیکال‌ها حدود ۶ فوت طول و ۲.۵ فوت عرض دارند، اما طول آن‌ها می تواند بین ۵۰ تا ۸۴ اینچ باشد. به خاطر داشته باشید که در حین کار، پدال ها ممکن است از طول دستگاه خارج شوند. همچنین نسبت به تردمیل بلندتر خواهید بود، بنابراین مطمئن شوید که فضایی با سقف کافی بلند دارید. ما ارتفاع پله‌آپ را بین ۵ تا ۱۵ اینچ اندازه‌گیری کرده‌ایم، با پدال‌هایی که تا ۲۵ اینچ بالاتر از کف در راس چرخه بیضوی می‌رسند. همچنین برای ایمنی حداقل به ۲۰ اینچ فضای خالی در حداقل یک طرف و در جلو یا پشت نیاز دارید.
  3. ارگونومیک: برخلاف تردمیل که به شما امکان حرکت آزادانه را می‌دهد، یک الپتیکال شما را محدود به حرکت می کند. در هنگام استفاده از الپتیکال به میزان احساس راحتی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. هنگام نگه داشتن دسته های متحرک باید بتوانید حالت ایستاده خود را حفظ کنید. دست‌های متحرک باید به راحتی قابل دسترسی باشند و مچ‌هایتان را مجبور به موقعیت نامناسب نکنید. مسیر بیضوی باید احساس راحتی کند. برای اکثر افراد، پدال‌ها باید تا حد امکان به هم نزدیک باشند. و دسته های متحرک و اجزای قاب ثابت نباید با بازوها، شانه‌ها یا زانوهای شما تداخل داشته باشند.
  4. شدت ورزش: همه الپتیکال‌ها دارای مقاومت متغیر هستند. اطمینان حاصل کنید که پایین‌ترین تنظیم مقاومت به راحتی پدال می‌رود و رکاب زدن در حدود ۷۵ درصد بالاترین تنظیمات دشوار است. این مقداری فضا برای رشد فراهم می‌کند. هر زمان که مقاومت را کم یا زیاد می‌کنید، باید یک تغییر قابل توجه اما افزایشی را احساس کنید. برخی از الپتیکال ها دارای شیب قابل تنظیم هستند. بررسی کنید که آیا خودکار است یا نیاز به تنظیم دستی آن دارد.
  5. قابلیت اتصال: تجهیزات ورزشی به طور کلی روز به روز بیشتر و بیشتر به فضای ابری متصل می شوند تا ردیابی تمرین، محیط رقابتی، شبکه های اجتماعی و دسترسی به کتابخانه برنامه های ورزشی را فراهم کنند. الپتیکال‌ها می‌توانند اتصال بی‌سیم داخلی یا بلوتوثی داشته باشند که به یک برنامه در دستگاه تلفن همراه متصل می‌شود. برخی به شما این امکان را می‌دهند از یک درایو USB برای انتقال داده‌های تمرین به یک ویژگی ردیابی مبتنی بر وب که از طریق لپ تاپ قابل دسترسی است استفاده کنید.
  6. برنامه‌های ورزشی: برنامه‌های ورزشی می‌توانند تمرین را متنوع‌تر و خسته‌کننده‌تر کنند، که ممکن است بیشتر اوقات شما را روی دستگاه سوار کند. اما برای چیزهایی که برایتان مهم نیست هزینه نکنید. می‌توانید با چند برنامه اساسی که به انواع خاصی از تمرین‌ها می‌پردازد، از پس آن بربیایید. برنامه‌ها ممکن است توسط سازندگان مختلف با نام‌های متفاوتی خوانده شوند، اما پیشنهادات ضروری ممکن است شامل دستی، تصادفی، صعود به تپه، فاصله زمانی طولانی، مسافت آهسته و ضربان قلب هدف باشد. برنامه‌های سفارشی به شما این امکان را می‌دهند که پروفایل مقاومت خود را ایجاد کنید.
  7. ویژگی‌های ایمنی: الپتیکال‌ها ذاتاً برای کودکان خطرناک هستند، زیرا ممکن است در قسمت‌های متحرک گیر کنند. افرادی که کودکانی در منزل دارند یا به عنوان بازدیدکننده باید مطمئن شوند که کودکان کوچک نمی توانند به دستگاه ها با قفل کردن اتاق دسترسی داشته باشند و از ویژگی های ایمنی استفاده کنند.
  8. برنامه نویسی الکترونیک: این ویژگی مفید می تواند به طور خودکار شدت تمرین شما را با تغییر مقاومت و شیب، در صورت موجود بودن آن ویژگی تغییر دهد. همچنین می توانید تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید. برنامه های ورزشی می توانند با ارائه تنوع به حفظ علاقه کمک کنند و ممکن است شما را تشویق کنند که به برنامه ورزشی خود پایبند باشید.

قبل از نهایی کردن خرید اینترنتی این موارد را بررسی کنید:

  • نحوه تحویل محصول: الپتیکال‌ها سنگین هستند، پس در مورد حمل آن‌ها سوال کنید. بررسی کنید که آیا مونتاژ، پیچیده و دشوار حتی برای افراد با تجربه، شامل با هزینه اضافی در دسترس است.
  • سیاست بازگشت کالا: همچنین خط مشی بازگشت فروشگاه را تأیید کنید، از جمله هزینه در صورت وجود بازگرداندن دستگاه و همچنین هزینه‌های ذخیره مجدد را در نظر بگیرید. اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید، از نحوه حمل و نقل برگشتی مطلع شوید.
  • خدمات پس از فروش: به دنبال گارانتی باشید که سه تا هفت سال پوشش قطعات و حداقل یک سال کار را ارائه دهد. اکثر الپتیکال‌ها دارای گارانتی مادام العمر روی قاب هستند. ماشین‌های گران‌تر معمولاً ضمانت قطعات و نیروی کار طولانی‌تری دارند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید دستگاه الپتیکال مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه دستگاه الپتیکال ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ الپتیکال مدل FE 48

الپتیکال مدل FE 48

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷۰x55x164 سانتی‌متر
  • وزن
    ۹۱ کیلوگرم
  • توضیحات فلایویل
    فلایول و مگنت بسیار قوی با وزن ۱۱.۵ کیلگرم
  • قابلیت های اندازه گیری و سنجش
    نمایش ضربان قلب
  • برنامه‌ها
    برنامه زمانی
  • امکانات همراه
    قابلیت فلایویل
  • ابعاد صفحه نمایش
    ۸ اینچ
  • ظرفیت وزنی
    ۱۵۰ کیلوگرم
  • توضیحات صفحه نمایش
    نمایش همزمان تمام آیتم ها و نمودار برنامه انتخاب شده با هم
  • توضیحات سطح مقاومت
    قابل تنظیم برقی ۲۰ درجه ( از شیب ۰ تا شیب ۲۰ درجه)
  • توضیحات تغییرات شیب
    الیپتیکال شیب برقی دار که باعث فشار زیادی به بدن میشود و حس پیاده روی در سربالایی را تداعی میکند
  • توضیحات برنامه
    علاوه بر برنامه های کارخانه ای از پیش تعیین شدهقابلیت برنامه گرفتن به سلیقه کاربر در ایتم های مختلف
  • توضیحات آداپتور
    دارد
  • کشور تولیدکننده
    تایوان
  • تعداد برنامه
    ۵
  • سایر توضیحات
    سیستم پیشرفته محور جلو با طول گام بلنددستگاه فوق ، هوازی مفیدی برای بالابردن گردش خون و افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی قوی می باشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ الپتیکال مدل TUREX کد MEB6110

الپتیکال مدل TUREX کد MEB6110

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵۲x52x160 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۴ کیلوگرم
  • توضیحات فلایویل
    فلایویل قابل تنظیم
  • قابلیت های اندازه گیری و سنجش
    ساعت
  • برنامه‌ها
    برنامه دستی
  • امکانات همراه
    صفحه نمایش
  • ابعاد صفحه نمایش
    ۰.۲×۰.۵×۰.۵ اینچ
  • فاصله قدم
    ۲۰ سانتی متر
  • ظرفیت وزنی
    ۱۲۰ کیلوگرم
  • توضیحات صفحه نمایش
    نوع نمایشگر:LCDاطلاعات نمایشگر:زمان، سرعت، مسافت طی شده، کالری، ضربان قلب
  • توضیحات سطح مقاومت
    دارای ۸ دنده دستی قابل تنطیم
  • توضیحات آداپتور
    ندارد
  • توان
    ندارد اسب بخار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ الپتیکال بی اچ مدل Crystal 2.0 – G2383N

الپتیکال بی اچ مدل Crystal 2.0 - G2383N

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۶۶x70x158 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۸ کیلوگرم
  • توضیحات فلایویل
    فلایویل ۱۸ کیلوگرم
  • قابلیت های اندازه گیری و سنجش
    نمایش سرعت
  • ابعاد صفحه نمایش
    ۱۳x6x2 اینچ
  • فاصله قدم
    ۴۳.۵ سانتی متر
  • ظرفیت وزنی
    ۱۵۰ کیلوگرم
  • توضیحات صفحه نمایش
    صفحه نمایش LCD
  • توضیحات سطح مقاومت
    سطح مقاومت ۲۴ مرحله
  • توضیحات آداپتور
    آداپتور ۶ ولت
  • توان
    ۲۴ مرحله الکترومغناطیسی اسب بخار
  • سایر توضیحات
    اسکی فضایی خانگی بی اچ فیتنس BH Crystal G2383N دستگاهی با کیفیت و پریمیوم برای تمرینات در خانه و هوم جیم ها میباشد، این اسکی فضایی خانگی دارای تحمل وزن ۱۵۰ کیلوگرمی بوده و سیستم مقاومت ان ۲۴ مرحله ای الکترومگنتی است.– طول گام ۴۳.۵ سانتی متر– فلایویل ۱۸ کیلوگرم– فاصله بین پدال ها ۱۸ سانتی متر-سطوح مقاوت ۲۴ مرحله الکترومغناطیسی– برنامه از پیش تعریف شده : ۱۲ مرحله در مراحل تمرینی مختلف و برنامه شخصی و ۴ برنامه کنترل ضربان قلب– تست تناسب اندام : Fitness test– صفحه نمایش LCD– تکنولوژی : Concept.i (قابلیت اتصال به گو شیهای هوشمند و تبلت ) مربی بین المللی، آنالیز تمرین، …– اپلیکیشن های اختصایص BH : مربی خصوصی، شبیه سازی تمرین مسابقات بین المللی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ الپتیکال تایتان فیتنس مدل A5100G

الپتیکال تایتان فیتنس مدل A5100G

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۱۷x63x170 سانتی‌متر
  • وزن
    ۹۰ کیلوگرم
  • توضیحات فلایویل
    ۱۰KGs
  • قابلیت های اندازه گیری و سنجش
    نمایش ضربان قلب
  • برنامه‌ها
    برنامه زمانی
  • امکانات همراه
    قابلیت فلایویل
  • ابعاد صفحه نمایش
    ۷ اینچ
  • ظرفیت وزنی
    ۱۵۰ کیلوگرم
  • سایر عملکردها
    ۲Speed Fan, USB Charger, AUX Port, Speakersاسپیکر، پورت AUX، شارژر یو اس بی، فن دو سرعته
  • توضیحات صفحه نمایش
    نمایشگر:سرعت، مسافت، کالری، ضربان قلب، برنامه، RPM
  • توضیحات سطح مقاومت
    ۱۶ Level سطح
  • توضیحات تغییرات شیب
    تغییر شیب ندارد
  • توضیحات برنامه
    Ramp, Interval, Rolling, Climb, FatBurn,Hill, Cardio, Mountain, Valley, Strength, User1, User2, HRC 65% , HRC 85%
  • توضیحات آداپتور
    بدون نیاز به آداپتور
  • کشور تولیدکننده
    تایوان
  • تعداد برنامه
    ۱۴
  • سایر توضیحات
    Titan Fitness اورجینالساخت، مونتاژ و بسته بندی کشور تایوانسیستم ژنراتوری (تولید برق جهت عملکرد دستگاه) حرفه ایقابل استفاده در باشگاه ها۱۴ برنامه کاربردی خودکار و دستی شامل (HRC,Ramp,Interval,FatBurn,User1-2,Cardio,…)Fan دو سرعته، USB Charger، پورت AUX، پخش کننده صدا Speaker قابلیت شارژ موبایل و دیوایس ها از برق تولید شدهدارای جایگاه قرار دادن موبایل یا کتاب روی صفحه نمایش

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ الپتیکال مدل FE 44

الپتیکال مدل FE 44

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۶۶x56x163 سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۶ کیلوگرم
  • توضیحات فلایویل
    دارای فلایول بسیار قوی به وزن تقریبی ۸ کیلو میباشد
  • قابلیت های اندازه گیری و سنجش
    نمایش ضربان قلب
  • برنامه‌ها
    برنامه زمانی
  • امکانات همراه
    قابلیت فلایویل
  • ابعاد صفحه نمایش
    ۵.۵ اینچ
  • ظرفیت وزنی
    ۱۲۰ کیلوگرم
  • توضیحات صفحه نمایش
    نمایش همزمان کلیه ایتم ها با هم
  • توضیحات سطح مقاومت
    قابل تنظیم تا ۲۰ درجه بصورت برقی میباشد
  • توضیحات برنامه
    علاوه بر داشتن برنامه های از قبل تعیین شده بوسیله کارخانه ، دارای برنامه یوزر به سلیقه کاربر میباشد
  • کشور تولیدکننده
    تایوان
  • تعداد برنامه
    ۵
  • سایر توضیحات
    سیستم پیشرفته محور جلو با طول گام بلند دستگاه فوق ؛ هوازی مفیدی برای بالا بردن گردش خون و افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی قوی میباشدقابلیت برنامه گرفتن ( در آیتم های مختلف ) به سلیقه مصرف کننده دارای دسته های ثابت و متحرک بسته بندی دستگاه فوق در تعداد ۱ کارتن میباشد که باید طبق دفترچه نصب موجود در داخل کارتن اقلام ؛ اسمبل و نصب شود در صورت نیاز ؛ نصاب ارسال خواهد شد که ملزم به پرداخت هزینه توسط خریدار محترم میباشد با گارانتی معتبر ۱۲ ماه فروشگاه ورزشی صادقی ( تاسیس ۱۳۳۶ )

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه الپتیکال در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بندانداز برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا