کوه‌نوردی و کمپینگلوازم ورزشی

طناب صخره نوردی، راهنمای خرید طناب صخره نوردی و کوهنوردی ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید طناب صخره نوردی باید به آن ها توجه داشته باشید.

طناب صخره نوردی طنابی است که صخره نورد برای حفاظت از جان خود حین صعود و سقوط از آن استفاده می‌کند. این بخش مهمی از زنجیره گسترده تجهیزات حفاظتی است که کوهنورد حین ورزش به آن‌ها نیاز دارد. این تجهیزات شامل مهارهای کوهنوردی، لنگرها، دستگاه‌های مهار و کارابینرها می‌باشد که توسط کوهنوردان برای کمک به جلوگیری از حوادث مرگبار مرتبط با سقوط استفاده می‌شود. طناب صخره نوردی باید شرایط بسیار سخت گیرانه‌ای داشته باشد تا در صورت سقوط تصادفی پاره نشود. با این حال، آن‌ها همچنین باید سبک، انعطاف پذیر برای گره خوردن، و مقاوم در برابر ساییدگی بر روی سنگ‌های تیز و ناهموار باشند.

اگر چه طناب‌های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند کنف و کتان در روزهای اولیه آلپینیسم مورد استفاده قرار می گرفت، امروزه در صخره نوردی مدرن از طناب‌های هسته‌ای ساخته شده از هسته نایلون یا مواد مصنوعی دیگر استفاده می‌شود که به روشی خاص در هم تنیده می‌شوند. قدرت اصلی طناب صخره نوردی در هسته آن است و غلاف طناب تنها بخش کوچکی از استحکام کلی طناب را نشان می دهد. طناب‌ صخره نوردی بخش مهمی از تجهیزات کوهنوردی است، زیرا در صورت وقوع حادثه تنها راه نجات شما را تشکیل می‌دهد. با وجود مجموعه‌ای عظیم در بازار، دانستن اینکه چه مدلی را خریداری کنید، برای شما می‌تواند گیج کننده باشد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید طناب صخره نوردی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ورزشی ارزشمند به مشکل برخورده‌اید. اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع طناب صخره نوردی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید طناب صخره نوردی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

طناب صخره نوردی چیست و چه کاربردی دارد؟

طناب از به هم تنیده شدن چند رشته نخ به وجود می‌آید، اما یک طناب صخره نوردی با یک طناب معمولی تفاوت دارد بلکه دارای یک هسته از جنس نایلون و سایر مواد مصنوعی است که آن‌ها را در مقابل کشش و پاره شدن مقاوم می‌کند. در واقع قدرت اصلی این طناب در هسته آن است، اما اطراف این هسته با غلاف الیاف طبیعی و مصنوعی پوشیده می‌شود که آن را در برابر سایش با صخره‌های تیز مقاوم می‌کند. جنس اکثر طناب‌های کوهنوردی از مواد ضد آب است، زیاد آب داخل طناب در هوای سرد می‌تواند منجمد شده و باعث کاهش انعطاف پذیری طناب شود و حتی در شرایطی سلامت صخره نورد را به خطر بیاندازد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کلاه کوهنوردی

انواع طناب صخره نوردی:

  1. طناب‌های صخره نوردی تکی: اکثر مبتدیان با یک طناب شروع می‌کنند. آن‌ها ضخیم و بادوام هستند و به راحتی قابل چسباندن می‌باشند. طناب های تکی با علامت ‘۱’ در انتهای طناب مشخص می‌شوند. طول آن‌ها معمولا ۶۰ متر و قطر آن‌ها بین ۹.۴ تا ۱۰.۲ میلی‌متر است که برای اکثر افراد مبتدی گزینه مناسبی بوده و در حرفه سنگنوردی شما ماندگار خواهد بود.
  2. طناب‌های صخره نوردی دوتایی(نیم تاب): بسیاری از کوهنوردان معمولی نیم طناب را به عنوان طناب دوتایی می‌شناسند. کوهنورد از این طناب به جای یک طناب تک برای کمک به کاهش کشش طناب در مسیرهای سرگردان استفاده می‌کند. آن‌ها همچنین طول آبسیلی را که می‌توانید بسازید را دو برابر می‌کنند، این ویژگی برای عقب نشینی حماسی ضروری است. ایمنی شما را در زمین‌های پیچیده‌ای که لبه‌های تیز دارند و خطر قطع طناب در آن‌ها وجود دارد را افزایش می‌دهد. اگر یکی از طناب ها بریده شود، هنوز طناب دیگر را دارید تا شما را بگیرد. باید از نیم طناب به عنوان یک جفت استفاده شود. نیم طناب‌ها با علامت ½ مشخص می شوند. طناب‌های ۶۰ متری که برای اکثر مسیرهای تجاری عالی هستند. هنگام خرید نیم طناب، دقت کنید که رنگ‌ها بسیار متفاوت باشند تا در حالت ایده آل، بتوانید رنگ آن‌ها را در تاریکی از هم تشخیص دهید.
  3. طناب‌های صخره نوردی دوقلو: طناب‌های دوقلو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حین صعود به هم متصل می‌شوند. مهم است که این‌ها را با نیم طناب اشتباه نگیرید. طناب‌های دوقلو را نمی‌توان به صورت جداگانه به چرخ دنده بست.
  4. طناب‌های صخره نوردی استاتیک صعود: طناب‌های استاتیک کشش بسیار کمی دارند، بنابراین نمی‌توانند نیروی سقوط را مانند طناب های دیگر جذب کنند. آن‌ها عمدتا به عنوان یک طناب “ثابت” برای صعود یا فرود استفاده می شوند. آنها معمولا با کد EN1891 مشخص می شوند. هرگز با طناب ایستا صعود نکنید.

ویژگی‌های طناب صخره نوردی:

هنگام مقایسه طناب‌های کوهنوردی به دنبال این ویژگی‌ها باشید. آن‌ها می‌توانند در عملکرد و سهولت استفاده تفاوت ایجاد کنند.

  • درمان خشک: هنگامی که طناب آب را جذب می کند، سنگین‌تر می‌شود و کمتر قادر به مقاومت در برابر نیروهای ایجاد شده در سقوط است. طناب در صورت خشک شدن می‌تواند تمام استحکام خود را به دست آورد. وقتی هوا به اندازه کافی سرد است که آب جذب شده یخ بزند، طناب سفت و غیر قابل کنترل می‌شود. برای مبارزه با این، برخی از طناب‌ها شامل درمان خشک می‌شوند که جذب آب را کاهش می‌دهد. اگر در درجه اول کوهنورد ورزشی هستید، طناب غیر خشک احتمالا برای شما کافی است، زیرا اکثر کوهنوردان ورزشی هنگام بارندگی طناب‌های خود را جمع کرده و به خانه می روند. اگر یخ نورد، کوهنورد یا صخره نورد هستید در برخی مواقع با باران، برف یا یخ مواجه خواهید شد، پس طناب خشک را انتخاب کنید.
  • علامت میانی: اکثر طناب‌ها دارای یک علامت میانی، اغلب به رنگ سیاه هستند که به شما کمک می‌کند وسط طناب خود را شناسایی کنید. توانایی تشخیص وسط طناب هنگام راپلینگ ضروری است.
  • دو رنگ: برخی از طناب‌ها دو رنگ هستند، به این معنی که تغییری در الگوی بافت دارند که به وضوح دو نیمه طناب را از هم متمایز می‌کند و یک علامت میانی دائمی و قابل تشخیص ایجاد می‌کند. این یک روش موثرتر اما گرانتر برای علامت گذاری وسط طناب نسبت به رنگ سیاه است، زیرا رنگ ممکن است محو شود و به سختی دیده شود.
  • علائم هشدار پایان: برخی از طناب‌ها دارای نخ یا رنگ سیاه هستند که نشان می‌دهد شما به انتهای طناب نزدیک می‌شوید. هنگامی که در حال راپل زدن یا پایین آمدن هستید، این کار برای یک کوهنورد می‌تواند مفید باشد.

طناب‌های صخره نوردی از چه موادی ساخته شده‌اند؟

طناب‌های کوهنوردی از پلی آمیدهای مصنوعی ساخته شده‌اند. انواع مختلفی از پلی آمیدها وجود دارد، پلی آمید مصنوعی و طبیعی. پلی آمیدهای طبیعی شامل پشم و ابریشم گوسفند هستند. ماده ای که برای ساخت این طناب‌ها استفاده می‌شود، یک پلی آمید مصنوعی است که معمولاً به عنوان نایلون شناخته می‌شود. نایلون همه چیز را از لباس گرفته تا دکل تغییر داد و در سال ۱۹۳۵ توسط دیوپونت به ثبت رسید. در دهه ۱۹۴۰ مردم شروع به استفاده از نایلون در طناب‌های کوهنوردی کردند.

رتبه بندی ایمنی UIAA در طناب‌های صخره نوردی:

  • اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های آلپینیسم (UIAA) یک فدراسیون بین‌المللی کوهنوردی و سنگنوردی است که استانداردهای ایمنی را ایجاد می‌کند که همه طناب‌های سنگنوردی باید از آن پیروی کنند. آزمایشگاه‌های مستقل مسئول انجام آزمایشات هستند. تمام طناب‌های پویا که توسط REI حمل می شوند، تست های UIAA را پشت سر می‌گذارند.
  • بسته بندی روی طناب‌های کوه نوردی پویا نتایج تست استانداردهای ایمنی UIAA از جمله رتبه سقوط، ازدیاد طول استاتیک، کشیدگی پویا و نیروی ضربه را فهرست می‌کند. نگاهی به این رتبه‌بندی‌ها در حالی که فکر می‌کنید چه نوع صعودی را انجام خواهید داد، می‌تواند به شما در انتخاب طناب کمک کند.
  • فدراسیدن بین‌المللی UIAA به وسیله رتبه بندی پاییز طناب‌ها را آزمایش می‌کند تا ببیند قبل از شکست چقدر می‌توانند سقوط را نگه دارند. سقوط آزمایشگاهی نیروی بسیار بیشتری نسبت به بسیاری از سقوط‌های سنگ نوردی واقعی ایجاد می‌کند. بنابراین، رتبه سقوط بیشتر یک مقدار مقایسه‌ای است.
  • طناب‌های تک با انداختن وزنه ۸۰ کیلوگرمی روی طناب، نیم طناب‌ها با انداختن وزنه ۵۵ کیلوگرمی روی یک رشته و طناب‌های دوقلو با انداختن وزنه ۸۰ کیلوگرمی روی ۲ رشته آزمایش می‌شوند. تمام طناب‌های تک و نیم طناب باید حداقل ۵ سقوط UIAA را تحمل کنند. طناب‌های دوقلو باید حداقل ۱۲ سقوط UIAA را تحمل کنند.
  • تمام طناب‌هایی که استاندارد رتبه بندی پاییز UIAA را دارند برای کوهنوردی ایمن هستند. طناب با درجه سقوط بالاتر ممکن است به این معنی باشد که آن طناب بیشتر از طناب با درجه پایین‌تر دوام می‌آورد. با این حال، همیشه طناب خود را پس از سقوط شدید از نزدیک بررسی کنید و در صورت مشاهده آسیب، آن را بازنشسته کنید.
  • ازدیاد طول ایستا، که به آن کشش کاری نیز می گویند، مقداری است که یک طناب پویا با وزن ۸۰ کیلوگرمی آویزان از آن کشیده می‌شود. ازدیاد طول طناب‌های یک و دوقلو نمی‌تواند از ۱۰ درصد کل طول طناب و نیم طناب از ۱۲ درصد تجاوز کند. در هنگام بالا رفتن از طناب، حمل دنده و بالا رفتن از طناب‌های ثابت با بالارونده، ازدیاد طول ایستا مهم است. ازدیاد طول استاتیکی بیشتر به طور کلی نشان دهنده کارایی کمتر است زیرا انرژی از طریق کشش طناب هدر می رود.
  • ازدیاد طول دینامیک فاصله‌ای است که طناب در طول اولین سقوط UIAA کشیده می‌شود. ازدیاد طول بیشتر مساوی است با سقوط طولانی‌تر، بنابراین به طور کلی، عدد کمتر بهتر است زیرا کشش کمتر ممکن است مانع از برخورد کوهنورد در حال سقوط به طاقچه یا زمین شود. با این حال، ازدیاد طول دینامیکی کمتر به معنای نیروی ضربه بالاتر بر روی کوهنورد، لایه عقب و چرخ دنده است. UIAA به طناب‌ها اجازه می‌دهد تا بیش از ۴۰ درصد طول کل طناب کشش نداشته باشند.
  • نیروی ضربه مقدار نیرویی بر حسب کیلونیوتون است که در اولین سقوط UIAA به وزنه در حال سقوط وارد می‌شود. عدد کمتر نشان‌دهنده نیروی کمتری بر روی کوهنورد در حال سقوط، عقب‌کننده و دنده است. هر چه کشش دینامیکی بیشتر باشد، نیروی ضربه کمتر است. نیروهای ضربه کمتر باعث فرود نرم روی طناب در هنگام سقوط می‌شود، اما معمولاً کشش بیشتری به همراه دارد، که در هنگام طناب زدن از بالا کارایی کمتری دارد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کلاه صخره نوردی

نکاتی که هنگام خرید طناب صخره نوردی باید در نظر بگیرید:

  1. قیمت طناب: اولین و مهمترین نکته در مورد خرید طناب کوهنوردی توجه به قیمت آن است. همیشه بی‌خیال مدل‌های خیلی ارزان شوید، زیرا معمولا کیفیت و ایمنی لازم را ندارند و ممکن است سلامت شما یا گروه را به خطر بیاندازند. البته منظور ما این نیست که همیشه اجناس گران باکیفیت هستند بلکه منظور این است که اجناس خیلی ارزان معمولا فاقد کیفیت هستند.
  2. تعداد آبشارها: هر طناب کوهنوردی برای تعداد معینی از سقوط رتبه بندی می‌شود. این تعداد سقوط با استفاده از یک آزمایش خاص است که نشان می‌دهد طناب قبل از پاره شدن چند سقوط می‌تواند داشته باشد. هر طناب دارای گواهینامه UIAA بسیار شدیدتر از آنچه در هنگام کوهنوردی تجربه می‌کنید آزمایش می شود، بنابراین لازم نیست طناب خود را بازنشسته کنید فقط به این دلیل که رتبه آن به شش سقوط است و شما هفت سقوط کرده‌اید. در شرایط واقعی کوهنوردی، یک طناب صدها سقوط را تحمل می‌کند.
  3. حداکثر نیروی ضربه: طناب‌ها برای جذب انرژی کشیده می‌شوند. هر چه طناب بتواند انرژی بیشتری را جذب کند، نیروی محافظ شما کمتر می‌شود. این موضوع چندان نگران کننده برای صعودهای ورزشی نیست. با این حال، برای صخره نوردی، یک طناب با نیروی ضربه کم، نیروی کمتری بر روی دنده شما ایجاد می‌کند و احتمال سقوط آن را بیشتر می‌کند. نیروهای ضربه کمتر بهتر هستند. پس از زمین خوردن، اجازه دهید طناب شما به مدت پنج دقیقه استراحت کند تا خاصیت ارتجاعی خود را بازیابد. اگر مستقیماً روی صخره برگردید و سپس بلافاصله سقوط کنید، نیروهای ضربه بسیار بیشتر خواهند بود.
  4. درمان خشکی: برخی از طناب‌های کوهنوردی با عملیات خشک مخصوص ساخته می‌شوند که به جلوگیری از جذب آب در آن‌ها کمک می‌کند. این بدان معنی است که آن‌ها در شرایط مرطوب از طناب درمان نشده ایمن‌تر خواهند بود. این درمان همچنین به جلوگیری از ورود خاک و شن به الیاف طناب کمک می‌کند به این معنی که طناب با اصطکاک کمتری نسبت به زمانی که درمان نشده بود از روی سنگ و از میان کارابین‌ها عبور می‌کند. اگر قصد دارید در محیط های مرطوب یا برفی کوهنوردی کنید، هزینه اضافی برای یک طناب خشک شده می ارزد.
  5. قطر طناب: طناب‌های کوهنوردی در قطرهای مختلفی تولید می‌شوند. اساساً طناب‌های نازک تر سبک تر و طناب های ضخیم تر دوام بیشتری دارند. توجه داشته باشید که قطر طناب شما ممکن است بر روی دستگاه‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید تأثیر بگذارد. برخی از دستگاه ها با طناب های خیلی نازک یا خیلی ضخیم سازگار نیستند. طناب‌های تک رتبه‌بندی می‌توانند تا ۸.۵ میلی‌متر نازک باشند، که آن‌ها را برای مسیرهای کوهستانی عالی می‌کند. طناب های لاغر ایمن هستند، آن‌ها تست‌های آزمایشگاهی UIAA را پشت سر می گذارند. اما در صخره، آن‌ها بیشتر مستعد ساییدگی بر روی سنگ ناهموار یا بریده شدن بر روی لبه تیز هستند.
  6. نشانگرهای میانی: اکثر طناب‌ها نوعی علامت روی غلاف خود دارند تا قسمت میانی را مشخص کند. این در بسیاری از موقعیت‌ها مفید است، مانند اندازه‌گیری میزان طناب باقی‌مانده از یک رهبر، یا هنگام نصب آبسیل که نیاز دارید طناب کاملاً در مرکز لنگر باشد. حتی برخی از طناب‌ها در هر نیمه رنگ یا طرح متفاوتی دارند تا وسط را مشخص کنند. به یاد داشته باشید که اگر طناب خود را کوتاه کنید، نشانگر میانی دیگر درست نخواهد بود.

چگونه طول عمر طناب کوهنوردی خود را افزایش دهیم:

  • آن را از خاک دور نگه دارید. دانه‌های سنگ و ماسه می‌توانند الیاف ریز داخل طناب را برش دهند.
  • طناب خود را از لبه‌های تیز و سنگ‌های شل با دراز کردن وسایل خود دور نگه دارید.
  • طناب خود را گه‌گاهی با آب ولرم بشوئید و بگذارید در سایه خشک شود. اشعه ماوراء بنفش طولانی مدت می‌تواند به طناب شما آسیب برساند همان‌طور که به پوست شما آسیب می‌رساند.
  • طناب پیچیده خود را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و دور از مواد شیمیایی اسیدی نگهداری کنید.
  • فقط برای کوهنوردی از آن استفاده کنید.

چگونه طناب کوهنوردی خود را بازرسی کنیم:

باید مکرراً طناب خود را از نظر آسیب بررسی کنید. از یک انتها شروع کنید، طناب را از طریق دستان خود وارد کنید و بخش‌های غیر یکنواخت را جستجو و احساس کنید. مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • برش خوردگی
  • سوختگی
  • نقاط صاف یا نرم
  • غلاف روی هسته جمع می‌شود
  • غلاف کمی مبهم مشکلی ندارد. با این حال، تیرگی شدید ممکن است طناب را ناامن کند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر می‌توانید هسته داخلی طناب را ببینید، غلاف آن خیلی نازک شده است و باید طناب را بازنشسته کنید.
  • اگر طناب شما آسیب دیده است، باید بازنشسته شود. از آن یک فرش زیبا درست کنید یا از آن به عنوان خط شستشو استفاده نمائید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید طناب صخره نوردی مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های طناب صخره نوردی ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را درافت کنید.


۱ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE14mm طول ۱۴ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE14mm طول 14 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲x12x14000 میلی‌متر
  • وزن
    ۸۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی ریز بافت با روکش ضدآفتابطناب به قطر ۱۲ میلی مترطول طناب ۱۴ متربافت طناب از جنس ابریشم ضخیم و وبادواممغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۱۶۰۰ کیلوگرمتحمل کشش بسیار بسیار بالا تا حدودا ۲۲۰۰ الی ۲۵۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ طناب صخره نوردی مدل سه بعدی ضد آفتاب کد KNO14mm طول ۱۰ متر

طناب صخره نوردی مدل سه بعدی ضد آفتاب کد KNO14mm طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۴×۱۴×۱۰۰۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۶۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب صخره نوردی ابریشمی با روکش پلی استر ضدآفتاب وباطرح بافت سه بعدی قطر طناب درحدودا ۱۳ الی ۱۴ میلی متر میباشد لایه درونی طناب از ابریشم صنعتی تابیده تهیه شده و روکش آن نیز از پلی استر میباشد که سبب به وجود آمدن استحکام عالی در طناب گردیده است این طناب مناسب عملیات های نجات و … میباشد. این طناب در مقابل ساییدگی مقاومت خوبی نشان میدهد وتحمل نیروی بسیار زیادی دارد . تحمل کشش تا ۲۰۰۰ کیلوگرم مناسب حتی برای افراد سنگین وزن این طناب دردسته طناب های صخره نوردی استاتیک قرار میگیردطول طناب ۱۰ متر میباشد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE8mm طول ۳۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE8mm طول 30 متر

مشخصات

  • وزن
    ۱۷۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی با روکش پلی استر ریز بافت ضدآفتابطناب به قطر ۸ میلی مترطول طناب ۳۰ متربافت طناب از جنس ابریشم ضخیم و وبادواممغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۱۱۰۰ کیلوگرمتحمل کشش بسیار بسیار بالا تا حدودا ۹۵۰ الی ۱۱۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE10mm طول ۱۵ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE10mm طول 15 متر

مشخصات

  • وزن
    ۷۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی با روکش پلی استر ریز بافت ضدآفتابطناب به قطر ۱۰ میلی مترطول طناب ۱۵ متربافت طناب از جنس ابریشم ضخیم و وبادواممغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۱۴۰۰ کیلوگرمتحمل کشش بسیار بسیار بالا تا حدودا ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ طناب صخره نوردی مدل پنبه ای آماتور کد KI12mm

طناب صخره نوردی مدل پنبه ای آماتور کد KI12mm

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲×۱۲×۴۵۰۰۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۲۴۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب پنبه ای با قطر ۱۲ میلی متر دارای مغزی پنبه ای مناسب تمرین وآموزش صخره نوردی-طول این طناب ۴۵ متر میباشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی BRB14mm طول ۱۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی BRB14mm طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۴×۱۴×۱۰۰۰۰ میلی‌متر
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشم با روکش پلی استر ضدآفتاب درشت بافتتحمل فشار وساییدگی فوق العاده بالامغزی طناب از ابریشم اعلاطول :حدودا ۱۰ مترقطر طناب :۱۴ میلی متراین طناب در دسته طناب های استاتیک قرار میگیردتحمل فشار ضربه وکشش بسیار بالاتحمل نیرو تا ۱۹۰۰ کیلوگرمتحمل ضربه ناگهانی تا ۲۰۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ طناب صخره نوردی مدل ۳ بعدی استاتیک طول ۲۰ متر

طناب صخره نوردی مدل 3 بعدی استاتیک طول 20 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۴۰۰ گرم
  • سایز
    ۱۳
  • سایر توضیحات
    طناب صخره نوردی ابریشمی با روکش پلی استر ضدآفتاب وباطرح بافت سه بعدی قطر طناب درحدودا ۱۲ الی ۱۳ میلی متر میباشدلایه درونی طناب از ابریشم صنعتی تابیده تهیه شده و روکش آن نیز از پلی استر میباشد که سبب به وجود آمدن استحکام عالی در طناب گردیده استاین طناب مناسب عملیات های نجات و … میباشد.این طناب در مقابل ساییدگی مقاومت خوبی نشان میدهد وتحمل نیروی بسیار زیادی دارد .تحمل کشش تا ۲۰۰۰ کیلوگرم مناسب حتی برای افراد سنگین وزناین طناب دردسته طناب های صخره نوردی استاتیک قرار میگیرد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی RE10mmSTS طول ۱۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی RE10mmSTS طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰×۱۰×۱۰۰۰۰ میلی‌متر
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی با روکش پلی استر ریز بافت ضدآفتابطناب مرغوب و باکیفیتطناب به قطر ۱۰ میلی مترطول طناب ۱۰ متربافت طناب از جنس ابریشم ضخیم و وبادواممغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۲۰۰۰کیلوگرمتحمل کشش بسیار بسیار بالا تا حدودا ۱۷۰۰ الی ۱۸۵۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ طناب صخره نوردی ابریشمی مدل استاتیک طول ۳۰ متر

طناب صخره نوردی ابریشمی مدل استاتیک طول 30 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰۰۰۰×۱۳×۱۳ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۹۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی مدل استاتیک که برای فعالیت های فرود وگروه نجات مورد استفاده قرار میگیردمقاومت بسیار عالی دربرابر ساییدگیروکش با طرح سه بعدی بسیار زیبا از جنس پلی استر ضدآفتاب که باعث ماندگاری فوق العاده این طناب در شرایط آب و هوایی مختلف میشودقطر طناب ۱۳ میلی متر میباشد(برای استفاده برروی کارابین)طول:۳۰ مترمغزی طناب از ابریشم صنعتی وارداتی ترکی خالصتحمل ضربه ناگهانی تا ۲۰۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE-10 طول ۲۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE-10 طول 20 متر

مشخصات

  • وزن
    ۱۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب به قطر ۱۰ میلی مترطول طناب ۲۰ متربافت طناب از جنس ابریشم ضخیم و وبادواممغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنیتحمل کشش بسیار بسیار بالا تا حدودا ۱۳۰۰ الی ۱۵۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی استاتیک WHG9mm طول ۱۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی استاتیک WHG9mm طول 10 متر

مشخصات

  • وزن
    ۴۴۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشم با روکش پلی استر ضدآفتاب ریز بافتمغزی طناب از ابریشم اعلاطول :حدوا ۱۰ مترقطر طناب :۸ الی ۹ میلی متراین طناب در دسته طناب های استاتیک قرار میگیرد و خاصیت الاستیکی نداردتحمل فشار ضربه وکشش بسیار بالاتحمل نیرو تا ۱۰۰۰ کیلوگرمتحمل ضربه ناگهانی تا ۱۲۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ طناب صخره نوردی کد ۰۲

طناب صخره نوردی کد 02

مشخصات

  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۸*۶*۶ سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۱۱۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد GRWH-9mm طول ۳۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد GRWH-9mm طول 30 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۹×۹×۳۰۰۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب به قطر ۹ میلی مترطول طناب ۳۰ متربافت طناب از جنس ابریشم بادوام با روکش ریزبافت ضدآفتاب پلی استرمقاومت بالا دربرابر ساییدگیمغزی طناب نیز ابریشمی میباشدمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۱۲۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ طناب صخره نوردی مدل ۵۰۲ طول ۸ متر

طناب صخره نوردی مدل 502 طول 8 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۶ × ۶ × ۸۰۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۸۰ گرم
  • سایر توضیحات
    از طناب صخره نوردی میتوانید در سفر و کمپ استفاده کنید و کاربرد فراوانی دارد.وزن تحمل تقریبی این طناب ۳۰ الی ۳۵ کیلوگرم است.از این طناب نیز میتوانید برای بستن بار و ویا وسایل خود در خودرو و وانت استفاده کنید.طول هر طناب ۸ متر است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ طناب صخره نوردی مدل ۱۰ رشته کد K7MM طول ۱۰ متر

طناب صخره نوردی مدل 10 رشته کد K7MM طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۰.۷×۰.۷×۱۰۰۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب سفری با قطر حدودا ۷ میلی متر ای نمحصول دارای مغزی ابریشم هست و به طناب ۱۰ رشته نیز معروف است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ طناب صخره نوردی کد ۰۲ مجموعه ۲ عددی

طناب صخره نوردی کد 02 مجموعه 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۸*۴*۸ سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۲۳۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی RE10mmSTS طول ۳۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی RE10mmSTS طول 30 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰×۱۰×۳۰۰۰۰ میلی‌متر
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی با روکش پلی استر ریز بافت ضدآفتابطناب مرغوب و باکیفیتطناب به قطر ۱۰ میلی مترطول طناب ۳۰ متربافت طناب از جنس ابریشم ضخیم و وبادواممغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۲۰۰۰کیلوگرمتحمل کشش بسیار بسیار بالا تا حدودا ۱۷۰۰ الی ۱۸۵۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد GRWH-9mm طول ۱۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد GRWH-9mm طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۹×۹×۱۰۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب به قطر ۹ میلی مترطول طناب ۱۰ متربافت طناب از جنس ابریشم بادوام با روکش ریزبافت ضدآفتاب پلی استرمقاومت بالا دربرابر ساییدگیمغزی طناب نیز ابریشمی میباشدمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۱۲۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی ضد آفتاب T6 طول ۱۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی ضد آفتاب T6 طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۶×۶×۱۰۰۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب کمپینگ ابریشمی باروکش پلی استر ضد آفتاب- از طناب صخره نوردی میتوانید در سفر و کمپ استفاده کنید و کاربرد فراوانی داردضخامت و قطر این طناب حدودا ۶ میلی متر میباشد.. میزان تحمل نیرو تقریبی این طناب ۳۰ الی ۳۵ کیلوگرم است. از این طناب نیز میتوانید برای بستن بار و ویا وسایل خود در خودرو و وانت استفاده کنید. طول هر طناب ۱۰ متر است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد GRWH-13mm طول ۲۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد GRWH-13mm طول 20 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰۰۰×۱۱×۱۱ میلی‌متر
  • وزن
    ۸۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب به قطر ۱۱ میلی مترطول طناب ۲۰ متربافت طناب از جنس ابریشم بادوام با روکش ریزبافت ضدآفتاب پلی استرمقاومت بالا دربرابر ساییدگیمغزی طناب نیز ابریشمی صنعتیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۱۸۵۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE10mm طول ۲۵ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE10mm طول 25 متر

مشخصات

  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی با روکش پلی استر ریز بافت ضدآفتابطناب به قطر ۱۰ میلی مترطول طناب ۲۵ متربافت طناب از جنس ابریشم ضخیم و وبادواممغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۱۴۰۰ کیلوگرمتحمل کشش بسیار بسیار بالا تا حدودا ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی استاتیک WHG9mm طول ۳۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی استاتیک WHG9mm طول 30 متر

مشخصات

  • وزن
    ۱۳۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشم با روکش پلی استر ضدآفتاب ریز بافتمغزی طناب از ابریشم اعلاطول :حدوا ۳۰ مترقطر طناب :۸ الی ۹ میلی متراین طناب در دسته طناب های استاتیک قرار میگیرد و خاصیت الاستیکی نداردتحمل فشار ضربه وکشش بسیار بالاتحمل نیرو تا ۱۰۰۰ کیلوگرمتحمل ضربه ناگهانی تا ۱۲۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد BL8mm طول ۱۵ متر

 طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد BL8mm طول 15 متر

مشخصات

  • وزن
    ۴۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی با روکش ریز بافت پلی استر ضدآفتاب به قطر ۸ میلی مترطول طناب ۱۵ متربافت طناب از جنس ابریشممغزی طناب نیز ابریشمیتحمل کشش تا ۸۰۰ الی ۹۰۰ کیلوگرمتحمل کشش آنی ۱۰۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد BL8mm طول ۲۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد BL8mm طول 20 متر

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی با روکش ریز بافت پلی استر ضدآفتاب به قطر ۸ میلی مترطول طناب ۲۰ متربافت طناب از جنس ابریشممغزی طناب نیز ابریشمیتحمل کشش تا ۸۰۰ الی ۹۰۰ کیلوگرمتحمل کشش آنی ۱۰۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE-1 طول ۱۵ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE-1 طول 15 متر

مشخصات

  • وزن
    ۷۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب به قطر ۱۰ میلی مترطول طناب ۱۵ متربافت طناب از جنس ابریشم ضخیم و وبادواممغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنیتحمل کشش بسیار بسیار بالا تا حدودا ۱۳۰۰ الی ۱۵۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد BLAW طول ۱۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد BLAW طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۴×۱۴×۱۰۰۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۵۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    کاملا مناسب برای گروه ها امداد خودرویی در کوهستان وابزار فرود و…طناب به قطر ۱۴ میلی مترطول طناب ۱۰ متربافت طناب از جنس ابریشم بادوام با روکش درشت بافت پلی استر صددرصد ضدآفتابمقا.مت بالا دربرابر ساییدگیمغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۲۰۰۰ کیلوگرمتحمل کشش بسیار بالا تا حدودا ۲۱۰۰ الی ۲۱۵۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی استاتیک کد RE8mm طول ۱۲ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی استاتیک کد RE8mm طول 12 متر

مشخصات

  • وزن
    ۴۱۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی با روکش پلی استر ریز بافت ضدآفتابطناب به قطر ۸ میلی مترطول طناب ۱۲ متربافت طناب از جنس ابریشم ضخیم و وبادواممغزی طناب نیز ابریشمیاین طناب دردسته طناب های استاتیک قرار میگیردمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۱۱۰۰ کیلوگرمتحمل کشش بسیار بسیار بالا تا حدودا ۹۵۰ الی ۱۱۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی WGB11mm طول ۲۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی WGB11mm طول 20 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۱×۱۱×۲۰۰۰۰ میلی‌متر
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشم با روکش پلی استر ضدآفتاب ریز بافتتحمل فشار وساییدگی فوق العاده بالامغزی طناب از ابریشم اعلاطول :حدوا ۲۰ مترقطر طناب :۱۱ میلی متراین طناب در دسته طناب های استاتیک قرار میگیردتحمل فشار ضربه وکشش بسیار بالاتحمل نیرو تا ۱۵۰۰ کیلوگرمتحمل ضربه ناگهانی تا ۱۶۴۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE10mm طول ۱۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد RE10mm طول 10 متر

مشخصات

  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب ابریشمی با روکش پلی استر ریز بافت ضدآفتابطناب به قطر ۱۰ میلی مترطول طناب ۱۰ متربافت طناب از جنس ابریشم ضخیم و وبادواممغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۱۴۰۰ کیلوگرمتحمل کشش بسیار بسیار بالا تا حدودا ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد GRWH-13mm طول ۱۰ متر

طناب صخره نوردی مدل ابریشمی کد GRWH-13mm طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۳×۱۳×۱۰۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    طناب به قطر ۱۳ میلی مترطول طناب ۱۰ متربافت طناب از جنس ابریشم بادوام با روکش ریزبافت ضدآفتاب پلی استرمقاومت بالا دربرابر ساییدگیمغزی طناب نیز ابریشمیمقاوم دربرابر ضربه های کشش آنی تا ۱۸۵۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید طناب صخره نوردی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستکش کوهنوردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا