لباس ورزشی زنانهلباس ورزشی مردانه

لباس غواصی، راهنمای خرید اینترنتی انواع لباس غواصی مردانه و زنانه ارزان

نکات مهمی که هنگام خرید لباس غواصی آن‌ها را باید در نظر بگیرید.

شاید شما هم جزو کسانی باشید که به دنبال کشف زیبایی‌های جهان هستند، ممکن است شما هم مثل من عاشق شنا کردن در زیر دریا و اقیانوس باشید و بخواهید از آکواریم‌های طبیعی دیدن کنید. برای شنا کردن در زیر آب‌های آزاد و مشاهده این زیبایی‌ها شما نیاز به یک سری تجهیزات و لوازم مخصوص دارید. لباس غواصی یکی از مهمترین لوازم ورزشی برای مشاهده آکواریوم طبیعی است. اگر شما هم می‌خواهید رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید، بهتر است یک ست کامل از لباس غواصی را انتخاب و خریداری نمائید.

لباس غواصی چیست؟

نوعی لباس ویژه از جنس نئوپرن است که به منظور انجام ورزش‌های زیر آبی طراحی شده و از انعطاف‌پذیری و عایق حرارتی مناسبی برخوردار می‌باشد. معمولا برای اینکه به راحتی پوشیده یا بتوانید آن‌ها را از تن بیرون بیاورید داری زیپ یا برچسب هستند. بسته به سبک ورزشی و دمای آب مدل‌های مختلفی از این لباس تولید و روانه بازار شده که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کفش ساحلی مردانه

انواع لباس غواصی:

  1. لباس غواصی کامل: همان طور که از اسم این لباس مشخص است، دارای شورت و سوئیت می‌شود که بر روی تمامی نقاط بدن قرار می‌گیرد و آن‌ها را به صورت کامل پوشش می‌دهد. این لباس بیشتر برای محافظت از بدن در آب‌های سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    لباس قواصی کامل
    لباس قواصی کامل
  2. لباس غواصی نصف بدن: اگر در آب‌های گرم شنا می‌کنید و به دنبال یک لباس هستید که تنها قسمتی از بدن شما را پوشش دهد، گزینه مناسبی را انتخاب کرده‌اید. این لباس بیشتر قسمت‌های بالایی و پایینی بدن شما را پوشش می‌دهد و هنگام شنا آزادی عمل بیشتری خواهید داشت.
    لباس غواصی نصف بدن
    لباس غواصی نصف بدن
  3. لباس غواصی محافظ: این لباس هم مانند سایر لباس‌های شنا از جنس نئوپرن و مواد مشابه ساخته می‌شود که به خوبی قادر است از بدن شما در برابر اشعه‌های UV نور خورشید محافظت‌ نماید. اگر نگران آفتاب سوختگی پوست حین شنا هستید، حتما این لباس را از دست ندهید.
    لباس غواصی محافظ بدن
    لباس غواصی محافظ بدن
  4. لباس غواصی ضد جذب خورشید: نوع دیگری از این لباس که از جنس SPF ساخته می‌شود و از بدن شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید به خصوص اشعه UV به خوبی محافظت می‌کند. تنها تفاوت این لباس با نمونه قبلی در جنس لباس است و هر دو یک هدف مشخص را دنبال می‌کنند.
    لباس غواصی ضد جذب خورشید
    لباس غواصی ضد جذب خورشید
  5. لباس غواصی مردانه یا زنانه: همان طور که می‌دانید فرم و برجستگی‌های بدن آقایان با خانم‌ها متفاوت است. به همین علت برای تناسب بیشتر لباس با بدن هر جنس یعنی مونث یا مذکر نوع خاصی از لباس طراحی شده است. شما قبل از خرید این لباس باید مشخص کنید که لباس را برای چه جنسیتی قرار است استفاده نمائید.
    لباس غواصی مردانه یا زنانه
    لباس غواصی مردانه یا زنانه

هر لباس برای سبک خاصی از غواصی طراحی و ساخته شده است، بنابراین بهترین لباس برای شما نمونه‌ای است که بیشترین هم‌خوانی را با فعالیت ورزشی شما داشته باشد.

چه موقع به لباس غواصی نیاز داریم؟

همان طور که گفته شد، این لباس مدل‌های مختلفی دارد که هر یک به منظور هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه زمان‌هایی را که شما به این لباس نیار دارید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • قواصی در آب‌های سرد: وقتی شما قرار است در فصل سرد سال وارد یک آب سرد شوید، احتمالا به صورت طبیعی قادر به انجام این کار نخواهید بود. به همین دلیل به این لباس نیاز دارید که از هدر رفت دمای بدن و یخ زدگی جلوگیری کنید.
  • محافظت از بدن در برابر اشعه‌های UV: در مکان‌هایی که آب آن‌ها برای شنا کردن گرم می‌باشد، این لباس می‌تواند از سوختگی بدن شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید به خصوص اشعه UV محافظت نماید.
  • محافظت از پوست: در آب‌های خیلی گرم حتی اگر اشعه‌های مضر خورشید را نادیده بگیریم، باز هم خطاراتی مثل آلودگی با مواد شیمیایی یا برخورد با موجودات دریایی و در نتیجه آسیب دیدن پوست شما وجود دارد به همین علت بهتر است که این محصول را مورد استفاده قرار دهید.
  • ورزش‌های آبی: یک سری ورزش‌های آبی نظیر کایاک سواری، ابزوردبوردینگ و سرفینگ وجود دارند که برای آن‌‌ها حتما باید از این لباس‌ها استفاده کنید. در صورت عدم استفاده مشکلات زیادی برای شما به وجود خواهد آمد.

پس شما هر زمانی که بخواهید به حفظ دمای بدن و محافظت از پوست خود بپردازید باید از لباس مخصوص شنا استفاده کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کفش ساحلی زنانه

برای خرید لباس غواصی نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. جنس لباس: توجه داشته باشید که این نوع لباس همیشه از جنسی به نام نئوپرن ساخته می‌شود که قابلیت انعطاف پذیری بالا و عایق حرارتی فوق‌العاده‌ای می‌باشد. البته مواد دیگری هم وجود دارد که از نظر کیفیت با این محصول قابل مقایسه نیستند.
  2. اندازه لباس: در صورتی این لباس از ورود آب به بدن شما جلوگیری می‌کند که دقیقا اندازه بدن شما باشد و زمانی درون آن بیشترین آزادی عمل را خواهید داشت که دقیقا با فیزیک بدنی شما مطابقت داشته باشد.
  3. ضخامت لباس: این موضوع بستگی به شرایط ورزشی شما و عمق آبی دارد که قرار است درون آن شنا کنید، آب‌های عمیق معمولا سردتر هستند و شما برای شنا درون این آب‌ها به لباس ضخیم‌تری احتیاج دارید.
  4. سبک لباس: همان طور که در ابتدای همین مقاله نیز به آن اشاره شد، این لباس در دو نوع برچسبی و زیپ‌دار عرضه می‌شود. در واقع این شما هستید که باید بین نمونه بدون زیپ‌ یا همان سایپر و نمونه زیپ‌دار یک لباس را بای خود انتخاب کنید.
  5. کیفیت و قیمت لباس: اگر روی کیفیت لباس خود حساس هستید و قیمت چندان برای شما ملاک نیست، بهتر است از فروشگاه‌ها و برند‌های معتبر خرید کنید. با این کار نه تنها لباس را با یک قیمت مناسب خریداری می‌کنید، بلکه از کیفیت و اصل بودن آن هم می‌توانید، اطمینان داشته باشید.
  6. خرید لباس جایگزین: به منظور حساسیت بالای این رشته ورزشی بهتر است همیشه دو دست از این لباس را داشته باشید، تا در صورت پاره شدن ناگهانی یا کثیف بودن لباس مورد نظر خود مجبور به تعطیل کردن هیجان در زیر آب نشوید و از لباس جایگزین استفاده کنید.
  7. میزان محافظت: اطمینان حاصل نمائید که لباس خریداری شدن توان حفاظت از بدن شما در مقابل سردی آب یا مواد شیمیایی و اشعه‌های مضر خورشید را دارد، در صورتی که به این موضوع شک دارید از خرید خود منصرف شوید، به خصوص اگر در آب‌های آزاد بیشتر شنا می‌کنید.
  8. مطابقت با فعالیت ورزشی: این موضوع دقیقا به سبک و رشته ورزشی شما بستگی دارد، اگر معمولا در آب‌های آزاد شنا می‌کنید به لباس مناسب این مکان‌ها احتیاج دارید و اگر معمولا شنا با تجهیزات را ترجیح می‌دهید، باید نمونه متناسب با این رشته را خریداری کنید.
  9. آزمایش و تست لباس: قبل از خرید لباس تمام قسمت‌های آن را با چشم مورد بررسی قرار دهید، نباید هیچ سوارخ یا ضعف دیگری که احتمال ورود آب به درون لباس را می‌دهد وجود داشته باشد. اگر فروشنده امکان تست درون آب را فراهم کرده حتما این تست را انجام دهید.

با به کار بردن این نکات به راحتی می‌توانید لباس غواصی مورد نظر خود را خریداری کردن و از شنا کردن و ماجراجویی با آن نهایت لذت را ببرید، اما بد نیست بعد از خرید روش‌های نگهداری از این لباس را نیز بیاموزید، این راه‌کارها به طول عمر بیشتر لباس شما کمک می‌کنند.

روش نگهداری از لباس غواصی:

به منظور نگهداری بهتر از لباس خود می‌توانید این نکات را مورد توجه قرار دهید و از لباس خود نهایت استفاده را ببرید:

  • شستشو بعد از هر بار استفاده: همیشه بعد از پایان کار خود لباس را با آب شیرین به خوبی شستشو دهید تا موادی که به لباس شما چسبیده به خوبی تمیز شود.
  • از آب شیرین استفاده کنید: شستشوی این لباس با آب دریا یا همان آب شور باعث وارد شدن صدمه به لباس شما خواهد شد، پس همیشه از آب شیرین برای شستشوی لباس خود استفاده کنید.
  • برای شستشو از شوینده ملایم استفاده کنید: هیچ گاه از شوینده‌های خیلی اسیدی یا قلیایی برای لباس خود استفاده نکنید، به جای آن از یک شوینده ملایم و برس نرم محصول شستشوی لباس استفاده کنید.
  • لباس خود را در هوای آزاد خشک کنید: هرگز برای شستن این لباس از ماشین لباسشویی استفاده نکنید، بهتر است این کار را با دست انجام داده و برای خشک کردن لباس نیز از خشک کن بهره نبرید و اجازه دهید به طور طبیعی در هوای آزاد خشک شود.
  • لباس را به دور از نور خورشید و گرما نگهداری کنید: درصد نایلون به کار رفته در ساخت این لباس‌ها بسیار زیاد است، پس از قرار دادن ان‌ها در جای گرم و مقابل نور مستقیم خورشید جدا خودداری کنید. همچنین بهتر است در جایی تاریک و خنک نگهداری شوند تا بهترین بهره را برای شما داشته باشند.
  • هر گونه آسیب به‌ لباس را سریع تعمیر کنید: در صورتی که لباس شما دچار هر گونه ضدگی یا پاره‌گی شد، بهتر است بلافاصله نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. هرگز این مورد را به زمان دیگری موکول نکنید، زیرا ممکن است کل لباس شما دچار پارگی شود.

با به کار گیری هر یک از این نکات ساده می‌توانید طول عمر لباس غواصی خود را تا حد چشمگیری افزایش دهید و آن را به راحتی برای سالیان سال نگهداری کنید، بدون اینکه کوچک‌ترین آسیبی به لباس شما وارد شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید لباس غواصی مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه لباس غواصی زیبا، ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2027

لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2027

مشخصات

  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • مناسب برای گروه سنی
    نوجوان
  • مناسب برای محیط
    آبهای سرد
  • سایر توضیحات
    مراقبت ، نگهداری و دستورالعمل های کاربر طراحی و آزمایش شده در کورنوال انگلستان ۱.پس از استفاده در آب تازه بشویید.۲. لباس را به خوشکشویی ندهید.۳.لباس مرطوب را در نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا خشک شود.۴.سعی شود در استخرهای کلردار استفاده نشود.۵.از تماس با اجسام تیز و سطوح ساینده خودداری کنید.تولید چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ لباس غواصی مردانه بانانا بیت مدل Ba2031

لباس غواصی مردانه بانانا بیت مدل Ba2031

مشخصات

  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • مناسب برای گروه سنی
    بزرگسال
  • مناسب برای محیط
    آبهای سرد
  • امکانات ایمنی و امنیتی
    ضامن قفل صفحه
  • طراحی شده برای
    آقایان
  • سایر توضیحات
    مراقبت ، نگهداری و دستورالعمل های کاربر طراحی و آزمایش شده در کورنوال انگلستان ۱.پس از استفاده در آب تازه بشویید.۲. لباس را به خوشکشویی ندهید.۳.لباس مرطوب را در نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا خشک شود.۴.سعی شود در استخرهای کلردار استفاده نشود.۵.از تماس با اجسام تیز و سطوح ساینده خودداری کنید.تولید چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ لباس غواصی زنانه میسترال مدل ۲۰۷۰

لباس غواصی زنانه میسترال مدل 2070

مشخصات

  • وزن
    ۷۰۰ گرم
  • مناسب برای گروه سنی
    بزرگسال
  • مناسب برای محیط
    آبهای سرد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2028

لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2028

مشخصات

  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • مناسب برای گروه سنی
    نوجوان
  • مناسب برای محیط
    آبهای سرد
  • سایر توضیحات
    مراقبت ، نگهداری و دستورالعمل های کاربر طراحی و آزمایش شده در کورنوال انگلستان ۱.پس از استفاده در آب تازه بشویید.۲. لباس را به خوشکشویی ندهید.۳.لباس مرطوب را در نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا خشک شود.۴.سعی شود در استخرهای کلردار استفاده نشود.۵.از تماس با اجسام تیز و سطوح ساینده خودداری کنید.تولید چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2020

لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2020

مشخصات

  • وزن
    ۳۸۰ گرم
  • مناسب برای گروه سنی
    کودکان
  • مناسب برای محیط
    آب شیرین
  • طراحی شده برای
    کودکان
  • سایر توضیحات
    لباس غواصی کودکانتولید چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2021

لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2021

مشخصات

  • وزن
    ۳۸۰ گرم
  • مناسب برای گروه سنی
    کودکان
  • مناسب برای محیط
    کودکان
  • طراحی شده برای
    کودکان
  • سایر توضیحات
    مراقبت ، نگهداری و دستورالعمل های کاربر طراحی و آزمایش شده در کورنوال انگلستان ۱.پس از استفاده در آب تازه بشویید.۲. لباس را به خوشکشویی ندهید.۳.لباس مرطوب را در نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا خشک شود.۴.سعی شود در استخرهای کلردار استفاده نشود.۵.از تماس با اجسام تیز و سطوح ساینده خودداری کنید.تولید چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2029

لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2029

مشخصات

  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • مناسب برای گروه سنی
    نوجوان
  • مناسب برای محیط
    آبهای سرد
  • سایر توضیحات
    مراقبت ، نگهداری و دستورالعمل های کاربر طراحی و آزمایش شده در کورنوال انگلستان ۱.پس از استفاده در آب تازه بشویید.۲. لباس را به خوشکشویی ندهید.۳.لباس مرطوب را در نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا خشک شود.۴.سعی شود در استخرهای کلردار استفاده نشود.۵.از تماس با اجسام تیز و سطوح ساینده خودداری کنید.تولید چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2022

لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2022

مشخصات

  • وزن
    ۳۸۰ گرم
  • مناسب برای گروه سنی
    کودکان
  • مناسب برای محیط
    آبهای سرد
  • سایر توضیحات
    مراقبت ، نگهداری و دستورالعمل های کاربر طراحی و آزمایش شده در کورنوال انگلستان ۱.پس از استفاده در آب تازه بشویید.۲. لباس را به خوشکشویی ندهید.۳.لباس مرطوب را در نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا خشک شود.۴.سعی شود در استخرهای کلردار استفاده نشود.۵.از تماس با اجسام تیز و سطوح ساینده خودداری کنید.ساخت چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2025

لباس غواصی پسرانه بانانا بیت مدل Ba2025

مشخصات

  • وزن
    ۴۸۰ گرم
  • مناسب برای گروه سنی
    کودکان
  • مناسب برای محیط
    آبهای سرد
  • سایر توضیحات
    مراقبت ، نگهداری و دستورالعمل های کاربر طراحی و آزمایش شده در کورنوال انگلستان ۱.پس از استفاده در آب تازه بشویید. ۲. لباس را به خوشکشویی ندهید. ۳.لباس مرطوب را در نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا خشک شود. ۴.سعی شود در استخرهای کلردار استفاده نشود. ۵.از تماس با اجسام تیز و سطوح ساینده خودداری کنید. ساخت چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید لباس غواصی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش کوهنوردی هامتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا