کوه‌نوردی و کمپینگلوازم ورزشیملزومات گردش و سفر

کلاه کوهنوردی، راهنمای خرید بهترین کلاه کوهنوردی تابستانی زیبا و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کلاه کوهنوردی باید به آن ها توجه داشته باشید.

یکی از تجهیزات مهم و ضروری در کوهستان کلاه کوهنوردی است. شاید بدون داشتن این وسیله مدت زمان زیادی را در کوه دوام نیاورید، زیرا شرایط کوهستان با روی زمین متفاوت است و شما باید با یک سری لوازم مانند کلاه کوهنوردی خود را با آن شرایط سازگار کنید. داشتن تجهیزات می‌تواند راه را برای شما هموار کند و سفر خوبی را تجربه کنید. معمولا یکی از آزار دهنده‌ترین مشکلاتی که طبیعت‌گردی می‌تواند برای شما ایجاد کند، آفتاب سوختگی است، همان طور که می‌دانید بیشترین علت سرطان‌های پوستی نور خورشید می‌باشد. کلاه کوهنوردی از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

کلاه کوهنوردی علاوه بر جلوگیری از تماس مستقیم نور خورشید با پوست شما از برخورد باد با پوست هم جلوگیری می‌کند. همان طور که می‌دانید وزش باد پوست را خشک و شکننده می‌کند. بنابراین شما برای محافظت از پوست و موی خود باید از کلاه کوهنوردی استفاده کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مدت زمان زیادی را مقابل نور خورشید گذرانده باشید و بعد از آن با سوزش در نواحی پوست سر و صورت مواجه شده باشید، مطمئنم اگر از کلاه کوهنوردی استفاده می‌کردید، با چنین مشکلی مواجه نمی‌شدید. متاسفانه کرم‌های ضد افتاب تنها از پوست شما محافظت می‌کنند اما کلاه کوهنوردی علاوه بر پوست از موها و پوست سر شما هم محافظت می‌کند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که کلاه کوهنوردی از نقاط ذکر شده به صورت صد در صدی محافظت می‌کند.

اگر شما هم از دوست‌داران طبیعت گردی هستید و زمان زیادی را در طبیعت سپری می‌کنید، احتمالا با توجه به توضیحاتی که داده شد به اهمیت کلاه کوهنوردی پی‌برده باشید. اگر شما هم قصد خرید کلاه کوهنوردی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع کلاه کوهنوردی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید کلاه کوهنوردی باید به آن توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

کلاه کوهنوردی‌چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع پوششی است از جنس پارچه نخ، پنبه یا پلی استر که از پوست سر، صورت و گردن شما در مقابل نور خورشید و باد محافظت می‌کند. این وسیله شباهت زیادی به کلاه کپ دارد، یعنی به وسیله آن نور خورشید به چشم شما هم برخورد مستقیم پیدا نمی‌کند و شما را از داشتن عینک آفتابی معاف می‌کند. این کلاه انواع مختلفی دارد که هر کدام به منظور خاصی استفاده می‌شوند. در ادامه تک تک آن‌ها را معرفی کرده و به توضیح درباره هر کدام می‌پردازیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کاپشن اسکی زنانه

انواع مدل‌های‌کلاه کوهنوردی:

  1. کلاه‌کوهنوردی بافتنی: این مدل در واقع یک کلاه زمستانی محسوب می‌شود و مناسب کوهنوردانی است که در فصل سرد سال قصد سعود به ارتفاعات بالا را دارند. یک ضرب المثل وجود دارد که می‌گوید اگر پاهای شما سرد شده یک کلاه سرتان بگذارید زیرا بیشتر گرمای بدن از ناحیه سر خارج می‌شود. در واقع کلاه نقش رادیاتور را دارد و دمای بدن را حفظ می‌کند.
  2. کلاه‌کوهنوردی مناسب طوفان: معمولا کوهنورد زمان وقوع طوفان با چالشی مهم مواجه می‌شود. زمان وقوع طوفان معمولا شن یا برف ریزه در هوا پراکنده می‌شود که در صورت نداشتن کلاه طوفان با سر صورت و چشم شما برخورد می‌کنند. در واقع این کلاه طوری طراحی شده که تمام نقاط سر، صورت و گردن شما را پوشش می‌دهد و زمانی که طوفان نیست می‌توانید لبه‌های آن را جمع کرده تا خنک شوید.
  3. کلاه‌کوهنوردی ضد باران: شاید برای شما هم در فصل بهار پیش آمده باشد که با بارش ناگهانی باران مواجه شوید، احتمالا امکانات مقابله با بارش باران مانند چتر و پانچو را هم همراه نداشته‌اید. در این شرایط بهترین کار استفاده از یک کلاه ضد باران است که دارای لبه و جنس ضد آب می‌باشد که از خیس شدن موهای شما جلوگیری می‌کند. البته ضد آب بودن به معنای پلاستیکی بودن نیست و گردش هوا درون کلاه صورت می‌گیرد.
  4. کلاه‌کوهنوردی آفتابگیر: این مدل از کلاه معمولا در فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا در این فصل‌ها اشعه خورشید با زاویه‌ای تابیده می‌شود که سوزان‌تر است. در واقع رایج‌ترین مدل کلاه‌کوهنوردی هستند. دارای لبه‌هایی برای ایجاد سایه در ناحیه صورت می‌باشند و با سه تیکه پارچه از پشت سر، گردن و صورت شما محافظت می‌کنند.

مزایای استفاده از کلاه کوهنوردی:

  • یکی از ابتدایی‌ترین تجهیزات مربوط به کوهنوردی هستند، قیمت آن‌ها در مقایسه با وسایل دیگر ارزان‌تر است و ارزش خرید بالایی دارند.
  • در روزهای گرم آفتابی از صورت، سر و گردن شما در مقابل اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند و از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.
  • در روزهایی که هوا بارانی است از خیس شدن مو و سر شما جلوگیری می‌کند. همچنین اجازه ورود آب باران به چشمان شما را نمی‌دهد.
  • همچنین از پوست سر و موهای شما در مقابل شاخه درخت، حشرات و گرده افشانی محافظت می‌کند.
  • باعث می‌شود شما سطحی داشته باشید که چراغ پیشانی و سار لوازم خود را روی کلاه خود نگهداری کنید.
  • با داشتن نوار ضد تعریق از ورود عرق سر و پیشانی به چشم شما جلوگیری می‌کند و سر شما به خوبی هوا می‌خورد.
  • به ظاهر کوهنورد جذابیت و زیبایی خاصی ارائه می‌دهد به طوری که دیگران از دیدن شما لذت می‌برند.

بهترین مارک کلاه کوهنوردی:

تنوع کلاه‌کوهنوردی بسیار زیاد است و شرکت‌های زیادی در زمینه تولید کلاه‌کوهنوردی فعالیت می‌کنند. پس اینکه بخواهیم به شما یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک کلاه‌کوهنوردی به شما معرفی کنیم، کار چندان جالبی نخواهد بود و به دلیل اینکه سایت کیمیک یک رسانه علمی آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای کلاه‌کوهنوردی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • کلاه‌کوهنوردی جک ولف اسکین
  • کلاه‌کوهنوردی اسنوهاک
  • کلاه‌کوهنوردی آندر امور
  • کلاه‌کوهنوردی کوه شاپ
  • کلاه‌کوهنوردی پتزل
  • کلاه‌کوهنوردی کایلاس
  • کلاه‌کوهنوردی کراتوس سیفتی
  • کلاه‌کوهنوردی ایکس ۲
  • کلاه‌کوهنوردی کمپ

کلاه کوهنوردی از کجا بخریم؟

به طور کلی از دو راه شما می‌توانید کلاه‌کوهنوردی خود را خریداری نمائید. اینکه کدام روش را انتخاب کنید دقیقا بستگی به خود شما دارد.

  1. خرید حضوری: شما می‌توانید به نزدیکترین فروشگاه لوازم ورزشی یا کوهنوردی محل زندگی خود مراجعه کرده و کلاه‌کوهنوردی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که تنوع محصولات بسیار پایین بوده و جنس فروخته شده را بیشتر فروشنده‌ها پس نمی‌گیرند.
  2. خرید اینترنتی: شما می‌توانید در منزل یا محل کار خود به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کرده و از میان تنوع زیادی از مدل‌ها جنس مورد نظر خود را خریداری کنید. لازم به ذکر است که جنس فروخته شده یک هفته مهلت تست دارد و در صورت عدم رضایت می‌توانید آن را مرجوع نمایید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کیف لپ تاپ

هنگام خرید کلاه کوهنوردی به این نکات توجه کنید:

  • قیمت محصول: فاکتورهای مختلفی روی قیمت کلاه شما تاثیر می‌گذارند، یک جنس باکیفیت و ضد آب قیمت بیشتری نسبت به جنس بی‌کیفت دارد. همچنین طرح‌ و چند ‌تکه بودن کلاه هم روی قیمت آن تاثیر دارد. توصیه می‌کنم بی‌خیال جنس‌های ارزان قیمت شوید زیرا کیفیت لازم را ندارند.
  • نوع کلاه: همان طور که می‌دانید و در ابتدای مطلب گفته شد کلاه‌کوهنوردی انواع مختلفی دارد. شما باید با توجه به نوع استفاده خود و شرایط آب ‌و هوایی منطقه کلاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای روزهای بارانی شما نیاز به کلاه بارانی برای منطقه‌های باد خیز نیاز به یک کلاه طوفانی و برای روزهای آفتابی نیاز به یک کلاه آفتاب‌گیر دارید.
  • جنس کلاه: کلاه‌کوهنوردی یا از پارچه نخی دوخته می‌شود یا از پارچه‌های پنبه‌ای و پلی استر، به فصلی که کلاه را در آن استفاده می‌کنید توجه داشته باشید. اگر فصل تابستان است نباید به سراغ پارچه‌های پلی‌استر و پنبه‌ای بروید. برای فصل تابستان پارچه نخی بهترین گزینه است و برای زمستان، پاییز و بهار بهتر است جنس پلی‌استر را انتخاب نمائید. زیرا گردش‌ هوا را به خوبی انجام داده و ضد آب می‌باشد.
  • کلاه چند تکه: امروزه کلاه‌های چند تکه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، زیرا تکه‌های این کلاه‌ها به وسیله دکمه فشاری به کلاه متصل می‌شوند. یعنی شما می‌توانید برای شرایط آب و هوایی مختلف به آن‌ها کم یا اضافه کنید که با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار شوند. اگر کلاه را برای شرایط آب و هوایی نامساعد می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنم حتما از کلاه‌های یک تکه و پیوسته استفاده کنید.
  • سایز کلاه: کلاه نیز مانند سایر پوشاک سایز بندی دارد و باید سایز سر خود را خریداری کنید. زیرا اندازه سر انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است. یک اصل مهم هنگام خرید انواع کلاه قابلیت تنظیم سایز می‌باشد با این قابلیت اندازه کلاه قابل تنظیم است. شما باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که دارای بند نگهدارنده هستند تا در شرایط مختلف روی سر شما حفظ شوند.
  • قابلیت گردش هوا: در مورد خرید کلاه‌های زمستانی این مسئله اهمیت زیادی ندارد اما در مورد خرید کلاه‌های تابستانی مراقب باشید، روی قسمت سر کلاه شما یک سری منافذ جهت عبور هوا وجود داشته باشد. این منافذ باعث می‌شود، هوا درون کلاه شما جریان داشته باشد تا سر شما عرق نکند.

روش نگهداری از کلاه کوهنوردی:

  1. بعد از هر بار استفاده کلاه خود را شستشو دهید زیرا چربی سر و عرق به پارچه کلاه آسیب وارد می‌کند.
  2. بعد از استفاده از کلاه در روز بارانی کلاه خود را خشک کرده و سپس نگهداری کنید. برداشتن کلاه به صورت خیس یا نم‌دار باعث ایجاد کپک و پوسیدگی می‌شود.
  3. روزهای آفتابی که نور خورشید با زاویه بیشتری تابیده می‌شود و به اصطلاح سوزان‌تر است، بهتر است کلاه خود را خیس کرده و روی سر قرار دهید با این کار سر شما خنک‌تر شده و نور خورشید به کلاه شما اسیب نمی‌زند.
  4. از خشک کردن کلاه روی بخاری و لوازم گرمایشی دیگر خودداری کنید. زیرا جنس بیشتر کلاه‌ها پلی استر بوده یا طلق پلاستیکی درون آن‌ها قرار دارد که گرما به بافت کلاه آسیب می‌زند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کلاه کوهنوردی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای کلاه کوهنوردی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ کلاه کوهنوردی مدل JK-01

کلاه کوهنوردی مدل JK-01

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • جزئیات
    کلاه کوهنوردی با قابلیت جداشدن اجزا و استفاده ی راحت و سبک.قابل جدا شدن پارچه و طوری به صورت دکمه ای .مناسب برای کوهنوردی . طبیعت گردی . گل گشت . کمپینگ . مسافرتی .محافظت کامل گوش وگردن و صورت .مانع تابش مستقیم نور خورشید .قابلیت تنظیم سایر از پشت سر .نقاب سه تیکه با قابلیت جمع شوندگی و در نتیجه حجم کم حتی داخل جیب .بند حمایت زیر چانه برای محافظت از کلاه در زمان بادهای شدید و بلند شدن کلاه از روی سر .
  • نگهداری
    سشتشو با دست و با شامپو بچه بهتر است .شستن با مواد شوینده شیمیایی پیشنهاد نمیشود .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ کلاه آی تمر مدل کوهنوردی کد ۲۶۵

کلاه آی تمر مدل کوهنوردی کد 265

مشخصات

  • جنس
    ملانژ
  • نوع سرپوش
    مناسب برای سرما

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ کلاه کوهنوردی مدل Hs_0010

کلاه کوهنوردی مدل Hs_0010

مشخصات

  • جنس
    نایلون
  • نوع سرپوش
    آفتابگیر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ کلاه کوهنوردی فورکلاز مدل Trek500L

کلاه کوهنوردی فورکلاز مدل  Trek500L

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۵x35x10 میلی‌متر
  • وزن
    ۸۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ کلاه کوهنوردی مدل C114

کلاه کوهنوردی مدل C114

مشخصات

  • جنس
    مش
  • نوع سرپوش
    آفتابگیر
  • جزئیات
    محافظت کامل از سر،گردن و صورت در مقابل آفتابقابلیت استفاده به عنوان کلاه تک یا دو تکهنقاب تاشو (نقاب کلاه طوری طراحی شده که به راحتی تا می شود تا در داخل کوله پشتی و یا چمدان، نشکند و باعث خراب شدن نقاب کلاه نشود)دارای بند گردنی برای فیکس کردن کلاه زیر چانه و محافظت در برابر وزش باد و افتادن کلاهقابلیت تنظیم سایزجنس درجه یک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ کلاه نوزادی لوپیلو مدل کوهنوردی

کلاه نوزادی لوپیلو مدل کوهنوردی

مشخصات

  • جنس
    پشم
  • طرح
    ساده
  • جزئیات
    این کلاه یکسره با جنسی بسیار بسیار نرم و لطیف، گرما و زیبایی را به فرزند دلبند شما هدیه می دهد.
  • کشور مبدا برند
    آلمان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ کلاه کوهنوردی اسنوهاک کد HW_95

کلاه کوهنوردی اسنوهاک کد HW_95

مشخصات

  • جزئیات
    کلاه آفتابی اسنوهاک یک کلاه فوق العاده سبک با قابلیت محافظت از گوش ها و گردن در برابر آفتاب سوختگی طراحی شده برای استفاده روزانه در فضای باز و فعالیت های ماجراجویانه، مسافرت، ماهیگیری، کوهنوردی و طبیعت گردی و…بخش دور گردنی آن با دکمه و بخش جلو صورت نیز با دکمه به کلاه متصل می شود.برای تنفس بیشتر دو بخش مشبک (توری) در دو سمت سر بر روی کلاه در نظر گرفته شده است.تنظیم اندازه کلاه به کمک سگک در پشت سر انجام می شود.ویژگی های کلاه آفتابی اسنوهاک :تنفس پذیری عالی به واسطه نواحی توری در دو سمت سرآنتی باکتریالقابلیت استفاده به عنوان کلاه تک یا دو تکهمقاوم در برابر بوبسیار سبکدارای قابلیت خشک شوندگی سریعبادوامدارای نوار عرق در دور سرپوشش کامل نواحی صورت و گردنمناسب ترکینگ ، کوهنوردی ، طبیعت گردی و ….مناسب برای فصول بهار و تابستان مشخصات کلاه آفتابی اسنوهاوک :وزن : ۱۰۰ گرممناسب برای خانم ها و آقایان
  • نگهداری
    قابل شستشو با دست و ماشین لباسشویی شستشو با مواد شوینده شیمیایی و سفید کننده پیشنهاد نمی شود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ کلاه کوهنوردی فورکلاز مدل ۲ تکه کد TREK900

کلاه کوهنوردی فورکلاز مدل 2 تکه کد TREK900

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • جزئیات
    محافظ گردن هم قابلیت جابجایی دارد و هم قابلیت جدا شدن تا بتوانید از کلاه به عنوان کلاه کپ نیز استفاده نمایید – دارای بند و سگک قابل تنظیم سایز دور سر – نقاب بلند جهت محافظت بیشتر نور خورشید
  • نگهداری
    قابل شستشو با ماشین لباسشویی با تنظیم حداکثر ۳۰ درجه و حالت شستشوی معمولی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ کلاه آفتابگیر کوهنوردی مدل UPF40

کلاه آفتابگیر کوهنوردی مدل UPF40

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • جزئیات
    • اندازه نقاب جلویی ۱۰ سانتیمتر• ارتفاع نقاب پارچه ای جلویی ۱۷ سانتیمتر• عرض نقاب پارچه ای جلویی ۳۲ سانتیمتر• ارتفاع پارچه گردن پوش ۲۳ سانتیمتر• عرض پارچه گردن پوش ۴۰ سانتیمتر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ کلاه کوهنوردی کد ۰۸

کلاه کوهنوردی کد 08

مشخصات

  • جنس
    پلی استر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ کلاه کوهنوردی فورکلاز مدل MT900

کلاه کوهنوردی فورکلاز مدل MT900

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰x40x20 میلی‌متر
  • وزن
    ۶۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ کلاه کوهنوردی کد ۵۶-۶۱ CM

کلاه کوهنوردی کد 56-61 CM

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • کشور تولید کننده
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ کلاه کوهنوردی مدل K101

کلاه کوهنوردی مدل K101

مشخصات

  • جنس
    نخ
  • نوع سرپوش
    آفتابگیر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ کلاه کوهنوردی ای ایکس کد ۹۰۱

کلاه کوهنوردی ای ایکس کد 901

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • نوع سرپوش
    آفتابگیر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ کلاه کوهنوردی طرح چریکی مدل پشت دار

کلاه کوهنوردی طرح چریکی مدل پشت دار

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • جزئیات
    کلاه کپ طرح پشت دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ کلاه کوهنوردی مدل SAL-0202

 کلاه کوهنوردی مدل SAL-0202

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • جزئیات
    کلاه کوهنوردی با قابلیت جداشدن اجزا و استفاده ی راحت و سبک.قابل جدا شدن و دکمه ای.محافظت کامل از گوش و گردن در برابر نور خورشید.مانع تابش مستقیم نور خورشید.سبک و راحت .مناسب برای آقایان و بانوان.مناسب برای کوهنوردی. طبیعت گردی. گل گشت. کمپینگ. مسافرتی. و غیره……
  • نگهداری
    قابلیت شستشو هم با دست و هم با ماشین لباس شویی. برای شستن بهتر است از مواد شوینده شیمیایی استفاده نشود.
  • کشور تولید کننده
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ کلاه کوهنوردی مدل سه تکه کد SL-001

کلاه کوهنوردی مدل سه تکه کد SL-001

مشخصات

  • جنس
    پارچه
  • جزئیات
    استفاده آسانامکان تنظیم برای دور سر به کمک سگک در رنگ های مختلفمناسب برای کوهنوردی و طبیعت گردی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ کلاه کوهنوردی مدل سه تکه پشت پارچه ای کد ۹۰۱

کلاه کوهنوردی مدل سه تکه پشت پارچه ای کد 901

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • جزئیات
    دارای بخش های توری بر روی کاسه کلاه برای تهویه بهتر و بخش توری دیگری بر روی پارچه جلوی صورت برای تنفس راحت تردارای بند مهار کلاه
  • نگهداری
    قابل شست و شو با دست در حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد
  • کشور تولید کننده
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ کلاه کوهنوردی جک ولف اسکین مدل سه تکه

کلاه کوهنوردی جک ولف اسکین مدل سه تکه

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • نوع سرپوش
    آفتابگیر
  • جزئیات
    یکی از مشکلات اساسی در کوهنوردی و طبیعت گردی در فصل های گرم سال ، تابش شدید و مستقیم نور خورشید به قسمت سر و گردن می باشد . اما نگران نباشید کلاه تاکتیکال سه تکه معروف به کلاه جک ولف اسکین به کمک شما امده تا این مشکل را حل کنید . دکمه های این کلاه دو قسمت «پوشش اطراف گردن» و «پوشش صورت» را به قسمت سوم یعنی «بدنه اصلی کلاه» متصل میکند که قابل جدا شدن می باشد . از دلایل آفتاب زدگی عدم استفاده از کلاه و پوشش و محافظ بر روی سر و گردن در هنگام پیاده روی زیر آفتاب و مخصوصا آفتاب کوهستان نیز می باشد . سر درد ، سر گیجه و حالت تهوع از علائم آفتاب زدگی می باشد . متخصصین تاکید می کنند حتی در فصل بهار نیز از کلاه آفتابی استفاده کنید و به طور دائم زیر نور آفتاب نمانید . معمولا علائم آفتاب زدگی چند روز ممکن است باقی بماند . در کلاه کوهنوردی جک ولف اسکین برای محافظت صورت در برابر آفتاب ، باد و گرد و غبار ؛ یک تکه جدا شونده و قسمت توری مخصوص تنفس قرار گرفته شده است . این کلاه برای محافظت از گردن در برابر آفتاب نیز دارای یک تکه جدا شونده می باشد . کلاه کوهنوردی جک ولف اسکین طراحی بسیار عالی از قبیل نقاب تا شونده آن که باعث می شد هنگام گذاشتن در کوله یا میان لوازم دیگر جمع شود و نشکند نیز دارد . بند قرار داده شده در این کلاه که زیر چانه قرار می گیرد و سفت میشود از افتادن کلاه در هنگام باد و طوفان جلوگیری می کند . کلاه کوهنوردی جک ولف اسکین ، از همین کمپانی که در حال حاضر در آلمان است می باشد . کشور سازنده آن چین می باشد. جنس کلاه کوهنوردی جک ولف اسکین پارچه خوب و سبکی است و بعضی نواحی آن توری می باشد . این قسمت توری در جاهایی ک امکان تعرق در سر بیشتر است قرار دارد که مانع تعرق سر می شود . تمام کلاه سه تکه می باشد و نقاب آن حالت سه قسمت مختلف که به هم متصل هستند می باشد و حالت تاشو دارد . تا زمانی که از آن استفاده نمی کنید به داخل جمع می شود و جای بسیار کمی می گیرد . قسمت های کلاه کوهنوردی جک ولف اسکین : ۱- کلاه : یک لبه سه تکه و دو قسمت توری ؛ یک بند قابل تنظیم که پشت سر قرار می گیرد تا سایز مورد نظرتان را پیدا کنید ۲- براگیر گردن : جنس آن پارچه ای می باشد و از طریق دکمه هایی به کلاه متصل می شود . در برابر گزش حشرات و گرد و غبار و تابش آفتاب از گردن محافظت می کند . ۳- توری محافظ صورت : این تکه از طریق دو دکمه به لبه ای کلاه متصل می شود و محافظت از صورت را بر عهده می گیرد . این تکه توری کاملا از چشم ها محافظت نمی کند اما خسارات ، آسیب ها و تهدید های چشم را بسیار کم می کند . در ضمن از صورت در مقابل گزش حشرات و گرد و غبار و شن محافظت می کند . بهترین گزینه برای کلاه کوهنوردی با کیفیتی بالا کارایی بسیار مفید . پیشنهاد می شود حتما امتحان کنید .کلاه یال دار نیر مشهور می باشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ کلاه کپ کوهنوردی مدل لبه دار چراغ دار LED

کلاه کپ کوهنوردی مدل لبه دار چراغ دار LED

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۰x160x220 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • وزن بسته‌بندی
    ۲۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    کلاه چراغدار (LED)دارای ۴ لامپ LEDشعاع پرتاب نور ۱۲ متر جنس : کتاندارای کلید در قسمت لبه ی کلاه برای روشن و خاموش نمودن چراغبه همراه ۴ عدد باطری مدل CR 2032 جهت تامین انرژی لامپ های LED کلاه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ کلاه کوهنوردی فورکلاز مدل MT500Larg

کلاه کوهنوردی فورکلاز مدل MT500Larg

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۵x35x10 میلی‌متر
  • وزن
    ۸۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ کلاه کوهنوردی مدل T102

کلاه کوهنوردی مدل T102

مشخصات

  • جنس
    نخ
  • نوع سرپوش
    آفتابگیر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ کلاه کوهنوردی کد m-100

کلاه کوهنوردی کد m-100

مشخصات

  • جنس
    نخ
  • نوع سرپوش
    تزیینی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ کلاه کوهنوردی مدل PJ-10102

کلاه کوهنوردی مدل PJ-10102

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • نوع سرپوش
    تزیینی
  • جزئیات
    نقاب دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ پانچو کوهنوردی مدل کلاه دار دکمه ای

پانچو کوهنوردی مدل کلاه دار دکمه ای

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۵x35x115 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۵ گرم
  • جنس
    نایلون
  • نوع
    چند بار مصرف
  • سایر توضیحات
    – فری سایز- ساخته شده از مواد نایلونی بسیار با کیفیت و محکم- مناسب آقایان و خانم ها- وزن کل: ۱۲۵ گرم- قد از سرشانه تا پایین: ۱۱۵ سانتی متر- اندازه سرشانه: ۵۵ سانتیمتر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ کلاه کوهنوردی مدل SC-1290

کلاه کوهنوردی مدل SC-1290

مشخصات

  • وزن
    ۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – دارای کش برای تنظیم سایز سر- قسمت توری در بالای سر جهت عبور هوا- نقاب پهن و بلند

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ کلاه نوزادی لوپیلو مدل کوهنوردی کد AT300

کلاه نوزادی لوپیلو مدل کوهنوردی کد AT300

مشخصات

  • جنس
    پشم
  • طرح
    ساده
  • کشور مبدا برند
    آلمان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ کلاه کوهنوردی مدل سه تکه

کلاه کوهنوردی مدل سه تکه

مشخصات

  • جنس
    پلی استر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کلاه کوهنوردی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دمپایی پسرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا