آشپزخانهملزومات گردش و سفر

چرخ دستی، راهنمای خرید چرخ خرید دستی حمل بار خانگی ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید چرخ دستی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

چرخ دستی حمل بار خانگی یکی از ابزار مهم و ضروری برای کسانی که معمولا با پای پیاده خرید می‌کنند. زمانی که شما وسایل زیادی را خرید می‌کنید، مطمئنا بلند کردن و حمل آن‌ها برای شما کار سخت و دشواری خواهد بود، به خصوص اگر فروشگاه با محل زندگی شما فاصله بیشتری داشته باشد. چرخ دستی به شما کمک می‌کند تا وسایل خریداری شده خود را درون آن قرار دهید و بدون بلند کردن، با کشیدن چرخ روی زمین آن‌ها را به راحتی جا به جا کنید. در واقع این وسیله راحتی و آسایش را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما به راحتی می‌توانید بدون اینکه خسته شوید، چرخ دستی خود را به راحتی به هر جا‌یی همراه خود داشته باشید و آن را به راحتی حمل نمائید.

افراد مسن که معمولا از نظر پزشکی برای حمل بارهای بیش از یک کیلوگرم منع شده‌اند، می‌توانند از چرخ دستی استفاده کنند. بسته به حجم وسایلی که قرار است با خود حمل کنید، می‌توانید اندازه چرخ دستی خود را مشخص نمائید. در انتخاب این وسیله روان بودن چرخ‌ها برای جا‌به‌جایی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین شما می‌توانید، مدل‌هایی را انتخاب کنید که چرخ‌های آن‌ها دارای قفل ایمنی است و می‌توانید چرخ‌های آن‌ها را در مکان‌های شیب‌داری که قرار است توقف نمائید، قفل کنید. شاید مهمترین نکته در مورد خرید این وسیله حداکثر توان تحمل وزن به وسیله چرخ دستی باشد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید چرخ دستی بار خانگی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع چرخ دستی خرید آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید چرخ دستی خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

چرخ دستی خرید چیست و چه کاربردی دارد؟

چرخ‌های دستی که به آن‌ها چرخ باربری هم گفته می‌شود، یک نوع سبد دسته‌دار چرخ‌دار هستند که شما هنگام خرید محصولات خریداری شده خود را درون ان‌ها قرار می‌دهید، با خرید این وسیله وزن محصولات به جای اینکه روی دست و کمر شما باشد روی این چرخ‌ها می‌افتد و شما با کشیدن این چرخ‌ها به راحتی می‌توانید، خرید‌های خود را جا‌به‌جا نمائید. هر چه چرخ شما بزرگ‌تر باشد، قادر به حمل بارهای بیشتر و سنگین‌تری خواهید بود، چرخ‌های دستی شامل مدل‌های مختلفی هستند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند، در ادامه شما را با انواع مدل‌های این وسیله آشنا می‌کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید چمدان مسافرتی

انواع چرخ دستی خرید موجود در بازار:

این محصول هم مانند سایر وسایل موجود در بازار انواع مختلفی دارد، این شما هستید که باید با توجه به نوع نیاز خود یعنی وزن و حجم بارهایی که خریداری می‌کنید، یکی از آن‌ها ‌را انتخاب و خریداری نمائید.

  1. چرخ‌های خرید دستی تک چرخ: این چرخ‌ها برای حمل و جابه‌جایی بارهای خیلی سنگین معمولا در انبارها استفاده می‌شود. با خرید این دستگاه باربر دیگر نیازی به بلند کردن اجسام سنگین با کمک چند نفر نخواهید داشت، بلکه می‌توانید آن را زیر وسیله سنگین قرار داده و آن را اهرم کنید و آن جسم روی باربر قرار بگیرد و آن را به راحتی در هر مکانی جا‌به‌جا کنید.
  2. چرخ‌های دستی فروشگاهی: نوعی از باربرها که معمولا برای جا‌به‌جایی اجسام از داخل فروشگاه تا صندوق برای حساب کردن توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چرخ‌ها مربوط به یک شخص خاص نمی‌شوند و معمولا همگانی هستند و توسط مدیر فروشگاه خریداری و در دسترس عموم قرار می‌گیرند. شما معمولا حق خارج کردن این چرخ‌ها از فروشگاه را ندارید.
  3. چرخ‌های دستی پله رو: این باربرها دقیقا مشابه چرخ‌های دستی تک چرخ هستند، به همین علت در انبارها برای حمل وسایل سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که این چرخ‌ها را از چرخ های تک چرخ جدا می‌کند، قابلیت حرکت در راه پله است، شاید به همین علت آن‌ها به چرخ‌های پله رو معروف شده‌اند.
  4. چرخ‌های دستی با قابلیت تنظیم دسته: این مدل هم از نظر کارایی شباهت زیادی به مدل‌های قبلی دارد، یعنی به منظور حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چرخ‌ها معمولا برای خریدهای درون محله‌ای برای افراد مسن مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از قابلیت‌های جالبی که این محصول را از سایر چرخ‌ها متفاوت می‌کند، دارای دسته‌های با قابلیت تنظیم هستند که هر فردی با هر قد و اندازه‌ای می‌تواند دسته آن را با توجه به فیزیک بدنی خود تنظیم کند.

مزایای استفاده از چرخ دستی خرید:

  • استفاده از این وسیله بسیار راحت است و نیاز به آموزش خاصی ندارد، به همین دلیل شما با هر سن و سالی که دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • قیمت آن‌ها نسبت به وسیله مشابه ارزان‌تر است و نسبت به کاری که انجام می‌دهند از ارزش خرید بالاتری برخوردار هستند.
  • برای کسانی که دارای بیماری‌های کمر و مفصل هستند و پزشک ان‌ها را از بلند کردن بارهای سنگین حتی تا یک کیلوگرم منع کرده بسیار مفید می‌باشد.
  • شما با خرید این چرخ‌ها می‌توانید بارهای بیشتر و سنگین‌تری را از جایی به جای دیگر بدون اینکه خسته شوید، به راحتی جا‌به‌جا کنید.
  • اگر قرار است برای خرید تا محل زندگی خود مسیر طولانی و خسته کننده‌ای را طی کنید، می‌توانید بدون کمترین میزان خستگی از چرخ‌های دستی استفاده نمائید.

بهترین چرخ دستی خرید:

این بستگی به حجم خرید و توان بدنی شما دارد که کدام چرخ‌های دستی برای شما بهترین گزینه هستند. اما شما با دانستن یک سری فاکتورها به راحتی می‌توانید، بهترین چرخ‌های دستی خرید را برای خود انتخاب و خریداری کنید. بهترین چرخ‌های خرید چرخ‌هایی هستند که دارای چرخ‌های روان و با قابلیت قفل شدن می‌باشند. همچنین آن‌ها باید وزن مورد نطر شما را به خوبی تحمل کنند. داشتن دسته‌های قابل تنظیم هم باعث می‌شود، شما چرخ خود را با توجه به فیزیک بدنی خود تنظیم کرد و به راحتی از آن استفاده کنید. بعد از جستجو در چندین فروشگاه اینترنتی معتبر ما چند نمونه از بهترین چرخ‌های دستی موجود در بازار را جمع آوری کرده و در انتهای همین مقاله آن‌ها را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تفاوت چرخ دستی خانگی با چرخ دستی فروشگاهی:

با اینکه هر دو محصول برای حمل و جا‌به‌جایی بار استفاده می‌شوند، اما چرخ‌های فروشگاهی فقط به این محیط محدود می‌شوند و شما اجازه بیرون بردن چرخ از فروشگاه را نخواهید داشت، بنابراین اگر چرخ را برای حمل وسایل خریداری شده از فروشگاه تا محل زندگی خود می‌خواهید بهتر است چرخ‌های خانگی را خریداری کنید. این چرخ‌ها برای محیط‌های نا هم سطح مثل کوچه و خیابان طراحی شده‌اند که می‌توانند حرکت در مسیرهای ناهموار را به خوبی تحمل کنند.

چرخ دستی خرید از کجا بخریم؟

این سوالی است که معمولا زیاد پرسیده می‌شود، که چرخ‌های مخصوص خرید را از کجا خریداری کنیم، پاسخ به این سوال خیلی ساده است. شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های ابزار سلامت فروشی و لوازم پزشکی موجود در سراسر کشور چرخ مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید این محصول را به صورت اینترنتی خریداری نمائید، برای این منظور شما باید به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کرده و از میان انبوهی از تنوع محصول چرخ خرید مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در این روش هفت روز امکان مرجوعی وجود دارد و در صورت نیاز و با توجه به قوانین فروشگاه می‌توانید جنس مورد نظر خود را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

راهنمای خرید چرخ دستی خرید:

اگر می‌خواهید خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید و بعد از خرید محصول مورد نظر خود دچار پشیمانی نشوید، باید قبل از خرید آن محصول در مورد آن مطالعه کنید. اگر شما هم به بازار مراجعه کرده‌اید و با حجم زیادی از مدل‌ها مواجه شده‌اید و در مورد خرید چرخ‌های دستی دچار تردید شده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله یک سری نکات مهم آموزشی را جمع آوری کرده‌ایم که به خرید بهتر شما کمک می‌کند. پس قبل از اینکه اقدام به خرید یک چرخ خرید کنید، به شما توصیه می‌کنم، حتما این چند نکته مهم را مرور کنید

حتما بخوانید: راهنمای خرید کیف غذا

نکات مهمی که هنگام خرید چرخ دستی خرید باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

  1. قیمت چرخ‌های دستی: اولین و مهمترین نکته در مورد خرید چرخ‌های دستی توجه به قیمت آن‌ها می‌باشد. قیمت نقش مهمی در خرید چرخ‌های دستی ایفا می‌کند. شما باید میزان بودجه را مشخص کنید، با این کار مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، خود به خود از محدوده خرید شما خارج می‌شوند. این کار انتخاب و خرید چرخ‌های دستی را برای شما آسان می‌کند.
  2. نوع چرخ‌ خرید دستی: همان طور که در ابتدای همین مقاله به صورت کامل به آن پرداخته شد، این بود که چرخ‌های خرید مدل‌های مختلفی دارند که از نظر کارایی با هم تفاوت دارند. این شما هستید که باید با توجه به نیاز خود، حجم و وزن کالاهایی که قرار است با این چرخ جا‌به‌جا کنید، بهترین چرخ خرید را برای خود انتخاب و خریداری کنید. اگر می‌خواهید که با انواع چرخ‌های خرید موجود در بازار آشنا شوید، حتما این قسمت را به طور کامل مطالعه کنید.
  3. جنس چرخ خرید: همان طور که چرخ‌های خرید از نظر کارایی با هم متفاوت هستند، از نظر جنس موادی که از آن ساخته شده‌اند هم با هم تفاوت دارند. جنس فلز و یا پارچه‌ای که سبد‌های خرید از ان‌ها ساخته می‌شوند ارتباط مستقیمی با طول عمر محصول مورد نظر شما دارند. بهترین جنس این محصول استیل ضد زنگ است، زیرا آهن یک فلز حساس در برابر رطوبت می‌باشد. مدل‌های پارچه‌دار هم بهتر است از پارچه برزنت ضد آب ساخته شده باشند.
  4. نوع دسته چرخ: به ارگونومیک دسته چرخ هم توجه داشته باشید، دسته‌های ارگونومیک به راحتی در دست قرار می‌گیرند و دست شما را حین حرکت اذیت نمی‌کنند. همچنین بهتر است، مدل‌هایی را انتخاب کنید که دسته‌های قابل تنظیم دارند. قابل تنطیم بودن دسته به شما کمک می‌کند، تا دسته چرخ خود را متناسب با قد و اندازه بدن خود تنطیم کنید. حرکت دادن چرخ دستی‌هایی که دسته‌های راحتی دارند را بهتر و بدون خستگی می‌توان حمل کرد.
  5. نوع و تعداد چرخ: مهم نیست که چرخ خرید شما چه نوع چرخ و چه تعدادی داشته باشد. مهم این است که تحمل وزن وسایل درون خود را داشته باشد. در مدل‌های تک چرخ با اینکه یک عدد چرخ دارند، اما با آن‌ها بارهای خیلی سنگین را می‌توان حمل کرد، پس داشتن تعداد چرخ بیشتر دلیل بر تحمل وزن بیشتر نیست. همچنین چرخ‌هایی را انتخاب کنید که چرخ‌های روانی دارند، زیرا شما را خسته نمی‌کنند. داشتن قفل در چرخ‌ها می‌تواند به توقف در سرازیری‌ها به شما کمک کند.
  6. نظرات مشتریان: معمولا نظرات صادقانه مشتریان می‌تواند نقش مهمی در خرید شما ایفا کند. همیشه فروشگاه‌های اینترنتی معتبر دارای قسمتی برای درج نظرات منفی و مثبت هستند. شما باید محصولاتی را خریداری کنید که بیش از ۸۰ درصد نظرات مثبت مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند. بهتر استاد از خرید محصولاتی که زیر ۸۰ درصد نظر مثبت هستند، خودداری کنید. زیرا معمولا فاقد کیفیت بالا هستند و مشتریان از قبل آن‌ها را تست کرده‌اند.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می توانید چرخ دستی خرید مناسب با سلیقه ی خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما عزیزان، لیستی از چند مدل چرخ دستی فوق العاده زیبا را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ چرخ دستی خرید مدل TP751

چرخ دستی خرید مدل TP751

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۷x30x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز روکش دار
  • سایر توضیحات
    دارای ۴ چرخ برای استحکام بیشتر قابلیت تا شدن بدنه محکم و ضد زنگ جا دار و شیک اندازه سبد : ۳۸X33X25 قابلیت تا شدن دسته محصول چرخ های روان و بدون صدا تحمل وزن تا ۵۰ کیلوگرم چرخ دستی مناسب خرید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ چرخ خرید دستی مدل تاشو کد ۰۰۲

چرخ خرید دستی مدل تاشو کد 002

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x30x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • جنس
    برزنت و فلز
  • سایر توضیحات
    رویه برزنتی و قابل شستشو است .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ چرخ خرید دستی کد ۵۴۳

چرخ خرید  دستی کد 543

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۵x18x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۸۰۰ گرم
  • جنس
    بزرنت ، فلز
  • سایر توضیحات
    کیسه برزنت بدنه فلزی دسته از پلاستیک مقاوم ابعاد در حالت باز ۱۰۰x18x35 سانتی متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ چرخ دستی خرید مدل CH1

چرخ دستی خرید مدل CH1

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۵x25x15 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • جنس
    برزنت
  • سایر توضیحات
    سبک و بسیار مقاومقابلیت تاشو بودنچرخ‌های بزرگ و قویظرفیت حمل بار تا ۲۵ کیلوگرمکیسه برزنتی محکم و مقاومدارای جیب زیپ دار برای قرار دادن وسایل کوچک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ چرخ خرید دستی مدل بترز

چرخ خرید دستی مدل بترز

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰x48x88 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ چرخ خرید دستی مدل ty

چرخ خرید دستی مدل ty

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۵x40x95 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۸۸۰ گرم
  • جنس
    فلز و پارچه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید چرخ دستی را در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید حوله ورزشی مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا