لوازم ورزشی

بوت سوارکاری، راهنمای خرید بوت اسب سواری کوتاه و بلند ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید بوت سوارکاری باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

بوت سوارکاری یک وسیله‌ ضروری برای کسانی است که به رشته سوارکاری مشغول هستند. چکمه‌های سوارکاری ظاهری صیقلی به سوارکاران می‌بخشند، اما هدف اصلی هر بوت سوارکاری کمک به عملکرد داخل زین می‌باشد. چکمه‌های سوارکاری مردانه، چکمه‌های سوارکاری زنانه و چکمه‌های سواری بچگانه در دو نوع اصلی چکمه‌های کوتاه یا پادوکی و چکمه‌های بلند تولید می‌شوند. همه چکمه‌های سوارکاری دارای پاشنه کوچکی هستند که معمولاً حدود یک اینچ ارتفاع دارد تا از سر خوردن پاهای سوارکار از میان آهن‌های رکاب جلوگیری کند. بوت‌‌های سوارکاری مردانه، زنانه و بچگانه تا بالای مچ پا ارتفاع دارند. آن‌ها می‌توانند با بند‌های کلاسیک جلو برای تنظیم حداکثری یا داشتن زیپ در جلو برای پوشیدن و بیرون آوردن سریع، یا با ترکیبی از بند و زیب در جلو محکم ‌شوند. برخی از چکمه‌ها در مدل‌های کشی هم عرضه می‌شوند.

سوارکار، بوت سوارکاری مورد نیاز خود را با توجه به رشته و سبک ورزشی خود انتخاب می‌کند. چکمه‌های سوارکاری بلند اغلب از چرم طبیعی ساخته می‌شوند، اما نسخه‌های چرم مصنوعی آن‌ها نیز به چشم می‌خورد. برای اندازه گیری چکمه‌های سوارکاری بلند، می‌توانید از یک نوار اندازه گیری نرم استفاده کنید. با شلوار و جوراب‌هایی را که بیشتر مواقع با بوت سوارکاری خود می‌پوشید، روی یک صندلی با پشت صاف بنشینید. پاهای شما باید روی زمین صاف باشد و ران ها و ساق پا باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشند. از نوار اندازه گیری پارچه‌ای برای پیدا کردن دور ساق پا در پهن‌ترین نقطه آن استفاده کنید. این عرض مناسب بوت سوارکاری شماست. برای تعیین ارتفاع چکمه، از کف پاشنه تا پشت زانو اندازه گیری کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید بوت سوارکاری را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع بوت سوارکاری آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید بوت سوارکاری باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

بوت سوارکاری چیست و چه کاربردی دارد؟

یک جفت چکمه سوارکاری خوب به ارائه موقعیت صحیح پا، ایمنی و راحتی شما را هنگام اسب سواری تضمین می‌کند. این‌ بوت‌ها معمولاً از مواد بادوام مانند لاستیک یا چرم ساخته می‌شوند. آن‌ها همچنین از ساق پای شما محافظت می‌کنند تا از هرگونه سوزش در زمانی که پای سوارکار در مقابل پهلو و زین اسب قرار می‌گیرد، جلوگیری کند. پاشنه پایین در چکمه‌های سوارکاری به جلوگیری از لیز خوردن پا از میان رکاب کمک می‌کند. یک کلاهک فولادی می تواند محافظت بیشتری از انگشتان پا ارائه دهد. انتخاب چکمه سوارکاری مناسب برای شما مهم است. تعدادی از عوامل وجود دارد که می‌توانند بر تصمیم شما تأثیر داشته باشند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید میز و صندلی شطرنج

نحوه انتخاب بوت سوارکاری:

انتخاب یک چکمه کامل و بدون عیب می‌تواند کار پیچیده‌ای باشد. بازار سوارکاری مملو از چکمه‌های سوارکاری در هر شکل، اندازه، سبک و متریال است. بیائید نگاهی به مدل‌های مختلف ارائه شده و فعالیت‌هایی که برای آن مناسب هستند بیندازیم تا بتوانید آگاهانه انتخاب و خرید خود را انجام دهید.

انواع بوت سوارکاری:

انواع مختلفی از چکمه‌های سوارکاری وجود دارد و هر کدام خود را به سبک‌های مختلف اسب سواری وا می‌دارند. قبل از خرید چکمه‌های سوارکاری، اطمینان حاصل کنید که اندازه گیری دقیقی از عرض و قد ساق پا انجام داده‌اید. اگر به فکر خرید چکمه‌های سواری تا زانو هستید، این موضوع بسیار مهم است. برای اندازه گیری قد، بایستید و زانوی خود را کمی خم کنید و پای خود را از پاشنه تا پشت زانو اندازه بگیرید.

بسته به سبک سواری انتخابی شما، نوع چکمه سواری در دسترس شما ممکن است متفاوت باشد. اگر قصد شرکت در مسابقات اسب سواری را دارید، به کفش‌های مسابقه مانند یک کفش ورزشی یا کفش ورزشی نیاز دارید. بررسی کنید که چه نوع چکمه هایی برای مسابقه شما مجاز هستند تا اطمینان حاصل شود لباس مسابقه مناسبی را تهیه کرده‌اید.

بوت سوارکاری بلند

چکمه‌های بلند سبک سنتی کفش‌های سوارکاری هستند که شامل چکمه‌های لباس و چکمه‌های صحرایی می‌شوند. هر مدلی را می‌توان روی پا کشید و از آن خارج کرد، یا ممکن است دارای زیپ بلندی باشد که از قسمت پشتی چکمه کشیده شود.

  1. چکمه‌های لباس: بدون بند و بیشتر به سبک سنتی تولید می‌شوند. چکمه‌های لباس یک سبک ساده از چکمه هستند و اغلب در نمایش‌های اسب سواری مانند مسابقات درساژ و پرش با نمایش استفاده نمی شوند. مشکی اغلب به عنوان رنگ رسمی در نظر گرفته می‌شود. چکمه‌های لباس گاهی اوقات دارای برش بالاتری هستند که به آن «برش اسپانیایی» می‌گویند، در قسمت بیرونی ساق پا، که تا قسمت بیرونی زانو کشیده می‌شود.
  2. چکمه‌های صحرایی: یک سبک کلاسیک از چکمه های سواری که دارای بند در جلو هستند. آنها به انعطاف پذیری کامل و سهولت حرکت اجازه می دهند. این سبک طراحی به سوارکار این امکان را می دهد که در هنگام شرکت در انواع سوارکاری، از جمله رقابت، مچ پای خود را خم کند.

بوت سوارکاری کوتاه

آن‌ها که برای کارهای حیاط و سوارکاری روزمره طراحی شده‌اند، اغلب ارزان‌تر از چکمه‌های سوارکاری بلند هستند و برای مبتدیان ایده آل می‌باشند. برای ارائه محافظت بیشتر از پا از یک گتر چرمی و یک گیره استفاده می‌شود. این مدل خود دارای دو نمونه جودپور و پدوک می‌باشد که در ادامه هر یک از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. چکمه‌های جودپور: این چکمه‌ها انعطاف‌پذیر و کم ارتفاع هستند که معمولاً برای محافظت از پاهای شما هنگام سواری با نیم‌ترک پوشیده می‌شوند. گاهی اوقات چکمه‌های جودپور دارای قسمت‌های الاستیک هستند تا پا به راحتی در آن‌ها سر بخورد. آن‌ها همچنین برای کودکان کوچکی که تازه وارد دنیای اسب سواری شده‌اند توصیه می‌شوند.
  2. چکمه‌های پدوک: با کفی لاستیکی برای گرفتن، چکمه‌های پادوکی برای زمین‌های ناهموارتر مانند حیاط پایدار ایده‌آل هستند. مانند چکمه‌های جودپور، برای اسب‌سواری نیاز به استفاده از نیم چکمه یا گتر دارید.

کدام سبک از چکمه سوارکاری برای شما مناسب است:

چکمه برای سوارکاران مبتدی

  • اگر به تازگی آموزش سوارکاری را شروع کرده‌اید یا به تازگی اولین اسب خود را خریده‌اید، به راحتی می توانید از انتخاب چکمه‌های موجود غافلگیر شوید. خرید آنلاین شگفت‌انگیز است، اما سوارکاران مبتدی می‌توانند از نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود برای خرید یک جفت چکمه سواری مناسب و متناسب بهره‌مند شوند.
  • مهم ترین نکته‌ای که برای اولین جفت چکمه خود باید در نظر داشته باشید این است که زیره آن باید کاملا صاف باشد یا بافت کمی داشته باشد تا در صورت از دست دادن تعادل و بیرون افتادن از زین، پای شما به راحتی از رکاب خارج نشود. به همین ترتیب، داشتن یک پاشنه کوچک برای جلوگیری از سر خوردن پای شما از میان رکاب مهم است.
  • یک چکمه چرمی کشدار برای سوارکاران مبتدی انتخابی عالی خواهد بود در حالی که به اندازه چکمه‌های بلند یا به اندازه یک چکمه وسترن جذاب نیستند، یک چکمه کوتاه به شما این امکان را می‌دهد که مچ پای خود را خم کنید و یاد بگیرید موقعیت صحیح پا و ساق خود را پیدا کنید.

چکمه برای سوارکاران تفریحی

  • اگر به طور منظم سوار می‌شوید، یک چکمه خوش ساخت، شیک و راحت ارزش سرمایه گذاری را دارد. اگر سوار وسترن می‌شوید، تا زمانی که به دنبال چکمه‌های با پاشنه هستید، انتخابتان خراب می‌شود، زیرا چکمه‌های پهن‌تر، طاقچه‌ای برای تکیه دادن خارها ایجاد می‌کنند.
  • رنگ‌ها، طرح‌ها، انتخاب‌های چرم و کاردستی بی‌پایان هستند. سوارکاران انگلیسی ممکن است متوجه شوند که ارتقاء از یک چکمه کش دار به چکمه‌ای با زیپ زندگی را کمی آسان‌تر می‌کند. می‌توانید آن‌ها را با گترهای جیر یا چرمی ترکیب کنید تا ظاهر یک چکمه بلند را بازسازی کنند و پاهای خود را از ساییدگی محافظت کنید.
  • برخی از اسب سواران سوار شدن با چکمه‌های بلند را ترجیح می‌دهند. برخی از گزینه‌های مصنوعی عالی در دسترس هستند که بدون برچسب قیمت و نگهداری ارائه می شوند.

چکمه برای سوارکاران مسابقه‌ای

  • هنگامی که در حال رقابت هستید، مهم است که چکمه‌ای را انتخاب کنید که هم قابل ارائه باشد و هم در رشته انتخابی شما مجاز باشد. بسیاری از سوارکاران آرزوی داشتن یک جفت چکمه واقعی بلند یا میدانی را دارند، با این حال افراد زیر ۱۸ سال همیشه باید قوانین ملی رشته خود را بررسی کنند، زیرا بسیاری از رویدادها و کلاس‌ها از کودکان می خواهند که چکمه‌های کوتاه بپوشند. به طور مشابه، گتر در برخی از ورزش ها مجاز است و در برخی دیگر مجاز نیست. توصیه می‌شود همیشه قبل از خرید کفش برای مسابقه، کد لباس رشته خود را در قوانین ملی ورزش اسب سواری بررسی کنید.
  • چکمه‌های چرمی بلند که تا زیر زانو می‌رسند، سرمایه‌گذاری قابل توجهی هستند و برای دستیابی به یک تناسب راحت، نیاز به کمی هزینه کردن دارند. علاوه بر اندازه کفش خود، باید اندازه ساق پا (گشادترین قسمت ساق پا) و اندازه گیری قد خود را بدانید (از پایین پاشنه تا درست زیر زانو).
  • چکمه های بلند واقعاً تصویر یک سوارکار زیبا را کامل می‌کنند و برای سطوح خاصی از رقابت اجباری هستند. با این حال، فقط به خاطر داشته باشید که چکمه‌های بلند فقط برای سوارکاری ساخته شده‌اند، نه برای پیاده‌روی در مسیر کراس کانتری یا برای انجام تمام کارهایتان. بنابراین یک جفت کفش راحت همراه با بقیه وسایل مسابقه خود داشته باشید.

چکمه برای مشاغل اطراف اصطبل

  • چکمه‌های لاستیکی واقعاً کاربردی‌ترین چکمه‌هایی هستند که می‌توان با آن‌ها در اکثر مواقع از اسب‌ها مراقبت کرد. شما باید یک جفت چکمه بادوام پیدا کنید که آب، ادرار و کود را دفع کند و همچنین پاهای شما را از آب و هوا، سم‌ها و هر موجود ناخوانده‌ای که ممکن است در اطراف اصطبل می‌لغزند، محافظت کند.
  • می توانید یک جفت چکمه رنگارنگ ولینگتون را از اکثر فروشگاه های بزرگ و خرده فروشی‌های تخفیف دار تهیه کنید. اما وقتی به برچسب قیمت فکر می‌کنید، فقط به یاد داشته باشید که آن‌ها احتمالاً فقط یک فصل برای شما دوام خواهند داشت. چکمه‌های لاستیکی با طراحی خاص که می‌توانید در مغازه‌ها پیدا کنید، ممکن است بهتر از این مدل باشند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تور ماهیگیری

نکات مهم برای خرید بوت سوارکاری:

  1. چکمه‌های مناسب را انتخاب کنید: در انتخاب چکمه‌های سوارکاری خود بر راحتی و دوام آن‌ها تمرکز کنید. چکمه‌ها باید تا حد امکان به پوست نزدیک باشند، اما بدون نیشگون گرفتن پا، ساق پا یا مچ پا. برای دقیق ترین اندازه گیری، همیشه پهن ترین قسمت ساق پا را اندازه بگیرید. برای اندازه‌گیری دقیق‌تر، بهتر است از کسی استفاده کنید که در اندازه‌گیری به شما کمک کند.
  2. نوع مناسب چکمه‌ها را بشناسید (پادوک در مقابل چکمه‌های بلند): دو نوع چکمه سوارکاری وجود دارد، پادوک و چکمه بلند. انتخاب نوع چکمه بر حسب نیاز کاربر و همچنین جایی که او راحت‌تر است متفاوت می‌باشد. تست هر دو نوع و انتخاب نمونه راحت‌تر بهترین راه برای انتخاب است. چکمه‌های پادوک (چکمه‌های کوتاهی که با نیم‌ترک استفاده می‌شوند) در آموزش یا تحصیل بسیار محبوب هستند زیرا هم دوام و هم راحتی را در تمام طول روز ارائه می‌دهند. چکمه های بلند برای سواران با تجربه تر هستند و گزینه های بیشتری برای انتخاب دارند.
  3. چکمه‌های مد مناسب سوارکاری نیستند: چکمه های مد روز به روز بیشتر و بیشتر محبوب می شوند، به خصوص در بین خانم‌ها، این چکمه‌ها معمولاً برای زیبایی پوشیده می‌شوند نه برای کارکرد. این بدان معناست که این چکمه‌ها چندان بادوام نیستند و نمی توانند استرس اسب سواری را تحمل کنند. استفاده از چکمه های مد برای اسب سواری واقعی توصیه نمی شود. اگرچه آن‌ها بسیار شبیه به هم هستند، یک جفت چکمه مد و یک جفت چکمه سواری تفاوت های زیادی با هم دارند. ساخت و ساز آن‌ها متفاوت است و معمولاً چکمه های مد برای مقاومت در برابر حرکات زیاد قرار ندارند.
  4. فکر کنید که آیا به زیپ یا بند نیاز دارید: این گزینه نیز به ترجیح سوارکار بستگی دارد. بند‌دارها تناسب راحت‌تری را ارائه می‌دهند، بنابراین ممکن است برای مبتدیانی که تازه شروع به یادگیری سوارکاری کرده‌اند، بهترین گزینه باشند. با این حال، زیپ می‌تواند همان راحتی را که نمونه بند‌دار می‌تواند ایجاد کند را ارائه دهد. وقتی چکمه‌های بلند دارید، خیلی مهم نیست، زیرا استاندارد این مدل یک جفت چکمه است که باید به حلقه‌ای در داخل چکمه ها متصل شود.
  5. در صورت امکان همیشه چکمه‌های ساخته شده از چرم گوساله را خریداری کنید: راحتی و دوام به معنای چکمه‌هایی نیست که با مواد ضخیم و سنگین ساخته شده باشند. بهترین چکمه ها معمولاً با چرم گوساله که نوعی چرم از گاوهای اهلی نوجوان است ساخته می‌شود. این به دلیل ماهیت نازک اما بسیار انعطاف پذیر شناخته شده است و همچنین برای کودکان یادگیرنده ترجیح داده می‌شود.
  6. ممکن است مجبور شوید همه مدل‌ها را امتحان کنید: پیدا کردن چکمه‌های سواری عالی ممکن است یک تلاش سخت باشد زیرا واقعاً یک آزمون و خطا است. برخی از سوارکان بوت‌های زیادی دارند و در هر مورد از بوت‌های مخصوصی استفاده می‌کنند که بیشترین سود را برای آن‌ها دارد. این نیز به این دلیل است که با پیشرفت فرد، نیازهای او معمولاً مطابق با مهارت ها تغییر می‌کند.

روش نگهداری از بوت سوارکاری:

  • با استفاده از یک برس نرم، هر گونه کثیفی یا گِل را از بالای چکمه پاک کنید (مطمئن شوید که نرم است، تا روی چرم خراشیده نشود).
  • با استفاده از آب گرم یا یک پاک کننده مخصوص چرم باقی مانده کثیفی یا چربی را از بین ببرید.
  • از صابون استفاده نکنید، زیرا ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشد که می تواند به چرم آسیب برساند.
  • روی کف پاها، می‌توانید از آب گرم و برس سنگین‌تر استفاده کنید تا وارد شیارها شوید تا هرگونه کثیفی ‌یا گِلی را از بین ببرید.
  • پس از تمیز کردن، چکمه‌های خود را برای مدت کوتاهی به دور از حرارت مستقیم بگذارید تا خشک شوند، سپس یک پارچه نرم به آن‌ها بمالید تا کمی براق شوند.

نکات قابل توجه:

  • همیشه قبل از اینکه کل چکمه را با نرم کننده یا جلا دهنده بپوشانید، مقداری از آن را روی یک منطقه کوچک نامحسوس تست کنید.
  • برای تمیز کردن چرم جیر یا نوبوک به محصولات تمیزکننده و ضد عفونی تخصصی برای کمک به محافظت از آن‌ها نیاز دارد، اگر از محصولات نامناسب استفاده کنید، این می تواند ظاهر چرم را تغییر دهد.
  • اگر از پاک کننده و نرم کننده ۲ در ۱ استفاده نمی کنید، از یک نرم کننده استفاده کنید تا چرم نرم و مرطوب شود تا از ترک خوردن و خشک شدن آن هم جلوگیری کنید. به مقدار کم مالش دهید، بگذارید خشک شود و اضافی آن را پاک کنید.
  • برای درخشش بیشتر از واکسی استفاده کنید که با رنگ چکمه شما همخوانی داشته باشد. روی چرم بمالید، بگذارید خشک شود و با برس و پارچه نرم صاف کنید. لازم نیست هر بار که چکمه‌هایتان را تمیز می‌کنید، آن‌ها را واکس بزنید. پولیش بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد چسبندگی روی چکمه‌ها شود.
  • اکثر چکمه‌های سواری در حال حاضر با غشاهای ضد آب ساخته می‌شوند یا از قبل برای خشک نگه داشتن پاهای شما طراحی شده‌اند، اما هر چند وقت یک‌بار فقط با استفاده از یک اسپری ضد آب یا دوبین، آن را پر کنید. این ماده به چرم یک مانع محافظتی اضافی می دهد، به خصوص اگر آب و هوا برای سوارکاری بعدی شما عالی به نظر نمی‌رسد.
  • در حالت ایده آل، چکمه‌های خود را بعد از هر بار سوار شدن با یک پارچه مرطوب پاک کنید. این نه تنها آن‌ها را تمیزتر نگه می‌دارد و در طولانی مدت نگهداری از آن‌ها را آسان‌تر می کند، بلکه به تمیز نگه داشتن چسب کمک می کند.‌ حتی اگر تمیز به نظر می رسند، به یاد داشته باشید که آن‌ها با اسب شما در تماس هستند و عرق اسب می‌تواند روی چرم تأثیر بگذارد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید بوت اسب سواری مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه بوت سوارکاری زیبا، ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

اطلاعیه

این محصول در حال حاضر در فروشگاه دیجی کالا موجود نمی باشد، در صورت موجود شدن روی وب سایت قرار داده می شود.

مراجعه به فروشگاه دیجی کالا

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید بوت سوارکاری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کاپ قاعدگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا