ابزار برقیکامپیوتر و تجهیزات جانبی

منبع تغذیه متغیر، راهنمای خرید انواع منبع تغذیه آزمایشگاهی ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید منبع تغذیه متغیر باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از ابزار مهم و ضروری برای کسانی که در زمینه الکترونیک و تعمیر برد فعالیت می‌کنند، منبع تغذیه متغیر است. شما برای اینکه یک برد الکتریکی را تست کنید نیاز است به برد خود ولتاژ داده و آن را مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین برای پیدا کردن و تست قطعات سوخته یک مدار الکترونیک شما به منبع تغذیه متغیر نیاز دارید. در این دستگاه مقدار ولتاژ و جریان هر دو به دلخواه کاربر قابل تنظیم است به همین دلیل به آن منبع تغذیه متغیر گفته می‌شود. به فرض قرار است یک برد را تعمیر کنید که ولتاژ مورد نیاز برای آن برد ۱۲ ولت و ۲ آمپر است، شما می‌توانید ولتاژ را روی ۱۲ و میزان آمپر را هم روی ۲ تنظیم کنید و بدون آسیب زدن به برد آن را تعمیر کنید.

منبع تغذیه متغیر در آزمایشگاه‌های الکترونیک و فیزیک هم کاربرد فراوانی دارد. به عنوان مثال شما قصد طراحی یک مدار الکتریکی را دارید، زمانی که مدار طراحی و مونتاژ می‌شود، شما برای تست کردن کارایی صحیح برد خود باید به وسیله منبع تغذیه متغیر با توجه به طراحی مدار خود به آن ولتاژ اعمال کنید. در آزمایشگاه فیزیک هم برای اینکه شدت جریان عبوری از یک مدار را اندازه بگیرید به یک منبع تغذیه متغیر نیاز دارید. این وسیله کاربردهای مختلفی دارد، بعضی مواقع شما برای اینکه یک وسیله باتری خور خود را بدون باتری روشن کنید می‌توانید از منبع تغذیه متغیر استفاده کنید. امروزه این وسیله طرفداران زیادی پیدا کرده است به طوری که در هر خانه‌ای یک دستگاه منبع تغذیه متغییر دیده می‌شود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید منبع تغذیه متغیر را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع منبع تغذیه متغیر آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم و کاربردی را که هنگام خرید منبع تغذیه متغیر باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

منبع‌تغذیه متغیر چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع دستگاهی از که برق مستقیم شهری را برای مصرف کننده‌های مختلف به دو ولتاژ AC و DC به دلخواه کاربرد به ولتاژ‌ها و آمپرهای مختلف تبدیل می‌کند به همین علت به آن منبع تغذیه متغیر گفته می‌شود. این وسیله در کارگاه‌های آموزش الکترونیک و تعمیر بردهای الکترونیکی، آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه کار با این وسیله بسیار ساده است یعنی شما با داشتن هر سطحی از دانش و اطلاعات می‌توانید از آن استفاده کنید. این دستگاه انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح تک تک آن‌ها می‌پردازیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید هویه و هیت

انواع منبع‌تغذیه متغیر:

  1. منبع تغذیه چند خروجی: این مدل هم یکی از مدل‌های منبع متغیر است با این تفاوت که خروجی آن دارای تعداد پین‌های مختلف است. به عنوان مثال فقط یک پرامپ منفی بوده اما مثلا دارای ۱۰ پرامپ مثبت می‌باشد که شما باید برای تغییر دارد ولتاژ و آمپر دستگاه جای پرامپ مثبت را تعویض کرده و آن را با خروجی دیگری تعویض کنید. میزان ولتاژ و آمپر هم خروجی روی آن نوشته شده که شما با وصل کردن پرامپ روی آن می‌توانید به ولتاژ و آمپر مورد نظر خود برسید. این مدل تقریبا منسوخ شده و کارایی لازم را ندارد.
  2. منبع تغذیه متغیر دکمه‌ای: در این مدل که تقریبا جدیدتر از نمونه قبلی است، شما به جای جا‌به‌جا کردن پرامپ‌ها می‌توانید یک دکمه چند حالته را که از سمت چپ به راست یا راست به چپ قابل تغییر است، ولتاژ و آمپر مورد نظر خود را تغییر دهید. ولتاژ مورد نظر در زیر این کلید چند حالته به صورت عددی نوشته شده که با قرار دادن کلید روی هر عدد می‌توانید به آن میزان از ولتاژ برسید. این دکمه در واقع همان مقاومت متغییر است. که ولتاژ را برای شما با بالا بردن و پایین آوردن مقاومت خود تغییر می‌دهد.
  3. منبع تغذیه متغیر آنالوگ: همان طور که از نامش پیداست ولتاژ و شدت جریان در این منبع تغذیه‌ها ثابت نیست و شما می‌توانید آن را روی ولتاژ و آمپر دلخواه خود تنظیم کنید. در این دستگاه ولتاژ و آمپر دلخواه خود را می‌توانید به وسیله دو عدد پتانسیومتر چرخشی روی اعداد دلخواه تنظیم کنید. لازم به ذکر است در این نمونه تنظیم کردن ولتاژ و آمپر دقیقا روی یک عدد خاص کار ساده‌ای نیست و باید بارها تلاش کنید تا آن را روی یک عدد دلخواه تنظیم کنید.
  4. منبع تغذیه متغیر دیجیتال: این مدل‌ هم مانند نمونه قبلی قادر به تنظیم ولتاژ و جریان روی محدوده‌های دلخواه می‌باشد. این دستگاه دارای دو عدد صفحه نمایشگر دیجیتال است که یکی مربوط به نمایش میزان آمپر و دیگری مربوط به تنظیم میزان ولتاژ می‌باشد. روی این دستگاه چهار عدد دکمه وجود دارد که با دوتای آن‌ها با علامت مثبت و دوتای دیگر دارای علامت منفی هستند. دو کلید اول مربوط به کم و زیاد کردن ولتاژ است و دو دکمه دیگر مربوط به کم و زیاد کردن میزان جریان که با زدن منفی کمتر و با زدن مثبت اعداد به بالا تغییر می‌کنند.

مزایای استفاده از منبع تغذیه متغیر:

  • قیمت این وسیله در مقایسه با سایر لوازم محل کار ارزان‌تر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین نسبت به قیمتی که دارد ارزش خرید بالایی دارد.
  • شما به جای داشتن چند عدد منبع تغذیه با ولتاژ‌ها و آمپر‌های مختلف شما می‌توانید تنها یک عدد منبع تغذیه را خریداری کرده و با آن کار تمام منبع‌ها را انجام دهید که در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند.
  • از نظر ایمنی بسیار مطمئن هستند یعنی هنگام استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون نگرانی در مورد برق گرفتگی از آن استفاده کنید. همان طور که می‌دانید در هر کاری اول باید ایمنی را رعایت نمائید بعد کار کنید.
  • ولتاژ و جریان را می‌توان به صورت دقیق و بدن خطا روی اعداد دلخواه تنظیم کرد. برخی وسایل با حتی یک ولت کم‌تر یا بیشتر دچار آسیب دیدگی می‌شوند که این دستگاه این احتمال را از بین می‌برد.

بهترین مارک منبع تغذیه متغیر:

هرگز نمی‌توان یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک منبع تغذیه متغیر معرفی کرد. زیرا برندهای باکیفیت زیادی هستند که در زمینه تولید منبع تغذیه باکیفیت فعالیت می‌کنند و از آنجایی که برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند و وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای منبع تغذیه را به شما معرفی می‌کنیم.

  • منبع تغذیه الکتریکی یاکسون
  • منبع تغذیه الکتریکی داژانگ
  • منبع تغذیه الکتریکی باکو
  • منبع تغذیه الکتریکی آرتان
  • منبع تغذیه الکتریکی آکام الکترونیک
  • منبع تغذیه الکتریکی آداک
  • منبع تغذیه الکتریکی سانشاین
  • منبع تغذیه الکتریکی تی اس آی
  • منبع تغذیه الکتریکی پاوران
  • منبع تغذیه الکتریکی گودویل

منبع تغذیه الکتریکی از کجا بخریم؟

روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد اما شما به طور کلی شما به دو روش می‌توانید منبع تغذیه مورد نظر خود را خریداری کنید که انتخاب هر یک از روش‌ها با سلیقه شما ارتباط دارد و هیچ قاعده و قانونی در مورد آن وجود ندارد.

  1. خرید حضوری: شما می‌توانید به نزدیکترین فروشگاه لوازم الکترونیکی محل کار یا سکونت خود مراجعه کنید و منبع تغذیه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است در این مدل تنوع مدل‌ها کم و جنس خریداری شده به هیچ عنوان پس گرفته یا تعویض نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی: امروزه با به وجود آمدن فروشگاه‌های اینترنتی معتبر می‌توانید بدون خارج شدن از منزل و محل کار خود بدون از دست دادن زمان به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کرده و از میان حجم زیادی از مدل‌ها و قیمت‌ها جنس مورد نظر خود را خریداری کنید. شما تا هفت روز فرصت دارید تا جنس خریداری شده خود را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید مولتی متر دیجیتال

نکات مهم هنگام خرید منبع تغذیه الکتریکی:

  • قیمت منبع‌ تغذیه: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد. در واقع قیمت است که مشخص می‌کند کدام مدل از منبع تغذیه را خریداری کنید. شما قبل از هر کاری باید میزان بودجه را مشخص کنید با این کار مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  • نوع منبع تغذیه: منبع تغذیه الکتریکی انواع مختلفی دارد، از نمونه آنالوگ گرفته تا دیجیتالی که بستگی به نوع کار شما دارد که کدام مدل را انتخاب کنید. اگر یک منبع تغذیه با دقت خیلی بالا می‌خواهید باید نمونه دیجیتال آن را خریداری کنید، زیرا دارای دقت زیادی هستند و ولتاژ را با دقت زیادی می‌توان تنظیم کرد. اگر دقت برای شما اهمیت ندارد می‌توانید یک منبع تغذیه آنالوگ را خریداری کنید.
  • جنس پرامپ: به کیفیت پرامپ‌ها توجه داشته باشید، همان طور که می‌دانید رابط بین مصرف کننده و منبع تغذیه شما همین پرامپ‌های اتصال هستند. اگر پرامپ‌ها از کیفیت لازم برخوردار نباشند، هر لحظه باید منتظر خرابی منبع تغذیه یا مصرف کننده باشید زیرا نوسان برق یکی از اصلی‌ترین دلایل خرابی بردهای الکترونیکی است و خود منبع تغذیه هم یک دستگاه الکترونیکی محسوب می‌شود. پس همیشه به کیفیت پرامپ‌های اتصال توجه کنید.
  • میزان ولتاژ و آمپر: همان طور که می‌دانید هر دستگاه دارای یک حداقل ولتاژ و آمپر است که میزان آن را از این مقدار کمتر نمی‌توان کرد. همچنین هر دستگاه هم دارای یک ماکسیمم ولتاژ و آمپر می‌باشد که توان دستگاه نامیده می‌شود. شما با توجه به نیاز کاری خود به حداقل ولتاژ و آمپر و حداکثر نیاز خود به این پارامتر مهم نوع دستگاه خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال تمام بردهایی را که تعمیر می‌کنید ولتاژ آن‌ها تا ۱۲ ولت است یک دستگاه با حداکثر توان ۱۵ ولت هم برای شما مناسب می‌باشد.
  • برند دستگاه: یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید منبع تغذیه باید به آن توجه داشته باشید، برند دستگاه می‌باشد. همیشه به سراغ برند‌های باکیفیت و شناخته شده بروید، زیرا از کیفیت لازم برخودار هستند. این محصولات از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک جنس باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ خرید برندهای جدید و ناشناخته بازار بروید.
  • از فروشگاه معتبر خرید کنید: متاسفانه روزانه حجم زیادی کالای تقلبی وارد بازار می‌شود که از نظر ظاهری شباهت زیادی به کالای اصلی دارند. تنها راه تشخیص جنس اصلی از تقلبی داشتن مهارت و تجربه بالا در این زمینه می‌باشد. پیشنهاد می‌کنم اگر تخصص و تجربه لازم در این زمینه را ندارید، حتما از فروشگاه معتبر خرید کنید. هیچ گاه یک فروشگاه معتبر اعتبار چندین ساله خود را از بین نمی‌برد و در صورت اطلاع از تخلف می‌توانید از فروشگاه مورد نظر شکایت کنید.

روش نگهداری از منبع تغذیه الکتریکی:

  1. همیشه منبع تغذیه خود را فقط زمان استفاده روشن کنید. فراموش نکنید روشن بدون دستگاه می‌تواند طول عمر قطعات الکترونیکی آن را کاهش دهد.
  2. توجه داشته باشید که پرامپ‌های مثبت و منفی که شامل دو رنگ قرمز و مشکی است با هم اتصال پیدا نکنند. همچنین در صورتی که از اتصال کوتاه بودن یک برد اطمینان دارید منبع تغذیه را به آن وصل نکنید.
  3. منبع تغذیه را در نزدیکی هویه و هیت قرار ندهید، سیم برق دستگاه و پرامپ‌های آن دارای روکش پلاستیکی قابل سوختن هستند. گرمای حاصل می‌تواند به قسمت‌های پلاستیکی منبع تغذیه آسیب وارد کند.
  4. این وسیله را در مکان خشک و خنک نگهداری کنید، رطوبت می‌تواند به دستگاه شما آسیب جدی وارد کند. این دستگاه نباید در دسترس کودک قرار داشته باشد زیرا ممکن است به دستگاه یا سلامت خودش آسیب وارد کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید منبع تغذیه متغیر مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای منبع تغذیه متغیر ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ منبع تغذیه سوگون ۳۰ ولت ۵ آمپر مدل ۳۰۰۵pm

منبع تغذیه سوگون 30 ولت 5 آمپر مدل 3005pm

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۳۰x140x170 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    صنعتی
  • سایر توضیحات
    خروجی ولتاژ ۰ تا ۳۰ ولت خروجی آمپر ۰ تا ۵ ولت نمایشگر LED با کیفیت بالا جهت نمایش ولتاژ و جریانسه رقم اعشار جریان و قدرت خروجیفن خنک کننده بی صدا با طول عمر بالامحافظ و قطع کن اتصال کوتاه۶ پورت USB برای شارژ و روشن کردن گوشی با قابلیت تنظیم ولتاژ از ۰ تا ۳۰ ولت۲ پورت USB برای شارژ و روشن کردن گوشی با ولتاژ ۵ ولت و جریان ۲ آمپر (ثابت)کلید تنظیم محدودیت ولتاژ خروجی دو حالت ۸.۴ ولت و ۳۰ ولتکلید جریان و ولتاژ ثابت برا استفاده به عنوان شورت کیلرکلید محافظ قطع خروجی در صورت اتصال کوتاه لحظه ایکلید محافظ قطع خروجی درصورت اتصال کوتاه مداومچهار کانال برای ذخیره مقادیر شدت جریان، ولتاژ و…ذخیره مقادیر در حافظه حتی پس از خاموش شدن دستگاهدارای قفل صفحه کلید برای جلوگیری از ایجاد اختلال در تنظیمات دستگاه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ منبع تغذیه الکتریکی ۱.۵ تا ۲۴ ولت ۶ آمپر اصفهان تک مدل ۰۲۴۶A11

منبع تغذیه الکتریکی 1.5 تا 24 ولت 6 آمپر اصفهان تک مدل 0246A11

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x145x100 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    خروجی مستقیم و متناوبولتاژهای ۱.۵ – ۳ – ۴.۵ – ۶ – ۷.۵ – ۹ – ۱۲ – ۱۵ – ۱۸ و ۲۴ ولتدارای فیوز خودکارارتباط ورودی با کابلبدنه فلزی با رنگ الکترواستاتیک
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ منبع تغذیه الکتریکی ۱۵ولت ۳ آمپر مکانیک مدل DSP15D3

منبع تغذیه الکتریکی 15ولت 3 آمپر مکانیک مدل DSP15D3

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۹۰x140x195 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    پراب
  • سایر توضیحات
    ولتاژ قابل تنظیم بین ۰ تا ۱۵ ولتآمپر قابل تنظیم بین ۰.۵ تا ۳ آمپردارای ۲ پورت USBدارای قابلیت شوک دهینمایش جریان و ولتاژ به دو صورت آنالوگ و دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ منبع تغذیه الکتریکی ۲۴ ولت ۱۰ آمپر امرن مدل S8VK-C24024

منبع تغذیه الکتریکی 24 ولت 10 آمپر امرن مدل S8VK-C24024

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۵x60x150 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ منبع تغذیه الکتریکی ۳۰ ولت ۳ آمپر اوژن الکترونیک مدل OSP-303U

منبع تغذیه الکتریکی 30 ولت 3 آمپر اوژن الکترونیک مدل OSP-303U

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸۲x232x87 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    دارای ولتاژ متغیر بین ۰-۳۰ ولت و ماکزیمم جریان ۳ آمپردارای پورت USB و پورت‌های خروجی ولتاژ و جریان ثابت ۵ ولت ۱ آمپردارای ریپل و نویز پاییندارای دو ولوم کنترل ولتاژ با تغییرات وسیع و دقیقدارای یک ولوم محدودکننده جریاندارای سیستم حفاظت در برابر اضافه ولتاژ و دمادارای سیستم حفاظت اتصال کوتاه و اضافه باردارای سیستم soft start
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    پروب سوسماری – کابل برق – راهنما استفاده

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ منبع تغذیه الکتریکی ۳۰ ولت ۱۰ آمپر اوژن الکترونیک مدل OSP-3010A

منبع تغذیه الکتریکی 30 ولت 10 آمپر اوژن الکترونیک مدل OSP-3010A

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸۲x232x87 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    دارای ولتاژ متغیر بین ۰-۳۰ ولت و ماکزیمم جریان ۱۰ آمپردارای ریپل و نویز پاییندارای یک ولوم کنترل ولتاژدارای یک ولوم محدودکننده جریاندارای سیستم حفاظت در برابر اضافه ولتاژ و دمادارای سیستم حفاظت اتصال کوتاه و اضافه باردارای سیستم soft startدارای سیستم Active Bleed
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    پروب سوسماری – کابل برق – راهنما استفاده

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ منبع تغذیه ۲۴ ولت ۱۴.۶ آمپر مینول مدل LRS-350-24

منبع تغذیه 24 ولت 14.6 آمپر مینول مدل LRS-350-24

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۱.۵×۱۱.۵×۳ میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • سایر توضیحات
    انتخاب ورودی AC بین ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت با استفاده از سوِِِئیچتحمل سرج شبکه ۳۰۰ ولت به مدت ۵ ثانیهحفاظت در برابر اتصال کوتاه , اضافه بار ( جریان کشی بار ) , اضافه ولتاژ در خروجی منبع تغذیه , افزایش دمای داخلی پاور سوئیچینگ.عملکرد دستگاه با فن توربو به صورت ON/OFF Control بسته به دمای داخلی منبع تغذیهطراحی مینیاتوری ۱U و کف خوابتحمل کار با لرزش تا ۵Gکارکرد تا ارتفاع بالاتر از ۵۰۰۰ متر از سطح دریانمایشگر LED در زمان روشن بودن منبع تغذیهدر حالت بدون بار مصرف داخلی منبع تغذیه کمتر از ۰.۷ واتارایه صد در صد توان نامی به صورت دایمی برای سالیان سالدمای کارکرد بالا از منفی بیست و پنج درجه سانتیگراد الی مثبت هفتاد درجه سانتیگرادبازده بالا تا ۸۹ درصد , طول عمر بالا و قابلیت اطمینان بالا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ منبع تغذیه الکتریکی ۳۰ ولت ۵ آمپر اوژن‌ الکترونیک مدل OSP-305

منبع تغذیه الکتریکی 30 ولت 5 آمپر اوژن‌ الکترونیک مدل OSP-305

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰۰x240x100 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    صنعتی
  • اقلام همراه
    پروب سوسماری – دفترچه راهنما – کابل تغذیه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ منبع تغذیه الکتریکی ۲۴ ولت ۵ آمپر امرن مدل S8VK-C12024

منبع تغذیه الکتریکی 24 ولت 5 آمپر امرن مدل S8VK-C12024

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲x6x14 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ منبع تغذیه ۳۵ ولت ۵ آمپر مدل ۴۰۰۲

منبع تغذیه 35 ولت 5 آمپر مدل 4002

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۱۰x70x30 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    از دیگر امکانات این منبع تغذیه وجود دو ولوم کنترلی fine و coarse جهت تنظیم دقیق ولتاژ و جریان خروجی است که کنترل این دو پارامتر را با تفکیک پذیری کم و زیاد فراهم می کند. به این صورت که ابتدا توسط ولوم coarse در هر دو حالت ولتاژ و جریان میتوان مقدار خروجی مد نظر را با گام تغییر بالا به حد مورد نظر نزدیک کرد و سپس با استفاده از ولوم fine می توان مقدار مطلوب را با دقت بالا و سرعت تغییر کم تنظیم کرد و در نتیجه با دقت ۰.۱ به مقدار مطلوب رسید.مشخصاتمدل : ۴۰۰۲محدوده ولتاژ ورودی ۴ تا ۳۵ ولتمحدوده ولتاژ خروجی: ۱.۲۵ تا ۳۵ ولتجریان خروجی: ۰ الی ۵ آمپر با قابلیت محدود سازیدارای دو ولوم کنترلی COARSE و FINE جهت تنظیم دقیق ولتاژ خروجی با دقت ۰.۱ ولتدارای دو ولوم کنترلی COARSE و FINE جهت محدود کردن جریان خروجی با دقت ۰.۱ آمیرراندمان بالا تا ۹۶ درصدمحافظت شده در برابر اتصال کوتاه (جریان محدود کننده ۸A)دارای نمایشگر دیجیتالی ولتاژ و جریان
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    دارای گیره سوسماری به همراه خود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ منبع تغذیه ۳۰ ولت ۵ آمپر سوگون مدل ۳۰۰۵d

منبع تغذیه 30 ولت 5 آمپر سوگون مدل 3005d

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۳۰x175x125 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    ویژگی های منبع تغذیه ۳۰ ولت ۵ آمپر سوگان : دستگاه دارای ۲ عدد صفحه نمایش دیجیتال با وضوح بالا برای نمایش ولتاژ و جریان خروجیفن خنک کننده هوشمند با نویز کم و طول عمر بالامحافظت از جریان اضافه و محافظت از اتصال کوتاهپورت USB برای شارژ و تست گوشی موبایلچهار عدد کلید حافظه برای ذخیره مقادیر ولتاژ و جریانذخیره حافظه حتی پس از خاموش شدن دستگاهکاربری حرفه ای با دقت بالامتعلقات درون جعبه:کابل برقپد مگنتی برای نگهداری پیچ و قطعاتدفترچه راهنما
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    صنعتی
  • اقلام همراه
    کابل برقپد مگنتی برای نگهداری پیچ و قطعاتدفترچه راهنما

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ منبع تغذیه ۱۲ ولت ۲۹ آمپر مینول مدل LRS-350-12

منبع تغذیه 12 ولت 29 آمپر مینول مدل LRS-350-12

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۱۵x115x30 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • سایر توضیحات
    انتخاب ورودی AC بین ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت با استفاده از سوِِِئیچ تحمل سرج شبکه ۳۰۰ ولت به مدت ۵ ثانیه حفاظت در برابر اتصال کوتاه , اضافه بار ( جریان کشی بار ) , اضافه ولتاژ در خروجی منبع تغذیه , افزایش دمای داخلی پاور سوئیچینگ. عملکرد دستگاه با فن توربو به صورت ON/OFF Control بسته به دمای داخلی منبع تغذیه طراحی مینیاتوری ۱U و کف خواب تحمل کار با لرزش تا ۵G کارکرد تا ارتفاع بالاتر از ۵۰۰۰ متر از سطح دریا نمایشگر LED در زمان روشن بودن منبع تغذیه در حالت بدون بار مصرف داخلی منبع تغذیه کمتر از ۰.۷ وات ارایه صد در صد توان نامی به صورت دایمی برای سالیان سال دمای کارکرد بالا از منفی بیست و پنج درجه سانتیگراد الی مثبت هفتاد درجه سانتیگراد بازده بالا تا ۸۹ درصد , طول عمر بالا و قابلیت اطمینان بالا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ کیت منبع تغذیه مدل V30.1A

کیت منبع تغذیه مدل V30.1A

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۲x28x25 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    قابل استفاده به عنوان مبدل ولتاژ و یا آداپتور ولتاژ کاملا رگوله شده مجهز به مدار یکسوسازمجهز به مدار پارازیت گیرجریان خروجی : ۱ آمپر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    فیبر مدار چاپی ، قطعات الکترونیکی لازم برای مونتاژ برد، سیم و دفترچه ی راهنمای مونتاژ ولحیم کاری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ منبع تغذیه سوئیچینگ ۱۲ ولت ۱۵ آمپر مدل ND180_12

منبع تغذیه سوئیچینگ 12 ولت 15 آمپر مدل ND180_12

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵۰x100x40 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • سایر توضیحات
    دارای پتانسیومتر برای تنظیم مقدار خروجی (Adjust) که برای موارد صنعتی و حرفه ای کاربرد دارد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ منبع تغذیه الکتریکی ۳۰ ولت ۳ آمپر اوژن الکترونیک مدل OSP-303

منبع تغذیه الکتریکی 30 ولت 3 آمپر اوژن الکترونیک مدل OSP-303

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸۲x232x87 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    دارای ولتاژ متغیر بین ۰-۳۰ ولت و ماکزیمم جریان ۳ آمپردارای ریپل و نویز پاییندارای یک ولوم کنترل ولتاژدارای یک ولوم محدودکننده جریاندارای سیستم حفاظت در برابر اضافه ولتاژ و دمادارای سیستم حفاظت اتصال کوتاه و اضافه باردارای سیستم soft start
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    پروب سوسماری – کابل برق – راهنما استفاده

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ منبع تغذیه ۱۲ ولت ۸.۵ آمپر مینول مدل LRS-100-12

منبع تغذیه 12 ولت 8.5 آمپر مینول مدل LRS-100-12

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۹x97x30 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ ماژول منبع تغذیه کد cc-cv-30w-LCD

ماژول منبع تغذیه کد cc-cv-30w-LCD

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۷x48x23 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    امکان کاهش و افزایش ولتاژ به منظور ارائه ولتاژ خروجی ثابتولتاژ ورودی: ۶ الی ۳۰ ولت DC (با ۵ ولت کار نمیکند)ولتاژ خروجی: ۰.۵ الی ۳۰ ولتحداکثر توان خروجی: ۳۰ وات(۳۰ ولت ۱ آمپر، ۱۵ ولت ۲ آمپر، ۱۰ ولت ۳ آمپر و …)حداکثر جریان خروجی: ۴ آمپر (برای ولتاژ خروجی ۷ ولت یا پایین تر)امکان محدود کردن جریان خروجی، مناسب برای شارژ باتری و درایو ال ای دیدارای صفحه نمایش LCD با نور زمینهامکان نمایش: ولتاژ ورودی و خروجی، جریان و توان خروجی(برای سوئیچ بین ولتاژ ورودی/خروجی، کلید چپ را فشار دهید. برای سوئیچ بین جریان و توان، کلید را نگه دارید)تنظیم ولتاژ و جریان خروجی با استفاده از دو عدد مولتی ترنامکان قطع خروجی با فشار کلید سمت راست
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • سایر توضیحات
    از اتصال معکوس ولتاژ ورودی خودداری کنید.هنگام استفاده به محدودیت های ولتاژ، توان و جریان توجه کنید.توان خروجی ماژول نمی‌تواند از توان ورودی بیشتر شود. در صورت قطع شدن خروجی احتمالا جریان ورودی ناکافی است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ منبع تغذیه الکتریکی ۲۴ ولت ۲.۵ آمپر امرن مدل S8VK-C06024

منبع تغذیه الکتریکی 24 ولت 2.5 آمپر امرن مدل S8VK-C06024

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۰x32x110 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    عمومی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ منبع تغذیه الکتریکی یاکسون مدل yx-305

منبع تغذیه الکتریکی یاکسون مدل yx-305

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۷۰x130x160 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    تامین برق مورد نیاز دستگاه های الکترونیکی تا ۳۲ ولت و شدت جریان ۵ آمپر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    کابل برق
  • سایر توضیحات
    دارای صفحه نمایش دیجیتالنمایشگر ولتاژ و آمپربرند yaxun اورجینالبا کیفیت بالا و جنس مرغوبدارای چراغ LED۰ تا ۳۰ ولت متغیر۰ تا ۵ آمپر متغیرپاور ترانسی و سنگیندارای فن خنک کننده

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ منبع تغذیه سوئیچینگ ۱۲ ولت ۲۹ آمپر گرین مدل GP350-S12

منبع تغذیه سوئیچینگ 12 ولت 29 آمپر گرین مدل GP350-S12

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۱۵x115x30 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    قابلیت کارکرد عملیاتی در سامانه های امنیتی، ارتباطات و اتوماسیون صنعتیتوان خروجی واقعی ۳۵۰W (12V/29A)مجهز به سلکتور رنج ولتاژ ورودی ((۱۱۵V/230Vacپشتیبانی از اغلب پروتکشن های ایمنی در خروجی ((OVP,UVP,OCP,SCPقابلیت ارائه حداکثر توان خروجی حتی در دمای محیط حداکثر ۵۰Cرگولاسیون ولتاژ خروجی حداکثر ±۱%راندمان مصرف انرژی حداکثر ۸۸% ((۲۳۰Vacمجهز به ترمینال های فوق العاده باکیفت دارای محافظابعاد بسیار کوچک و کم حجم (۱U Low Profile)مجهز به نشانگر وضعیت LEDدارای فن خنک کننده
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ منبع تغذیه الکتریکی ۱.۵ تا ۱۲ ولت ۳ آمپر استارپاور مدل ۰۱۲۳A7

منبع تغذیه الکتریکی 1.5 تا 12 ولت 3 آمپر استارپاور مدل 0123A7

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷۰x110x95 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    خروجی با ولتاژهای ۱.۵، ۳، ۴.۵، ۶، ۷.۵، ۹ و ۱۲ ولت با حداکثر جریان ۳ آمپردارای خروجی AC و DC
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    سیم رابط قابل اتصال به ترمینال های خروجی منبع تغذیه در بسته بندی دستگاه موجود است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ منبع تغذیه الکتریکی داژانگ مدل PS-305D

منبع تغذیه الکتریکی داژانگ مدل PS-305D

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶۰x125x155 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    تامین برق مورد نیاز دستگاه های الکترونیکی تا ۳۲ ولت و شدت جریان ۵ آمپر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    کابل پاوردفترچه راهنمای انگلیسی
  • سایر توضیحات
    دارای دو نمایشگر دیجیتالی ولتاژ و جریانحفاظت از اتصال کوتاه در اثر برخورد قطب مثبت و منفیدارای فن خنک کننده جهت کار مداکار با ولتاژ برق شهری ۲۲۰ و ۱۱۰ ولتولتاژ خروجی از ۰ تا ۳۰ ولت و شدت جریان ۵ آمپر۴ عدد ولوم جهت تنظیم ولتاژ و شدت جریانچراغ ال ای دی روشن بودن دستگاهبدنه فلزی محکم و عایق الکتریکیخروجی های رنگی جهت تشخیص قطب مثبت ، منفی و اتصال بدنه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ منبع تغذیه ۳۰ ولت ۵ آمپر سوگون مدل ۳۰۰۵PM

منبع تغذیه 30 ولت 5 آمپر سوگون مدل 3005PM

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۴x15x17 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    نمایشگر ولتاژ(V)، جریان(A) و توان خروجی(W)4 حافظه برای ولتاژ و جریان و حالت قطع خودکارامکان کالیبره کردن ولتاژ خروجیامکان تنظیم نور صفحه نمایشامکان قطع صدای بازر دستگاهامکان قفل کردن ولوم ها و کلید ها (حتی پس از خاموش و روشن کردن دستگاه)۶ خروجی USB قابل تغییر امکان قطع خروجی به هنگام اتصال کوتاه و انتظار برای دستور وصل مجدد ولتاژامکان قطع خروجی به هنگام اتصال کوتاه و متصل کردن دوباره آن پس از رفع اتصالی
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    صنعتی
  • اقلام همراه
    کابل برقدفترچه راهنمای انگلیسی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ منبع تغذیه الکتریکی ۳۰ ولت ۵ آمپر نایس پاور مدل SPS 305

منبع تغذیه الکتریکی 30 ولت 5 آمپر نایس پاور مدل SPS 305

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۳۰x149x83 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    صنعتی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ منبع تغذیه سوییچینگ جم مدل ۴۰۰

منبع تغذیه سوییچینگ جم مدل 400

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷۵x110x43 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    منبع تغذیه سوییچینگ ۱۲ ولت ۳۳.۳ امپر ۴۰۰ وات با بدنه الومینیومی جهت خنک بودن تغذیه و مصرف تغذیه ال ایی دی و دوربین مدار بسته و تجهیزات شبکه با کیفیت بسیار عالی ساخت کشور چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ منبع تغذیه سوئیچینگ ۱۲ ولت ۱۲ آمپر گرین مدل GP150-S12

منبع تغذیه سوئیچینگ 12 ولت 12 آمپر گرین مدل GP150-S12

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵۹x97x30 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    قابلیت کارکرد عملیاتی در سامانه های امنیتی، ارتباطات و اتوماسیون صنعتیتوان خروجی واقعی ۱۵۰W (12V/12.5A)مجهز به سلکتور رنج ولتاژ ورودی ((۱۱۵V/230Vacپشتیبانی از اغلب پروتکشن های ایمنی در خروجی ((OVP,UVP,OCP,SCPقابلیت ارائه حداکثر توان خروجی حتی در دمای محیط حداکثر ۵۰Cرگولاسیون ولتاژ خروجی حداکثر ±۰.۵%راندمان مصرف انرژی حداکثر ۸۹% ((۲۳۰Vacخنک سازی بدون نیاز به فن (تنها با جریان عادی هوای)مجهز به ترمینال های فوق العاده باکیفت دارای محافظابعاد بسیار کوچک و کم حجم (۱U Low Profile)مجهز به نشانگر وضعیت LED
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ منبع تغذیه الکتریکی ۳۰ ولت ۵ آمپر اوژن الکترونیک مدل OSP-305A

منبع تغذیه الکتریکی 30 ولت 5 آمپر اوژن الکترونیک مدل OSP-305A

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸۲x232x87 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    دارای ولتاژ متغیر بین ۰-۳۰ ولت و ماکزیمم جریان ۵ آمپردارای ریپل و نویز پاییندارای یک ولوم کنترل ولتاژدارای یک ولوم محدودکننده جریاندارای سیستم حفاظت در برابر اضافه ولتاژ و دمادارای سیستم حفاظت اتصال کوتاه و اضافه باردارای سیستم soft start
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    پروب سوسماری – کابل برق – راهنما استفاده

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ منبع تغذیه الکتریکی ۱.۵ تا ۲۴ ولت ۴ آمپر استار پاور مدل ۰۲۴۴A10

منبع تغذیه الکتریکی 1.5 تا 24 ولت 4 آمپر استار پاور مدل 0244A10

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x140x110 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    شامل ولتاژ های ۱.۵ ۳، ۴.۵، ۶، ۷.۵، ۹، ۱۲، ۱۵، ۱۸ و ۲۴ ولت با حداکثر جریان ۴ آمپر خروجی AC و DC
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ پراب منبع تغذیه کد ۰۱

پراب منبع تغذیه کد 01

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x5x3 میلی‌متر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • سایر توضیحات
    دارای چهار سر فشاری، دو سر سوسماری و یک مادگی USBدارای یک جفت کلیپ با ولتاژی برابر ولتاژ ورودیدارای یک جفت کلیپ با نصف ولتاژ ورودیدارای یک جفت گیره سوسماریو خروجی شارژ برای سونی اریکسون یا USB

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ منبع تغذیه الکتریکی یاکسون مدل ۱۵۰۲DD

منبع تغذیه الکتریکی یاکسون مدل 1502DD

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵۰x130x160 میلی‌متر
  • قابلیت ها
    تامین برق مورد نیاز دستگاه های الکترونیکی تا ۱۵ ولت و شدت جریان ۲ آمپر
  • ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
    آموزشی
  • اقلام همراه
    پراپ منبع تغذیه با ۷ خروجی
  • سایر توضیحات
    دارای صفحه نمایش دیجیتالنمایشگر ولتاژ و آمپربرند yaxun اورجینالبا کیفیت بالا و جنس مرغوب۰ تا ۱۵ ولت متغیر۰ تا ۲ آمپر متغیرپاور ترانسی و سنگین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید منبع تغذیه متغیر در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید انواع کیت آموزشی الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا