کامپیوتر و تجهیزات جانبیلپ تاپ

حافظه SSD, راهنمای خرید انواع هارد SSD اینترنال و اکسترنال ارزان

نکات مهمی که هنگام خرید حافظه SSD باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

امروز در این مطلب قصد داریم شما را با انواع حافظه SSD آشنا کنیم. قبل از این کار نگاهی به نقش حافظه SSD در جامعه می‌اندازیم. از زمانی که جامعه به سمت تکنولوژی کامپیوتر و عصر دیجیتال حرکت کرده، نگهداری و حفظ اطلاعات از اهمیت زیادی پیدا کرده است. یعنی اشخاص نیاز به یک فضا برای نگهداری اطلاعات مهم خود دارند. هر چه حجم اطلاعات بالاتر می‌رود، سرعت انتقال اطلاعات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. حافظه SSD سرعت انتقال را به حدی بالا برده که هر گیگ از اطلاعات ظرف مدت چند ثانیه منتقل می‌شود. در زمان‌های گذشته که حافظه‌های SSD روی کار نیامده بود سرعت انتقال یک گیگ از اطلاعات چند دقیقه طول می‌کشید. اما امروزه به لطف ورود حافظه SSD به دنیای دیجیتال این مقدار به چند ثانیه تبدیل شده است.

حافظه SSD زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که سیستم عامل ویندوز خود را روی آن نصب می‌کنید. ویندوز شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب می‌شود، مراحل بوت شدن ویندوز افزایش می‌یابد، یعنی در عرض چند ثانیه بعد از روشن کردن رایانه سیستم عامل بالا آمده و کامپیوتر آماده استفاده می‌شود. پس اگر دوست ندارید مدت زمان زیادی را منتظر بالا آمدن ویندوز کامپیوتر بمانید، حتما از حافظه SSD استفاده کنید. یکی از مواردی که باعث شده این حافظه‌ها نسبت به سایر حافظه‌های موجود در بازار محبوبیت بیشتری داشته باشند، سرعت خواندن و نوشتن بالای اطلاعات می‌باشد. امروزه این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است به همین علت حافظه SSD را می‌توان بهترین حافظه موجود در بازار دانست.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نیاز به سرعت بالا برای خواندن و نوشتن اطلاعات خود دارید و تصمیم به خرید حافظه SSD گرفته‌اید. اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع حافظه SSD آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید حافظه SSD باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

حافظه یا هارد SSD چیست؟

تعدادی حافظه سخت که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و وظیفه خواندن و نوشتن اطلاعات را به عهده دارند یک حافظه SSD را به وجود می‌آوردند. تصور کنید چند عدد حافظه فلش مموری را در کنار یکدیگر قرار دهید و حجم بالایی از حافظه را برای شما ایجاد کند. برخلاف مدل‌های هارد دیسک قدیمی که دارای هد و صفحه چرخان بود، این نوع حافظه دچار سکتور و خرابی نمی‌شود و طول عمر آن‌ها بسیار طولانی‌تر است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کیف لپ‌تاپ

انواع مدل‌های حافظه SSD :

  1. حافظه S.S.D SATA: نمونه‌ای از حافظه که بیشتر در کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود. این نوع حافظه به دلیل داشتن اندازه ۲.۷۵ اینچی در لپ‌تاپ بیشتر از نمونه‌های قدیمی مورد استقبال قرار گرفت. این نوع حافظه یک قدم مهم برای تولید حافظه پرسرعت با ابعاد کوچکتر بود. اینجا بود که تولید کنندگان این نوع حافظه شروع به کوچک کردن اندازه محصولات خود کردند.
  2. حافظه M.SATA S.S.D: متاسفانه خیلی از افراد این نوع حافظه را با نمونه M2 اشتباه می‌گیرند. این مدل همان حافظه mini sata است که با رابط sata به سیستم وصل می‌شود. اندازه آن خیلی نسبت به درایور‌های۲.۵ اینچی کوچک‌تر است. در گذشته بیشتر در لپ‌تاپ مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه هم تقاضا برای افزایش حافظه آن‌ها وجود دارد. شاید این نوع حافظه از نظر میزان حافظه پایین باشد اما در مقایسه با حافظه‌های جدید از سخت افزار قوی‌تری برخوردارند.
  3. حافظه‌های M.2 S.S.D: در این نوع حافظه دیگر خبری از رابط SATA نیست و حافظه به وسیله رابط PCL.e مستقیم به مادربرد متصل می‌شوند. اندازه این حافظه به حدی کوچک است که به راحتی می‌توانید آن را بین انگشت شصت و اشاره بگیرید. مادربردهای نسل جدید حداقل دارای چهار اسلات PCLe هستند. البته مدل‌هایی از حافظه M.2 هم وجود دارند که دارای رابط SATA هستند که چندان مورد توجه قرار نگرفته و می‌توان گفت کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند.

مزایای استفاده از حافظه S.S.D:

  • اندازه این حافظه نسبت به مدل‌های قبلی بسیار کوچک‌تر است و آن را می‌توانید در هر جایی نگهداری کنید.
  • این مدل فاقد دیسک گردان و هد برای خواندن و نوشتن اطلاعات است به همین علت هیچ‌گاه دچار خرابی سکتور یا گیر کردن هد نمی‌شوند.
  • وزن این نمونه از حافظه به علت نداشتن هد و صفحه چرخان بسیار سبک‌تر از نمونه‌های قبلی است.
  • سرعت خواندن و نوشتن بالای اطلاعات را می‌توان از مهم‌ترین مزیت‌های حافظهدانست.
  • به علت اینکه برای خواندن و نوشتن اطلاعات نیاز به چرخش دیسک ندارند، برق کمتری مصرف می‌کنند.
  • طول عمر این حافظه در مقایسه با دیسک‌های سخت بیشتر است. به همین دلیل برای نگهداری اطلاعات قابل اعتمادتر می‌باشد.
  • به علت حذف دیسک چرخان و هد معمولا این نوع از حافظه بدون صدا است و هنگام استفاده هیچ صدایی از آن‌ها شنیده نمی‌شود.
  • قیمت حافظه SSD خیلی از مدل‌های HDD بیشتر است.

انواع حافظه SSD با توجه به نوع استفاده:

  1. حافظه SSD اینترنال: این مدل از هارد برای کامپیوتر و لپ‌تاپ به صورت دائمی استفاده می‌شود. در این مدل برای خواندن و نوشتن اطلاعات به یک پاور برای تامین برق مورد نیاز دستگاه و یک کابل SATA یا IDE است تا بتوان از این مدل حافظه استفاده نمود به همین علت به صورت ثابت روی رایانه نصب می‌شود.
  2. حافظه SSD اکسترنال: این مدل از حافظه با یک رابط یو اس بی به سیستم‌های usb ساپورت متصل می‌شود. برخلاف نمونه قبلی نیاز به پاور و کابل ساتا ندارد به همین علت یک نمونه قابل حمل می‌باشد. این نوع از حافظه به راحتی حتی در جیب شما جا می‌شود. البته می‌توانید همراه با این وسیله یک کیف مخصوص نگهداری هارد اکسترنال هم خریداری نمائید.

تفاوت حافظه SSD با حافظه SSD m2:

  • تفاوت اصلی این دو حافظه در اندازه‌های آن‌ها است. حافظه S.S.D به اندازه یک هارد لپ‌تاپ معمولی است اما اندازه حافظه m2 چیزی از یک فلش مموری بزرگتر می‌باشد.
  • تفاوت دوم این دو حافظه با یکدیگر در رابط اتصال آن‌ها می‌باشد. حافظه S.S.D به وسیله کابل sata به مادربرد متصل می‌شود اما حافظه m2 به وسیله رابط pcle به صورت مستقیم و بدون سیم به مادربرد متصل می‌شود.
  • به دلیل اتصال بدون واسطه و مستقیم به مادربرد حافظه‌های m2 سرعت خواندن و نوشتن بالاتری نسبت به حافظه‌های SSD دارند.
  • مصرف انرژی حافظه‌های m2 خیلی کمتر از حافظه‌های ssd می‌باشد بنابراین در مصرف انرژی صرفه‌جویی بیشتری می‌کنند.

حافظه SSD یا HDD کدام یک بهتر است؟

  • پاسخ این سوال به نوع استفاده شما از حافظه مربوط می‌شود. حافظه HDD نسبت به تکان خوردن حساس است زیرا ممکن است هد با دیسک برخورد کرده و اطلاعات آن از بین برود. از طرفی حافظه SSD به لرزش حساس نیست و ضربه دیدن باعث از بین رفتن اطلاعات آن نمی شود.
  • حافظه SSD دقیقا مانند یک فلش USB عمل می‌کند یعنی با قطع و وصل شدن برق ممکن است، اطلاعات خود را برای همیشه از دست بدهید اما حافظه HDD نسبت به نوسان برق حساسیت کمتری دارد.
  • سرعت خواندن و نوشتن یک حافظه S.S.D چند برابر سرعت خواندن و نوشتن یک حافظه HDD است. البته شانس بازیابی اطلاعات از دست رفته در حافظه HDD بیشتر است.
  • مصرف برق حافظه S.S.D بسیار کمتر از حافظه HDD می‌باشد. پس از نظر مصرف انرژی نسبت به HDD برتری دارند.
  • حافظه‌های SSD در مقایسه با سری قدیمی HDD مادربردهای جدید را هم پشتیبانی می‌کنند.

بهترین مارک حافظه SSD موجود در بازار:

اینکه بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک هارد S.S.D به شما معرفی کنیم شاید در حق سایر برندهای باکیفیت بازار مقداری کم لطفی کرده باشیم و از آنجایی که سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای حافظه S.S.D را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. حافظه S.S.D ویکومن
  2. حافظه S.S.D آی دیتا
  3. حافظه S.S.D وسترن دیجیتال
  4. حافظه S.S.D سامسونگ
  5. حافظه S.S.D سن دیسک
  6. حافظه S.S.D لکسار
  7. حافظه S.S.D پی ان وای

حتما بخوانید: راهنمای خرید هارد دیسک HDD و SDD

هنگام خرید حافظه S.S.D به این نکات توجه کنید:

  1. قیمت حافظه: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد. بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید حافظه S.S.D را مشخص کنید. با مشخص کردن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع حافظه: حافظه کامپیوتر هم مانند سایر قطعات و لوازم جانبی آن انواع مختلفی دارد. که تفاوت اصلی آن‌ها در اندازه و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات است. یک حافظه SATA در مقایسه با حافظه MINI SATA اندازه بزرگتری دارد و حافظه M2 از دو نمونه قبلی کوچکتر می‌باشد. از نظر سرعت انتقال داده بیشترین سرعت مربوط به حافظه M2 است.
  3. نوع استفاده: اگر شما اطلاعات خود را مدام جا‌به‌جا می‌کنید و باید آن‌ها را با خود حمل کنید بهتر است از نمونه قابل حمل یا همان اکسترنال استفاده کنید. ولی اگر اطلاعات شما به جای امن‌تری احتیاج دارند و جا‌به‌جایی آن‌ها بی اهمیت است. شما باید به سراغ خرید حافظه‌های داخلی یا همان اینترنال بروید. فراموش نکنید که حافظه‌های اکسترنال قیمت بیشتری نسبت به حافظه‌های اینترنال یا همان داخلی دارند.
  4. نوع رابط اتصال: همان طور که می‌دانید حافظه‌ها به طور کلی یا به وسیله رابط USB و یارابط‌های SATA و PCLE به مادربرد یا وسیله مورد نظر شما متصل می‌شوند. پورت USB یک پورت استاندارد است که در بیشتر وسایل دیده می‌شود. اما در هنگام خرید دو رابط یعنی SATA و PCLE به این نکته توجه داشته باشید که باید مادربرد رایانه شما این رابط را برای اتصال حافظه داشته باشد. معمولا مادربردهای قدیمی از رابط PCLE پشتیبانی نمی‌کنند.
  5. سرعت انتقال: یکی از مهم‌ترین نکاتی که موقع خرید حافظه باید به آن توجه داشته باشید سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات است. هر چه سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در حافظه‌ای بیشتر باشد به طبع آن قیمت حافظه هم گران‌تر است. معمولا سرعت حافظه‌های M2 چند برابر حافظه‌های SATA می‌باشد. پس حتما اگر زمان جا‌به‌جایی اطلاعات برای شما اهمیت دارد به سراغ خرید مدل‌های M2 بروید.
  6. برند حافظه: بهتر است به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بازار بروید. زیرا این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این محصولات معمولا از قبل تست شده و در بازار امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برند‌های ناشناخته بازار رفت. زیرا تست کردن این محصولات جز ضرر و اتلاف وقت چیزی به همراه نخواهد داشت.
  7. گارانتی محصول: به سراغ برندهایی بروید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. این محصولات معمولا از کیفیت بالایی برخوردارند زیرا هیچ گاه یک شرکت جنس بدون کیفیت خود را ضمانت نمی‌کند. زیرا این کار برای شرکت هزینه‌های زیادی را به همراه دارد. پس می‌توان نتیجه گرفت که تمام اجناس دارای گارانتی باکیفیت هم هستند.

روش نگهداری از حافظه S.S.D:

  • حافظه‌های اکسترنال را همیشه درون کیف مخصوص نگهداری کنید. زیرا این حافظه‌ها به ضربه و ورود مایعات حساس می‌باشند.
  • همیشه دستگاهی را که قرار است حافظه را به آن متصل کنید به یک دستگاه برق اضطراری متصل نمائید. زیرا قطع و وصل ناگهانی برق به حافظه آسیب وارد می‌کند.
  • همیشه اطلاعات خود را مرتب و فایل بندی کنید تا زمانی که به هر یک از آن‌ها احتیاج دارید سریع‌تر پیدا شود و حافظه هم کمتر برای پیدا کردن اطلاعات درگیر شود.
  • همیشه از محکم بودن کابل اتصال به حافظه اطمینان حاصل کنید. زیرا همان طور که گفته شد نوسان برق دشمن این حافظه‌ها می‌باشد.
  • اگر حافظه شما از نوع قابل حمل است موقع خارج کردن آن از پورت USB حتما درایور مربوط به حافظه را ببندید. زیرا قطع ناگهانی ممکن است باعث سوختن حافظه یا از دست رفتن اطلاعات شما شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید حافظه SSD مورد نظر خود را خریداری کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین مدل‌های حافظه SSD ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل ۹۸۰ pro 2tb ظرفیت ۲ ترابایت

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل 980 pro 2tb ظرفیت 2 ترابایت

مشخصات

  • وزن
    ۵۰ گرم
  • ظرفیت
    دو ترابایت
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۰۰۰
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۷۰۰۰

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل ™PRO 990 PCIe®۴.۰ NVMe ظرفیت دو ترابایت

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل ™PRO 990 PCIe®4.0 NVMe ظرفیت دو ترابایت

مشخصات

  • وزن
    ۱۰ گرم
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    Up to 1,400,000 IOPS
  • کنترل کننده
    Samsung V-NAND 3-bit MLC
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    Up to 1,550,000 IOPS
  • نوع رابط حافظه
    PCIe Gen 4.0 x4, NVMe 2.0
  • ظرفیت
    دو ترابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰g , 0.5ms
  • میانگین عمر
    ۱.۵ میلیون ساعت
  • نوع فلش
    MLC
  • قابلیت‌های حافظه
    پشتیبانی از TRIM
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    Up to 6,900 MB/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    Up to 7,450 MB/s
  • مصرف برق
    Average 5.5 W Maximum 8.5 W (Burst mode)
  • رابط‌ها
    PCI-Express 4.0 x4
  • قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های
    Client PCs, Game Consoles

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ اس اس دی اینترنال ای دیتا مدل LEGEND 710 ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

اس اس دی اینترنال ای دیتا مدل LEGEND 710 ظرفیت 512 گیگابایت

مشخصات

  • سایر قابلیت‌ها
    بهره‌مندی از رابط PCIe Gen3 x4عملکرد سریع در خواندن و نوشتن اطلاعاتدارای هیت سینک جدید با ۱۵% خنک کنندگی بیشترگزینه عالی برای تولیدکنندگان محتواظرفیت بالای ذخیره‌سازیپشتیبانی از NVMe 1.4رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES و LDPC
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    تا ۱۸۰ هزار
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    تا ۱۵۰ هزار
  • نوع رابط حافظه
    PCIe Gen3 x4
  • ظرفیت
    ۵۱۲ گیگابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G / 0.5ms
  • میانگین عمر
    ۲,۰۰۰,۰۰۰ ساعت
  • نوع فلش
    ۳D NAND
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    تا ۱۸۰۰ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    تا ۲۴۰۰ مگابایت بر ثانیه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ اس اس دی اینترنال ام اس آی مدل SPATIUM M450 ظرفیت یک ترابایت

اس اس دی اینترنال ام اس آی مدل SPATIUM M450 ظرفیت یک ترابایت

مشخصات

  • ظرفیت
    یک ترابایت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ حافظه SSD ای دیتا مدل SU800 ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

حافظه SSD ای دیتا مدل SU800 ظرفیت 512 گیگابایت

مشخصات

  • وزن
    ۵۹.۵ گرم
  • کنترل کننده
    SMI
  • ظرفیت
    ۵۱۲ گیگابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • میانگین عمر
    ۲ میلیون ساعت
  • نوع فلش
    TLC
  • قابلیت‌های حافظه
    پشتیبانی از NCQ
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر لرزش
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ اس اس دی اینترنال لکسار مدل NM620 M.2 2280 ظرفیت ۱ ترابایت

اس اس دی اینترنال لکسار مدل NM620 M.2 2280 ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات

  • وزن
    ۹ گرم
  • ظرفیت
    یک ترابایت
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۱۳۰۰MB/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۳۳۰۰MB/s

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل Blue SN570 ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

 حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل Blue SN570 ظرفیت 500 گیگابایت

مشخصات

  • ظرفیت
    ۵۰۰ گیگابایت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل ۹۷۰ EVO PLUS ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل 970 EVO PLUS ظرفیت 500 گیگابایت

مشخصات

  • وزن
    ۸ گرم
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۴۸۰,۰۰۰IOPS
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۵۵۰,۰۰۰IOPS
  • کنترل کننده
    SAMSUNG Phoenix
  • ظرفیت
    ۵۰۰ گیگابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • نوع فلش
    MLC
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۳۲۰۰ MB/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۳۵۰۰ MB/s
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر لرزش
  • مصرف برق

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ اس اس دی اینترنال ای دیتا مدل SU650 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

اس اس دی اینترنال ای دیتا مدل SU650 ظرفیت 256 گیگابایت

مشخصات

  • سایر قابلیت‌ها
    ۳D NAND
  • ظرفیت
    ۲۵۶ گیگابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G / 0.5ms
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ حافظه SSD ای دیتا مدل SU800 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

حافظه SSD ای دیتا مدل SU800 ظرفیت 256 گیگابایت

مشخصات

  • وزن
    ۵۹.۵ گرم
  • کنترل کننده
    SMI
  • ظرفیت
    ۲۵۶ گیگابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • میانگین عمر
    ۲ میلیون ساعت
  • نوع فلش
    TLC
  • قابلیت‌های حافظه
    پشتیبانی از NCQ
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر لرزش
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل EVO 870 ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل EVO 870 ظرفیت 250 گیگابایت

مشخصات

  • وزن
    ۴۵ گرم
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    Up to 13,000 IOPS
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    Up to 88,000 IOPS
  • کنترل کننده
    Samsung MKX Controller
  • ظرفیت
    ۲۵۰ گیگابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • میانگین عمر
    ۱.۵ میلیون ساعت
  • نوع فلش
    MLC
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۳۰mb/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۶۰mb/s
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر لرزش
  • مصرف برق
    ۳.۵W
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل ۹۷۰ EVO PLUS ظرفیت ۲ ترابایت

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل 970 EVO PLUS ظرفیت 2 ترابایت

مشخصات

  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۴۸۰,۰۰۰IOPS
  • وزن
    ۸ گرم
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۵۵۰,۰۰۰IOPS
  • کنترل کننده
    SAMSUNG Phoenix
  • ظرفیت
    دو ترابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • نوع فلش
    MLC
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۳۲۰۰ MB/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۳۵۰۰ MB/s
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر لرزش

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل BLACK SN750 NVME ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل BLACK SN750 NVME ظرفیت 250 گیگابایت

مشخصات

  • ظرفیت
    ۲۵۰ گیگابایت
  • میانگین عمر
    ۱۷۵۰۰۰۰ ساعت
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    تا ۱۶۰۰ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    تا ۳۱۰۰ مگابایت بر ثانیه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ اس اس دی اینترنال گیگابایت آروس مدل AORUS Gen4 5000E SSD 500GB ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

اس اس دی اینترنال گیگابایت آروس مدل AORUS Gen4 5000E SSD 500GB ظرفیت 500 گیگابایت

مشخصات

  • سایر قابلیت‌ها
    Form Factor: M.2 2280Interface: PCI-Express 4.0 x4, NVMe 1.4Total Capacity: 500GBSequential Read Speed : up to 5,000MB/sSequential Write speed : up to 3,800MB/sHMB (Host Memory Buffer) supportedTRIM & S.M.A.R.T supportedEnergy-efficientWarranty: Limited 5-years
  • نوع رابط حافظه
    M2
  • ظرفیت
    ۵۰۰ گیگابایت
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۳۸۰۰MB/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۰۰۰MB/s
  • رابط‌ها
    PCI Express 4.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ اس اس دی اینترنال ای دیتا مدل Ultimate SU630 ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت

اس اس دی اینترنال ای دیتا مدل Ultimate SU630 ظرفیت 240 گیگابایت

مشخصات

  • وزن
    ۴۷.۵ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    دارای درگاه SATA 6Gb/sمقاومت در برابر شوک: ۱۵۰۰G/0.5msساختار NAND Flash از نوع ۳D QLCدارای استانداردهای CE، FCC و ROHSدمای کارکرد ۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد
  • ظرفیت
    ۲۴۰ گیگابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G/0.5ms
  • میانگین عمر
    ۱۵۰۰۰۰۰ ساعت
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    تا ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    تا ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ اس اس دی اینترنال فدک مدل B5 512GB ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

اس اس دی اینترنال فدک مدل B5 512GB ظرفیت 512 گیگابایت

مشخصات

  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۵۶۰
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۵۰۰
  • نوع رابط حافظه
    SATA 3.0
  • ظرفیت
    ۵۱۲ گیگابایت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ اس اس دی اینترنال لکسار مدل NS100 ظرفیت ۱ترابایت

اس اس دی اینترنال لکسار مدل NS100 ظرفیت 1ترابایت

مشخصات

  • ظرفیت
    یک ترابایت
  • نوع رابط
    SATA 2.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل ™PRO 990 PCIe®۴.۰ NVMe ظرفیت چهار ترابایت

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل ™PRO 990 PCIe®4.0 NVMe ظرفیت چهار ترابایت

مشخصات

  • وزن
    ۱۰ گرم
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    Up to 1,600,000 IOPS
  • کنترل کننده
    Samsung 2GB Low Power DDR4 SDRAM
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    Up to 1,550,000 IOPS
  • نوع رابط حافظه
    PCIe Gen 4.0 x4, NVMe 2.0
  • ظرفیت
    چهار ترابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • میانگین عمر
    ۱.۵ میلیون ساعت
  • نوع فلش
    TLC
  • قابلیت‌های حافظه
    پشتیبانی از TRIM
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    Up to 6,900 MB/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    Up to 7,450 MB/s
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر شوک
  • سرعت انتقال اطلاعات
    ۱۰ گیگابیت بر ثانیه
  • مصرف برق
    Average: 6.5 W
  • رابط‌ها
    PCI-Express 4.0 x4

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ اس اس دی اینترنال ام اس آی مدل SPATUIM M371 ظرفیت یک ترابایت

اس اس دی اینترنال ام اس آی مدل SPATUIM M371 ظرفیت یک ترابایت

مشخصات

  • ظرفیت
    یک ترابایت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ اس اس دی اینترنال ای دیتا مدل legend 700 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

اس اس دی اینترنال ای دیتا مدل legend 700 ظرفیت 256 گیگابایت

مشخصات

  • ظرفیت
    ۲۵۶ گیگابایت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل ۹۸۰PRO ظرفیت ۱ ترابایت

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل 980PRO ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات

  • وزن
    ۹ گرم
  • ظرفیت
    یک ترابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱,۵۰۰ G & 0.5 ms (Half sine)
  • میانگین عمر
    ۱.۵ میلیون ساعت
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵,۰۰۰ MB/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۷,۰۰۰ MB/s

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ حافظه SSD اینترنال دی جی ام مدل SS900 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

حافظه SSD اینترنال دی جی ام مدل SS900 ظرفیت 256 گیگابایت

مشخصات

  • وزن
    ۸۲ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    SMART, NCQ, TRIM, dynamic power management
  • ظرفیت
    ۲۵۶ گیگابایت
  • میانگین عمر
    ۲,۰۰۰,۰۰۰ ساعت
  • نوع فلش
    MLC
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    حداکثر ۲۹۰MB/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    حداکثر ۵۱۰MB/s
  • مصرف برق
    ۵V ± ۵%
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ اس اس دی سامسونگ مدل ۸۷۰ QVO ظرفیت ۱ ترابایت

اس اس دی سامسونگ مدل 870 QVO ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات

  • وزن
    ۴۶ گرم
  • ظرفیت
    یک ترابایت
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۳۰
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۶۰
  • مصرف برق
    میانگین ۲.۲ وات
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل EVO 870 ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل EVO 870 ظرفیت 500 گیگابایت

مشخصات

  • وزن
    ۴۵ گرم
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    Up to 13,000 IOPS
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    Up to 88,000 IOPS
  • کنترل کننده
    Samsung MKX Controller
  • ظرفیت
    ۵۰۰ گیگابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • میانگین عمر
    ۱.۵ میلیون ساعت
  • نوع فلش
    MLC
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۳۰mb/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۶۰mb/s
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر لرزش
  • مصرف برق
    ۳.۵W
  • نوع رابط
    SATA 2.5

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ اس اس دی اینترنال فدک مدل B5 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

اس اس دی اینترنال فدک مدل B5 ظرفیت 128 گیگابایت

مشخصات

  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۵۶۰
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۵۰۰
  • نوع رابط حافظه
    SATA 3.0
  • ظرفیت
    ۱۲۸ گیگابایت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ اس اس دی اینترنال لکسار مدل NM620 M.2 2280 ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

اس اس دی اینترنال لکسار مدل NM620 M.2 2280 ظرفیت 512 گیگابایت

مشخصات

  • وزن
    ۹ گرم
  • ظرفیت
    ۵۱۲ گیگابایت
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۱۳۰۰MB/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۳۳۰۰MB/s

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل GREEN WDS480G2G0A ظرفیت ۴۸۰ گیگابایت

حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل GREEN WDS480G2G0A ظرفیت 480 گیگابایت

مشخصات

  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۳۷K
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۶۳K
  • ظرفیت
    ۴۸۰ گیگابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • میانگین عمر
    ۱.۷۵ میلیون ساعت
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    تا ۴۳۰ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    تا ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ اس اس دی ای دیتا مدل SU650 ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت

اس اس دی ای دیتا مدل SU650 ظرفیت 240 گیگابایت

مشخصات

  • وزن
    ۴۷ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    NAND Flash: 3D NAND
  • ظرفیت
    ۲۴۰ گیگابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • میانگین عمر
    ۲ میلیون ساعت
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل EVO 870 ظرفیت ۱ ترابایت

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل EVO 870 ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات

  • وزن
    ۴۵ گرم
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    Up to 13,000 IOPS
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    Up to 88,000 IOPS
  • کنترل کننده
    Samsung MKX Controller
  • ظرفیت
    یک ترابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • میانگین عمر
    ۱.۵ میلیون ساعت
  • نوع فلش
    MLC
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۳۰mb/s
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    ۵۶۰mb/s
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر لرزش
  • مصرف برق
    ۴W
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل BLUE WDS100T1B0A ظرفیت ۱ ترابایت

حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل BLUE WDS100T1B0A ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات

  • وزن
    ۵۹.۷ گرم
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۱۰۰K
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی
    ۸۰K
  • ظرفیت
    یک ترابایت
  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک
    ۱۵۰۰G
  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی
    تا ۵۲۵ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی
    تا ۵۴۵ مگابایت بر ثانیه
  • مصرف برق
    ۷۰mW
  • نوع رابط
    SATA 3.0

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید حافظه SSD در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مادربرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا