کامپیوتر و تجهیزات جانبیلپ تاپ

مودم، راهنمای خرید انواع مودم و روتر ADSL ارزان و پرسرعت

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید مودم و روتر باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم در سال گذشته به دلیل بیماری همه گیر کرونا مجبور به کار و یادگیری از راه دور شده‌اند به همین دلیل اهمیت داشتن یک مودم یا روتر خوب کاملاً واضح به نظر می‌رسد به همین علت برنامه‌هایی مانند: Slack ، زوم، کلاس‌های گوگل و پیام رسان داخلی شاد اهمیت جدیدی پیدا کرده‌اند، در حالی که نرم‌افزار‌هایی مانند: نت فیلیکس، ایکس باکس لایو، Disney و فیلیمو ما را در حالی که از منزل خارج نمی‌شویم سرگرم می‌کنند. بیماری کرونا باعث شده تا اهمیت داشتن یک اتصال اینترنت وای فای مطمئن و سریع در خانه را درک کنیم. کار اداری، کلاس‌های آنلاین یا سرگرمی، یک شبکه Wi-Fi کارآمد برای به دست آوردن حداقل پولی که برای قبوض اینترنت خرج می‌کنید ضروری است. اگر قصد خرید یک مودم Wi-Fi جدید برای دریافت اینترنت سریع در منزل را دارید، باید اصطلاحات اولیه را برای انتخاب مدل مناسب مودم را بدانید. در این مقاله یک راهنمای خرید مودم وای فای برای کمک به انتخاب دستگاه مناسب آورده شده است.

مودم‌های بی سیم را می‌توان ستون فقرات یک شبکه خانگی دانست و نقش مهمی را در راه اندازی شبکه برای مشاغل بازی می کنند. هنگامی که به مودم متصل می‌شوید، روترهای Wi-Fi اتصال شبکه خانگی را ایجاد می‌کنند و اتصال اینترنت را به تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند، رایانه‌ها و دستگاه‌های خانه هوشمند ارائه می‌کنند. خرید یک روتر بی سیم ممکن است در نگاه اول چالش برانگیز به نظر برسد. در این راهنمای خرید مودم بی‌سیم، شرایط و مفاهیمی را برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید روتر بی‌سیم مناسبی را برای نیازهای خود خریداری کنید. همچنین ما به برخی از نکاتی که باید برای خرید بهترین مودم Wi-Fi برای استفاده از برنامه خاص خود را در نظر بگیرید، نگاه می کنیم. داشتن وای فای در منزل، محل کار و بسیاری از مکان‌های دیگر برای اکثر افراد ضروری به نظر می‌رسد. البته این امکان هم وجود دارد که داده ها را از شبکه تلفن همراه بارگذاری کنید و هزینه های گرانتری نسبت به داده‌های اینترنت وای فای را داشته باشید. اینترنت وای فای در دفتر و سایر مکان ها به همان اندازه مهم است، بنابراین انتخاب مودم Wi-Fi مناسب برای خرید مهم و ضروری به نظر می‌رسد. با این حال هنگام انتخاب بهترین روتر Wi-Fi برای خرید، موارد زیادی وجود دارد که آن‌ها را باید در نظر بگیرید. دانستن نحوه انتخاب بهترین روتر Wi-Fi می تواند به معنای مشاوره گرفتن و یافتن جنبه های مهم آن باشد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید مودم وای فای را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع مودم بی‌سیم آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید مودم وای فای باید به آن‌ها توجه داشته باشی را آموزش می‌دهیم.

مودم چیست و چه کاربردی دارد؟

مودم یا همان modem فرم کامل Modulator-Demodulator می‌باشد به این معنی که این قابلیت را دارد تا سیگنال‌های حامل آنالوگ را برای رمزگذاری و رمزگشایی داده‌های دیجیتال برای اجرا مدوله و دمودوله کند. مودم یک دستگاه شبکه سخت افزاری است که به برقراری ارتباط با رایانه یا سایر اجزای سخت افزاری مانند سوئیچ یا روتر برای اتصال به اینترنت کمک می کند. مودم ها برای انجام هر دو فعالیت مانند ارسال و دریافت داده های دیجیتال در بین سیستم های کامپیوتری متعدد استفاده می شوند. این داده‌ها از طریق خطوط تلفن با استفاده از V.92 به مودم‌های آنالوگ منتقل می‌شوند که به تبدیل آن سیگنال‌ها به شکل دیجیتال برای فرمت قابل خواندن به رایانه کمک می‌کنند. در واقع مودم به عنوان مترجم دیجیتالی ایفای نقش می کند کار این دستگاه دریافت تمام سیگنال‌های اطلاعاتی از کابل، فیبر یا خط تلفن و تبدیل آن به فرم قابل دسترس برای رایانه های شخصی شما می‌باشد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دوربین مدار بسته

انواع مودم برای اتصال به اینترنت:

انواع مختلفی از این وسیله وجود دارد که در شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ادامه هر یک از آن‌ها را برای شما به طور کامل توضیح می‌دهیم:

  1. مودم‌های Dial-up: مودم های Dial-up سیگنال آنالوگ را از طریق خطوط تلفن ارسال و دریافت می‌کنند. این مودم بیشتر برای برقراری ارتباط با شرکت ارائه دهنده اینترنت یا استفاده از سیگنال های آنالوگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. مودم Dial-up دارای دو نوع مودم خارجی یا داخلی است.
  2. مودم‌های کابلی: در مودم کابلی برای وصل شدن به اینترنت شما نیاز به کابل های کواکسیال دارید که به لبه پشتی مودم متصل می‌شوند. به دلیل اتصال این وسیله با کابل مخصوص به رایانه به آن نمونه کابلی گفته می‌شود.
  3. مودم‌های ADSL : ADSL مخفف “Asymmetric Digital Subscriber Line” می‌باشد و این نوع مودم ها از خط تلفن برای ارسال و دریافت کلیه اطلاعات استفاده می‌کنند. مودم‌های ASDL در مقایسه با مودم‌های دایل اپ و معمولی سرعت بالاتری دارند. مودم ASDL از دو نوع روش انتقال داده یعنی “همگام و ناهمزمان” استفاده می کند. انتقال همزمان برای سیگنال‌های زمان‌بندی دقیق‌تر استفاده می‌شود، اما انتقال ناهمزمان در فرمول‌های تصحیح اشتباه مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. مودم‌هایDSL : DSL مخفف “Digital Subscriber Line” است و به عنوان “Broadband Modem” نیز شناخته می شود. مودم های DSL خدمات پهنای باند را برای استفاده از انواع مختلف اتصالات اینترنتی ارائه می دهند. مودم های DSL مناسب سرعت بالاتر اینترنت با دسترسی راحت می‌باشند.
  5. مودم‌های خارجی یا External: مودم‌های خارجی به عنوان یک مودم مستقل عمل می‌کنند زیرا به هیچ روتر جداگانه‌ای نیاز ندارند . این مودم از طریق USB، WIFI یا کابل اینترنت به کامپیوتر متصل می شود. اگر می خواهید با چندین ترمینال شبکه در اطراف منطقه کوچک خود ارتباط برقرار کنید، گزینه ای برای اتصال با روتر جداگانه دارد.
  6. روتر یا Modem Combo: این نمونه از دستگاه دارای روتر داخلی می‌باشد به طوری که به چندین دستگاه و رایانه اجازه می‌دهد تا به یک شبکه اینترنت واحد متصل شوند. بنابراین، کاربران دیگر نیازی به روتر و مودم اضافی ندارند.
  7. مودم‌های مجتمع: این مدل‌ها به صورت کارت USB یا PCI در کامپیوتر تعبیه می‌شوند. این نوع مودم تنها به یک سیستم کامپیوتری اجازه می دهد تا به اینترنت دسترسی داشته باشد و به شبکه جهانی ارتباط برقرار کند.
  8. مودم‌های آنبرد: مودم های آنبورد روی مادربرد تعبیه شده اند، بنابراین این مودم را به هیچ عنوان نمی‌توان از روی کامپیوتر حذف کرد، اما می توان آن را با استفاده از جامپر یا تنظیمات بایوس غیرفعال کرد.
  9. مودم‌های قابل حمل: این مودم‌ها را می توان طبق نیاز وارد یا خارج کرد. این مودم‌ها در اسلات PCMCIA لپ تاپ‌های قدیمی به چشم می‌خورد و روی لپ‌تاپ‌های امروزی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  10. مودم‌های بی‌سیم: مودم‌های بی‌سیم که با نام «مودم فرکانس رادیویی» نیز شناخته می‌شود. این مودم‌ها برای کار با فناوری سلولی و شبکه‌های محلی بی‌سیم ساخته شده‌اند.
  11. مودم‌های فکس: مودم‌های فکس برای ارسال و دریافت هرگونه سند از طریق خط تلفن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مودم‌ها دقیقا مانند یک دستگاه فکس عمل می کنند.
  12. مودم‌های ISDN : ISDN مخفف “شبکه دیجیتال خدمات یکپارچه” است و استانداردهای ارتباطی را برای استفاده از انتقال دیجیتال صدا و داده های ویدئویی از طریق سیم یا فیبر نوری ایجاد می کنند.
  13. مودم‌های هوشمند: مودم‌های هوشمند از مدل‌های دیگر گران‌تر هستند، زیرا می‌توانند خطاهای تشخیصی را در خود مودم تشخیص دهند. این مودم‌ها شامل کدگذاری حافظه داخلی خواندنی (ROM) و تراشه‌های ریزپردازنده برای ارائه پروتکل های ارتباطی پیچیده می‌باشند.

موارد استفاده از دستگاه مودم:

  • مراکز فروش دارای دستگاه پوز(PoS): امروزه، هر مصرف کننده سعی می کند از طریق کارت نقدی، کارت اعتباری یا شبکه بانکی پرداخت‌های خود را انجام دهد که مودم در انتقال داده ها و همچنین بازگرداندن تأییدیه نقش اصلی را ایفا می کند.
  • دستگاه‌های خودپرداز:خرید آنلاین با Net-banking برای خرید آنلاین بلیط در فرودگاه، ایستگاه اتوبوس و ایستگاه راه آهن شما باید از اینترنت استفاده کنید.
  • پرداخت قبوض: شما برای پرداخت تمامی قبض قبض‌ها نیاز به اینترنت دارید همچنین شما می‌توانید از طریق کارت اعتباری یا نقدی در PVR، هتل ها یا مرکز خرید این کار را انجام دهید.
  • کافی نت‌ها: تمامی این مراکز برای دریافت اینترنت پر سرعت و در اختیار مشتری قرار دادن آن‌ها نیاز به این دستگاه دارند. تا بدون وقفه و با سرعت بالا اینترنت را در اختیار مشتری‌ها قرار دهند.

روتر چیست و چه کاربردی دارد؟

یک روتر به مودم ارائه‌شده توسط ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) یا مودمی که قبلاً دارید متصل می‌شود و به‌صورت بی‌سیم دسترسی به اینترنت را از طریق WiFi برای دستگاه‌های موجود در منزل شما مانند لپ‌تاپ، بلندگوی هوشمند، تلفن هوشمند و تبلت شما فراهم می‌کند. اتصالات سیمی معمولاً سریع‌تر از وای‌فای هستند، اما آنقدر هم که فکر می‌کنید استفاده از آن‌ها ساده نیست، مگر اینکه بخواهید چندین متر کابل اینترنت را از روتر اتاق نشیمن خود به اتاق خواب متصل کنید. اگر می‌خواهید درون سیم‌ها گره نخورید، یک روتر بی‌سیم قابل اعتماد بخش مهمی از زیرساخت منزل شما را تشکیل می‌دهد. مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنت شما ممکن است قبلاً یک روتر بی سیم را به عنوان هدیه به همراه بسته اینترنت به شما ارائه کرده باشد. اما روتر می تواند یک دستگاه مستقل باشد که به مودم شما متصل می شود یا ممکن است با خود مودم در یک دستگاه واحد ترکیب شود. اما اگر روتر فعلی شما خیلی کند است یا برد بی سیم آن برای دسترسی به مکان های مهم منزل شما بسیار کوتاه می‌باشد، ممکن است شما نیاز به یک روتر جدید داشته باشید. به خصوص زمانی که تقریباً در هر ساعت از شبانه روز به وای فای قابل اعتماد نیاز داشته باشید.

انواع روترهای بی سیم موجود در بازار:

در رتبه بندی ما دو نوع روتر بی سیم وجود دارد: روترهای بی سیم تک واحدی سنتی و نوع جدیدتر روتر به نام روتر مش(mesh).

  1. روترهای بی سیم تک واحدی سنتی: احتمالاً با نوع اول آشنا هستید، شما به سادگی می‌توانید آن‌ها را به مودم قبلی خود متصل کنید تا یک شبکه WiFi ایجاد نمائید. بسته به عوامل متعددی، از جمله اندازه منزل و مصالح ساختمانی به کار رفته در منزل، یک روتر بی سیم تک واحدی ممکن است برای گسترش وای فای در هر گوشه و کناری کافی باشد.
  2. روترهای بی‌سیم مش یا چند واحدی: این مدل‌ها از چندین واحد جداگانه تشکیل شده‌اند (معمولاً سه عدد را درون یک بسته قرار می‌دهند) شما می‌توانید آن‌ها را به صورت استراتژیک در نقاط مختلف منزل خود قرار دهید یا همان جایی که بیشتر به یک اتصال اینترنتی خوب نیاز دارید. یک واحد مستقیماً به مودم شما متصل می شود، سپس به صورت بی سیم با دو دستگاه دیگر ارتباط برقرار می‌کند و یک شبکه بزرگ “مش” ایجاد می شود تا وای فای را به طور موثرتر در سراسر منزل شما پخش کند.

صرف نظر از اینکه کدام نوع روتر را انتخاب می کنید، داشتن یک اتصال WiFi خوب می تواند به همان اندازه که علم است هنر باشد. موادی مانند: دیوار خشک و گچ در عملکرد روتر شما اختلال ایجاد می‌کنند. حتی درها و کف های بدون عایق نیز می توانند باعث تخریب سیگنال اینترنت شوند. اما بزرگترین متخلفان رایزرهای آلومینیومی هستند که در ساختمان های اداری و برخی آپارتمان های مدرن دیده می شوند. هر چه تعداد طبقات، دیوارها و پنجره‌ها بیشتر باشد، اختلال بیشتری در دریافت سیگنال ایجاد می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ویدئو پروژکتور

نکات مهمی که برای خرید مودم باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  1. استانداردهای وای فای: از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی، دنیای فناوری شروع به حذف کردن استاندارد وای‌فای معروف به وای‌فای ۵ از روی دستگاه‌های مودم و تبدیل آن به وای‌فای ۶ کرده است، که از نمونه قبلی سریع‌ترمی‌باشند و از دستگاه‌های بیشتری به‌طور هم‌زمان به یک اینترنت با سرعت بالاتر را پشتیبانی می‌کنند. همچنان می‌توانید از دستگاه‌های قدیمی‌تر و دارای گواهی WiFi 5 مانند تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های دارای روتر WiFi 6 استفاده کنید، اما از مزایای کامل WiFi 6 بهره نخواهید برد، مگر اینکه دستگاهی که استفاده می‌کنید دارای گواهی استاندارد جدید باشد. مثل اینکه تلفن همراه شما فقط در صورتی به اینترنت نسل ۴ دسترسی دارد که علاوه بر سیمکارت تلفن شما هم آن را پشتیبانی کند.
  2. ارتقاء سرعت در آینده: ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت معمولاً چندین سطح از اینترنت را با سرعت‌های مختلف ارائه می‌دهند، اگر در آینده شما نیاز به اینترنت با سرعت بالاتر داشته باشید، باید مودمی را انتخاب کنید که سازگاری با سرعت بیشتر اینترنت برای برنامه‌هایی مانند تماس‌های ویدیویی یا بازی را داشته باشد و شما همیشه بتوانید سرویس خود را ارتقا دهید. سرعت اتصال به اینترنت در این مودم‌ها چیزی در حدود ۲۰۰ مگابیت در ثانیه است.
  3. پشتیبانی از اینترنت پر سرعت: هنگام خرید مودم سرعت یک نکته مهم است. اولاً بیشتر جزئیات دقیقاً در وب سایت سازنده مربوطه موجود است. باید بدانید که سرعت تبلیغ شده همیشه سرعت دانلود است و هرگز سرعت بارگذاری نیست. بنابراین، اگر یک مودم با علامت ۱ گیگابیت را خریداری کردید، می توانید مطمئن باشید که ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه از اینترنت داده دریافت می‌کند.در هر مدلی که در بازار دیده می‌شود، سرعت آپلود در مقایسه با سرعت دانلود کمتر است. با این حال، باید درک کنید که برنامه اینترنتی انتخاب شده توسط شما یک عامل تعیین کننده در استفاده از پتانسیل مودم است. به عنوان مثال، حتی اگر مودم قادر به دانلود با سرعت ۱.۴ گیگابیت در ثانیه باشد، اگر طرح اینترنت خریداری شده ۲۵ مگابیت در ثانیه باشد، تنها ۲۵ مگابیت در ثانیه دریافت خواهید کرد.
  4. کانال های جریانی: به طور خلاصه می‌توان گفت که هر چه تعداد این کانال ها بیشتر باشد، توانایی مودم شما بیشتر است. هر مودمی یک توضیح کانال استریم به آن اضافه شده است، مشروط بر اینکه بفهمیم دقیقا باید به کدام قسمت دستگاه نگاه کنیم. رقم واقعی بسته به مشخصات دستگاه چیزی شبیه به ۸×۴ یا حتی ۳۲×۸ می‌باشد. با این حال، اگر در اصول اولیه استفاده از مودم به خوبی آشنا نیستید، ممکن است در نظر گرفتن این نکته برای شما مقداری دشوار باشد. همیشه به دنبال تعداد بیشتری کانال پایین دستی باشید، یعنی حداقل ۱۶ کانال برای رسیدن به سرعت مناسب. با این حال، شما باید به دنبال یک رقم منسجم باشید.
  5. پروتکل های DOCSIS: آخرین نسخه DOCSIS موجود در بازار نسخه ۳.۱ می‌باشد که مناسب برای اینترنت با سرعت‌های گیگابیت می‌باشد. اکنون که شما با اصول کانال‌های پایین دستی، سرعت دانلود و بسته های قیمت ISP آشنا شده‌اید، بهتر است تا در مورد مفهوم DOCSIS «مشخصات رابط سرویس داده روی کابل» مقداری بحث کنیم. اکثر سازندگان مودم، بسته به شماره مدل، نسخه های DOCSIS را به عنوان DOCSIS 3.0 یا DOCSIS 3.1 تشخیص می دهند. فناوری DOCSIS به ارائه دهندگان اینترنت کابلی اجازه می دهد تا بتوانند داده‌ها را از طریق کابل های کواکسیال ارسال کنند، برای ارائه دسترسی به اینترنت و پشتیبانی پهنای باند سازگاری DOCSIS برای دستیابی به سرعت های بالاتر ضروری است. نسخه‌های ۳.۰ و ۳.۱ اختیاری هستند و تعداد کانال‌های فعال همزمان و حتی سرعت عملیات را نشان می‌دهند.
  6. توجه به پورت‌ها: در مورد برنامه های اینترنتی که سریعتر از رقم مورد انتظار شما یعنی یک گیگابیت بر ثانیه هستند، می توانید مودم‌هایی با چندین پورت اینترنت را خریداری کنید. اگر به دنبال سرعت و دسترسی اولیه به اینترنت هستید، مودم های ۱ پورت به اندازه کافی خوب هستند. با این حال، اگر نگران تبدیل خانه و محل کار به هاب اینترنت هوشمند با قرار دادن روترها هستید، لازم است مودم هایی با چندین پورت را انتخاب کنید. با این حال، اگر زمانی که ارائه دهنده خدمات چیزی بیش از ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را به عنوان طرح استاندارد اینترنت ارائه دهد، همه قیاس ها کار می کنند. علاوه بر این، روتری که قصد خرید آن را دارید، باید همان استانداردهای ISP را داشته باشد، که اصلی‌ترین آن ۸۰۲.۳ad است.
  7. توجه به طرح وسیله: در اغلب موارد، طراحی این وسیله در هنگام خرید نادیده گرفته می شود. ما باید از قبل به تمام جنبه های ذکر شده توجه کنیم و در نهایت طرحی را انتخاب کنیم که بیشتر از سایر طرح‌ها زیبا به نظر برسد. با این حال، افراد همیشه باید به دنبال خرید یک نمونه کوچک باشند تا کمترین فضا را در اتاق آن‌ها اشغال کند. وقتی نوبت به بررسی جنبه های فیزیکی می رسد، باید LED های کاربردی را بررسی کنید که تعیین می کنند آیا مودم درست کار می‌کند یا خیر. وجود تعداد کمی از ال ای دی‌ها این امکان را برای شما فراهم می کند که دستگاه را به صورت دستی عیب یابی کنید. همچنین، اگر قصد دارید مودمی را بر اساس طراحی انتخاب کنید، باید به گزینه‌های نصب و انسجام آن با تجهیزات محاسباتی نیز توجه کنید.
  8. توجه به امنیت دستگاه: امنیت مودم یکی از جنبه هایی است که متاسفانه همیشه دست کم گرفته می‌شود ولی در عین حال خیلی مهم است. درک این نکته مهم می‌باشد که هنگام استفاده از مودم نگرانی های امنیتی متعددی وجود دارد زیرا دستگاه مورد استفاده شما را با کل دامنه آنلاین مرتبط می‌کنند. بنابراین، قبل از انتخاب مودم مناسب برای کار، باید به امنیت دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید. به همین دلیل است که باید بهترین مودم کابلی را شناسایی کنید که از قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها پیروی می کند. همچنین، شما باید ببینید که آیا مودم به مواردی مانند WPS یا “Wi-Fi Protected Setup” مجهز است، که هدف آن حفاظت از اطلاعات محرمانه و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز است.
  9. توجه به قیمت دستگاه: اگر در مورد خرید این دستگاه مطمئن نیستید، همیشه می‌توانید به ISP اجازه دهید مودم را برای شما انتخاب کند. در آن صورت، ارائه دهنده خدمات بهترین مودم را با توجه به بسته و برنامه های سرعت ارائه می دهد. در بیشتر موارد، در صورتی که از ارائه دهنده خدمات اینترنت بخواهید این کار را برای شما انجام دهد، چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ دلار باید هزینه اجاره دستگاه را بپردازید و برای یک مودم خوب، هزینه خرید حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار لازم است. بنابراین، اگر یک فضای کاری کوچک برای مدت زمان محدود، یعنی ۳ تا ۴ ماه راه اندازی می کنید، اجاره کردن این وسیله بهتر به نظر می رسد. با این حال، اگر قصد دارید درازمدت برنامه ریزی کنید، خرید آن گزینه بهتری است زیرا می توانید این وسیله را به هر مکانی که به آن نقل مکان می‌کنید جا‌به‌جا نمائید.
  10. گارانتی و خدمات پس از فروش: اگر کالای الکترونیکی خریداری می‌کنید، باید به ضمانت‌نامه‌ها و سیستم پشتیبانی مشتری مرتبط با آن توجه کنید. در بیشتر موارد، دستگاه دارای گارانتی ۶ ماهه تا یک ساله است که تقریباً توسط هر فروشنده ای که با تجهیزات شبکه الکترونیکی سروکار دارد، ارائه می شود. با این حال، برای استفاده از گارانتی، همیشه باید به سراغ تولیدکنندگان معتبر بروید. علاوه بر این، اگر مطمئن نیستید می‌توانید با مدیران پشتیبانی مشتری در صورت بروز مشکلات گارانتی ارتباط برقرار کنید. آنچه باید به آن توجه شود این است که خرید یک مودم کنترل بیشتری را بر روی شبکه خانگی ارائه می دهد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید مودم ADSL مورد نظر خود را خریداری کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین مدل‌های مودم اینترنت ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ مودم روتر +ADSL2 تی پی-لینک مدل TD-W8961N

مودم روتر +ADSL2 تی پی-لینک مدل TD-W8961N

مشخصات سخت افزاری

  • تعداد پورت RJ-11
    یک عدد
  • تعداد آنتن
    دو عدد
  • قدرت آنتن
    ۱۰ دسی‌بل (۱۰dBi)
  • منبع تغذیه
    POWER ADAPTOR
  • نوع شبکه
    PPPoE

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ مودم روتر Gpon-ONT هوآوی مدل Echolife HG8245C

مودم روتر Gpon-ONT هوآوی مدل Echolife HG8245C

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۵۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ مودم روتر ADSL 2 Plus بی سیم زایکسل مدل DEL1201-T10A/B

مودم روتر ADSL 2 Plus بی سیم زایکسل مدل DEL1201-T10A/B

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۱۵۳ گرم
  • ابعاد
    ۱۰۹ * ۱۰۲ * ۳۳ میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل W9970

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل  W9970

مشخصات سخت افزاری

  • تعداد پورت USB
    یک عدد
  • تعداد آنتن
    دو عدد
  • منبع تغذیه
    آداپتور ۹ولت ۱آمپر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ مودم روتر فایبرهوم مدل AN5506-02-FG

مودم روتر فایبرهوم مدل AN5506-02-FG

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۲۴۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ مودم روتر +ADSL2 دی-لینک مدل DSL-2750U

مودم روتر +ADSL2 دی-لینک مدل DSL-2750U

مشخصات سخت افزاری

  • تعداد پورت اترنت RJ-45
    چهار عدد
  • تعداد پورت اترنت RJ-45 WAN/LAN
    یک عدد
  • تعداد پورت RJ-11
    یک عدد
  • تعداد پورت USB
    یک عدد
  • سرعت انتقال اطلاعات
    ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • کلیدها
    دکمه‌ی روشن خاموش دستگاهوای فایدکمه WPS
  • تعداد آنتن
    سه عدد
  • نوع آنتن
    MIMO
  • قدرت آنتن
    ۵ دسی‌بل (۵dBi)
  • ویژگی‌ها
    نشانگر LED
  • استانداردهای IEEE
    IEEE 802.11b/g/n
  • منبع تغذیه
    آداپتور برق

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ مودم روتر Gpon-ONT هوآوی مدل HG8546MGM1

مودم روتر Gpon-ONT هوآوی مدل HG8546MGM1

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۳۵۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ مودم روتر +ADSL2 مدل PTI 8711

مودم روتر +ADSL2 مدل PTI 8711

مشخصات سخت افزاری

  • تعداد پورت اترنت RJ-45
    چهار عدد
  • تعداد پورت اترنت RJ-45 WAN/LAN
    یک عدد
  • تعداد پورت RJ-11
    یک عدد
  • تعداد پورت USB
    یک عدد
  • نوع آنتن
    ندارد
  • ویژگی‌ها
    نشانگر LED
  • استانداردهای IEEE
    IEEE 802.3, 802.3u
  • منبع تغذیه
    آداپتور همراه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ مودم روتر VDSL/ADSL مدل HG655d

مودم روتر VDSL/ADSL مدل HG655d

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • ابعاد
    ۱۹۰x170x160 میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ مودم روتر VDSL/ADSL بی لونگ مدل ۴۳۵۳

مودم روتر VDSL/ADSL بی لونگ مدل 4353

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۱۱۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل TD-W9970 newpack

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل TD-W9970 newpack

مشخصات سخت افزاری

  • تعداد آنتن
    دو عدد
  • نوع آنتن
    خارجی
  • منبع تغذیه
    آداپتور

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ مودم روتر هوآوی مدل E5785-320a TD-LTE

مودم روتر هوآوی مدل E5785-320a TD-LTE

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۱۲۳ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ مودم فیبرنوری هوآوی مدل EG8145 X6

مودم فیبرنوری هوآوی مدل EG8145 X6

مشخصات سخت افزاری

  • تعداد آنتن
    دو عدد
  • منبع تغذیه
    آداپتور

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ مودم فیبر نوری هوآوی مدل EG8145 V5

مودم فیبر نوری هوآوی مدل EG8145 V5

مشخصات سخت افزاری

  • تعداد پورت اترنت RJ-45 WAN/LAN
    یک عدد
  • توضیحات نشانگر LED
    ۱۲ LED POWER ,PON,LOS,LAN1,LAN2,LAN3,LAN4,TEL,USB–1,USB-2,WLAN,WPS
  • منبع تغذیه
    آداپتور

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ مودم روتر +ADSL2 تی پی-لینک مدل TD-W8961N

مودم روتر +ADSL2 تی پی-لینک مدل TD-W8961N

مشخصات سخت افزاری

  • تعداد پورت اترنت RJ-45
    چهار عدد
  • تعداد پورت اترنت RJ-45 WAN
    یک عدد
  • تعداد پورت اترنت RJ-45 WAN/LAN
    یک عدد
  • تعداد پورت RJ-11
    یک عدد
  • کلیدها
    کلید روشن و خاموش کردن دستگاه کلید روشن و خاموش کردن شبکه بی‌سیم (Wi-Fi) کلید بازگشت به تنظیمات اولیه یا ریست/WPS
  • تعداد آنتن
    دو عدد
  • نوع آنتن
    Omni Directional ثابت
  • قابلیت‌های مودم – روتر ADSL
    Port Forwarding
  • ویژگی‌ها
    کیفیت خدمات (QoS)
  • توضیحات نشانگر LED
    دارای نشانگر LED برای نمایش وضعیت روشن و خاموش کردن دستگاه (Power) دارای نشانگر LED برای نمایش وضعیت اتصال اینترنت (Internet) دارای نشانگر LED برای نمایش وضعیت شبکه بی‌سیم(WLAN) دارای ۴ عدد نشانگر LED برای نمایش وضعیت پورت‌های شبکه (LAN) دارای ۴ عدد نشانگر LED برای نمایش وضعیت WPS
  • استانداردهای IEEE
    IEEE 802.3, 802.3u
  • استانداردهای ADSL 2
    ۲(ITU-T G.992.3 (G.dmt.bis (ITU-T G.992.4 (G.lite.bis
  • استانداردهای +ADSL 2
    ITU-T G.992.5
  • منبع تغذیه
    آداپتور برق ۹V DC-0.85A
  • اتصالات
    DDNS
  • ویژگی‌های مودم و روتر
    Virtual Server
  • نوع شبکه
    DHCP

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ مودم روتر ADSL2 بی‌ سیم مرکوسیس مدل MW-300D

 مودم روتر ADSL2 بی‌ سیم مرکوسیس مدل MW-300D

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۴۵۰ گرم
  • ابعاد
    ۱۱۴x94x26 میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ مودم روتر Gpon-ONT هوآوی مدل  HG8245Q2 Dual Band

مودم روتر Gpon-ONT هوآوی مدل  HG8245Q2 Dual Band

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۴۴۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ مودم روتر Gpon-ONT مدل EchoLife HG8546M

مودم روتر Gpon-ONT مدل EchoLife HG8546M

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۳۵۰ گرم
  • ابعاد
    ۱۷۵x140x30 میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ مودم روتر VDSL2/ADSL2 Plus بی سیم یوتل مدل V304F New

مودم روتر VDSL2/ADSL2 Plus بی سیم یوتل مدل V304F New

مشخصات ظاهری

  • وزن
    ۲۱۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم  دی-لینک مدل DSL-2740M

مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم  دی-لینک مدل DSL-2740M

مشخصات ظاهری

  • ابعاد
    ۱۶۰x120x25 میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید مودم در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید نی نی لای لای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا