کامپیوتر و تجهیزات جانبیماشین‌های اداری

دستگاه فتوکپی، راهنمای خرید اینترنتی دستگاه کپی خانگی کوچک و ارزان

نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه فتوکپی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

مسلم است که اکثر دفاتر مدرن نیاز به یک دستگاه فتوکپی دارند. اگر در یک کسب‌وکار کوچک کار می‌کنید، می‌توانید روی یک دستگاه فتوکپی اداری مستقل سرمایه‌گذاری کنید تا با راه‌اندازی چاپگر آن‌ها مطابقت داشته باشید. اگر به عنوان بخشی از یک عملیات بزرگتر کار می‌کنید، ممکن است به خرید یک دستگاه فتوکپی چند منظوره فکر کنید. اندازه کسب و کار شما هر چه که باشد، چند نکته و سوال کلیدی وجود دارد که می‌خواهید به آن‌ها پاسخ دهید که به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که کدام دستگاه فتوکپی برای شما و کسب و کار شما مناسب است.

این راهنما به صورت مجموعه‌ای از مراحل طراحی شده است تا به شما کمک کند هنگام خرید دستگاه فتوکپی بهترین تصمیم را بگیرید. شما باید موارد زیر را انجام دهید. بهترین شرایط موجود را ارزیابی کرده و به تامین کنندگان احتمالی و ملاحظات بهترین خدمات برای تجارت خود نگاه کنید. دستگاه فتوکپی مدرن امروزی دارای قابلیت‌های متنوعی است و بسیار بیشتر از سرعت و زمان گرم کردن آن می‌باشد. با توجه به اینکه سازندگان دستگاه‌های کپی به طور مداوم محصول خود را بهبود می بخشند، طبیعی است که هنگام بررسی گزینه‌ها کمی احساس ناراحتی کنید و واقعاً آن دستگاه کپی را پیدا کنید که مناسب برای تجارت شما باشد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دستگاه فتوکپی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع دستگاه فتوکپی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دستگاه فتوکپی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

دستگاه فتوکپی چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه فتوکپی که با نام‌های دستگاه کپی یا زیراکس هم شناخته می‌شود. دستگاهی است که کپی اسناد و سایر تصاویر بصری را روی کاغذ یا فیلم پلاستیکی به سرعت و ارزان امکان پذیر می‌سازد. اکثر دستگاه‌های فتوکپی مدرن از فناوری به نام زیروگرافی استفاده می‌کنند، فرآیندی خشک که از بارهای الکترواستاتیکی روی گیرنده‌های حساس به نور استفاده می‌کند تا ابتدا ذرات تونر را به شکل تصویر روی کاغذ جذب و سپس انتقال دهد. سپس تونر با استفاده از گرما، فشار یا ترکیبی از هر دو روی کاغذ خشک می‌شود. دستگاه‌های کپی می توانند از فناوری‌های دیگری مانند جوهر افشان نیز استفاده کنند، اما زیروگرافی برای کپی اداری استاندارد است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه پرس کارت

تاریخچه و مخترع دستگاه فتوکپی:

چستر کارلسون، مخترع فتوکپی، در اصل یک وکیل ثبت اختراع و همچنین یک محقق و مخترع نیمه وقت بود. شغل او در اداره ثبت اختراع در نیویورک او را ملزم به تهیه تعداد زیادی کپی از اوراق مهم می کرد. کارلسون که مبتلا به آرتروز بود، این روند را دردناک و خسته کننده می‌دانست. این انگیزه او را برای انجام آزمایش‌هایی با رسانایی نوری برانگیخت. کارلسون از آشپزخانه خود برای آزمایش‌های “عکاسی الکتریکی” خود استفاده کرد و در سال ۱۹۳۸ برای این فرآیند درخواست ثبت اختراع کرد. او اولین فتوکپی را با استفاده از یک صفحه روی پوشیده از گوگرد تهیه کرد.

انواع دستگاه فتوکپی موجود در بازار:

امروزه انواع دستگاه‌های فتوکپی در بازار موجود هستند که همگی امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. بیائید تا با هم نگاهی به تک تک این مدل‌ها بیاندازیم:

دستگاه‌های فتوکپی سیاه و سفید:

دستگاه‌های فتوکپی سیاه و سفید فقط از یک رنگ تونر یعنی رنگ سیاه (K) استفاده می‌کنند. آن‌ها فتوکپی تک رنگ تولید می‌کنند و به همین دلیل به آن‌ها دستگاه‌های مونو می‌گویند. این دستگاه‌ها برای استفاده در دفتر ساخته شده‌اند، جایی که رنگ ضروری نیست. آن‌ها در ظرفیت‌های مختلف، از حجم کم تا زیاد عرضه می‌شوند. برخی از مدل‌ها می توانند تا ۱۵۰ صفحه را در دقیقه کپی یا چاپ کنند.

دستگاه‌های فتوکپی رنگی:

بر خلاف دستگاه‌های فتوکپی مونو، دستگاه‌های فتوکپی رنگی قادر به تولید کپی‌های رنگی هستند. این نوع فتوکپی همچنین قادر به تولید کپی‌های سیاه و سفید نیز می‌باشد و آن‌ها را فوق العاده همه کاره می‌کند. این دستگاه‌ها از چهار عدد تونر استفاده می‌کنند. فیروزه‌ای (c)، سرخابی (m)، زرد (y) و سیاه (k) که مدتی به آن‌ها چاپ CMYK گفته می‌شد. این دستگاه‌های فتوکپی می‌توانند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در طیف CMYK تولید کنند.

دستگاه‌های فتوکپی رومیزی:

این دستگاه‌های فتوکپی همان کاری را که روی قلع می‌گویند انجام می‌دهند. به اندازه کافی کوچک هستند تا روی دسکتاپ بنشینند و با مجموعه‌ای از ویژگی‌های اضافی در یک جعبه کوچک عرضه می شوند. دستگاه‌های فتوکپی رومیزی معمولاً فقط دستگاه‌های A4 هستند، زیرا مکانیسم‌های مورد نیاز برای عبور کاغذ A3 از طریق دستگاه فتوکپی باعث می‌شود دستگاه برای نشستن روی میز بزرگ و سنگین شود. دستگاه‌های فتوکپی رومیزی می‌توانند بسیار ساده یا چند منظوره باشند. اگر متوجه می‌شوید که به ظرفیت کاغذ بیشتری از دستگاه فتوکپی رومیزی خود نیاز دارید، بسیاری از دستگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند سینی‌های کاغذ اضافی را به آن‌ها اضافه کنید و آن‌ها را به جای دستگاه‌های رومیزی به یک دستگاه فتوکپی اداری روی زمینی تبدیل ‌کنید.

دستگاه‌های فتوکپی اداری:

دستگاه‌های فتوکپی اداری دستگاه‌های بزرگتری هستند که روی زمین قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‌های فتوکپی رومیزی می‌توانند با حجم‌های بیشتری کار کنند و می‌توانند با سرعت بالا چاپ کنند، در حالی که طیف وسیعی از عملکردهای مختلف از جمله: اسکن، کپی و فکس را ارائه می‌دهند. اگر ویژگی‌های تکمیلی پیشرفته را انتخاب کنید، دستگاه شما می‌تواند: مرتب‌سازی، منگنه کردن، سوراخ کردن و اتصال را در صورت تمایل انجام دهد. دستگاه‌های فتوکپی اداری برای استفاده در گروه‌های کاری بزرگ‌تر طراحی شده‌اند و به‌عنوان یک دستگاه مشترک، می‌توانند نرم‌افزار مدیریت چاپ مانند Papercut MF و Equitrac را برای مدیریت رفتار چاپ کاربران پشتیبانی کنند.

بهترین مارک دستگاه فتوکپی:

  1. دستگاه کپی Canon: دستگاه‌های فتوکپی تک رنگ و رنگی با Canon در دسترس هستند. با این حال، آن‌ها بیشتر به دلیل ارائه برخی از بهترین چاپ‌های رنگی در صنعت شناخته شده اند و برای شرکت‌های طراحی و امثال آن‌ها ایده آل هستند.
  2. دستگاه کپی کونیکا مینولتا Konica Minolta: بخش عمده‌ای از فتوکپی‌های کونیکا مینولتا سیاه و سفید هستند، اگرچه مدل‌های رنگی را نیز ارائه می‌دهند. از آنجایی که آن‌ها بر روی پلت فرم باز Bizhub اجرا می شوند، کاربران به راحتی می‌توانند ماشین‌ها را بدون اطلاع از سیستم زنبور عسل تغییر دهند.
  3. دستگاه کپی زیراکس Xerox: دستگاه‌های فتوکپی زیراکس عمیقاً مبتنی بر تحقیقات هستند و همیشه در بازی جلوتر هستند. این شرکت طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های فتوکپی دارد که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید.
  4. دستگاه کپی شارپ sharp: آن‌ها از سال ۱۹۷۲ شروع به کار کرده‌اند و مدتی است که دستگاه های فتوکپی با کیفیت تولید می‌کنند. دستگاه‌های فتوکپی آن‌ها با توجه به نیازهای مختلف، در انجام هر نوع کار، با گزینه‌های سرعت، رنگ و حجم متفاوت، ماهر هستند.
  5. دستگاه کپی اوکی Oki: یک دستگاه کپی Oki مطمئناً به شعار برند خود عمل می‌کند. “رویاهای خود را باز کنید”. ماشین‌های کاربردی و بسیار نوآورانه آن‌ها می‌توانند هر تعداد کار را بدون سر و صدا انجام دهند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید اسکنر اسناد

نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه فتوکپی باید در نظر بگیرید:

  1. سرعت کپی: این آمار کلیدی به شما می‌گوید که دستگاه با چه سرعتی کپی و چاپ می‌کند. به عنوان یک عدد یا صفحات در دقیقه بیان می‌شود، این معمولاً اولین نیازی است که هنگام خرید یک دستگاه کپی دیجیتال جدید یا دستگاه چند منظوره مورد بحث قرار می‌گیرد. سرعت کپی نیز با حجم کپی مرتبط است و دستگاه‌های سریع‌تر معمولا حجم کپی بیشتری دارند. یک دستگاه گروه کاری معمولی که برای اشتراک گذاری بین ۳ تا ۱۰ نفر طراحی شده است، معمولاً دارای سرعت چاپ یا کپی ۲۵-۴۵ صفحه در دقیقه (ppm) خواهد بود که دستگاه را در دسته بندی با حجم متوسط قرار می‌دهد.
  2. حجم کپی: این عدد مربوط به تعداد صفحاتی است که در ماه دستگاه کپی، چاپگر یا دستگاه چند منظوره برای پردازش طراحی شده است. به طور کلی دستگاه‌های فتوکپی و پرینترهایی با سرعت کپی پایین‌تر برای پردازش تعداد کمتری از چاپ و کپی در ماه با افزایش حجم کپی نسبت به سرعت دستگاه طراحی شده‌اند. برای سهولت درک، دستگاه‌های فتوکپی به‌جای پرداختن به تعداد واقعی، عموماً در دسته‌های حجمی دسته‌بندی می‌شوند. دسته بندی‌ها عبارتند از SOHO (دفتر کوچک، دفتر خانگی) برای استفاده گاه به گاه، حجم کم، حجم متوسط، حجم بالا و چاپ حرفه‌ای. هنگام خرید یک دستگاه چند منظوره سعی کنید میزان استفاده از دستگاه را تخمین بزنید و به درستی انتخاب کنید.
  3. قابلیت شبکه: به عنوان یک قاعده کلی، هنگام صرف مقدار قابل توجهی پول برای یک دستگاه اسناد دیجیتال، اکثر مردم به دنبال این هستند که تا حد امکان از مزایا و ویژگی‌های دستگاه بهره مند شوند. یکی از ویژگی‌های کلیدی دستگاه‌های تولید اسناد دیجیتال مانند پرینترها، دستگاه‌های فتوکپی و دستگاه‌های چند منظوره قابلیت ارتباط با شبکه کامپیوتری مشتریان است. پس از اتصال به شبکه، دستگاه فتوکپی فروتن به یک پرینتر شبکه، اسکن، سرور فکس و موارد دیگر قدرتمند و با ویژگی های غنی تبدیل می‌شود. هنگامی که به عملکرد شبکه نگاه می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که از کدام سیستم عامل‌ها استفاده می‌کنید و همچنین چگونه می‌خواهید دستگاه در داخل شبکه قرار گیرد.
  4. ویژگی‌های اسکن: یک دستگاه کپی دیجیتال متصل به شبکه یا دستگاه چند منظوره به طور کلی پلت فرم ایده آل برای استفاده به عنوان یک اسکنر شبکه غنی از ویژگی را دارد. با ظهور رابط‌های صفحه لمسی رنگی در بسیاری از دستگاه‌ها و سخت‌افزارها پردازش داخلی برای رقابت با اکثر رایانه‌های رومیزی، اکثر دستگاه‌های اسناد دیجیتال اکنون می‌توانند مستقیماً روی دسکتاپ، ایمیل یا حتی مستقیماً در برنامه‌های تجاری کلیدی شما مانند Sage، Goldmine و بسیاری از آن‌ها اسکن کنند.
  5. ویژگی‌ها و مزایای اضافی: دستگاه‌های چند منظوره مدرن، چاپگرها، اسکنرها و دستگاه‌های فتوکپی طیف وسیعی از ویژگی‌ها را بیش از مجموعه ویژگی‌های استاندارد ارائه می‌دهند. با اکثر دستگاه‌های فتوکپی مدرن، از جمله نوعی پلت‌فرم برنامه‌نویسی متن باز که در صفحه‌های لمسی بسیار قابل استفاده است. چاپگر یا اسکنرهایی که در نظر دارید دارای یک پلت فرم برنامه تعبیه‌شده هستند که امکان استفاده از شخص ثالث دیگری را فراهم می‌کنند. نرم افزاری که قرار است نصب شود، برنامه‌های دسترس پذیری به افرادی که ممکن است برای استفاده از صفحه لمسی اصلی روی دستگاه مشکل داشته باشند، امکان کنترل دستگاه کپی، چاپگر، اسکنر دستگاه چند منظوره را از یک دستگاه صفحه لمسی دستی مانند PDA می دهد.
  6. سازنده دستگاه: هنگامی که ایده خوبی در مورد ویژگی‌ها، سرعت و مزایای دستگاه کپی، اسکنر و غیره داشتید، احتمالاً می‌خواهید شروع کنید به اینکه چه کسی واقعاً دستگاه مورد نظر را می‌سازد، شهرت آن‌ها به عنوان یک تجارت و سابقه دستگاه آن‌ها را بررسی کنید. بسیاری از فروشندگان راه حل‌های دفتر دیجیتال بر اساس ترجیحات فردی آن‌ها به یک یا دو تولید کننده وفادار خواهند بود. فروشندگان بزرگتر با تمام تولیدکنندگان بزرگ شریک خواهند شد و معمولاً می‌توانند مشاوره مستقل بیشتری ارائه دهند. به عنوان یک قاعده کلی، شما می‌خواهید تجهیزاتی را از یک تولید کننده معتبر، با سهم بازار خوب خریداری کنید که قادر به ارائه پشتیبانی طولانی مدت به شما و فروشنده انتخابی شما خواهد بود. ملاحظات دیگر، سیاست‌های زیست‌محیطی تولیدکنندگان و دیدگاه‌های مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها هستند که معمولاً اطلاعات مربوط به آن‌ها در وب‌سایت مربوطه آن‌ها یافت می‌شود.
  7. گزینه‌های خرید: در زمانی که مخارج سرمایه کنترل شده و به دقت مدیریت می‌شود، خریدار مدرن به دنبال راه انعطاف پذیرتری برای تامین بودجه راه حل‌های اداری دیجیتال مانند دستگاه های فتوکپی، چاپگر و اسکنر است. هنگام انتخاب تامین کننده احتمالی خود، ارزش بررسی گزینه‌های پرداختی را دارد که آن‌ها در بالا و فراتر از خرید مستقیم در دسترس هستند. اکثر کسب و کارها اکنون به دنبال اجاره تجهیزات اداری دیجیتال خود هستند تا روش مالیاتی کارآمد برای تهیه دستگاه‌های فتوکپی و موارد دیگر را ارائه دهند. لیزینگ علاوه بر این، مسیر ارتقای عالی را برای اطمینان از به روز نگه داشتن تجهیزات خریداری شده و در خط مقدم فناوری فعلی ارائه می‌دهد.
  8. گزینه‌های پشتیبانی پس از فروش: هنگام خرید یک دستگاه کپی دیجیتال، اسکنر یا دستگاه چند منظوره که بخشی جدایی ناپذیر از یک گردش کار اسناد دیجیتالی را تشکیل می دهد، مهم است که در نظر داشته باشید که اگر دستگاه دچار نقص شود چه اتفاقی می‌افتد. دستگاه‌های کپی، چاپگرها و سایر سخت‌افزارهای دیجیتالی اسناد دیجیتال دارای مقدار زیادی قطعات مکانیکی هستند و به همین دلیل تقریباً مطمئناً در برخی مواقع دچار اشکال مکانیکی خواهند شد. فروشندگان کلیدی راه حل‌های دفتر دیجیتال، نوعی زیرساخت پشتیبانی پس از فروش را به طور معمول در قالب یک قرارداد خدمات کامل خواهند داشت. یک قرارداد خدمات معمولی هزینه تمام کار و قطعات مورد نیاز برای سرویس دستگاه را پوشش می‌دهد و معمولاً با هزینه چاپ یا هزینه به ازای هر نرخ توسعه شارژ می‌شود. هنگام انتخاب یک تامین کننده، نکته خوبی است که بدانید چه گزینه‌های پشتیبانی پس از فروش در دسترس است.
  9. سازگاری: شبکه‌های تجاری سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که از بسیاری از فناوری‌های مختلف تشکیل شده‌اند. هنگام در نظر گرفتن افزودن یک دستگاه کپی، چاپگر یا اسکنر دیجیتال با قابلیت شبکه، اطمینان از سازگاری سخت‌افزار با سیستم‌های موجود شما حیاتی است. تامین کنندگان پیشرو تجهیزات اداری دیجیتال باید بتوانند بررسی‌های پیش از نصب را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که MFD، دستگاه کپی و غیره با شبکه شما و برنامه‌های نرم افزاری مورد استفاده شما سازگار است. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، اکثر راه حل‌های دفتر دیجیتال پیشرو با نرم افزارهای پیشرو و سخت افزار شبکه کار می کنند. معمولاً می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد سازگاری یک دستگاه از بروشور محصول آن بیابید.
  10. قیمت: همیشه یک عامل کلیدی در خرید هر کالایی است، با این حال تجزیه و تحلیل بازار نشان داده است که هنگام خرید راه حل‌های دفتر دیجیتال، قیمت همیشه برای بسیاری از مصرف کنندگان تمرکز اصلی نیست. تعداد زیادی وب‌سایت فروش دستگاه‌های کپی، چاپگر، اسکنر و MFD در اینترنت موجود است، بنابراین از خرید کردن و دریافت قیمت پارک توپ برای نوع دستگاهی که به آن علاقه دارید نترسید. قیمت یک راه حل بالقوه را افزایش می‌دهد که با پیشرفت در دستگاه‌های فتوکپی دیجیتال مدرن، چاپگرها، اسکنرها و دستگاه های چند منظوره، نه تنها ارزش سخت افزاری که برای آن پرداخت خواهید کرد، بلکه ویژگی‌های پیشرفته و قابلیت‌های گردش کار ذاتی در دستگاه‌های موجود است.

روش نگهداری از دستگاه فتوکپی:

به عنوان یک دستگاه مهم و گران قیمت، یک دستگاه کپی نیاز به تعمیر و نگهداری معمولی دارد که مثلاً یک ماشین به آن نیاز دارد. چند نکته می‌تواند به شما کمک کند دستگاه کپی خود را در وضعیت خوبی نگه دارید.

  • همیشه از کاغذ با کیفیت بالا استفاده کنید. آن‌ها را به درستی بارگیری کنید و مطمئن شوید که در هر زمان خیس نیستند.
  • سر کارتریج جوهر خود را بدون گرد و غبار نگه دارید.
  • شیشه دستگاه کپی را با استفاده از پارچه مرطوب شده با شیشه پاک کن تمیز نگه دارید.
  • اطمینان حاصل کنید که داخل دستگاه، از جمله سینی‌های کاغذ، کارتریج‌های جوهر و سایر قسمت‌هایی که معمولاً در کانون توجه نیستند، تمیز باقی می‌مانند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستگاه فتوکپی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه دستگاه فتوکپی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ دستگاه کپی شارپ مدل AR- 7024

دستگاه کپی شارپ مدل AR- 7024

مشخصات

  • وزن
    ۲۸۰۰ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB-B
  • سرعت
    ۲۴ برگ در دقیقه
  • حافظه
    ۶۴MB
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت کپی
  • نوع چاپ
    تک رنگ
  • سایز کپی
    A3
  • سرعت کپی
    ۲۴ برگ در دقیقه صفحه در دقیقه
  • تعداد کپی متوالی
    ۹۹۹ برگ
  • دقت پرینت
    ۶۰۰×۶۰۰ dpi
  • زمان گرم شدن دستگاه
    ۲۵ ثانیه
  • زمان اولین کپی
    ۶.۴ ثانیه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ دستگاه کپی شارپ مدل Bp-X240L

دستگاه کپی شارپ مدل Bp-X240L

مشخصات

  • درگاه‌های ارتباطی
    شبکه (LAN)
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت شبکه
  • سایز اسکن
    A3
  • رزولوشن کپی
    ۶۰۰×۶۰۰ dpi
  • نوع چاپ
    تک رنگ
  • سایز کپی
    A3
  • سرعت کپی
    ۲۴ برگ در دقیقه صفحه در دقیقه
  • تعداد کپی متوالی
    ۹۹۹ کپی برگ
  • سایز پرینت
    A3
  • رزولوشن اسکن
    ۶۰۰×۶۰۰ dpi
  • زمان گرم شدن دستگاه
    ۲۵ ثانیه
  • زمان اولین کپی
    ۶.۴ ثانیه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه فتوکپی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید قفل هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا