لوازم ورزشی

اسنوبرد، راهنمای خرید انواع اسنوبرد حرفه‌ای ارزان مناسب اسکی

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید اسنوبرد باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از لوازم ورزشی مهم و ضروری برای ورزش اسکی اسنوبرد می‌باشد. در واقع بدون داشتن هر یک از لوازم ورزشی این رشته می‌توان اسکی کرد اما بدون داشتن اسنوبرد اسکی کردن امکان پذیر نیست. اسکی یکی از ورزش‌های زمستانی پرطرفدار در جهان است که سالیانه افراد زیادی وارد این رشته ورزشی می‌شوند. قبل از ورود به این رشته ورزشی بد نیست، اطلاعاتی راجع به لوازم ورزشی مربوط به این رشته داشته باشید. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با اسنوبرد آشنا کنیم. در واقع این وسیله را می‌توان گران‌ترین وسیله در ورزش اسکی دانست. شما قبل از ورود به رشته ورزشی اسکی حداقل باید یک اسنوبرد برای خود خریداری کنید.

یک اسکی باز حرفه‌ای همیشه اسنوبرد خود را با توجه به سبک ورزشی خود و زمینی که قرار است روی آن به ورزش اسکی بپردازد انتخاب می‌کند. خوشبختانه زمانی که شما وارد این رشته ورزشی می‌شوید هر روز بهتر از روز قبل پیشرفت می‌کنید و نمودار پیشرفت شما صعودی است به شرط آنکه اسنوبرد خود را درست انتخاب کنید. پس اولین قدم برای خرید و انتخاب یک اسنو برد خوب و باکیفیت درک درست از زمینی است که قرار است روی آن اسکی کنید. آیا جنس برف روی پیست شما سفت و سخت می‌باشد و یا جنس آن پودر شده است. زمانی که از پیست اسکی خود درک درستی پیدا کنید، متوجه می‌شوید که خرید اسنو برد کار چندان سختی نیست.

کمتر کسی پیدا می‌شود که اسنو برد را ندیده باشد یا حتی اسم آن را نشنیده باشد. با این حال ممکن است، شما در مورد این وسیله اطلاعاتی نداشته باشد، شاید دلیل اینکه این مطلب را جستجو کرده‌اید و وارد این صفحه شده‌اید نیز همین موضوع باشد. اما اصلا نگران نباشید، زیرا با گذاشتن چند دقیقه از وقت خود می‌توانید این مطلب را مطالعه کرده و اطلاعات لازم را در مورد خرید این وسیله ارزشمند بدست آورید. ما در این مقاله شما را با انواع اسنوبرد آشنا کرده و به شما نکات مهم هنگام خرید اسنوبرد را آموزش می‌دهیم.

اسنو برد (Snow Board) چیست و چه کاربردی دارد؟

اسنو برد یا همان تخته برف، در زبان انگلیسی Snow به معنای برف بوده و board به معنای تخته است. یعنی رو عدد تخته که روی پا بسته می‌شود و به وسیله آن اسکی باز روی برف لیز می‌خورد. شما به وسیله اسنو برد قادر خواهید بود روی برف و یخ لیز بخورید بدون آنکه درون آن فرو بروید. در واقع این وسیله با افزایش سطح تماس با زمین فشار روی یک نقطه را کاهش داده و کمتر درون برف فرو می‌روید و با حداقل کردن اصطکاک به بیشترین سرعت هنگام حرکت می‌رسید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کاپشن اسکی زنانه

انواع مدل‌های اسنو برد اسکی:

  1. تخته camber: وقتی تخته‌های اسکی را روی برف قرار می‌دهید متوجه برآمدگی‌هایی در وسط آن می‌شوید. این مدل معمولا مخصوص اسکی‌بازان حرفه‌ای است. این تخته به شما کمک می‌کند، زمانی که خسته هستید و انرژی خود را از دست داده‌اید، ثبات خود را حفظ کنید.
  2. تخته اسکی flat: همان طور که از نام این تخته پیداست، فاقد برآمدگی بوده و کاملا صاف و مسطح می‌باشند. این تخته به شما این امکان را می‌دهد که چرخش‌های سریع و حساسی داشته باشید و باعث می‌شود شما بهتر روی کار سوار شوید. در واقع شما با این مدل تسلط بیشتری روی کار دارید و تکنیک‌های خود را بهتر با آن پیاده می‌کنید.
  3. تخته Rocker: این مدل دقیقا برعکس نمونه camber می‌باشد، یعنی به جای داشتن برآمدگی از وسط دارای برآمدگی رو به بالا در ابتدا و انتهای تخته هستند. ایم مدل خیلی از مدل camber نرم‌تر و راحت‌تر بوده بنابراین به وسیله آن می‌توانید به راحتی تکنیک‌های خود را به اجرا در آورید.
  4. تخته flat Rocker: در واقع همان تخته‌های Rocker هستند با این تفاوت که قسمت میانی آن‌ها مسطح است. این مدل برای برف‌های سنگین استفاده می‌شود. همچنین داشتن لبه‌های سفت و محکم سبب می‌شود، اسکی باز چرخش و پرش بهتری را تجربه کند. هر دو مدل قبلی یعنی نمونه camber و Rocker تنوع محصول بالایی دارند.
  5. تخته‌های Rocker و camber: این مدل نمونه ترکیبی دو نمونه قبلی است، یعنی هم دارای برآمدگی در وسط و هم دارای برآمدگی در ابتدا و انتها می‌باشد. این مدل معمولا به علت داشتن ویژگی‌های هر دو اسنو برد بالا از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشد. معمولا اسنو برد بازهای حرفه‌ای این مدل را به مدل‌های قبلی ترجیح می‌دهند، زیرا بسیار حرفه‌ای و بدون نقص هستند.

انواع اسنو برد از نظر شکل ظاهری:

  • تخته‌های قرینه جهت‌دار: اگر سبک ورزشی شما به گونه‌ای است که حرکات منظم را مدام تکرار می‌کنید، به علت انعطاف پذیری کمتر در قسمت انتهایی این تخته‌ها پیشنهاد می‌کنم تخته‌های قرینه جهت‌دار را انتخاب کنید.
  • تخته‌های قرینه کامل: برخلاف مدل قبلی این مدل در تمام قسمت‌ها چوب قرینه است، یعنی تفاوتی ندارد که شما آن را به سمت جلو برانید یا به طرف عقب بلکه در هر دو طرف به راحتی حرکت می‌کند. این تخته‌ها به علت راندن پارک و لوله‌های بزرگ از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشند.
  • تخته‌های جهت‌دار: اگر اهل اسکی کردن با سرعت بالا هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما از این تخته‌ها استفاده کنید، زیرا فقط در جهت مستقیم قابل سر خوردن می‌باشند که این خود باعث می‌شود، اسکی باز هنگام حرکت با سرعت بالا تعادل بیشتری داشته باشد.

انواع اسنوبرد با توجه به میزان انعطاف پذیری:

  1. تخته با انعطاف پذیری کم: این تخته‌ها از جنس سفت و سخت ساخته می‌شوند به همین علت برای کم کردن سرعت و چرخیدن گزینه مناسبی می‌باشند. مزیت این تخته‌ها را در سرازیری‌ها به خوبی می‌توان احساس کرد.
  2. تخته با انعطاف پذیری بالا: اگر تازه کار هستید و قرار است به تازگی رشته ورزشی اسکی را شروع کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما از این مدل استفاده نمائید. این تخته مناسب افراد سبک وزن است و به وسیله آن‌ها به راحتی می‌توانید چرخش کنید.

بهترین مارک اسنوبرد اسکی:

هیچ کس نمی‌تواند با قطعیت تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک تخته اسکی به شما معرفی کند. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند، که از نظر کارایی کیفیت خیلی زیادی دارند. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای تخته اسکی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • تخته اسکی Ml-XB
  • تخته اسکی کسلر
  • تخته اسکی برتون
  • تخته اسکی گودبردز
  • تخته اسکی بلک هول
  • تخته اسکی دی سی
  • تخته اسکی نورس ویو

اسنوبرد اسکی از کجا بخریم؟

روش‌های زیادی برای خرید تخته اسکی وجود دارد که دو روش از همه معروف‌تر هستند، بنابراین در ادامه برای شما هر دو روش را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم و معایب و مزایای آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

  1. خرید حضوری: در این روش شما حتما باید از منزل یا محل کار خود خارج شده و به یک فروشگاه لوازم ورزشی مراجعه کنید و از میان مدل‌های موجود یکی را انتخاب و خریداری نمائید. لازم به دکر است در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید، زیرا جنس خریداری شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی: جدیدترین، راحت‌ترین و بی‌دردسرترین روش خرید می‌باشد. شما بدون خارج شدن از محل کار و زندگی خود می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی معتبر، از میان انبوهی از مدل‌ها جنس مورد نظر خود را خریداری کنید. در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت می‌توانید جنس مورد نطر خود را تعویض کرده یا مرجوع کنید و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کاپشن اسکی مردانه

نکات مهمی که هنگام خرید اسنو برد باید به آن‌ها توجه کنید:

  • قیمت محصول: قبل از انجام هر کاری شما باید میزان بودجه برای خرید تخته اسکی را مشخص کنید. زمانی که شما مقدار بودجه را مشخص نمائید، خود به خود مدل‌هایی را که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند را از انتخاب خود خارج می‌کنید و کار برای یک انتخاب خوب آسان‌تر می‌شود.
  • نوع محصول: اینکه شما کدام محصول را انتخاب کنید، ارتباط مستقیمی با جنس زمین و نوع فعالیت شما دارد، همچنین برای افرادی که تازه وارد این رشته ورزشی شده‌اند و تازه کار می‌باشند، یک تخته اسکی و برای افرادی که در این ورزش حرفه‌ای هستند یک مدل تخته اسکی وجود دارد. پس حتما با توجه جنس زمین پیست اسکی و نوع فعالیت خود باید تخته اسکی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • جنس محصول: به طور کلی برای ساخت این وسیله از دو نوع پلی اتیلن یعنی اکسترودد و سینترد استفاده می‌شود. اکسترودد بسیار ارزان قیمت هستند و خیلی سریع هم ترمیم می‌شوند اما متاسفانه قدرت زیادی ندارند و زود خراب می‌شوند. سینترد جنس سبک‌تر و بسیار مقاوم‌تری می‌باشد با این تفاوت که خیلی گران هستند و نیاز به رسیدگی بیشتری دارند.
  • انعطاف پذیری محصول: به طور کلی تخته اسکی‌ها یا خیلی انعطاف پذیر هستند یا خیلی خشک می‌باشند. مدل‌های انعطاف پذیر مناسب افراد سبک وزن و تازه کار می‌باشند، زیرا خیلی راحت‌تر می‌توان با آن‌ها چرخید. اما نمونه‌های خشک با انعطاف پذیری کم مناسب افراد حرفه‌ای است که لبه‌های آن باعث می‌شود در سرعت بالا ثبات بیشتری داشته باشند و برای کم کردن سرعت در سرازیری‌ها بهتر عمل می‌کنند.
  • طول تخته اسکی: شما برای انتخاب تخته اسکی با طول مناسب باید قد و وزن خود را دقیق داشته باشید. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای انتخاب تخته اسکی با طول مناسب این است که تخته را روی زمین قرار داده و روی قسمت انتهایی آن قرار بگیرید، اگر قسمت جلویی تخته بین چانه و بینی شما قرار گرفت طول تخته مناسب است. اگر به دنبال روش دقیق هستید با توجه به قد و وزن خود به جدول راهنمای خرید موجود در فروشگاه مراجعه کنید.
  • جنسیت محصول: همان طور که می‌دانید آناتومی بدن خانم‌ها با آقایان کاملا متفاوت است، بنابراین تخته اسکی مورد نظر خانم‌ها با آقایان کاملا متفاوت بوده پس هنگام خرید این وسیله به زنانه و مردانه بودن آن توجه داشته باشید، زیرا کاملا با هم تفاوت دارند. متاسفانه خیلی از خانواده‌ها برای کودک خود مدل بزرگسال را خریداری می‌کنند که یک کار اشتباه است. شما باید برای کودک خود تخته اسکی مناسب کودکان را خریداری کنید.
  • عرض تخته: همان طور که طول تخته اهمیت بالایی دارد باید به عرض تخته هم توجه داشته باشید. شما قبل از خرید تخته اسکی باید پوتین خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید با قرار دادن پوتین اسکی روی تخته عرض متناسب با پوتین خود را انتخاب کنید. مناسب‌ترین سایز برای تخته طوری است که لبه‌های پوتین از هر طرف حدود یک تا دو سانتی‌متر بیرون زده باشد. این موضوع سبب چرخش راحت در پیچ‌ها می‌شود.
  • برند محصول: همیشه به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بازار بروید، زیرا معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک جنس باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و شما با خرید آن‌ها وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید‌. از طرفی برندهای شناخته شده از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند.

روش نگهداری از اسنو برد اسکی:

  • همیشه بعد از انجام ورزش تخته اسکی خود را به وسیله یک پارچه خشک و تمیز کنید. زیرا در صورتی که لکه بزنند تمیز کردن آن‌ها کار ساده‌ای نیست.
  • هرگز تخته اسکی مورد نظر خود را به مدت طولانی جلوی نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا شکل خود را از دست می‌دهند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود.
  • اگر وزن شما زیاد است، هیچ وقت نباید از تخته اسکی نرم و انعطاف‌پذیر استفاده کنید، زیرا به راحتی شکسته می‌شوند. از این مدل نباید برای ورزش در سرازیری‌ها استفاده کرد.
  • تخته اسکی‌هایی که از جنس چوب تهیه می‌شوند را باید هر سری قبل از ورزش واکس بزنید تا آب را به خود جذب نکنند. نفوذ آب به داخل چوب باعث باد کردن و از بین رفتن چوب می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید اسنو برد مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه اسنو برد ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ اسنوبرد نیترو مدل Ncinema

اسنوبرد نیترو مدل Ncinema

مشخصات

  • وزن
    ۱۲۰۰ گرم
  • طول
    ۱۵۹ سانتی‌متر
  • عرض وسط اسنوبرد
    ۳۵ سانتی‌متر
  • عرض نوک اسنوبرد
    ۳۵ سانتی‌متر
  • عرض انتهای اسنوبرد
    ۳۵ سانتی‌متر
  • جنس روکش
    چوب کربن
  • سبک
    (All-Mountain)کوهستانی
  • جنس هسته
    چوب و کربن
  • طراحی شده برای
    آقایان
  • مناسب برای گروه سنی
    بزرگسال
  • سطح
    حرفه‌ای
  • شکل
    True Twin Shape
  • شکل انحنا
    تخت – مقعر (Flat-Rocker)
  • الگوی سوراخ پیچ
    ۴×۴
  • انعطاف‌پذیری
    متوسط

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ اسنوبرد هد مدل Kizamu LYT

اسنوبرد هد مدل Kizamu LYT

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۰۰ گرم
  • طول
    ۱۵۵ سانتی‌متر
  • عرض وسط اسنوبرد
    ۲۵ سانتی‌متر
  • عرض نوک اسنوبرد
    ۳۵ سانتی‌متر
  • عرض انتهای اسنوبرد
    ۳۵ سانتی‌متر
  • جنس روکش
    Hybrid Camber Pop
  • سبک
    سواری(Freeride)
  • جنس هسته
    چوب و کربن
  • مناسب برای گروه سنی
    بزرگسال
  • سطح
    حرفه‌ای
  • شکل
    Directional Shape
  • شکل انحنا
    محدب (Camber)
  • الگوی سوراخ پیچ
    ۴×۴
  • انعطاف‌پذیری
    سخت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید اسنو برد در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دوچرخه المپیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا