لباس ورزشی زنانهلوازم ورزشی

کفش بسکتبال زنانه، راهنمای خرید انواع کفش بسکتبال زیبا راحت و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کفش بسکتبال زنانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از ورزش‌های مورد علاقه بانوان ایرانی بسکتبال می‌باشد. این ورزش هم مثل سایر رشته‌های ورزشی نیاز به یک سری لوازم ورزشی دارد. یکی از مهم‌ترین لوازم ورزشی این رشته کفش بسکتبال زنانه است. بسکتبال یکی از ورزش‌های سرعتی می‌باشد، یعنی شما برای انجام دادن این رشته ورزشی نیاز به یک کفش مناسب دارید که با آن توانایی اجرای تمام تکنیک‌ها را داشته باشید. تفاوت اصلی کفش بسکتبال زنانه با سایر کفش‌های ورزشی در جنس کفه و زیره آن‌ها می‌باشد، در این مدل تمام ضربه ناشی از پرش ورزشکار هنگام برخورد با زمین را خنثی می‌کند. همچنین این کفش با داشتن ساقه از شکستن و پیچ خوردن مچ پای ورزشکار جلوگیری می‌کند. این کفش در میان کفش‌های ورزشی به نرمی و راحتی زیاد معروف است.

کفش بسکتبال زنانه انواع مختلفی دارد، در واقع شما باید با توجه به سبک رشته ورزشی خود نوع آن را مشخص کنید. یعنی شما برای قرار گرفتن در هر قسمت از زمین بازی به یک کفش با ویژگی‌های خاص نیاز دارید. اگر تنها سرعت عمل و اجرای تکنیک‌ها برای شما اهمیت دارد و ایمنی کفش در اولویت نیست می‌توانید کفش‌های فاقد ساق کوتاه را خریداری کنید. کفش بسکتبال زنانه ساق متوسط یک کفش میان رده است و بیشتر از مدل‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مدل علاوه بر اجرای تکنیک‌ها از ایمنی پا هم برخوردار هستید. تنها نمونه‌ای که حرفه‌ای‌ها از آن استفاده می‌کنند و برای استفاده از آن باید پایین تنه قوی و قدرتمندی داشته باشید، کفش بسکتبال زنانه ساق بلند است.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید کفش بسکتبال زنانه را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ورزشی به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع کفش بسکتبال زنانه آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید کفش بسکتبال زنانه باید به آن توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

کفش‌بسکتبال زنانه چیست و چه کاربردی دارد؟

یک کفش ورزشی که به منظور انجام بسکتبال به وسیله بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفته می‌شود. تفاوت اصلی این کفش با سایر کفش‌های ورزشی در کفه و زیره آن‌ها می‌باشد. در ورزش بسکتبال ورزشکار پرش‌های زیادی را انجام می‌دهد به همین علت باید هنگام برخورد با زمین کفه و زیره کفش ضربات ناشی از زمین به کف پای شما را خنثی کنند. این کفش معمولا ساق دار است زیرا بسکتبال یک ورزش سرعتی است و هر لحظه امکان پیچ خوردن مچ پای شما وجود دارد به همین علت ساق کفش از پای شما محافظت می‌کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کفش بسکتبال مردانه

تاریخچه بسکتبال در جهان:

کشور آمریکا بهترین بسکتبالیست‌های دنیا را دارد، شاید کشور آمریکا را بتوان اولین کشوری معرفی کرد که ورزش بسکتبال در آن شکل گرفت. امروزه این رشته ورزشی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در اوایل سال ۱۸۹۱ میلادی شخصی به نام جیمز نای اسمیت برای اولین بار این رشته ورزشی را پایه ریزی کرد تا ورزشکاران بتوانند در فصل‌های سرد سال درون سالن به این ورزش بپردازند و آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند. هر چند که قبل از آن هم این رشته در امریکای مرکزی به صورت یک بازی محلی انجام می‌شد. این ورزش در قاره اسیا ابتدا از کشور چین آغاز شد سپس به هند هم رسید.

انواع کفش بسکتبال زنانه:

  1. کفش‌بسکتبال زنانه ساق‌بلند: این کفش به علت داشتن ساق بلند به خوبی از مچ پای بازیکن محافظت می‌کند و از پیچ خوردن و شکستن مچ پا جلوگیری می‌کند. این کفش مناسب خانم‌هایی است که دارای پایین تنه قدرتمند هستند، زیرا اگر چنین فیزیک بدنی نداشته باشید ساق بلند باعث کاهش سرعت شما می‌شود. این کفش مناسب بازیکن‌های حرفه‌ای است و برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود.
  2. کفش‌بسکتبال زنانه ساق متوسط: اگر مدت زیادی است که مشغول این رشته ورزشی شده‌اید و به صورت حرفه‌ای این ورزش را انجام می‌دهید، اما از پایین تنه پرقدرتی برخوردار نیستید، پیشنهاد می‌کنم حتما از این مدل استفاده کنید. زیرا علاوه بر محافظت از مچ پای شما در برابر پیچ خوردن و شکسته شدن سرعت بازی شما را کم نمی‌کند. توجه داشته باشید اگر به سرعت بیشتر نیاز دارید و فیزیک بدنی شما جوابگوی سرعت بیشتر با این کفش نیست بهتر است نمونه ساق کوتاه را انتخاب کنید.
  3. کفش‌بسکتبال زنانه ساق کوتاه: این مدل کفش را کمتر ورزش‌کاری پسند می‌کند. زیرا از مچ پای شما محافظت نمی‌کند. اما می‌توان گفت شما با پوشیدن این کفش سرعت خود را چند برابر افزایش می‌دهید. بیشتر افراد فقط برای مسابقه از این کفش استفاده می‌کنند. اما اگر یک ورزشکار حرفه‌ای باشید خیلی کم اتفاق می‌افتد که مربی شما اجازه استفاده از این مدل کفش را به شما بدهد. زیرا در صورتی که مچ پای شما پیچ بخورد ممکن است بازی‌های بعدی را از دست بدهید. پس اگر به دنبال یک انتخاب خوب و مطمئن هستید از خرید کفش‌های ساق متوسط دریغ نکنید.

مزایای استفاده از کفش بسکتبال:

  • سرعت انجام تکنیک‌های بازیکن را چند برابر افزایش می‌دهد. یعنی شما با داشتن این کفش‌ها می‌توانید حداکثر مهارت خود را به نمایش بگذارید.
  • یکی از مشکلات رایج هنگام بازی بسکتبال پیچ خوردن و شکستن مچ پا می‌باشد. شما با خرید این کفش می‌توانید تا حد زیادی جلوی این اتفاق را بگیرید.
  • بسیار نرم و راحت می‌باشند، یعنی بعد از چند ساعت ورزش کردن با این کفش‌ها اصلا احساس خستگی و درد در ناحیه پا نخواهید داشت.
  • این ورزش در دسته ورزش‌های سرعتی قرار می‌گیرد، بنابراین بدن نسبت به ورزش‌های دیگر بیشتر عرق می‌کند به همین دلیل این کفش‌ها تنفس پذیری بالایی دارند و پا درون آن‌ها عرق نمی‌کند.

بهترین مارک کفش بسکتبال زنانه:

یکی از دغدغه‌هایی که اکثر ورزشکاران هنگام خرید کفش با آن مواجه هستند این است که بهترین مارک کفش‌بسکتبال زنانه چیست؟ در واقع هیچ کس با قطعیت نمی‌تواند یک برند خاص را به شما معرفی کند. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند و معرفی یک برند خاص تبلیغ محسوب می‌شود. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای کفش‌بسکتبال زنانه را به شما معرفی می‌کنیم.

  • کفش‌ بسکتبال زنانه ایر جردن
  • کفش‌ بسکتبال زنانه آندر آمور
  • کفش‌ بسکتبال زنانه ۳۶۱ درجه
  • کفش‌ بسکتبال زنانه نایکی
  • کفش‌ بسکتبال زنانه آدیداس
  • کفش‌ بسکتبال زنانه دیادورا
  • کفش‌ بسکتبال زنانه جوی رید
  • کفش‌ بسکتبال زنانه پیک

حتما بخوانید: راهنمای خرید توپ فوتبال

نکات مهم هنگام خرید کفش بسکتبال زنانه:

  1. قیمت محصول: بهتر است بی‌خیال مدل‌های خیلی ارزان شوید، زیرا کیفیت لازم را ندارند. البته این به معنای خرید جنس‌های گران قیمت نیست بلکه باید به جنس محصول هم توجه داشته باشید. معمولا محصولات خیلی ارزان کیفیت لازم را ندارند و خیلی سریع خراب می‌شوند، پس جنس‌های میان رده انتخاب درستی هستند.
  2. نوع کفش: کفش‌بسکتبال مدل‌های مختلفی دارد که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انتخاب مدل کفش بستگی به موقعیت شما در زمین بازی دارد که شما در چه نقشی بازی می‌کنید. در هر قسمت از زمین بازی ورزشکار یک نقش خاص را ایفا می‌کند که برای هر نقش نوع خاصی از کفش مناسب است. شما می‌توانید از میان سه نمونه ساق‌بلند، ساق متوسط و ساق کوتاه یکی را انتخاب کنید.
  3. جنس کفش: کفش بسکتبال معمولا از دو جنس معروف دوخته می‌شود. چرم طبیعی و چرم مصنوعی که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. چرم مصنوعی از نظر ظاهری شباهت زیادی به چرم طبیعی دارد اما کیفیت آن کمتر از چرم طبیعی است اما از چرم طبیعی ارزان‌تر است. چرم طبیعی ماندگاری بیشتری دارد پا درون آن کمتر بوی نامطبوع به خود می‌گیرد و با واکس زدن کاملا براق می‌شوند.
  4. سایز کفش: یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید کفش‌بسکتبال اندازه کفش می‌باشد. این کفش هم مانند سایر کفش‌های ورزشی دارای سایز بندی است. شما دقیقا باید سایز پای خود را انتخاب و خریداری کنید. کفشی را که انتخاب می‌کنید نه باید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. اگر اندازه کفش شما یک سایز بزرگ‌تر باشد دچار درد انگشت شده و کفش مدام از پای شما خارج می‌شود و اگر سایز آن کوچکتر باشد پای شما به شدت آسیب دیده و دچار تاول زدگی می‌شود.
  5. میزان اصطکاک کفش: زیره کفش‌های ورزشی معمولا استوک‌دار است که این استوک‌ها اصطکاک لازم را با سطح زمین ایجاد می‌کنند و از لیز خوردن شما حین بازی جلوگیری می‌کنند. همان طور که می‌دانید شرط اینکه ورزشکار بتواند تکنیک‌های خود را به خوبی پیاده کند، این است که تعادل لازم را روی زمین بازی داشته باشد تا بتواند توپ را به بهترین شکل ممکن کنترل نماید. برای تست اصطکاک کفش آن را روی سرامیک قرار داده و مقداری حرکت دهید.
  6. وزن کفش: بهتر است کفش‌هایی را انتخاب کنید که وزن مناسب داشته باشند. در واقع کفش شما نباید خیلی سبک یا خیلی سنگین باشد. کفش شما اگر خیلی سبک باشد، هنگام پرش و فرود آمدن روی زمین ضربه زیادی را به پای شما وارد می‌کنند. همچنین اگر وزن کفش شما خیلی سنگین باشد، پاهای شما خیلی سریع خسته شده و شاید دیگر قادر به ادامه بازی نباشید. بنابراین وزن کفش از اهمیت زیادی برخوردار است.

روش نگهداری از کفش بسکتبال:

  • همیشه کفش‌های خود را بعد از هر بار مسابقه واکس بزنید و اگر واکس خور نیست به وسیله اسپری آن‌ها را براق کنید.
  • از شستن کفش‌های خود صرف نظر کنید به خصوص اگر چرمی باشند. اگر مجبور به این کار شدید برای خشک کردن آن‌ها از نور خورشید یا خشک‌کن استفاده نکنید.
  • جوراب‌های ورزشی خود را هر روز شستشو دهید، زیرا در صورت استفاده از جوراب کثیف درون کفش هم کثیف شده و مجبور به شستشوی آن می‌شوید.
  • هرگز کفش‌های ورزشی خود را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید، این کار سبب خشک شدن و ترک برداشتن رویه کفش می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کفش بسکتبال زنانه مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های کفش بسکتبال زنانه ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ کفش بسکتبال زنانه مدل HiForce18

کفش بسکتبال زنانه مدل HiForce18

مشخصات

  • جنس
    چرم مصنوعی
  • جنس زیره
    پلی اورتان
  • کفی
    قابل تعویض
  • نحوه بسته شدن کفش
    بندی
  • ویژگی‌های تخصصی کفش
    مقاوم در برابر سایش
  • ویژگی‌های زیره
    انعطاف پذیر
  • مورد استفاده
    اسپرت
  • نگهداری
    قابل شستشو است
  • کد کالای محصول
    نایکی با برند نایکی مخمل طوسی ساقدار زنانه سفید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ کفش بسکتبال زنانه مدل AIR JORDAN 1 BKGOL-120001043

کفش بسکتبال زنانه مدل  AIR JORDAN 1 BKGOL-120001043

مشخصات

  • جنس
    جیر مصنوعی
  • جنس زیره
    ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU)
  • کفی
    قابلیت ارتجاعی
  • نحوه بسته شدن کفش
    بندی
  • ویژگی‌های تخصصی کفش
    پد محافظت از پا
  • ویژگی‌های زیره
    تخت
  • مورد استفاده
    اسپرت
  • کشور تولید کننده
    ویتنام

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ کفش بسکتبال زنانه مدل ۶۲۵

کفش بسکتبال زنانه مدل  625

مشخصات

  • جنس
    EVA (اتیلن-وینیل استات)
  • جنس زیره
    ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU)
  • کفی
    قابلیت ارتجاعی
  • نحوه بسته شدن کفش
    بندی
  • ویژگی‌های تخصصی کفش
    پد محافظت از پا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ کفش بسکتبال زنانه مدل jd کد ۰۰۱

کفش بسکتبال زنانه مدل jd کد 001

مشخصات

  • جنس
    چرم مصنوعی
  • جنس زیره
    پلی اورتان
  • کفی
    ساده
  • نحوه بسته شدن کفش
    بندی
  • ویژگی‌های تخصصی کفش
    مقاوم در برابر سایش

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ کفش بسکتبال زنانه مدل اسپرت کد C-8060

 کفش بسکتبال زنانه مدل اسپرت کد C-8060

مشخصات

  • جنس
    پارچه
  • جنس زیره
    ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU)
  • کفی
    ساده
  • نحوه بسته شدن کفش
    بندی
  • ویژگی‌های تخصصی کفش
    پد محافظت از پا
  • ویژگی‌های زیره
    انعطاف پذیر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ کفش بسکتبال زنانه مدل اسپرت کد C-8059

کفش بسکتبال زنانه مدل اسپرت کد C-8059

مشخصات

  • ارتفاع ساق
    ۲۰ سانتی‌متر
  • جنس
    پارچه
  • جنس زیره
    ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU)
  • کفی
    ساده
  • نحوه بسته شدن کفش
    بندی
  • ویژگی‌های تخصصی کفش
    پد محافظت از پا
  • ویژگی‌های زیره
    انعطاف پذیر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کفش بسکتبال زنانه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا