لوازم جانبی موتور سیکلتلوازم ورزشی

شلوار موتور سواری، راهنمای خرید شلوار موتورسیکلت سواری زمستانی

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید شلوار موتور سواری باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

اگر تازه وارد موتورسواری هستید، ممکن است تعجب کنید که آیا شلوار موتور سواری واقعا ارزش این هزینه اضافی را دارد یا خیر. منظور این است که نمی‌توانید فقط شلوار جین بپوشید، در حالی که شلوار موتور سواری مطمئناً در هنگام تصادف محافظت بیشتری ایجاد می‌کند، اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. شلوار موتور سواری با درج‌های پد دار از زانوها و باسن شما در برابر آسیب‌های ناشی از ضربه محافظت می‌کند. شلوار موتورسیکلت بدون مواد تقویت کننده فقط اندکی بهتر از شلوار جین معمولی است تا از آسیب ساییدگی جلوگیری کند. کلاه و کاپشن مهمتر از شلوار است زیرا آسیب دیدگی پاها کمتر تهدید کننده زندگی است.

برخی از آسیب‌ها بدتر از بقیه هستند. آسیب‌های سر، گردن و کمر می‌تواند شما را بکشد یا برای مادام العمر فلج کند. به همین دلیل است که استفاده از کلاه ایمنی باید اولویت شماره یک شما از نظر تجهیزات ایمنی باشد. اکثر کاپشن‌های موتور سیکلت دارای محافظ ستون فقرات هستند که علاوه بر محافظت از بازوها و بالاتنه، خطر آسیب نخاعی را کاهش می‌دهد. دست‌ها و پاها بیرون می‌آیند، بنابراین چکمه‌ها و دستکش‌ها هم مهم هستند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع بیندازیم که پوشیدن شلوار موتور سواری چه محافظتی ارائه می‌دهد و اگر این کار را نکنید، در صورت پیاده‌شدن ناخواسته در وسط سواری، چه خطراتی دارد. اغلب اوقات، شلوار آخرین وسیله محافظی است که یک سوارکار روی آن سرمایه گذاری می‌کند و این کمی مشکل است.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید شلوار موتور سواری را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع شلوار موتور سواری آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید شلوار موتور سواری باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

شلوار موتور سواری چیست و چه کاربردی دارد؟

شلوار موتورسیکلت از منسوجات مدرن مانند چرم سخت با زره و دوخت قوی تقویت شده برای ایمن نگه داشتن پوست شما در یک جلسه برنامه‌ریزی نشده با آسفالت ساخته شده است. بسیاری از آن‌ها که برای سواری به طور هدفمند ساخته شده‌اند، دارای ویژگی‌هایی مانند ساختار ضد آب و هوا، تهویه یا لوله‌های بازتابنده برای دیده شدن توسط دیگران هستند. آنچه در درجه اول شلوار موتورسیکلت را از سایر شلوارها متمایز می‌کند، محافظتی است که از شما در برابر خطرات موتورسیکلت سواری ایجاد می‌کند. هر چیزی که خود را شلوار موتورسیکلت می‌نامد باید دارای نوعی ماده یا ساختار مقاوم در برابر سایش در مناطقی باشد که معمولاً با زمین تماس دارند، مثل باسن و زانو، البته بیشتر شلوارها دارای نوعی لنت یا زره هستند. شلوارهای موتورسیکلت به طور کلی با مواد محکم‌تری نسبت به لباس‌های معمولی مانند منسوجات بادوام و چرم ساخته می‌شوند و به طور خاص باید ساختار قوی‌تری داشته باشند تا از جدا شدن درزها در یک لیزخوردن جلوگیری کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید لباس موتور سواری

آیا واقعاً به شلوار موتور سواری نیاز داریم؟

وقتی سوار موتورسیکلت می‌شویم، باید تمام بدن خود را بپوشانیم. نه فقط سر و دست، اغلب اوقات، مردم نیمه پایینی را فراموش می‌کنند. چرا یک قسمت از بدن ما اهمیت کمتری نسبت به قسمت‌های دیگر دارد. باسن، زانوها و پاهای شما همه نقاط ضربه هستند. به این معنی که همه آن‌ها به احتمال زیاد به زمین یا جسم مورد نظر برخورد می‌کنند. اگر تصادف کنید، اینطور نیست که باسن، زانوها و پاهای شما به اندازه بقیه بدن شما در معرض آسیب قرار ندارند. پوشیدن شلوار می‌تواند از لگن و زانوهای شما محافظت کند. حداقل هر شلواری را که خریداری می‌کنید، باید دارای زره درجه CE باشد. بهتر از آن، زره‌های دارای رتبه EN است. درست مانند یک کاپشن، شلوار نه تنها شما را در برابر ضربه محافظت می‌کند، بلکه در برابر سایش نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد. هنگامی که هوا سردتر یا مرطوب‌تر از حد انتظار شما پیش می‌رود، می‌توانند ضد باد، ضد آب و گرم باشند.

انواع شلوار موتور سواری:

شلوار موتور سیکلت در دو مدل اصلی وجود دارد: آرام یا مخصوص تور و ورزشی یا مسابقه‌ای. احتمالاً قبلاً می‌دانید که کدام یک بیشتر برای شما جذابیت دارد. یک استثنا در اینجا شلوار جین موتور سواری است که در طیف وسیعی از برش‌ها موجود می‌باشد، درست مانند لباس‌های روزمره خیابانی.

  1. شلوار موتورسیکلت آرامش یا مخصوص تور: برای روزهای طولانی و مایل‌های طولانی طراحی شده و برای تناسب آرام یا گردش در میان شلوارهای پارچه‌ای کامل رایج است. یک شلوار موتور سواری فنی اغلب از برش پهن‌تر و صاف‌تر برای تناسب با سیستم‌های آستر استفاده می‌کند. در این مدل شلوار در بالای چکمه قرار می‌گیرد.
  2. شلوار موتورسیکلت مناسب ورزش یا مسابقه‌ای: تناسب اسپرت یا مسابقه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد. این شلوار به گونه‌ای طراحی شده که زره را در مقابل بدن موتور سوار نگه می‌دارد تا بتواند در صورت تصادف کار خود را انجام دهد. شلوارهای اسپرت در بیشتر موارد باید داخل چکمه قرار بگیرند، اگرچه برخی استثناها وجود دارد.

صرف نظر از اینکه با کدام لباس می‌روید، شلوار موتورسیکلت نباید حرکت شما را خیلی محدود کند یا باعث ناراحتی قابل توجهی شود. هنگام ایستادن، قسمت بالای زره باید دقیقاً روی زانوی شما قرار گیرد. وقتی سوار موتور سیکلت هستید با خم شدن به جای خود حرکت می‌کند. شلوار موتور خود را با هر وسیله‌ای که استفاده می‌کنید امتحان کنید تا مطمئن شوید که همه با هم کار می‌کنند. این امر مخصوصاً برای موتور سواران خاکی که از محافظ زانو زیر شلوار خود استفاده می‌کنند بسیار مهم است.

مزایای استفاده از شلوار موتور سواری:

  • شلوار موتورسیکلت علاوه بر محافظت از شما در برابر ضربه و آسیب‌های ناشی از سایش در هنگام تصادف، می‌تواند شما را در برابر عوامل نیز محافظت کند. به دلیل پارچه‌های مقاوم در برابر سایش و مقاوم در برابر حرارت که در اکثر شلوارهای موتورسیکلت استفاده می‌شود. به عنوان مثال: هنگامی که موتورسیکلت را روی پای خود می‌اندازید، از شما در برابر سوختگی ناشی از لوله اگزوز داغ و سوزان محافظت می کنند.
  • اکثر شلوارهای موتورسیکلت ضد آب هستند، به این معنی که پاها و سایر قسمت‌های شما را در هوای مرطوب و سرد، خشک و گرم نگه می دارند. هیچ چیز بدتر از لباس‌های خیس در یک موتور سواری طولانی در زیر باران نیست. با این حال، همه شلوارها مقاومت یکسانی ندارند. به همین دلیل است که من همیشه در یک سفر طولانی باید یک کت بارانی اضافی به همراه داشته باشید.
  • در موتورسیکلت، شما همچنین در معرض اشیاء پرنده مانند حشرات و سوسک‌ها قرار دارید که می‌توانند بسیار سخت باشند و سنگ‌هایی که توسط کامیون‌های روبروی پرتاب می‌شوند، قرار می‌گیرید. شلوار با محافظ ضربه تا حد زیادی از برخورد پرتابه‌هایی که به پاهای شما اصابت می کند، می‌کاهد.
  • شلوار موتورسیکلت نیز برای کمک به تهویه طراحی شده است تا شما را در هوای گرم راحت تر نگه دارد. اکثر شلوارها دارای دریچه‌های هوا هستند که با تغییر اعتدال می‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد.

انواع شلوار موتور سواری بر اساس جنس:

اگر جنس شلوار شما چرم نیست، پس نساجی است. تولید کنندگان شلوار موتور سواری از طیف گسترده‌ای از مواد نساجی برای افزودن ویژگی‌ها و استایل به شلوار خود استفاده می‌کنند. در میان شلوارهای نساجی، سه دسته اصلی را می‌توانید در نظر بگیرید: شلوار موتور سیکلت جین، شلوار موتورسیکلت مشبک و شلوار موتورسیکلت پارچه‌ای کامل.

  1. شلوار موتور سیکلت جین: شلوار جین مخصوص موتور سواری یک پیشرفت نسبتاً جدید در صنعت می‌باشد و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سوارکاران خیابانی امروزی است. اینجاست که شلوار جین موتور سواری با استایل غیر رسمی و محافظت پنهان خود وارد می‌شود. اکثر شلوارهای جین موتور سواری برای سواری با سرعت کم یا فقط برای گشت و گذار در اطراف بهینه شده‌اند. به سواری شهری یا رفت و آمد فکر کنید. شما شلوار جین موتور سواری را در پیست نخواهید دید. یک شلوار جین موتور سواری خوب ممکن است دارای زره زانو و زره باسن، به علاوه مواد مقاوم در برابر سایش مانند کولار داخلی باشد. همیشه شامل زره می‌شود، اما برای بیشتر سواری‌های اطراف شهر، شما را ایمن‌تر از شلوار جین معمولی به‌طور مشابه سبک‌سازی می‌کنند.
  2. شلوار موتور سیکلت مشبک: برای موتور سواری در هوای گرم، شکست دادن یک شلوار مشبک موتور سواری سخت است. مانند کاپشن‌های مشبک، این شلوارها دارای پانل‌های مشبک بزرگی هستند که جریان هوا را بهبود می‌بخشد و مواد بسیار سخت‌تری در مناطق بحرانی دارد. استایل غیر رسمی شلوار جین موتور سواری از بین رفته است. در ازای آن، راحتی برتر، گزینه‌های ضد آب و هوای بیشتر و محافظت مناسب برای سواری طولانی‌تر دریافت می‌کنید. با توجه به آن همه تهویه، شما می‌خواهید از این شلوار برای هر نوع سواری در هوای سرد صرف نظر کنید و به خاطر داشته باشید که مش به اندازه سایر منسوجات بادوام نیست، بنابراین می‌خواهید برای موتور سواری با سرعت بالا سطح بالایی داشته باشید.
  3. شلوار موتورسیکلت پارچه‌ای کامل: شلوار نساجی کامل بیشترین محافظت و ویژگی را از هر گزینه نساجی ارائه می‌دهد. اینجا جایی است که چند فصلی واقعی، ضد آب، آسترهای حرارتی، مواد فتیله‌ای و موارد دیگر را خواهید یافت. آن‌ها بهتر می‌توانند تصادفات با سرعت بالا را نیز مدیریت کنند. برای استفاده در خیابان یا خارج از جاده، باید بتوانید یک جفت منسوجات کامل پیدا کنید تا دقیقا نیازهای شما را برآورده کند. اما هنگامی که به سمت پیست می روید، زمان خرید چرم است.
  4. شلوار موتورسیکلت چرمی: چرم استاندارد طلایی برای محافظت در هنگام حرکت سریع با موتور سیکلت است. به همین دلیل تمام چیزی است که هر روز در پیست خواهید دید. مهمتر از همه، دوام چرم آن را به انتخابی عالی در مواقعی که تصادف با سرعت بالا ممکن است تبدیل می‌کند. در حالی که کت‌های چرمی در تمام رشته‌های موتور سواری یافت می‌شوند. شلوارهای چرمی تقریباً همیشه توسط موتور سواران ورزشی به همین دلیل پوشیده می شوند. باز هم، شلوارهای چرمی بسیار بادوام و بسیار گرم هستند، بنابراین سواری خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق شلوارهای چرمی برای استفاده در موتورسیکلت‌های اسپورت هستند، معمولاً دارای یک پیش منحنی تهاجمی می‌باشند که به هنگام موتورسواری در حالت تاک کمک می‌کند. چند استثنا در این مورد وجود دارد که در درجه اول بازار را هدف قرار می‌دهد. فقط توجه داشته باشید که شلوارهای چرمی سبک اسپرت واقعاً برای استفاده در طیف محدودی از موتورسیکلت‌ها طراحی شده‌اند و ممکن است برای انواع دیگر موتور سواری مناسب نباشند.

شلوار موتور سواری ازچه موادی ساخته می‌شود؟

  • جین: پارچه جناغی پنبه‌ای محکم و ضخیم است. ضخامت جین بر اساس وزن یک یارد بر اساس اونس اندازه‌گیری می‌شود هر یک یارد جین ۱۴ اونس وزن دارد. به دلیل مقاومت کم در برابر سایش برای موتور سواری توصیه نمی شود.
  • آرامید: دسته‌ای از الیاف مصنوعی مقاوم در برابر حرارت که از چرخاندن پلیمرهای خاص به فیبر جامد از یک ترکیب شیمیایی مایع ساخته می‌شود.
  • کولار: یک الیاف آرامید مصنوعی سبک وزن با استحکام کششی بسیار بالا ۵ برابر قوی‌تر از فولاد است. به دلیل استفاده از آن در زره بدنه شناخته می‌شود، اکنون به دلیل خواص مقاوم در برابر سایش و گرما در تولید شلوار موتور سیکلت استفاده گسترده‌ای دارد.
  • نایلون بالستیک: یک پارچه مصنوعی سخت و ضخیم که به دلیل استحکام و مقاومت در برابر سایش به عنوان یک ماده محافظ در تولید شلوار موتور سیکلت استفاده می‌شود. شلوارهای نساجی اغلب از نایلون بالستیک ساخته می‌شوند.
  • پارچه Keprotec: پارچه ترکیبی مصنوعی مقاوم در برابر سایش، ساخته شده توسط شرکت سوئیسی Schoeller است. طراحی شده برای تکرار مقاومت در برابر ساییدگی و پارگی چرم، اما با راحتی و تنفس بیشتر، این ترکیبی اختصاصی از آرامیدها است که شامل کوردورا و کولار می‌باشد.
  • زره واکنشی: زره‌ای که در حالت استراحت نرم و انعطاف‌پذیر است، اما در اثر ضربه از طریق تغییرات در سطح مولکولی، مانند زره D3O، بسیار سفت و سخت می‌شود.
  • زره سخت: زره پلاستیکی سفت و سخت که در مناطق پر برخورد استفاده می‌شود. معمولاً با مواد نرم‌تر مانند فوم ضربه‌گیر برای جذب ضربه و راحتی لایه‌بندی می‌شود.
  • جنس Gore-Tex: خطی از مواد ضد آب و قابل تنفس که عمدتاً از PTFE گرم شده و کشیده ساخته شده‌اند. با این حال، کنوانسیون نامگذاری گور به مواد یا فناوری خاصی اشاره نمی‌کند، بلکه به سطح خاصی از عملکرد اشاره دارد. Gore-Tex غشای ضد آب برتر است که در انواع شلوارهای موتورسیکلت در همه شرایط آب و هوایی استفاده می‌شود.

کدام شلوار موتور سواری مناسب سبک سواری شما است:

پس از تعیین موادی که می‌خواهید شلوار شما از آن ساخته شود و ویژگی‌هایی که می‌خواهید شلوار موتورسیکلت سواری شما ارائه دهد، می‌توانید با تصمیم‌گیری اینکه کدام مدل شلوار مناسب استایل سواری شما است، جستجوی خود را به پایان برسانید.

شرکت‌های تولیدکننده لوازم موتورسیکلت، ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مواد مختلف بسیاری را در این چهار سبک کلی از شلوار موتور سواری ترکیب کرده‌اند.

  • شلوار موتور سیکلت خیابانی یا مسابقه
  • شلوار موتور سیکلت مناسب تور
  • شلوار موتور سیکلت کروزر یا کژوال
  • شلوار موتور سواری خاکی

مدلی را انتخاب کنید که هر چیزی را که می‌خواهید در یک شلوار موتور سواری جمع کند.

  1. شلوار موتور سیکلت خیابانی یا مسابقه: شلوار موتورسیکلت خیابانی یا مسابقه‌ای برای موتور سوارانی که سریع و تهاجمی در جاده یا پیست حرکت می‌کنند، مناسب‌ است. بالاترین سطح محافظت آن چیزی است که می‌خواهید، اینها بهترین نوع شلوار برای شما هستند.
  2. شلوار موتور سیکلت تورینگ: شلوار موتور سیکلت توریستی برای موتور سوارانی که دوست دارند روزهای طولانی را در انواع آب و هوا در فصول مختلف سپری کنند مناسب است. این نوع شلوار، راحتی و تطبیق پذیری زیادی را در طول روز را به شما ارائه ‌دهد.
  3. شلوار موتور سیکلت کروزر: شلوار موتور سیکلت کروزر به گونه‌ای ساخته شده که موتورسیکلت سبک کروزر را که بسیاری از موتورسواران ترجیح می‌دهند و همچنین سبک سواری آرام مرتبط با چنین موتورسیکلت‌هایی ساخته شده‌ است.
  4. شلوار موتور سیکلت سواری خاکی: شلوار موتور سیکلت سواری خاکی به گونه‌ای طراحی شده که محافظت عالی و حرکت نامحدود لازم برای مسیرهای خاکی یا مسیرهای تهاجمی پر از اکشن را ارائه دهد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستکش موتور سواری

نکات مهم برای خرید شلوار موتور سواری:

  • کمربند، آویز یا نوار چسب: بیشتر شلوارها از کمربند یا نوار چسب برای سفت کردن کمر استفاده می‌کنند. اما برای برخی از موتور سواران، به هم زدن همه چیز دور کمرشان ناراحت کننده است به خصوص در هوای سرد که لباس‌های زیادی از جمله کت گرم می پوشند. بنابراین آنها ممکن است استفاده از آویز را انتخاب کنند. اگر این انتخاب شماست، به دنبال دکمه‌های آویز روی هر شلواری که در نظر دارید بگردید. اگر هیچ دکمه‌ای وجود نداشته باشد، دوختن آن‌ها کار مهمی نیست.
  • ضد آب بودن: آیا شما موتور سواری هستید که هر شرایط آب و هوایی موتور سواری می‌کنید. که از توقف و کشیدن وسایل بارانی در هنگام بد شدن هوا متنفر هستید، اگر چنین است شلوارهای موتور سواری را که با موادی مانند گورتکس پوشانده شده را بررسی کنید.
  • بسته‌های سرآستین: آیا شلوار شما محکم روی یا داخل چکمه‌هایتان قرار می‌گیرد و با سرعت‌های بالا در جای خود باقی می‌ماند. اگر شلوارتان را روی چکمه‌هایتان می‌پوشید، مطمئن شوید که سرآستین‌ها محکم می‌مانند و از ورود باد و آب جلوگیری می‌کنند. آن‌ها باید محکم روی چکمه‌های شما پایین بیاورند یا برای سفت کردن سرآستین‌ها، بسته‌های داخلی داشته باشند.
  • زیپ شلوار: مطمئن شوید که یک زیپ محکم در حال حرکت و هر جا دیگری دارید که از آن در هر شرایطی استفاده می‌شود. مانند کناره‌های پاها برای دسترسی آسان یا روی سرآستین‌ها برای سفت کردن آن ناحیه در اطراف چکمه هایتان. به علاوه، یک دریچه باید هر زیپ را بپوشاند تا ورود باد و آب را مسدود کند.
  • جیب‌ها: حتی اگر کت موتورسیکلت شما جیب های زیادی داشته باشد، داشتن یک یا دو جیب در شلوار مناسب است که بتوانید به راحتی با دستکش در آن‌ها دست کنید. بهترین جیب‌ها دارای درب‌هایی هستند که باران را از بین می‌برد و از افتادن کیف یا کلید یا هر چیز دیگری جلوگیری می‌کند.
  • محافظت در برابر ضربه و سایش: در صورت بروز تصادف، زانوها، باسن و حتی صندلی شما در معرض آسیب ناشی از ضربه زیاد و ساییدگی هستند، آن‌ها باید محافظت شوند. به دنبال شلوار موتورسیکلت سواری باشید که دارای بالشتک، زره یا حداقل تکه‌های کولار با اندازه خوب باشد که این نواحی را می پوشاند.
  • لغزنده زانو برای پیچیدن عمیق: آیا شما یک موتور سوار تهاجمی هستید که اغلب هنگام پیچیدن عمق زانوی خود را به جاده یا مسیر خم می‌کند. سپس باید به دنبال شلواری باشید که دارای لغزنده زانو باشد تا از آسیب دیدن پا حین خم شدن در پیچ‌ها جلوگیری کند.
  • پوشش و عایق: آیا شما یک موتور سوار چند فصل هستید، سپس ممکن است شلوار موتورسیکلت سواری را بخواهید که دارای آستر قابل جابجایی در هوای سرد باشد. لباس شما باید حداقل یک آستر پایه صاف داشته باشد که شما را راحت نگه می‌دارد و کشیدن نخ‌ها را آسان کند.
  • محافظت از پشت در هوای سرد: اگر نگران وزش باد سرد از زیر کت خود هستید به خصوص وقتی به جلو خم شده‌اید به دنبال پشتی بلند روی لباس خود باشید که جلوی هوای سرد را بگیرد.
  • مواد بازتابنده: درزها و یا پانل‌های انعکاسی همیشه یک ویژگی ایمنی خوب برای هر لباسی هستند. این مواد خاصیت شبرنگ دارند و در تاریکی هوا سبب دیده شدن شما می‌شوند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید شلوار موتور سواری مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های شلوار موتور سواری ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

اطلاعیه

این محصول در حال حاضر در فروشگاه دیجی کالا موجود نمی باشد، در صورت موجود شدن روی وب سایت قرار داده می شود.

مراجعه به فروشگاه دیجی کالا

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید شلوار موتور سواری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه میکرونیدلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا