ابزار برقیابزار غیر برقی

سیمان پاش، راهنمای خرید دستگاه سیمان پاش برای سیمان‌کاری

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سیمان پاش باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از ابزار مهم و ضروری برای کسانی که به کار سیمان کاری مشغول هستند، سیمان پاش می‌باشد. همان طور که می‌دانید سیمان کاری با دست یک پروسه زمان بر و خسته کننده است. اگر شما نمای بیرونی یک ساختمان را بدون دستگاه سیمان پاش سیمان کاری کنید، چیزی در حدود یک هفته زمان می‌برد. اما شما می‌توانید با خرید سیمان پاش این کار را در نصف هفته انجام دهید. شما با خرید این دستگاه دو کار را در یک هفته انجام می‌دهید و درآمد شما دو برابر خواهد شد. پس ارزش آن را دارد تا با خرید این وسیله درآمده خود را دو برابر نمائید.

سیمان کاری یکی از مشاغل ساختمانی است که به دانش و تخصص بالا نیاز دارد. از این گرفته شما باید چند سال زمان بگذارید تا در این کار استاد کار شوید. دستگاه سیمان پاش به شما کمک می‌کند تا ظرف مدت کوتاهی این حرفه را به بهترین شکل خود بیاموزید‌. کار با این وسیله بسیار ساده است، فقط کافی است ملات را درون مخزن این دستگاه بریزید و با چرخاندن یک اهرم سیمان را به بیرون پرتاب کنید. دستگاه سیمان پاش از دور ریز ملات جلوگیری می‌کند و سرعت کار شما را چند برابر می‌کند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دستگاه سیمان پاش را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این ابزار ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع دستگاه سیمان پاش موجود در بازار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دستگاه سیمان پاش باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

دستگاه سیمان پاش چیست و چه کاربردی دارد؟

این یک ابزار بادی یا مکانیکی است که دارای یک مخزن برای نگهداری ملات سیمان و یک قسمت چرخان است که با چرخاندن آن اهرم یا فشار دادن دکمه در نمونه بادی، ملات با سرعت از خروجی دستگاه خارج می‌شود. از این وسیله به منظور سیمان کاری سطوح مثل دیوار با سرعت بالا و بدون دور ریز استفاده می‌شود. شما با این دستگاه به راحتی می‌توانید بدون داشتن تخصص و تجربه در این زمینه یک سیمان کار حرفه‌ای شوید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ماله بنایی

انواع دستگاه سیمان پاش:

این دستگاه هم مانند سایر ابزارآلات ساختمانی انواع مختلفی دارد، شما می‌توانید با توجه به سبک کار و نیاز شغلی خود بکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. پس بیائید تا با هم مدل‌های مختلف این دستگاه را بررسی کنیم:

  1. سیمان پاش دستی: ارزان‌ترین نمونه این دستگاه است که عمل پاشش ملات را با قدرت چرخش مکانیکی دست انجام می‌دهد. این دستگاه مقدار کمی از ملات را در خود جای می‌دهد بنابراین برای پروژه‌های کوچک مناسب است. البته فراموش نکنید که این دستگاه نیاز به برق ندارد و برای مکان‌هایی کاربرد دارد که دسترسی به برق وجود ندارد.
  2. سیمان پاش بادی: برای استفاده از این مدل شما به یک پمپ باد نیاز دارید تا آن را با شیلنگ به دستگاه خود وصل کنید و سیمان را با سرعت بالا روی سطح مورد نظر خود اعمال کنید. فراموش نکنید که قیمت این مدل در مقایسه با نمونه دستی اندکی گران‌تر است. این دستگاه برای پروژه‌های ساختمانی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت کار با این دستگاه چند برابر نمونه دستی است.
  3. سیمان پاش برقی: اگر به دنبال یک یک دستگاه با سرعت بالا هستید و نمی‌خواهید برای خرید یک پمپ باد هزینه کنید به شما نمونه برقی را پیشنهاد می‌کنیم. در این دل نیرو محرکه لازم برای پاشش ملات روی سطح به وسیله برق شهری تامین می‌شود، بنابراین برای کار با این وسیله ارزشمند شما نیاز به برق شهری دارید. کار با این مدل خیلی راحت است و شما فقط باید یک دکمه را فشار دهید.
  4. سیمان پاش دیزلی: اگر در پروژه شما دسترسی به برق وجود ندارد، مثل عملیات راه سازی می‌توانید از نمونه دیزلی استفاده کنید. این دستگاه نیرو محرکه مورد نیاز خود را از طریق سوخت گازوئیل تامین می‌کند و به علت اندازه بزرگ دستگاه و سهولت در استفاده کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ناگفته نماند که قیمت آن چندین برابر مدل‌های قبلی است.
  5. سیمان پاش سقفی: اگر کار شما سیمان کاری روی سقف است شما به یک دستگاه سازگار با سقف نیازمند هستید. سیمان کاری روی سقف با دیوار متفاوت است و هر کسی قادر به انجام این کار نیست. در واقع هر سیمان کاری اعمال سیمان روی سقف را نمی‌تواند انجام دهد. اما با داشتن یک نمونه سقفی این کار بسیار ساده می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه سیمان پاش:

  • سرعت انجام پروژه نسبت به روش سنتی چند برابر افزایش پیدا می‌کند.
  • مقدار مشخصی از ملات روی سطح قرار می‌گیرد، بنابراین شما سطح یک دست‌تری خواهید داشت.
  • جا به جایی این دستگاه تا محل انجام پروژه خیلی راحت است و شما به راحتی می‌توانید آن را حمل و نقل کنید.
  • شستشوی این دستگاه خیلی ساده است، شما بعد از پایان کار با ریختن آب داخل دستگاه به راحتی می‌توانید آن را شستشو دهید.
  • دور ریز ملات در حین استفاده از این دستگاه چند برابر کمتر از روش سنتی است.
  • مدیریت مصرف آب در حین عملیات سیمان کاری و مخلوط کردن یکدست ملات داخل دستگاه چند مورد از مزایای این وسیله هستند.

بهترین مارک دستگاه سیمان پاش:

اگر بخواهیم به شما عزیزان یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک این دستگاه معرفی کنیم، شاید تا حد زیادی در حق سایر برند‌های باکیفیت موجود در بازار کم لطفی کرده باشیم، زیرا برندهای باکیفیت زیادی در بازار وجود دارد که در زمینه تولید این دستگاه فعالیت دارند، از این رو به شما عزیزان سه برند مطرح در زمینه تولید این دستگاه را معرفی می کنیم:

  • دستگاه سیمان‌کاری فیکستر
  • دستگاه سیمان‌کاری گوریلا
  • دستگاه سیمان‌کاری استاد کار

کاربرد‌های دستگاه سیمان پاش:

  • به منظور پاشش سیمان در مشاغلی مانند ساختمان سازی، ساخت تونل، ساخت سد و عملیات راه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برای پاشش یک لایه ضد آب روی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برخی مواد عایق صدا و حرارت را به وسیله این دستگاه می‌توان روی سطوح اعمال کرد.
  • ملات‌های ضد حریق را هم به وسیله این دستگاه می‌توان روی کار اعمال نمود.
  • به منظور پاشش سیمان برای پلاستر کردن دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در مواردی هم برای تزریق بتون به داخل قسمتی که دارای نشتی آب است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه استفاده از دستگاه سیمان پاش:

شما ابتدا بایستی ملات یا همان ترکیب سیمان با ماسه و… را با هم تهیه کنید، سپس ملات به دست آمده را درون مخزن دستگاه بارگیری کنید، توجه داشته باشید که بعد از بارگیری ملات درون دستگاه باید سریع آن را مورد استفاده قرار دهید، در غیر این صورت ملات درون دستگاه خشک می‌شود. سپس دستگاه را به فاصله ۵۰ سانتی متری از محل مورد نظر بگیرید و پاشش سیمان را اعمال کنید. بعد از پایان کار حتما دستگاه را با آب به خوبی شستشو دهید.

دستگاه سیمان پاش از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های مختلفی برای خرید این محصول وجود دارد، که شما از طریق هر یک از این روش‌ها می‌توانید محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. اما دو روش یعنی خرید حضوری و خرید اینترنتی بیش از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ادامه هر یک از روش‌ها را به صورت کامل به شما معرفی می‌کنیم.

  1. خرید حضوری: در این روش شما باید حتما از منزل یا محل کار خود خارج شوید و به نزدیک‌ترین فروشگاه ابزار ساختمانی مراجعه نمایید و از میان مدل‌های موجود یکی را انتخاب و خریداری کنید. در این روش شما جنس مورد نظر را از نزدیک بررسی و بلافاصله خریداری می‌کنید. متاسفانه در این روش امکان مرجوعی وجود ندارد.
  2. خرید اینترنتی سیمان پاش: یک روش خرید غیر حضوری است که شما در هر نقطعه‌ای می‌توانید جنس مورد نظر خود را خریداری کنید. تنوع محصولات در این روش فوق العاده زیاد است. متأسفانه در این روش چند روز کاری زمان نیاز است تا جنس خریداری شده را دریافت کنید. بابت خرید اینترنتی نگران نباشید، زیرا در این روش هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از جنس مورد نظر می‌توانید آن را مرجوع کنید و پول خود را پس بگیرید.

راهنمای خرید دستگاه سیمان پاش:

سیمان کاری سطوح با دست کاری سخت و زمان بر می‌باشد. شما با استفاده از سیمان پاش می‌توانید سرعت انجام پروژه خود را چند برابر کنید. شما قبل از خرید هر وسیله‌ای باید یک سری نکات را در مورد خرید آن محصول بدانید. این دستگاه هم از این قاعده مستثنی نیست و شما برای خرید دستگاه باید یک سری نکات مهم را در نظر بگیرید. پس در ادامه بیائید تا با هم چند نکته مهم را که قبل از خرید دستگاه سیمان کاری باید به آن‌ها توجه داشته باشید را با هم بررسی کنیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید فرغون بنایی

نکات مهمی که هنگام خرید سیمان پاش باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

  1. قیمت محصول: اولین و مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید این محصول باید آن را در نظر بگیرید، توجه به قیمت آن است. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، قبل از هر کاری باید میزان بودجه را در نظر بگیرید تا مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج شوند.
  2. نوع محصول: همان طور که در ابتدای این مقاله هم به آن اشاره شده این دستگاه مدل‌های مختلفی دارد. دستی، بادی، برقی و دیزلی که هر یک از این مدل‌ها مزایا و معایب خاص خود را داشتند. این شما هستید که باید با توجه به نوع نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.
  3. جنس بدنه: با توجه به اینکه تمام دستگاه‌های سیمان کاری موجود در بازار با ملات مستقیم در تماس هستند، و ماده اصلی تشکیل دهنده ملات سیمان آب است، باید دستگاهی را در نظر بگیرید که جنس بدنه آن از ورق گالوانیزه ضد زنگ باشد تا بعد از چند بار استفاده دچار زنگ زدگی نشود. از طرفی ملات خشک شده روی این جنس راحت‌تر از فلز‌های دیگر تمیز می‌شود.
  4. مکانیسم پاشش: مهمترین نکته در مورد خرید این وسیله مکانیسم پاشش بتون است. برخی به صورت دستی عمل می‌کنند یعنی شما در جایی که برق وجود ندارد می‌توانید از آن استفاده کنید. برخی برقی هستند و فقط با فشار یک دکمه کار می‌کنند، نمونه دیگر نیروی پاشش را از طریق باد تامین می‌نمایند که به پمپ باد نیاز دارند و نمونه آخر موتور دیزلی دارند که نیروی لازم جهت پاشش را فراهم می‌کند.
  5. حجم مخزن: مخزن یا باک همان قسمتی است که بتون درون آن ریخته می‌شود. هر چه حجم مخزن شما بیشتر باشد، در هر مرحله سطح بیشتری را سیمان کاری می‌کنید. البته باید توان جسمانی خود را هم در نظر بگیرید. مدل‌هایی که حجم بیشتری از ملات را دریافت می‌کنند، معمولا از وزن بیشتری برخوردار هستند و شما برای کار با آن به بدن قوی‌تری نیاز دارید.
  6. گارانتی: همیشه اجناسی را خریداری کنید که دارای گارانتی یا خدمات پس از فروش هستند. این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند. زیرا هیچ شرکتی جنس بدون کیفیت خود را ضمانت نمی‌کند، زیرا برای شرکت هزینه در بر خواهد داشت. از این گذشته اگر حین استفاده از دستگاه با مشکلی برخورد کنید، به راحتی می‌توانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کرده و آن را به صورت رایگان تعمیر یا تعویض کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید سیمان پاش مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما عزیزان، لیستی از چند مدل دستگاه سیمان پاش ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه‌ی زیر هر آیتم می‌توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ سیمان پاش استادکار مدل ۱۲۲

سیمان پاش استادکار مدل 122

مشخصات

  • وزن
    ۱۵۳۰ گرم
  • عرض تیغه
    ۱۰x15x25
  • تعداد
    ۱
  • نوع ابزار نقاشی
    سطل رنگ
  • ویژگی‌های ابزار نقاشی
    دارای بسته‌بندی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ سیمان پاش زوکو مدل Z1010

سیمان پاش زوکو مدل Z1010

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۲x22x18 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • طول دسته
    ۳۰ سانتی‌متر
  • عرض تیغه
    ۱۰
  • تعداد
    ۱
  • نوع ابزار نقاشی
    سطل رنگ
  • ویژگی‌های ابزار نقاشی
    دسته پلاستیکی
  • سایر توضیحات
    جنس ورق گالوانیزهجنس پره ها فلزی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ سیمان پاش دستی پاس  کد ۵۰۵۰R

سیمان پاش دستی پاس  کد 5050R

مشخصات

  • وزن
    ۱۵۰۰ گرم
  • عرض تیغه
    ۲۶۰x170x250
  • تعداد
    ۱
  • نوع ابزار نقاشی
    دسته
  • ویژگی‌های ابزار نقاشی
    دارای بسته‌بندی
  • سایر توضیحات
    نام دیگر این محصول تگری پاش است

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ سیمان پاش دستی مدل گوریلا کد YP-26CM

سیمان پاش دستی مدل گوریلا کد YP-26CM

مشخصات

  • وزن
    ۱۱۰۰ گرم
  • طول دسته
    ۲۳ سانتی‌متر
  • عرض تیغه
    ۲۶۵x260x160
  • تعداد
    ۱
  • نوع ابزار نقاشی
    سطل رنگ
  • ویژگی‌های ابزار نقاشی
    دسته پلاستیکی
  • سایر توضیحات
    – سیمان پاش (تگری پاش) دستی مدل ',VDGH- دارای ورق استیل- دسته گردان با روکش پلاستیک- مناسب پوشش سطوحی توسط سیمان- پره های فلزی- اقلام همراه : پیچ و مهره . واشر و… برای سر هم کردن سیمان پاش- بسیار با کیفیت در کار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ سیمان پاش استادکار مدل ۲۰۲۱

سیمان پاش استادکار مدل 2021

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۹x17x26 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۸۵۰ گرم
  • عرض تیغه
    ۱۰
  • تعداد
    ۱
  • نوع ابزار نقاشی
    دسته
  • ویژگی‌های ابزار نقاشی
    دارای بسته‌بندی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ سیمان پاش می تولز مدل YP-26CM

سیمان پاش می تولز مدل YP-26CM

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶۵x260x160 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۱۰۰ گرم
  • طول دسته
    ۲۳ سانتی‌متر
  • عرض تیغه
  • تعداد
    ۱
  • ویژگی‌های ابزار نقاشی
    دسته پلاستیکی
  • سایر توضیحات
    – سیمان پاش ( تگری پاش ) می تولز – دارای ورق استیل- دسته گردان با روکش پلاستیک- مناسب پوشش سطوحی توسط سیمان- پره های فلزی- اقلام همراه : پیچ و مهره . واشر و… برای سر هم کردن سیمان پاش- کیفیت بالا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ سیمان پاش دستی فیکستر کد ۱۱۵۰

سیمان پاش دستی فیکستر کد 1150

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۶*۲۲*۲۲ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱.۳ گرم
  • طول دسته
    ۳۰ سانتی‌متر
  • تعداد
    ۱
  • نوع ابزار نقاشی
    سطل رنگ
  • سایر توضیحات
    سیمان پاش (تگری پاش) دستی استاد کاردارای ورق استیلدسته گردان با روکش پلاستیکمناسب پوشش سطوحی توسط سیمانپره های فلزی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ سیمان پاش معمار کار مدل دیاکو

سیمان پاش معمار کار مدل دیاکو

مشخصات

  • وزن
    ۱۶۰۰ گرم
  • عرض تیغه
    ۱۸x21x25
  • تعداد
    ۱
  • نوع ابزار نقاشی
    سطل رنگ
  • ویژگی‌های ابزار نقاشی
    دارای بسته‌بندی
  • سایر توضیحات
    _ابزاری برای پاشش انواع ملات، گچ، سیمان و غیره داخل مخزن توسط نیروی دست_ این دستگاه دارای نام هایی از قبیل؛ ملات پاش، شاتکریت دستی و تگری پاش است._ دارای مخزن فلزی از جنس گالوانیزه ضخیم که خاصیت ضدزنگ و پوسیدگی دارد._ دارای دسته ثابت جهت قرار گرفتن و کنترل وزن مخزن_ دستگیره گردان باروکش پلاستیکی برای به حرکت درآوردن غلتک حاوی پره فنری_ استفاده از میله و مهره فلزی جهت تنظیم فاصله با پره‌های فلزی_ دارای غلتک استوانه‌ای که کار نگهداری و چرخش پره‌های فنری شانه‌ای شکل را بر عهده دارد._ دریچه مربعی که شامل سوراخ مربعی جهت تنظیم و پاشش روی نقطه متمرکز است._ بسته‌بندی کارتون به‌صورت مونتاژ نشده به دلیل حجم کمتر در بارگیری تولید و عرضه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ سیمان پاش دستی زیکو مدل SR50

سیمان پاش دستی زیکو مدل SR50

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۲x22x8 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰۰ گرم
  • عرض تیغه
    ۲۶۰x170x250
  • تعداد
    ۱
  • نوع ابزار نقاشی
    دسته
  • ویژگی‌های ابزار نقاشی
    دارای بسته‌بندی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه سیمان پاش در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید شلنگ توالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا