ابزار غیر برقی

پایه دریل، راهنمای خرید انواع پایه دریل کارگاهی و خانگی ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید پایه دریل باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از وسایل مهم و ضروری در کارگاه و منزل پایه دریل می‌باشد. همان طور که می‌دانید دریل وسیله‌ای است که برای سوراخ کاری سطوح مختلف به کار می‌رود. اگر برای سوراخ کردن یک سطح با دریا از پایه استفاده نکنید، دریل ممکن است مقداری جا‌به‌جا شده و محل مورد نظر را با اختلاف چند میلی‌متر سوراخ کند. بنابراین اگر کار شما به گونه‌ای است که نیاز به سوراخ کاری دقیق دارید، پیشنهاد می‌کنم حتما از پایه دریل استفاده کنید. هنگام خرید این وسیله شما باید به اندازه دریل خود توجه کنید و با توجه به اندازه دریل خود برای آن پایه تهیه نمائید. این وسیله به شما کمک می‌کند تا با چرخاندن یک اهرم دریل را به کار نزدیک کرده یا از آن دور کنید، این وسیله زمانی به کار شما می‌آید که بخواهید یک ورقه فلزی ضخیم را سوراخ نمائید. شما اهرم را طوری می‌چرخانید که با سوراخ کردن هر میلی‌متر از فلز مته بیشتر به درون فلز نفوذ پیدا کند.

اگر شما در یک تراشکاری کار می‌کنید، نیازی به توضیح نیست و خودتان استاد استفاده از این وسیله هستید. سر حرف ما با کسانی است که در مورد این وسیله آشنایی لازم ندارند و می‌خواهند برای خود یک پایه دریل خریداری کنند. لازم به ذکر است که شما برای وارد کردن فشار یکنواخت هنگام سوراخ کردن هم می‌توانید از این وسیله استفاده کنید. زیرا وارد کردن فشار دریل روی سطح مورد نظر شما قابل تنظیم است، چون فشار زیاده از حد سبب شکستن مته شده و فشار کمتر هم باعث سوراخ شدن سطح نمی‌شود. بنابراین شما برای داشتن کنترل روی فشاری که دریل به سطح وارد می‌کند نیاز به یک پایه دریل دارید. با خرید این وسیله سوراخ‌های دقیق و بدون نقص ایجاد خواهید کرد در مواردی تکان خوردن دست باعث می‌شود که سوراخ بزرگتری نسبت به اندازه مته خود ایجاد کنید.

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید که برای کارگاه یا منزل خود یک پایه دریل خریداری کنید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع پایه دریل آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید پایه دریل باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

پایه‌دریل چیست و چه کاربردی دارد؟

یک پایه فلزی قابل تنظیم بوده که دریل روی آن نصب می‌شود و به وسیله یک اهرم دریل را پایین و بالا می‌برد. از این وسیله در کارگاه‌ها برای ایجاد سوراخ‌های دقیق استفاده می‌شود. همان طور که می‌دانید برای ایجاد سوراخ در یک سطح فلزی باید مقداری دریل را روی سطح فشار دهید، این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که بدون صرف انرژی و تنها با چرخاندن یک اهرم فشار لازم برای سوراخ کردن فلز را ایجاد کنید. هنگام چرخش اولیه دریل روی یک فلز صاف مته مقداری جا‌به‌جا می‌شود که با استفاده از این پایه می‌توانید این جا‌به‌جایی را به صفر برسانید. اکثر پایه‌ها قابلیت اتصال روی گیره را دارند، بنابراین می‌توان زمان استفاده آن‌ها را روی گیره وصل کرد و بعد از انجام کار آن‌ها را برداشت.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دریل

انواع پایه‌دریل موجود در بازار:

  1. پایه‌دریل تک دسته: ارزان‌ترین و ساده‌ترین نمونه پایه موجود در ایران که بیشتر برای کارهای خانگی استفاده می‌شود. این پایه برای تبدیل دریل به سوراخ‌زن ایستاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با چرخش این دسته می‌توانید ارتفاع دریل را روی سطح مورد نظر کم و زیاد کنید. هنگام خرید این وسیله به اندازه گلویی پایه دقت داشته باشید که با دریل شما سازگاری داشته باشد. این وسیله فشار لازم جهت سوراخ کاری انواع سطح را برای شما فراهم می‌آورد.
  2. پایه‌دریل دسته دوطرفه: این پایه دارای دسته در دو طرف می‌باشد که این ویژگی باعث می‌شود محدودیت استفاده برای افراد چپ دست و راست دست را نداشته باشد. همچنین این مدل دارای یک مخزن برای خنک کاری مته است، همان طور که می‌دانید برای سوراخ کردن فلزهای ضخیم شما باید چند مرتبه حین کار مته را با روغن سرد کنید تا شکسته نشود. این مخزن روغن را در دسترس شما قرار می‌دهد تا حین کار مته را سرد نمائید. از مهم‌ترین ویژگی این مدل می‌توان به قابلیت نصب روی گیره اشاره کرد.
  3. پایه‌دریل تبدیل شونده: اگر اولویت خرید ابزار برای شما این است که ابزارهای چند کاره را خریداری کنید و با این کار در هزینه‌ها صرفه جویی کنید به شما پیشنهاد می‌کنم این مدل را خریداری کنید. در نگاه اول همان پایه معمولی است که قابلیت نصب انواع دریل را دارد، اما اگر به دفترچه راهنمای آن‌ توجه کنید، متوجه می‌شوید که علاوه بر دریل شما می‌توانید فرز‌های انگشتی را هم روی آن نصب کرده و برش‌های دقیق و منظمی را ایجاد کنید. این مدل هم می‌تواند قابلیت‌های نمونه‌های قبلی مثل نصب روی گیره و داشتن مخزن خنک کننده را هم داشته باشد‌.

مزایای استفاده از پایه دریل:

  • با این وسیله شما برای سوراخ‌کاری نیاز به صرف انرژی زیاد نخواهید داشت. بنابراین کمتر شما را خسته می‌کند.
  • دارای گلویی قابل تنظیم هستند، بنابراین شما به راحتی می‌توانید انواع دریل را روی این پایه وصل کنید.
  • اگر کار شما به گونه‌ای است که نیاز به سوراخ کاری دقیق و بدون نقص دارید، این وسیله می‌تواند برای کار شما مفید باشد.
  • بیشتر مدل‌ها دارای قابلیت نصب روی گیره هستند که به شما این امکان را می‌دهد که به صورت ثابت آن را روی میز نصب نکنید و در مواقع نیاز آن را روی گیره نصب کرده و مجدد باز کنید.

بهترین مارک پایه دریل:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک پایه‌دریل به شما معرفی کنیم، شاید تا حدی حق سایر برندهای تولید کننده این وسیله را ضایع کرده باشیم. زیرا برندهای باکیفیت زیادی در این زمینه فعالیت دارند و معرفی یک برند خاص بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای پایه‌دریل موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پایه‌دریل گریتک
  • پایه‌دریل فاین
  • پایه‌دریل مهر
  • پایه‌دریل محک
  • پایه‌دریل اکسکورت

پایه دریل از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خرید این وسیله وجود دارند که از هر کدام از روش‌ها نیز می‌توان این کار را انجام داد و یک موضوع شخصی و دلخواه است. اما از آن‌جایی که معرفی تمام روش‌ها وقت گیر بوده و شاید نیاز به یک مقاله جداگانه داشته باشد به شما دو روش را که بیشتر از روش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد را توضیح می‌دهیم.

  1. خرید حضوری: یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های خرید در جهان می‌باشد که همچنان طرفداران خاص خود را دارد. در این روش باید از محل کار یا منزل خود خارج شده و به یک فروشگاه ابزار فروشی مراجعه کنید. در این روش تنوع محصول کم بوده و در انتخاب خود باید نهایت دقت را داشته باشید. زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی: یکی از راحت‌ترین و جدیدترین روش‌های خرید در جهان می‌باشد. در این روش شما نیاز به خروج از منزل یا محل کار خود را ندارید. شما فقط کافی است به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان تنوع زیاد محصولات جنس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. نگران نباشید زیرا شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول مورد نظر خود می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی

نکات مهم هنگام خرید پایه دریل:

  1. قیمت محصول: بدون شک اولین و مهمترین نکته در مورد خرید پایه قیمت آن می‌باشد. میزان بودجه شما است که مشخص می‌کند چه محصولی را انتخاب کنید. اگر میزان بیشتری بپردازید دست شما برای خرید مدل‌های چند کاره و باکیفیت بالاتر بازتر است و هر چه میزان کمتری هزینه کنید، تنوع محصول زیادی نخواهید داشت و مجبور به خرید یک نمونه با توجه به بودجه خود می‌شوید.
  2. نوع محصول: این وسیله هم مانند سایر ابزار کارگاهی مدل‌های مختلفی دارد. این شما هستید که باید با توجه به نیاز خود یکی از مدل‌ها را انتخاب کنید. اگر دنبال یک نمونه خانگی و ارزان هستید به شما توصیه می‌کنم یک نمونه معمولی را خریداری کنید، اما اگر برای کار مداوم در کارگاه می‌خواهید بهتر است یک نمونه دسته دو طرفه و چند کاره را خریداری کنید. چند کاره بودن شما را از خرید ابزار مشابه بی‌نیاز می‌کند.
  3. جنس بدنه: در مورد وسایل غیر برقی جنس بدنه است که حرف اول را می‌زند. البته جنس‌های خوب قیمت بالاتری دارند. اگر شما با هزینه کردن مشکلی ندارید، می‌توانید یک پایه فولادی را تهیه کنید و یک عمر بدون نگرانی از آن استفاده نمائید. اما اگر مشکل بودجه دارید یک نمونه از جنس چدن هم کار شما را انجام می‌دهد. چدن یک فلز حساس به ضربه و شکننده است، پس شما نباید انتظار فشار زیاد به آن را داشته باشید.
  4. استفاده آسان: داشتن استفاده آسان از یک وسیله می‌تواند یک مزیت مهم در هنگام خرید هر وسیله‌ای باشد. همیشه وسایلی که کار کردن با آن‌ها دشوار است برای کار کردن با آن‌ها نیاز به صرف زمان بیشتری دارید. پس پیشنهاد می‌کنم برای صرف جویی در وقت خود به دنبال مدل‌هایی بروید که دارای کاربری آسان هستند و با خرید آن‌ها در زمان و هزینه تا حد زیادی صرف جویی کنید.
  5. میزان دقت دستگاه: هر چه دقت دستگاهی بیشتر باشد، شما سوراخ‌های دقیق‌تری ایجاد خواهید کرد و هر چه دقت آن دستگاه کمتر باشد، طبیعی است که دقت کمتری داشته باشد. البته هر دستگاهی به مرور بعد از چند بار استفاده دقت آن کمتر می‌شود پس اگر این وسیله دقت بالایی داشته باشد، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا از تنظیم خارج شود و دقت واقعی خود را از دست بدهد.
  6. برند محصول: همیشه به سراغ خرید برندهای معروف و شناخته شده بروید، زیرا این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند. زیرا از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک جنس معروف و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بروید، زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

روش نگهداری از پایه دریل:

  • از وارد کردن فشار بیش از اندازه به این وسیله خودداری کنید، زیرا امکان شکستن جنس‌های چدن به دور از انتظار نیست.
  • از هر پایه با توجه به توان آن کار بکشید، در صورت اضافه کاری دستگاه شما از تنظیم خارج شده و دقت خود را از دست می‌دهد.
  • این وسیله را نباید در مکان‌های مرطوب نگهداری کنید، زیرا به مرور دچار زنگ زدگی می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند.
  • چرخ دنده و قسمت‌های متحرک دستگاه را روغن کاری کنید، این کار سبب روان شدن و کارایی بیشتر وسیله می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید پایه دریل مورد نیازتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه پایه دریل ارزان، با کیفیت و پر فروش موجود در بازار ایران را برای شما جمع آوری کرده ایم. فراموش نکنید، با کلیک روی هر تصویر با زدن دکمه ی زیر هر آیتم می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ پایه دریل مقدم مدل ۲۳۱

پایه دریل مقدم مدل 231

مشخصات

  • ابعاد محصول
    ۵۰x25x17 سانتی‌متر
  • جنس
    آلومینیوم
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ۱۰
  • وزن
    ۶ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ پایه دریل مدل F110

پایه دریل مدل F110

مشخصات

  • ابعاد محصول
    ۱۸x25x45 سانتی‌متر
  • جنس
    فلز رنگ‌‎شده الکترواستاتیک
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ۷ کیلوگرم
  • نوع تجهیزات کارگاهی
    پایه
  • وزن
    ۷ کیلوگرم
  • ویژگی‌های تجهیزات فروشگاهی
    دارای صفحه فلزی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ پایه دریل ابزار سازان آریاوش مدل ۱۳

پایه دریل ابزار سازان آریاوش مدل 13

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – رنگ الکترواستاتیک- کورس: ۱۰۰ میلی‌متر- ارتفاع ستون: ۵۲ سانتی‌متر
  • ابعاد محصول
    ۵۶x16x23 سانتی‌متر
  • جنس
    فولاد
  • حداکثر فشار قابل تحمل
  • نوع تجهیزات کارگاهی
    پایه
  • وزن
    ۱۰ کیلوگرم
  • ویژگی‌های تجهیزات فروشگاهی
    قابلیت تنظیم ارتفاع

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ پایه دریل سامکو مدل YPK-046CM

پایه دریل سامکو مدل YPK-046CM

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – پایه دریل اهرمی سامکو – سایز رینگ سه نظام ۱۳ میلیمتر – دارای فنر لول قوی و مستحکم- مناسب جهت سوراخکاری های صنعتی و زیاد- جنس بدنه : چدن ریختگری شده- ارتفاع: ۴۵ سانتی‌متر- عمق سوراخ‌کاری ۶۰ میلی‌متر- قطر نگهدارنده: ۴۰ میلی‌متر- طول دسته : ۴۰ سانتی‌متر- ابعاد کفی: ۲.۵ × ۱۳ × ۱۴ سانتی‌متر
  • ابعاد محصول
    ۴۵x23x13 سانتی‌متر
  • جنس
    چدن
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ۱۳
  • نوع تجهیزات کارگاهی
    پایه
  • وزن
    ۵۴۰۰ کیلوگرم
  • ویژگی‌های تجهیزات فروشگاهی
    دارای صفحه فلزی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ پایه دریل گریتک مدل drill stand 60

پایه دریل گریتک مدل drill stand 60

مشخصات

  • ابعاد محصول
    ۱۵x23x40 سانتی‌متر
  • جنس
    آلومینیوم
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ۱۰۰
  • نوع تجهیزات کارگاهی
    پایه
  • وزن
    ۱۵۰۰ کیلوگرم
  • ویژگی‌های تجهیزات فروشگاهی
    دارای صفحه فلزی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ پایه تعویض ابزار مدل پایه دریل چدنی استار

پایه تعویض ابزار مدل پایه دریل چدنی استار

مشخصات

  • سایر توضیحات
    پایه نگهدارنده دریلسایز ۱۳سوراخکاری دقیق و آسانقابلیت نصب گیرهامکان تبدیل دریل دستی به ستونیقابلیت حمل آساندارای پیچ تنظیم جهت سوراخکاری با عمق یکسانصفحه مدرج جهت تنظیم عمق سوراخکاری و افزایش ایمنی
  • ابعاد محصول
    ۲۸x18x50 سانتی‌متر
  • جنس
    چدن
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ۱۸۰
  • نوع تجهیزات کارگاهی
    پایه
  • وزن
    ۷۸۰۰ کیلوگرم
  • ویژگی‌های تجهیزات فروشگاهی
    قابلیت تاشوندگی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ پایه دریل اریکسون کد DS001

پایه دریل اریکسون کد DS001

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – جنس پایه از فولاد و جنس لوله از استیل- ظرفیت: قطر ۴۳ میلی‌متر- طول کاری: ۶۰ میلی‌متر
  • ابعاد محصول
    ۱۵x15x40 سانتی‌متر
  • جنس
    فولاد
  • حداکثر فشار قابل تحمل
  • وزن
    ۱.۲ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ پایه دریل محک مدل ST-43/1

پایه دریل محک مدل ST-43/1

مشخصات

  • سایر توضیحات
    ارتفاع: ۵۱ سانتی‌مترعمق سوراخ‌کاری ۶۰ میلی‌مترقطر نگهدارنده: ۴۳ میلی‌مترطول دسته: ۳۶.۵ سانتی‌مترابعاد کفی: ۳ × ۱۵.۵ × ۲۱ سانتی‌متر
  • ابعاد
    ۸ × ۱۶ × ۵۱ سانتی‌متر
  • جنس
    فلز
  • نوع تجهیزات کارگاهی
    پایه
  • وزن
    ۲.۹ کیلوگرم
  • ویژگی‌های تجهیزات فروشگاهی
    دارای صفحه چوبی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید پایه دریل در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لیزر رشد موی سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا