ابزار غیر برقی

سیم لحیم، راهنمای خرید اینترنتی بهترین سیم لحیم ارزان قیمت

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سیم لحیم باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

سیم لحیم یکی از محبوب ترین ابزاز لحیم کاری است که به فروش می‌رسد و در بسیاری از صنایع از ان استفاده می‌شود. همه سیم‌های لحیم کاری یکسان ایجاد نمی‌شوند، سیم‌های مختلف برای کاربردها و دماهای مختلف مناسب هستند. سیم لحیم‌کاری نیز بسته به نوع سیمی که شما علاقه‌مند به خرید آن هستید می‌تواند به شدت متفاوت باشد. سیم‌های لحیم کاری سیم‌هایی با نقطه ذوب پایین هستند که می‌توانند همراه با آهن لحیم کاری ذوب شوند. بسته به کاربرد و دمای لحیم‌کاری، انواع مختلفی از سیم‌های لحیم کاری در بازار موجود است.

سیم های لحیم‌کاری معمولاً دو نوع مختلف دارند، سیم لحیم کاری آلیاژی سرب و سیم بدون سرب. سیم هسته رزین نیز وجود دارد که دارای یک لوله در مرکز سیم است که حاوی روغن می‌باشد. سیم لحیم سرب معمولاً از آلیاژ سرب و قلع ساخته می‌شود. قلع معمولاً با سرب استفاده می‌شود؛ زیرا دمای ذوب پایین‌تری دارد. نسبت آلیاژی آن ۶۳/۳۷ یا ۶۰/۴۰ است. هنگام کار با قطعات الکتریکی ۶۳/۳۷ بهترین گزینه خواهد بود. این بدان معنی است که این سیم لحیم کاری یک انتقال شدید بین حالت جامد و مایع در هنگام تغییر دما دارد. این خاصیت برای کاهش مفاصل سرد بسیار مفید است که معمولاً در هنگام حرکت اجزا اتفاق می‌افتد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید سیم لحیم را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع سیم لحیم آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم که هنگام خرید سیم لحیم باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش خواهیم داد.

لحیم کاری چیست؟

لحیم کاری اتصال دو سطح فلزی به صورت مکانیکی و الکتریکی با استفاده از فلزی به نام سیم‌ لحیم کاری است. لحیم کاری اتصال را محکم می‌کند تا در اثر لرزش یا سایر نیروهای مکانیکی شکسته نشود. همچنین تداوم الکتریکی را فراهم می‌کند، به طوری که سیگنال الکترونیکی می‌تواند بدون وقفه از طریق اتصال عبور کند. لحیم کاری با استفاده از آهن لحیم کاری ذوب می‌شود. Flux برای تمیز کردن و آماده سازی سطوح استفاده می‌شود، که به لحیم کاری ذوب شده اجازه می‌دهد تا جاری شود (یا “خیس”) و با سطوح فلزی پیوند بخورد.

سیم لحیم چیست و چه کاربردی دارد؟

سیم لحیم کاری یک آلیاژ فلزی قابل ذوب با نقطه ذوب بسیار پایین است تا با هویه یا تفنگ لحیم کاری ذوب شود در حالی که هنوز ویژگی‌های لازم برای پاسخگویی به کاربردهای خاص را دارد. سیم لحیم برای چسباندن قطعات فلزی به یکدیگر استفاده می‌شود و کاربردهای آن گسترده است. سیم لحیم معمولاً در الکترونیک، گرمایش، تهویه مطبوع، مکانیکی، اسپرینکلر آتش نشانی و سایر سیستم‌های مشابه و همچنین در ساخت رادیاتور، تعمیر و کار ورق فلز استفاده می‌شود. در زیورآلات و ویترای نیز کاربرد دارد. سیم لحیم باید به اندازه کافی قوی باشد تا قطعات فلزی را در کنار هم نگه دارد، اما همچنین باید در برابر اکسید شدن و سایر انواع خوردگی که در طول زمان رخ می‌دهد نیز مقاوم باشد. علاوه بر این، لحیم کاری باید دارای نقطه ذوب پایینی باشد که امکان ذوب آن را با تفنگ لحیم کاری یا مشعل فراهم کند و در عین حال به اندازه کافی چکش خوار برای حداکثر کارایی باشد. به همین دلیل، پرکاربردترین سیم لحیم کاری سیمی است که ویژگی‌های فوق را ارائه میدهد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کیت آموزشی الکترونیک

با انواع مختلف سیم لحیم کاری آشنا شوید:

امروزه انواع مختلفی از سیم لحیم‌کاری در بازار موجود است، بنابراین انتخاب سیم لحیم مناسب برای پروژه شما می‌تواند دلهره آور باشد. خوشبختانه، واقعاً فقط سه دسته اصلی سیم لحیم وجود دارد که می‌توانید از آنها برای محدود کردن جستجوی خود استفاده کنید:

  1. لحیم کاری بر پایه سرب: لحیم کاری بر پایه سرب چیزی بود که انقلاب الکترونیک را آغاز کرد. رایج ترین مخلوط، مخلوط ۶۰/۴۰ (قلع/سرب) با نقطه ذوب در حدود ۱۸۰-۱۹۰ درجه سانتی گراد است. قلع که در زبان عامیانه به عنوان لحیم نرم شناخته می‌شود، برای نقطه ذوب پایین آن انتخاب خواهد شد. در حالی که از سرب برای جلوگیری از رشد سبیل‌های قلع استفاده می‌شود. هر چه غلظت قلع بیشتر باشد، استحکام کششی و برشی بهتری دارد.
  2. لحیم کاری بدون سرب: لحیم کاری بدون سرب زمانی شروع به کار کرد که اتحادیه اروپا محدودیت گنجاندن سرب در لوازم الکترونیکی مصرفی را آغاز کرد. در ایالات متحده، تولیدکنندگان می‌توانند برای استفاده از لحیم کاری‌های بدون سرب از مزایای مالیاتی برخوردار شوند. سبیل‌های قلع را می‌توان با استفاده از تکنیک‌های جدیدتر آنیلینگ، ترکیب مواد افزودنی مانند نیکل و استفاده از پوشش‌های منسجم کاهش داد. لحیم کاری‌های بدون سرب معمولاً نقطه ذوب بالاتری نسبت به لحیم کاری معمولی دارند.
  3. لحیم کاری شار: لحیم کاری شار به عنوان یک قرقره “سیم” با یک عامل کاهنده در هسته فروخته می‌شود. شار در طول لحیم کاری آزاد می‌شود و باعث کاهش (اکسیداسیون معکوس) فلز در نقطه تماس می‌زثشود تا اتصال الکتریکی تمیزتری به شما بدهد. همچنین خواص مرطوب کنندگی لحیم کاری را بهبود می‌بخشد. در الکترونیک، فلاکس معمولا رزین است. هسته‌های اسیدی برای ترمیم فلز و لوله کشی هستند و نباید در وسایل الکترونیکی استفاده شوند.

آموزش لحیم کاری با استفاده از هویه دستی و سیم لحیم:

  • از تمیز بودن سطوحی که قرار است لحیم کاری انجام شود، اطمینان حاصل کنید.
  • هویه لحیم کاری را روشن کنید و درجه حرارت را بالاتر از نقطه ذوب لحیم کاری خود قرار دهید. دمای ۶۰۰-۶۵۰ درجه فارنهایت (۳۱۶-۳۴۳ درجه سانتی گراد) محل خوبی برای شروع لحیم کاری بر پایه سرب و ۶۵۰-۷۰۰ درجه فارنهایت (۳۴۳-۳۷۱ درجه سانتی گراد) برای لحیم کاری بدون سرب است.
  • نوک را روی سرب و نقطه تماس یا پد نگه دارید برای چند ثانیه. ایده این است که هر دو را به دمای لحیم کاری همزمان برسانید.
  • سیم‌لحیم کاری را چند بار به سرب و نقطه تماس/ پد لمس کنید تا زمانی که لحیم در اطراف سرب و تماس جریان پیدا کند.
  • اتصال لحیم کاری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح تماس و سرب پوشش کامل دارد. اگر سرب از طریق سوراخ باشد، سوراخ باید پر شود و محل اتصال لحیم کاری یک شکل هرم مانند کمی ایجاد می‌کند.
  • در صورت لزوم، سرب را با برش برشی سرب برش دهید. اتصال لحیم کاری را برش ندهید، که می‌تواند به اتصال آسیب برساند.
  • در صورت استفاده از فلاکس فعال شده با رزین، شار آبی، یا اگر زیبایی بقایای فلاکس مشکل دارد، ناحیه را با فلاکس پاک کن تمیز کنید.

چند نکته برای لحیم کاری خوب:

  • با یک سطح تمیز شروع کنید.
  • اندازه لحیم کاری سیم خود را با آنچه لحیم کاری می‌کنید مطابقت دهید.
    نوک سیم لحیم کاری خود را با آنچه لحیم کاری می‌کنید مطابقت دهید.
  • لحیم کاری و شار خود را با دقت انتخاب کنید.
  • نوک خود را تمیز و قلع دار نگه دارید.
  • دمای هویه را انتخاب کنید که به اندازه کافی گرم باشد تا به طور موثر لحیم کاری ذوب شود، اما نه خیلی گرم.
  • نوک هویه را روی سرب و نقطه تماس، پد نگه دارید تا هر دو به درجه حرارت برسند.
  • لحیم کاری را به اندازه‌ای اعمال کنید که صفحه تماس را بپوشاند و سرب را احاطه کند.
  • در صورت لزوم، سرب‌های خود را با یک برش تیز سرب برش دهید و در محل اتصال سیم‌لحیم کاری را کوتاه نکنید.
  • بقایای شار را از ناحیه لحیم کاری با یک شار پاک کن با کیفیت پاک کنید.

بهترین سایز سیم لحیم کاری:

برای کارهای الکترونیکی اولیه، یک سیم‌لحیم کاری با قطر تقریباً ۰.۷۱۱ تا ۱.۶۳ میلی متر به اندازه کافی خوب است. با این حال، قطر لحیم کاری با عدد گیج تعیین می‌شود. دانش‌آموز متوسط پایه شما با بسته‌های PDIP سوراخ کار می‌کند، بنابراین سنج‌هایی که به خوبی کار می‌کنند ۱۸، ۲۰ و ۲۱ هستند. ماندن در این محدوده احتمالاً برای مبتدیان ایده خوبی است زیرا احتمال کمتری برای ایجاد پل یا هدر دادن لحیم وجود دارد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید هویه

نکات مهمی که هنگام خرید سیم لحیم باید در نظر بگیرید:

  1. نوع لحیم کاری: نوع لحیم کاری به این اشاره دارد که شما می‌خواهید لحیم کاری چگونه باشد. آیا در قالب جامد خواهد بود؟ چسباندن؟ قرقره سیم؟ یا گلوله؟ گلوله‌ها یا سیم‌ها رایج‌ترین نوع هستند و اگر شما علاقه‌مند مبتدی به انجام کارهای خود هستید، توصیه می‌کنیم که از نوع سیمی بر پایه قرقره استفاده کنید. کار با آنها آسان تر است، نقاط ذوب بهتری دارند و اتصالات رسانای خوبی را نیز تشکیل می‌دهند.
  2. ترکیب بندی: ترکیب یک سیم‌لحیم به اجزای تشکیل دهنده لحیم کاری اشاره دارد. همانطور که در حال حاضر بحث کردیم، بسته به انتخاب پروژه شما، یک سیم‌لحیم کاری مبتنی بر سرب یا بدون سرب را انتخاب خواهید کرد. در حالی که سیم‌لحیم بدون سرب یک لحیم کاری بسیار ترجیح داده شده است، (به دلیل اینکه لحیم کاری مبتنی بر سرب ممکن است مضر باشد)، می‌توانید با لحیم مخلوط نیز استفاده کنید. نوع مخلوط لحیم کاری به اکثریت درصد قلع در لحیم کاری می‌رسد که تنها درصد کمی سرب در آنها وجود دارد. معمولاً نسبت‌ها بین ۶۰ درصد قلع تا ۴۰ درصد سرب قرار دارند، اما طیف وسیعی از لحیم‌کاری‌ها با ۶۳ درصد قلع به ۳۷ درصد سرب یا کمتر نیز وجود دارد، خودتان عاقلانه انتخاب کنید.
  3. قطر سیم: قطر سیم‌لحیم جزئیات مفصل مورد نظر، مورد نیاز و دریافتی را مشخص می‌کند. قطر بزرگتر، مفصل بزرگتر و گسترده‌تر است. اگر به دنبال اتصال دقیق و مختصر هستید (مثل برخورد با قطعات ظریف و کوچک/ میکروالکترونیک)، باید با قطر بسیار کوچک ۰.۰۰۲ اینچ یا کمتر نیز پیش بروید. برای کاربردهای گسترده تر مانند شیشه کرنش یا حتی شاید PCB های بزرگتر با عناصر بزرگتر، با قطر بزرگتر حتی ۰.۱۲ اینچ نیز پیش خواهید رفت. به طور کلی، شما می‌خواهید یک لحیم کاری با قطر ۰.۰۶۲ یا ۰.۰۳۲ اینچ برای اهداف عمومی داشته باشید.
  4. نقطه ذوب لحیم کاری: اگر از آهن لحیم کاری قدیمی یا محدود استفاده می‌کنید، باید نقطه ذوب لحیم کاری را نیز در نظر بگیرید. برخی از لحیم کاری‌ها به نقطه ذوب بالاتری نیاز دارند، به خصوص لحیم کاری بدون سرب. به همین دلیل است که اگر تفنگ لحیم کاری شما قابل خراش نیست، ممکن است به یک لحیم کاری با دمای پایین نیاز داشته باشید.
  5. اندازه قرقره: اندازه قرقره به مقدار استخری که در هر واحد خرید دریافت خواهید کرد اشاره دارد. در حالی که بیشتر قرقره‌ها بر حسب ۵۰ گرم یا ۱۰۰ گرم عرضه می‌شوند. اندازه قرقره باید فقط بر اساس استفاده شما انتخاب شود زیرا اتفاقاً لحیم کاری ماندگاری خاصی نیز دارد. مدت ماندگاری محدود با آلیاژ ساخت و محتوای شار نیز تعیین می شود. در حالی که اکثر سازندگان خرید یک لحیم کاری جدید را هر ۶ ماه پیشنهاد می کنند (لحیم کاری غیر سرب می‌تواند یک سال ماندگاری داشته باشد) اگر شما یک سرگرمی DIY هستید، می خواهید چیزی بخرید که سریع از آن استفاده کنید و نیازی به نگهداری آن نداشته باشید. بهتر است با یک قرقره ۴ یا ۵ اونسی یا برای پروژه‌های کوچکتر استفاده کنید. لطفاً به خاطر داشته باشید که سیم‌لحیم‌های مبتنی بر رزین ممکن است در طول زمان دچار تغییر ترکیب شوند.
  6. درصد قلع سرب: بسته به نیاز و کاربرد شما، درصد سرب قلع ممکن است متفاوت باشد. اگر می‌خواهید یک روکش صیقلی داشته باشید، باید لحیم کاری با نسبت سرب بیشتر را در نظر بگیرید. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید از خطرات سلامتی جلوگیری کنید، باید لحیم کاری بدون سرب را در نظر بگیرید.
  7. سرب یا بدون سرب: سیم‌لحیم کاری به طور کلی ترکیبی از فلزات است که برای بهترین قابلیت اطمینان و رسانایی انتخاب می‌شوند. سرب، که اغلب با قلع ترکیب می‌شود، از زمان آغاز به کار، پایه اصلی لحیم کاری الکترونیکی بوده است. سرب نقطه ذوب نسبتا پایینی دارد و به راحتی خیس می‌شود و جریان می‌یابد، که این فرآیند را سریع‌تر، آسان‌تر و ضد اشتباه می‌کند. به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی و بهداشتی در اطراف، فشاری برای انتقال به لحیم‌کاری بدون سرب، که اغلب ترکیبی از قلع و نقره است، وجود دارد. لحیم‌های بدون سرب نقطه ذوب بالاتری دارند و معمولاً برای دستیابی به عملکرد لحیم کاری مشابه لحیم‌های سربی، به شارهای فعال یا متمرکز بیشتری (محتوای جامدات بالاتر) نیاز دارند. برای لحیم کاری دستی معمولی، اگر به درستی انجام شود، قابلیت اطمینان بین لحیم کاری‌های بدون سرب و لحیم کاری باید تقریباً یکسان باشد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید سیم‌لحیم مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه سیم‌لحیم ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه‌ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ سیم لحیم آساهی مدل ۲۵۰G

سیم لحیم آساهی مدل 250G

مشخصات

  • سایر توضیحات
    وزن ۲۵۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ سیم لحیم آرکو مدل D1 بسته ۱۰ عددی

سیم لحیم آرکو مدل D1 بسته 10 عددی

مشخصات

  • سایر توضیحات
    قطر ۱ میلی‌متر، درصد ترکیب ۶۰% قلع و ۴۰% فلز سرب، دارای محفظه جهت استفاده آسان، کیفیت مناسب و چسبندگی بالا، ویژه‌ی کارهای الکترونیکی ظریف و دقیق و مناسب برای تعمیرات موبایل، لحیم کاری سیم و برد الکترونیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ سیم لحیم آساهی مدل singapore

سیم لحیم آساهی مدل singapore

مشخصات

  • سایر توضیحات
    این سیم لحیم ساخت کشور سنگاپور میباشد که نسبت به نمونه مالزی بسیار با کیفیت تر است

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ سیم لحیم مدل SL-110 بسته ۸۰ عددی

سیم لحیم مدل SL-110 بسته 80 عددی

مشخصات

  • سایر توضیحات
    ۸۰ عدد سیم لحیم ۲ گرمی {به طول نیم متر}

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ سیم لحیم مدل P-5 بسته ۳۰عددی

سیم لحیم مدل P-5 بسته 30عددی

مشخصات

  • سایر توضیحات
    سیم لحیم مدل P-5 بسته ۳۰عددی بسته ۳۰ عددی هر یک عدد سیم لحیم ۴ گرمی (یک متری)ابعاد ۱ حلقه سیم لحیم : ۱×۲×۲ سانتیمتر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ سیم لحیم آساهی مدل CF-10 مقدار ۲۵۰ گرم

سیم لحیم آساهی مدل CF-10 مقدار 250 گرم

مشخصات

  • سایر توضیحات
    ابعاد : ۵۰×۵۰×۴۱ میلیمتروزن : ۲۵۲ گرموزن خالص سیم لحیم : ۲۵۰ گرمآلیاژ : قلع %۶۳ – سرب %۳۷مقاوم در برابر حرارتخنثی در محلول آبدارای استاندارد صنعتی JIS-Z-3283حفره میانی سیم حاوی فلاکس یا روغن لحیمکشور سازنده : مالزی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ سیم لحیم آساهی مدل ۲۵۰G

سیم لحیم آساهی مدل 250G

مشخصات

  • سایر توضیحات
    ۲۵۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ سیم لحیم مدل SL-110 بسته ۱۰۰ عددی

سیم لحیم مدل SL-110 بسته 100 عددی

مشخصات

  • سایر توضیحات
    ۱۰۰ عدد سیم لحیم ۲ گرمی {طولی نیم متر}

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ سیم لحیم مدل رها

سیم لحیم مدل رها

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – وزن خالص بدون قرقره: ۲۵۰ گرم- وزن با قرقره: ۲۵۳ گرم- قطر: ۰.۸ میلی متر – درصد قلع و سرب : ۶۳/۳۷ دارای روغن FLUX CORE

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ سیم لحیم استانول مدل ۰.۵mm – SN63PB37 وزن ۱۰۰ گرم

سیم لحیم استانول مدل 0.5mm - SN63PB37 وزن 100 گرم

مشخصات

  • سایر توضیحات
    قطر: ۰.۵ میلی متروزن: ۱۰۰ گرمسیم قلع سرب دار ۶۳/۳۷ سری HS10پراکندگی سریع، بدون نیاز به شست و شو، فعال سازی با رزین طبیعی هالوژن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ سیم لحیم الفا مدل ۱۰۹۱۳۷۱۲۳۲۱۷

 سیم لحیم الفا مدل 109137123217

مشخصات

  • سایر توضیحات
    سیم لحیم الفا سایز ۰.۸۱ میلیمتر با در صد مواد ۶۳Sn/37Pbوزن ۱ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ سیم لحیم آساهی مدل ۰.۲۵

سیم لحیم آساهی مدل 0.25

مشخصات

  • سایر توضیحات
    این سیم لحیم ساخت مالزی است و از مرغوبیت بالایی برخوردار است

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ سیم لحیم مدل Hi وزن ۱۰۰ گرم

سیم لحیم مدل Hi وزن 100 گرم

مشخصات

  • سایر توضیحات
    درصد آلیاژ بالایی دارد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ سیم لحیم آساهی ORG-250 وزن ۲۵۰ گرم

سیم لحیم آساهی ORG-250 وزن 250 گرم

مشخصات

  • سایر توضیحات
    درصد قلع ۶۳ درصد سرب ۳۷فلاکس میانی CF-10

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ سیم لحیم ۲یویوال مدل نیکل ۰.۸MM

سیم لحیم 2یویوال مدل نیکل 0.8MM

مشخصات

  • سایر توضیحات
    ویژگی های محصول:سازنده:۲UULضخامت: ۰.۸ MM0.8mmطول:۳Mکیفیت:اورجینال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ سیم لحیم آساهی مدل ORG-250 CF-10 بسته ۴ عددی

سیم لحیم آساهی مدل ORG-250 CF-10 بسته 4 عددی

مشخصات

  • سایر توضیحات
    درصد قلع ۶۳درصد سرب ۳۷فلاکس میانی CF-10

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ سیم لحیم بهینکس مدل G250

سیم لحیم بهینکس مدل G250

مشخصات

  • سایر توضیحات
    وزن ۲۵۰ گرمقطر ۰.۸ میلیمتردرصد قلع و سرب ۶۳/۳۷دارای روغنflux core 2%کیفیت عالیسهولت در استفاده

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ سیم لحیم مدل HiFlow وزن ۱۰۰ گرم

سیم لحیم مدل HiFlow وزن 100 گرم

مشخصات

  • سایر توضیحات
    سازنده: WORLD WIDEجزئیات: سیم لحیم برند WORLD WIDE قطر ۰.۸ میلیمتر HI FLOW 60/40 حلقه ۱۰۰ گرمیآلیاژ : قلع %۶۰ و سرب %۴۰با توجه به ۶۰ درصد بودن قلع ، این کالا برای باتری سازی و سیم کش ها و در کارگاهای صنعتی برای قلع اندود کردن سیم پیشنهاد می شود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ سیم لحیم ژونگ شی مدل اکتیویتی وزن ۲۵۰ گرم

سیم لحیم ژونگ شی مدل اکتیویتی وزن 250 گرم

مشخصات

  • سایر توضیحات
    وزن خالص سیم لحیم حدود ۲۴۰ گرم قطر سیم ۰.۸ میلیمتر آلیاژ ۶۳% قلع و ۳۷% سرب کانال مرکزی سیم حاوی روغن لحیم یا فلاکس می باشد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید سیم‌لحیم در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید میز لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا