ابزار برقیابزار غیر برقی

لوله خم کن، راهنمای خرید اینترنتی دستگاه لوله خم کن ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید لوله خم کن باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

لوله خم کن نوعی از تجهیزات ساخت لوله است که برای خم کردن لوله‌ها استفاده می‌شود. این تجهیزات در انواع، ویژگی‌ها و مشخصات مختلف موجود است تا نیازهای برنامه شما را برآورده کند. برای انتخاب لوله خم کن مناسب، دانستن در مورد خم کن‌ها مهم است. همچنین مهم است که نیازهای خمشی خود را تجزیه و تحلیل کنید. در کنار این موارد، فاکتورهای زیادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد هنگام انتخاب لوله خم کن مناسب در نظر بگیرید. این پست اطلاعاتی در مورد عواملی ارائه می‌دهد که به انتخاب بهترین خم کن متناسب با نیازهای شما کمک می‌کند.

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بخواهید یک لوله را با کمک دست خم کنید، در چنین شرایطی نه تنها لوله شما خم نمی‌شود، بلکه لوله تا شده یا شکسته می‌شود. اینجا است که اهمیت داشتن یک لوله خم کن مشخص می‌شود. شاید شما به کمک یک فنر با قطر لوله بتوانید آن را خم کنید، اما مطمئن باشید که زاویه دقیقی نخواهید داشت و مدت انجام این کار مدت زیادی به طول بیانجامد. لوله خم کن است که زاویه دقیق را با سرعتی باور نکردنی به شما ارائه می‌دهد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دستگاه لوله خم کن را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این ابزار ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع دستگاه لوله خم کن موجود در بازار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید لوله خم کن باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

دستگاه لوله خم کن چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه خم لوله ماشینی است که برای خم کردن لوله‌ها طراحی شده است. معمولاً برای خم کردن لوله‌های توخالی یا جامد ساخته شده از مواد سخت به اشکال مختلف از جمله زاویه و منحنی دلخواه استفاده می‌شود. این شامل خم شدن لوله‌های آهنی، لوله‌های فولادی، لوله‌های آلیاژ آلومینیوم و غیره است. خم کن‌ها دارای چندین مزیت از جمله عملکردهای متعدد، ساختار معقول و عملکرد ساده هستند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید لوله پرچ کن

انواع لوله خم کن موجود در بازار:

  1. دستگاه خم لوله فشاری: واقعیت این است که بسیاری از ما با نوعی خمش لوله فشاری به خوبی از پس آن بر می‌آییم و به همین دلیل بر لیست ما تسلط دارند. این فرآیند به همان اندازه که می‌شود اساسی است، بخشی از لوله بر روی یک قالب فشار داده می‌شود که با اندازه آن مطابقت دارد تا زمانی که زاویه مورد نظر به دست آید. اینها واحدهای ساده و مقرون به صرفه‌ای هستند که برای ایجاد خمیدگی در طیف وسیعی از اندازه‌های لوله عالی هستند. خم کن‌های پرس در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و می‌توانند برای هر چیزی از خطوط سوخت و ترمز گرفته تا لوله های قفس رول در نظر گرفته شوند. فقط باید مطمئن شوید که می‌تواند با لوله‌های اندازه‌ای که با آن کار می‌کنید کار کند و می‌تواند زوایای مورد نیاز پروژه را ایجاد کند.
  2. دستگاه خم لوله رول کننده: خم شدن رول به اندازه خم‌کن فشاری یا چرخشی رایج نیست، اما برای استفاده در گاراژ خانگی گزینه بسیار بیشتری نسبت به خم کن چرخشی است. بر خلاف خمش پرس، از یک قالب استفاده نمی‌شود و همچنین لوله ثابت نمی‌ماند. در عوض، از میان یک سری قالب‌ها کشیده می‌شود تا زاویه مورد نظر ایجاد شود. همچنین، بر خلاف خم‌کننده‌های پرس، این خم‌ها برای خم‌های جاروبر طولانی‌تر مناسب‌تر هستند. شایان ذکر است که رول خم کن‌ها می‌توانند سیم پیچ ایجاد کنند، اما جاروهای طولانی به طور کلی برای پروژه های ساخت مانند ساخت سپر خود مفیدتر هستند.
  3. خم کن لوله روتاری یا چرخشی: هیچ دستگاه خمش چرخشی در این لیست وجود ندارد، و این چیزی نیست که گاراژ خانگی معمولی برای آن استفاده می‌کند. اینها ماشین آلات صنعتی بزرگی هستند که برای همه منظور استفاده می‌شوند. با این حال، احتمالاً به لطف سیستم‌های اگزوز تا حدودی با آن‌ها آشنا هستید. خم کن‌های چرخشی لوله‌ها را روی یک قالب می‌کشند تا به تدریج زاویه لازم را ایجاد کنند و به ویژه برای بخش‌های وسیع تر لوله مفید هستند. گاهی اوقات، این خم‌کننده‌ها با یک سنبه جفت می‌شوند، که جزئی است که در لوله قرار داده می‌شود تا در طول خم‌ها پشتیبانی ساختاری برای جلوگیری از تغییر شکل ایجاد کند. مجدداً، احتمالاً در فروشگاه خانگی خود به خم کن چرخشی نیاز نخواهید داشت، اما ما خیلی مطمئن نیستیم که دقیقاً چه کاری انجام می‌دهید.

نکاتی برای استفاده از دستگاه لوله خم کن هیدرولیکی:

پس از خرید خمش لوله باید به نکات زیر توجه کرد:

  • قبل از کار، لطفاً بررسی کنید که آیا نقاط روغن کاری دستگاه کمبود روغن دارند یا خیر، آیا دستگاه حفاظت ایمنی قابل اعتمادی دارد یا خیر، و آیا مکانیزم حرکت شل است یا خیر. یک نفر باید قبل از شروع عملیات تایید کند.
  • پمپ روغن زانویی را راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا فشار سیستم در محدوده مشخص شده است یا خیر. اگر فشار بیش از حد بالا باشد، ممکن است به اجزای هیدرولیک آسیب برساند و قدرت را هدر دهد. اگر خیلی کم باشد روی کار تاثیر می‌گذارد.
  • موقعیت و زاویه مورد نیاز قطعات را تنظیم کنید و قطعات را در طول مورد نیاز قرار دهید.
  • ریل راهنمای بلند کردن عمودی را طوری تنظیم کنید که سیلندر پرس قالب بتواند لوله آهنی را محکم ببندد.
  • اطمینان حاصل کنید که سیلندر پرس قالب گیره می‌تواند لوله آهنی را ببندد.
  • در حین کار معمولی، قطعه کار را در قالب خمشی قرار دهید، قسمت جلویی آن را با هم تماس بگیرید و قرار دهید و سوئیچ پایی را فشار دهید تا کامل شود.
  • پس از اتمام کار، جریان برق را قطع کرده و تمیزکاری و روغن کاری مناسب را انجام دهید.
  • در مواقع اضطراری هنگام کار با خمش لوله، دکمه توقف اضطراری را فشار دهید، سوئیچ چرخش را به حالت دستی بچرخانید و آن را به صورت دستی تنظیم مجدد کنید. در صورت خرابی، لطفا به موقع برای تعمیر گزارش دهید.

نحوه خم کردن دقیق لوله:

هنگام استفاده از دستگاه خمش لوله باید بسیار نگران دقت لوله باشید. برای اطمینان از صحت خم شدن لوله، ابتدا باید مواد اولیه کنترل شود. بهتر است همه لوله‌ها را از یک تامین‌کننده خریداری کنید، ترجیحا دسته‌ای مشابه، که به ثابت نگه داشتن اندازه لوله کمک می‌کند.

بنابراین چگونه می‌توان لوله را به طور دقیق خم کرد؟

  1. ابزار خم لوله مناسب را انتخاب کنید. قالب‌های خمشی مناسب را انتخاب نمایید، سرعت خم شدن لوله و نرخ تغذیه را می‌توان در سطح بالایی حفظ کرد، بنابراین دقت خم شدن لوله را می‌توان تضمین کرد.
  2. سفتی زنجیر چرخ دنده را کنترل کنید که عامل مهمی بر دقت خمش لوله است.
  3. تنظیم دقیق ابزارها می‌تواند بر سایش ابزار غلبه کند و تأثیر خوبی در بهبود دقت دستگاه خمش لوله داشته باشد.
  4. اندازه گیری زاویه خم و مداخله دستی جبران عقب فنر، این روش می‌تواند دقت تولید محصول را بهبود بخشد.
  5. دقت تطبیق لغزنده، سر خم لوله و بازوی خمشی لوله را جبران کنید. در طول استفاده طولانی مدت از دستگاه خمش لوله، سایش اجتناب ناپذیر است، اما دقت دستگاه خمش لوله را می‌توان با تعویض مقدار کمی از قطعات سایش بهبود بخشید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید آچار لوله گیر

نکات مهمی که هنگام خرید لوله خم کن باید در نظر بگیرید:

  1. اندازه لوله‌های سازگار: اگر یک دستگاه خم برای اندازه لوله‌ای که به آن نیاز دارید کار نمی‌کند، برای شما ابزار چندان خوبی نیست. بنابراین، اولین چیزی که باید اطمینان حاصل کنید این است که خمش لوله‌ای را انتخاب کنید که بتواند با قطر مناسب کار کند. خبر خوب این است که اکثر خم کن‌های لوله می‌توانند با طیف مناسبی از قطرهای مختلف لوله کار کنند. در بسیاری از موارد، مجموعه‌ای از قالب‌های قابل تعویض برای کار با آن‌ها خواهید داشت. خم کن‌های دستی زیادی وجود دارند که دارای یک قالب با چندین شیار برای قطرهای مختلف لوله هستند. با این حال، قالب‌های قابل تعویض معمولاً بهترین گزینه برای کار هستند.
  2. محدوده خمشی: چه چیزی به اندازه توانایی خم کردن لوله با اندازه مناسب مهم است؟ قرار دادن خم سمت راست در آن حداقل، خمش لوله شما می‌تواند یک خم ۹۰ درجه ایجاد کند. هنگام تشکیل خطوط ترمز، این همان چیزی است که شما را از روی بیشتر موانع، بالا و پایین می‌برد. با این حال، شرایطی وجود دارد که یک ۱۸۰ کامل در یک خم بهتر از دو زاویه راست است. صادقانه بگویم، انواع زوایایی که یک خم کن می‌تواند ایجاد کند، مشخص می‌کند که برای چه کاری مناسب است، اما این بدان معنا نیست که یکی از دیگری بهتر است. این بدان معناست که اگر شغل لوله کشی شما فراتر از کارهای عجیب و غریب اینجا و آنجا باشد، احتمالاً می‌توانید انتظار داشته باشید که روی دو خم لوله سرمایه گذاری کنید.
  3. نوع دستگاه خمش لوله را تعیین کنید: دستگاه‌های خمش لوله شامل دستگاه خمش لوله هیدرولیک نیمه اتوماتیک، دستگاه خمش لوله CNC تمام اتوماتیک و دستگاه خم لوله دو سر می‌باشد. شما باید محصولاتی را که در حال حاضر برای پردازش نیاز دارید با توجه به مواد، ضخامت و نیازهای خمشی و الزامات تولید آتی برای تعیین نوع خرید ترکیب کنید. این نه تنها بر هزینه‌های تدارکات تأثیر می‌گذارد، بلکه بر راندمان خمشی و دقت خمش نیز تأثیر می‌گذارد. هزینه ماشین‌های نیمه اتوماتیک هیدرولیک کمتر است، اما راندمان خمشی و دقت آن به خوبی خم کن‌های لوله CNC نیست. دستگاه‌های خمش لوله دو سر برای محصولات خاص مناسب تر هستند و تطبیق پذیری آن‌ها به اندازه دستگاه‌های خمش تک سر نیست.
  4. ظرفیت دستگاه را تعیین کنید: مدل ماشین مناسب را با توجه به قطر لوله، ضخامت دیواره، شعاع خمش، الزامات دقت خمشی و فرآیند خمش خم مورد نیاز تعیین کنید.
  5. کیفیت و دقت دستگاه را انتخاب کنید: پس از انتخاب مدل و پیکربندی، لازم است کیفیت ساخت دستگاه خمش لوله مانند ساختار دستگاه، کیفیت موتور، کیفیت رک و پینیون، ریل راهنما و دقت دستگاه خمش لوله را در نظر بگیرید.
  6. پایداری سیستم کنترل را بررسی کنید: سیستم CNC قلب دستگاه خم کردن لوله است و پیکربندی سخت افزاری سیستم CNC پایداری سیستم CNC و کارایی خمش لوله را تعیین می‌کند.
  7. دوام ابزار: جنس ابزار دستگاه خم لوله و طراحی آن نیز بسیار مهم است. یک ابزار خوب می‌تواند شما را قادر سازد تا خمش کاملی داشته باشید، از کیفیت خمش اطمینان حاصل کنید و در هزینه‌های آینده خود صرفه جویی کنید.
  8. یادگیری و استفاده از این عملیات آسان است: این مشکل برای کاربران بسیار نگران کننده است. برای اینکه یک شرکت سودآور باشد، دستگاه خمش لوله باید توسط اپراتور در مدت زمان کوتاهی درک شده و به طور ماهرانه‌ای با دستگاه کار کند، پیوندهای میانی انطباق و یادگیری را کاهش دهد و در نتیجه هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد.
  9. ضمانتنامه: یک تامین کننده خوب باید دستگاه خمش لوله خود را تا ۲ سال گارانتی ارائه دهد.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می‌توانید لوله‌خم کن مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما عزیزان، لیستی از چند مدل لوله‌خم کن ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه‌ی زیر هر آیتم می‌توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ فنر لوله خم کن پی اند ام مدل ۵/۸-۵

فنر لوله خم کن پی اند ام مدل 5/8-5

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۰۰x5x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • جنس
    استیل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ فنر لوله خم کن مدل S-20

فنر لوله خم کن مدل S-20

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x3x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • جنس
    گالوانیزه
  • مناسب برای لوله و اتصالات
    برق
  • سایر توضیحات
    مناسب لوله سایز ۲۰

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ فنر لوله خم کن پرشین مدل ۵-۳/۴ توکار

فنر لوله خم کن پرشین مدل 5-3/4 توکار

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۰۰x4x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۳۰۰ گرم
  • جنس
    آهن
  • مناسب برای لوله و اتصالات
    گاز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ فنر لوله خم کن مدل S_20

فنر لوله خم کن مدل S_20

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۰x2x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • جنس
    فلز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ فنر لوله خم کن مدل ۳/۸

فنر لوله خم کن مدل 3/8

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۵x2x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • جنس
    استیل ضد زنگ
  • سایر توضیحات
    فنر خم کن روکار لوله سایز ۳/۸ اینچ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ فنر لوله خم کن مدل ۱/۴

فنر لوله خم کن مدل 1/4

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۵x2x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۱۰ گرم
  • جنس
    استیل ضد زنگ
  • سایر توضیحات
    فنر خم کن روکار لوله سایز ۱/۴ اینچ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ فنر لوله خم کن آ-کرافت مدل AK-4102S مجموعه ۳ عددی

فنر لوله خم کن آ-کرافت مدل AK-4102S مجموعه 3 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۵x7x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۵۰ گرم
  • جنس
    فولاد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ فنر لوله خم کن مدل ۳/۴

فنر لوله خم کن مدل 3/4

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۵x2x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • جنس
    استیل ضد زنگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ فنر لوله خم کن پی اند ام مدل ۲-۱/۲

فنر لوله خم کن پی اند ام مدل 2-1/2

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x3x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۵۰ گرم
  • جنس
    استیل ضد زنگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ فنر لوله خم کن پرشین مدل ۵/۸

فنر لوله خم کن پرشین مدل 5/8

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۰x5x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۴۰۰ گرم
  • جنس
    آهن
  • مناسب برای لوله و اتصالات
    گاز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ فنر لوله خم کن پی اند ام مدل ۲-۳/۸

فنر لوله خم کن پی اند ام مدل 2-3/8

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x4x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۰۰ گرم
  • جنس
    استیل ضد زنگ
  • سایر توضیحات
    فنر خم کن یکی از ابزار های کارآمد برای نصابان سیستم های تهویه مطبوع مانند کولر گازی میباشد که میتوان امر لوله کشی لوله های مسی را به راحتی انجام داد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ فنر لوله خم کن پی اند ام مدل ۳-۵/۸

فنر لوله خم کن پی اند ام مدل 3-5/8

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰۰۰x4x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۳۵۰ گرم
  • جنس
    استیل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ فنر لوله خم کن پی اند ام مدل ۵-۱/۲

فنر لوله خم کن پی اند ام مدل 5-1/2

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۰۰x3x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۹۵۰ گرم
  • جنس
    استیل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ فنر لوله خم کن پی اند ام مدل ۵-۳/۴

فنر لوله خم کن  پی اند ام مدل 5-3/4

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۰x3x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰۰ گرم
  • جنس
    استیل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ فنر لوله خم کن پی اند ام مدل ۳-۳/۴

فنر لوله خم کن پی اند ام مدل 3-3/4

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰۰۰x4x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۹۵۰ گرم
  • جنس
    استیل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ فنر لوله خم کن مدل S_20

فنر لوله خم کن مدل S_20

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸۰x2x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • مناسب برای لوله و اتصالات
    برق

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ فنر لوله خم کن پرشین مدل ۵-۱/۲

فنر لوله خم کن پرشین مدل 5-1/2

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۰۰x3x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۴۰۰ گرم
  • جنس
    آهن
  • مناسب برای لوله و اتصالات
    گاز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ فنر لوله خم کن پی اند ام مدل ۲-۳/۴

فنر لوله خم کن پی اند ام مدل 2-3/4

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x3x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۱۵۰ گرم
  • جنس
    استیل ضد زنگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ فنر لوله خم کن مدل  ۳/۸ کد ۱۰

فنر لوله خم کن مدل  3/8 کد 10

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵x5x6 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰ گرم
  • جنس
    استیل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ فنر لوله خم کن مدل S-32

فنر لوله خم کن مدل S-32

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x3x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • جنس
    گالوانیزه
  • مناسب برای لوله و اتصالات
    برق
  • سایر توضیحات
    مناسب لوله سایز ۳۲

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید لوله‌خم کن در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید قیچی کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا