لوازم یدکی خودرو

دریچه گاز خودرو، راهنمای خرید انواع دریچه گاز سیمی و برقی اصلی و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دریچه گاز خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از قطعات مهم و ضروری در خودروهای انژکتوری دریچه گاز خودرو می‌باشد. این وسیله مسئول تنظیم هوای ورودی به درون موتور خودرو است. اگر این وسیله یا یکی از اجزای روی آن وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، خودرو شما یا اصلا روشن نمی‌شود و یا در صورت روشن شدن به درستی کار نمی‌کند. یکی از مشکلات شایع که در مورد عدم عمل کرد صحیح دریچه گاز خودرو خود را به درستی نشان می‌دهد، عدم گاز خوردن خودرو و یا گاز خوردن خودرو در حالت عادی است. البته همیشه دلیل خرابی خود دریچه گاز خودرو نیست و ممکن است ایراد از قطعات دیگری مانند استپر موتور، سنسور موقعیت دریچه گاز، سنسور مپ و … باشد. پس همیشه مقصر اصلی خرابی خودرو شما این قطعه نیست و باید خرابی این قطعه ثابت شود تا با قاطعیت کامل بتوانید آن را تعویض کنید. همیشه بعد از دیاگ زدن شما ممکن است با خطای این قطعه مواجه شوید که در بیشتر موارد نرم افزاری بوده و با پاک کردن خطا مشکل شما برطرف می‌شود.

در صورتی که با پاک کردن خطا بلافاصله دوباره خطای دریچه گاز داده شد، نمی‌توان به این نتیجه رسید که این قطعه معیوب بوده و نیاز به تعویض دارد و ممکن است، مشکل اصلی از کامپیوتر خودرو شما باشد و نه دریچه گاز خودرو، به همین دلیل به شما توصیه می‌کنم سریع به سراغ تعویض این قطعه نروید. زیرا علاوه بر قیمت خیلی بالای آن ممکن است، نمونه اصلی آن را هم پیدا نکنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما ترفندهایی را آموزش دهیم که از روی آن‌ها می‌توانید دریچه گاز خودرو اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. اگر علاقه زیادی به رانندگی با سرعت بالا دارید باید به این قطعه توجه خاصی داشته باشید. در موارد زیادی خرابی یا تنظیم نبودن این قطعه می‌تواند یکی از دلایلی باشد که خودرو شما به حداکثر گشتاور خود هنگامی رانندگی نمی‌رسد. توجه داشته باشید، زمانی که پدال گاز را تا انتها فشار می‌دهید، باید دریچه گاز خودرو شما به طور کامل باز شود، هر گونه زاویه و انحراف در باز شدن این قسمت در عملکرد سرعت و راه رفتن خودرو شما تاثیر دارد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به این نتیجه رسیده‌اید که دریچه گاز خودرو شما واقعا معیوب شده است و قصد خرید دریچه گاز خودرو را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این قطعه به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع دریچه گاز خودرو آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دریچه گاز خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

دریچه‌گاز خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

دریچه گاز در واقع قطعه‌ای است که مسئول تنظیم میزان گشتاور و توان خروجی خودرو را بر عهده دارد. این قطعه دارای یک شیر پروانه‌ای است که با تغییر در میزان زاویه حجم هوای ورودی به درون موتور را مدیریت می‌کند. هر چه دهانه دریچه گاز بیشتر باز شود، میزان هوای بیشتری وارد موتور شده و هر چه میزان کمتری باز شود حجم هوای ورودی به موتور هم کاهش می‌یابد. پس می‌توان این طور نتیجه گرفت که میزان هوای ورودی به موتور بر اساس میزان پاشش سوخت و توان و گشتاور خارجی موتور تنظیم می‌شود. کامپیوتر خودرو از طریق این قطعه تشخیص می‌دهد که خودرو در چه شرایطی زیر با‌ر و در چه شرایطی در حالت کارکرد عادی قرار دارد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید استپر موتور

انواع دریچه‌گاز خودرو:

  • دریچه‌گاز سیمی: تا چندی پیش تمام خودروهایی که به وسیله سازندگان خودرو تولید می‌شدند، از این مدل بهره می‌گرفتند، یعنی شیر پروانه‌ای به صورت مستقیم با سیم گاز به پدال گاز متصل می‌شد و با فشار دادن پدال با کشش در سیم گاز دریچه باز و با رها نمودن آن دریچه بسته می‌شد. یکی از مزایای این دریچه‌گاز ساده بودن تکنولوژی ساخت آن می‌باشد.
  • دریچه‌گاز برقی: امروزه در اکثر خودروهای روز دنیا از این مدل استفاده می‌شود. هیچ گونه سیم گازی در این مدل به پدال گاز و دریچه متصل نیست، بلکه این ارتباط کاملا الکترونیکی است. پدال گاز با یک سنسور میزان فشرده شدن پدال گاز را به کامپیوتر مخابره کرده و کامپیوتر هم به دریچه گاز دستور می‌دهد که چه میزان دریچه گاز باز یا بسته شود. یکی از مزیت‌های این وسیله این است که در شرایط آب و هوایی مختلف خودرو به خوبی روشن شده و کار خود را انجام می‌دهد.

اجزای تشکیل دهنده دریچه گاز خودرو:

  1. شیر پروانه‌ای: این قطعه است که اجازه می‌دهد که میزان هوا وارد موتور خودرو شما شود. به دلیل اینکه یک باله فلزی است که با تغییر زاویه آن میزان هوا به موتور خودرو کنترل می‌شود به آن شیر پروانه‌ای butterfly valve هم گفته می‌شود. در دریچه گاز مکانیکی با سیم گاز باز و بسته می‌شود و در دریچه گاز برقی به وسیله یک موتور الکتریکی این کار صورت می‌گیرد.
  2. بدنه دریچه گاز: جنس بدنه دریچه‌ گازها عموما یا پلاستیکی است که از مواد کامپوزیت تهیه شده و یا فلزی می‌باشد که در نمونه فلزی از فلز آلومینیوم ساخته می‌شود. خیلی از شرکت‌های سازنده خودرو به دلیل سبک بودن و ارزان بودن از نمونه مواد کامپوزیت استفاده می‌کنند. البته شرکت‌های معروف دنیا که رضایت مشتری در اولویت قرار دارد و نه سود بیشتر خودشان عموما نمونه فلزی را روی خودروهای خود نصب می‌کنند.
  3. سنسور موقعیت دریچه‌گاز: در خودروهایی که دارای دریچه‌گاز برقی هستند، اجرای دستور فشار دادن پدال گاز از پدال به کامپیوتر و پس از تجزیه و تحلیل به این سنسور ارسال شده تا میزان باز یا بسته بودن شیر پروانه‌ای را کنترل و مدیریت کند. این سنسور موقعیت‌های مختلف موتور نظیر حالت عادی، حالت شتاب و … را به کامپیوتر خودرو به صورت لحظه‌ای گذارش می‌کند.
  4. استپر موتور: این قطعه در دریچه‌گاز مکانیکی یا همان سیمی بیشتر به چشم می‌خورد. این قطعه در واقع نقش همان ساسات در خودروهای کاربراتوری را بر عهده دارد. یعنی اول صبح زمانی که خودرو شما سرد است، برای روشن ماندن خودرو تا هنگام گرم شدن دور موتور را مقداری بالاتر نگه می‌دارد و بعد از گرم شدن موتور دور را به حالت معمولی بر می‌گرداند. هر گونه نوسان در دور موتور مربوط به خرابی این قطعه می‌باشد.

مزایای دریچه‌گاز سیمی یا همان مکانیکی:

  • اولین و جالب توجه‌ترین مزیت این قطعه قیمت ارزان آن نسبت به نمونه برقی است به علت اقتصادی بودن این مدل روی بیشتر مدل‌ها قرار می‌گیرد.
  • به دلیل اینکه به صورت مستقیم با پدال گاز در تماس است، سرعت عمل بالاتری دارد و در واقع می‌توان گفت که اصلا کپ نمی‌کند به همین دلیل برای رانندگی در حالت اسپورت مناسب‌تر است.
  • به علت اینکه با فشار دادن پدال به صورت مستقیم زاویه پدال تغییر می‌کند، نسبت به نمونه برقی دقت بالاتری دارند.

معایب دریچه گاز مکانیکی یا همان سیمی:

  • کنترل دقیقی روی میزان هوای ورودی به موتور ندارد و بلافاصله با فشار دادن و رها کردن پدال گاز میزان هوای ورودی به یکباره تغییر می‌کند.
  • به علت اینکه تغییرات باز و بسته شدن دریچه گاز به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد، در نتیجه مصرف سوخت نیز افزایش می‌یابد.
  • این احتراق سوخت ناقص که با افزایش مصرف همراه است، حاصل آن می‌تواند افزایش میزان آلایندگی‌های خروجی از اگزوز و در نتیجه آلودگی هوا و محیط زیست باشد.

مزایای دریچه گاز برقی یا الکترونیکی:

  • میزان هوای ورودی به موتور را به صورت دقیق کنترل می‌کند که این موضوع سبب کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا می‌شود.
  • در این نمونه مصرف سوخت بسیار بهینه شده است، زیرا تغییر حالت رانندگی به یک باره صورت نمی‌گیرد و همین امر باعث کارکرد روان‌تر و مصرف سوخت کمتر می‌شود.
  • کنترل کامل روی آلاینده‌ خروجی از اگزوز و در نتیجه آلودگی کمتر هوا می‌شود. تنظیم بهتر میزان پاشش سوخت علاوه بر کاهش مصرف سوخت تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا دارد.

معایب دریچه گاز برقی یا الکترونیکی:

  • سرعت عمل پایین هنگام فشار دادن پدال گاز یا همان کپ کردن خودرو می‌باشد. کسانی که خودرو قبلی آن‌ها دریچه‌گاز مکانیکی داشته این موضوع را بیشتر احساس می‌کنند.
  • عدم تنظیم زاویه دهی دلخواه به دریچه گاز هم یکی دیگر از معایب این مدل می‌باشد. اگر در حالت درجا به خودرو خود گاز بدهید، متوجه خواهید شد که نگهداشتن دور موتور در یک دور خاص به راحتی امکان پذیر نیست.
  • قیمت ان‌ها در مقایسه با نمونه سیمی خیلی گران‌تر است به همین علت بیشتر شرکت‌های خودرو ساز برای کاهش هزینه‌های خود سعی می‌کنند از نمونه سیمی یا قدیمی استفاده کنند.

بهترین مارک دریچه گاز خودرو موجود در بازار:

هیچ گاه شخصی نمی‌تواند با اطمینان کامل یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک دریچه‌گاز به شما معرفی کند. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند. معرفی یک برند خاص به عنوان بهترین مارک بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای دریچه‌گاز خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دریچه‌گاز خودرو اچ آی سی
  • دریچه‌گاز خودرو ایرکا
  • دریچه‌گاز خودرو دیناپارت
  • دریچه‌گاز خودرو مجد
  • دریچه‌گاز خودرو ایساکو
  • دریچه‌گاز خودرو سایپا
  • دریچه‌گاز خودرو مگنت مارلی
  • دریچه‌گاز خودرو بوش
  • دریچه‌گاز خودرو OEM
  • دریچه‌گاز خودرو سامفر

دریچه گاز خودرو از کجا بخریم؟

روش‌های زیادی برای خرید این قطعه وجود دارد که معرفی کردن تک تک روش‌ها یک پروسه زمان‌بر بوده و شاید نیاز به یک مقاله جداگانه داشته باشد. به علت اینکه در این مقاله امکان این کار وجود ندارد، در ادامه مطلب به شما دو روش یعنی خرید حضوری و اینترنتی را که بیشتر از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. خرید دریچه‌گاز از فروشگاه لوازم یدکی: برای این کار شما باید از منزل و محل کار خود خارج شوید و به یک فروشگاه لوازم یدکی مراجعه کنید و دریچه‌گاز خودرو مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در این روش در انتخاب خود باید نهایت دقت را داشته باشید. زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی دریچه‌گاز: در این روش شما نیازی به خروج از منزل یا محل کار خود را ندارید، فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید و به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان انبوهی از مدل‌ها دریچه گاز خود را انتخاب و خریداری کنید. شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول مورد نظر خود می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

علائم و نشانه‌های خرابی دریچه گاز:

  • خودرو شما بد کار می‌کند و خوب گاز نمی‌خورد، دور موتور مداوم نوسان داشته و بالا و پایین می‌کند، دیاگ خطای دریچه گاز را نشان می‌دهد.
  • بالا ماندن دور موتور در حالت عادی بدون گاز دادن این علت ممکن است به دلیل خرابی استپر موتور هم باشد، دیاگ باید خطای دریچه گاز را نمایش دهد.
  • هنگام گاز دادن و رها کردن پدال گاز این عملیات با تاخیر صورت می‌گیرد. در اصطلاح عامیانه به آن کپ کردن گفته می‌شود. در این حالت دستور فشار دادن و رها کردن گاز با تاخیر صورت می‌گیرد.
  • بلافاصله بعد از توقف یا در دورهای پایین موتور خودرو شما بلافاصله خاموش می‌شود. این علت ممکن است ناشی از خرابی سنسور موقعیت دریچه گاز باشد. خطای دریچه گاز باید ثبت شده باشد.
  • خودرو شما در دور موتورهای ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ rpm حالت گرفتگی داشته باشد، می‌تواند یکی از نشانه‌های خرابی این قطعه باشد.
  • دود کردن غیر طبیعی موتور که با گاز دادن میزان دود کم و زیاد می‌شود. این مورد هم می‌تواند یکی از علت‌های خرابی دریچه گاز باشد.
  • گاز هرز خوردن و افزایش مصرف سوخت خودرو شما هم می‌تواند یکی از علت‌های خرابی این قطعه باشد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید سنسور موقعیت دریچه گاز

نکات مهم هنگام خرید دریچه گاز خودرو:

  1. قیمت دریچه‌گاز: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید دریچه گاز باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آن می‌باشد. اگر دریچه‌گاز انتخابی شما خیلی ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه در بازار بود باید به تقلبی بودن آن شک کنید. بهتر است، در مورد خرید لوازم یدکی خودرو بی‌خیال مدل‌های خیلی ارزان شوید، این محصولات معمولا تقلبی بوده و کیفیت لازم را ندارند.
  2. نوع دریچه‌گاز: این قطعه هم مانند سایر لوازم یدکی خودرو انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به مدل خودرو و نوع کامپیوتر آن دریچه گاز مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. هرگز نمی‌توان از دریچه‌گاز برقی برای خودرویی که دریچه‌گاز آن سیمی یا مکانیکی است، استفاده کرد. زیرا از نظر کامپیوتری با هم متفاوت هستند. حتی اگر دریچه گاز خودرو شما پلاستیکی است، شما مجاز به استفاده از نمونه فلزی نخواهید بود.
  3. جنس بدنه: جنس بدنه دریچه‌گازهای موجود در بازار با یکدیگر متفاوت است. اگر بخواهیم از نظر جنس مدل‌های این محصول را با یکدیگر مقایسه کنیم، دارای دو نمونه پلاستیکی که از مواد کامپوزیتی و نمونه فلزی که از فلز آلومینیوم ساخته می‌شود، دسته بندی نمود. نمونه پلاستیکی ارزان‌تر از فلزی است و بر اثر مواد شیمیایی دچار خوردگی نمی‌شود. اما نسبت به تغییرات آب و هوایی خیلی حساس است.
  4. دریچه‌گاز برقی یا مکانیکی: شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که واقعا دریچه گاز مکانیکی بهتر است یا برقی، این بستگی به نوع رانندگی شما دارد. اگر اسپورت رانندگی می‌کنید، نوع مکانیکی مناسب‌تر است زیرا سریع و بدون تاخیر کار می‌کند و قیمت ارزان‌تری دارد. اما نمونه برقی دقیق‌تر بوده و مصرف سوخت شما کاهش پیدا می‌کند. زیرا میزان هوای ورودی به موتور را دقیق و به موقع انجام می‌دهد به همین علت هوا را کمتر آلوده می‌کنند.
  5. نمونه بوش یا زیمنس: این بستگی به ای سی یو خودرو شما دارد که کدام برند از این قطعه را انتخاب کنید. اگر خودرو شما یکی از مدل‌های ای سی یو بوش را دارد، حتما باید دریچه‌گاز بوش را خریداری کنید و اگر ای سی یو شما زیمنس است، شما مجبور به خرید دریچه‌گاز زیمنس خواهید بود. البته این موضوع فقط در مورد دریچه‌گاز برقی صدق می‌کند. شما برای نمونه‌های مکانیکی می‌توانید از هر برندی به دلخواه خود استفاده کنید.
  6. برند محصول: همیشه برندهایی را انتخاب و خریداری کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند و در صورت خراب شدن می‌توانید از خدمات پس از فروش آن‌ها استفاده کنید. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک محصول معروف و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

روش نگهداری از دریچه گاز خودرو:

  • یکی از اصلی‌ترین علت‌های خرابی دریچه‌گاز باز کردن این قطعه می‌باشد، پس اگر می‌خواهید هیچ وقت دچار خرابی نشود، آن را باز نکنید.
  • از شستشوی موتور خودرو صرف نظر کنید، شستن موتور علاوه بر آسیب رساندن به کوئل، ای سی یو و سیم کشی به دریچه‌گاز هم آسیب می‌زند به خصوص اگر برقی باشد.
  • هرگز این قطعه را درون بنزین یا تینر شستشو ندهید، زیرا باعث خراب شدن آن می‌شود، بهترین کار شستشوی این قطعه با اسپری مخصوص است.
  • بر خلاف تصور خیلی از افراد دریچه‌گاز همیشه باید تمیز و برق افتاده باشد، اگر چنین بود لوله‌های بخار روغن موتور به آن متصل نمی‌شد، بخار روغن سبب روان کاری این قطعه می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید دریچه گاز خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه دریچه گاز خودرو ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ چرخدنده دریچه گاز برقی خودرو مدل ۰۱۰ مناسب برای سمند

چرخدنده دریچه گاز برقی خودرو مدل 010 مناسب برای سمند

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ دریچه گاز ایرکا مدل DHZ–770 مناسب برای پراید یورو ۴

دریچه گاز ایرکا مدل DHZ--770 مناسب برای پراید یورو 4

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • سایر توضیحات
    دریچه گاز مناسب برای یورو ۴شرکت ایران کاربراتور فول

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ دریچه گاز ایرکا مدل DPZ–750 مناسب برای پراید

دریچه گاز ایرکا مدل DPZ--750 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • سایر توضیحات
    دریچه گاز – مدل زیمنس شرکت ایران کاربراتور فول

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ دریچه گاز برقی خودرو کروز پلاس مدل ۰۲

دریچه گاز برقی خودرو کروز پلاس مدل 02

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ دریچه گاز مدل ۳۷۲-۱۱۰۷۰۱۱CA مناسب برای ام وی ام ۱۱۰

دریچه گاز مدل 372-1107011CA مناسب برای ام وی ام 110

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    ام وی ام ۱۱۰
  • سایر توضیحات
    ام وی ام ۱۱۰ ۳ سیلندر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ دریچه گاز کد ۳۷۶۵۱۰۰-EG01 مناسب برای ولکس C30

دریچه گاز کد 3765100-EG01 مناسب برای ولکس C30

مشخصات

  • سایر توضیحات
    دریچه گاز گریت وال ولکس C30

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ دریچه گاز ایرکا مدل DPS-750 مناسب برای پراید

دریچه گاز ایرکا مدل DPS-750 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • سایر توضیحات
    دریچه گاز – مدل ساژم شرکت ایران کاربراتور فول

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ دریچه گاز ایرکا مدل DHR-750 مناسب برای رانا

دریچه گاز ایرکا مدل DHR-750 مناسب برای رانا

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • سایر توضیحات
    دریچه گاز مناسب برای رانا و ۲۰۶ تیپ ۵شرکت ایران کاربراتور فول

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ دریچه گاز خودرو دیاکو مدل sagem-dpn5121 مناسب برای پراید

دریچه گاز خودرو دیاکو مدل sagem-dpn5121 مناسب برای پراید

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    وانت پیکان
  • سایر توضیحات
    مناسب برای پراید ساژم (قدیمی) و پیکان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ دریچه گاز ایرکا مدل DHS-880 مناسب برای پژو ۴۰۵

دریچه گاز ایرکا مدل DHS-880 مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • سایر توضیحات
    دریچه گاز – مدل ساژم شرکت ایران کاربراتور فول

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ دریچه گاز ایرکا مدل DHZ-880 مناسب برای پژو ۴۰۵

دریچه گاز ایرکا مدل DHZ-880 مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • سایر توضیحات
    دریچه گاز – مدل زیمنسشرکت ایران کاربراتور فول

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ چرخ دنده دریچه گاز برقی فصنا مدل Bosch1001 مناسب برای پژو ۲۰۶

چرخ دنده دریچه گاز برقی فصنا مدل Bosch1001 مناسب برای پژو 206

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶
  • سایر توضیحات
    قطر بیرونی چرخ دنده حدود ۴.۵ سانتی متر و ارتفاع آن ۲ سانتی متر می باشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ چرخ دنده دریچه گاز بوش خودرو قطعه سازان کبیر مدل CHR-206-30457 مناسب برای پژو ۲۰۶

چرخ دنده دریچه گاز بوش خودرو قطعه سازان کبیر مدل CHR-206-30457 مناسب برای پژو 206

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دریچه گاز در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید رژگونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا