ابزار سلامت

پالس اکسیمتر، راهنمای خرید دستگاه اندازه‌گیری اکسیژن خون و ضربان قلب

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید پالس اکسیمتر باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از تجهیزات مهم و ضروری در هر خانه‌ای پالس اکسیمتر یا همان دستگاه سنجش ضربان قلب و اندازه‌گیری اکسیژن خون می‌باشد. به وسیله این دستگاه شما می‌توانید از وضعیت سلامت بدن خود آگاه شوید. همان طور که می‌دانید میزان ضربان قلب در زمان استراحت با زمانی که در حال انجام فعالیت بدنی هستید متفاوت است. اگر شما بخواهید از سلامت قلب خود مطلع شوید باید یک دستگاه پالس اکسیمتر داشته باشید تا به وسیله آن میزان ضربان قلب خود در دو حالت را اندازه گرفته و با استاندارد ضربان قلب یک انسان سالم مقایسه کنید. با این روش شما می‌توانید از سلامت قلب خود اطمینان حاصل نمائید. همچنین دستگاه پالس اکسیمتر پارامترهای حیاتی دیگر مانند میزان اکسیژن محلول در خون را نیز اندازه‌گیری می‌کند که کاربردهای زیادی دارد.

پالس اکسیمتر به شما کمک می‌کند تا از سلامت ریه‌های خود با خبر شوید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا کردن که جهان دچار همه‌گیری کرونا شد. همان طور که می‌دانید هزینه تست‌های PCR معروف به چوب پنبه بسیار بالا می‌باشد و ممکن است شخص موقع دادن تست به این ویروس مبتلا شود، زیرا معمولا افراد علامت‌دار تست می‌دهند. بهترین کار برای اینکه متوجه شویم به این بیماری مبتلا شده‌ایم یا خیر اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون با دستگاه پالس اکسیمتر است. معمولا زمانی که شما به این بیماری مبتلا می‌شوید با درگیر شدن ریه‌ها میزان اکسیژن خون شما به شدت کاهش پیدا می‌کند. بعضی مواقع قبل از بروز علائم بیماری با درگیر شدن ریه‌ها سطح اکسیژن خون کاهش می‌یابد که می‌توان با دستگاه پالس اکسیمتر به این موضوع مهم پی‌برد و درمان را سریع شروع کرد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به سلامتی خود اهمیت می‌دهید یا در منزل بیمار کرونایی دارید و نگران از دست رفتن ریه‌های او هستید و به همین منظور قصد خرید پالس اکسیمتر را دارید اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل بر خورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع دستگاه پالس اکسیمتر آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید پالس اکسیمتر باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

پالس اکسی‌متر چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاهی است که روی انگشت دست، پا و یا لاله گوش نصب شده و بعد از مدت چند ثانیه میزان ضربان قلب و میزان اکسیژن اشباع خون را روی صفحه نمایش دیجیتالی نمایش می‌دهد. همان طور که نی‌دانید میزان اکسیژن نرمال در خون انسان ۹۵ تا ۹۷ درصد می‌باشد زمانی که میزان اکسیژن خون به ۹۰ درصد می‌رسد زنگ خطر به صدا در می‌آید و نشان از یک بیماری حاد در بدن است. در بیشتر مواد مشکلات ریوی که می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد، علت اصلی کاهش سطح اکسیژن در خون می‌باشد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تب سنج دیجیتالی

انواع مدل‌های دستگاه پالس اکسی‌متر:

  1. پالس اکسی‌متر ثابت: این دستگاه معمولا کنار تخت بیمار قرار می‌گیرد و به وسیله پرامپ و سیم به انگشت بیمار متصل می‌شود و روی نمایشگر کنار تخت بیمار پارامترهای مختلف مانند ضربان قلب و میزان اکسیژن محلول در خون را نمایش می‌دهد و پرستار به صورت لحظه‌ای علائم بیمار را چک می‌کند.
  2. پالس اکسی‌متر جنینی: این مدل برای تشخیص سلامت جنین مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که می‌دانید از یک پالس‌ ‌اکسی‌متر معمولی نمی‌توان سلامت یک جنین تازه متولد شده را تشخیص داد. زیرا اندازه حسگرهای این دستگاه به اندازه‌ای نیست که از طریق انگشت خیلی کوچک نوزاد پارامتر‌ها را اندازه‌گیری کند به همین دلیل برای سنجس سلامت نوازاد تازه به دنیا آمده از پالس اکسی‌متر جنینی استفاده می‌کنند.
  3. پالس اکسی‌متر انگشتی: هر دو نمونه بالا در مراکز پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل در واقع کوچک‌ترین دستگاه اندازه گیری ضربان قلب و اکسیژن خون می‌باشد. روی خود دستگاه یک نمایشگر دیجیتالی دارد که پارامتر‌های مهم را نمایش می‌دهد. این دستگاه نیاز به سیم ندارد و به وسیله باتری کار می‌کند. در واقع قیمت آن از همه ارزان‌تر بوده و معمولا برای مطب پزشک و منزل بیشتر از این دستگاه استفاده می‌شود.

روش تشخیص بیماری کرونا با استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر:

در واقع بیماری کرونا اولین عضوی را که آلوده می‌کند ریه‌ می‌باشد، زمانی که ریه فرد به ویروس آلوده می‌شود، بسته به میزان درگیر شدن ریه‌ها به ویروس سطح اکسیژن خون کاهش پیدا می‌کند. در مواردی دیده می‌شود بیمار بدون هیچ علامت خاصی دچار درگیری ریوی شده است. یکی از راه‌های ارزان و موثر برای پی بردن به درگیر شدن ریه‌ها به ویروس استفاده از دستگاه پالس اکسی‌متر است. البته قبل از استفاده از دستگاه برای اطمینان از صحت تست باید موارد زیر را رعایت کنید تا تست شما نتیجه درستی داشته باشد. اگر به نتیجه تست با دستگاه اطمینان ندارید می‌توانید سی‌ تی اسکن ریه را انجام دهید.

مواردی که ممکن است در نتیجه تست اختلال ایجاد کنند؟

معمولا اشخاصی که دارای بیماری آنمی، فیستول وریدی، اختلالات عروقی، فشار خون بالا هستند ممکن است نتیجه تست برای آن‌ها اشتباه شود. همچنین در مواردی لاک ناخن، دمای غیر عادی بافت، تابش نور مستقیم خورشید و محکم قرار دادن پروب روی عضو هم می‌تواند باعث نتیجه اشتباه در آزمایش شود. بنابراین هنگام استفاده از دستگاه رعایت این موارد می‌تواند باعث رسیدن به نتیجه درست‌تر و واقعی‌تر شود.

موارد استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر:

  • برای تشخیص افرادی که دچار آپنه تنفسی هستند، این افراد در هنگام خواب دچار وقفه یا قطع ناگهانی نفس در خواب می‌شوند.
  • برای بررسی سلامت دستگاه ونتیلاتور برای افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی و ریوی شدید هستند.
  • در مواردی برای سنجش توان جسمانی فرد حین انجام حرکات ورزشی سنگین هم ممکن است از این دستگاه استفاده شود.
  • در بیمارانی که در حال اکسیژن تراپی هستند در روز‌های اولیه درمان می‌توان متوجه میزان تاثیرگذاری درمان شد.
  • بررسی میزان تاثیری که دارو برای درمان مشکلات ریوی دارد، در صورت بهبود اکسیژن خون یعنی درمان موثر بوده است.
  • از طریق این دستگاه می‌توان اکسیژن خون را اندازه گرفت و متوجه شد، فرد توانایی نفس کشیدن را دارد یا باید آن را به دستگاه تنفس مصنوعی وصل کرد.

بهترین مارک دستگاه سنجش اکسیژن یا پالس اکسیمتر:

برندهای با کیفیت زیادی وجود دارند که در زمینه تولید این دستگاه فعالیت می‌کنند، امکان ندارد شما شخصی را پیدا کنید که به شما تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک پالس اکسی‌متر به شما معرفی کند. اگر چنین شخصی را پیدا کردید، مطمئن باشید که این فرد تبلیغ می‌کند و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای دستگاه پالس اکسی‌متر را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پالس اکسی‌متر بریسک
  • پالس‌ اکسی‌متر بیورر
  • پالس اکسی‌متر اکیوریت
  • پالس اکسی‌متر جامپر
  • پالس اکسی‌متر چویسمد
  • پالس اکسی‌متر اکسی واچ
  • پالس اکسی‌متر ولکس
  • پالس اکسی‌متر کریتیو
  • پالس اکسی‌متر مایکرو لایف

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی

نکات مهم هنگام خرید پالس اکسیمتر:

  1. قیمت دستگاه: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید دستگاه پالس اکسی‌متر باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آن است. شما باید قبل از هر کاری میزان بودجه را برای خرید دستگاه مشخص کنید. با مشخص شدن مقدار بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برایتان آسان می‌شود.
  2. نوع دستگاه: این دستگاه مدل‌های مختلفی دارد که شما باید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر دستگاه را برای بیمارستان و مراکز درمانی می‌خواهید بهتر است پالس اکسی‌متر ثابت را انتخاب کنید. اگر برای تشخیص سلامت جنین به این دستگاه نیاز دارید باید پالس اکسی‌متر جنینی را انتخاب کرده و برای منزل و مطب پزشک باید نمونه‌های انگشتی باتری خور را انتخاب کنید، چون استفاده از آن‌ها راحت است.
  3. نوع تغذیه: همان طور که می‌دانید پالس اکسی‌متر یک دستگاه الکترونیکی است و برای استفاده از آن به انرژی الکتریکی نیاز داریم. پالس اکسی‌مترهای ثابت که معمولا در بیمارستان از آن‌ها استفاده می‌شود، با برق شهری تغذیه می‌شوند البته برخی مدل‌ها نیز دارای آداپتور هستند و مستقیم به برق شهری متصل نمی‌شوند. مدل‌های خانگی که کوچکترین نوع پالس اکسی‌متر هستند به وسیله باتری روشن می‌شوند و به برق نیاز ندارند.
  4. چند کاره بودن: همان طور که می‌دانید این یک وسیله برای سنجش میزان اکسیژن اشباع در گلبول‌های قرمز خون است. اما برخی از مدل‌ها علاوه بر اندازه‌گیری میزان اکسیژن توانایی اندازه‌گیری ضربان قلب را دارند. برخی از ورزشکاران حین انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین نیاز به اندازه گیری ضربان قلب دارند به همین دلیل شما باید بسته به نیاز خود دستگاهی را انتخاب کنید که توانایی سنجش آن تست را داشته باشد.
  5. دقت دستگاه: شاید مهم‌ترین نکته در مورد خرید این دستگاه دقت آن می‌باشد. فراموش نکنید که تمام کارایی این دستگاه منوط به دقت آن می‌باشد. پس هر چه دستگاه دقت بالاتری داشته باشد، ارزش خرید بیشتری دارد. توجه داشته باشید که اگر دستگاه خریداری شده شما دقت لازم را نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد. پس همیشه به خاطر پرداخت مقدار بیشتری از پول یک دستگاه به درد نخور خریداری نکنید.
  6. سیستم خاموشی خودکار: یکی از مواردی که باید هنگام خرید دستگاه به آن توجه داشته باشید داشتن سیستم خاموشی خودکار است. برخی افراد بعد از استفاده از دستگاه فراموش می‌کنند که دستگاه خود را خاموش کنند و بعد از چند روز که متوجه می‌شوند که باتری دستگاه تمام شده و قابل استفاده نیست. بنابراین شما بهتر است، مدل‌هایی را خریداری کنید که دارای سیستم خاموشی خودکار هستند. این مدل‌ها در صورت فراموش کردن بعد از چند دقیقه خاموش می‌شوند.
  7. هشدار دهنده صوتی: یکی از ویژگی‌های جالب این دستگاه اعلام میزان اکسیژن به صورت صوتی است، این ویژگی مناسب افراد بی‌سواد و نابینا می‌باشد. البته برخی مدل‌ها زمانی که ضربان قلب و میزان اکسیژن خون از حد نرمال بالاتر می‌رود، با یک آلارم شما را از خطری که شما را تهدید می‌کند آگاه می‌کنند. پس سیستم هشدار دهنده صوتی یکی از ویژگی‌های جالبی است که یک پالس اکسی‌متر می‌تواند داشته باشد.

روش نگهداری از دستگاه پالس اکسیمتر:

  • اگر مدت زمان زیادی قرار است از دستگاه استفاده نکنید، باتری‌های آن را خارج کرده و دستگاه را در دمای اتاق نگهداری کنید.
  • هرگز دستگاه را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید، این کار علاوه بر پایین آوردن دقت دستگاه ممکن است باعث آسیب رسیدن به صفحه نمایش آن شود.
  • این دستگاه هم دارای برد الکترونیکی است پس نباید آب و مواد ضد عفونی کننده وارد آن شود زیرا باعث آسیب دیدن دستگاه می‌شود.
  • دستگاه را دور از دسترس کودکان قرار دهید، زیرا به ضربه حساس هستند و ممکن است برای همیشه آن‌ها را خراب کنند. فراموش نکنید که گارانتی شامل ضربه نمی‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید پالس اکسیمتر مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای پالس اکسیمتر ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ پالس اکسیمتر زنیتمد مدل F02T/B

پالس اکسیمتر زنیتمد مدل F02T/B

مشخصات

  • روش سنجش
    اپتومتریک دیجیتالی
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ پالس اکسیمتر بیورر مدل PO 80

پالس اکسیمتر بیورر مدل PO 80

مشخصات

  • سایر مشخصات
    – دارای قابلیت ضبط مداوم در طول ۲۴ ساعت- استفاده‌ی بدون درد- مناسب برای ورزش‌های در اتفاعات بالا مثل اسکی، کوه‌نوردی و هوانوردی- قابلیت شارژ شدن از طریق پورت USB- امکان تنظیم روشنایی صفحه در ۳ حالت
  • روش سنجش
    میزان اکسیژن محلول در خون و ضربان قلب
  • اقلام همراه
    – کمربند

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ پالس اکسیمتر زنیتمد مدل F02T

پالس اکسیمتر زنیتمد مدل F02T

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۷x37x32 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۵ گرم
  • روش سنجش
    پالس
  • قابلیت‌های ابزار سنجش وضعیت
    سنجش ضربان قلب
  • امکانات ابزار
    سیستم خاموشی خودکار
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ پالس اکسیمتر جامپر مدل JPD-500D

پالس اکسیمتر جامپر مدل JPD-500D

مشخصات

  • ابعاد
    ۵×۷×۱۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    باطری ، کیف، بند
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ پالس اکسیمتر مدل RoHS01

پالس اکسیمتر مدل RoHS01

مشخصات

  • روش سنجش
    اپتومتریک دیجیتالی
  • اقلام همراه
    دو عدد باتری نیم قلمیبندآویز
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ پالس اکسیمتر جامپر مدل JPD-500E

پالس اکسیمتر جامپر مدل JPD-500E

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x25x35 میلی‌متر
  • سایر مشخصات
    – دارای سیستم خاموشی خودکار- مناسب برای بیماران ریوی- اندازه گیری میزان اکسیژن خون- اندازه گیری ضربان قلب
  • روش سنجش
    میزان اکسیژن محلول در خون و فرکانس قلب
  • اقلام همراه
    باطری ، کیف، بند
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ پالس اکسیمتر زیکلاس مد مدل CMS50D1

پالس اکسیمتر زیکلاس مد مدل CMS50D1

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰×۳۰×۳۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۴۰ گرم
  • سایر مشخصات
    قابلیت نمایش میزان SpO2 (میزان اکسیژن اشباع در خون) و واحد سنجش نمایش میزان ضربان قلب به شکل نموداری و سینوسی صفحه نمایش رنگی با کیفیت بالا عملکرد آسان دستگاه، استفاده حتی در هنگام ضعف باطری قابلیت تغییر جهت نمایش (با چرخاندن انگشت) قابلت تغییر میزان روشنایی صفحه نمایش اخطار ضعف باطری خاموشی خودکار پس از ۵ ثانیه توقف در عملکرد قابلیت ذخیره نتیجه پس از خاموش شدن دستگاه
  • روش سنجش
    دیجیتالی
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ پالس اکسیمتر زیکلاس مد مدل CMS50DL

پالس اکسیمتر زیکلاس مد مدل CMS50DL

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰×۳۰×۳۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۴۰ گرم
  • سایر مشخصات
    قابلیت نمایش میزان SpO2 (میزان اکسیژن اشباع در خون) و واحد سنجشنمایش تعداد ضربان قلباخطار ضعف باطریعملکرد آسان دستگاه، استفاده حتی در هنگام ضعف باطریخاموشی خودکار پس از ۵ ثانیه توقف در عملکردقابلیت ذخیره نتیجه پس از خاموش شدن دستگاه
  • روش سنجش
    دیجیتالی
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ پالس اکسیمتر جامپر مدل ۵۰۰D

پالس اکسیمتر جامپر مدل 500D

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰x7x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • روش سنجش
    تماسی
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ پالس اکسیمتر زیکلاس مد مدل CMS50 QB بسته دو عددی

پالس اکسیمتر زیکلاس مد مدل CMS50 QB بسته دو عددی

مشخصات

  • روش سنجش
    دیجیتالی
  • اقلام همراه
    یک عدد باتری لیتیومی قابل شارژشارژر باتری
  • قابلیت‌های ابزار سنجش وضعیت
    قابلیت خاموشی خودکار
  • امکانات ابزار
    صفحه نمایشگر
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال
  • سایر توضیحات
    نمایش اخطار باتریدارای نشانگر صدای ضرباندارای صفحه نمایش رنگی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ پالس اکسیمتر اکیومد مدل A300

پالس اکسیمتر اکیومد مدل A300

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x30x50 میلی‌متر
  • وزن
    ۶۰ گرم
  • سایر مشخصات
    ساخت چین تحت لیسانس Accumed سوییس
  • روش سنجش
    انگشتی
  • قابلیت‌های ابزار سنجش وضعیت
    قابلیت خاموشی خودکار
  • امکانات ابزار
    دکمه‌ی روشن/خاموش
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ پالس اکسیمتر بیورر مدل PO30

پالس اکسیمتر بیورر مدل PO30

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۲ × ۳۶ × ۶۱ میلی‌متر
  • وزن
    ۵۷ گرم
  • سایر مشخصات
    – دارای سیستم خاموشی خودکار- مناسب برای ورزش و فعالیت های تحرک بالا: اسکی، کوه نوردی و …- جلوگیری و هشدار برای تغییرات خطرناک در میزان اکسیژن در خون در طی فعالیت- هشدار میزان باتری کم- نمایشگر رنگی
  • روش سنجش
    میزان اکسیژن محلول در خون و فرکانس قلب
  • اقلام همراه
    – کمربند
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ پالس اکسیمتر چویس مد مدل C29

پالس اکسیمتر چویس مد مدل C29

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x50x50 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • روش سنجش
    دیجیتال
  • اقلام همراه
    کیف ، بند آویز ، محافظ سیلیکونی ، باتری
  • قابلیت‌های ابزار سنجش وضعیت
    سنجش ضربان قلب
  • امکانات ابزار
    دکمه‌ی روشن/خاموش
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ پالس اکسیمتر سدنا مدل GHS

پالس اکسیمتر سدنا مدل GHS

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۰ × ۵۰ × ۱۶۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۴۹ گرم
  • روش سنجش
    دیجیتال
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال
  • سایر توضیحات
    مجهز به آلارم قابل تنظیمقابلیت تنظیم نور صفحه نمایش جهت کاهش مصرف باتریدارای صفحه نمایش oled با دو رنگ زرد و آبیطراحی مدرن، ساده و کاربردینمایش سریع نتایجدارای نشانگر PI (شاخص خون‌رسانی و ارزیابی نسبی قدرت ضربان در محل مورد آزمایش)دارای منوی تنظیماتمجهز به آلارم قابل تنظیم (هشدار صدا‌ دار در صورت خارج شدن اکسیژن خون یا ضربان نبض از محدوده نرمال)دارای صفحه نمایش OLED با دو رنگ زرد و آبی و پس زمینه مشکی برای دید واضح تر و خوانش راحت صفحه نمایشقابلیت خاموشی خودکارنشانگر میزان باتریصفحه نمایش چرخان (در چهار جهت)

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ پالس اکسیمتر بریسک مدل PO26

پالس اکسیمتر بریسک مدل PO26

مشخصات

  • روش سنجش
    دیجیتال
  • اقلام همراه
    کابل شارژربند آویز
  • روش ارسال سیگنال
    دیجیتال
  • سایر توضیحات
    قابل شارژ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید پالس اکسیمتر در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستکش اسکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا