ابزار سلامت

دستگاه نبولایزر، راهنمای خرید انواع نبولایزر خانگی و بیمارستانی ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دستگاه نبولایزر باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از وسایل مهم و ضروری برای کسانی که دارای بیماری‌های تنفسی هستند، دستگاه نبولایزر می‌باشد. این وسیله به بیمار کمک می‌کند، تا داروهایی را که باید به صورت اسپری وارد دستگاه تنفسی فوقانی شود را به راحتی استفاده کنند. همان طور که می‌دانید وارد کردن دارو به صورت مستقیم با اسپری در بافت‌های ریه تجمع کرده و حتی ممکن است شما را با مشکلات جدی مواجه کند. دستگاه نبولایزر به شما کمک می‌کند تا دارو را به طور یک نواخت وارد مجاری تنفسی خود کنید. این کار باعث پخش شدن دارو در تمام نقاط دستگاه تنفسی فرد شده و اثر بخشی دارو را نیز چند برابر می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنم، اگر با استفاده از اسپری‌های بینی و دهان مشکل دارید و بعد از مصرف آن‌ها دچار حالت استفراغ می‌شوید، داروی خود را حتما به وسیله دستگاه نبولایزر استفاده کنید.

کسانی که دارای بیماری برونشیت و آسم شدید هستند باید حتما برای تاثیر گذاری بیشتر داروی خود از دستگاه نبولایزر استفاده کنند. این وسیله با برونش کردن دارو آن را به قسمت‌های مختلف دستگاه تنفسی شما می‌رساند. اگر کودک شما استفاده از اسپری را نمی‌داند و همیشه با مصرف دارو‌های آن مشکل دارید، بد نیست این وسیله را امتحان کنید. دستگاه نبولایزر را به راحتی می‌توان از فروشگاه‌های کالای پزشکی یا حتی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کرده و از آن استفاده کنید. کسانی که دارای بیماری سینوزیت هستند هم به راحتی می‌توانند از این وسیله برای درمان بیماری خود استفاده کنند. خیلی از افراد به علت عدم آشنایی با این وسیله به سلامت خود آسیب جدی وارد می‌کنند، هدف ما از این مقاله آشنایی کامل شما با دستگاه نبولایزر است.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از بیماری‌های دستگاه تنفسی رنج می‌برید و مجبور به استفاده از داروهای استنشاقی هستید به شما پیشنهاد می‌کنم برای مصرف داروهای خود حتما یک دستگاه نبولایزر را خریداری کنید. البته ممکن است، قصد این کار را هم داشته باشید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده باشید. اما اصلا نگران نباشید، ما در این مطلب شما را با انواع دستگاه نبولایزر آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دستگاه نبولایزر باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

منظور از دستگاه‌نبولایزر چیست و چه کاربردی دارد؟

ریز پاش یا همان نبولایزر دستگاهی است که به منظور رساندن دارو به بخش‌های مختلف دستگاه تنفسی از راه استنشاق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به شما کمک می‌کند تا دارو را با تاثیر پذیری بیشتر و بدون اینکه تاثیری روی بافت‌های دیگر بدن داشته باشد، وارد دستگاه تنفسی خود کنید. این وسیله از تجمع ترشح ریه، جلوگیری از آتلکتازی، پایین آوردن میزان درد و بهبود سرفه به شما کمک می‌کند. این وسیله برای کسانی که دارای بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت و آسم شدید هستند بسیار موثر است و پیشنها می‌شود حتما از این وسیله برای مصرف داروهای خود استفاده کنند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه اکسیژن‌ ساز

انواع دستگاه‌نبولایزر موجود در بازار:

  1. دستگاه‌های نبولایزر پنوماتیک: به این مدل دستگاه فعال شده توسط هوای فشرده هم گفته می‌شود. برای اینکه ذرات اسپری شده دارو به قسمت‌های تحتانی دستگاه تنفسی مانند: برونش‌ها برسند باید اندازه ذرات دارو به پنج تا ده میکرون تبدیل شود که این دستگاه با استفاده از تکنولوژی هوای فشرده این کار را به راحتی انجام می‌دهد.
  2. دستگاه‌های نبولایزر تکنولوژی مکش: این نبولایزرها بر اساس تکنولوژی مکش دارو را به قسمت‌های مختلف دستگاه تنفسی می‌رسانند. این دستگاه مناسب نبولایزر کردن دارو در اندازه‌های دو تا شش میکرون مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که می‌دانید اگر اندازه ذرات دارو در برخی بیماری‌ها به دو تا شش میکرون نرسد، اثر بخشی لازم را ندارند. بنابراین برای مصرف آن‌ها از این مدل باید استفاده کرد.
  3. دستگاه‌های نبولایزر اولتراسونیک: در مواردی برای اینکه دارو بر آلوئول‌ها تاثیر داشته باشد باید اندازه ذرات دارو به حدود نیم تا دو میکرون برسد. این دستگاه قادر به کوچک کردن ذرات دارو به این میزان می‌باشد. برای پی بردن به اینکه ذرات دارو در چه اندازه‌ای کوچک شوند بستگی به نوع دارو و جایگاه اثر بخشی آن دارد. به همین دلیل برای داروهای مختلف از نبولایزرهای متفاوتی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه نبولایزر:

  • هر دارو برای اینکه اثر بخشی بیشتری داشته باشد ذران آن باید به اندازه مورد نظر تبدیل شوند، نبولایزر باعث تغییر در اندازه ذرات دارو می‌شود.
  • این دستگاه برای کسانی که با استفاده از داروهای استنشاقی مشکل دارند، بسیار موثر بوده و از تجمع دارو در بافت سایر قسمت‌ها نیز جلوگیری می‌کند.
  • قیمت ان در مقایسه با سایر لوازم مربوط به بهداشت و سلامت ارزان‌تر بوده و ارز ارزش خرید بالایی برخوردار است.
  • کار با این دستگاه بسیار راحت است و نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد به همین علت برای هر رده سنی از آن می‌توان استفاده کرد.

بهترین مارک دستگاه نبولایزر:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک نبولایزر به شما معرفی کنیم، شاید تا حدی در حق سایر برندهای باکیفیت این وسیله کم لطفی کرده باشیم. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت دارند و معرفی یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک دستگاه ریز پاش شاید بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای دستگاه ریزپاش را به شما معرفی می‌کنیم.

  • نبولایزر فولی
  • نبولایزر زنیت
  • نبولایزر امرن
  • نبولایزر بیورر
  • نبولایزر بی ول
  • نبولایزر بریسک
  • نبولایزر کینگیلد
  • نبولایزر رزمکس
  • نبولایزر مایکرولایف

دستگاه نبولایزر از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خرید این وسیله وجود دارد و شما از هر یک از این روش‌ها به دلخواه می‌توانید این کار را انجام دهید و یه موضوع شخصی و دلخواه است. اگر بخواهیم تمام روش‌ها را برای شما توضیح دهیم به یک مقاله جداگانه نیاز است. پس به دلیل اینکه دو روش بیشتر از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند در ادامه این دو روش را برای شما به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

  1. خرید حضوری: در این روش شما باید از منزل یا محل کار خود خارج شوید و به یک فروشگاه لوازم پزشکی و سلامت مراجعه کنید و از میان تعداد اندکی از مدل‌ها یکی را انتخاب و خریداری کنید. در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید، زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی: در این روش شما نیازی به خروج از منزل یا محل کار خود ندارید و در هر کجا که هستید می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. شما باید به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و محصول خود را از میان حجم زیادی محصول انتخاب کنید.در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت می‌توانید جنس مورد نظر خود را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پالس اکسیمتر

نکات مهم هنگام خرید دستگاه نبولایزر:

  1. قیمت محصول: اولین و مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید نبولایزر باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آن‌ است. توجه کنید که هر چه دستگاه شما ذرات دارو را کوچکتر کند، قیمت بالاتری دارد به عنوان مثال دستگاه‌هایی که ذرات دارو را به نیم تا دو میکرون تبدیل می‌کنند نسبت به مدل‌هایی که ذرات را به دو تا شش میکرون تبدیل می‌کنند، قیمت بالاتری دارند.
  2. نوع محصول: این دستگاه هم مانند سایر تجهیزات پزشکی دارای مدل‌های مختلفی است که شما باید با توجه به نوع دارو و اندازه‌ای که ذرات دارو باید به آن تبدیل شود باید نوع دستگاه خود را انتخاب کنید. این دستگاه در سه نمونه پنوماتیک یا تبدیل ذرات به ۵ تا ۱۰ میکرون، تکنولوژی مکش یا تبدیل به دو تا شش میکرون و بالأخره نمونه التراسونیک که ذرات را در اندازه نیم تا دو میکرون کوچک می‌کند.
  3. اندازه محصول: این محصول برای رده‌های سنی مختلف دارای سایز بندی‌های متفاوتی است. هر چند که این وسیله برای چند ثانیه روی صورت شما قرار می‌گیرد. اما باید سایز آن به گونه‌ای باشد که زمانی روی صورت قرار می‌گیرد، دقیقا فیکس صورت شما شود و کناره‌های آن فضای خالی باقی نماند. در صورتی که کناره‌های آن خالی باشد، هنگام نفس کشیدن و اسپری کردن ذرات دارو از کناره‌های آن خارج می‌شود.
  4. کاربری آسان: شما باید مدل‌هایی را خریداری کنید که دارای کاربری آسان هستند. زیرا برخی داروها بسیار حیاتی می‌باشند و باید در مواقع نیاز سریع از آن‌ها استفاده کرد. مثل داروی آسم پس اگر کار با دستگاهی که خریداری کرده‌اید آسان نباشد، عدم استفاده به موقع از دارو ممکن است برای شما مشکلاتی را به وجود بیاورد. پس هر چه استفاده از آن ساده‌تر باشد، برای رده‌های سنی خاص هم می‌توان از آن استفاده کرد.
  5. جنس محصول: به کیفیت ساخت و جنس ماده‌ای که این دستگاه از آن ساخته می‌شود توجه کنید. اگر جنس مناسبی نباشد، بعد از چند بار استفاده رنگ آن به زرد تبدیل می‌شود. پس اگر می‌خواهید که بعد از مدتی دچار تغییر رنگ نشود، جنس خوب و باکیفیت را انتخاب کنید. بدنه دستگاه باید به حدی مقاوم باشد که در صورتی که از دست شما روی زمین بیافتد، مقاومت کرده و شکسته نشود.
  6. برند محصول: اگر با توجه به توضیحاتی که داده شد باز هم در مورد خرید این وسیله مشکل دارید، به شما پیشنهاد می‌کنم اجناس معروف و شناخته شده را خریداری کنید. زیرا از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک جنس معروف و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید آن‌ها وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

چند نکته در رابطه با استفاده از دستگاه نوبلایزر:

  • اگر برای استفاده خانگی می‌خواهید، حتما مدل‌های رومیزی را انتخاب کنید، زیرا قابل حمل بوده و به راحتی می‌توان آن را جا‌به‌جا کرد.
  • اگر مدت زمانی که از دستگاه استفاده می‌کنید، کوتاه است، پیشنهاد می‌کنم مدل التراسونیک را خریداری کنید، چون کار را در مدت کوتاهی انجام می‌دهند.
  • برای اینکه ترس کودک خود را از این وسیله از بین ببرید، حتما مدل‌های رنگی با طرح شخصیت‌های کارتونی را انتخاب کنید.
  • هنگام استفاده از دستگاه ممکن است ماسک آن مقداری بخار کند، این بخار طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.
  • اگر حجم دارویی که درون دستگاه قرار داده‌اید، حدود ۳ میلی‌لیتر در این صورت باید ۷ دقیقه صبر کنید تا دارو وارد مجاری تنفسی شما شود.

نحوه تمیز کردن و نگهداری از نبولایزر:

  1. بعد از هر بار استفاده از این دستگاه شما حتما باید آن را شستشو دهید. زیرا باکتری‌ها و میکروب‌های زیادی ممکن است درون آن رشد کنند.
  2. هر چند وقت یک بار لوله دستگاه را تعویض کنید، زیرا جزو قسمت‌هایی است که به آسانی شسته نمی‌شود.
  3. برای شستشو دادن این وسیله ابتدا مخزن و ماسک را از لوله جدا کنید و آن را با آب و مایع ظرفشویی شستشو دهید.
  4. بعد از شستشو قطرات ریز آب درون آن باقی می‌ماند، بهتر است آن‌ها را با استفاده از دستمال کاغذی خشک کنید.
  5. بعد از این کار بهتر است، ماسک و مخزن آن را به لوله متصل کنید، زیرا در طول زمان نگهداری تا استفاده ممکن است مقداری گرد و خاک وارد آن شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید نوبلایزر مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای دستگاه نوبلایزر ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ نبولایزر رزمکس مدل NE100

نبولایزر رزمکس مدل NE100

مشخصات

  • سایر مشخصات
    – دارای کاپ دوتایی برای تمیز کردن آسان‌تر- MMAD کمتر از ۲.۶ میکرومتر- دوز ذرات ریز (FPD): 80 تا ۸۵ درصد- سرعت خروج دارو: بیشتر از ۰.۳۵ میلی‌لیتر در دقیقه- سایز ذرات یکنواخت برای عملکرد بهینه‌ی داروی تنفسی- دارای کمپرسور پیستونی قدرتمند- دارای ماسک و قطعه‌ی دهانی مخصوص کودک و بزرگسال- طراحی ارگونومیکاقلام همراه:- تیوپ هوا – فیلترهای هوا- ماسک‌ها- کیت نبولایزر، قطعه‌ی دهانی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ نبولایزر رزمکس مدل NB500

نبولایزر رزمکس مدل NB500

مشخصات

  • روش درمانی
    رساندن دارو به قسمت‌های مختلف دستگاه تنفسی از طریق استنشاق دارو
  • سایر مشخصات
    – MMAD کمتر از ۲.۵ میکرومتر- دوز ذرات ریز (FPD): 80 تا ۸۵ درصد- سایز ذرات یکنواخت برای عملکرد بهینه‌ی داروی تنفسی- شیر انحصاری قابل تنظیم بطری نبولایزر- دارای سیستم خنک‌کننده‌ی مناسب استفاده‌ی زیاد از دستگاه- دارای کمپرسور پیستونی قدرتمند- دارای ماسک و قطعه‌ی دهانی مخصوص کودک و بزرگسالاقلام همراه:- تیوپ هوا – فیلتر هوا- ماسک‌ها- کیت نبولایزر، قطعه‌ی دهانی زاویه‌دار
  • کاربرد
    مصرف داروهای استنشاقی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ نبولایزر امرن مدل A3 Complete

نبولایزر امرن مدل A3 Complete

مشخصات

  • روش درمانی
    استنشاق دارو
  • سایر مشخصات
    قابلیت تعیین اندازه ذراتدرمــان راه هــای هوایی کامل : قابل استفاده بــرای درمان راه هــای هوایی فوقانی ، میانــی و پایینی قابلیت نبولایز کردن موثر داروهای خالص اصلی یا مخلوطی از داروهادرمان سریع در کمتر از ۵ دقیقهدارای فن آوری منحصر به فرد VVT (فن آوری دریچه مجازی)قدرت مغناطیسی از ۰.۳ تا ۰.۷ میلی لیتر در دقیقهاندازه ذرات تولید شده ۳-۱۰ میکرونسطح صدا (در ۱ متر): ۶۵ دسی بل
  • کاربرد
    سرما خوردگی، آسم و بیماری‌های تنفسی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ نبولایزر بی ول مدل MED-120

نبولایزر بی ول مدل MED-120

مشخصات

  • روش درمانی
    از طریق استنشاق دارو
  • سایر مشخصات
    – MMAD حدودا ۲.۹ میکرومتر- حداکثر حجم پرکردن نبولایزر: ۶ میلی‌لیتر- حداقل حجم پرکردن نبولایزر: ۲ میلی‌لیتر- سرعت جریان دارو: ۰.۳ میلی‌لیتر در دقیقه- وزن: ۲۳۵ گرم- ابعاد: ۵.۱ × ۵.۴ × ۱۰ سانتی‌متر- فشار عملیاتی : ۰.۳۵ تا ۰.۶ بار
  • کاربرد
    مصرف داروهای استنشاقی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید نوبلایزر در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سنگ پای برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا