لوازم ورزشی

کلاه سوارکاری، راهنمای خرید کلاه اسب سواری کلاسیک و جوکی ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کلاه سوارکاری باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

زمانی که شما در سوارکاری تازه وارد هستید، پیدا کردن کلاه سوارکاری مناسب برای نیازهای شما می تواند یک پیشنهاد چالش برانگیز به نظر برسد. انواع بسیار کمی در بازار وجود دارد، بنابراین برای رسیدن به مسیر درست به کمی دانش در زمینه خرید کلاه سوارکاری نیاز خواهید داشت. برای کمک به شما ما این راهنمای دقیق برای کلاه اسب سواری را گردآوری کرده‌ایم که شما را با اصول اولیه آشنا می‌کند. در این راهنما انواع کلاه سوارکاری موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم و شما را در اندازه‌گیری و انتخاب کلاه سوارکاری راهنمایی می‌کنیم.

کلاه سوارکاری دارای یک پوسته سخت در قسمت بیرونی از جنس رزین یا پلاستیک مقاوم در برابر ضربه می‌باشد که گاهی اوقات با پارچه پوشانده می شود تا ظاهری جذاب‌تر داشته باشد. لبه کلاه انعطاف پذیر است و در صورت فرود سوارکار بر روی آن بلافاصله جای خود را از دست می‌دهد. در زیر پوسته موادی وجود دارد که برای جذب ضربه یا سقوط طراحی شده‌اند. داخل آن آستردار است و اغلب به منظور راحتی سوارکار، درون آن بالشتک تعبیه شده است. در تمام کلاه‌های اسب سواری یک مهار برای نگه داشتن کلاه روی سر اسب سوار وجود دارد.کلاه‌ سوارکاری دارای تفاوت‌های خاص ورزشی نسبت به سایر کلاه‌های ایمنی دیگر می‌باشد. به همین دلیل، کلاه ایمنی طراحی شده برای ورزش‌های دیگر، مانند دوچرخه سواری یا کلاه ایمنی موتور سیکلت، برای اسب سواری مناسب نیستند.

کلاه سوارکاری نسبت به کلاه دوچرخه سواری، قسمت بیشتری از سر افراد را می‌پوشاند که روی سر، به ویژه در پشت جمجمه قرار می‌گیرد و محافظتی دارد که به طور مساوی در اطراف سر توزیع شده است تا در قسمت جلو و بالا متمرکز شود. جدای از ویژگی‌های ایمنی، آیرودینامیک در کلاه سوارکاری کمتر از دوچرخه یا حتی کلاه موتورسیکلت اهمیت دارد. ظاهر کلاه ایمنی اسب اغلب بر اساس کلاه شکار انگلیسی است. علاوه بر تهویه خوب، راحتی از ویژگی‌های مهم کلاه سواری در نظر گرفته می‌شود.

کلاه اسب سواری چیست و چه کاربردی دارد؟

کلاه اسب سواری نوعی پوشش محافظت کننده است که هنگام اسب سواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کلاه مخصوص محافظت از سر سوارکار در صورت سقوط از روی اسب، به ویژه در برابر برخورد با جسم سخت در حین افتادن یا اصابت تصادفی سم اسب به سر، طراحی شده است. کلاه‌های ایمنی دارای گواهی برای بسیاری از مسابقات سوارکاری رقابتی به ویژه در جاهایی که اسب و سوارکار باید با سرعت بالا بپرند یا کار کنند، می‌باشند. کلاه ایمنی بیشتر توسط سوارکاران به سبک انگلیسی استفاده می‌شود و به عنوان پوشش مورد نیاز برای کودکان و نوجوانان مورد پذیرش قرار می‌گیرد. آن‌ها همچنین به طور گسترده در زمینه‌هایی مانند مسابقه اسب دوانی، رویدادها یا پرش با نمایش پذیرفته شده‌اند. آن‌ها در مسابقات سوارکاری استقامتی و انواع دیگر مسابقات مورد نیاز هستند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تی‌شرت ورزشی مردانه

انواع کلاه اسب سواری

اولین چیزی که هنگام خرید کلاه ایمنی اسب سواری باید در نظر بگیرید، نوع سواری است که انجام می دهید. به دلیل اینکه هر رشته‌ ورزشی از نظر خطرات و فرهنگ با یکدیگر متفاوت می‌باشند. کلاه‌های ایمنی مختلفی برای انواع رشته‌های اسب سواری طراحی و ساخته شده‌اند.

اگر مسابقه می‌دهید، هر رشته قوانین خاص خود را برای استفاده از کلاه ایمنی دارد. این شامل حداقل استانداردهای ایمنی بر اساس سبک و رنگ می‌باشد. بسیاری از اسب سواران از انواع مختلف سوارکاری لذت می‌برند و بنابراین برای هر فعالیتی کلاه ایمنی جداگانه‌ای دارند. به طور کلی سه نوع کلاه اسب سواری وجود دارد که در ادامه تک تک آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  1. کلاه اسب سواری کلاسیک: کلاه کلاسیک اسب سواری یک کلاه سوارکاری مخملی سنتی با قله سخت است که معمولا در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و سرمه‌ای موجود است.
  2. کلاه اسب سواری جمجمه یا جوکی: ‌کلاه سوارکاری بدون قله‌ای است که به طور سنتی توسط جوکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، جوکی امروزه یک کلاه سواری محبوب در بین سوارکاران تفریحی و رقبا در سایر ورزش‌های سوارکاری نیز محسوب می‌شود. روکش‌های اوج‌دار معروف به ابریشم را می‌توان بالای کلاهک جمجمه قرار داد، این روکش‌ها به رنگ مخمل در دسترس هستند تا ظاهر یک کلاه سواری کلاسیک را ایجاد کنند.
  3. محافظ جمجمه استقامتی: محافظ جمجمه استقامتی نوعی کلاه اسب سواری است که ظاهری شبیه به کلاه ایمنی دوچرخه سواری دارند، یعنی بسیار سبک وزن هستند و برای راحتی در هوای گرم ساخته شده‌اند.

چه زمانی باید کلاه سواری بپوشید؟

  • هنگام سواری یا حرکت در بین اسب‌ها پوشیدن کلاه ایمنی ضروری است. این وسیله نه تنها وقتی که روی زین هستید از شما محافظت می‌کند، بلکه اگر اسبی در سطح زمین لگد بزند یا پیچ بخورد، از سر شما محافظت می‌کند. این محافظ به این دلیل ضروری است که شما همیشه باید از کلاه ایمنی مناسب هنگام کار با اسب استفاده کنید. در واقع، برخی از اصطبل‌ها و حیاط خانه‌ها قانونی را اجرا می‌کنند که هر زمان که با اسب‌ها در تماس هستید باید کلاه ایمنی به سر داشته باشید.
  • اگر هر رویدادی را تماشا کنید، از جمله پرش از روی نمایش، درساژ، و کراس کانتری، متوجه خواهید شد که همه رقبا در اطراف اسب‌ها همیشه کلاه خود را بر سر دارند. پوشیدن کلاه ایمنی به عنوان بخشی از اکثریت قریب به اتفاق قوانین مسابقات اجباری است، بنابراین اگر می‌خواهید در مسابقات سوارکاری شرکت کنید، قطعاً به آن نیاز خواهید داشت.

آیا طبق قانون باید کلاه سواری بپوشم؟

در حال حاضر هیچ الزام قانونی برای بزرگسالان برای استفاده از کلاه هنگام سوارکاری وجود ندارد. با این حال، قانون ۴۹ قانون بزرگراه می‌گوید: کودکان زیر ۱۴ سال باید از کلاه ایمنی استفاده کنند که مطابق با مقررات باشد. البته به شرطی که به طور ایمن بسته شود. سایر سوارکاران نیز باید از این توصیه پیروی کنند. اکثر مؤسسات سوارکاری از سوارکاران زیر ۱۸ سال می‌خواهند که همیشه هنگام دست زدن به اسب یا اسب سواری از کلاه ایمنی استفاده کنند.

قوانین مربوط به استفاده از کلاه سوارکاری:

به طور معمول، کلاه ایمنی باید دارای یک یا چند استاندارد ایمنی خاص باشد تا برای استفاده در مسابقات مجاز باشد.

  1. ایالات متحده: ایالت‌های فلوریدا و نیویورک قوانینی را تصویب کرده‌اند که استفاده از کلاه ایمنی را برای سوارکار الزامی می‌کند. در سال ۲۰۰۹ ایالت فلوریدا استفاده از کلاه ایمنی را برای جوانان زیر ۱۶ سال اجباری کرد. نیویورک قوانینی را برای استفاده از کلاه ایمنی اعمال کرده که بر جوانان زیر سن ۱۴ سال تأثیر می گذارد. تحت شرایط خاصی از سال ۱۹۹۹ فدراسیون سوارکاری ایالات متحده الزام می‌کند، کلاس‌هایی که استفاده کلاه ایمنی را الزامی می‌کنند، کلاه ایمنی آن‌ها باید دارای گواهی AST یا SEI باشد. USEF همچنین از همه سوارکاران جوان زیر ۱۸ سال در هر رشته سوارکاری می‌خواهد از کلاه ایمنی دارای گواهی AST یا SEI با مهار بسته شده در هنگام سوار شدن بر اسب خود در هر نقطه از زمین نمایشگاه استفاده کنند. انجمن رویدادهای ایالات متحده (USEA) ایجاب می‌کند که همه رقبا باید دارای پوشش مناسبی باشند که دارای گواهینامه ASTM یا SEI باشد. این در حالی است که سایر رویدادهای نمایش اسب کلاه ایمنی را اجباری نمی‌کنند، قوانین در سال‌های اخیر تغییر کرده‌اند تا کلاه ایمنی به عنوان پوشش اختیاری در هر کلاسی مجاز باشد.
  2. بین المللی: برای مسابقات بین المللی FEI که شامل رقبای کشورهای مختلف می‌شود، پوشش سر محافظ مطابق با استانداردهای آزمایش شده اروپا (EN)، بریتانیا (PAS)، آمریکای شمالی (ASTM)، یا استرالیا و نیوزیلند مورد نیاز است.

کلاه سوارکاری چگونه کار می‌کند؟

بسیاری از سوارکاران معتقدند که این پوسته سخت و بیرونی کلاه اسب سواری است که در صورت سقوط از سر آن‌ها محافظت می‌کند. به هر حال، این چنین نیست. این در واقع پوسته داخلی محافظ است که تمام کار محافظت از سر شما را انجام می دهد. آستر از پلی استایرن درجه یک ساخته شده است که کمی شبیه به پوشش حبابدار میکروسکوپی هستند. در هنگام وارد شدن ضربه، کلاه دو کار را انجام می‌دهد. پوسته، ضربه را در کل مناطق کلاه ایمنی پخش می‌کند. پوسته داخلی مدت زمانی که طول می‌کشد تا شوک به سر شما برسد را کاهش می‌دهد و کبودی مغز را کاهش می‌دهد. هرچه ضربه بزرگتر باشد، لایه های بیشتری از حباب‌ها می‌ترکند. بنابراین این پوسته درونی کلاه است که فرو می ریزد نه سر شما، حالا می‌بینید که چرا اگر کلاه ضربه شدیدی خورد و حتی روی زمین سیمانی حیاط افتاد، نیاز به تعویض دارد.

کلاه اسب سواری از چه موادی ساخته شده:

در زمان‌های گذشته کلاه اسب سواری فقط از مخمل ساخته می‌شد. اما امروزه مواد مختلف به طور گسترده‌ای در دسترس هستند. مخمل، ظاهر چرمی، جیر و مات همه گزینه‌هایی هستند که در ساخت کلاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، البته تا زمانی که دارای درجه ایمنی صحیح باشند. برای مسابقات، شرایط لازم را از قبل بررسی کنید تا مطمئن شوید که کلاه شما معیارهای لازم را دارد زیرا ممکن است به خاطر کلاه از دور مسابقه حذف شوید.

  1. لایه خارجی: این لایه‌ای است که می‌توانید در قسمت بیرونی کلاه ببینید و احساس کنید به آن “END” نیز گفته می‌شود. بسته به نوع کلاه سوارکاری که می‌خرید، این لایه بیرونی با مواد متفاوتی پوشیده می‌شود. با این حال، در حالی که آن‌ها ظاهر آرایشی متفاوتی را ارائه می دهند، همه یک هدف را دنبال می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند در صورت زمین خوردن سر شما روی سطحی بلغزد تا انرژی ناشی از ضربه را پراکنده کند.
  2. فایبرگلاس یا پوسته پلاستیکی: این لایه دوم اولین نقطه محافظتی هنگام محافظت در برابر شکستگی ‌جمجمه است. شکل منحنی پوسته این قابلیت را دارد که قبل از اینکه نیرو به لایه زیر برسد، ضربه را در سطح بزرگتری پخش کند.
  3. لایه پلی استایرن منبسط شده: این سطح سوم از یک لایه ضخیم پلی استایرن منبسط شده (EPS) ساخته شده است که به عنوان ضربه گیر عمل می‌کند. EPS شبیه به بسته بندی حباب‌دار است و از دانه‌های ریزی تشکیل شده به گونه‌ای که در اثر ضربه شدید ترکیده و ضربه را جذب کنند و از مغز شما در برابر کبودی و ضربه مغزی محافظت کنند. مهره‌ها طوری طراحی شده‌اند که می‌شکنند، بنابراین اگر به سر خود ضربه زدید یا کلاه خود را از ارتفاع انداختید، باید آن را تعویض کنید.
  4. هدبند یا دستمال سر: هدبند یا آستر، داخلی ترین لایه‌ای است که تماس با سر شما را حفظ می‌کند. این لایه با بالشتک و فوم سایزینگ ساخته می‌شود تا به شکل دلخواه قالب بزند و تناسب مطمئنی را ایجاد کند. این لاینر همچنین به سر شما اجازه می‌دهد در هنگام ضربه از سطح خود بلغزد تا احتمال ضربه مغزی کاهش یابد. برخی از کلاه‌های ایمنی دارای یک هدبند هستند که قابل جدا شدن می‌باشد، بنابراین می‌توان آن‌ها را شست یا تعویض کرد یا آن‌ها را با نسخه ضخیم‌تر یا نازک‌تر جایگزین کرد.

سایر ویژگی‌های کلاه سواری

در کنار چهار لایه محافظ مهم که بدنه اصلی کلاه را تشکیل می‌دهند، چند ویژگی دیگر نیز وجود دارد که کلاه ایمنی باعث بهبود ایمنی و راحتی بیشتر می‌شود. برخی از مدل‌ها داری مهار روی کلاه هستند در حالی که برخی دیگر ممکن است شامل مهار روی کلاه نباشند.

  1. قله یا اوج: بسیاری از کلاه‌های سوارکاری دارای قله‌ای هستند که برای دور نگه داشتن آفتاب و باران از چشمان شما هنگام سواری بر روی اسب طراحی شده‌اند. بسته به طرح کلاه، این کلاه‌ها می‌توانند یک لبه معمولی یا پهن داشته باشند که به ترتیب پوشش کمتر یا بیشتر را ارائه می دهند. برخی از قله‌های انعطاف‌پذیری که درجه‌ای از حرکت را ارائه می‌کنند نیز طرفدار دارند، زیرا تصور می‌شود که کلاه سوارکاری قله ثابت این پتانسیل را دارد که در صورت ضربه زدن به سرتان در هنگام تصادف، باعث افزایش کشش گردن شود.
  2. بند مهار: بند مهار که به آن بند چانه نیز می گویند، تسمه‌ای است که به کلاه اسب سواری وصل می‌شود و زیر چانه بسته می‌شود تا در جای خود بماند. به گونه‌ای طراحی شده است که قابل تنظیم باشد تا بتوانید بند آن را به خوبی سفت نمائید تا به تناسب راحت و مطمئنی دست پیدا کنید. برخی از کلاه‌های اسب سواری دارای بند هستند که از پشت کلاه به پایین می‌آیند که مانع از خم شدن کلاه به جلو می‌شود.
  3. تهویه کلاه: اسب سواری می‌تواند کار خسته کننده‌ای باشد و به راحتی می‌توان گرما را زیر کلاه احساس‌ کرد. برخی از کلاه‌ها دارای دریچه‌هایی هستند که جریان هوای خنک‌ را به سر شما می‌رساند. معمولاً دریچه‌ها کم‌رنگ هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با ظاهر کلاه مطابقت داشته باشد. کلاه‌ها نیز تحت همان استاندارد مورد آزمایش قرار می‌گیرند، بنابراین تهویه اضافی ایمنی را به خطر نمی اندازد.
  4. ابریشم یا روکش: ابریشم یا روکش کلاه سواری نیز می‌تواند به برخی از کلاه‌ها اضافه شود. اینها می‌توانند از ابریشم‌های رنگارنگ و طرح‌دار که برای مسابقات اسب دوانی و کراس کانتری استفاده می شوند تا طرح های ساده تری که در محافل مراسم یافت می‌شوند، متغیر باشند. آن‌ها برای اهداف زیبایی شناختی یا در مورد انواع رنگی اضافه می‌شوند تا سوارکار را در پس زمینه بیشتر قابل مشاهده و شناسایی کنند.

روش اندازه گیری سایز کلاه سوارکاری:

اندازه گیری کلاه اسب سواری احتمالاً یکی از مهم ترین کارهایی است که تا به حال انجام داده‌اید. صرف زمان و مراقبت خوب برای اطمینان از اینکه اندازه گیری به درستی انجام می شود، حیاتی است.

  • اندازه گیری سر: قبل از اینکه سر خود را اندازه بگیرید، تمام گیره‌ها و اسلایدهای مو را بردارید و سپس موهای خود را همانطور که وقتی کلاه خود را سر می گذارید، حالت دهید. این مهم است زیرا دم اسبی، گیره، هدبند یا مدل‌های دیگر می‌تواند اندازه کلاه مورد نیاز شما را تغییر دهد. اگر هنگام سوار شدن از عینک استفاده می‌کنید، این عینک را برای اتصال کلاه به چشم بزنید.

  • از یک متر نواری انعطاف پذیر یا یک تکه نخ استفاده کنید که بعد از آن می توانید با خط کش نخ را اندازه بگیرید. می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید یا از یک دوست بخواهید که به شما کمک کند، زیرا برای اندازه‌گیری دقیق، مهم است که نوار صاف و حتی دور سرتان بماند. نوار را به اندازه عرض یک انگشت بالای ابروها قرار دهید، بالای گوش‌ها را بچرخانید و آن را به سمت پهن‌ترین قسمت سر ببرید. اکنون باید یک اندازه گیری با واحد سانتی‌متر داشته باشید. اندازه گیری خود را با راهنمای اندازه گیری فروشنده مقایسه کنید و اندازه‌ای را که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید را انتخاب کنید.
  • یافتن اندازه صحیح برای موثر بودن کلاه باید محکم اما راحت باشد. یعنی بدون فشار بی مورد روی هیچ نقطه‌ای از سر، زیرا ممکن است باعث ناراحتی و سردرد شود. اگر خیلی شل باشد، ممکن است در حین سوار شدن حرکت کند و توانایی لازم برای محافظت از سر شما بسیار کاهش می یابد. سرتان را حرکت دهید، اگر کلاه حرکتی نداشته باشد، این نشانه خوبی است که کلاه مناسب است. هنگامی که کلاه را بر‌می‌دارید، باید هنگام برداشتن ابروها احساس مکش داشته باشند و با حرکت پوست بالای ابروها، ابروها بلند شوند.

  • هنگام نصب کلاه باید موقعیت صحیحی روی پیشانی داشته باشد که حدود نیم اینچ بالاتر از ابروها است. زمانی که کلاه را روی سر خود می‌غلتانید، باید روی سر شما بنشیند و پیشانی شما را بپوشاند. لبه گیر باید حدود یک انگشت بالاتر از ابروها باشد.

شکل کلاه سوارکاری

علاوه بر اطمینان از اندازه مناسب، باید شکل مناسبی از کلاه را برای سر خود انتخاب کنید. زیرا برخی از مارک‌های کلاه اسب سواری در اشکال مختلفی وجود دارند که با سرهایی با شکل‌های مختلف مطابقت دارند. برای مثال کلاه‌های چارلز اوون برای سرهای بیضی شکل مناسب هستند در حالی که مدل‌ Champion برای سرهای گرد گزینه مناسبی است. اگر شک دارید، با مارک های مختلف آزمایش کنید تا مناسب ترین شکل را برای خود بیابید. اگر پیشانی شما را فشار می‌دهد و به راحتی به طرفین تکان می‌خورد، یعنی سر شما گرد است و اگر به راحتی در کناره ها قرار می‌گیرد و از جلو به عقب تکان می‌خورد، یعنی سر شما بیضی شکل است. در حال حاضر بسیاری از برندها دارای اندازه هایی هستند که به دو شکل گرد و بیضی موجود است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید بوت سوارکاری

۵ نکته طلایی برای خرید کلاه سوارکاری:

  1. هرگز دست دوم نخرید: اکثر سازندگان توصیه می‌کنند که کلاه ایمنی را هر ۵ سال یکبار و پس از هر بار زمین خوردن تعویض کنید. کلاه‌های دست دوم شاید ارزان‌تر باشند، اما شما نمی‌دانید که این کلاه ایمنی از قبل به درستی نگهداری شده یا خیر، اگر قبلاً دچار حادثه شده باشد، شبکه‌های حافظتی آن ممکن است از بین رفته باشد و سلامت شما به خطر بیافتد.
  2. از فروشگاه لوازم ورزشی خرید کنید: توصیه می کنم کلاه ایمنی خود را از یک فروشگاه لوازم ورزشی خریداری کنید، نه از یک خرده فروش کنار خیابان که کلاه ایمنی را به درستی حمل نمی‌کند. معمولاً فروشنده‌ها آگاهی لازم در مورد خرید این محصول را ندارند که به شما کمک کنند. پس کلاه را خودتان تست کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمائید. ممکن است در نهایت چند هزارتومان بیشتر به یک فروشگاه مخصوص اسب بپردازید، اما خدمات مشتری بسیار بهتر و کمک‌های آگاهانه بیشتری دریافت خواهید کرد.
  3. مطمئن شوید که کلاه شما قابل تنظیم است: کلاه‌های ایمنی ارزان‌تر معمولاً فاقد این ویژگی مهم هستند. شما یک کلاه ایمنی می‌خواهید که قابل تنظیم باشد، این امکان کلاه را برای تناسب بیشتر سفارشی می‌کند. هیچ وقت یک کلاه به خودی خود دقیقا اندازه سر شما نیست، بلکه برای اینکه دقیقا با سایز سر شما هماهنگ شود، باید قابلیت تنظیم اندازه را داشته باشد تا شما بتوانید کلاه را دقیقا با سایز سر خود هماهنگ کنید.
  4. به محدوده قیمت ۴۰ تا ۶۰ دلار نگاه کنید: به علت نوسان قیمت ارز قیمت‌ها به دلار توضیح داده می‌شود. کلاه‌های ایمنی از ارزان‌ترین مدل یعنی ۲۵ دلار شروع شده و به گران‌ترین مدل یعنی ۳۰۰ دلار ختم می‌شوند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته بهترین مدل‌ها در محدوده قیمتی ۴۰ تا ۶۰ دلار قرار دارند. این کلاه‌ها معمولاً قابل تنظیم، راحت و سبک هستند. قبل از خرید آن‌ها را امتحان کنید. کلاه ایمنی مانند کفش است، باید به خوبی جا بیفتد و گرنه پوشیدن آن بسیار ناراحت کننده خواهد بود. پس آن را امتحان کرده و آن را به خوبی تنظیم کنید و قبل از استفاده مطمئن شوید که سایز آن مناسب است.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کلاه سوارکاری مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کلاه سوارکاری ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ کلاه سوارکاری مدل L102

 کلاه سوارکاری مدل L102

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۹x20x1 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۴۰ گرم
  • جنس
    فایبرگلاس
  • سایر توضیحات
    این کلاه سایز لارج میباشد و مناسب برای دور سر ۵۶ سانتی متر تا ۶۰ سانتی متر است اما برای راحتی میتوان برای بقیه سایز ها هم استفاده کرد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ کلاه مخصوص سوارکاری مدل IR0022

کلاه مخصوص سوارکاری مدل IR0022

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰-۱۸-۱۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۰۰ گرم
  • جنس
    پلاستیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ کلاه سوارکاری مدل S202

کلاه سوارکاری مدل S202

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸x18x13 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • جنس
    فایبرگلاس
  • سایر توضیحات
    سایز اسمال برای نوجوانان دور سر ۴۹ تا ۵۲لایه خارجی از جنس چرم صنعتی و مخمل درجه یک تشکیل شده است

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ کلاه سوارکاری مدل کایلین

کلاه سوارکاری مدل کایلین

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰x30x35 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۲۰ گرم
  • جنس
    فایبرگلاس
  • سایر توضیحات
    این کالا سایز L است

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کلاه سوارکاری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساک ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا