کوه‌نوردی و کمپینگلوازم ورزشیملزومات گردش و سفر

گتر کوهنوردی، راهنمای خرید انواع گتر کوهنوردی زنانه و مردانه ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خریدگتر کوهنوردی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از لوازم ورزشی مهم و ضروری در کوهنوردی و کمپینگ گتر کوهنوردی می‌باشد. این وسیله یک پوشش محافظ برای پاهای شما است و از پای شما در برابر یخ زدگی و سرما زدگی محافظت می‌کند. گتر کوهنوردی در واقع یک پارچه برزنتی ضد آب است که مانند یک محافظ روی ساق پا و کفش کوهنوردی شما قرار گرفته و مانع از ورود آب به داخل کفش شما می‌شود. این موضوع در زمستان اهمیت خود را نشان می‌دهد که اگر داخل کفش‌های شما خیس شود، پاهای شما سرما را بیشتر احساس می‌کنند. همچنین در مواردی مانع از آسیب رساندن صخره و شاخ و برگ درختان به ساق پای شما می‌شود. گتر کوهنوردی یک وسیله ارزان و کاربردی است که تا حد زیادی از آسیب دیدگی پاهای شما جلوگیری می‌کند.

بعد از کفش گتر کوهنوردی مهم‌ترین وسیله در این رشته ورزشی است که تا حد زیادی از آسیب دیدگی پا جلوگیری می‌کند. همچنین این وسیله از پاره شدن کفش و شلوار کوهنوردی شما جلوگیری کرده و با آن می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌ها صرف جویی کنید. گتر کوهنوردی از قسمت پایین و بالا دارای کش تنظیم است، به طوری که شما می‌توانید، با تنظیم کردن کش‌های آن مانع از ورود آب و باد به درون کفش‌های خود شوید. یکی از ویژگی‌های جالب این وسیله ورزشی این است که شما بدون بیرون آوردن کفش یا شلوار از پا می‌توانید آن را بپوشید. همچنین زمانی که شما قرار است از یک منطقه برف‌گیر عبور کنید، ممکن است پاهای شما تا زانو در برف فرو برود، به همین دلیل بدون داشتن گتر کوهنوردی شلوار شما خیس شده و کفش‌های شما پر از آب می‌شود.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به رشته ورزشی کوهنوردی هستید و قصد خرید گتر کوهنوردی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع گتر کوهنوردی زنانه و مردانه آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید گتر کوهنوردی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

گتر کوهنوردی‌چیست و چه کاربردی دارد؟

گتر در واقع یک پوشش محافظتی پا می‌باشد که از پاهای شما در برابر خیس شدن جلوگیری می‌کند. همان طور که می‌دانید، سنگ ریزه، برف و باران راهی برای ورود به داخل کفش پیدا می‌کنند، حتی اگر کفش شما ضد آب باشد. استفاده از یک گتر مناسب علاوه بر جلوگیری از ورود آب و سنگ‌ریزه به داخل کفش‌های شما از پای شما نیز در برابر خراشیده شدن با صخره‌های تیز و شاخ و برگ درختان جلوگیری می‌کند. گتر طوری طراحی شده که پاهای شما را از زیر زانو تا مچ پا پوشش می‌دهد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید زیر انداز سفری

انواع گتر کوهنوردی‌موجود در بازار:

  1. گتر پیاده روی: گترهایی که برای پیاده روی ساخته می‌شوند، معمولا وزن کمی دارند زیرا هوا به راحتی در آن‌ها جریان پیدا می‌کند و پاهای شما را به خوبی خنک می‌کند. توجه داشته باشید که مناسب باران‌های فصلی کوتاه هستند و از پای شما در برابر خیس شدن جلوگیری می‌کنند، اما برای باران‌های شدید اصلا توصیه نمی‌شوند.
  2. گتر کوهنوردی: برای کوهنوردی باید از گتری استفاده کنید که بیشترین خاصیت ضد آب را داشته باشند، همچنین علاوه بر جلوگیری از ورود باران و برف به داخل کفش باید طوری طراحی شده باشند که از پاهای شما در برابر صخره‌های تیز و شاخ و برگ درختان جلوگیری کند. شلوارهای کوهنوردی معمولا قیمت بالایی دارند و شما با استفاده از این وسیله می‌توانید طول عمر شلوار خود را افزایش دهید.
  3. گتر ورزش‌های برفی: این مدل‌ هم مانند نمونه کوهنوردی ضد آب است، اما به اندازه نمونه کوهنوردی قابل اعتماد نیست. زیرا قطعات برف نسبت به باران کمتر روی لباس مانده و ذوب می‌شوند. این گترها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر جلوگیری در برابر خیس شدن پاها از سرما زدگی پا هم جلوگیری می‌کنند. زیرا تنفس پذیری کمتری دارند و پا درون یک فضای بسته گرم نگهداری می‌شود.
  4. گتر یخ نوردی: متاسفانه شرایط جوی ایران به گونه‌ای نیست که بتوان در آن یخ نوردی کرد. اما این گترها خاصیت ضد آب فوق العاده‌ای دارند. به طوری که شما می‌توانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی از خیس شدن پاها از آن استفاده کنید. این مدل‌ هم پاهای شما را گرم نگهداری کرده و از سرما زدگی پا هم جلوگیری می‌کند. از آسیب دیدگی پا با یخ‌های تیز هم به شدت جلوگیری به عمل می‌آورد.
  5. گتر دوندگی: به این گترها تریل رانینگ هم گفته می‌شود. این نمونه برای دویدن در دل طبیعت طراحی شده‌اند. وزن آن‌ها به حدی سبک است که مانع از کم شدن سرعت دویدن شما شود. معمولا هنگام دویدن در طبیعت گرد و غبار و خاک وارد کفش شما می‌شود. استفاده از این گترها مانع از ورود گرد و غبار به درون کفش شده و از کثیف شدن شلوار شما هم تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.ارزان

مزایای استفاده از گتر کوهنوردی:

  • قیمت این وسیله نسبت به سایر لوازم کوهنوردی ارزان‌تر بوده و از ارزش خرید بالایی برخوردار است.
  • در روزهای بارانی و برفی مانع از ورود آب باران به داخل کفش می‌شود و طول عمر کفش‌های شما را افزایش می‌دهد.
  • هنگام حرکت و دویدن در مسیرهای خاکی از ورود خاک و شن به درون کفش‌های شما جلوگیری می‌کند.
  • هنگام عبور از قسمت‌هایی که دارای صخره‌های تیز هستند از پاهای شما در برابر آسیب دیدگی محافظت می‌کند.
  • از کثیف شدن و پاره شدن شلوار شما هنگام عبور از قسمت‌هایی که لبه‌های تیز دارند جلوگیری می‌کند.

بهترین مارک گتر کوهنوردی:

شاید کار غیر ممکنی باشد که بخواهیم یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک گتر به شما معرفی کنیم، زیرا محصولات باکیفیت زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و معرفی یک برند خاص به عنوان بهترین مارک بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای گتر موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

  • گتر اورست
  • گتر شیلر
  • گتر نیچرهایک
  • گتر همنورد
  • گتر کامفی
  • گتر جانگل کینگ
  • گتر دیوتر
  • گتر تتیس

گتر کوهنوردی از کجا بخریم؟

روش‌های زیادی برای خرید این وسیله وجود دارد، شما باید از یکی از این روش‌ها گتر خود را خریداری کنید. تفاوتی نمی‌کند که از چه روشی این کار را انجام می‌دهید، زیرا یک موضوع کاملا شخصی است. در واقع می‌توان گفت هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که مشخص کند از چه راهی این وسیله را خریداری کنید. اما از آنجایی که دو روش بیشتر از روش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند این دو روش را به شما توضیح می‌دهیم.

  1. روش اول: خرید حضوری است، یعنی باید از محل کار یا زندگی خود خارج شده و به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم ورزشی مراجعه کرده و از میان تنوع کم محصولات یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید. زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. روش دوم: خرید اینترنتی است که دیگر با این روش نیازی به خروج از منزل یا محل کار خود ندارید، تنها باید به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کرده و از میان تنوع زیادی از مدل‌ها محصول مورد نظر خود خریداری کنید. در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول مورد نظر می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید چراغ پیشانی

نکات مهم هنگام خرید گتر کوهنوردی:

  1. قیمت محصول: اولین و مهم‌ترین نکته در مورد خرید گتر توجه به قیمت آن می‌باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید گتر را مشخص کنید. با مشخص شدن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در رنج قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع محصول: این وسیله ورزشی هم مانند سایر لوازم ورزشی انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به مکان و نوع استفاده خود یکی از آن‌ها را خریداری‌ کنید. اگر علاقه به یخ نوردی دارید به شما توصیه می‌کنم گتر یخ نوردی و اگر برای پیاده روی می‌خواهید گتر پیاده روی را انتخاب کنید. تفاوت اصلی این گترها با یکدیگر در میزان ضد آب بودن و تنفس پذیری آن‌ها می‌باشد.
  3. ارتفاع گتر: ارتفاع گتر شما بستگی به شرایط جوی و نوع استفاده شما از این محصول دارد. اگر قصد کوهنوردی در مسیرهای پوشیده از برف را دارید به شما پیشنهاد می‌کنم یک گتر با ارتفاع بیشتر را انتخاب کنید، زیرا در برخی جاها ارتفاع برف به حتی یک متر و بیشتر هم می‌رسد. اما اگر برای دویدن در دل طبیعت می‌خواهید باید گترهای کم ارتفاع را انتخاب کنید.
  4. انتخاب سایز مناسب: یکی از فاکتورهای مهمی که هنگام خرید این وسیله باید به آن توجه داشته باشید، سایز گتر می‌باشد. این وسیله ورزشی هم مانند سایر لباس‌های ورزشی سایز بندی متفاوتی دارد و شما باید سایز دقیق را انتخاب کنید. برای این منظور حتما باید گتر را روی شلوار و کفشی که قرار است از آن استفاده کنید، بپوشید و مطمئن شوید که اندازه آن مناسب شما است.
  5. میزان ضد آب بودن: با اینکه تمام گترهایی که در بازار مشاهده می‌کنید، ضد آب هستند، اما درصد ضد آب بودن آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال اگر گتر را برای مناطق پوشیده از برف می‌خواهید باید خاصیت ضد آب صد در صدی داشته باشد تا آب درون آن نفوذ نکند. برای دویدن در طبیعت ضد آب بودن اهمیت زیادی ندارد، اما اگر می‌خواهید باران‌های پراکنده را در نظر بگیرید، بهتر است درصدی خاصیت ضد آب داشته باشند.
  6. خاصیت دفع حشرات: یکی از کمیاب‌ترین نمونه‌های گتر در بازار می‌باشد، اگر به صورت اتفاقی این نمونه را پیدا کردید، این امکان را به شما می‌دهد که نگران نیش حشرات نباشید. اگر در کنار رودخانه و نواحی باتلاقی قرار است حرکت کنید، این مدل می‌تواند تا حد زیادی جلوی نیش حشرات را بگیرد. مالاریا یکی از حشرات خطرناک است که نیش آن می‌تواند در بدن شما عارضه‌های جدی ایجاد کند.

روش نگهداری از گتر کوهنوردی:

  • همیشه بعد از استفاده از گتر در شرایط بارانی و برفی آن را خیس نگهداری نکنید، بهتر است آن را خشک کرده و بعد نگهداری کنید.
  • بهتر است هنگام درست کردن آتش گتر را استفاده نکنید، زیرا پارچه آن از مواد پلاستیکی ساخته شده و گرمای آتش به آن آسیب وارد می‌کند.
  • هرگز برای خشک کردن این وسیله از گرمای بخاری و هیتر استفاده نکنید، زیرا به بافت لباس آسیب وارد می‌کند.
  • به هیچ عنوان از آب داغ و ماشین لباسشویی برای شستن گتر استفاده نکنید، زیرا باعث کاهش سایز و فرسوده شدن آن می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید گتر کوهنوردی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای گتر کوهنوردی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ گتر کوهنوردی مدل E20

گتر کوهنوردی مدل E20

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۳x20x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۱۰ گرم
  • جنس
    پلاستیک
  • سایر توضیحات
    فری سایز (کشی)مناسب برای برنامه های زمستانه، گام برداری در برف و مناطق مرطوب و گل آلود.زیپ با روکش چسبیبند قابل تنظیم در بالای گتربست کشی بادوامقلاب فلزی در جلوی گتر برای جلوگیری از حرکت گتر به سمت بالا.پارچه ضد خش و ضد آب

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ گتر کوهنوردی لیپو مدل GORE-TEX کد L

گتر کوهنوردی لیپو مدل GORE-TEX کد L

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۱x41x41 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۴۵ گرم
  • جنس
    نانو
  • نوع
    گتر کوهنوردی ساق بلند

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ گتر کوهنوردی پاندا مدل PandaB مجموعه دو عددی

گتر کوهنوردی پاندا مدل PandaB مجموعه دو عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰x24x0.2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • جنس
    پارچه
  • سایر توضیحات
    صد در صد ضد آبجنس کورتکس ضخیم به همراه آستر دوخته شده برای ضخامت و دوام بیشتر نحوه بسته شدن: زیپ و چسب پارچه ایمقاوم در برابر عوامل محیطیدارای کاور مخصوص حملبرند پاندا وارداتی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ گتر کوهنوردی جانگل کینگ مدل A37 مجموعه ۲ عددی

گتر کوهنوردی جانگل کینگ مدل A37 مجموعه 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰x15x0.1 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • جنس
    پارچه
  • سایر توضیحات
    دو لایهجنس ضد آبدارای زیپ و چسبسایزبندی: Freeطول: ۴۰ سانتی مترقابلیت: سبک، ضدآب، ضدبرفوزن: ۳۰۰ گرمحجم هنگام بسته بندی: ۲۰×۱۵ممانعت از ورود آب و سنگریزه به داخل کفشتولید چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ گتر کوهنوردی کد ۰۱ بسته ۲ عددی

گتر کوهنوردی کد 01 بسته 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۵*۲۰*۰.۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • جنس
    پارچه
  • سایر توضیحات
    ضد آب ، ضد برفطول ۴۵ سانتی مترممانعت از ورود آب و سنگریزه به داخل کفشزیپ با روکش چسبی ضد آب.نوار قابل رگراژ در بالای گترقلاب فلزی در جلوی گتر برای جلوگیری از حرکت گتر به سمت بالا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ گتر کوهنوردی مدل چریکی تسمه دار مجموعه دو عددی

گتر کوهنوردی مدل چریکی تسمه دار مجموعه دو عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰x18x1 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • جنس
    پلی‌استر
  • سایر توضیحات
    دارای تسمه برای اتصال به زیر کفش۱۰۰٪ ضد آبدارای زیپ فلزی و چسبدارای کاور قابل حملسبک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ گتر کوهنوردی لیپو مدل GORE-TEX کد XXL

گتر کوهنوردی لیپو مدل GORE-TEX کد XXL

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۵x45x43 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۵ گرم
  • جنس
    نانو
  • نوع
    گتر کوهنوردی ساق بلند

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ گتر کوهنوردی کمپسور مدل NB1202

گتر کوهنوردی کمپسور مدل NB1202

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰x12x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۴۰ گرم
  • جنس
    نایلون
  • نوع
    گتر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ گتر کوهنوردی لیپو مدل GORE-TEX کد M

گتر کوهنوردی لیپو مدل GORE-TEX کد M

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵x39x39 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۴۰ گرم
  • جنس
    نانو
  • نوع
    گتر کوهنوردی ساق بلند
  • سایر توضیحات
    حساسیت در مسافت های طولانی باعث شد یک عدد تسمه زاپاس در این محصول تعبیه شود که در تصاویر محصول مشخص هست و همینطور چون در دو طرف گتر سگک نصب شده به راحتی میتوان تسمه زیر کفش را تنظیم و تعویض نمود. گتر کوهنوردی لیپو مدل cabook مجهز به لایه داخلی تعریق گیر میباشد که به لایه برزنتی داخلی دور مچ پا متصل میباشد که به طور عامیانه به این مدل محصولات گتر دو پوششه گفته میشود, همچنین در صعودهای بلند به طور چشمگیری از سرمازدگی پا جلوگیری میکند و از طرفی چون الیاف بیرونی به تکنولوژی گرتکس مجهز میباشد دم و عرق دور پا را به خارج از گتر هدایت میکند که این یکی از مهم های پوششی در ورزش کوهنوردی میباشد. دیگر ویژگی این محصول کش کار شده داخل تور میباشد که قسمت دور مچ پا را از داخل فیکس کرده که خود به تنهایی بسیار کاربردی و مهم هست. (( جهت طول عمر بیشتر محصول ذکر شده از شستشوی بی مورد و مکرر خودداری نمایید و همچنین در زمان شستشو از سفید کننده ها و مواد انزیم دار خودداری نمایید ))

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ گتر کوهنوردی لیپو مدل GORE-TEX کد XL

گتر کوهنوردی لیپو مدل GORE-TEX کد XL

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۳x43x42 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم
  • جنس
    نانو
  • نوع
    گتر کوهنوردی ساق بلند

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ گتر کوهنوردی نیچرهایک مدل NH20HJ011

گتر کوهنوردی نیچرهایک مدل NH20HJ011

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۴x14x41 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۸۶ گرم
  • جنس
    نایلون
  • نوع
    گتر کوهنوردی
  • سایر توضیحات
    گترهای کوهنوردی ضد آب ، روکش چکمه برای کمپینگ، پیاده روی، کوهنوردی، اسکی، پیاده روی هایبرفی، پیاده روی طبیعیپارچه کامپوزیت شده و ضدآب برای محافظت بهتر در شرایط سختپارچه آکسفورد ۶۰۰ دی برای استفاده راحت تر در شرایط برفی و نامساعد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ گتر کوهنوردی کد ۱۰۱

گتر کوهنوردی کد 101

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰x22x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۳۸ گرم
  • جنس
    پارچه
  • سایر توضیحات
    جنس گورتکس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ گتر کوهنوردی صخره مدل G-Lite

گتر کوهنوردی صخره مدل G-Lite

مشخصات

  • ابعاد
    ۲×۲۲×۴۲ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۶۰ گرم
  • جنس
    پارچه
  • سایر توضیحات
    بسیار سبکپارچه ضد آب و ضد خشمقرون به صرفهمناسب برای سایز کفش ۴۱ الی ۴۵سایز بزرگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید گتر کوهنوردی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ژل شستشوی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا