لوازم جانبی خودرو

کروز کنترل خودرو، راهنمای خرید کروز کنترل پژو ۲۰۶، سمند، تیبا

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کروز کنترل خودرو باید به آن ها توجه داشته باشید.

امروزه با پیشرفت فراوان در صنعت خودرو سازی شاهد تولید خودروهایی با شتاب و سرعت بالا هستیم. این امر شاید در نگاه اول خیلی خوب به نظر برسد اما ممکن است باعث جریمه شدن شما شود. بنابراین شما مجبور به استفاده از کروز کنترل می شوید. متاسفانه با پیشرفته شدن خودروها جاده های کشور پیشرفت چندانی ندارند و شما با هر نوع خودرویی فقط مجاز به رانندگی با یک سرعت خاص هستید که ممکن است توان خودرو شما چند برابر بالاتر از این مقدار باشد. اما چاره چیست که جریمه نشوید.

اگر خودرو شما قابلیت استفاده از کروز کنترل را داشته باشد می توانید به راحتی با نصب این قطعه با کمترین هزینه ممکن از جریمه شدن های پی در پی جلوگیری به عمل آورید. نصب این قطعه در مدت زمان کوتاهی صورت می گیرد. شما می توانید سرعت خودرو خود را روی یک مقدار خاص تنظیم کنید و با یک سرعت یکنواخت به حرکت خود ادامه دهید. این قطعه از افزایش سرعت ناگهانی خودرو جلوگیری می کند.

اگر شما هم قصد خرید کروز کنترل دارید اما با توجه به تنوع مدل ها در خرید این وسیله با مشکل مواجه شده‌اید اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب نکات مهمی که موقع خرید کروز کنترل باید با آن ها آشنا شوید را می آموزیم و شما بعد از مطالعه این مطلب می توانید به راحتی کروز کنترل مورد نظر خود را خریداری نمایید.

کروزکنترل چیست و چگونه کار می کند؟

در خودروهایی که دارای دریچه گاز برقی هستند، زمانی که شما مقداری پدال گاز را فشار می دهید بدون دخالت سیم یک سنسور میزان فشاری که به پدال گاز را وارد می کنید به سیستم کنترل مرکزی یا ای سی یو ارسال کرده و ای سی یو میزان را به دریچه گاز ارسال می کند. دریچه گاز هم به همان اندازه باز می شود. در این خودرو ها می توان از طریق یک کنترل که اطلاعات سرعت را به ecu ارسال می کند به نام کروزکنترل استفاده کنید. اگر شما با کروز کنترل به ecu سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت را تنظیم نمایید ای سی یو به دریچه گاز اجازه باز شدن به این میزان را صادر می کند نه کمتر و نه بیشتر. در این شرایط بدون نیاز به فشار دادن پدال خودرو شما با سرعت مورد نظر حرکت می کند.

لیمیتر چیست و چه تفاوتی با کروزکنترل دارد؟

لیمیتر هم دقیقا مانند یک کروز کنترل عمل می کند با این تفاوت که محدود کننده سرعت است. یعنی اگر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت را روی آن ست کنید اگر پدال گاز را تا آخر هم فشار دهید خودرو شما با سرعتی بیشتر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت نمی کند. شاید شما ترجیح بدهید به جای اینه پا را از روی گاز بردارید، بخواهید مقداری گاز بدهید اما جریمه نشوید، می توانید لیمیتر را روی حداکثر سرعت مجاز در جاده ست کنید در این شرایط خودرو شما از آن سرعت ست شده بیشتر نمی رود حتی اگر پدال گاز را تا آخر فشار دهید.

مزایای استفاده از کروز کنترل:

  • قیمت مناسب و نصب آسان یکی از ویژگی های این وسیله است. در بیشتر خودروها مانند پژو ۲۰۶ کروز کنترل به صورت فابریک وجود دارد فقط نیاز به یک دسته دارد که به آن کروز کنترل گفته می شود.
  • اگر قرار است مسافت طولانی را با خودرو خود طی کنید ممکن است مجبور شوید ساعت ها پدال گاز را فشار دهید و سرعت را با کم و زیاد کردن فشار به پدال متعادل نگهدارید. این کار باعث خسته شدن پای شما می شود شما می توانید با ست کردن سرعت پا را از روی پدال گاز برداشته و از رانندگی بدون فشار دادن پدال لذت ببرید.
  • اگر شما از مسیر A به طرف مسیر B با یک سرعت ثابت حرکت کنید نسبت به زمانی که با سرعت متغییر حرکت می کنید سوخت کمتری مصرف می کنید. داشتن کروز کنترل یعنی مصرف سوخت کمتر.
  • استفاده از کروز کنترل باعث می شود سرعت شما از حد مجاز عبور نکند و شما با جریمه شدن خداحافظی کنید.

روش استفاده از کروز کنترل و لیمیتر:

قبل از استفاده از کروز کنترل بهتر است با قسمت های مختلف آن آشنا شوید که در این مقاله به صورت تصویری به شما آموزش داده می شود.

همان گونه که در عکس بالا مشاهده می کنید داری یک غربالک است که دارای سه قسمت است یعنی limit عدد صفر در وسط و cruise در قسمت پایین. در قسمت سمت چپ این غربالک دو دکمه که در قسمت زیری کلید بالا عبارت set /+ و در بالای دکمه پایینی عبارت set/- نوشته شده است. در قسمت انتهایی دسته هم یک دکمه تریپ وجود دارد که با علامت ” مشخص می شود. حال که با قسمت های این دستگاه اشنا شدید بهتر است به سراغ آموزش استفاده از کروز کنترل و لیمیتر برویم.

آموزش استفاده از کروز کنترل:

قبل از استفاده از کروزکنترل به دو نکته مهم توجه داشته باشید:

  1. همیشه از کروزکنترل فقط از دنده ۴ به بالا می توان استفاده نمود یعنی برای دنده کمتر از ۴ نمی توان از آن استفاده کرد.
  2. حداقل سرعت برای استفاده از کروز سرعت بالای ۷۰ کیلومتر بر ساعت است و برای سرعت های کمتر نمی توان از آن استفاده کرد.

حال به سراغ استفاده از آن برویم زمانی که دو نکته بالا را رعایت کردید. غربالک روی دسته را به سمت پایین حرکت دهید یعنی عبارت cruise سپس پدال گاز را طوری فشار دهید تا سرعت به حد دلخواه شما برسد سپس کلید تریپ ” را به داخل فشار دهید. با این کار علامت کروز پشت آمپر ظاهر می شود و سرعت در قسمت دیجیتال کیلومتر شمار نمایش داده می شود. حال می توانید پا را از روی پدال گاز بردارید. اگر سرعتی که در کیلومتر شمار دیده می شود سرعت مورد نظر شما نیست می توانید با کلید set/- آن را کمتر و با کلید set/+ به آن اضافه کنید. با گرفتن چند ثانیه هر کلید مقدار سرعت ۵ تایی کم یا زیاد می شود و با یک تک فشار به صورت یکی یکی. با ترمز کردن و یا تعویض دنده خودرو از حالت کروز خارج می شود و باید مجدد آن را ست نمایید. بعد از پایان استفاده غربالک را روی حالت وسط یا صفر قرار دهید تا کروز خاموش شود.

آموزش استفاده از لیمیتر:

برای این کار نیازی به قوانین بالا وجود ندارد و حتی با دنده ۱ هم می توانید آن را فعال کنید. لیمیتر بیشتر برای جاده های درون شهری استفاده می شود. برای فعال کردن لیمیتر غربالک روی دسته را به طرف بالا یعنی حرف limit حرکت دهید و دکمه تریپ ” را فشار دهید در قسمت کیلومتر شمار هم علامت limit نمایش داده می شود. حال با دکمه های بالا و پایین set/- و set/+ می توانید یک سرعت برای خودرو تعیین کنید. توجه کنید این سرعت حداکثر سرعتی است که به خودرو خود اجازه می دهید با آن حرکت کند. بر خلاف کروزکنترل با ترمز گرفتن و تعویض دنده غیر فعال نمی شود برای غیر فعال کردن این قابلیت حتما باید غربالک را روی حالت صفر قرار دهید.

آیا کروز کنترل روی هر خودرویی نصب می شود؟

خیر، کروز کنترل فقط برای خودروهایی استفاده می شود که دارای سیستم برقی مولتی‌پلکس هستند. مانند: پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ که دارای دریچه گاز فلزی برقی هستند، یعنی مدل های ۱۳۹۱ به پایین نصب می شود. پس برای خودروهایی که دریچه گاز سیمی دارند غیر قابل استفاده است. یعنی مدل های ۹۱ به بعد نصب نمی شود. البته نگران نباشید بعد از تحریم صنعت خودرو سازی شرکت های سازنده خودرو دست به کار شدند و با یک ترفند کروزکنترل را برای تمامی خودروها حتی مدل های دریچه گاز سیمی امکان پذیر کردند اما با قیمت بیشتر. حتی شما روی پراید هم می توانید کروزکنترل داشته باشید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کروزکنترل مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۴۰ نمونه کروزکنترل و لیمیتر ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ کروز کنترل برقی اهاکو مدل ۰۰۱

کروز کنترل برقی اهاکو مدل 001

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    – تثبیت کنترل سرعت در جاده ست- برای تمامی افرادی که بیشتر در جاده هستند- جاده و اتوبان- اقتصادی بودن سیستم(قیمت سیستم کمتر از نصف قیمت نمونه های مشابه خارجی است)- قابلیت ایمنی صد در صدی به روش مگنتیکی – حذف سنسور کلاچ گیری با استفاده از الگوریتم های هوشمند و سنسور دور موتور – نصب بسیار آسان و سریع – قابل نصب روی انواع خودروها با دریچه گازهای مختلف به دلیل وجود فولی های مختلف با قابلیت تعویض سهل و آسان – امکان کنترل سرعت ثابت بدون نیاز به فشار دادن پدال گاز- جلوگیری از تجاوز ناخواسته سرعت به خصوص در سراشیبی ها با توجه به محدودیت های خودروهای دنده ای- آسایش و عدم نگرانی راننده هنگام راندن در مسیرهای مستقیم با سرعت ثابت با توجه به محدویتهای سرعت و دوربین ثبت تخلف سرعت غیر مجاز – قابلیت نصب روی همه خودروهای دریچه گاز سیمی- عملکرد دقیق با استفاده از روش کنترل حلقه بسته

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ برچسب دکمه های کروز کنترل خودرو مدل سه بعدی مناسب برای شاهین

برچسب دکمه های کروز کنترل خودرو مدل سه بعدی مناسب برای شاهین

مشخصات

  • تعداد کالا در بسته
    ۳
  • مناسب برای خودرو
    شاهین
  • اقلام همراه
    یک عدد برچسب سه بعدی دکمه های کروز کنترل + دو عدد مکمل فرمان
  • سایر توضیحات
    این دو محصول روی یکی از قوی‌ترین چسب‌های موجود در بازار تولید شده است که چسبندگی خوبی دارد اما در بخش دکمه های کروز به دلیل قوس بالا ممکن است شما مجبور باشید اندکی چسب قطره ای زیر کار اضافه کنید اما با این وجود بدون این کار وتنها به کمک چسب فابریک پشت برچسب هم امکان نصب وجود دارد. پیشنهاد میکنیم برای چسبندگی بهتر حتما زیر محل نصب را به خوبی با شیشه شور پاک کنید که چربی روی آن وجود نداشته باشد چرا که این بخش فرمان به دلیل قرارگیری دست، همیشه چرب است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کروزکنترل در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ردیاب خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا