لوازم مصرفی خودرو

راهنمای خرید انواع فیلتر هوای خودرو اسپورت و شرکتی ارزان

چند نکته مهم و کاربردی که در مورد خرید فیلتر هوای خودرو باید بدانید.

یکی از لوازم مصرفی مهم و ضروری در خودروها فیلتر هوای خودرو است. بسته به نوع رانندگی شما فیلتر مورد استفاده می‌تواند متفاوت باشد. کسانی که با خودرو خود مسابقه می‌دهند دیگر یک فیلتر هوای خودرو شرکتی به کار آن‌ها نمی‌آید و نیاز به نوع دیگری به نام فیلتر هوای خودرو اسپورت دارند. پس می‌توان نتیجه گرفت که فیلتر شما را سبک رانندگی شما مشخص می‌کند.

فیلتر هوای خودرو چه از نوع اسپورت و چه نمونه شرکتی در مسیر هوای ورودی به درون سیلندر خودرو قرار می‌گیرد. وظیفه این فیلتر در واقع ورود هوای پاک و بدون آلودگی به درون سیلندر است. فیلتر هوای خودرو از ورود گرد‌ و غبار به درون موتور جلوگیری می‌کند. همان طور که می‌دانید فیلتر‌های هوای شرکتی دارای زنبور گیر هستند، اما مدل‌های اسپورت فاقد زنبور گیر می‌باشند. زیرا در حالت اسپورت خودرو نیاز به تنفس بیشتری دارد.

فیلتر هوای خودرو اسپورت به جزئیات دقت نمی‌کند و هدف اصلی آن ورود اکسیژن بیشتر به داخل موتور خودرو است. توجه داشته باشید یکی ازمهم‌ترین وظیفه‌های فیلتر هوای خودرو مدیریت مصرف سوخت خودرو است. یعنی اگر میزان مشخصی از هوا وارد سیلندر شود، به احتراق صحیح کمک می‌کند. بیشتر از این مقدار برای موتور مضر بوده و مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به سلامت موتور خودرو خود و مصرف سوخت آن توجه می‌کنید و قصد خرید فیلتر‌ هوای خوب برای خودرو خود دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، نگران نباشید. ما در این رسانه شما را با انواع فیلتر هوای خودرو آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید فیلتر هوای خودرو باید به آن توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

فیلتر هوای‌خودرو چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

فیلتر هوا در واقع یک صافی برای حذف ذرات معلق موجود در هوا است. در واقع فیلترهای خودرو قادر به حذف ذرات معلق تا ۲۰ میکرون هستند. این صافی یا فیلترهای هوای خودرو از موادی مانند: کاغذ، فلز و مواد pu ساخته می‌شود. البته در فیلترهای هوای خودروهای خارجی ممکن است به جای کاغذ از نمد استفاده کنند. همان طور که می‌دانید، وظیفه فیلتر هوای خودرو جلوگیری از ورود الودگی‌های موجود در هوا به موتور خودرو است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید روغن موتور

انواع فیلتر هوای‌خودرو:

  1. فیلتر هوای شرکتی: این فیلتر یک فیلتر استاندارد است که به وسیله شرکت سازنده خودرو تولید و روی خودروها نصب می‌شود. این مدل فیلتر دارای زنبور گیر هستند و صدای موتور خودرو را تا حد زیادی کم می‌کنند. قیمت آن‌ها در مقایسه با سایر فیلتر‌ها ارزان‌تر است. حجم هوای ورودی به موتور خودروها به وسیله این فیلترها دقیق و به اندازه صورت می‌گیرد بنابراین مصرف سوخت را کاهش می‌دهند.
  2. فیلتر هوای اسپورت: خودروهای معمولی به دلیل اینکه به شتاب صفر تا صد بیشتری برای مسابقه نیاز دارند، از فیلترهای اسپورت استفاده می‌کنند. فیلتر‌های اسپورت فاقد زنبور گیر بوده به همین علت هوای بیشتری را وارد موتور خودرو می‌کنند. اگر میزان پاشش سوخت را ریمپ نکنید و از فیلتر اسپورت استفاده کنید. علاوه بر وارد کردن فشار به موتور خودرو خود مصرف سوخت آن را نیز افزایش می‌دهید.
  3. فیلتر هوای کابین: فیلتر کابین که به فیلتر کولر هم معروف است، مسئول فیلتر کردن ذرات معلق موجود در هوا قبل از ورود به داخل کابین خودرو است. زمانی که شما کولر یا بخاری خود را روشن می‌کنید. هوایی که از دریچه‌های خودرو خارج می‌شود قبل از ورود به داخل خودرو از فیلتر کابین عبور می‌کند. امروزه با وجود آلودگی هوا توصیه می‌شود فیلتر کابین را زودتر از زمان تعویض روغن تعویض نمایید.

جنس فیلتر هوای خودرو از چیست؟

  • فیلتر هوای نمدی: نمد یکی از بهترین مواد برای فیلتر کردن ذرات معلق موجود در هوا است. به طوری که فیلترهای نمدی قادر به دریافت ذرات حتی کوچکتر از ۲۰ میکرون می‌باشد. قیمت این فیلترها مقداری بیشتر از مدل‌های دیگر است.
  • فیلتر هوای کاغذی: یکی از رایج‌ترین نمونه فیلتر هوای خودرو در ایران هستند. خوشبختانه قیمت‌ها بسیار ارزان است و شما به راحتی می‌توانید آن را به موقع تعویض نمایید. معمولا فیلتر خودرو را هر ۷ هزار کیلومتر تعویض می‌کنند البته این موضوع به شرایط آب و هوایی منطقه و نوع رانندگی شما هم دارد.
  • فیلتر هوای روغنی: این مدل فیلتر بیشتر در ماشین‌های سنگین دیده می‌شود. شاید بتوان آن را یکی از بهترین فیلترهای هوا دانست. سطح روغنی این فیلترها باعث می‌شود که ذرات را با دقت بیشتری به خود جذب کنند. با اینکه این فیلترها یکبار مصرف نیستند ولی به علت اینکه سریع تر از فیلترهای معمولی گرفته می‌شوند باید ان‌ها را به موقع شستشو دهید.
  • فیلتر هوای بدون روغن: یکی از نمونه های فیلتر هوای دائمی در خودرو هستند. این فیلترها نیاز به تعویض ندارند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را شستشو داده و مجدد استفاده کنید. اگر می‌خواهید به جای فیلتر کاغذی از این مدل استفاده کنید بهتر است مقداری بیشتر هزینه کنید.

بهترین زمان برای تعویض فیلتر هوای‌خودرو:

در واقع اکثر افراد با هر بار تعویض روغن این فیلتر را تعویض می‌کنند. البته در اصل نوع هوای محل زندگی شما است که زمان تعویض فیلتر را مشخص می‌کند. اگر در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران زندگی می‌کنید یا در شهرهای دارای ریز‌گرد مانند اهواز باید زمان تعویض روغن را به نصف تقسیم کنید. یعنی زمانی که کارکرد روغن موتور شما نصف شد یک بار آن را تعویض کنید و زمان تعویض روغن هم یکبار این کار را انجام دهید.

تفاوت فیلتر هوای موتور با فیلتر کابین چیست؟

از نظر جنس و کارایی دقیقا به یک شکل عمل می‌کنند، یعنی وظیفه هر دو فیلتر حذف آلودگی و ذرات معلق موجود در هوا است. نوع قرار گیری و مکان آن‌ها با هم متفاوت می‌باشد، یعنی فیلتر هوای موتور آلودگی‌های هوا را به موتور خودرو حذف می‌کند و فیلتر کابین از ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل کابین خودرو جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های فیلتر هوای خوب و باکیفیت:

  • توانایی جذب کردن ذرات معلق در حد حداقل ۲۰ میکرون را داشته باشد.
  • همان طور که می‌دانید آلودگی هوا هم برای موتور و هم برای سلامتی انسان خطرناک است. شما با یک فیلتر هوای خوب می‌توانید، سلامت بدن و موتور خودرو خود را تضمین کنید.
  • جلوی صداهای تولید شده به وسیله موتور خودرو به داخل کابین را بگیرد. یکی از ویژگی‌های این قطعه جلوگیری از ورود صدای موتور به کابین است.
  • مصرف سوخت خودرو شما را تا حد چشم گیری کاهش دهد. اگر مصرف سوخت شما بالا رفت به احتمال زیاد فیلتر هوای خودرو شما بی‌کیفیت است.
  • اگر بعد از یک مدت به فیلتر خود نگاه کنید باید حجم زیادی از خاک و دوده را به خود جذب کرده باشد.

قیمت فیلتر هوای‌خودرو:

قیمت فیلتر هوا به عوامل مختلفی بستگی دارد، یکی از این عوامل جنس فیلتر است. فیلترهایی که از جنس نمد ساخته می‌شوند مقداری از فیلترهای کاغذی گران‌تر هستند. نوع فیلتر هم در قیمت آن موثر می‌باشد، یعنی اگر شما یک فیلتر اسپورت را انتخاب کنید قیمت آن چند برابر فیلترهای شرکتی است. جهت اطلاع از قیمت دقیق فیلتر هوای خودرو خود به انتهای همین مطلب مراجعه کرده و با کلیک روی هر محصول از قیمت دقیق آن اطلاع حاصل نمایید.

بهترین مارک فیلتر هوای خودرو:

به دلیل اینکه برندهای معتبر زیادی را می‌توان به عنوان بهترین مارک فیلتر هوای خودرو معرفی کرد. بنابراین نمی‌توانیم تنها یک برند خاص را به شما عزیزان معرفی کنیم زیرا این کار بیشتر تبلیغ یک برند خاص محسوب می‌شود تا معرفی محصول، در ادامه به شما لیستی از بهترین برندهای تولید کننده فیلتر هوای خودرو را معرفی می‌کنیم.

  • فیلتر هوای سرکان
  • فیلتر هوای گالریا
  • فیلتر هوای جینیون پارتز
  • فیلتر هوای هنگست
  • فیلتر هوای پاور فلو
  • فیلتر هوای پرفلاکس
  • فیلتر هوای کی اند ان
  • فیلتر هوای کاسپین
  • فیلتر هوای یونیورسال
  • فیلتر هوای لوکومبیل
  • فیلتر هوای دیجی اس پارت

فیلتر هوای خودرو از کجا بخریم:

خوشبختانه در این مورد دست شما کاملا باز است زیرا می‌توانید این قطعه مصرفی را با هر تعویض روغن از تعویض روغنی خریداری کنید. متاسفانه معمولا برندهایبی‌کیفیت را به شما می‌فروشند. می‌توانید به نمایندگی خودرو مراجعه کرده و فیلتر هوای خودرو خود را خریداری نمایید. متاسفانه نمایندگی‌ها بعد از اتمام گارانتی خودرو دیگر به مشتری های خود خدمات ارائه نمی‌کنند. پس دو راه بیشتر برای شما باقی نمی ماند.

  • شما می‌توانید به فروشگاه‌های قطعه فروشی یا نمایندگی های مجاز سطح شهر مراجعه کرده و فیلتر را با قیمت شرکتی خریداری کنید.
  • شما می‌توانید به صورت آنلاین از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی فیلتر هوای خودرو مورد نظر خود را خریداری کنید. انتخاب با خود شماست که کدام روش را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید روغن گیربکس

نکات مهم هنگام خرید فیلتر هوای خودرو:

  • قیمت فیلتر هوا: میزان بودجه شما است که مشخص می‌کند کدام برند را انتخاب و خریداری کنید. پس قبل از شروع کار مقدار بودجه برای خرید فیلتر هوا را مشخص کنید. با این کار مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، خود به خود از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برایتان آسان می‌شود.
  • نوع فیلتر: مرحله دوم باید مشخص کنید که فیلتر را برای چه مدل خودرویی می‌خواهید، بعد از انتخاب مدل خودرو خود باید توجه داشته باشید که فیلتر را برای موتور خودرو می‌خواهید یا برای کابین خودرو همان طور که می‌دانید باید بسته به نوع استفاده از خودرو مدل فیلتر را انتخاب کنید. برای استفاده شهری فیلتر شرکتی مناسب بوده و برای مسابقه به یک فیلتر اسپورت نیاز دارید.
  • جنس فیلتر هوا: جنس فیلتر هوا تاثیر بسزایی در جذب ذرات معلق موجود در هوا دارد. شما می‌توانید با خرید فیلترهای نمدی و روغنی بیشترین میزان ذرات معلق هوا را دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید با انتخاب فیلتر هوای کاغذی که پرفروشترین فیلتر هوا در ایران است نیاز خودرو خود را برطرف کنید زیرا قیمت آن‌ها بسیار ارزان می‌باشد. فیلترهای بدون روغن را می‌توانید مقداری گران‌تر بخرید و همیشه آن را شستشو داده و مصرف کنید.
  • اندازه فیلتر هوا: با اینکه فیلترهای هوا در اندازه‌های استاندارد تولید می‌شوند اما ممکن است برخی فیلترها قالب کوچکتر و بزرگتری داشته باشند. بنابراین بد نیست به این نکته مهم هم توجه داشته باشید. زیرا اندازه کوچکتر با داشتن درز خالی قادر به فیلتر کردن کامل نیست و اگر اندازه بزرگتر از حد استاندارد باشد درب محفظه فیلتر یا بسته نمی‌شود یا به سختی بسته می‌شود.
  • میزان جذب ذرات: همان طور که در ابتدای همین مقاله هم توضیح داده شد یک فیلتر هوای خوب و باکیفیت باید قادر به جذب ذرات به اندازه ۲۰ میکرون باشد. هر چه فیلتر مورد نظر شما ذرات ریزتری را فیلتر کند باکیفیت‌تر بوده و اگر ذرات بزرگتر از ۲۰ میکرون را دریافت نماید نمی‌توان آن را فیلتر هوای خودرو دانست و بود نبود آن در خودرو تفاوتی نخواهد داشت.
  • برند فیلتر هوا: فیلترهای هوا با برندهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. بهتر است به سراغ خرید برندهای معروف و شناخته شده بروید. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک برند شناخته شده وجود دارد که امتحان خود را پس داده است. نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا تست کردن این برندها چیزی جز اتلاف وقت برای شما نخواهد داشت.

روش نگهداری از فیلتر هوای خودرو:

  1. بهتر است فیلترهای هوای روغنی را قبل از کار گذاشتن مجدد روغن کاری نمایید. زیرا این کار سبب افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود.
  2. اگر از فیلتر هوایی استفاده می‌کنید که قابلیت شستشو دارند بهتر است هر چند وقت یک بار آن را شستشو دهید. قبل از این کار بهتر است گرد و خاک روی فیلتر را تمیز کرده و با مایع و آب سرد شستشو دهید. سپس در هوای آزاد قرار داده و اجازه دهید خشک شود.
  3. توجه داشته باشید برخی از فیلترهای هوا را نمی‌توان شستشو داد و مجدد استفاده کرد. با این کار تنها سلامت خود و موتور خودروتان را به خطر می‌اندازید.
  4. به دلیل اینکه فیلتر هوا درون محفظه کاپوت خودرو قرار دارد، بهتر است از کثیف شدن موتور جلوگیری کنید، زیرا گرد و خاک روی موتور باعث کثیف شدن و کاهش طول عمر فیلتر هوا می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید فیلتر هوای خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه فیلتر هوای خودرو ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ فیلتر هوای خودروی میشو مدل iso مناسب برای پراید صبا

فیلتر هوای خودروی میشو مدل iso مناسب برای پراید صبا

مشخصات

  • توضیحات مدل خودرو
    پراید صبا GLX – پراید صبا CNG پراید نسیم GLX – پراید نسیم CNG پراید ۱۴۱ LBI – پراید ۱۴۱ DLX پراید ۱۳۲ پراید ۱۱۱ SE پراید وانت SE 151
  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC3137 مناسب برای سورن

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC3137 مناسب برای سورن

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسبطول فیلتر: ۳۰۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۵۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۰۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پژو پارس – پژو پارس CNG – پژو پارس ELXسمند – سمند CNG – سمند EL – سمند LX – سمند LX CNG – سمند LX TU5سورن XU7 – سورن TU5 – سورن ELXپژو ۴۰۵ – پژو ۴۰۵ GLX – پژو ۴۰۵ SLX
  • شماره فنی
    FC3137
  • مناسب برای خودرو
    سمند سورن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 969

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 969

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – عملکرد مناسب- طول فیلتر: ۲۰۷.۲ میلی‌متر- ارتفاع فیلتر: ۳۷.۵ میلی‌متر- عرض فیلتر: ۱۵۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – پراید صبا GLX – پراید صبا CNG – پراید نسیم GLX – پراید نسیم CNG – پراید ۱۴۱ LBI – پراید ۱۴۱ DLX – پراید ۱۳۲
  • مناسب برای خودرو
    سایپا پراید ۱۳۲
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ فیلتر هوای خودروی اسپرت مدل تمام استیل بزرگ

فیلتر هوای خودروی اسپرت مدل تمام استیل بزرگ

مشخصات

  • سایر توضیحات
    قابل شستوشو و استفاده مجدد مقاومت بالا در برابر حرارت و ضربات مکانیکی مقرون بصرفه زیبا کردن صدای خودرو کاهش مصرف سوخت افزایش توان موتور با هواگیری ۳۶۰ درجه ضد زنگ زدگی عمر بسیار بالا بدون۱ عدد ترکیدگی تاکنون
  • توضیحات مدل خودرو
    قابل استفاده برای تمامی خودروها میباشد.سری این فیلترها بصورت استاندارد طراحی شده و چنانچه با اندازه لوله فیلتر هوای شما هم سایز نبود بایستی کیت مکش را ایجاد کنید که برای اینکار میتوانید از خرطومی های اسپرت موجود یا بصورت سنتی از لوله پلیکا استفاده کنید.اگر اینکار را انجام دادید یکباره فیلتر را به محلی که جریان هوای بهتری دارد منتقل کنید تا عملکرد آن چند برابر شود..
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۳۰۸
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    استوانه‌ای شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X به همراه فیلتر روغن ۶۸۸۰ مناسب برای پراید نسیم

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X به همراه فیلتر روغن 6880 مناسب برای پراید نسیم

مشخصات

  • سایر توضیحات
    شامل یک عدد فیلتر روغن یک عدد فیلتر هواطول فیلتر: ۲۱۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۴۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۵۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پراید صبا GLX – پراید صبا CNGپراید نسیم GLX – پراید نسیم CNGپراید ۱۴۱ LBI – پراید ۱۴۱ DLXپراید ۱۳۲پراید ۱۱۱ SEپراید وانت SE 151
  • مناسب برای خودرو
    سایپا پراید ۱۴۱
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1254

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1254

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – طول فیلتر: ۱۷۶.۵ میلی‌متر- ارتفاع فیلتر: ۷۰ میلی‌متر- عرض فیلتر: ۱۴۲ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – رنو L90 1.6 16V – لوگان اکسپرس – لوگان پیکاپ – مگان I 1.4i 16V – مگان I 1.6i 16V – مگان I 1.8i 16V – مگان II 1.4 16V – مگان II 1.6 16V
  • مناسب برای خودرو
    رنو L90
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 939

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 939

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – طول فیلتر: ۳۰۰ میلی‌متر- ارتفاع فیلتر: ۵۰ میلی‌متر- عرض فیلتر: ۱۰۲ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – پژو ۴۰۵- پژو پارس – پژو پارس CNG – پژو پارس ELX – سمند – سمند CNG – سمند EL – سمند LX – سمند LX CNG- سورن XU7 – سورن TU5
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ فیلتر هوای خودروی پردو مدل ۱-L90

فیلتر هوای خودروی پردو مدل 1-L90

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – ابعاد: ۷.۵ × ۱۳.۵ × ۱۷.۵ سانتی‌متر- کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد- قابلیت افزایش شتاب خودرو- افزایش عمر مفید فیلتر تا ۸۰۰۰ کیلومتر- به‌کارگیری فناوری نانو در ساخت
  • مناسب برای خودرو
    رنو L90
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای پراید وانت ۱۵۱

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای پراید وانت 151

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسبطول فیلتر: ۲۱۰ میلی‌متر ارتفاع فیلتر: ۴۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۵۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پراید صبا GLX – پراید صبا CNGپراید نسیم GLX – پراید نسیم CNGپراید ۱۴۱ LBI – پراید ۱۴۱ DLXپراید ۱۳۲پراید ۱۱۱ SEپراید وانت SE 151
  • شماره فنی
    FC2199X
  • مناسب برای خودرو
    سایپا پراید ۱۴۱
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ فیلتر هوای خودروی پردو مدل ۲۸۰۳۰-۱۷۸۰۱

فیلتر هوای خودروی پردو مدل 28030-17801

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – ابعاد: ۴ × ۱۹.۸ × ۲۹ سانتی‌متر- کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد- قابلیت افزایش شتاب خودرو- افزایش عمر مفید فیلتر تا ۸۰۰۰ کیلومتر- به‌کارگیری فناوری نانو در ساخت
  • توضیحات مدل خودرو
    – مناسب برای تویوتا کمری
  • مناسب برای خودرو
    تویوتا کمری
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC3137 مناسب برای پژو ۴۰۵

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC3137 مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسبطول فیلتر: ۳۰۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۵۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۰۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پژو پارس – پژو پارس CNG – پژو پارس ELXسمند – سمند CNG – سمند EL – سمند LX – سمند LX CNG – سمند LX TU5سورن XU7 – سورن TU5 – سورن ELXپژو ۴۰۵ – پژو ۴۰۵ GLX – پژو ۴۰۵ SLX
  • شماره فنی
    FC3137
  • مناسب برای خودرو
    سمند سورن
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای پراید ۱۴۱

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای پراید 141

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسبطول فیلتر: ۲۱۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۴۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۵۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پراید صبا GLX – پراید صبا CNGپراید نسیم GLX – پراید نسیم CNGپراید ۱۴۱ LBI – پراید ۱۴۱ DLXپراید ۱۳۲پراید ۱۱۱ SEپراید وانت SE 151
  • شماره فنی
    FC2199X
  • مناسب برای خودرو
    سایپا پراید ۱۴۱
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای پراید نسیم

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای پراید نسیم

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسبطول فیلتر: ۲۱۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۴۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۵۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پراید صبا GLX – پراید صبا CNGپراید نسیم GLX – پراید نسیم CNGپراید ۱۴۱ LBI – پراید ۱۴۱ DLXپراید ۱۳۲پراید ۱۱۱ SEپراید وانت SE 151
  • شماره فنی
    FC2199X
  • مناسب برای خودرو
    سایپا پراید ۱۴۱
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای پراید ۱۳۲

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای پراید 132

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسبطول فیلتر: ۲۱۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۴۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۵۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پراید صبا GLX – پراید صبا CNGپراید نسیم GLX – پراید نسیم CNGپراید ۱۴۱ LBI – پراید ۱۴۱ DLXپراید ۱۳۲پراید ۱۱۱ SEپراید وانت SE 151
  • شماره فنی
    FC2199X
  • مناسب برای خودرو
    سایپا پراید ۱۴۱
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ فیلتر هوای خودروی میشو مدل ikco 4000 مناسب برای پژو ۴۰۵

فیلتر هوای خودروی میشو مدل ikco 4000 مناسب برای پژو 405

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسب طول فیلتر: ۳۰۰ میلی‌متر ارتفاع فیلتر: ۵۰ میلی‌متر عرض فیلتر: ۱۰۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پژو پارس – پژو پارس CNG – پژو پارس ELX سمند – سمند CNG – سمند EL – سمند LX – سمند LX CNG – سمند LX TU5 سورن XU7 – سورن TU5 – سورن ELX پژو ۴۰۵ – پژو ۴۰۵ GLX – پژو ۴۰۵ SLX
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۴۰۵
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای برای پراید ۱۱۱

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای برای پراید 111

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسبطول فیلتر: ۲۱۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۴۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۵۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پراید صبا GLX – پراید صبا CNGپراید نسیم GLX – پراید نسیم CNGپراید ۱۴۱ LBI – پراید ۱۴۱ DLXپراید ۱۳۲پراید ۱۱۱ SEپراید وانت SE 151
  • شماره فنی
    FC2199X
  • مناسب برای خودرو
    سایپا پراید ۱۴۱
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1223

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1223

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – طول فیلتر: ۴۲۵ میلی‌متر- ارتفاع فیلتر: ۶۱.۲ میلی‌متر- عرض فیلتر: ۹۴ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – پژو ۲۰۶SD N6A – پژو ۲۰۶SD 2BNFUA – پژو ۲۰۶SD 1.6 16V – پژو ۳۰۷ ۱.۶ ۱۶V – پژو ۳۰۸ ۱.۶ ۱۶V – پژو پارتنر II 1.6 16V
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۳۰۸
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1266 مناسب برای سوزوکی ویتارا

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1266 مناسب برای سوزوکی ویتارا

مشخصات

  • سایر توضیحات
    -طول فیلتر: ۲۳۲ میلی‌متر- ارتفاع فیلتر: ۵۳ میلی‌متر- عرض فیلتر: ۱۷۸ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – سوزوکی ویتارا ۲.۴ دنده ای – سوزوکی ویتارا ۲.۴ اتوماتیک – سوزوکی ویتارا NGV CBU دستی – سوزوکی ویتارا NGV CBU اتوماتیک – سوزوکی ویتارا NGV CKD دستی – سوزوکی ویتارا NGV CKD اتوماتیک
  • مناسب برای خودرو
    سوزوکی ویتارا
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ فیلتر هوای خودروی اسپرت مدل تمام استیل بزرگ

فیلتر هوای خودروی اسپرت مدل تمام استیل بزرگ

مشخصات

  • سایر توضیحات
    قابل شستوشو و استفاده مجدد مقاومت بالا در برابر حرارت و ضربات مکانیکی مقرون بصرفه زیبا کردن صدای خودرو کاهش مصرف سوخت افزایش توان موتور با هواگیری ۳۶۰ درجه ضد زنگ زدگی عمر بسیار بالا بدون۱ عدد ترکیدگی تاکنون
  • توضیحات مدل خودرو
    قابل استفاده برای تمامی خودروها میباشد.سری این فیلترها بصورت استاندارد طراحی شده و چنانچه با اندازه لوله فیلتر هوای شما هم سایز نبود بایستی کیت مکش را ایجاد کنید که برای اینکار میتوانید از خرطومی های اسپرت موجود یا بصورت سنتی از لوله پلیکا استفاده کنید.اگر اینکار را انجام دادید یکباره فیلتر را به محلی که جریان هوای بهتری دارد منتقل کنید تا عملکرد آن چند برابر شود..
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۳۰۸
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    استوانه‌ای شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1342

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1342

مشخصات

  • توضیحات مدل خودرو
    – تیبا
  • مناسب برای خودرو
    تیبا
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    فیلتر معمولی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ فیلتر هوای خودرو مرسدس بنز مدل M112/272 مناسب برای خودروی بنز E-C-S بسته ۲ عددی

فیلتر هوای خودرو مرسدس بنز مدل M112/272 مناسب برای خودروی بنز E-C-S بسته 2 عددی

مشخصات

  • سایر توضیحات
    فیلتر دوقلو بنز
  • توضیحات مدل خودرو
    مناسب برای تمامی موتورهای M112 و M272 شش سیلندری:C240 M112 W203C280 M272 W203C280 M272 W204C230 M272 W204C350 M272 W204CLS350 M272 C219E280 M272 W211E350 M272 W211E240 M112 W211E300 M272 W212E350 M272 W212GLK280 M272 X204ML350 M272 W164ML500 M272 W164S280 M112 W220S500 M113 W220S350 M272 W221S500 M272 W221SL500 M112/M272 R129/R230SLK M113/M272 R171
  • مناسب برای خودرو
    بنز ۳۵۰
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 998

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 998

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – قطر بیرونی فیلتر: ۱۵۲ میلی‌متر- ارتفاع فیلتر: ۲۰۰ میلی‌متر- قطر درونی فیلتر: ۸۸ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – نیسان پیکاپ – نیسان رونیز – نیسان سرانزا – نیسان سافاری
  • مناسب برای خودرو
    نیسان زامیاد
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    استوانه‌ای شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1296

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1296

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – طول فیلتر: ۳۳۳ میلی‌متر- ارتفاع فیلتر: ۵۸.۲ میلی‌متر- عرض فیلتر: ۱۰۲ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – سمند EF7
  • مناسب برای خودرو
    سمند
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل ۲۱۹۹۶۸۸۰FL به همراه فیلتر روغن مناسب برای پراید ۱۴۱

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل 21996880FL به همراه فیلتر روغن مناسب برای پراید 141

مشخصات

  • سایر توضیحات
    شامل یک عدد فیلتر هوا یک عدد فیلتر روغن
  • توضیحات مدل خودرو
    پراید صبا GLX – پراید صبا CNGپراید نسیم GLX – پراید نسیم CNGپراید ۱۴۱ LBI – پراید ۱۴۱ DLXپراید ۱۳۲پراید ۱۱۱ SEپراید وانت SE 151
  • مناسب برای خودرو
    سایپا پراید ۱۴۱
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1108 به همراه فیلتر روغن

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1108 به همراه فیلتر روغن

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – طول فیلتر هوا : ۲۸۰ میلی‌متر- ارتفاع فیلتر هوا : ۳۲.۹ میلی‌متر- عرض فیلتر هوا : ۱۶۷ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – نیسان ماکسیما ۲.۰ QX – نیسان ماکسیما ۲.۰ V624VQX – نیسان ماکسیما ۳.۰ QX – نیسان ماکسیما ۳.۰ V624VQX – نیسان ماکسیما ۳.۰i- نیسان مورانو ۳.۵ V6 – نیسان مورانو ۳.۵ v6
  • مناسب برای خودرو
    نیسان ماکسیما
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ فیلتر هوای خودروی پردو مدل ۱-۲۰۶

فیلتر هوای خودروی پردو مدل 1-206

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – فیلتر هوای ۲۰۶ کوتاه- ابعاد: ۶ × ۱۰ × ۳۴.۴ سانتی‌متر- کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد- قابلیت افزایش شتاب خودرو- افزایش عمر مفید فیلتر تا ۸۰۰۰ کیلومتر- به‌کارگیری فناوری نانو در ساخت
  • توضیحات مدل خودرو
    – مناسب برای انواع مدل‌های پژو ۲۰۶
  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۶ صندوق دار
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF1116 بهمراه فیلتر روغن

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF1116 بهمراه فیلتر روغن

مشخصات

  • توضیحات مدل خودرو
    – پیکان ۱۶۰۰i (انژکتوری)- روا – روا CNG- وانت باردو – وانت باردو CNG
  • مناسب برای خودرو
    روا
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    استوانه‌ای شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای پراید صبا

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC2199X مناسب برای پراید صبا

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسبطول فیلتر: ۲۱۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۴۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۵۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پراید صبا GLX – پراید صبا CNGپراید نسیم GLX – پراید نسیم CNGپراید ۱۴۱ LBI – پراید ۱۴۱ DLXپراید ۱۳۲پراید ۱۱۱ SEپراید وانت SE 151
  • شماره فنی
    FC2199X
  • مناسب برای خودرو
    سایپا پراید ۱۴۱
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC3137 مناسب برای پژو پارس

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC3137 مناسب برای پژو پارس

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسبطول فیلتر: ۳۰۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۵۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۰۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پژو پارس – پژو پارس CNG – پژو پارس ELXسمند – سمند CNG – سمند EL – سمند LX – سمند LX CNG – سمند LX TU5سورن XU7 – سورن TU5 – سورن ELXپژو ۴۰۵ – پژو ۴۰۵ GLX – پژو ۴۰۵ SLX
  • شماره فنی
    FC3137
  • مناسب برای خودرو
    سمند سورن
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1116

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1116

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – قطر بیرونی فیلتر: ۱۳۱ میلی‌متر- ارتفاع فیلتر: ۱۸۳ میلی‌متر- قطر درونی فیلتر: ۱۰۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – پیکان ۱۶۰۰i (انژکتوری) – روا – روا CNG – وانت باردو – وانت باردو CNG
  • مناسب برای خودرو
    روا
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    استوانه‌ای شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۱ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 978

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 978

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – طول فیلتر: ۳۲۲.۶ میلی‌متر- ارتفاع فیلتر: ۶۷ میلی‌متر- عرض فیلتر: ۱۵۵ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – سیتروئن زانتیا ۱.۶i – سیتروئن زانتیا ۱.۸i – سیتروئن زانتیا ۲.۰i
  • مناسب برای خودرو
    سیتروئن زانتیا
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۲ فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 910

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 910

مشخصات

  • سایر توضیحات
    قطر بیرونی فیلتر: ۲۲۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۴۲.۵ میلی‌مترقطر درونی فیلتر: ۱۵۵.۵ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    – پراید نسیم- پراید صبا- پراید ۱۳۲ YDV
  • مناسب برای خودرو
    پراید نسیم
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    دایره‌ای شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۳ فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC3137 مناسب برای سمند

فیلتر هوای خودروی کاسپین مدل FC3137 مناسب برای سمند

مشخصات

  • سایر توضیحات
    عملکرد مناسبطول فیلتر: ۳۰۰ میلی‌مترارتفاع فیلتر: ۵۰ میلی‌مترعرض فیلتر: ۱۰۰ میلی‌متر
  • توضیحات مدل خودرو
    پژو پارس – پژو پارس CNG – پژو پارس ELXسمند – سمند CNG – سمند EL – سمند LX – سمند LX CNG – سمند LX TU5سورن XU7 – سورن TU5 – سورن ELXپژو ۴۰۵ – پژو ۴۰۵ GLX – پژو ۴۰۵ SLX
  • شماره فنی
    FC3137
  • مناسب برای خودرو
    سمند سورن
  • ویژگی‌های فیلتر هوا
    مکعب مستطیل شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید فیلتر هوای خودرو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید روغن ترمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا