لوازم مصرفی خودرو

روغن ترمز، راهنمای خرید انواع روغن ترمز اصلی و باکیفیت+قیمت روز

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید روغن ترمز.

مهم ترین قسمت خودرو شما سیستم ترمز می باشد که نقش مهم و اساسی در خودرو شما ایفا می کند. اگر ترمز ماشین شما نقص پیدا کند ممکن است خسارت جانی و مالی جبران ناپذیری به شما وارد شود. پس سیستم ترمز خودرو هم مانند سایر قسمت های خودرو نیاز به سرویس ماهیانه دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به قسمت فنی خودرو دقت زیادی می کنید و دوست ندارید هیچ وقت بخاطر وجود نقص فنی در خودرو در راه بمانید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به قسمت ترمز خودرو بیشتر اهمیت دهید. سیستم ترمز خودرو شامل بوستر ترمز، پمپ ترمز، دیسک چرخ جلو و عقب، خودرو های قدیمی تر کاسه چرخ عقب، لنت ترمز، مخزن روغن ترمز می باشند. بیشترین علت خرابی بخش های مختلف ترمز خودرو، کم شدن میزان روغن ترمز و استفاده از روغن ترمز کهربایی نامرغوب است. پس لازمه داشتن یک سیستم ترمز خوب، داشتن یک روغن ترمز خوب و باکیفیت است. روغن ترمزها با نام ها و برند های مختلفی در بازار موجود هستند. متاسفانه تقلبی آن ها هم بسیار زیاد است. این امر باعث شده که انتخاب شما سخت شود و نتوانید بدون داشتن علم در این زمینه روغن‌ترمز مناسب خودروی خود را خریداری کنید.

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و سر رشته خرید روغن‌ترمز خوب و باکیفیت را ندارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه کنید، زیرا شامل تمامی نکات مهم و کاربردی برای خرید روغن ترمز خوب و با کیفیت می باشد.

روغن‌ترمز چیست و چه کاری انجام می دهد؟

در واقع نوعی مایع است که با فشار بالا کار می کند و زمانی که تحت فشار قرار می گیرد تراکم پیدا نمی کند. روغن‌ترمز نوعی مایع هیدرولیکی هم محسوب می شود. سیستم ترمز خودرو بدون این مایع از کار خواهد افتاد و کارایی لازم را ندارد. وقتی شما پدال ترمز را فشار می دهید پمپ و پوستر ترمز، روغن ترمز را با فشار زیاد از طریق لوله های فولادی به کالیپرهای چهار چرخ انتقال می دهد و فشار روغن لنت ها را جلو می برد، برخورد لنت با دیسک باعث توقف خودرو می شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دیسک ترمز

انواع روغن ترمزهای موجود در بازار:

روغن ترمز ها بر مبنای نقطه جوش، هوای مرطوب و خشک با هم تفاوت دارند. این روغن ها برای خودرو های لوکس به سه گروه, DOT 4, DOT 3, DOT 5, تقسیم بندی می شوند. با دو رنگ آبی و نارنجی در بازار موجود هستند. اگر روغن‌ترمز قبلی شما آبی است، حتما باید روغن ترمز آبی اضافه نمایید و اگر روغن ترمز قبلی شما نارنجی است می بایست حتما به آن روغن ترمز نارنجی اضافه کنید، زیرا پایه مواد شیمیایی آن ها با هم متفاوت است.

  1. DOT 3: این روغن‌ترمز از موادی مبتنی بر پلی گلیکول برای خودروهایی در نظر گرفته شده که در شرایط عادی رانندگی قرار دارند. نقطه جوش این ماده در هوای مرطوب ۱۴۰ درجه سانتیگراد و نقطه جوش در آب و هوای خشک ۲۰۵ درجه سانتیگراد می‌باشد. در طول یک سال استفاده می‌تواند به میزان حدود ۲ درصد از حجم خود رطوبت محیط را جذب کند. شما با خیالی راحت می توانید آن را با روغن‌ترمز DOT 4 و DOT 5.1 مخلوط کنید. روغن‌ترمز DOT 3 بسیار قوی است زیرا در صورت ریزش روی بدنه خودرو  می‌تواند به رنگ خودروی شما آسیب برساند.
  2. DOT 4: این مایع هم هم مانند نمونه قبلی بر پایه پلی گلیکول ساخته می‌شود و برای وسایل نقلیه ای که در ارتفاعات کار می‌کنند در نظر گرفته شده است. نقطه جوش آن در آب و هوای مرطوب ۱۵۵ درجه سانتیگراد و نقطه جوش آن در آب و هوای خشک ۲۳۰ درجه سانتیگراد می‌باشد. در واقع می‌توان آن را مشابه روغن ترمز DOT 3 دانست زیرا رطوبت را با نرخی حدود ۲ درصد از حجم خود در سال جذب می‌کند، اما نقطه جوش تر و خشک آن تا حدودی بالاتر از نمونه قبلی می‌باشد. همچنین می تواند به رنگ خودروی شما آسیب برساند.در عوض شما با خیالی آسوده می‌توانید آن را با روغن‌ترمز DOT 3 و DOT 5.1 مخلوط کنید.
  3. DOT 5: این روغن‌ترمز پایه سیلیکونی دارد و ترکیبیبات آن را می‌توان مصنوعی دانست. در طول سال هیچ گونه رطوبتی را جذب نمی‌کنند در نتیجه در صورت عدم نظارت صحیح می توانند باعث خوردگی در خطوط ترمز شما شوند. نقطه جوش آن‌ها در آب و هوای مرطوب ۱۸۰ درجه سانتیگراد و نقطه جوش آن در آب و هوای خشک ۲۶۰ درجه سانتیگرادمی‌باشد. روغن‌ترمز DOT 5 بیشتر مناسب اتومبیل های مسابقه ای می‌باشد. این روغن مناسب وسایل نقلیه با سیستم‌ترمز ضد قفل یا همان ABS نیست و نمی توان آن را با انواع دیگر روغن‌ترمز ترکیب کرد.
  4. DOT 5.1: این روغن‌ترمز مبتنی بر پلی گلیکول ساخته می‌شود و در طول سال رطوبت را تقریباً ۲ درصد از حجم خود جذب می کند. نقطه جوش آن در شرایط مرطوب ۱۸۰ درجه سانتیگراد و نقطه جوش آن در شرایط خشک ۲۶۰ درجه سانتیگراد می‌باشد. این مدل برای وسایل نقلیه با عملکرد ترمز بالا مثل اتومبیل های مسابقه ای با سیستم ترمز ضد قفل در نظر گرفته شده است. روغن‌ترمز DOT 5.1 بهترین روغن‌ترمز نسبت به مدل‌های DOT 3 و DOT 4 می‌باشد. زیرا می توانید آن را با مایع DOT 3 و DOT 4 مخلوط کنید. البته می تواند به رنگ خودرو شما هم آسیب برساند.

نکات کلیدی در مورد خرید روغن ترمز:

  • نقطه جوش: سیستم ترمز خودرو معمولا دمای بالایی تولید می کند. اگر دما خیلی بالا برود روغن‌ترمز گرم شده و امکان ورود بخار در خطوط ترمز ایجاد می‌شود که این امر می‌تواند سبب کاهش توانایی ترمز خودرو شما شود. روغن ترمزهای جدید نقطه جوش خشک دارند. زمانی که برای مدتی از آن‌ها استفاده می‌کنید به دلیل آلوده شدن نقطه جوش آن‌ها کاهش می یابد. نقطه جوش مرطوب به مایعی گفته می‌شود که برای مدتی استفاده مقدار معینی رطوبت از هوا وارد آن شده و با آن مخلوط می‌‌شود.
  • مقاومت در برابر خوردگی: به دنبال محصولی باشید که خوردگی را در مناطقی مانند شیرهای کنترل ABS، سیلندرهای اصلی، سیلندرهای چرخ و کالیپرها دفع کند. تولید کنندگان از مواد افزودنی مختلف در محصولات خود برای مبارزه با خوردگی استفاده می کنند. برخی از انواع روغن ترمز خورنده تر از سایرین هستند. به عنوان مثال، سیلیکون کمتر از مایعات مبتنی بر گلیکول اتر خورندگی ایجاد می‌کند.
  • ویسکوزیته: ویسکوزسته همان مقاومت مایع در برابر جاری شدن است. روغن ترمز خودرو باید ویسکوزیته خود را در بسیاری از دماهای کارکرد حفظ کند. این کار عملکرد صحیح کنترل پایداری، کنترل کشش و سیستم ترمز ضد قفل را تضمین می کند. در نتیجه، تجویز ویسکوزیته توصیه شده توسط سازنده بسیار مهم است. به طور کلی، روغن های ترمز DOT 5.1 کمترین ویسکوزیته را در طیف وسیعی از دماها دارند.
  • سازگاری با نوع خودرو: برخی از روغن های ترمز برای سیستم های ترمز خاصی مانند ترمزهای دیسکی یا ترمزهای کاسه‌ای طراحی شده اند. روغن ترمز ارزان و مقرون به صرفه را خریداری نکنید زیرا اکثر آن‌ها کیفیت لازم را ندارند. روغن‌ترمز برای اینکه به درستی کار کند و از خرابی ترمز خودرو شما جلوگیری کند،لازم است که با وسیله نقلیه شما کاملا سازگار باشد.

مزایای استفاده از روغن ترمز:

  • جلوگیری از خرابی ترمز: اگر از یک روغن‌ترمز خوب و با کیفیت استفاده نکنید، وسیله نقلیه شما به درستی کار نخواهد کرد. در واقع  بخشی جدایی ناپذیر از سیستم ترمز خودرو شما روغن‌ترمز می‌باشد که برای دریافت قدرت توقف و نگهدارندگی به این ماده نیاز دارید.
  • نقش محافظتی: اگر روغن‌ترمز شما کهنه و فرسوده شده باشد، سیستم ترمز خودرو شما به خوبی کار نخواهد کرد. این بدان معناست که خودروی شما برای توقف به مدت زمان بیشتری نیاز دارد، همین موضوع می‌تواند منجر به تصادفی شود، هنگام تصادف شما یه خود و دیگران می‌توانید آسیب برسانید.
  • افزایش عملکرد سیستم ترمز: اگر با ماشین خود در پیست مسابقه می دهید یا از اتو کراس لذت می برید، ترمزهای خوب برای شما بسیار مهم هستند. معمولا یک روغن‌ترمز خوب و باکیفیت نسبت به محصولات ارزان تر و با کیفیت پایین تر، قدرت توقف بیشتری دارد.

بهترین مارک روغن ترمز:

کاسترول

شرکت نفت Wake field در سال ۱۸۹۹ این شرکت را تاسیس کرد. محققان بریتانیایی پس از افزودن روغن کرچک به فرمولاسیون روان کننده Castrol را  ایجادکردند. شرکت چندملیتی BP مستقر در لندن، Castrol را در سال ۲۰۰۰ خریداری کرد. یکی از محصولات برتر این شرکت روغن‌ترمز مسابقه‌ای Castrol SRF می‌باشد.

پرستون

شرکت PRESTONE مستقر در شیکاگو، ایلینویز، یکی از بهترین تولید کنندگان ضد یخ  مایع خنک کننده، روغن ترمز، مایع فرمان برقی و سایر محصولات در آمریکای شمالی شهر پرستون می‌باشد. از سال ۱۹۲۷ محلول ضد یخ سیستم خنک کننده را ارائه می دهد. یکی از محصولات محبوب این شرکت مایع ترمز مصنوعی Prestone DOT 3 است.

مگ وان

وارن دیستریبشن (Warren Distribution) سازنده و مالک برند MAG 1، در سال ۱۹۲۲ به عنوان شرکت نفت وارن تاسیس شد. این شرکت مستقر در اوماها، نبراسکا، یکی از بزرگترین تولید کنندگان روان کننده و مخلوط کن مستقل در آمریکای شمالی می‌باشد. یکی از محصولات برتر این شرکت مایع ترمز MAG1 120 Premium DOT 3 است.

موتول

شرکت فرانسوی Motul در سال ۱۸۵۳ در شهر نیویورک تأسیس شد. این شرکت روان کننده هایی را برای موتورهای اتومبیل، موتور سیکلت و سایر موتورها توسعه یافته ارائه می دهد. محصولات آن در بیش از ۸۰ کشور موجود می‌باشند. یکی از محصولات برتر آن  روغن‌ترمز صد در صد طبیعی Motul Dot-4 می‌باشد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید لنت ترمز 

کدام روغن ترمز از نظر DOT از همه بهتر است؟

در ابتدا بهتر است در مورد نوع DOT روغن‌ترمز مطالبی مطرح کنیم، که به وسیله آن می توانید بر اساس نیاز خود روغن‌ترمز با DOT مورد نظر خود را خریداری کنید. هرچه عدد DOT بیشتر باشد نقطه جوش بالاتری دارد.

روغن‌ترمز با DOT 3:

این نوع روغن‌ترمز به رنگ کهربایی و پایه گلیکول است. در آب و هوای خشک دارای نقطه جوش ۴۰۱ درجه فارنهایت یعنی پایین ترین نقطه جوش هستند. این نوع روغن برای کارایی مناسب می بایست هر ساله تعویض گردد.

روغن‌ترمز با DOT 4:

اروپایی ها بیشتر برای خودرو های خود از این روغن ترمز استفاده می کنند، با این حال ماده پایه این روغن ترمز هم گلیکول است. نقطه جوش آن ها ۴۶۶ درجه فارنهایت و از DOT 3 بالاتر است و این موضوع سبب می شود رطوبت کمتری جذب کنند. شاید علت استفاده آب و هوای مرطوب اروپا باشد. قیمت این مدل دو برابر مدل DOT 3 می باشد. به دلیل داشتن یک سری مواد شیمیایی نظیر افزودنی های بورات و استر عملکرد بهتری دارند. رنگ این نوع روغن ترمز هم کهربایی است و می توان آن را با DOT 3 مخلوط کرد.

روغن‌ترمز با DOT 5 :

ماده تشکیل دهنده این نوع روغن‌ترمز سیلیکون، رنگ آن ها بنفش می باشد. نسبت به دو مدل قبلی بسیار گران قیمت هستند. این نوع از روغن‌ترمز هم مانند سایر نمونه های قبلی رطوبت را جذب نمی کند. با هر سیستم ترمزی سازگار نیست. نقطه جوش خیلی بالایی دارد. هر مایعی که وارد آن می شود را از بین می برد همین امر باعث می شود در شرایط دمایی نامساعد خیلی سریع منجمد یا به جوش آیند.

نقطه جوش آن در شرایط آب و هوایی خشک ۵۰۰ درجه و در شرایط آب و هوایی مرطوب به ۳۵۶ درجه فارنهایت می رسد. این روغن را نباید با سایر روغن ها ترکیب کرد. این روغن برای خودروهایی که از آن ها زیاد استفاده نمی کنید و مدت زیادی در پارکینگ هستند، مناسب است. بیشتر برای ماشین آلات جنگی بکار می رود.

ویژگی های یک روغن ترمز خوب چیست؟

  • با کاهش دما نباید منجمد شود و می بایست سیال بماند.
  • با افزایش دما نباید تبخیر شود و یا به جوش بیاید و از خود مقاومت نشان دهد.
  • می بایست از خورده شدن و خوردگی قسمت های مختلف سیستم ترمز جلوگیری کند.
  • نیاز به تعویض به صورت سالیانه نداشته باشد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید روغن‌ترمز مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۹ نمونه روغن‌ترمز باکیفیت، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را درافت کنید.


۱ روغن ترمز بندیکس مدل dot 3 e5 حجم ۴۸۵ میلی لیتر

روغن ترمز بندیکس مدل dot 3 e5 حجم 485 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۰.۵ لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 3
  • مدل
    e5

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ روغن ترمز اتومکس مدل DOT4 حجم ۲۵۰ میلی‌ لیتر

روغن ترمز اتومکس مدل DOT4 حجم 250 میلی‌ لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ روغن ترمز فومن شیمی مدل Dot 3 بسته ۳ عددی

روغن ترمز فومن شیمی مدل Dot 3 بسته 3 عددی

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 3
  • مدل
    سپهر
  • شرایط نگهداری
    در فضای مسقف و دور از نورخورشید و باران
  • سایر توضیحات
    مخصوص تمامی خودروهای سبکتولیدشده با پایه غیرنفتینقطه جوش ۲۴۰ درجه سانتی‌گرادنقطه جوش مرطوب ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ روغن ترمز بندیکس مدل DOT 5.1 کد ۱۰۰۷۲۱ حجم ۴۸۵ میلی لیتر

روغن ترمز بندیکس مدل DOT 5.1 کد 100721 حجم 485 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۰.۵ لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 5.1
  • مدل
    super5 DOT5.1

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ روغن ترمز خودرو کاسپین مدل Dot 3 حجم ۲۵۰ میلی‌ لیتر

روغن ترمز خودرو کاسپین مدل Dot 3 حجم 250 میلی‌ لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • مدل
    DOT 3
  • شرایط نگهداری
    در فضای مسقف و دور از نورخورشید و باران
  • سایر توضیحات
    – مطابق با استاندارد ملی ایران و FMVSS116 Dot 34- مخصوص تمامی خودروهای سبک- تولیدشده با پایه غیرنفتی- نقطه جوش ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد- نقطه جوش مرطوب ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ روغن ترمز خودرو ایراس مدل ZZZ3حجم ۲۵۰میلی لیتر بسته ۳ عددی

روغن ترمز خودرو ایراس مدل ZZZ3حجم 250میلی لیتر بسته 3 عددی

مشخصات

  • حجم کالا
    ۸۰۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ روغن ترمز پارس شیمی مدل DOT4 حجم ۲۵۰ میلی لیتر بسته ۴ عددی

روغن ترمز پارس شیمی مدل DOT4 حجم 250 میلی لیتر بسته 4 عددی

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4
  • شرایط نگهداری
    در ظرف اولیه در فضای مسقف و دور فاز رطوبت و نور خورشیداز آلوده شدن مایع ترمز با گرد و غبار ، آب، محصولات نفتی و سایر مواد بپرهیزید.
  • سایر توضیحات
    مجموعه شامل ۴ عدد روغن ترمز DOT4 پارس شیمیکد استاندارد کالا ۷۱۷۸۴۲۸۹۸۴سامانه پیامکی استعلام اصالت استاندارد ۱۰۰۰۱۵۱۷

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ روغن ترمز توتال مدل HBF 4 حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز توتال مدل HBF 4 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4
  • سایر توضیحات
    این مایع زرد رنگ قابل حل شدن با سایر مواد مشابه میباشداین مایع با مایعی که پایه مینرال و یا سیلیکان را دارد قابل مخلوط شدن نمیباشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ روغن ترمز خودرو هوبر مدل Dot3 حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز خودرو هوبر مدل Dot3 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 3

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ روغن ترمز پارس شیمی مدل DOT3 حجم ۲۵۰ میلی لیتر بسته ۳ عددی

روغن ترمز پارس شیمی مدل DOT3 حجم 250 میلی لیتر بسته 3 عددی

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 3
  • مدل
    DOT 3
  • شرایط نگهداری
    در ظرف اولیه در فضای مسقف و دور از رطوبت و نور خورشید
  • سایر توضیحات
    مناسب برای کلیه خودروهای سبک و سنگین دارای استاندارد ملی ۳۶۳ ایران به شماره ۷۱۷۸۴۲۸۹۸۴

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ روغن ترمز خودرو پارس شیمی مدل Dot 3 حجم ۲۵۰ میلی‌ لیتر بسته دو عددی

روغن ترمز خودرو پارس شیمی مدل Dot 3 حجم 250 میلی‌ لیتر بسته دو عددی

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 3
  • مدل
    DOT 3
  • شرایط نگهداری
    در ظرف اولیه در فضای مسقف و دور از رطوبت و نور خورشید
  • سایر توضیحات
    نقطه جوش تعادلی ۲۵۰ درجه سانتیگراد نقطه جوش مرطوب ۱۶۰ درجه سانتیگراد دارای گرانروی استاندارد در دمای پایین بر پایه غیرنفتی و با فرمولاسیون کاملا سینتیک مناسب برای کلیه خودروهای سبک دارای استاندارد ملی ایران به شماره ۷۱۷۸۴۲۸۹۸۴ هنگام افزودن روغن ترمز به پیشنهاد کارخانه سازنده اتومبیل توجه کنید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ روغن ترمز ایراس مدل A3 حجم ۲۵۰ میلی لیتر بسته ۳ عددی

روغن ترمز ایراس مدل A3 حجم 250 میلی لیتر بسته 3 عددی

مشخصات

  • حجم کالا
    ۰.۸ لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4
  • سایر توضیحات
    دارای استاندارد DOT4دارای استاندارد ملی ایران

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ روغن ترمز خودرو فومن شیمی مدل ۱۲۲ حجم ۲۵۰ میلی‌ لیتر

 روغن ترمز خودرو فومن شیمی مدل 122 حجم 250 میلی‌ لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ روغن ترمز پارس شیمی مدل DOT3 حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز پارس شیمی مدل DOT3 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 3
  • مدل
    DOT 3
  • شرایط نگهداری
    در ظرف اولیه در فضای مسقف و دور از رطوبت و نور خورشید
  • سایر توضیحات
    مناسب برای کلیه خودروهای سبک دارای استاندارد ملی ۳۶۳ ایران به شماره ۷۱۷۸۴۲۸۹۸۴

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ روغن ترمز ب‌آاس‌اف مدل هایدرالان ۴۰۴ حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز ب‌آاس‌اف مدل هایدرالان 404 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4
  • مدل
    هیدرالان
  • سایر توضیحات
    قابل استفاده برای انواع خودرو و موتورسیکلتجلوگیری از اکسید و پوسیدگی قطعاتترمز گیری دقیق با تحمل دمای بالا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ روغن ترمز خودرو لوبریفنت مدل DOT4 حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز خودرو لوبریفنت مدل DOT4 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • مدل
    DOT4
  • شرایط نگهداری
    در ظرف اولیه در فضای مسقف و دور از نور خورشید و باران
  • سایر توضیحات
    مناسب برای کلیه سیستم های ترمز و کلاچ که برای آنها Dot4 و Dot3 مقاوم در برابر جذب رطوبتسازگار با عایق های لاستیکی و آب بندهاگرانروی مناسب در دماهای پایین و حرارت بالادارای خاصیت ضد خورندگی و ضد زنگ زدگی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ روغن ترمز سمن مدل DOT4 حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز سمن مدل DOT4 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ روغن ترمز زحل مدل DOT4 حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز زحل مدل DOT4 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4
  • سایر توضیحات
    روغن ترمز آبی DOT4.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ روغن ترمز فومن شیمی مدل Dot 3 وزن ۲۵۰ میلی لیتر بسته ۴ عددی

روغن ترمز فومن شیمی مدل Dot 3 وزن 250 میلی لیتر بسته 4 عددی

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 3
  • شرایط نگهداری
    درجایی دور از رطوبت و نور خورشید نگهداری شود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ روغن ترمز خودرو آلتیما مدل DOT4 حجم ۲۵۰ میلی لیتر بسته ۲ عددی

روغن ترمز خودرو آلتیما مدل DOT4 حجم 250 میلی لیتر بسته 2 عددی

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4
  • شرایط نگهداری
    مایع ترمز باید در ظرف اولیه خود نگهداری شود و درب ان کاملا مسدود باشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ روغن ترمز خودرو ایراس مدل Z2 حجم ۲۵۰ میلی لیتر بسته ۲ عددی

روغن ترمز خودرو ایراس مدل Z2 حجم 250 میلی لیتر بسته 2 عددی

مشخصات

  • حجم کالا
    ۰.۵ لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ روغن ترمز خودرو تکستار مدل DOT4LV حجم ۵۰۰ میلی لیتر

 روغن ترمز خودرو تکستار مدل DOT4LV حجم 500 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۰.۵ لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4
  • مدل
    DOT4 LV
  • شرایط نگهداری
    دور از نور آفتاب و در دمای محیط نگهداری شود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ روغن ترمز خودرو آلتیما مدل Dot 4 حجم ۲۵۰ میلی‌ لیتر

روغن ترمز خودرو آلتیما مدل Dot 4 حجم 250 میلی‌ لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • مدل
    DOT4
  • شرایط نگهداری
    در فضای مسقف و دور از نور خورشید و باران

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ روغن ترمز ووفر مدل Dot 3 حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز ووفر مدل Dot 3 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 3
  • سایر توضیحات
    تولید شده از مواد سنتتیک پایه آلی غیر نفتی | زرد رنگ | بهترین روغن ترمز تولید داخل کشور

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ روغن ترمز خودرو پارس شیمی مدل Dot 4 حجم ۲۵۰ میلی‌ لیتر بسته دو عددی

روغن ترمز خودرو پارس شیمی مدل Dot 4 حجم 250 میلی‌ لیتر بسته دو عددی

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4
  • شرایط نگهداری
    در ظرف اولیه در فضای مسقف و دور از رطوبت و نور خورشید
  • سایر توضیحات
    نقطه جوش تعادلی ۲۵۰ درجه سانتیگراد نقطه جوش مرطوب ۱۶۰ درجه سانتیگراد دارای گرانروی استاندارد در دمای پایین بر پایه غیرنفتی و با فرمولاسیون کاملا سینتیک مناسب برای کلیه خودروهای سبک دارای استاندارد ملی ایران به شماره ۷۱۷۸۴۲۸۹۸۴ هنگام افزودن روغن ترمز به پیشنهاد کارخانه سازنده اتومبیل توجه کنید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ روغن ترمز پارس شیمی مدل DOT4 حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز پارس شیمی مدل DOT4 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4
  • مدل
    DOT 4
  • شرایط نگهداری
    در ظرف اولیه در فضای مسقف و دور از رطوبت و نور خورشید
  • سایر توضیحات
    مناسب برای کلیه خودروهای سبک و سنگین دارای استاندارد ملی ۳۶۳ ایران به شماره ۷۱۷۸۴۲۸۹۸۴

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ روغن ترمز هراز مدل DOT3 حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز هراز مدل DOT3 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 3
  • شرایط نگهداری
    در ظرف اصلی و با در بسته نگهداری شود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ روغن ترمز کانادا لوبریفیانت مدل DOT4 حجم ۲۵۰ میلی لیتر

روغن ترمز کانادا لوبریفیانت مدل DOT4 حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • مدل
    DOT4
  • شرایط نگهداری
    در ظرف اولیه در فضای مسقف و دور از نور خورشید و باران
  • سایر توضیحات
    – مطابق با استاندارد ملی ایران- تولیدشده با پایه غیرنفتی- نقطه جوش ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد- نقطه جوش مرطوب ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ روغن ترمز خودرو هوبرپک مدل DOT4 حجم ۲۵۰ میلی‌ لیتر

روغن ترمز خودرو هوبرپک مدل DOT4 حجم 250 میلی‌ لیتر

مشخصات

  • حجم کالا
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • استاندارد روغن
    DOT 4

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید روغن‌ترمز در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید روغن هیدرولیک فرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا