آشپزخانهلوازم غیر برقی

پیشبند آشپزخانه، راهنمای خرید انواع پیشبند آشپزخانه زیبا و ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید پیشبند آشپزخانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از وسایل مهم و ضروری در هر خانه‌ای پیشبند آشپزخانه می‌باشد. این وسیله هنگام شستن ظرف به کار شما می‌آید. بکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های خانه‌دار، هنگام شستشوی ظرف‌ها خیس شدن لباس است. در واقع شما هر اندازه هم که مراقب لباس‌های خود باشید باز هم خیس می‌شوند. تنها راه ممکن استفاده از پیشبند آشپزخانه است. البته موضوع فقط به خیس شدن لباس ختم نمی‌شود، گاهی چربی و غذای باقی مانده در کف ظرف‌ها باعث کثیف شدن لباس شما می‌شود که کاهی این لکه‌ها قابل تمیز شدن نیست. این جا است که شما به اهمیت پیشبند آشپزخانه پی‌میبرید. خوشبختانه قیمت این وسیله خیلی ارزان است به همین علت ارزش آن‌ را دارد که با خرید این وسیله از کثیف و خراب شدن لباس‌های خود که به طبع گران‌تر هستند، جلوگیری کنید.

هر بانوی ایرانی در منزل به این وسیله ارزشمند در آشپزخانه خود نیاز دارد. در واقع پیشبند آشپزخانه را می‌توان یکی از مهم‌ترین وسایل موجود در آشپزخانه دانست. با اختراع کابینت و سینک ظرفشویی این وسیله روی کار آمد، در طول چند سال اخیر پیشبند آشپزخانه دست خوش یک سری تغییرات شده که بیشتر از نظر جنس پارچه و شکل محصول بوده و تغییر خاصی در طراحی و چار چوب اصلی آن ایجاد نشده است. تفاوت یک پیشبند آشپزخانه ایرانی و خارجی تنها در جنس پارچه و کیفیت دوخت آن‌ها است و تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. پس شما اگر درک درستی از شناخت جنس و پارچه این وسیله داشته باشید به راحتی می‌توانید بهترین پیشبند آشپزخانه باکیفیت را برای خود خریداری کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید پیشبند آشپزخانه را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع پیشبند آشپزخانه آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید پیشبند آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

پیش بند آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

پیشبند در واقع نوعی پوشش حفاظتی است که روی لباس‌های اصلی پوشیده می‌شود و از لباس اصلی شما در برابر کثیف‌ و خیس شدن جلوگیری می‌کند. این لباس معمولا قسمت جلوی بدن را پوشش می‌دهد. اندازه آن معمولا از پایین گلو تا امتداد زانو کشیده می‌شود. در برخی مدل‌ها از کمر تا مچ پا امتداد پیدا می‌کند. جنس آن از پارچه ضد آب است، البته برخی مواقع پارچه معمولی بوده که لابه‌لای آن یک پلاستیک دوخته می‌شود و آن را به نوعی ضد آب می‌کند. پیشبند به وسیله چند بند روی لباس پوشیده می‌شود به همین دلیل به آن پیشبند گفته می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید قالب کیک

انواع پیش بند موجود در بازار:

  1. پیشبند خدمتکاران: خدمتکار کسی است که در منازل بزرگ برای تمیز کردن منزل و گاهی پخت غذا و پذیرایی از صاحب خانه مشغول کار می‌شود. این فرد به منظور دریافت بک حقوق ثابت یا متغییر برای مدت زمان خاص یا به صورت شبانه روزی کار می‌کند. یکی از راه‌های تشخیص خدمتکار از صاحب منزل پیشبند است که در واقع نوعی لباس پیش خدمتی محسوب می‌شود.
  2. پیشبند زنان خانه‌دار: زنان خانه‌دار معمولا مدت زمان زیادی از وقت خود را در طول روز صرف کارهای خانه مانند تمیز کاری، پختن غذا و شستن ظرف و لباس می‌کنند. طبیعی است که بعد از انجام این همه کار لباس‌های آن‌ها کهنه و کثیف شوند. در واقع شما برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش طول عمر لباس‌های خود می‌توانید از پیشبند زنان خانه‌دار استفاده کنید.
  3. پیشبند آهنگری: آهنگر به کسی گفته می‌شود که یک قطعه آهن را با ابزار مخصوص آهنگری گرفته و درون کوره داغ قرار می‌دهد تا به خوبی گداخته شود و رنگ آن قرمز شود. سپس آن را از کوره بیرون آورده و روی یک وسیله خاص قرار داده و با چکش شروع به ضربه زدن روی آن می‌کند تا به شکل و فرم دلخواه او در آید. هر لحظه امکان پرتاب شدن قطعه گداخته شده به طرف لباس آهنگر وجود دارد و ممکن است لباس آهنگر سیاه شود. به همین دلیل از پیشبند آهنگری استفاده می‌کنند.
  4. پیشبند نجاری: نجاری یکی از مشاغلی است که به علت برش دادن چوب همیشه مقدار زیادی خاک اره در اطراف شما وجود دارد. چسبیدن خرده‌های چوب و خاک اره روی لباس ممکن است برای همیشه روی لباس شما باقی بماند. به همین علت برای اینکه خرد چوب و خاک اره روی لباس شما نماند و یا چسب چوب لباس شما را کثیف نکند نیاز به یک پیشبند نجاری دارید.
  5. پیشبند لاستیکی: تمام کسانی که در آزمایشگاه کار می‌کنند و یا با مواد شیمیایی خطرناک مثل اسید سرو کار دارند، بهتر از هر شخص دیگری می‌دانند که برخورد اسید با لباس آن را به شدت سوراخ کرده و به بدن شما می‌رسد و باعث ایجاد تاول و سوختگی روی پوست می‌شود. اسید از تنها ماده‌ای که عبور نمی‌کند و به آن آسیب نمی‌زند، پلاستیک است. البته ماهی فروشان هم به علت ضد آب بودن از پیشبند پلاستیکی استفاده می‌کنند.
  6. پیشبند سربی: سرب تنها ماده‌ای است که اشعه ایکس امکان عبور از آن را ندارد. بنابراین کسانی که در مراکز رادیولوژی و سی تی اسکن کار می‌کنند، باید از پیشبند‌های سرب‌دار استفاده کنند. زیرا ورود اشعه ایکس به بدن انسان انواع سرطان را به وجود می‌آورد و به علت اینکه تا به امروز درمان خاصی برای بیماری سرطان کشف نشده باعث مرگ این افراد می‌شود.
  7. پیشبند ضد آب: این مدل پیشبند که به پیشبند آشپزخانه هم معروف شده توسط زنان خانه‌دار هنگام شستن ظرف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما حتی اگر زمان شستشوی ظرف نهایت دقت را هم داشته باشید، اما باز هم لباس شما یا خیس شده و یا به وسیله چربی غذا لکه می‌زند. بنابراین شما بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید پوشیدن پیشبند مناسب است.

مزایای استفاده از پیشبند آشپزخانه:

  • این وسیله از خیس شدن لباس‌های شما حین شستشو دادن ظرف جلوگیری می‌کند. زیرا از پارچه ضد آب تهیه می‌شود.
  • پوشیدن آن بسیار ساده است و برای پوشیدن آن شما نیازی به بیرون آوردن لباس‌های خود ندارید و خیلی راحت با چند گره ساده روی لباس‌های دیگر پوشیده می‌شود.
  • همیشه یکی از مشکلات خانم‌ها هنگام شستشوی ظرف کثیف شدن لباس به وسیله چربی غذا است. پیشبند از کثیف شدن لباس‌های شما زمان شستشوی ظرف جلوگیری می‌کند.
  • در مواردی هنگام آشپزی امکان ریخته شدن آب جوش یا روغن روی سینه و شکم وجود دارد. پیشبند از سوخته شدن شما تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

بهترین مارک پیشبند آشپزخانه:

شاید اگر بخواهیم سخت‌ترین کار موجود در جهان را به شما معرفی کنیم بدون شک همین کار باشد. هیچ گاه با اطمینان کامل نمی‌توان یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک پیشبند به شما معرفی کرد. زیرا برندهای باکیفیت زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. اگر شخصی یک برند خاص را معرفی کند، بیشتر یک کار تبلیغاتی انجام می‌دهد. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای این محصول را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پیشبندهای آشپزخانه کووآ
  • پیشبندهای آشپزخانه خانه زیبا
  • پیشبندهای آشپزخانه آذین دخت
  • پیشبندهای آشپزخانه سلطانی
  • پیشبندهای آشپزخانه ترنم
  • پیشبندهای آشپزخانه هومتکس
  • پیشبندهای آشپزخانه هاوایی

پیشبند آشپزخانه از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خرید این وسیله وجود دارد که شما از هر یک از این روش‌ها می‌توانید استفاده کنید. در واقع می‌توان گفت هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که مشخص کند شما از چه راهی باید این وسیله را خریداری کنید. اما با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته تعداد ۳۰ در صد افراد خرید حضوری انجام می‌دهند و بقیه افراد یعنی ۷۰ در صد باقی مانده خرید اینترنتی را به روش حضوری ترجیح می‌دهند. البته این تحقیق در دوران همه گیری بیماری کرونا صورت گرفته و امکان دارد به علت ترس از کرونا این روش را به سایر روش‌ها ترجیح داده باشند. ناگفته نماند در روش اینترنتی تنوع بیشتری از محصول وجود دارد و شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت می‌توانید محصول مورد نظر خود را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید سرویس قابلمه

نکات مهم هنگام خرید پیشبند آشپزخانه:

  1. قیمت محصول: شاید اولین و مهم‌ترین نکته در مورد خرید این محصول قیمت آن باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، قبل از هر کاری شما باید میزان بودجه برای خرید محصول مورد نظر خود را مشخص کنید. با مشخص کردن مقدار بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و خرید برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع محصول: این وسیله مدل‌های مختلفی دارد که تفاوت عمده و اصلی آن‌ها از لحاظ جنس پارچه آن‌ها می‌باشد. اگر قد ندارید برای خرید این محصول مبلغ بالایی را بپردازید، بهتر است نمونه‌های پارچه معمولی را انتخاب کنید، اما اگر مشکلی با میزان بودجه و پرداخت پول بیشتر ندارید، بهتر است نمونه‌ای را انتخاب کنید که جنس پارچه آن ضد آب باشد. البته مدل‌هایی هم وجود دارند که پارچه آن‌ها معمولی بوده و یک پلاستیک زیر آن دوخته می‌شود.
  3. جنس پیشبند: شاید مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید پیشبند باید به آن توجه داشته باشید، جنس محصول می‌باشد. بهترین جنس برای دوخت این محصول پارچه ضد آب است، زیرا تین وسیله باید از خیس شدن لباس‌های شما با آب و یا سوختن بدن شما با روغن و آب جوش جلوگیری کند. البته اگر قصد ندارید جنس‌های خیلی باکیفیت را هم خریداری کنید، می‌توانید جنس پارچه معمولی را انتخاب کنید، البته به شرط اینکه لا به لای پارچه آن پلاستیک دوخته شده باشد.
  4. کیفیت دوخت: بعد از توجه به جنس پارچه‌ای که پیشبند از آن دوخته شده شما باید توجه ویژه‌ای به کیفیت دوخت آن داشته باشید. حتی اگر بهترین جنس پارچه را هم داشته باشد، اما دوخت آن کیفیت لازم را نداشته باشد، خیلی سریع از محل دوخت پاره شده و کارایی خود را از دست می‌دهد. البته همیشه به بندهای نگهدارنده آن توجه بیشتری داشته باشید حداقل در این نقاط باید دو یا سه بار دوخته شده باشد.
  5. داشتن جیب: داشتن یک یا چند عدد جیب روی این پوشش می‌تواند خیال شما را بابت همراه داشتن یک سری وسایل راحت کند. به عنوان مثال شما می‌توانید تلفن همراه خود را درون این جیب قرار دهید تا هنگامی که در حال شستن ظرف هستید، مجبور نباشید برای پاسخ دادن به تلفن همراه آشپزخانه خود را ترک کنید. البته در مواردی هم می‌توانید کفگیر و دیگر وسایلی را که به آن‌ها بیشتر نیاز دارید درون این جیب قرار داده تا همیشه در دسترس باشند.
  6. برند محصول: اگر با وجود تمام توضیحاتی که داده شد، باز هم با خرید این محصول مشکل دارید. می‌توانید به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بروید. این محصولات از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که بک برند معروف و شناخته شده وجود دارد، نباید به سراغ خرید برندهای ناشناخته بروید. زیرا این محصولات معمولا کیفیت لازم را ندارند و با خرید آن‌ها وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

روش نگهداری از پیشبند آشپزخانه:

  • این وسیله را به دور از حرارت اجاق گاز قرار دهید، زیرا پارچه آن از مواد پلاستیکی ساخته شده و خیلی سریع از بین می‌رود.
  • هر چند وقت یکبار آن را با آب سرد و مایع ظرفشویی به خوبی شستشو دهید و در مجاورت هوای آزاد خشک کنید.
  • مراقب باشید چربی و مواد غذایی چرب ته ظرف‌ها روی آن ریخته نشود. زیرا پاک کردن چربی روی آن کار ساده‌ای نیست.
  • در صورتی که تحت هر شرایطی چربی غذا روی آن ریخته شد و لکه زد بعد از شستشو برای پاک شدن لکه آن را به مدت چند دقیقه جلو نور خورشید پهن کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید پیشبند آشپزخانه مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه پیشبند آشپزخانه ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ پیشبند آشپزخانه کودک سیی مدل مرغ سوخاری کنتاکی کد ۱۲۴۱.۷ به همراه کلاه

پیشبند آشپزخانه کودک سیی مدل مرغ سوخاری کنتاکی کد 1241.7 به همراه کلاه

مشخصات

  • ویژگی پیش‌بند
    دارای جیب
  • ابعاد
    ۶۵×۹۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ پیشبند آشپزخانه کودک سیی مدل کیک شیرینی کد ۱۲۴۱.۹ به همراه کلاه

پیشبند آشپزخانه کودک سیی مدل کیک شیرینی کد 1241.9 به همراه کلاه

مشخصات

  • ویژگی پیش‌بند
    دارای جیب
  • ابعاد
    ۶۰×۹۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ پیشبند آشپزخانه مدل آراسته

پیشبند آشپزخانه مدل آراسته

مشخصات

  • ابعاد
    ۸۵×۵۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    برای شست و شوی این محصول از ماشین لباسشویی و کوتاه‌ترین برنامه (Quick wash) یا برنامه «شست و شوی دستی» (Handwash) استفاده کنید و برای خشک کردن آن لطفاً بر روی یک سطح شبکه‌ای (مثل پشت سبد) پهن کنید. این محصول به طور معمول در مراحل تولید، قبل از بسته‌بندی شست و شو شده است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ پیشبند آشپزخانه سیی مدل لوازم آرایشی فشن کد ۱۱۳۶.۲۶

پیشبند آشپزخانه سیی مدل لوازم آرایشی فشن کد 1136.26

مشخصات

  • ویژگی پیش‌بند
    دارای جیب
  • ابعاد
    ۷۰×۶۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۳۵ گرم
  • سایر توضیحات
    لازم به ذکر است سمت داخلی پیشبند جیبی تعبیه شده برای گذاشتن موبایل و وسایل تا برعکس مدل های مرسوم کثیف و خیس نشود .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ پیشبند آشپزخانه کودک سیی مدل گل عشق کد ۱۲۴۱.۱۰ به همراه کلاه

پیشبند آشپزخانه کودک سیی مدل گل عشق کد 1241.10 به همراه کلاه

مشخصات

  • ویژگی پیش‌بند
    دارای جیب
  • ابعاد
    ۶۵×۹۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ پیشبند آشپزخانه کودک سیی مدل کیک بستنی قلبی کد ۱۲۴۱.۸ به همراه کلاه

پیشبند آشپزخانه کودک سیی مدل کیک بستنی قلبی کد 1241.8 به همراه کلاه

مشخصات

  • ویژگی پیش‌بند
    دارای جیب
  • ابعاد
    ۶۵×۹۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ پیشبند آشپزخانه سیی مدل ابزار و وسایل آشپزخانه کد ۱۱۳۶.۱۹

پیشبند آشپزخانه سیی مدل ابزار و وسایل آشپزخانه کد 1136.19

مشخصات

  • ویژگی پیش‌بند
    دارای جیب
  • ابعاد
    ۷۰×۶۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۳۵ گرم
  • سایر توضیحات
    لازم به ذکر است سمت داخلی پیشبند جیبی تعبیه شده برای گذاشتن موبایل و وسایل تا برعکس مدل های مرسوم کثیف و خیس نشود .

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید پیشبند آشپزخانه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید چاقو تیزکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا