لوازم حیوانات خانگی

قفس سگ، راهنمای خرید قفس سگ ژرمن، شیتزو، پامرانین و پاکوتاه

نکات مهمی که هنگام خرید قفس سگ باید در نظر بگیرید.

سگ یکی از حیوانات خانگی پرطرفدار در جهان است که به علت هوش بالا در یادگیری مهارت و وفاداری به انسان‌ها از گذشته تا به امروز مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و آن را به عنوان بهترین حیوان خانگی نگهداری می‌کنند. اما این حیوان برای نگهداری در فضای داخل منزل نیاز به یک سری ابزار و وسایل دارد که یکی از این وسایل ضروری قفس سگ می‌باشد. شما برای اینکه فضای مناسبی برای حیوان خانگی خود مهیا کنید، حتما باید با توجه به اندازه و وزن سگ خود برای اون بهترین قفس سگ را خریداری کنید که با حیوان خانگی شما تناسب کامل را داشته باشد.

نگهداری سگ در فضای باز با نگهداری در فضای بسته کاملا متفاوت است، بنابراین شما برای نگهداری حیوان خود در هر مکان نیاز به وسایلی دارید که کاملا متناسب با فضای مورد نیاز شما باشد. معمولا برای نگهداری سگ در فضای داخلی منزل به قفس سگ نیاز دارید. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که حیوان خانگی وسیله بازی شما نیست و اگر مسئولیت نگهداری یک حیوان خانگی را به عهده می‌گیرید، باید بهترین شرایط را برای زندگی حیوان خود مهیا کنید، پس برای حیوان خود حتما باید یک قفس سگ مناسب خریداری نمائید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای حیوان خانگی خود به یک قفس سگ خوب و باکیفیت نیاز دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌های موجود در بازار با خرید این محصول به مشکل برخورد کرده‌اید، نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع قفس سگ موجود در بازار آشنا کرده و به شما نکاتی را آموزش خواهیم داد که هنگام خرید این محصول باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

قفس سگ چیست و چه کاربردی دارد؟

قفس یا لانه وسیله‌ای است که از شبکه‌های فلزی بافته شده منزل در ابعاد و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شود. این محصول برای نگهداری سگ در فضای داخلی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علت اینکه هوا به خوبی درون آن جریان دارد و حیوان شما به خوبی دیده می‌شود و احساس ترس و تنهایی نمی‌کند، بهترین گزینه است. در قسمت پایین هر قفس یک محفظه پلاستیکی یا فلزی قرار دارد که از کثیف شدن فضای داخلی منزل شما با فضولات حیوانی و پس مانده مواد غذایی جلوگیری می‌کند. در واقع شستشوی قفس راحت‌تر از یک کلبه است، پس حیوان شما کمتر به بیماری دچار می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید غذای گربه

انواع قفس سگ موجود در بازار:

همان طور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد، سگ‌ها دارای نژاد‌های مختلفی هستند که از نظر اندازه و فیزیک بدنی با یکدیگر متفاوت می‌باشند، بنابراین برای نگهداری هر نژاد از سگ به یک قفس مخصوص نیاز دارید. ما در این مقاله اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا بهترین قفس سگ را برای حیوان خانگی خود انتخاب و خریداری کنید.

  • قفس سگ ژرمن شپرد: این نژاد از سگ مربوط به کشور آلمان است، که از نظر یادگیری و فیزیک بدنی بالا از سایر حیوانات متمایز می‌شود. این سگ یک حیوان اجتماعی است و از تنهایی متنفر می‌باشد، برای باید آن را در آپارتمان نزدیک خود نگهداری کنید. با توجه به اندازه بزرگ نگهداری این حیوان در یک قفس کوچک کار عاقلانه‌ای نیست. بنابراین به یک قفس با ابعاد بزرگ نیاز دارید که یک حیوان با ابعاد ۶۰ تا ۶۵ سانتی‌متر را در خود جای دهید. هرگز این نژاد را به مدت طولانی در قفس نگهداری نکنید، زیرا از چابکی حیوان کاسته می‌شود. پس همیشه در فضای مناسب اجازه بازی و شیطنت به او بدهید.
  • قفس سگ شیتزو: یکی از بهترین نژادهای سگ برای نگهداری در آپارتمان است، زیرا اندازه کوچکی دارد و با کودکان میانه خوبی دارد. این حیوان خانگی کوچک که از وزن ۴ تا ۷ کیلو و قد ۲۰ تا ۲۸ سانتی ‌متر برخوردار است به قفس چندان بزرگی نیاز ندارد و شما به راحتی می‌توانید، آن را درون یک قفس کوچک هم نگهداری کنید. فراموش نکنید که این حیوان پر جنب و جوش را نباید در قفس زندانی کرد و بهتر است، او را با خود به بیرون از منزل و تفریح هم ببرید. درست است که این نژاد کوچکی از سگ می‌باشد، اما نباید این حیوان را درون یک قفس خیلی کوچک نگهداری کنید. پس بهتر است حیوان شما اجازه مقداری دراز و نشست را داشته باشد.
  • قفس سگ پامرانین: این نژاد آلمانی که نام آن برگرفته از یک شهر در کشور آلمان با این اسم است، حیوانی کوچک و پشمالو بوده که قیافه‌ای شبیه روباه دارد. اندازه کوچک این حیوان سبب شده که به یک حیوان آپارتمانی محبوب تبدیل شود. متاسفانه این حیوان خود را بزرگ‌تر از اندازه خود حساب می‌کند، به همین علت معمولا با حیوانات قوی هیکل‌تر از خود درگیر می‌شود. این حیوان را با کودک خود به هیچ وجه تنها نگذارید چون ممکن است به کودک شما صدمه بزند. به همین علت در مواقعی که خودتان نیستید، آن را در قفس نگهداری کنید.
  • قفس سگ پاکوتاه: نگهداری کردن یک سگ با جثه کوچک راحت‌تر از نگهداری یک سگ مانند ژرمن است. اگر شما یک پاکوتاه را برای زندگی در کنار خود انتخاب کرده‌اید به شما تبریک عرض می‌کنم. شما انتخاب هوشمندانه‌ای کرده‌اید. زیرا خرید یک قفس خیلی کوچک هم کار شما را راه می‌اندازد. فراموش نکنید که قیمت‌ یک قفس کوچک چند برابر ارزان‌تر از یک قفس بزرگ است. حمل یک قفس کوچک هم ساده‌تر از یک قفس بزرگ می‌باشد. پس یکی از بهترین گزینه‌ها خرید قفس پاکوتاه است.

قفس سگ را از کجا بخریم؟

در واقع شما این وسیله را به روش‌های مختلفی می‌توانید خریداری کنید در ادامه چند یک از این روش‌ها برای شما آورده شده است:

  1. فروشگاه‌های لوازم حیوانات خانگی: احتمالاً در نزدیکی محل زندگی شما هم فروشگاه‌هایی هستند که لوازم حیوانات خانگی را به فروش می‌رسانند در این فروشگاه‌ها نمونه‌های مختلفی از قفس دیده می‌شود.
  2. سایت‌های فروشگاهی آنلاین: فروشگاه‌های اینترنتی زیادی هستند که تنوع زیادی از قفس‌های سگ را ارائه می‌دهند، شما به راحتی می‌توانید در منزل خود با ثبت سفارش این محصولات را خریداری کرده و درب منزل آنها را تحویل بگیرید.
  3. سفارش مستقیم از تولید کننده: اگر به دنبال یک قفس با ویژگی‌های مورد نظر خود هستید یا اینکه می‌خواهید قفس را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید، می‌توانید قفس خود را به صورت مستقیم از تولید کننده سفارش دهید و بعد از مدت زمان مشخص شده در قرارداد آن را دریافت کنید.

قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید می‌توانید نگاهی به نظرات مشتریانی که این محصول را قبلا خریداری کردند بیندازید با این کار درک بهتری از محصولی که قرار است آن را خریداری کنید پیدا خواهید کرد.

مزایای استفاده از قفس سگ:

  • بهبود تربیت: قفس می‌تواند یک محیط ایمن و ایده آل برای زندگی و تربیت بهتر حیوان خانگی شما را فراهم کند و باعث شود تا سگ شما راحت‌تر به محیط منزل عادت کند.
  • احساس امنیت: داشتن یک محیط ایمن مثل قفس به حیوان خانگی شما احساس امنیت بیشتری می‌دهد و سبب می‌شود که در محیط‌های خطرناک کمتر قرار بگیرد.
  • کنترل رفتار سگ: برخی از حیوانات خانگی در صورتی که آزاد باشند ممکن است به انسان‌های اطراف خود که با آنها آشنا نیستند آسیب وارد کنند، از این رو با قرار دادن حیوان خود درون یک قفس می‌توانید رفتار آن را کنترل کنید.
  • حمل راحت و ایمن: در موارد اضطراری شما می‌توانید برای جابجایی حیوان خانگی خود به مراکز درمانی مثل دامپزشکی از قفس استفاده کنید، در این شرایط قفس می‌تواند به عنوان یک مکان امن برای حیوان خانگی شما عمل کند.
  • مرتب کردن منزل: شما با نگهداری سگ درون قفس می‌توانید در منظم کردن فضای منزل خود تا حد زیادی کمک کنید، در مواردی آزاد بودن سگ می‌تواند باعث درهم ریختگی وسایل منزل شما شود.
  • محلی برای استراحت: در مواقعی که حیوان شما خسته است و نیاز به استراحت دارد قفس می‌تواند یک مکان آرام و بدون استرس برای سگ شما ایجاد کند.
  • مدیریت اضطراب: زمانی که استرس زیادی بر حیوان شما حاکم است، داشتن یک مکان امن مانند قفس می‌تواند اضطراب حیوان شما را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • تسلط بر ترس از جدایی: نوعی از ترس که معمولاً در میان حیوانات خانگی شایع است ترس جدایی از صاحبشان می‌باشد. قفس می‌تواند به آرامبخشی و مسلط شدن بر ترس حیوان شما کمک کند.
  • جلوگیری از آسیب به‌ شما و اطرافیان: در مواردی که ممکن است سگ به شما و یا اطرافیانتان آسیب برساند قفس می‌تواند یک راهکار ایمن و موثر برای پیشگیری از این موضوع باشد.

معایب استفاده از قفس سگ:

  • احساس محدود شدن: قرار دادن سگ درون قفس می‌تواند احساس محدود شدن را در حیوان خانگی شما افزایش دهد، همین موضوع سبب استرس و اضطراب حیوان شما نیز می‌شود.
  • استفاده ناصحیح: اگر حیوان خود را به صورت نادرست درون قفس نگهداری کنید، این موضوع می‌تواند تجربیات منفی برای حیوان شما به همراه داشته باشد.
  • احساس جدایی: اگر شما به صورت نادرست حیوان خود را درون قفس نگهداری کنید، می‌تواند احساس جدایی از شما را در حیوان شما تقویت کند.
  • ممنوع شدن از حرکت آزادانه: در صورتی که حیوان خود را مدت زمان زیادی درون قفس نگهداری کنید، می‌تواند از حرکت آزادانه حیوان شما جلوگیری کند و به سلامت جسمی حیوان شما لطمه بزند.
  • بوی بد داخل قفس: اگر درون قفس خود را به صورت مداوم تمیز نکنید، بوی نامطبوع درون فضای منزل شما پخش می‌شود که می‌تواند سبب آزار شما و حتی حیوان خانگیتان شود.
  • مشکل تمیزکاری: تمیز کردن فضای داخلی قفس نسبت به مکان‌های دیگر کاری دشوارتر است به همین دلیل ممکن است، نگهداری حیوان در فضایی بدون قفس کار بهتر و راحت‌تری باشد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ماشین اصلاح موی حیوانات 

نکات مهم هنگام خرید قفس سگ:

  1. ابعاد مناسب: ابعاد قفس شما باید با اندازه سگ شما تناسب کافی را داشته باشد تا حیوان به راحتی درون آن حرکت داشته باشد، در غیر این صورت حیوان شما نه تنها راحت نیست بلکه با مشکل هم مواجه می‌شود.
  2. جنس بدنه قفس: قفسی که خریداری می‌کنید باید از مواد مقاوم و سالم ساخته شده باشد، تا هم نظافت آسان‌تری داشته باشد و هم بعد از گذشت زمان دچار زنگ زدگی نشود.
  3. نظافت آسان: یکی از مزایای مهمی که یک قفس می‌تواند داشته باشد تمیزکاری راحت می‌باشد زیرا حیوان شما معمولاً روزانه درون قفس را کثیف می‌کند، بنابراین شستشوی آسان یکی از مزایایی است که یک قفس خوب می‌تواند داشته باشد.
  4. مکانیسم قفل و درب‌ها: با اینکه درب‌های قفس می‌بایست به راحتی باز و بسته شوند اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که قفل درب قفس از امنیت بالایی برخوردار باشد تا حیوان شما به راحتی قادر به باز کردن قفل خارج شدن از آن نباشد.
  5. امنیت و آسایش سگ: همانطور که می‌دانید یک قفس خوب برای سگ باید احساس امنیت و آرامش را فراهم کند نه اینکه حیوان خانگی شما درون قفس مدام دچار ترس و استرس باشد.
  6. حمل و نقل راحت: اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از قفس برای حمل حیوان خانگی خود استفاده می‌کنید بهتر است نمونه‌هایی را انتخاب نمائید که بیشترین همخوانی را با این کار داشته باشند.
  7. تهویه و گردش هوا: یک قفس خوب قفسی است که سگ شما درون آن به راحتی نفس بکشد به طور کلی می‌توان گفت قابلیت گردش هوا را داشته باشد.
  8. ویژگی تنظیم ارتفاع: اگر شما یک سگ جوان دارید و در طول مدت نگهداری ممکن است رشد کند و بزرگتر شود، پس باید قفسی را خریداری کنید که بتوان ارتفاع آن را با افزایش اندازه سگ افزایش داد.

با توجه به اطلاعات فوق، می توانید قفس سگ مورد نظرتان را خریداری کنید. برای این که انتخاب برای شما عزیزان راحت تر باشد ما لیستی از چند مدل قفس سگ پرفروش و با کیفیت بازار را برای شما جمع آوری کرده ایم. فراموش نکنید که با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هر محصول را دریافت کنید‌.


۱ قفس سگ و گربه مدل mk-80

قفس سگ و گربه مدل mk-80

مشخصات

  • ابعاد
    ۸۰x60x50 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • گونه حیوان
    خزنده
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر توضیحات
    مناسب برای حیوانات پرندگان کبوتر مرغ کاسکو جوندگان خرگوش گربه و سگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ قفس سگ مدل تاشو ۱۰۰ تمام قوطی

قفس سگ مدل تاشو 100 تمام قوطی

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x70x80 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۹۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ قفس سگ مدل تاشو کد ۱۰۰

قفس سگ مدل تاشو کد 100

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x70x80 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۸۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ قفس سگ مدل ۱۲۰ قوطی

قفس سگ مدل 120 قوطی

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۰x80x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۵ گرم
  • جنس
    فلز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ قفس سگ و گربه مدل فلزی آبکاری شده

قفس سگ و گربه مدل فلزی آبکاری شده

مشخصات

  • ابعاد
    ۸۰x50x65 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز آبکاری شده
  • گونه حیوان
    خزنده
  • کشور سازنده
    ایران

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ قفس سگ مدل تمام قوطی با سقف ۱۲۰

قفس سگ مدل تمام قوطی با سقف 120

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۰x80x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۷۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ قفس سگ مدل ۱۴۰ تمام قوطی

قفس سگ مدل 140 تمام قوطی

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۴۰x120x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۷۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ قفس سگ و گربه مدل ۱۱۸۲۸۸

قفس سگ و گربه  مدل 118288

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۸x32x32 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • جنس
    پلاستیک درب فلزی
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ قفس سگ مدل ۹۰ سقف بازشو

قفس سگ مدل 90 سقف بازشو

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۰x60x80 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۳۰۰۰ گرم
  • جنس
    فولاد ضد زنگ
  • گونه حیوان
    خزنده
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر توضیحات
    به دلیل فاصله استاندارد میله ها برای همه حیوانات قابل استفاده میباشدجنس کالا فولاد بوده با رنگ الکترواستاتیک کوره ای و مقاوممناسب برای منازل و پانسیون داران باقابلیت طبقاتی شدن،قابل حمل آسان(چرخ دار)دارای سینی قابل شستشو گالوانیزه ضدزنگ و بسیارمقاوم دارای یک درب اضافه روی سقف برای جابجایی راحت تر حیوانات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ قفس سگ مدل تاشو ۱۰۰

قفس سگ مدل تاشو 100

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x70x70 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۳ گرم
  • جنس
    فلز
  • گونه حیوان
    پرنده
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر توضیحات
    با سلام.قفس فلزی مناسب برای حیوانات مانند سگ و گربه .دارای چرخ های فلزی ،سینی کود کش گالوانیزه ضد زنگ و رنگ استاتیک .با قابلیت طبقاتی شدن.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ قفس سگ مدل ۸۰ C

قفس سگ مدل 80 C

مشخصات

  • ابعاد
    ۸۰x50x65 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۸۰۰۰ گرم
  • جنس
    فولاد با رنگ الکترواستاتیک کوره ای
  • گونه حیوان
    خزنده
  • کشور سازنده
    آلمان
  • سایر توضیحات
    به دلیل فاصله استاندارد میله ها مناسب برای سگ،گربه،کاسکو، میمون،پرنده ها و غیره میباشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ قفس سگ مدل تاشو ۱۲۰

قفس سگ مدل تاشو 120

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۰x80x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ قفس سگ مدل ۶۵

قفس سگ مدل 65

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۵x45x60 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰۰۰ گرم
  • جنس
    فولاد ضدزنگ
  • گونه حیوان
    خزنده
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر توضیحات
    به دلیل فاصله استاندارد میله ها برای همه حیوانات قابل استفاده میباشدجنس کالا فولاد بوده با رنگ الکترواستاتیک کوره ای و مقاوممناسب برای منازل و پانسیون داران باقابلیت طبقاتی شدن،قابل حمل آسان(چرخ دار)دارای سینی قابل شستشو گالوانیزه ضدزنگ و بسیارمقاوم دارای یک درب اضافه روی سقف برای جابجایی راحت تر حیوانات

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ قفس سگ مدل sz-100

قفس سگ مدل sz-100

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x70x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۷۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • گونه حیوان
    خزنده
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر توضیحات
    پرفروش ترین قفس مخصوص سگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید قفس سگ در اختیار شما قرار دهد. راهنمای خرید برای وسایل مورد استفاده در دسته لوازم حیوانات خانگی در این لینک قابل رویت است. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تراش رومیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا