لوازم حیوانات خانگی

غذای ماهی، راهنمای خرید غذای ماهی گیاه خوار و گوشت خوار ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید غذای ماهی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ماهی‌های شما سالم هستند و به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود، باید مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی تغذیه می‌کنید. این بدان معنا نیست که شما اولین نوع غذای ماهی را که روی آن چشم دوخته‌اید را خریداری می‌کنید و تا حد امکان به ماهی خود غذا می‌دهید. شما باید دستورالعمل‌های داده شده در مورد غذای ماهی را که خریداری کرده‌اید را دنبال کنید. همچنین باید در مورد انواع مختلف غذای ماهی در دسترس کمی تحقیق کنید. همه ماهی‌ها با هم متفاوت هستند. همه آن‌ها نیازهای تغذیه‌ای متفاوت و طعم منحصر به فرد خود را دارند. به منظور کشف نوع غذایی که به نظر می‌رسد برای نوع ماهی شما خوب است، توجه کنید. به طور کلی، اکثر مردم تمایل دارند بین پولک و گلوله یکی را انتخاب کنند. بنابراین، اجازه دهید این گزینه‌ها را بیشتر بررسی کنیم.

بیایید با محبوب ترین نوع غذای ماهی شروع کنیم. هنگام خرید پولک می‌توانید فلیک‌های همه منظوره را خریداری کنید. این یک نوع عمومی از غذای پولکی است و بنابراین برای همه انواع ماهی‌های گرمابی مناسب است. با این حال، شما همچنین می‌توانید به سراغ پولک‌هایی بروید که برای گونه‌های خاصی برای آکواریوم منزل شما ایجاد شده‌اند، آن‌ها چارچوب تغذیه خاصی را در ذهن دارند. به عنوان مثال، تکه‌های سیکلید برای تامین نیازهای تغذیه‌ای این نوع ماهی طراحی شده‌اند. اکثر مردم تمایل دارند گزینه دوم را ترجیح دهند زیرا می‌دانند که غذای ماهی آن‌ها دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارند. با این وجود، اگر چندین گونه مختلف ماهی دارید، غذای ماهی همه منظوره بسیار راحت تر خواهد بود. علاوه بر این، هرچه پوسته‌های ماهی تازه‌تر باشد، بهتر است. شما همچنین باید به طور خاص نگران سطح پروتئین موجود در آن باشید. هر چیزی بیش از ۴۵٪ توصیه می‌شود. همچنین باید سعی کنید به دنبال غذاهای ماهی با حداکثر محتوای فیبر ۳٪ یا هر چیزی کمتر و حداکثر رطوبت ۷٪ یا هر چیزی کمتر از این مقدار باشید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید غذای ماهی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع غذای ماهی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید غذای ماهی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید آکواریوم

انواع غذای ماهی موجود در بازار:

این قسمت از مقاله شامل انواع اصلی غذای ماهی است که می‌خواهید انتخاب کنید.

  • پولک: این محبوب ترین نوع غذا ماهی برای گونه‌های ماهی گرمسیری و سردآبی است، اما خیلی هم عالی نیست. ببینید، غذا‌های ماهی از یک فرم بسیار نازک و محلول ساخته شده‌اند که به راحتی در آب حل می‌شود. نقطه ضعف این است که پولک‌ها به سرعت مواد مغذی خود را در آب آزاد می‌کنند و به سرعت شروع به حل شدن می‌کنند. این بدان معنی است که ماهی شما تمام مواد مغذی خود را دریافت نمی‌کند، بلکه آن مواد مغذی ارزشمند ستون آب را آلوده می‌کند و باعث می‌شود کیفیت آب با هر تغذیه بدتر شود. اگرچه چند تکه ماهی مناسب وجود دارد، اما همین اصل حتی اگر برچسب ادعا کند که “آهسته حل می‌شود” نیز صادق است.
  • گلوله‌ای: دومین غذای محبوب ماهی به شکل گلوله‌های کوچک یا متوسط است. گلوله‌ها به دلایل مختلفی بسیار توصیه می‌شوند، که دلیل اصلی آن توانایی آن‌ها در حفظ مواد مغذی پس از برخورد با آب است. این مهم است زیرا ماهی نمی‌تواند تمام لقمه‌های موجود در مخزن را بخورد، بنابراین هر ماهی که آخرین بار به غذا برسد، همچنان می‌تواند نیازهای غذایی روزانه خود را تامین کند. گلوله‌ها نیز بسیار کندتر از دانه‌ها تجزیه می‌شوند و تنها پس از نخوردن در آب برای بیش از یک ساعت شروع به انبساط می‌کنند.
  • گرانول: این نوع غذای ماهی شبیه به خرده های ناهموار است. هر گرانول شکل و اندازه متفاوتی دارد، اما تمام غذاهای ماهی بر پایه گرانول برای گونه‌های کوچکتر ماهی عالی هستند. غذای ماهی میکرو گرانول برای بچه ماهی‌ها یا بچه ماهی‌های کوچکی که برای خوردن گلوله‌های بزرگتر مشکل دارند مناسب تر است.
  • میله‌ها: چوب‌های حوضچه برای نگهبانان کوی و ماهی قرمز در فضای باز رایج است. این چوب ها اغلب بزرگ هستند و به راحتی توسط گونه های بزرگ ماهی بلعیده می‌شوند. چوب‌ها نرم می‌شوند و زمانی که با رطوبت مواجه می شوند شروع به انبساط می‌کنند که به ماهی اجازه می‌دهد چوب‌ها را ببلعد یا آن‌ها را تکه تکه کند.
  • غذای ژل (پودر): نوع جدیدی از غذا ماهی به صورت پودری عرضه می‌شود. این نوع غذا نسبت به سایر غذاهای ماهی نیاز به آماده سازی و نگهداری بسیار بیشتری دارد، اما کیفیت تغذیه ای آن فوق العاده است. این غذا در بین نگهبانان ماهی قرمز محبوبیت بیشتری دارد، زیرا حاوی تعادل مناسبی از پروتئین برای حفظ سلامت آن‌ها است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پودر را با آب مخلوط کرده و به صورت مکعبی در فریزر فریز کنید. تغذیه ممکن است کثیف باشد و اگر بیش از حد این نوع غذا را به ماهی خود بدهید، به سرعت آب را کثیف می کند.

بهترین انتخاب اغلب ترکیبی از غذاها است، نه تنها برای ارائه یک رژیم غذایی متنوع و متعادل، بلکه برای قرار دادن گونه‌های مختلف در مخزن شما. برخی از ماهی‌ها دهان بزرگی دارند، برخی دیگر بسیار کوچکتر. برخی گیاهخوار و برخی شکارچی هستند. برخی از غذاها، مانند گلوله‌ها، می‌توانند مواد مغذی بیشتری را در هر لقمه نسبت به سایرین به بدن برسانند. برخی از غذاها، مانند پرک، در صورت تغذیه نادرست می‌توانند در مخزن شما به هم بخورند. بعضی ماهی‌ها یک روز در میان غذا می خورند، بعضی ماهی‌ها در تمام طول روز غذا می خورند.

نحوه خواندن برچسب‌های غذای ماهی:

خواندن برچسب روی غذای ماهی می‌تواند بسیار پیچیده باشد اگر ندانید به دنبال چه چیزی باشید، کدام قسمت‌های برچسب مهم هستند و به چه ترتیبی باید برچسب را بخوانید. این اولین قدم برای انتخاب غذای مناسب برای ماهی است.

  1. نام تجاری: این بزرگترین قسمت برچسب را تشکیل می‌دهد و در قسمت جلویی با متون و رنگ‌های چشم نواز قرار می‌گیرد. تصویری از نوع ماهی وجود دارد که می‌توان این غذا را برای آن تهیه کرد، که می‌تواند اولین نشانه مناسب بودن این غذا برای گونه ماهی شما را به شما نشان دهد. همچنین می‌توانید با نگاه کردن به برچسب اصلی گزینه‌های خود را محدود کنید و مشخص کنید که آیا این یک شرکت مرتبط با ماهی است که این غذا را ایجاد کرده است یا اینکه یک غذای بی‌نام تجاری است. شما می خواهید از خرید این نوع غذای ماهی خودداری کنید زیرا شرکت به طور خاص روی ماهی تمرکز نمی‌کند، بنابراین کیفیت غذا به طور خودکار پایین می‌آید.
  2. نوع غذا: در زیر عنوان اصلی، یک متن کوچک و در عین حال رنگارنگ وجود دارد که نشان می‌دهد چه نوع غذایی در محصول وجود دارد. این می‌تواند شامل غذاهایی مانند پولک، گرانول، چوب حوضچه، گلوله یا غذای ژل باشد.
  3. برند محصول: در مرحله بعد، برچسب اطلاعاتی در مورد خود برند، هدف آن چیست و این غذا می‌تواند برای ماهی شما انجام دهد را به شما می‌گوید.
  4. راهنمای تغذیه: راهنمای تغذیه تمام اطلاعاتی را که باید در مورد تغذیه این برند از غذا به ماهیان خود بدانید در اختیار شما قرار می‌دهد. این می تواند شامل اندازه و سن مرجع باشد و مقدار مورد نظر بر حسب گرم یا اونس ارائه خواهد شد. در برخی موارد، سازنده تعداد دفعات تغذیه ماهی شما با این غذا را درج می‌کند و محدودیت روزانه تقریبی را در نظر می‌گیرد. بسیاری از ماهی‌های قرمز در نتیجه تغذیه نامناسب، رژیم غذایی و یا اندازه غذای نامناسب می‌میرند، که به راحتی با آموزش صحیح می‌توان از آن جلوگیری کرد. به همین دلیل است که ما پرفروش‌ترین کتاب «حقیقت درباره ماهی قرمز» را توصیه می‌کنیم که همه چیز را در مورد تغذیه ماهی قرمز، نگهداری مخزن، بیماری‌ها و موارد دیگر پوشش می‌دهد.
  5. تاریخ ساخت و انقضا: بخش کوچکی از کل برچسب دارای آدرس سازنده، شماره تلفن در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد غذا و تاریخ تولید همراه با تاریخ انقضا است. خرید مواد غذایی دارای تاریخ انقضا حداقل ۶ تا ۱۲ ماه قبل از انقضا مهم است. ماهی باید با غذای تازه تغذیه شود و غذای تاریخ مصرف گذشته در طول زمان مواد مغذی خود را از دست می‌دهد که باعث می‌شود غذا از نظر تغذیه‌ای برای ماهی شما ضعیف باشد.
  6. عناصر: بیایید نگاهی دقیق تر به مواد تشکیل دهنده این غذا بیندازیم. کنجاله ماهی ممتاز منهادن، سبوس برنج، آرد گندم، کنجاله میگو، کنجاله محصولات جانبی طیور، میدلینگ گندم، گندم آسیاب شده، اسید پروپیونیک (مواد نگهدارنده)، اسید اسکوربیک، اکسید آهن، مکمل ویتامین A، مکمل ویتامین D3، مکمل ویتامین E , مکمل ویتامین B12, مکمل ریبوفلاوین مواد اولیه ذکر شده در برچسب مواد تشکیل دهنده نشان می‌دهد که بیشتر محصول از چه چیزی تشکیل شده است. گنجاندن هر عنصر از صعودی به نزولی می‌باشد. در این حالت پودر ماهی بیشترین سهم غذا را تشکیل می‌دهد. این می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا غذا سرشار از فیلر است که در رژیم غذایی ماهی تقریباً ناچیز است. پودر ماهی، سبوس برنج و آرد گندم در فهرست مواد اولیه قرار دارند، بنابراین این غذا سرشار از فیلر است. ویتامین‌ها و مواد معدنی در بخش میانی فهرست مواد تشکیل‌دهنده قرار دارند و می‌توانید فهرست را کم‌کم کنید تا مشخص کنید آیا این مواد افزودنی برای گونه‌های ماهی شما ضروری هستند یا خیر. علاوه بر این، می‌توانید فهرست را مرور کنید و ببینید آیا می‌توانید مواد مضری را که باید از دادن آن‌ها به ماهی خود اجتناب کنید، شناسایی کنید.
  7. تجزیه و تحلیل تضمینی: تجزیه و تحلیل تضمینی، پروتئین خام ۳۸ درصد، چربی خام ۸ درصد، فیبر خام ۴ درصد، حداکثر رطوبت ۱۰ درصد، تجزیه و تحلیل تضمین شده یک نمای کلی از مقدار پروتئین، فیبر، چربی و رطوبت موجود در غذا ارائه می‌دهد. این باید به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، زیرا میزان تغذیه ماهی شما را مشخص می‌کند. برخی از گونه‌های ماهی به سطوح بالایی از پروتئین نیاز دارند، در حالی که برخی باید پروتئین کم اما فیبر بالایی داشته باشند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پمپ هوای آکواریوم

نکات مهم هنگام خرید غذای ماهی:

ماهی شما بخش بسیار مهمی از ویژگی آب شماست. آن‌ها نه تنها زیبا به نظر می‌رسند و سرگرمی و همراهی عالی را ارائه می‌دهند، بلکه نقش ضروری در حفظ تعادل حوضچه شما دارند. هنگام انتخاب غذا ماهی برای دوستان باله‌دار خود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. نوع رژیم غذایی: اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا ماهی شما گیاهخوار، همه چیزخوار یا گوشتخوار است زیرا نژادهای مختلف ماهی دارای سیستم گوارشی تخصصی متناسب با رژیم غذایی خود هستند. این نوع غذاهایی را که می‌توانید به آن‌ها بدهید و اینکه آن‌ها قادر به مصرف آن هستند را مشخص می کند.
  2. کیفیت: غذای ماهی باکیفیت نه تنها برای ماهی شما بهتر است، بلکه برای استخر شما نیز بهتر می‌باشد. غذاهای ماهی با کیفیت پایین دارای فسفات بالایی هستند که می‌تواند منجر به رشد ناخوشایند جلبک و آب سبز شود. یک غذای مغذی و باکیفیت انتخاب کنید که دارای فسفات کم و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروبیوتیک باشد، که به حمایت از سیستم ایمنی کمک می‌کند و می‌تواند احتمال بیماری را کاهش دهد.
  3. بسته بندی: انتخاب مواد غذایی ماهی که به درستی بسته بندی شده باشد بسیار مهم است. مواد غذایی که در یک کیسه فویل قابل درزگیری بسته بندی می‌شوند تا از مواد غذایی در برابر هوا، نور تخریب کننده ویتامین و آلودگی بیرون محافظت کنند، بسیار بیشتر از سایر روش‌های بسته بندی ماندگاری دارند.
  4. منبع پروتئین: به عنوان مواد اولیه به دنبال پودر ماهی، پودر ماهی مرکب، پودر ماهی سفید، کنجاله آنچوی، کنجاله میگو، کنجاله خون، کنجاله شاه ماهی یا سایر پروتئین‌های آبزی پروری باشید. اینها بهترین منابع پروتئینی برای ماهی هستند. کریل همچنین منبع عالی پروتئین و همچنین تقویت کننده رنگ است.
  5. نحوه تغذیه آن‌ها: برخی از ماهی‌ها مانند هچت‌ماهی‌ها فقط در بالای مخزن تغذیه می‌کنند، در حالی که نژادهای دیگر مانند گربه‌ماهی قادر به خوردن غذایی هستند که به ته می‌رود. مهم است که نحوه تغذیه ماهی‌های خود را در نظر بگیرید تا بتوانند به راحتی غذا بخورند. غذاهای خشک به صورت پولک، گرانول، گلوله و ویفری هستند که یا شناور می‌شوند یا غرق می‌شوند، بنابراین مطمئن شوید که بهترین نوع را برای خود را در نظر می‌گیرید.
  6. آن را مخلوط کنید: درست مانند ما، ماهی‌ها برای ساخت پروتئین و رشد به یک رژیم غذایی متنوع و متعادل پر از چربی برای انرژی و اسیدهای آمینه نیاز دارند. علاوه بر غذاهای خشک، ماهی‌ها بسته به نوع، مزاج و مزه می توانند از غذاهای منجمد، مایع یا زنده نیز استفاده کنند.

نکاتی در مورد غذا دادن به ماهی:

  • برای جلوگیری از تغذیه بیش از حد، ماهی‌های خود را فقط به اندازه‌ای که می‌توانند در سه دقیقه بخورند، تغذیه کنید. در غیر این صورت، غذا می‌تواند به کف حوض فرو رود و ممکن است جلبک و لجن را در حوضچه شما افزایش دهد.
  • ماهی خود را هر بار در همان مکان تغذیه کنید. این مکان باید به اندازه کافی دور از فیلتراسیون یا کفگیر باشد تا قبل از اینکه ماهی فرصتی برای خوردن غذا پیدا کند، غذا را مکش نکند.
  • یک حلقه تغذیه با لوله وینیل متصل به یک کوپلر مشکی بسازید تا از مکیده شدن غذا به داخل اسکیمر جلوگیری کنید.
  • زمانی که دمای آب بین ۵۰ تا ۵۵ درجه فارنهایت است، به ماهی خود غذایی بدهید که مخصوص آب سرد است. غذای ماهی آب سرد
  • پروتئین کمتری دارد و هضم آن برای ماهی راحت تر می‌باشد. از دماسنج حوضچه شناور برای تعیین غذای مناسب برای تغذیه بر اساس دمای آب استفاده کنید.
  • در ماه‌های تابستان، می‌توانید تا سه بار در روز به ماهی خود غذا دهید. در ماه‌های بهار و پاییز، آنها فقط باید دو بار در روز تغذیه شوند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید غذای‌ماهی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه غذای‌ماهی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ غذا ماهی انرژی مدل spirulina larg-pellet وزن ۳۰۰ گرم

غذا ماهی انرژی مدل spirulina larg-pellet وزن 300 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰*۱۰*۳۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۳۵درصدچربی خام ۷درصدسلولز خام ۲.۵درصدخاکستر خام ۸درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ غذا خشک ماهی انرژی مدل فلوتینگ مقدار ۱ کیلوگرم

غذا خشک ماهی انرژی مدل فلوتینگ مقدار 1 کیلوگرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰*۲۰*۱۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۲۸ درصدچربی خام ۳ درصدفیبر خام ۴ درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    کیسه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ غذای ماهی تروپیکال مدل Red Parrot Granulat وزن ۴۰۰ گرم

غذای ماهی تروپیکال مدل Red Parrot Granulat وزن 400 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸x11x11 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    Complete feedingstuff for ornamental fish. Ingredients: fish and fish derivatives, cereals, vegetable protein extracts, molluscs and crustaceans, derivatives of vegetable origin, algae, yeasts, oils and fats, minerals (including zeolite 1%). Additives (per kg): Vitamins, pro-vitamins and chemically well-defined substances having similar effect: vit. A 35 400 IU, vit. D3 1 650 IU, vit. E 140 mg, vit. C 540 mg. Compounds of trace elements: E1 (Fe) 39.0 mg, E6 (Zn) 10.1 mg, E5 (Mn) 8.2 mg, E4 (Cu) 1.8 mg, E2 (I) 0.24 mg, E8 (Se) 0.24 mg, E7 (Mo) 0.05 mg. Lecithin. Colourants: astaxanthin 100 mg. Antioxidants. Analytical constituents: crude protein 48.0%, crude oils and fats 7.5%, crude fibres 2.0%, moisture 8.0%.
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ غذا ماهی انرژی مدل FLOATING وزن ۱ کیلوگرم

غذا ماهی انرژی مدل FLOATING وزن 1 کیلوگرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷x6x28 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی همه‌چیز خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۲۸ درصدچربی خام ۳ درصدفیبر خام ۴ درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    کیسه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ غذای ماهی فلوال کد ۹۷۸۷۳۳ مدل VEGETABLE SINKING PELLETS وزن ۹۰گرم

غذای ماهی فلوال کد 978733 مدل VEGETABLE SINKING PELLETS وزن 90گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۷x5x9 سانتی‌متر
  • وزن
    ۹۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی همه‌چیز خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتین : حداقل ۳۵%چربی خام : حداقل ۶%فیبر : حداکثر ۴%رطوبت : حداکثر ۹%خاکستر : حداکثر ۱۰%کلسیوم ک حداقل ۱/۵%فسفات : حداقل ۱%ویتامین هاA : 15000 IUD3 ; 600 IUC : 400 MG
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی
  • سایر توضیحات
    سایز : small 1mmساخت جمهوری چک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ غذا ماهی انرژی مدلFlat mix menu حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

غذا ماهی انرژی مدلFlat mix menu حجم 1000 میلی لیتر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰*۱۰*۲۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۴۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۴۳درصذچربی خام ۵درصدسلولز خام ۱/۱ درصدخاکسترخام ۷درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ غذا ماهی انرژی مدل Goldi Mix Granulat وزن ۴۴۰ گرم

غذا ماهی انرژی مدل Goldi Mix Granulat وزن 440 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰*۱۰*۲۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۴۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۳۹درصد چربی خام ۵درصد سلولز خام ۱/۱درصد خاکستر خام ۷درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ غذا خشک ماهی انرژی مدل سیچیلاید مالاوی ۴۴۰ گرم

غذا خشک ماهی انرژی مدل سیچیلاید مالاوی 440 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷*۱۰*۱۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۴۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین ۴۴ درصدچربی ۵ درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ غذا ماهی انرژی مدل Flower Horn pellet حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

غذا ماهی انرژی مدل Flower Horn pellet حجم 1000 میلی لیتر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰*۱۰*۲۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۴۲درصد چربی خام ۴درصدسلولز خام ۳درصدخاکستر خام ۸درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ غذا ماهی انرژی مدل spirulina medium-pellet وزن ۳۰۰ گرم

غذا ماهی انرژی مدل spirulina medium-pellet وزن 300 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰*۱۰*۳۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۳۵درصدچربی خام ۷درصدسلولز خام ۲.۵درصدخاکستر خام ۸درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ غذای مکمل ماهی آروانا اوشن فری مدل AR.G1 وزن ۲۰ گرم بسته ۱۰ عددی

غذای مکمل ماهی آروانا اوشن فری مدل AR.G1 وزن 20 گرم بسته 10 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵x10x1 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین های حیوانی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ غذای ماهی تروپیکال مدل Flower Horn Young Pellet وزن ۳۸۰ گرم

غذای ماهی تروپیکال مدل Flower Horn Young Pellet وزن 380 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰ ×۱۷ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۸۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    – پروتیئن خام ۴۸ درصد- اسید چرب وچربی خام ۸.۵ درصد- فیبرخام ۲.۲ درصد- رطوبت ۸ درصد- ویتامین IU 36000 A- ویتامین IU 1800 D3- ویتامین mg 150 E- ویتامین mg 280 C
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی
  • سایر توضیحات
    -بسته بندی دارای فیلتر UV+- خوش خوراک-شناور در سطح آب -پروتئین بالا- اثر تشدید کنندگی در رنگ-تسهیل رشد ماهی-حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع- افزایش و رشد برآمدگی موجود در پیشانی-حاوی اسپیرولینا-حهوی آستاگزانتین طبیعی-محافظت در برابر انحطاط چربی در اندام های داخلی -غذا در آب متلاشی نمی شود- قوطی شفاف

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ غذای ماهی رد دوو مدل special diet وزن ۲۰۰ گرم

غذای ماهی رد دوو مدل special diet وزن 200 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵x6x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی همه‌چیز خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    فیبر و چربی و کلسیم و ….
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی
  • سایر توضیحات
    بهترین مکمل برای رشد ماهیان و تقویت رنگدانه های بدن ماهی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ غذا ماهی انرژی مدل Gold Flake food وزن ۲۰۰ گرم

غذا ماهی انرژی مدل Gold Flake food وزن 200 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰*۱۰*۲۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۴۴درصد چربی خام ۸درصد سلولز خام ۴درصد خاکستر خام ۷درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ غذا ماهی انرژی مدل Malawi Cichilid Granulat وزن ۴۴۰ گرم

غذا ماهی انرژی مدل Malawi Cichilid Granulat وزن 440 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰*۱۰*۲۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۴۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۴۴درصد چربی خام ۵درصد سلولز خام ۱/۱درصد خاکستر خام ۷درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ غذای ماهی انرژی مدل سیچیلاید وزن ۱ کیلوگرم

غذای ماهی انرژی مدل سیچیلاید وزن 1 کیلوگرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵x4x22 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی همه‌چیز خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام حداقل ۳۵%
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    کیسه
  • سایر توضیحات
    حاوی ویتامینبا قابلیت هضم آسان

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ غذای ماهی تترا مدل پلاس وزن ۲۰۰ گرم

غذای ماهی تترا مدل پلاس وزن 200 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۹x9x18 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی همه‌چیز خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    حاوی منابع طبیعی گلوکزامین و کندرویتین است
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی
  • سایر توضیحات
    Tetra TetraMin Plus Tropical Flakes شامل ترکیب علمی ProCare است. این ترکیب از مواد بسیار مغذی به اضافه ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب به حمایت از سیستم ایمنی ماهی شما برای سلامتی مطلوب و عمر طولانی کمک می کند. دو تا سه بار در روز، فقط به اندازه ای که ماهی شما می تواند ظرف چند دقیقه مصرف کند، غذا بدهید.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ غذای ماهی انرژی مدل پرت پلت وزن ۳۰۰گرم

غذای ماهی انرژی مدل پرت پلت وزن 300گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷x10x17 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتیین خام ۴۰ درصدچربی خام ۴ درصدسلولز خام ۳ درصدخاکستر خام ۸ درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی
  • سایر توضیحات
    پودر ماهی،پودر میگوی کریل،برنج،ذرت،آرد گندم،روغن موتو ماهی،مخمر،جلبک اسپیرولینا،آستاکسانتین،پری بایوتیک،مانال،تورین،لسیتین،ویتامین ها،مواد معدنی و پودر سویا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ غذای ماهی دیسکس اوشن فری مدل DS.G1 وزن ۲۰ گرم بسته ۱۰ عددی

غذای ماهی دیسکس اوشن فری مدل DS.G1 وزن 20 گرم بسته 10 عددی

مشخصات

  • ابعاد:
    ۱۵x10x1 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    محصول تضمین شده بدون هورمون از بهترین مواد استفاده شده تا اطمینان حاصل شود که ماهی دیسکس شما تغذیه با بالاترین کیفیت را دریافت می کند.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ غذای ماهی آکواریوم اوشن فری مدل SUP-CICH وزن ۹۰ گرم

غذای ماهی آکواریوم اوشن فری مدل SUP-CICH وزن 90 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۶x6x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۹۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ غذا ماهی انرژی مدل Tanganyika Granulat وزن ۴۵۰ گرم

غذا ماهی انرژی مدل Tanganyika Granulat وزن 450 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷x10x17 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۵۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۳۹ درصدچربی خام ۵ درصدسلولز خام۱/۱ درصدخاکستر خام ۷ درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ غذای ماهی تروپیکال مدل Tropical D-Vital Plus وزن ۲ کیلوگرم

غذای ماهی تروپیکال مدل Tropical D-Vital Plus وزن 2 کیلوگرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۳x30x30 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتیئن خام ۴۹ درصد – اسید چرب وچربی خام ۶۹ درصد – فیبرخام ۳ درصد – رطوبت۶درصد – ویتامین IU 284000 A – ویتامین IU 2480 D3 – ویتامین mg 1900 E – ویتامین mg 13200 C
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ غذا انرژی ماهی مدل Bits Discus Granulat وزن ۴۰۰ گرم

غذا انرژی ماهی مدل Bits Discus Granulat وزن 400 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵*۱۵*۳۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۴۵ درصدچربی خام ۴ درصدسلولز خام ۳ درصدخاکستر خام ۸ درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ غذای ماهی آکواریوم اوشن فری مدل SUP-BIT وزن ۱۰۰ گرم

غذای ماهی آکواریوم اوشن فری مدل SUP-BIT وزن 100 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۷x7x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی همه‌چیز خوار
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ غذای ماهی آکواریوم اوشن فری مدل sup-blo وزن ۱۲۰ گرم

غذای ماهی آکواریوم اوشن فری مدل sup-blo وزن 120 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۷x7x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ غذای ماهی فلوال کد ۹۸۵۷۰۹ وزن ۹۰ گرم

غذای ماهی فلوال کد 985709 وزن 90 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۷x5x9 سانتی‌متر
  • وزن
    ۹۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی همه‌چیز خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین : حداقل ۴۴%چربی خام : حداقل ۶%فیبر : حداقل ۴%رطوبت : حداکثر ۹%خاکستر : حداکثر ۱۰%کلسیم : حداقل ۱/۵%فسفر : حداقل ۱%ویتامین هاA : 15.000 IUD3 : 600 IUE : 150 IU
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی
  • سایر توضیحات
    سایز small 1 mm مناسب ماهیان ریزساخت جمهوری چک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ غذا ماهی تترا مدل TetraTips کد t099 وزن ۶۵ گرم

غذا ماهی تترا مدل TetraTips کد t099 وزن 65 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۶x6x7 سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۵ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی همه‌چیز خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    ۴۳% پروتیین۳% چربیحاوی انواع ویتامین، اسپیرولینا، آستاگزانتین و آرتمیا
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی
  • سایر توضیحات
    این غذا حاوی ۱۶۵ عدد قرص است که غنی از اسپیرولینا و آستاگزانتین می‌باشد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ غذا ماهی انرژی مدل Tanganyika Granulat وزن ۴۵۰ گرم

غذا ماهی انرژی مدل Tanganyika Granulat وزن 450 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰*۱۰*۲۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۵۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گوشت‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۳۹درصدچربی خام ۵ درصدسلولز خام ۱/۱ درصدخاکستر خام ۷ درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ غذا ماهی انرژی مدل Goldi Red Granulat وزن ۴۵۰ گرم

غذا ماهی انرژی مدل Goldi Red Granulat وزن 450 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰*۱۰*۲۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۵۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    پروتئین خام ۴۲درصد چربی خام ۵درصد سلولز خام ۱/۱درصد خاکستر خام ۷درصد
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    قوطی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ غذای ماهی مالزی مدل KIO FOOD وزن ۵۰۰ گرم

غذای ماهی مالزی مدل KIO FOOD وزن 500 گرم

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶x6x13 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • نوع ماهی
    ماهی گیاه‌خوار
  • ترکیبات و درصد آن‌ها
    Porotein 39%Fat 7/5%Rawfiber 3%Crude ash 6%Vitamin A,B,C,D3,E1,E5,E6….
  • غذای آبزیان مناسب برای
    آب شیرین
  • نوع بسته‌بندی
    کیسه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید غذای‌ماهی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اسپری موبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا