لوازم جانبی خودرولوازم جانبی موتور سیکلت

فشارسنج باد لاستیک، راهنمای خرید فشارسنج یا درجه باد لاستیک دقیق

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید فشارسنج باد لاستیک باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

فشارسنج باد لاستیک خوب یک وسیله جانبی مهم برای هر وسیله نقلیه‌ای با لاستیک ضروری است تا فشار باد و خرابی لاستیک‌ها را بررسی کند، فشار کم باد لاستیک‌ها، لاستیک‌های کم باد یا لاستیک‌های بیش از حد باد شده و در نهایت، حفظ مصرف سوخت بهینه را داشته باشید. به ناچار، با گذشت زمان، لاستیک‌ها فشار هوای خود را از دست می‌دهند، بنابراین چه فشارسنج باد لاستیک خود را باید درون صندوق عقب یا پارکینگ منزل خود نگه دارید، این ابزار می‌تواند فشار را نشان دهد و تعداد دفعاتی را که باید برای آن باید لاستیک زاپاس را بیرون بیاورید را کاهش می‌دهد.

نگه داشتن لاستیک خودرو در فشار صحیح به دوام بیشتر لاستیک‌ها کمک کرده و رانندگی را ایمن تر می‌کند. اما فشارسنج باد لاستیک موجود در پمپ بنزین‌ها گاهی اوقات به خوبی نگهداری نمی‌شوند. داشتن فشارسنج باد لاستیک شخصی به این معنی است که می‌دانید دقیق است، به علاوه می‌تواند راحت تر باشد. با این حال، همه گیج‌های فشار باد تایرها آنقدر هم که شما فکر می‌کنید،دقیق نیستند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید فشارسنج باد لاستیک را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع فشارسنج باد لاستیک آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم که هنگام خرید فشارسنج باد لاستیک خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش خواهیم داد.

فشارسنج باد لاستیک چیست و چه کاربردی دارد؟

گیج فشار هوا ابزاری است که برای اندازه گیری میزان فشار هوا یا گازهای مشابه درون لاستیک استفاده می‌شود. این یک دستگاه مکانیکی است که نیروی یک سیستم پنوماتیک را به یک نشانگر صفحه نمایشی کالیبره شده برای نشان دادن فشار هوا تبدیل می‌کند. گیج‌های فشار هوا را می‌توان بر روی خطوط فرآیند برای نشان دادن فشار داخل لوله یا تجهیزاتی مانند کمپرسور هوا نصب کرد. نصب آن‌ها ساده است، مستحکم هستند و برای شناخت صحیح و سریع فشار هوا در یک سیستم نیاز به تعمیر و نگهداری کمی ندارند، هوا یک رسانه تراکم پذیر است. فشار وارد شده توسط هوا در یک سیستم بسته با حجم هوا نسبت معکوس دارد. اگر سیستم باز باشد، فشار هوا برابر با فشار اتمسفر خواهد بود. بنابراین هوای تحت فشار با کاهش حجم هوا به دست می‌آید. این هوای تحت فشار کاربردهای متعددی در فرآیندهای خانگی مانند باد کردن بادکنک، دوچرخه، لاستیک خودرو و غیره پیدا می‌کند. هوای تحت فشار در فرآیندهای تجاری و صنعتی برای فعال کردن شیرها در سیستم‌های پنوماتیک، رباتیک، کنترل پرواز و غیره نیز استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کمپرسور پمپ باد فندکی

راهنمای خرید فشارسنج باد لاستیک:

  • دقت مهم ترین جنبه گیج فشار سنج تایر است. بسیاری از مدل‌های تجاری بسیار دقیق هستند، اما حتی بهترین مارک‌ها نیز گاهی اوقات می‌توانند محصولات معیوب را ارائه دهند. هر گیج باد لاستیکی را که خریداری می‌کنید، دقت آن را با استفاده از آن بررسی کنید. خرید چند گیج فشار تایر می‌تواند ارزش آن را داشته باشد تا بتوانید آن‌ها را در مقابل یکدیگر بررسی کنید.
  • همچنین می‌توانید وسیله نقلیه خود را به مکانیکی یا نمایندگی ببرید و بخواهید فشار باد لاستیک خود را اندازه گیری کنید. هر زمان که ماشین خود را برای تعویض روغن یا تنظیم می‌برید، ممکن است خوب باشد که گیج باد لاستیک خود را بیاورید و آن را با آنچه پنچرگیری می‌گوید مقایسه کنید. گیج‌های فشار تایر در انواع مختلفی وجود دارند که همه آن‌ها می‌توانند دقیق باشند.

انواع فشارسنج باد لاستیک:

  1. فشارسنج‌ باد لاستیک مدادی: گیج‌های مدادی یا گیج‌های چوبی کوچک، ارزان و آسان برای استفاده هستند. آن‌ها می‌توانند به اندازه هر نوع فشار سنج دیگری دقیق باشند. نقاط ضعف گیج‌های مدادی این است که به راحتی گم می‌شوند و ممکن است ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند نشان دادن چندین نوع بازخوانی (مانند فشار هوا، psi و kPa) را ارائه ندهند.
  2. فشارسنج‌ باد لاستیک عقربه‌ای: گیج‌های آنالوگ معمولاً از یک شیلنگ و یک سر بازخوانی تشکیل شده‌اند. این دستگاه‌ها نیازی به باتری ندارند و به راحتی قابل استفاده و مانور هستند. گیج‌های شماره گیری آنالوگ ممکن است با چندین ضمیمه سر عرضه شوند.
  3. فشارسنج‌ باد لاستیک دیجیتالی: گیج‌های دیجیتال شبیه گیج‌های آنالوگ هستند، با این تفاوت که نمایشگر دیجیتالی دارند. مزیت گیج دیجیتال این است که ممکن است چندین استاندارد اندازه گیری را نشان دهد. گیج‌های دیجیتال همچنین ممکن است دقیق تر بخوانند و بازخوانی را تا دهم psi ارائه دهند. علاوه بر این، صفحه نمایش LCD با نور پس زمینه می‌تواند در تاریکی به راحتی قابل خواندن باشد. نقطه ضعف درجه باد لاستیک دیجیتال این است که آن‌ها اغلب به انرژی باتری متکی می‌باشند، به این معنی که باتری‌های گفته شده ممکن است هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض داشته باشند.

هر نوع فشارسنجی را که انتخاب می‌کنید، به خاطر داشته باشید که حتی بهترین گیج فشار نیز پس از مدتی نیاز به کالیبراسیون دارد، بنابراین هر سال یا بیشتر آن را بررسی کنید.

چند دلیل برای خرید فشارسنج باد لاستیک:

  • می‌توانید رتبه بندی PSI مشخص شده را تنظیم کنید: بدون فشار سنج هوا، تنظیم دقیق رتبه‌های PSI غیرممکن است. این به این معنی است که شما در معرض خطر کم شدن یا باد کردن بیش از حد هر چیزی که در آن هوا می‌دهید وجود دارد. انجام این کار ممکن است بر عملکرد تأثیر منفی بگذارد یا کاملاً خطرناک باشد.
  • می‌توانید تنظیمات باد را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید: اگر می‌خواهید به جاده یا مسیر طولانی بروید، احتمالاً می‌خواهید هوا را پایین بیاورید. برای اطمینان از اینکه لاستیک‌ها را روی فشار دلخواه تنظیم می‌کنید، یک گیج فشار باد تایر ضروری است.
  • نگهداری اولیه: بسیاری از چیزها می‌توانند بر میزان فشار باد لاستیک‌ها و تجهیزات ورزشی تأثیر بگذارند، و شما باید هر از چند گاهی آن را بررسی کنید. بدون فشار سنج هوا، هیچ راهی برای تعیین دقیق اینکه آیا نیاز به اضافه کردن یا کاهش فشار باد لاستیک دارید وجود ندارد.

بهترین مارک فشارسنج باد لاستیک:

  • فشار سنج تکتون: این کسب و کار متعلق به خانواده در گرند راپیدز، میشینه واقع شده است و از سال ۱۹۹۱ به سختی کار می‌کند. این یک تولید کننده ابزار شناخته شده است که به ساخت ابزارهای مقرون به صرفه‌تر از رقبا افتخار کرده و بهتر کار می‌کند. Tekton طیف گسترده‌ای از پیشنهادات را دارد و گیج دیجیتالی لاستیک Tekton 5941 یک نمایش عالی از این خط است.
  • فشار سنج راینو آمریکا: از سال ۲۰۱۵، راینو ایالات متحده آمریکا موجی در صنعت خودرو ایجاد کرده است. این کسب‌وکار کوچک خانوادگی در شهر Temecula، کالیفرنیا فعالیت می‌کند. احتمالاً به دلیل تسمه‌های بازیابی آن، نام این برند را شنیده‌اید. اما در چیزی بیش از این دخالت دارد. بادکننده لاستیک Rhino USA با گیج فشار نمونه خوبی از چیزهای دیگری است که ارائه می‌دهد.
  • فشار سنج Accutire: اگرچه Accutire تنها حدود ۱۰ سال است که وارد بازار شده اما، به جایگاه یک رهبر صنعت دست یافته است. این شرکت تمرکز لیزری بر تولید گیج‌های تایر پیشرفته دارد، بنابراین ممکن است تعجب آور نباشد. دفتر مرکزی در نیوپورت نیوز، ویرجینیا واقع شده است و گیج فشار تایر Accutire با عمق سنج آج تنها یکی از نمونه‌هایی است که آن‌ها روی میز آورده‌اند.
  • فشار سنج تایر تک: تایر-تک که دفتر مرکزی آن در ولی کوتیج، نیویورک است، از سال ۱۹۹۶ شروع به تولید گیج لاستیک کرد. تمرکز برجسته‌ای بر ورزش‌های موتوری دارد، اما تجهیزات آن به تمام بخش‌های صنعت خدمات ارائه می‌دهد. همه گیج‌های آن باکیفیت و سنگین هستند و گیج فشار تایر TireTek با بادکننده یک چیز حرفه‌ای است و خودتان آن را انجام دهید.
  • فشار سنج AstroAl: در Brea، کالیفرنیا فعالیت می‌کند، شرکتی است که به ارائه ابزارهای ضروری خودرو و لوازم جانبی ابزار افتخار می‌کند. چیزی که آن را از بسیاری متمایز می‌کند، تأکید بر ترکیب فناوری مدرن با طرح‌های قابل اعتماد است. کمپرسور باد لاستیک دیجیتال AstroAI با گیج فشار هوا یکی از بهترین گزینه‌های دیجیتال موجود می‌باشد.
  • فشار سنج جاکو: Jaco از سال ۱۹۸۳ وارد تجارت شد. به همین دلیل آن‌ را به قدیمی ترین تامین کننده ارائه شده در این راهنما تبدیل کرده است. این شرکت دارای دو مکان در ایالات متحده می‌باشد و به سختی در حال تولید طیف وسیعی از ابزارهایی است که علاقه مندان به ورزش‌های قدرتی باید به آن‌ها اعتماد کنند. تعجبی ندارد که می بینیم گیج فشار تایر Jaco EliteProPlus با چاک هوای دوگانه مورد علاقه ما و بسیاری از مردم است.

حتما بخوانید: راهنمای خریداسپری لاستیک خودرو

نکات مهم هنگام خرید فشارسنج باد لاستیک:

هنگام خرید فشارسنج لاستیک، ویژگی‌های زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. بسته به ترجیحات شما، ممکن است ویژگی‌های اضافی خاص را موافق یا مخالفت کنید. صرف نظر از این، مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی هستید تا بتوانید بهترین فشار سنج تایر را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. ما ویژگی‌های مهم اصلی را که در زیر باید در نظر گرفته شود، بیان کرده‌ایم.

  1. خاموش شدن خودکار: در صورت خرید فشار سنج هوا که عملکرد دیجیتالی دارد، ویژگی خاموش شدن خودکار بسیار مطلوب است. به جای اینکه دستگاه را به صورت دستی خاموش کنید، پس از مدت زمان مشخصی بدون استفاده، به طور خودکار خاموش می‌شود. این کار را بسیار ساده می‌کند و نیازی نیست نگران باتری خود باشید. همچنین اگر دستگاه به طور تصادفی در حین ذخیره سازی روشن شود، باعث صرفه جویی در مصرف باتری می‌شود.
  2. نمایشگر LCD با نور پس زمینه: این ویژگی برای واحدهای دیجیتال محفوظ است و چیزی است که شما می‌خواهید داشته باشید. همیشه به نظر می‌رسد که باید در تاریکی به لاستیک‌ها یا تجهیزات خود فشار بیاورید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، شما با یک چراغ قوه دست و پنجه نرم می‌کنید تا بصری خوبی از خوانش فشار داشته باشید. یک صفحه نمایش با نور پس زمینه این مشکل را برطرف می‌کند و تجربه کاربری بسیار بهتری را ایجاد می‌نماید.
  3. کیفیت ساخت: مهم نیست که برای چه نوع فشارسنجی پول خرج می‌کنید، باید مطمئن شوید که قطعات و ساختار مناسبی دارد. برای یکی، احتمال شکستن بسیار کمتر است و مطمئناً عمر بسیار طولانی‌تری نسبت به نمونه دیگر خواهد داشت. علاوه بر این، اجزای با کیفیت کمتر احتمال نشت دارند و می‌توانند قرائت‌های بسیار دقیق تری را ارائه دهند، که هر دو ویژگی فوق العاده مهمی هستند.
  4. حداکثر PSI: هنگام خرید گیج فشار تایر، حداکثر PSI همیشه در توضیحات محصول ذکر می‌شود. با این کار، می‌خواهید یک گیج‌ سنجش فشار تایر را انتخاب کنید که با محدوده فشار تایر توصیه‌شده خودروی شما مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، گیج فشار هوا را به درستی نمی‌خواند. الزامات فشار تایر خود را مجدداً بررسی کنید تا گیج صحیح را بدست آورید. در وسایل نقلیه جدیدتر، فشار توصیه شده لاستیک اغلب روی برچسبی در داخل درب راننده درج می‌شود. گیج‌های فشار تایر معمولاً حداکثر PSI را بین ۶۰ تا ۱۰۰ دارند.
  5. الزامات باتری: گیج‌های دیجیتال فشار تایر به باتری نیاز دارند. اگر تصمیم به خرید گیج دیجیتال دارید، ممکن است لازم باشد باتری‌های مناسب را جداگانه خریداری کنید. علاوه بر این، شما باید باتری‌های اضافی را برای زمانی که باتری تمام می‌شود آماده داشته باشید.
  6. کاربر پسند: تقریباً ناگفته نماند که شما یک گیج فشار تایر را می‌خواهید که استفاده از آن آسان باشد. به هر حال، هدف از خرید گیج، بررسی سریع فشار باد لاستیک‌ها در حین حرکت است. اگر فکر می‌کنید که ممکن است نیاز به بررسی فشار باد لاستیک خود در شب داشته باشید، یک گیج دیجیتال با صفحه نمایش روشن یا درخشان در تاریکی را در نظر بگیرید. همچنین به خاطر داشته باشید که یک گیج دیجیتال و گیج چوبی فقط به یک دست نیاز دارد، در حالی که فشار سنج شماره گیری به دو عقربه نیاز دارد.
  7. ماندگاری: وقتی به دنبال فشار سنج لاستیک هستید، مطمئناً گیج بادوام می‌خواهید. از آنجایی که گیج‌های فشار لاستیک‌های چوبی کوچک‌تر هستند، می‌توانند دوام کمتری نسبت به گیج‌های شماره‌گیر یا دیجیتال داشته باشند. اکثر گیج‌های صفحه دارای نوعی پوشش لاستیکی برای محافظت از صفحه در برابر سقوط و ضربه هستند. علاوه بر این، اگر اغلب در شرایط آب و هوایی سخت رانندگی می‌کنید، به دنبال فشارسنج های مقاوم در برابر آب و هوا باشید.
  8. گرفتن، وزن، اندازه: چسبندگی، وزن و اندازه همه در دسته ویژگی‌هایی قرار می‌گیرند که در طراحی خوب گیج فشار تایر باید در نظر گرفته شوند. در حالی که بسیاری به طراحی سبک و ساده یک فشار سنج چوبی سوگند یاد می‌کنند، گرفتن این فشارسنج‌ها نیز سخت تر است. با این کار، گیج‌های صفحه و دیجیتال بیشتر از طراحی ارگونومیک برخوردارند که برای گرفتن خوب مناسب است. اما آن‌ها همیشه سنگین تر و بزرگتر از فشار سنج‌های تایر هستند. وقتی طراحی گیج را در نظر می‌گیرید، در نظر بگیرید که از نظر چسبندگی، وزن و اندازه به چه چیزی علاقه دارید. همچنین، محل نگهداری گیج و هر چند وقت یکبار قصد استفاده از آن را در نظر بگیرید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید فشارسنج باد لاستیک مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه فشارسنج باد لاستیک ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه‌ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ گیج فشار سنج ام سی مدل MC150-1/8

گیج فشار سنج ام سی مدل MC150-1/8

مشخصات

  • ابعاد
    ۴x4x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۰ گرم
  • سایر توضیحات
    گیج فشار سنج ام سی – مناسب برای سنجش فشار باد – قطر رزوه اتصال : ۱/۸ اینچ – حداکثر ظرفیت فشار : ۱۵۰ PSI یا ۱ MPa – دارای بدنه فلزی رنگ شده حرارت دیده و مقاوم – مناسب برای سنجش فشار کمپرسور باد و کارواش و……. – دارای نشانگر حداکثر فشار : PSI یا ۱ MPa

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ گیج فشارسنج کوئکس مدل ۴Bar

گیج فشارسنج کوئکس مدل 4Bar

مشخصات

  • ابعاد
    ۴.۵×۴.۵×۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    گیج فشار سنج – مناسب برای سنجش فشار باد – قطر رزوه اتصال : ۱/۸ اینچ – حداکثر ظرفیت فشار : ۴ بار – دارای بدنه فلزی رنگ شده حرارت دیده و مقاوم ، مناسب برای سنجش فشار کمپرسور باد و کارواش و….

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ گیج فشار سنج مدل MC10-1/8

گیج فشار سنج مدل MC10-1/8

مشخصات

  • ابعاد
    ۴x4x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۰ گرم
  • سایر توضیحات
    گیج فشار سنج – مناسب برای سنجش فشار باد – قطر رزوه اتصال : ۱/۸ اینچ – حداکثر ظرفیت فشار : ۱۰ kgf/cm یا ۱ MPa – دارای بدنه فلزی رنگ شده حرارت دیده و مقاوم ، مناسب برای سنجش فشار کمپرسور باد و کارواش و…….

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ فشار سنج باد لاستیک توربو مدل ALSS61

فشار سنج باد لاستیک توربو مدل ALSS61

مشخصات

  • ابعاد بسته‌بندی
    ۷x7x3 سانتی‌متر
  • وزن بسته بندی
    ۲۸۰ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    – مناسب برای لاستیک خودرو و موتور سیکلت- دارای پوشش پلاستیکی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ گیج فشارسنج وینار مدل WN-2/5Bar

گیج فشارسنج وینار مدل WN-2/5Bar

مشخصات

  • ابعاد
    ۴.۵×۴.۵×۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    گیج فشار سنج – مناسب برای سنجش فشار باد – قطر رزوه اتصال : ۱/۸ اینچ – حداکثر ظرفیت فشار : ۲/۵ بار – دارای بدنه فلزی رنگ شده حرارت دیده و مقاوم ، مناسب برای سنجش فشار کمپرسور باد و کارواش و….

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ فشارسنج تاپکس مدل TX-09

فشارسنج تاپکس مدل TX-09

مشخصات

  • ابعاد بسته‌بندی
    ۲۲x11x4 سانتی‌متر
  • وزن بسته بندی
    ۱۸۰ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    – عقربه ای- عدم نیاز به باتری- طول شلنگ : ۹۰ سانتی متر- دارای سری باد دو طرفه- اندازه گیری بر حسب PSI- اندازه از ۰ تا ۱۷۰ درجه PSI- مناسب انواع وسایل نقلیه- دارای اهرم تنظیم باد ( کاهش فشار باد )

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ فشار سنج دستگاه تصفیه کننده آب مدل ۰۰۱

فشار سنج دستگاه تصفیه کننده آب مدل 001

مشخصات

  • ابعاد
    ۵×۵.۵×۷ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰ گرم
  • سایر توضیحات
    فشار سنچ تصفیه آبمناسب برای دستگاه تصفیه آب حداکثر فشار: ۵۰ بار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ گیج فشارسنج کوئکس مدل ۶Bar

گیج فشارسنج کوئکس مدل 6Bar

مشخصات

  • ابعاد
    ۴.۵×۴.۵×۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    گیج فشار سنج – مناسب برای سنجش فشار باد – قطر رزوه اتصال : ۱/۸ اینچ – حداکثر ظرفیت فشار : ۶ بار – دارای بدنه فلزی رنگ شده حرارت دیده و مقاوم ، مناسب برای سنجش فشار کمپرسور باد و کارواش و….

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ فشار سنج باد لاستیک مدل ۱۲۳

فشار سنج باد لاستیک مدل 123

مشخصات

  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۰x10x3 سانتی‌متر
  • وزن بسته بندی
    ۱۹۰ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ درجه باد (فشار سنج باد) روغنی مدل ORGINAL

درجه باد (فشار سنج باد) روغنی مدل ORGINAL

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – گیج باد روغنی همراه با شلنگ- قابلیت سنجش باد لاستیک- دارای سری فلزی- قابیت اندازه‌گیری از ۰ تا ۱۲ بار- قابلیت سنجش فشار بر حسب بار و PSI- طول شلنگ به همراه سری : ۷۰ سانتی‌متر- وزن ۴۱۰ گرم- کشور سازنده : فرانسه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ فشار سنج باد لاستیک خودرو توربو مدل ALIS32

فشار سنج باد لاستیک خودرو توربو مدل ALIS32

مشخصات

  • ابعاد بسته‌بندی
    ۷x7x3 سانتی‌متر
  • وزن بسته بندی
    ۳۲۰ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    – مناسب برای تمتم خودروها وموتور سیکلت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید فشارسنج باد لاستیک در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید واکس داشبورد خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا