کوه‌نوردی و کمپینگملزومات گردش و سفر

بیلچه سفری، راهنمای خرید بهترین مارک بیلچه تاشو ارزان+قیمت روز

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید بیلچه سفری باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از تجهیزات مهم و ضروری مورد استفاده در کوهنوردی و کمپینگ بیلچه سفری می‌باشد. شاید بدون داشتن چادر بتوان در کوهستان زندگی کرد، اما بدون داشتن بیلچه سفری این امکان وجود ندارد به عنوان مثال: شما برای چادر زدن و حفر کانال آب چادر نیاز به بیلچه سفری دارید. در مواردی برای خاموش کردن آتش با خاک، درست کردن محل روشن کردن آتش شما نیاز به این وسیله دارید. اگر شما در مسیر آفرود حرکت می‌کنید، در جاهایی که خودرو در یک نقطه گیر می‌کند، شما به وسیله بیلچه سفری می‌توانید مسیر حرکت خودرو را هموار کنید. اگر از بخاری هیزمی استفاده می‌کنید، بهتر است برای جابه‌جا کردن هیزم یک بیلچه سفری داشته باشید.

اکثر بیلچه‌های سفری به صورت تاشو هستند، یعنی اندازه آن‌ها به نصف کاهش پیدا می‌کند. بیلچه سفری را به راحتی می‌توان روی کمربند نصب کرد یا آن را درون کوله پشتی کوهنوردی قرار داد. بیلچه سفری معمولا دارای کلنگ و اره است، که به وسیله آن می‌توانید برای خود چاله بکنید و با آن چوب درختان خشک را بریده و قطعه کنید. در واقع بیلچه سفری را می‌توان یک ابزار همه کاره دانست که دارای اره، بیل، کلنگ و ابزار دیگر است. اگر شما در کوهستان دچار حادثه شوید و مجبور باشید مدتی را در کوهستان بمانید، متوجه اهمیت این وسیله خواهید شد. زیرا به وسیله آن حداقل قادر خواهید بود برای خود با سنگ و گل سر پناه مناسبی بسازید.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی هستید و مدت زمان زیادی را در کوهستان سپری می‌کنید و قصد خرید بیلچه سفری دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ضروری به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع بیلچه سفری آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید بیلچه سفری باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

بیلچه سفری چیست و چه کاربردی دارد؟

به بیل کوچکی که معمولا دارای دسته کوتاه یا تاشو است بیلچه گفته می‌شود. این وسیله در باغبانی برای کندن زمین، کاشت گیاه، جابه‌جایی خاک و کود از این وسیله استفاده می‌شود. همچنین در کنار این وسیله کلنگ و اره هم قرار گرفته شده که برای طبیعت گردی یک ابزار مهم محسوب می‌شود. برای اولین بار استفاده از بیلچه در طبیعت‌گردی توسط نیروهای نظامی شکل گرفت به همین علت خیلی از افراد به این وسیله بیلچه نظامی گفته می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید انواع تور ماهیگیری

تاریخچه پیدایش بیلچه طبیعت‌گردی:

قبل از به وجود آمدن بیلچه بیل به وجود آمد، بیل یکی از قدیمی‌ترین ابزاری است که به دست بشر ساخته شد. اولین استفاده از بیل مربوط به ۱۲ هزار سال پیش است. جنس دسته بیل از چوب، فلز و فایبرگلاس می‌باشد که فلز از همه محکم‌تر و سنگین‌تر است با این اوصاف می‌توان فایبرگلاس را یک جنس محکم و سبک دانست. هر چه دسته بیل بلند‌تر باشد برای بلند کردن خاک نیروی کمتری لازم است با این حال دسته بیلچه‌ها معمولا کوتاه‌تر از بیل است. بیلچه اولین بار برای نیروهای نظامی مورد استفاده قرار گرفت که به مرور تبدیل به یک وسیله رایج بین تمام مردم شد.

انواع بیلچه کوهنوردی بر اساس جنس دسته:

  1. بیلچه دسته چوبی: اولین ماده‌ای که بشر آن را برای دسته بیل استفاده کرد، چوب بود. مقاومت بالا و وزن سبک یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیچه‌های دسته چوبی است. همچنین شما می‌توانید برای به حداقل رساندن تجهیزات بیلچه را بدون دسته حمل کنید و از چوب درختان طبیعت برای آن دسته بسازید. حتی با یک چوب بلند می‌توانید آن را به بیل تبدیل کنید.
  2. بیلچه دسته فولادی: فولادی در واقع همان آهن است که بعد از انجام یک سری فعل و انفعالات به یک فلز مقاوم تبدیل می‌شود. بهترین و مقاوم‌ترین نوع بیلچه دسته فولادی است به طوری که هرگز دسته آن‌ها شکسته نمی‌شود. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که وزن یک بیلچه فولادی چند برابر نمونه دسته چوبی است. بیلچه‌های دسته فولادی از نظر قیمتی هم معمولا از بیلچه‌های دسته چوبی گران‌تر می‌باشند.
  3. بیلچه دسته فایبرگلاس: فایبرگلاس یک ماده سبک و بسیار مقاوم است که نیرو و ضربه را به خوبی دفع می‌کند. این ماده اولین بار در ساخت بدنه هواپیما، بدنه و سپر خودرو مورد استفاده قرار گرفت. امروزه از این ماده در ساخت خیلی از وسایل استفاده می‌شود. با ویژگی‌هایی که در مورد این ماده گفته شد، یک جنس فوق العاده برای دسته بیلچه است. زیرا علاوه بر سبک بودن چیزی در حدود فولاد محکم می‌باشد.

انواع مدل‌های بیلچه سفری:

  • بیلچه تاشو: یکی از ویژگی‌های جالبی که بیلچه‌های سفری دارند قابلیت تا شدن دسته است که به شما کمک می‌کند، بیلچه خود را به راحتی حمل کنید. حتی آن را درون کوله پشتی خود قرار دهید. بیلچه تاشو می‌تواند دسته قابل تنظیم داشته باشد، یعنی طول دسته آن را به دلخواه خود تغییر دهید.
  • بیلچه نظامی: در واقع نمونه‌ای از بیلچه تاشو محسوب می‌شوند با این تفاوت که بیلچه نظامی دارای کلنگ برای کندن زمین هستند. در اصل بیلچه‌های نظامی به منظور کندن سنگر و پر کردن کیسه شن ساخته شدند. پس اگر به دنبال بیلچه‌ای هستید که به وسیله آن به راحتی قادر به کندن زمین و حفر کردن چاله باشید، پیشنهاد می‌کنم، بیلچه نظامی را انتخاب کنید.
  • بیلچه طبیعت‌گردی: معمولا در طبیعت‌گردی بیلچه بیشتر از هر وسیله‌ای به کار شما می‌آید. بیشتر بیلچه‌های سفری همراه خود تعدادی وسیله مانند: بیل، کلنگ، اره و ساطور می‌باشند که از نظر حجمی اندازه آن‌ها را به حدی کوچک کرده‌اند که به راحتی درون کیف مخصوص خود قرار می‌گیرد و خیال شما از بابت ابزار مورد نیاز در طبیعت راحت می‌کند. در واقع بیلچه طبیعت‌گردی را می‌توان یک بیلچه همه‌کاره دانست که به وسیله آن می‌توانید هر کاری را به راحتی انجام دهید.

مزایای استفاده از بیلچه مسافرتی:

  • در واقع یکی از ارزان‌ترین ابزار سفر محسوب می‌شود، یعنی نسبت به لباس، کوله پشتی، کفش و چادر قیمت ارزان‌تری دارد و با توجه به کارایی که برای شما دارد، ارزش خرید بالایی دارد.
  • این بیلچه‌ها معمولا حالت تاشو دارند، یعنی با تا زدن آن‌ها حجم کمتری را از کوله پشتی شما اشغال کرده و فضای زیادی از وسایل شما را نمی‌گیرند.
  • وزن آن‌ها بسیار سبک است به گونه‌ای که به راحتی می‌توانید مسافت زیادی آن را با خود حمل کنید، بدون آنکه احساس خستگی کنید.
  • معمولا در کنار بیلچه ابزار دیگر مانند اره و کلنگ وجود دارد که شما به وسیله آن‌ها می‌توانید از نیاز به هر وسیله یا ابزاری در سفر معاف شوید.
  • دارای یک کاور نگهدارنده هستند که به راحتی می‌توانید بیلچه را درون آن نگهداری کرده و یا روی کمر خود نصب کنید.

بهترین مارک بیلچه مسافرتی:

هیچ وقت کسی نمی‌تواند با قطعیت تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک بیلچه سفری به شما معرفی کند. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند و از آن‌ جایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای بیلچه مسافرتی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • بیلچه مسافرتی سامکو
  • بیلچه مسافرتی فیسکارس
  • بیلچه مسافرتی آویده
  • بیلچه مسافرتی کمپینگ
  • بیلچه مسافرتی کینگ کمپ
  • بیلچه مسافرتی ولف وانگ
  • بیلچه مسافرتی ایزی کمپ
  • بیلچه مسافرتی فیکستر
  • بیلچه مسافرتی والمارت

بیلچه سفری از کجا بخریم؟

روش‌های زیادی برای خریدن این وسیله وجود دارد که دو مورد از این روش‌ها نسبت به سایر آن‌ها بیشتر استفاده می‌شود به همین علت دو روش مهم برای خرید بیلچه کوهنوردی را به شما معرفی می‌کنیم. انتخاب با خود شماست که کدام روش را انتخاب کنید.

  • خرید حضوری: شما می‌توانید با مراجعه به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم شکار و طبیعت‌گردی محل کار یا سکونت خود بیلچه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است تعداد محصولات زیاد نیست و در صورت خرید جنس مورد نظر تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  • خرید آنلاین: امروزه با پیشرفت علم کمتر کسی پیدا می‌شود که به صورت حضوری خرید کند. از این رو شما می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر بیلچه مورد نظر خود را از میان انبوهی از مدل‌ها انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است جنس فروخته شده هفت روز مهلت تست و مرجوع کردن دارد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید لباس موتور سواری

نکات مهم هنگام خرید بیلچه مسافرتی:

  1. قیمت بیلچه: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید بیلچه باید به آن توجه داشته باشید قیمت محصول می‌باشد. فاکتورهای زیادی روی قیمت این وسیله تاثیر می‌گذارند، نظیر جنس دسته، اندازه بیلچه و آپشن‌های اضافی مانند داشتن اره که می‌تواند قیمت این وسیله را مقداری گران یا ارزان کند.
  2. نوع بیلچه: شما باید با توجه به سبک کاری خود و نوع استفاده‌ای که از بیلچه دارید نوع آن را مشخص کنید. به عنوان مثال برخی بیلچه را تنها برای کندن زمین می‌خواهند برای این افراد بیلچه نظامی بهترین گزینه است. برخی هم با یک بیل ساده کارشان راه می‌افتد که برای این افراد بیلچه تاشو مناسب می‌باشد. برخی هم که علاقه به داشتن چند ابزار در یک وسیله را دارند می‌توانند بیلچه‌های چند کاره را انتخاب و خریداری کنند.
  3. جنس دسته: همان طور که می‌دانید شرکت‌های سازنده بیلچه با توجه به سلیقه کاربر خود دسته آن‌ها را از جنس‌های مختلفی می‌سازند. از زمان‌های گذشته تا به امروز چوب به عنوان یک ماده سبک و مقاوم در دسته بیلچه استفاده می‌شود. اگر وزن با وزن بالا مشکلی ندارید دسته فولادی برای شما بهترین گزینه است ولی اگر یک ماده سبک و مقاوم می‌خواهید بهتر است به سراغ خرید بیلچه‌های دسته فایبرگلاس بروید زیرا علاوه بر وزن کم مقاومت بالایی هم دارند.
  4. جنس بدنه بیلچه: بسته به میزان بودجه‌ای که می‌پردازید جنس بیلچه متفاوت است. اگر یک بیلچه ارزان خریداری می‌کنید، نباید انتظار داشته باشید که با فشار دادن زیاد بدنه آن خم نشود و یا نباید انتظار داشته باشید که ضد زنگ باشد. اما اگر شما یک جنس با کیفیت مانند فولاد ضد زنگ را خریداری کنید، از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد زیرا به آسانی خم نمی‌شود و تحت هیچ شرایطی دچار زنگ زدگینخواهد شد. بهتر است بیلچه‌ای را بخرید که بدنه آن رنگ آمیزی شده باشد.
  5. اندازه بیلچه: بیلچه‌های کمپینگ در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند که شما باید با توجه به نوع فعالیت خود و فضایی که قرار است آن را در آنجا نگهداری و حمل کنید انتخاب نمائید. برخی افراد بیلچه خیلی کوچک را به علت وزن سبک‌تر و حمل آسان ترجیح می‌دهند. در واقع باید وسیله‌ای را انتخاب کنید که برای شما کاربردی باشد نه فقط جنبه تزئینی داشته باشد. پس شما می‌توانید نمونه تاشو را انتخاب کنید تا علاوه بر اشغال کردن فضای کمتر کارایی بالایی هم داشته باشد.
  6. برند بیلچه: نکته مهمی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند برند محصول است. همیشه به سراغ برندهایی بروید که شناخته شده هستند. این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند زیرا از قبل امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد که از قبل امتحان خود را پس داده نباید به سراغ تست کردن برند‌های ناشناخته بروید زیرا جز اتلاف وقت و هزینه نتیجه‌ای برای شما نخواهند داشت.

روش نگهداری از بیلچه سفری:

  • هرگز با بیلچه اقدام به کندن زمین خیلی سفت نکنید، زیرا به دسته بیلچه فشار زیادی وارد می‌شود و امکان کج شدن بیلچه یا شکستن دسته آن به دور از انتظار نیست.
  • هرگز از مدل‌های دسته چوبی و رنگ شده برای جابه‌جایی آتش یا حمل زغال استفاده نکنید. زیرا حرارت زیاد به رنگ آمیزی بیلچه آسیب وارد کرده و در صورت استفاده زیاد امکان سوختن دسته آن وجود دارد.
  • هیچ گاه برای اینه بیلچه را وارد زمین سفت و خشک کنید با سنگ یا چکش روی بیلچه ضربه نزنید، این کار باعث کچ شدن بیلچه یا پرچ شدن لبه‌های آن می‌شود.
  • اگر بیلچه شما از جنس فولاد ضد زنگ نیست بهتر است آن را به دور از رطوبت نگهداری کنید. در صورتی گلی شدن بعد از کار آن را شستشو داده و کاملا خشک کنید. ماندن گل روی بیلچه زمینه را برای زنگ زدن فراهم می‌کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید بیلچه سفری مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای بیلچه سفری ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ بیلچه سفری سامکو مدل YPF-41

بیلچه سفری سامکو مدل YPF-41

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۱x10x4.5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۵۵ گرم
  • جنس
    فلز
  • سایر توضیحات
    -بیلچه تاشو سفری سامکو-دارای ۵ ابزار کاربردی شامل بیلچه کلنگ درب نوشابه بازکن اره جهت قطع خار و خاشاک قطب نما – دو مفصل (دسته) جدا شونده جهت کاهش حجم در زمان بستن- دارای یک تیغه باریک در پشت برای استفاده به عنوان کلنگ- قابلیت استفاده به صورت بیلچه و کلنگ- بدنه فلزی باکیفیت و مقاوم- رنگ بدنه مشکی- ابعاد تیغه ۱۰×۱۳ سانتی‌متر- طول در حالت بسته ۱۰x 16 سانتی‌متر- طول در حالت باز ۱۰×۴۱ سانتی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ بیلچه سفری کد ۶۹۱

بیلچه سفری کد 691

مشخصات

  • ابعاد
    ۸۰*۱۳*۳ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۱۶۵ گرم
  • جنس
    فلز
  • سایر توضیحات
    بیل سفری چندکارهدارای دسته بازشو جهت تسهیل در حملدارای چاقو، چخماق و لبه برنده

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ بیلچه سفری مدل MING HUI 300

بیلچه سفری مدل MING HUI 300

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۱*۱۰*۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • سایر توضیحات
    – دارای قطب نما در انتهای دسته- دارای تیغه‌ای اره مانند در بخش کفی برای بریدن گیاهان- دارای ابزاری کلنگ مانند برای کندن و زیر و رو کردن خاک-درای درب باز کن بر روی لبه بیلچه- دارای دسته‌ی فلزی پیچی- دارای کیف برزنتی قابل حمل برنگ سبز استتاری- دارای یک بند در پشت کیف جهت حمل آسان در کمربند- دارای دسته‌ی اضافه شونده‌ی طول و افزایش طول دسته به ۲۵ سانتی‌متر- چند کاره بودن- جمع شوندگی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ بیلچه سفری مدل BET-001

بیلچه سفری مدل BET-001

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵x7x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۱۰ گرم
  • جنس
    استیل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ بیلچه سفری مدل آفرودی دسته بلند کد AL2000F

بیلچه سفری مدل آفرودی دسته بلند کد AL2000F

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵x3x70 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • نوع
    بیلچه سفری
  • سایر توضیحات
    مناسب برای آفرود، کوه‌نوردی، هیچهایک و سفر – طول ۷۰سانتی متر – دسته بلند – دارای روکش سیلیکونی ضد تعریق به دور دسته – طراحی ارگونومیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ بیلچه سفری مدل آفرود کد AL1500F

بیلچه سفری مدل آفرود کد AL1500F

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵x3x58 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • نوع
    بیلچه سفری
  • سایر توضیحات
    مناسب برای آفرود، کوه‌نوردی، هیچهایک و سفر – طول ۵۸ سانت – دارای روکش سیلیکونی ضد تعریق به دور دسته – طراحی ارگونومیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ بیلچه سفری چندکاره مدل Black Magician

بیلچه سفری چندکاره مدل Black Magician

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰×۲۶×۱۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۷۰ گرم
  • سایر توضیحات
    دارای بیلچه و چنگکمجهز به یک عدد قطب نما در انتهای دستهمجهز به اره و در باز کن روی لبه بیلچهطول دسته: ۲۵ سانتی متردسته جدا شوندهامکان تغییر زاویه دسته و خم کردن بیلچه یا چنگکجنس بدنه: آهندارای کیف برزنتیابعاد بسته بندی: ۱۶x12x5

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ بیلچه سفری مدل تاشو

بیلچه سفری مدل تاشو

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵x5x45 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱ گرم
  • جنس
    فلز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ بیلچه سفری مدل J1

بیلچه سفری مدل J1

مشخصات

  • ابعاد
    ۷*۱۲ سانتی‌متر
  • وزن
    ۷۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ بیلچه سفری کد ۰۱

بیلچه سفری کد 01

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۲x7x3 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۳۰ گرم
  • جنس
    استیل
  • سایر توضیحات
    بیلچه تاشو استیل کم حجم و سبک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ بیلچه سفری مدل ۱۰۰

بیلچه سفری مدل 100

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۲×۱۰×۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – قطب نما- قابلیت استفاده به صورت بیلچه و کلنگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ بیلچه سفری مدل naab-569

بیلچه سفری مدل naab-569

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷x10x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۶۰ گرم
  • جنس
    فلز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ بیلچه سفری مدل TB 300

بیلچه سفری مدل TB 300

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۱*۹.۵*۴.۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۶۶ گرم
  • جنس
    فلز
  • نوع
    بیلچه چند کاره
  • سایر توضیحات
    دارای تیغه‌ای اره مانند برای بریدن گیاهاندارای قطب نما در انتهای دسته دارای کیف پارچه‌ای قابل حمل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ بیلچه سفری مدل K011

بیلچه سفری مدل K011

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x13x4 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • سایر توضیحات
    حرفه ای و نایابپرقدرت و خوش دستدارای دو عدد کیف حملدارای لبه اره ای . چاقو با یک سمت اره ای . درب باز کن، الماس (شیشه شکن).آچار برروی لبه بیلهمه تکه های بیل تاکتیکال پیچی بوده و براحتی باز و بسته می شوند

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ بیلچه سفری کینگ کمپ مدل KA6806

بیلچه سفری کینگ کمپ مدل KA6806

مشخصات

  • وزن
    ۱۲۳۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – جنس استیل- ابعاد تیغه ۱۵ × ۲۰.۵ سانتی‌متر- طول در حالت بسته ۲۴ سانتی‌متر- طول در حالت باز ۵۸ سانتی‌متر- دارای یک تیغه باریک در پشت برای استفاده به عنوان کلنگ- دو مفصل برای کاهش حجم در زمان بستن- دارای یک کیف برای حمل و نگهداری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید بیلچه سفری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کارد میوه خوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا