لوازم ورزشی

گام شمار، راهنمای خرید اینترنتی بهترین گام شمار یا قدم شمار هوشمند

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید گام شمار باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

پیاده روی روشی عالی برای تحرک بدن شما است. اما اگر آماده هستید که دور فعالیت ورزشی خود را بالا ببرید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که روی یک گام شمار خوب سرمایه گذاری کنید. گام شمار می‌تواند به شما کمک کند گام‌های روزانه، مسافت طی شده، کیفیت خواب، کالری سوزانده شده و ضربان قلب خود را ردیابی کنید. جیم کاراس، بنیانگذار تناسب اندام و سلامتی هوشمند، می‌گوید: «اگر به اندازه کافی گام شمار را دوست دارید که همیشه آن را بپوشید، تمام اطلاعاتی را که ارائه می دهد بدون اینکه به یاد داشته باشید که آن را قبل از ورزش یا سایر فعالیت‌ها قرار دهید، دریافت خواهید کرد.

قدم‌سنج‌ها انواع و سبک‌های زیادی دارند، از گام شمار ساده گرفته تا ساعت‌های هوشمند پیشرفته که قیمت آن‌ها متفاوت است، بنابراین یافتن گام شماری که ارزش هزینه‌اش را داشته باشد، دقیق بوده و عمر باتری مناسبی نیز داشته باشد، مهم است. ما چندین گزینه را مرتب کردیم و ده محصول را برای امتحان کردن خود انتخاب کردیم. به مدت چهار هفته، دستگاه‌ها را با پوشیدن آن‌ها در حین ورزش و در حین فعالیت‌های روزمره آزمایش کردیم. سپس، ما هر گام شمار را بر اساس سهولت راه اندازی، راحتی، سهولت استفاده، ویژگی‌ها، عمر باتری، دقت، ظاهر و ارزش آن ارزیابی کردیم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید گام شمار را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع گام شمار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید گام شمار باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

گام شمار چیست؟

گام شمار یا قدم شمار دستگاه الکترونیکی کوچکی است که افراد می‌توانند از آن برای شمارش قدم هایی که هر روز برمی‌دارند استفاده کنند. به طور معمول، یک فرد یک قدم شمار را به لباس خود متصل می‌کند، اما ممکن است یکی را انتخاب کنید که بتوانید آن را روی مچ دست یا دور گردن خود بپوشید. استفاده از قدم شمار می‌تواند فرد را تشویق به فعالیت بیشتر کند و امکان ردیابی تناسب اندام و مدیریت هدف را فراهم کند. افزایش‌های اخیر در ویژگی‌های قدم شمار و ردیاب تناسب اندام، اطلاعات دقیق‌تری درباره تناسب اندام و سلامت در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند

گام شمار چگونه کار می‌کند؟

دو نوع قدم شمار وجود دارد، اهرمی فنری و پیزوالکتریک. گام‌سنج‌های فنری از یک بازوی اهرمی افقی تعلیق فنری استفاده می‌کنند که در پاسخ به حرکت (شتاب‌های عمودی) باسن شما هنگام راه رفتن یا دویدن بالا و پایین می‌رود. حرکت یک مدار الکتریکی را باز و بسته می‌کند و با تماس بازوی اهرمی، یک پله ثبت می‌شود. قدم شمارهای فنری اهرمی باید در یک صفحه عمودی و عمود بر زمین قرار گیرند تا بتوانند کار کنند. اگر به سمت جلو به سمت صفحه افقی خم شوند، کار نمی‌کنند.

پیزوالکتریک ماده‌ای است که در صورت تغییر شکل مکانیکی بار الکتریکی تولید می‌کند. گام‌سنج‌های پیزوالکتریک از یک پرتوی افقی با وزنه‌ای در انتهای آن استفاده می‌کنند که وقتی در معرض حرکتی مانند راه رفتن (شتاب) قرار می‌گیرند، کریستال پیزوالکتریک را فشرده می‌کنند. این یک ولتاژ متناسب با شتاب ایجاد می‌کند و از نوسانات ولتاژ برای ثبت مراحل استفاده می‌شود.

قدم‌سنج‌ها هنگام رقصیدن، بالا رفتن از پله‌ها یا راه رفتن در فضای باز یا روی تردمیل کار می‌کنند، اما اگر دوچرخه‌سواری، اسکی، قایقرانی یا شنا می‌کنید، کار نمی‌کنند.

چرا روی گام شمار سرمایه گذاری کنیم؟

شما باید هر روز بیش از ده هزار قدم پیاده روی کنید، که ممکن است یک عدد جادویی نباشد، اما عادتی است که می‌تواند برای سلامتی و رفاه کلی شما معجزه کند. بیش از ده هزار مرحله باید برای کاهش بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری کافی باشد، مقداری که می‌تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. با توجه به اینکه بیش از ۲ سوم بزرگسالان آمریکایی با نوعی از مشکلات چاقی و اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، این مهمتر از همیشه است.

نحوه انتخاب بهترین گام شمار:

با بسیاری از محصولات موجود، پیدا کردن قدم شماری که نیازهای شما را برآورده می‌کند دشوار است. برای شروع، حتماً در نظر بگیرید که آیا نوع خاصی از قدم شمار را ترجیح می‌دهید، مانند گیره یا مچ بند. در حالی که گیره‌ها می‌توانند راحت و آسان برای استفاده باشند، مچ بند‌ها اغلب ویژگی های اضافی فراتر از شمارش گام‌های شما را ارائه می دهند. اگر می‌خواهید سایر جنبه‌های سلامتی را نیز تحت نظر داشته باشید، می‌توانید به دنبال گام‌سنجی باشید که شامل ویژگی‌های اضافی مانند ردیابی خواب، پایش ضربان قلب یا حالت‌های ورزشی خاص باشد. به خاطر داشته باشید که محصولاتی که این ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند معمولاً گران‌تر هستند، اگر بودجه کمی دارید، ممکن است توجه مهمی باشد.

بهترین مکان برای استفاده از گام شمار کجاست؟

برای افزایش دقت، بهتر است گام شمار خود را روی مچ پا، کمر یا مچ دست خود قرار دهید. حتی اگر مچ بند‌ها دقت کمتری داشته باشند، ممکن است در دسترس تر و راحت تر باشند. دستگاه‌های مچ دست زمانی که مچ شما ثابت است، مانند زمانی که در حین راه رفتن به نرده دستی می‌گیرید، مراحل را اندازه نمی‌گیرند. همچنین اگر در حین انجام یک کار، مانند کارهای منزل، بازوهای خود را حرکت دهید، آن‌ها به اشتباه مراحل را دنبال می‌کنند.

انواع گام شمار یا قدم شمار:

انواع مختلفی از قدم شمار وجود دارد، اما هر کدام به طور معمول در یکی از هفت دسته زیر قرار می گیرند:

  1. گام شمار کمری، فنری اهرمی: این قدم شمار بر روی کمربند بسته می‌شود. حرکت بدن باعث می شود که بازوی اهرمی تعلیق فنر بالا و پایین برود و هر تکرار بالا و پایین به عنوان یک پله حساب شود. اگر آهسته راه بروید (کمتر از ۳ مایل در ساعت) یا چاق باشید، شمارش گام‌های نادرست ممکن است رخ دهد.
  2. گام شمار کمر: این قدم شمار بر روی کمر نیز پوشیده می‌شود، اما مراحل را از طریق شتاب سنج اندازه گیری می‌کند، دستگاهی که شتاب عمودی و زمان را برای تعیین مراحل اندازه گیری می‌کند. این دستگاه‌ها نسبت به گام شمارهای فنری اهرمی دقیق تر در نظر گرفته می‌شوند. گام شمارهای کمری هنگام راه رفتن روی تردمیل از گام شمارهای مچی دقیق تر هستند.
  3. گام شمار جیبی: به جای اینکه قدم شمار را روی کمر خود قرار دهید، آن را روی جیب شلوار خود قرار دهید. آهسته راه رفتن یا چاق بودن می‌تواند دقت قدم سنج‌های جیبی را کاهش دهد.
  4. گام شمار ران: برخی از گام‌سنج‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی ران قرار می‌گیرند و از اقدامات شتاب‌گیری مختلف برای تعیین مراحل انجام شده استفاده می‌کنند. گام‌سنج‌های ران تا سرعت ۱.۵ مایل در ساعت دقیق هستند.
  5. گام شمار مچ پا: گام‌سنج‌های مچ پا با تشخیص الگوهای حرکتی مختلف، گام‌ها را می‌شمارند. این گام‌سنج‌ها معمولاً مسائل مربوط به سرعت یا وزن را ندارند. اگرچه، ممکن است در طول برخی فعالیت‌ها، مانند دویدن یا دوچرخه سواری، مراحل را اشتباه شمارش کنند.
  6. گام شمار پا: گام‌سنج‌هایی طراحی شده‌اند که با هر ضربه پاشنه پا روی پاها قرار می‌گیرند. برخی از گام شمارهای پا روی خود کفش، برخی دیگر روی بند کفش یا در پاشنه کفش قرار می گیرند. قدم‌سنج‌های پا دقیق‌تر از گام‌سنج‌هایی هستند که روی بدن استفاده می‌شوند.
  7. گام شمارهای مچی: بسیاری از این قدم شمارها از دقت مطمئنند، برخی از آن‌ها در حین انجام فعالیت‌های دیگر، زمانی که مچ دست در حال حرکت است و قدمی برنمی‌دارید، قدم‌ها را ثبت می‌کنند، مانند زمانی که لباس‌ها را تا می‌کنید یا هنگام صحبت، دستان خود را انجام می‌دهند. را حرکت می‌دهید.

چگونه بهترین گام شمار را برای خود خریداری کنیم؟

ابتدا از خود بپرسید که آیا یک قدم شمار اولیه برای شما مناسب است یا آیا می‌خواهید یک ردیاب تناسب اندام با ویژگی‌های بیشتری داشته باشید. چنین دستگاه‌هایی معمولاً دارای قابلیت‌هایی مانند ردیابی ورزش و خواب، همراه با نظارت بر ضربان قلب هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند داده‌هایی را که ضبط می‌کنند در برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها آپلود کنند تا بتوانید پیشرفت خود را در طول زمان نظارت کنید. اما اگر فقط می‌خواهید عادات راه رفتن خود را پیگیری کنید، یک قدم شمار ساده همراه برای شما ایده آل است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید حسگر ضربان قلب

نکات مهم هنگام خرید گام شمار:

  1. سهولت در استفاده: آیا استفاده از قدم شمار آسان است؟ برخی از آن‌ها در هنگام استفاده بسیار نامرتب هستند، با دستورالعمل‌های بسیار خاص در مورد نحوه پوشیدن دستگاه برای حداکثر دقت، واحدهای دیگر توسط تولیدکنندگان خارجی ساخته شده‌اند که به آسانی دسترسی، پیمایش و تنظیم منو و گزینه‌های مختلف فکر نمی‌کنند. بررسی‌های محصول را بخوانید تا مشخص کنید آیا گام شماری که در نظر دارید عمدتاً بدون سرخوردگی خواهد بود یا خیر.
  2. دقت دستگاه: در حالی که اکثر آن‌ها اصول اولیه طراحی یکسانی دارند، این بدان معنا نیست که همه گام شمارها بازخوانی یکسانی را در اختیار شما قرار می‌دهند. بیشتر دقت قدم شمار ناشی از پیروی از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط سازنده برای برنامه ریزی طول گام منحصر به فرد شما در دستگاه است. با این حال، برخی از گام‌سنج‌ها کاملاً نادرست هستند و یا هنگام راه رفتن بدون اینکه کاربر متوجه شود خود را تنظیم مجدد می‌کنند. بررسی محصول تنها راه برای دریافت ایده در مورد دقت چیزی است که خریداری می‌کنید.
  3. راحتی محصول: به طور کلی، هرچه دستگاه کوچکتر باشد، صرف نظر از طرحی که انتخاب می‌کنید، راحت تر خواهد بود. یک گیره بزرگ و حجیم روی طرح ممکن است روی کمر شما احساس نشود و در صورت عدم استحکام گیره در هنگام حرکت شدید مستعد افتادن باشد. استفاده از یک قدم شمار بزرگ و سنگین مچ دستی هنگام ورزش دست و پا گیر خواهد بود. در این مورد، مرورها بهترین راه شما برای تعیین راحتی قدم شمار است، به غیر از یافتن فروشگاهی با واحد نمایشگر که می‌توانید آن را امتحان کنید، بعید است.
  4. قیمت یا ارزش: همیشه زمانی پیش می‌آید که قیمت بیش از حد زیاد باعث می‌شود قدم شماری برای شمارش تعداد قدم هایی که برمی دارید بسیار گران‌تر از آن چیزی که در ازای آن به دست می‌آورید خریداری کنید. در بیشتر موارد، تفاوت‌های کمی بین واحد هوشمند Striiv یا بی‌سیم Fitbit با قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ دلار و گام‌سنج‌های بسیار بیشتر از آن وجود دارد. شما چیزی را که برای آن پرداخت می‌کنید دریافت می‌کنید، فقط بدانید که صرف صدها دلار برای داشتن یک گام شمار با تمام گزینه‌های مورد نظر شما ضروری نیست، مگر اینکه به دنبال عملکرد GPS باشید که قیمت را تقریباً افزایش دهد.
  5. مکان استفاده: کجا می‌خواهید با قدم شمار خود راه بروید یا بدوید؟ همچنین در نظر بگیرید که آیا قدم‌های برداشته شده یا مسافت کلی برای شما مهم ترین هستند. دلیل اصلی این دو سوال به دلیل تفاوت بین گام‌سنج‌های دیجیتال و مکانیکی با پاندول درونی و گام‌سنج‌های GPS است که در واقع موقعیت و پیشرفت شما را از ماهواره در آسمان اندازه‌گیری می‌کنند. در حالی که GPS نمی تواند اقدامات انجام شده شما را به دقت اندازه گیری کند. به یک دلیل اصلی بسیار برتر از ردیابی فاصله است. GPS گام‌های شما را اندازه گیری نمی‌کند، بلکه مسافت دقیق طی شده از طریق ماهواره را اندازه گیری می‌کند. اگر در زمینی راه نمی‌روید یا نمی‌دوید که به شما امکان می‌دهد طول گام ثابتی داشته باشید (همانطور که در گام‌سنج شما برنامه‌ریزی شده است)، هرگز با گام‌سنج سبک آونگی ردیابی دقیقی نخواهید داشت. اگر قصد دارید زیاد پیاده‌روی کنید، از تپه‌های زیادی راه بروید یا در زمین‌های سخت و ناهموار سفر کنید، گام‌سنج GPS مناسب‌ترین گزینه است. اگرچه، توانایی شمارش دقیق مراحل را از دست خواهید داد. اگر بیشتر وقت خود را در زمین‌های هموار می گذرانید، گام سنج سبک آونگی بهترین انتخاب شما است.
  6. کیفیت قطعات، طراحی و طرز کار: قدم شمار ابزاری ضروری برای هر کسی است که می خواهد با پیاده روی، دویدن یا بالا رفتن از پله ها تناسب اندام بیشتری داشته باشد. مهمترین نکته‌ای که باید هنگام در نظر گرفتن اینکه کدام برند را خریداری کنید استفاده کنید این است که کیفیت قطعات، طراحی و طرز کار قدم شماری که انتخاب می‌کنید تعیین می‌کند که در نهایت چقدر قابل اعتماد هستند. وقت خود را با برندهای بی رتبه تلف نکنید. سایت‌هایی مانند دیجی‌کالا به کاربران اجازه می‌دهند نظرات واقعی و بدون سانسور خود را بیان کنند، بنابراین قبل از زدن دکمه «خرید» بدانید که چه چیزی را خریداری می‌کنید. اگر یک قدم شمار بررسی‌های ۴ ستاره ثابتی ندارد، این اشتباه را نکنید که اولین نفری باشید که آن را امتحان می کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید گام شمار مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای گام شمار ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ گام شمار مدل GS-402M1015

گام شمار مدل GS-402M1015

مشخصات

  • وزن
    ۱۴ گرم
  • حافظه داخلی
    بدون حافظه داخلی
  • سایر امکانات
    گام شمار ماراتنوارداتی: ساخت کشور چینوزن: ۱۴ گرمقابلیت شمارش قدم ها از ۰ تا ۳۹۹۹۹قابلیت محاسبه میزان کالریقابلیت نمایش ساعت در وضعیت های ۲۴/۱۲قابلیت تنظیم فاصله قدم ها به سانتی مترقابلیت تنطیم وزن بدن به کیلوگرمقابلیت تعویض باتریدارای گیرهدارای حمل سبک، راحت، آسانمناسب برای ورزشکاران و عموم افراد
  • نرم افزار یا اپلیکیشن سازگار
    ندارد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ گام شمار جابون Up – سایز کوچک

گام شمار جابون Up - سایز کوچک

مشخصات

  • درگاه‌های ارتباطی
    USB
  • سایر امکانات
    – عمر باتری ۱۰ روز- زمان شارژ دستگاه: ۹۰ دقیقه- قابلیت اندازه گیری کالری بدن- اتصال به تلفن همراه از طریق جک ۳.۵ میلی متری- سازگار با سیستم عامل اندروید ۴.۰ به بالا – سازگار با سیستم عامل ۶.۰ iOS به بالا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ گام شمار مدل Strap-dig

گام شمار مدل Strap-dig

مشخصات

  • وزن
    ۵ گرم
  • مشخصات باتری
    ۱.۵
  • حساسیت
    حرکت و ضربان و طی شدن مسیر
  • سایر امکانات
    گام شمارکالری شمارساعت دیجیتالصفحه نمایش ال سی دیدارای دو دکمه تنظیمضد آب و ضربه و سقوطسنسور های دقیق و حساسبسیار مقرون به صرفهمواد سازنده: ABS + نوار سیلیکونی بسیار نرم لاستیکیمحدوده شمارش گام: از ۰ تا ۹۹۹۹۹شمارنده پیاده روی ، رکورد کالری ، مسیر مسافت ، ساعتقابلیت نمایش زمان در دوحالت زمان ۱۲/۲۴ ساعتهکارکرد با هر دو سیستم متریک و بریتیشقابلیت وارد ردن مشخصات وزنی اشخاصقابلیت ست شدن با بسیاری از بند های سیلیکونیکارکرد با ۱.۵ولت باتریمصرف بسیار کم باتری و خواب خودکارجهت صرفه جویی در مصرف انرژینمایشگر LCD با کیفیت با ارقام بزرگ و خوانایی آسانتنظیم آسان در ۵ مرحله بسیار ساده (برگه راهنما داخل بسته موجود است)برای جابجایی بین نمایش زمان یا گام شمار یا کالری شمار دکمه مود را نگه داریدجهت استفاده حتما برگه راهنما را مطالعه فرمایید
  • نرم افزار یا اپلیکیشن سازگار
    کارکرد مستقل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ گام شمار میس فیت مدل Flash

گام شمار میس فیت مدل Flash

مشخصات

  • وزن
    ۵۴ گرم
  • حافظه داخلی
    ۱.۱ گیگابایت
  • مشخصات باتری
    باتری سکه‌ای
  • سایر امکانات
    مقاوم در برابر آب تا عمق ۳۰ مترقابلیت اتصال و سینک بی‌سیم با گوشی هوشمندقابلیت محاسبه و استفاده برای پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، تنیس، یوگا و غیرهجنس: پلاستیک نرمقابلیت استفاده بدون نیاز به تعویض باتری تا ۶ ماهاتصال از طریق بلوتوث نسخه کم انرژی (BLE)قابلیت اتصال به‌نرم‌افزارهای سلامت نظیر LoseIt!, Runkeeper, MapMyFitness, MyFitnessPal and IFTTT
  • نرم افزار یا اپلیکیشن سازگار
    ios و اندروید
  • لوازم جانبی
    قالب گیره دار جهت نصب بر روی پیراهن
  • سیستم عامل اپلیکیشن
    اندروید

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ گام شمار ماراتن مدل دیجیتال

گام شمار ماراتن مدل دیجیتال

مشخصات

  • وزن
    ۲۰ گرم
  • نرم افزار یا اپلیکیشن سازگار
    ندارد
  • لوازم جانبی
    راهنمای فارسی استفاده از محصول

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ گام شمار جابون Up – سایز متوسط

گام شمار جابون Up - سایز متوسط

مشخصات

  • درگاه‌های ارتباطی
    USB
  • سایر امکانات
    – عمر باتری ۱۰ روز- زمان شارژ دستگاه: ۹۰ دقیقه- قابلیت اندازه گیری کالری بدن- اتصال به تلفن همراه از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری- سازگار با سیستم عامل اندروید ۴.۰ به بالا – سازگار با سیستم عامل ۶.۰ iOS به بالا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ گام شمار هایتک مدل HI-PM12

گام شمار هایتک مدل HI-PM12

مشخصات

  • سایر امکانات
    – محاسبه دقیق مسافت طی شده، زمان، کالری مصرف شده و تعداد گام ها

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ گام شمار مدل D595

گام شمار مدل D595

مشخصات

  • وزن
    ۲۲ گرم
  • سایر امکانات
    دارای دکمه Resetدارای استاندارد CEدارای گیره برای قرار گرفتن روی کمر بند و یا قسمت بالای جیب
  • نرم افزار یا اپلیکیشن سازگار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید گام شمار در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اسباب بازی سگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا