تجهیزات تردد، حفاظت و امنیت

ایرانیت، راهنمای خرید ایرانیت فلزی، پلاستیکی و سیمانی

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ایرانیت باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

شما برای پوشاندن سقف بدون نیاز به مصالح ساختمانی می‌توانید از وسیله‌ای به نام ایرانیت استفاده کنید. نصب و اجرای این نوع سقف بسیار سریع و آسان است و قیمت آن هم در مقایسه با سقف‌های دیگر ارزان‌تر می‌باشد. ایرانیت از مواد مختلفی مانند: فلز گالوانیزه، پلاستیک شیشه‌ای و مات و سیمانی ساخته می‌شود. مقاوم‌ترین نمونه آن فلز گالوانیزه می‌باشد، اما باید توجه داشته باشی که قیمت آن هم از نمونه‌های دیگر گران‌تر است. اگر به دنبال یک ایرانیت ارزان قیمت و مقاوم هستید می‌توانید به سراغ مدل‌های سیمانی بروید. ایرانیت‌های سیمانی هم ارزان هستند و هم مقاوم می‌باشند، تنها مشکلی که دارند وزن بالای آن‌ها‌ می‌باشد.

شما از ایرانیت می‌توانید برای ساخت سایبان در منزل خود هم استفاده کنید. برای اینکه مدت زمان بیشتری برای شما کار کنند باید زیر کار را به خوبی شاسی کشی کنید. دشمن اصلی ایرانیت باد می‌باشد، بنابراین آن را بید طوری نصب کنید که باد را از خود عبور دهد. از ایرانیت همچنین می‌توان به عنوان یک دیوار پوشش دهنده استفاده کرد. به عنوان مثال شما می‌خواهید قسمت خاصی را از دید یک ساختمان بلندتر از خود پنهان کنید، می‌توانید از ایرانیت متناسب با کار خود استفاده نمائید. برای اینکه خرید موفقی داشته باشید باید یک سری نکات مهم راجع به محصول خود را بدانید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید ایرانیت را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا شما را در مورد خرید این محصول یاری کنیم و شما را با انواع ایرانیت آشنا کنیم و یک سری نکات مهم را که هنگام خرید ایرانیت باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش دهیم.

ایرانیت چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع نوعی صفحه موج‌دار است که به منظور پوشاندن سقف و دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایرانیت‌ها از جنس پلاستیک، فلز و سیمان ساخته می‌شوند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. ایرانیت‌ها معمولا به وسیله پیچ و پرچ بر روی کار نصب می‌شوند، نمونه فلزی از همه آن‌ها گران‌تر بوده و نمونه سیمانی هم از همه ارزان‌تر است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پنل عایق صوتی

انواع ایرانیت موجود در بازار:

همان طور که گفته شد این محصول مدل‌های مختلفی دارد که تفاوت اصلی همه با هم در جنس آن‌ها می‌باشد. هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  1. ایرانیت‌های پلاستیکی: این مدل‌ها از مواد مصنوعی مثل فایبرگلاس ساخته می‌شوند. از مهمترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به قیمت مناسب و تنوع بالای رنگ‌‌ها نام برد. فایبرگلاس‌ها به راحتی سوراخ و برش می‌خورند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را روی کار نصب کنید. قیمت آن‌ها نسبت به ایرانیت‌های فلزی ارزان‌تر است و به دلیل اینکه نور را از خود عبور می‌دهند نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر استفاده می‌شوند.
  2. ایرانیت‌های فلزی: اگر به دنبال یک محصول محکم و بادوام هستید که سالیان سال برای شما کار کند، باید به سراغ ایرانیت‌های فلزی بروید. به دلیل استحکام بالای آن‌ها برش و سوراخ‌کاری سخت‌تری دارند. توجه داشته باشید که برای خرید این مدل‌ها باید پول بیشتری بپردازید. به دلیل اینکه نور را از خود عبور نمی‌دهند، بیشتر برای پوشاندن سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان دیوار هم استفاده کنید.
  3. ایرانیت‌های سیمانی: یکی از ارزان‌ترین و مقاوم‌ترین مدل‌های موجود در بازار هستند. اگر در شما کشور زندگی می‌کند و می آن بارش باران و رطوبت هوا بیشتر از جاهای دیگر است بهتر است تا از ایرانیت‌های سیمانی استفاده کنید. زیرا نسبت به پلاستیکی ارزان‌تر هستند و نسبت به اینکه در برابر زنگ زدگی مقاومت می‌کنند، از نمونه پلاستیکی محکم‌تر می‌باشند. ایرانیت‌های سیمانی را به عنوان سقف و دیوار می‌توان استفاده کرد. اما چون نور را از خود عبور نمی‌دهند بیشتر به عنوان پوشش سقف استفاده می‌شوند.

مزایای استفاده از ایرانیت:

  • سبک بودن: اگر وزن سازه برای شما از اهمیت برخوردار است، می‌توانید روی خرید این محصول فکر کنید. زیرا علاوه بر وزن پایین مقامت بالایی دارد.
  • نصب آسان: اگر به دنبال یک راه آسان و ارزان برای ساختن یک دیوار و سقف هستید این محصول بک انتخاب اید‌ه‌آل است. زیرا خود شما هم به راحتی قادر به نصب آن هستید.
  • سازگاری با شرایط آب و هوایی: یکی از نگرانی‌های کسانی که از سقف کاذب استفاده می‌کنند، زنگ زدن سقف و کوتاه شدن عمر سازه است. استفاده از این محصول طول عمر سقف شما را افزایش می‌دهد.
  • استحکام در برابر زلزله: برخلاف سقف‌های آجری و تیرچه که با لرزش ساختمان در هم شکسته می‌شوند، ایرانیت‌های فلزی و پلاستیکی شاید با لرزش ساختمان در هم شکسته نشوند، اما با اینکه ایرانیت‌های سیمانی شکسته می‌شوند اما ریزش مصالح ساختمانی آن‌ها خطری برای شما نخواهد داشت.
  • قیمت مناسب: اگر سری به هزینه‌های ایجاد سقف و دیوارهای دیگر بزنید، متوجه خواهید شد که قیمت اجرای یک سقف یا دیوار با ورقه‌های ایرانیت خیلی مناسب‌تر از آجر و سایر مصالح ساختمانی است. از طرفی اگر در منطقه‌ای هستید که بارش باران زیاد می‌باشد، شما نیاز به ایزوگام و ترمیم آن نخواهید داشت.
  • ظاهر مدرن: برای منازل بیرون از محدوده شهری که نزدیک ساحل دریا یا جنگل هستند، ایرانیت‌ها طاهری مدرن به سقف شما ارائه می‌دهند. اگر نگاهی به ویلا باغ‌ها انداخته باشید به علت زیبایی و مزایای زیاد سقف آن‌ها از این محصول ساخته شده است.

معایب استفاده از ایرانیت:

هر وسیله‌ای که شما با آن سروکار دارید در کنار مزایای فراوانی دارد، ممکن است، دارای یک سری معایب نیز باشد. ایرانیت‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و یک سری معایب نیز دارند که به آن‌ها پرداخته می‌شود. با اینکه هزینه ساخت آن‌ها ارزان‌تر است، اما نسبت به سقف‌های دیگر نیاز به تعمیر بیشتری دارند. اگر سازه شما در یک جای پر سر و صدا ساخته می‌شود، سقف‌های معمولی بهتر هستند، زیرا ایرانیت‌ها عایق صدا نیستند و صدا به راحتی از آن‌ها عبور می‌کند. از نظر ایمنی هم در مکان‌هایی که وزش باد شدید دارند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند.

بهترین مارک ایرانیت:

شما به هیچ عنوان نمی‌توانید یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک این محصول معرفی کنید. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که محصولات باکیفیتی را روانه بازار می‌کنند. اگر شخصی یک برند خاص را به شما معرفی کرد، شک نداشته باشید که این شخص برای یک شرکت خاص تبلیغ می‌کند و بابت این کار پول زیادی دریافت می‌کند. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در انتهای همین مقاله لیستی از بهترین برندهای این محصول را به شما عزیران معرفی می‌کنیم.

روش نصب ایرانیت:

شما برای اجرای سقف‌های شیب‌دار باید زیر ساخت لازم را فراهم کنید. زیر سازی به وسیله چوب یا فلز صورت می‌گیرد. بعد از انجام زیر سازی شما باید با پشم شیشه یا یک سری مواد عایق دیگر فضاهای داخلی بین آن‌ها را پر کنید. سپس می‌توانید ایرانیت‌های خود را برش دهید و با سوراخ زدن قسمت‌های مختلف آن را با پیچ و مهره یا پرچ روی کار خود محکم کنید. در مواردی می‌توان برای زیبایی بیشتر بعد از پایان کار آن‌ها را رنگ آمیزی نمائید.

ایرانیت از کجا بخریم؟

به طور کلی شما می‌توانید در فروشگاه‌های مصالح ساختمانی سراسر کشور این محصول ارزشمند را خریداری کنید. البته روش‌های آسان‌تری هم وجود دارد، مثل خرید از یک فروشگاه اینترنتی که در این روش شما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید و به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان انبوهی از مدل‌ها و اندازه‌ها محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید و جنس مورد نظر خود را بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید درب منزل تحویل بگیرید.

راهنمای خرید ایرانیت:

شما برای اینکه یک خرید موفق داشته باشید باید قبل از خرید هر محصولی اطلاعات کافی در مورد خرید آن محصول داشته باشید. شما ممکن است برای خرید ایرانیت به بازار مراجعه کرده باشید و با انبوهی از مدل‌ها مواجه شده باشید و در مورد خرید این محصول به مشکل بر خورده باشید. اما اصلا نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا در این راهنمای خرید جامه شما را با یک سری نکات مهم که هنگام خرید این محصول باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش دهیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید چراغ سقفی توکار

نکات مهمی که هنگام خرید ایرانیت باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

  1. قیمت ایرانیت‌: اولین و شاید مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، قیمت آن می‌باشد. قیمت نقش اساسی در خرید شما ایفا می‌کند، قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید این محصول را مشخص کنید با این کار مدل‌هایی که در رنج قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج می‌شوند و خرید برای شما آسان می‌شود.
  2. جنس ایرانیت‌: همان طور که در ابتدای همین مطلب به آن اشاره شد، ایرانیت‌های وجود در بازار انواع مختلفی دارند که تفاوت عمده آن‌ها با یکدیگر در جنس‌شان می‌باشد. این محصول در سه نوع فلزی، پلاستیکی و سیمانی موجود می‌باشد. محکم‌ترین مدل‌ آن‌ها نمونه فلزی است که قیمت آن هم از همه بالاتر است و ارزان‌ترین آن‌ها نمونه سیمانی می‌باشد. نمونه پلاستیکی هم نور را به خوبی از خود عبور می‌دهد.
  3. ابعاد و اندازه: قبل از اینکه شروع به خرید این محصول نمائید، باید مساحت محلی که قرار است، ایرانیت‌های خود را در آن‌جا نصب کنید را به دست آورید. برای این کار بهتر است طول و عرض محل مورد نظر خود را اندازه بگیرید و در هم ضرب کنید، با این کار اندازه محل مورد نظر خود را به دست می‌آورید. حال نوبت آن است که طول و عرض ایرانیت‌های موجود در بازار را در هم ضرب کنید و هر اندازه‌ای که با کار شما مطابقت بیشتری داشت را خریداری کنید.
  4. رنگ و طرح: در مورد ایرانیت‌های سیمانی که نمی‌توان اظهار نظر کرد، اما در مورد فلزی و پلاستیکی طیف وسیعی از رنگ‌ها وجود دارد. این شما هستید که باید با توجه به سلیقه خود و محیطی که باید ایرانیت‌های خود را در آنجا نصب کنید، برای خود بهترین طرح و رنگ آن را انتخاب نمایید. در واقع هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که از طریق آن بتوانید رنگ و طرح کار خود را مشخص کنید و یک مسئله کاملا شخصی است.
  5. کیفیت ساخت: بعد از انتخاب ابعاد و طرح این محصول وقت آن رسیده تا به کیفیت محصول هم توجه داشته باشید. جنس‌های باکیفیت در صورتی که فلزی باشند، باید ضخامت و وزن بیشتری نسبت به مدل‌های مشابه دارند. در مورد نمونه‌های سیمانی جنس باکیفیت سبک و ظریف ساخته می‌شود و در مدل‌های پلاستیکی انعطاف‌پذیری و شفافیت بالا نشان از کیفیت بالای یک محصول دارد.
  6. سهولت در استفاده: اگر قرار است کار را خودتان انجام دهید و ایرانیت‌های سقف یا دیوار را خودتان بدون نیاز به نصاب نصب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنم به سراغ مدل‌هایی بروید که نصب راحتی دارند. معمولا ایرانیت‌های فلزی و سیمانی را به راحتی نمی‌توان برش داد یا آن‌ها را سوراخ کرد. اما در مقابل نمونه‌های پلاستیکی را به راحتی می‌توان برش داد و آن‌ها را سوراخ کرد و به دلیل وزن کمتری که نسبت به مدل‌های دیگر دارند می‌توان آن‌ها را یک نفری و بدون کمک شخص دیگری با برد و روی کار نصب کرد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ایرانیت مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای ایرانیت ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ ایرانیت مدل فایبر کد ۴۵۰grm طول ۳ متر

ایرانیت مدل فایبر کد 450grm طول 3 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰۰×۱۰۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۵ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ایرانیت موج دار فایبرگلاس (پلاستیکی)وزن در هر متر مربع : ۴۵۰ گرمرنگ سفید شیریعرض : .۱ مترطول : ۳ متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ایرانیت کد ۱.۵ طول ۵ متر

ایرانیت کد 1.5 طول 5 متر

مشخصات

  • وزن
    ۲۰۰۰ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ایرانیت موجدار فایبرگلاس (پلاستیکی)وزن در هر متر مربع : ۳۰۰ گرمی رنگ سفید عرض : ۱.۵ مترطول : ۵ متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ایرانیت مدل ۳ کد sdf450 طول ۵ متر

ایرانیت مدل 3 کد sdf450 طول 5 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۰×۳۰۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ایرانیت موجدار فایبرگلاس (پلاستیکی)وزن در هر متر مربع : ۴۵۰ گرمی رنگ صدفی عرض : ۳ مترطول : ۵ متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ایرانیت کد ۲ مدل ۴۵۰grm طول ۱۰ متر

ایرانیت کد 2 مدل 450grm طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰۰×۲۰۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ایرانیت موجدار فایبرگلاس (پلاستیکی)وزن در هر متر مربع : ۴۵۰ گرمرنگ سفید شیریعرض : ۲ متر (قد کار دو متر )طول : ۱۰ متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ایرانیت کد ۱.۵ مدل ۴۵۰grm طول ۵ متر

ایرانیت کد 1.5 مدل 450grm طول 5 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۰×۱۵۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ایرانیت موجدار فایبرگلاس (پلاستیکی)وزن در هر متر مربع : ۴۵۰ گرمرنگ سفید شیریعرض : ۱.۵ متر (قد کار یک مترو نیم )طول : ۵ متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ ایرانیت کد ۱.۵sdf طول ۳ متر

ایرانیت کد 1.5sdf طول 3 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵۰x50x150 سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۰۰۰ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ایرانیت موج دار فایبرگلاس (پلاستیکی)وزن در هر متر مربع : ۳۰۰ گرمی رنگ صدفیعرض : .۱.۵ مترطول : ۳ متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ایرانیت کد ۲sdf طول ۲ متر

ایرانیت کد 2sdf طول 2 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x50x200 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰۰ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ایرانیت موج دار فایبرگلاس (پلاستیکی)وزن در هر متر مربع : ۳۰۰ گرمی رنگ صدفیعرض : ۲ مترطول : ۲ متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ ایرانیت مدل فایبر کد ۴۵۰grm طول ۱۰ متر

ایرانیت مدل فایبر کد 450grm طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰۰×۱۰۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۱ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ایرانیت موجدار فایبرگلاس (پلاستیکی)وزن در هر متر مربع : ۴۵۰ گرمرنگ سفید شیریعرض : .۱ مترطول : ۱۰ متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ ایرانیت مدل فایبر کد ۴۵۰grm طول ۵ متر

ایرانیت مدل فایبر کد 450grm طول 5 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۰×۱۰۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۷ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ایرانیت موجدار فایبرگلاس (پلاستیکی)وزن در هر متر مربع : ۴۵۰ گرمرنگ سفید شیریعرض : .۱ مترطول : ۵ متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ ایرانیت مدل ۳ کد ۴۵۰grm طول ۷ متر

ایرانیت مدل 3 کد 450grm طول 7 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۷۰۰×۳۰۰ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ایرانیت موجدار فایبرگلاس (پلاستیکی)وزن در هر متر مربع : ۴۵۰ گرمرنگ سفید شیریعرض : ۳ مترطول : ۷ متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ایرانیت در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تابلو برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا