تجهیزات تردد، حفاظت و امنیت

دوربین مداربسته خورشیدی، خرید اینترنتی دوربین مداربسته خورشیدی تحت شبکه

راهنمای خرید دوربین مداربسته خورشیدی به همراه نکات مهم هنگام خرید

یکی از تجهیزات امنیتی که در هر مکانی به آن احتیاج دارید، دوربین مداربسته خورشیدی تحت شبکه است. این دوربین‌ها تصاویر دریافتی را مستقیم بر روی شبکه اینترنت روی یک آی پی خاص که برای آن تعریف کرده‌اید، پخش می‌کنند. بنابراین برای کسانی که تمایل به دریافت تصاویر دوربین مداربسته خورشیدی خود در هر جای دنیا هستند، مناسب می‌باشند. هر دوربین به یک تغذیه جهت راه اندازی نیاز دارد و شما باید با یک آداپتور برق مورد نیاز برای کارکرد صحیح دوربین را فراهم کنید. خوشبختانه امروزه دوربین مداربسته خورشیدی به کمک شما آمده تا در جاهایی هم که امکان استفاده از برق وجود ندارد، با استفاده از یک سلول خورشیدی برق دوربین خود را تامین کنید.

شما به راحتی می‌توانید این دوربین‌ها را در هر نقطه‌ای نصب کنید و تصاویر دریافتی از آن‌ها را در هر جای دنیا با کیفیت بالا دریافت نمائید. پیشنهاد می‌کنم برای عمل کرد صحیح این دوربین‌ها آن‌ها را در شهرهایی استفاده کنید که هوای ابری کمتری دارند، زیرا برق تغذیه این دوربین‌ها از طریق سلول خورشیدی تامین می‌شود. در واقع شما با نصب دوربین مداربسته خورشیدی می‌توانید هزینه سیم کشی دوربین‌های خود را کاهش دهید. به دلیل اینکه سلول خورشیدی این دوربین‌ها روی خود دوربین قرار می‌گیرد، بیشتر در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند. نصب این دوربین‌ها در فضای بسته منوط به جاهایی می‌شود که نور خورشید با پنل شما روزی چند ساعت در تماس باشد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دوربین مداربسته خورشیدی تحت شبکه را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع دوربین مداربسته خورشیدی تحت شبکه موجود در بازار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دوربین مداربسته خورشیدی تحت شبکه باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

دوربین مداربسته خورشیدی چیست؟

نوعی دوربین مدار بسته هستند که تغذیه آن‌ها به وسیله یک پنل خورشیدی که معمولا در بالای دوربین نصب می‌شود، تامین می‌شود. اکثر این دوربین‌ها تحت شبکه هستند، یعنی تصاویر این دوربین‌ها با یک آی پی خاص بر روی شبکه اینترنت قرار می‌گیرد. یعنی شما در هر قسمتی از جهان می‌توانید به تصاویر دوربین خود دسترسی داشته باشید. از مهمترین ویزگی‌های این دوربین‌ها می‌توان به کاهش هزینه کابل کشی و نصب در جاهایی که امکان استفاده از برق شهری وجود ندارد، اشاره کرد. قیمت این دوربین‌ها اندکی از دوربین‌های معمولی گران‌تر است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته خورشیدی:

  1. دوربین‌های مداربسته خورشیدی آنالوگ اچ دی: این مدل‌ را می‌توان از اولین نوع دوربین‌های مدار بسته در نظر گرفت، در ابتدا این محصول توانست نیاز به دوربین را برطرف کند، اما بعد‌ها به مرور زمان چالش‌هایی ایجاد کردند که سبب شد، دوربین‌های تحت شبکه روی کار بیایند. این دوربین‌های مدار بسته به علت قیمت بالایی که داشتند، سبب شدند تا دوربین‌های با کیفیت HD روانه بازار شوند. این دوربین‌ها به علت قیمت مناسب و کیفیت تصویر قابل قبول طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.
  2. دوربین‌های مداربسته خورشیدی تحت شبکه: این دوربین‌ها با نام اختصاری دوربین‌های IP نیز شناخته می‌شوند. این دوربین‌ها کیفیت تصویر بالاتری را به شما ارائه می‌دهند. همچنین تصاویر دریافت شده از این دوربین‌ها به صورت زنده با یک آی پی خاص بر روی شبکه اینترنت قرار می‌گیرد و به طور کلی تصاویر آن‌ها همیشه و در هر کجا در دسترس قرار دارد. این دوربین‌ها کاملا هوشمند هستند، بنابراین در قسمت‌های مختلف به خوبی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به دلیل قیمت بالایی که دارند از این دوربین‌ها فقط در جاهایی استفاده می‌شود که واقعا به آن نیاز دارید.

قیمت دوربین مداربسته خورشیدی:

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، دوربین‌های مداربسته خورشیدی بر اساس قیمت به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند. دوربین‌های مدار بسته خورشیدی باکیفیت یا همان رده بالا که از بالاترین قیمت برخوردار هستند. دوربین‌های مدار بسته خورشیدی میان رده یا کیفیت متوسط که قیمت آن‌ها معمول است و دوربین‌های مدار بسته خورشیدی کیفیت پایین یا همان مترفه موجود در بازار که به شما پیشنهاد می‌کنیم از خرید این دوربین‌های متفرقه به علت قیمت ارزان صرف نظر کنید. زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و بعد از یک مدت خراب می‌شوند و مجبور به تعویض آن‌ها و پرداخت هزینه مجدد می‌شوید.

چه عواملی بر قیمت دوربین مداربسته خورشیدی موثر هستند:

تمامی مواردی که تا به اینجا به آن‌ها پرداخته شد، می‌توانند بر قیمت دوربین شما تاثیر داشته باشند. در صورت انتخاب یک دوربین با توجه به ویژگی‌های دوربین مورد نظر شما بر قیمت آن افزوده می‌شود. از این ویژگی‌ها می‌توان به کیفیت تصویر، شبکه بودن یا نبودن دوربین، قابلیت دید در شب، حسگر حرارتی و اندازه پنل خورشیدی آن‌ها اشاره کرد. هر چه این قابلیت‌ها بیشتر باشند به طبع بر قیمت دوربین پایه شما افزوده می‌شود. همچنین نحوه نصب و نوع سیم‌کشی هم می‌تواند روی قیمت دوربین شما تاثیر داشته باشد.

بهترین مارک دوربین مداربسته خورشیدی:

هیچ وقت شما شخصی را پیدا نخواهید کرد که با قاطعیت یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک این محصول به شما معرفی کند. از طرفی برند‌های باکیفیت زیادی وجود دارند که از نظر کیفیت چیزی از رقبای خود کم ندارند و معرفی یک برند خاص به عنوان بهترین مارک این محصول بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و حق سار برندهای باکیفیت موجود در بازار ضایع می‌شود، از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای این محصول را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دوربین‌های خورشیدی تحت شبکه شیائومی
  • دوربین‌های خورشیدی تحت شبکه سوپر ویژن
  • دوربین‌های خورشیدی تحت شبکه تکنیکس
  • دوربین‌های خورشیدی تحت شبکه واچ من
  • دوربین‌های خورشیدی تحت شبکه اسکم
  • دوربین‌های خورشیدی تحت شبکه آنیک

مزایای استفاده از دوربین مداربسته خورشیدی:

  • این محصول برای ضبط تصاویر و ارسال بر روی اینترنت نیازی به برق شهری ندارد و انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از طریق سلول خورشیدی که به آن متصل است، بدست می‌آورد.
  • عموما برای تغذیه برق دوربین نیاز به دو رشته سیم مثبت و منفی است که سلول خورشیدی نیاز به این سیم‌کشی و اتصال به منبع تغذیه را کاهش می‌دهد.
  • شما با خرید این دوربین‌های مدار بسته تا حد زیادی می‌توانید در مصرف برق صرفه جویی کنید و هزینه‌های خود را به طور چشمگیری کاهش دهید.
  • یکی از مواردی که سارق معمولا از آن سوء استفاده می‌کند، قطع برق و از کار افتادن دوربین‌های مدار بسته است، با خرید این دوربین‌ها امنیت خود را افزایش دهید.

تفاوت دوربین مداربسته خورشیدی تحت شبکه با دوربین خورشیدی معمولی:

همان طور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد، به دوربین‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند و تصاویر آن‌ها روی یک آی پی خاص فرستاده می‌شود، دوربین IP گفته می‌شود. با خرید این دوربین‌ها علاوه بر ضبط تصاویر بر روی یک دیسک سخت می‌توانید تصاویر زنده آن‌ها را در هر جای جهان به وسیله اینترنت داشته باشید. اما دوربین‌های خورشیدی معمولی فقط قادر به ضبط تصاویر بر روی هارد دیسک هستند و تصاویر آن‌ها را فقط در محل نصب شده بر روی همان مانیتور می‌توانید داشته باشید.

معایب دوربین مداربسته خورشیدی:

برای تامین برق مورد نیاز برای تصویر برداری این دوربین‌ها به نور خورشید نیاز دارند. اگر چند روز هوا ابری باشد و دوربین شما به برق مستقیم دسترسی نداشته باشد، تصویر آن بعد از اتمام شارژ باتری قطع خواهد شد. پس اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که وضعیت‌ها معمولا ابری یا بارانی است، بهتر است از این دوربین‌ها استفاده نکنید یا برای این روزها به برق شهری دسترسی داشته باشند.

دوربین مداربسته خورشیدی از کجا بخریم؟

شما به راحتی می‌توانید این دوربین‌ها را از فروشگاه‌های تجهیزات امنیتی سرتاسر کشور خریداری کنید. البته اگر وقت لازم برای مراجعه حضوری به این مراکز را ندارید، می‌توانید آن را به صورت اینترنتی انجام دهید، برای آیت کار فقط کافی است تا به اینترنت دسترسی داشته باشید و به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان انبوهی از مدل‌ها دوربین تحت شبکه خورشیدی مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول می‌توانید بسته به سیاست مرجوعی جنس مورد نظر خود را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

راهنمای خرید دوربین مداربسته خورشیدی:

شاید در نگاه اول خرید یک دوربین خورشیدی کار یاده‌ای به نظر برسد، اما اگر به بازار مراجعه کنید با انبوهی از مدل‌ها مواجه می‌شوید و ممکن است در مورد خرید خود سر درگم شوید، شاید یکی از دلایلی که این مقاله را جستجو کرده‌اید و هم اکنون آن را مطالعه می‌کنید نیز همین موضوع باشد، به همین علت ما چندین سایت راهنمای خرید ابن محصول را جستجو و مطالعه کرده‌ایم و برای شما عزیزان یک سری نکات مهم را که هنگام خرید این محصول باید در نظر بگیرید را به شما آموزش می‌دهیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دزدگیر اماکن

نکات مهمی که هنگام خرید دوربین مداربسته خورشیدی تحت شبکه باید در نظر بگیریم:

  1. قیمت دوربین خورشیدی: اولین نکته‌ای که زمان خرید این دوربین‌ها باید آن‌ها را در نظر بگیرید،قیمت آن است. شما برای خرید یک دوربین باکیفیت بالا یا حرفه‌ای باید هزینه زیادی را پرداخت کنید، طبیعی است که برای انتخاب یک دوربین تحت شبکه میان رده پول کمتری را بپردازید، با اینکه انتخاب دوربین‌های ارزان یا رده پایین به هزینه کمتری نیاز دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم، از خرید این دوربین‌ها صرف نظر کنید، زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند.
  2. کیفیت تصویر: شاید مهمترین نکته در مورد خرید این محصول توجه به کیفیت تصویر دریافتی آن باشد. کیفیت یک دوربین بر حسب مگاپیکسل سنجیده می‌شود، هر چه عدد مگاپیکسل یک دوربین عدد بزرگتری باشد، کیفیت تصویر آن نیز بیشتر می‌شود. دوربین‌های تحت شبکه معمولا نسبت به دوربین‌های آنالوگ از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار هستند. پیشنهاد می‌شود به دلیل قیمت ارزان و کیفیت تصویر قابل قبول دوربین‌های HD و فول اچ دی موجود در بازار را خریداری کنید.
  3. ویژگی دید در شب: یکی از ویژگی‌هایی که ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد، قابلیت دید در شب است. این دوربین‌ها قادر به ضبط تصاویر با کیفیت بالا و رنگی حتی در تاریکی مطلق هستند. پس اگر هنگام تاریکی هوا نور محل مورد نظر شما کاهش پیدا می‌کند و احتمال افت کیفیت تصویر زیاد است به شما پیشنهاد می‌کنیم، دوربین‌هایی را انتخاب کنید که دارای ویژگی دید در شب هستند. این ویژگی قیمت دوربین شما را مقداری افزایش می‌هد، اما زمانی که تصویر دوربین در شب را مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که ارزش هزینه بیشتر را داشته است.
  4. زاویه دید: هر دوربین مدار بسته تنها قادر به دریافت تصاویر در یک زاویه خاص است،شاید برای دریافت تصاویر یک نقطه بخواهید، چند عدد دوربین نصب کنید، مدل‌هایی از دوربین وجود دارند که قادر به ضبط تصاویر در زاویه ۱۸۰ درجه و ۳۶۰ درجه هستند، با خرید این دوربین‌ها می‌توانید تعداد دوربین را کاهش داده و با دوربین خود فضای بیشتری را‌ پوشش دهید.
  5. اندازه سلول و ظرفیت باتری: طبیعی است که هر چه اندازه سلول خورشیدی شما بزرگتر باشد، قادر به این است که باتری دستگاه شما را در مدت زمان کمتری شارژ نماید، البته به این نکته هم توجه داشته باشید که با افزایش اندازه سلول نصب دوربین هم سخت‌تر می‌شود و به فضای بیشتری نیاز خواهید داشت. ظرفیت باتری بیشتر یعنی اینکه دستگاه شما بدون نور خورشید، مدت زمان بیشتری کار خواهد کرد. اگر منطقه شما روزهای بیشتری هوای ابری دارد، باید باتری با ظرفیت بالاتری را خریداری کنید.
  6. مدت‌زمان ضبط تصاویر: هر دوربین مدار بسته با توجه به ظرفیت هارد دیسک خود قادر به زمان بیشتری برای ضبط تصاویر است. هر چه ظرفیت هارد دیسک شما بیشتر باشد، دستگاه مدت زمان بیشتری تصاویر ضبط شده را نگهداری می‌کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که هاردهای با ظرفیت بالاتر از قیمت بیشتری هم برخوردار هستند و بر روی قیمت نهایی دوربین مداربسته شما تاثیر خواهند گذاشت.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید دوربین مداربسته خورشیدی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه دوربین مداربسته خورشیدی ارزان، باکیفیت و پرفروش را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید‌.

اطلاعیه

این محصول در حال حاضر در فروشگاه دیجی کالا موجود نمی باشد، در صورت موجود شدن روی وب سایت قرار داده می شود.

مراجعه به فروشگاه دیجی کالا

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دوربین مداربسته خورشیدی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بند عینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا