دکوراتیو

پنل عایق صوتی، راهنمای خرید پنل عایق صوتی آکوستیک و حرارتی

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید پنل عایق صوتی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از دغدغه‌های اصلی آپارتمان نشین‌ها مشکل پخش شدن صدای همسایه‌ها در محیط منزل است، ایم مشکل در مواردی می‌تواند دردسر ساز باشد. پنل عایق صوتی دیوار به شما کمک می‌کند تا صداهای اطراف خود را فیلتر کنید و صداهای شما به بیرون از منزل پخش نشود. همچنین پنل عایق صوتی سبب می‌شود تا هدر رفت دمای کمتری در ساختمان داشته باشید، خیلی از افراد به این محصول پنل حرارتی ساختمان نیز می‌گویند، چون از انتقال دما به بیرون از منزل هم کمک می‌کند.

افرادی که به کار خوانندگی یا تولید پادکست صوتی مشغول هستند، کیفیت صدای بدون مزاحم برای آن‌ها اولویت اصلی است، به همین علت نیاز به فیلتر کردن صداهای اطراف خود را دارند. بهترین ابزار برای فیلتر کردن این صداهای مزاحم، پنل عایق صوتی است. به طور کلی هرچه صدای ضبط شده دارای میزان نویز کمتری باشد، ادیت کردن صدا هم برای آن‌ها آسان‌تر می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که یکی از ابزار مهم خوانندگی داشتن پنل عایق صوتی برای عایق کردن اتاق ضبط صدا می‌باشد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به خرید پنل عایق صوتی گرفته‌اید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این ابزار ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع پنل عایق صوتی موجود در بازار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید پنل عایق صوتی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

پنل عایق صوتی چیست و چه کاربردی دارد؟

پنل‌های خاصی که از یک سری مواد ساخته می‌شوند تا از انتقال صدا و در برخی پنل‌ها از انتقال دما از یک فضای به فضای دیگر جلوگیری نمایند. این محصول از مواد سلول باز و سلول بسته تولید می‌شود. پشم سنگ، ابر یباند و ابر پلی یورتان همگی در دسته عایق سلول باز قرار می‌گیرند و موادی مثل فوم الاستومری، پلی استایرن فشرده انبساطی و پلی اتیلن همگی موادی هستن که در ساخت عایق صدای سلول بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید میکروفن استودیویی

انواع پنل عایق صوتی یا آکوستیک:

همان طور که گفته شد پنل‌های آکوستیک از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در واقع شما باید با توجه به جنس دیوار و سقف فضای خود بهترین بنل عایق آکوستیک را برای خود خریداری نمائید. در ادامه تک تک مدل‌های این محصول را با هم بررسی می‌کنیم.

  • پنل آکوستیک ممبران: این نوع از پنل در ضخامت‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشد که تفاوت اصلی آن‌ها با یکدیگر در کاهش دسی بل در فرکانس می‌باشد. به دلیل اینکه ضخامت و وزن این محصول بر طریقه نصب و کارایی آن تاثیر می‌گذارد، شما باید این محصول را با توجه به دسی‌بل مورد نیاز خود خریداری نمائید.
  • پنل عایق صدای پشم سنگ: اگر به دنبال یک عایق صدا و دمای خوب و کاربردی هستید پیشنهاد ما به شما پشم سنگ است که از مواد معدنی تهیه می‌شود. این ماده سفت و سخت که ان را معمولا درون دیوار نصب می‌کنند از نظر اقتصادی یک ماده مقرون‌به‌صرفه است. بر خلاف اینکه موادی سفت و سخت هستند، اما خوشبختانه برش و نصب آن‌ها خیلی راحت است.
  • پنل عایق صدای پشم شیشه: ار به دنبال یک ماده برای ساخت استودیوی خانگی هستید، مطمئنا پشم شیشه بهترین ماده است. این ماده از ورود و خروج صدا از محل جلوگیری می‌کند. انواع مختلفی از عایق پشم شیشه وجود دارند که تفاوت عمده ان‌ها در ضخامت، استحکام و ترام پذیری آن‌ها ‌می‌باشد. شما باید با توجه به نوع دیوار و سقف و مهمتر از همه سبک کاری خود بهترین مدل‌ را انتخاب نمایید.
  • کانال‌های ارتجاعی: یکی از بهترین روش‌ها برای جداسازی دیوار‌های خشک ساختمان از فضای داخلی آن استفاده از کانال‌های ارتجاعی است. این پنل‌ها در واقع نوارهایی از جنس چوب یا فلز هستند که خود به تنهایی عایق صوتی نمی‌باشند و فقط کمک می‌کنند تا پنل‌های عایق صدا را در جای خود محکم کنید.
  • عایق‌های صوتی پلاستر بورد: جدای از انواع مختلفی از عایق صوتی که در بازار وجود دارد پلاستر بورد یکی از بهترین مدل‌های عایق خشک در بازار است. این دیوار پوش که در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود، نسبت به سایر دیوار پوش‌های عایق صدا از کلاس کاری بالاتری برخوردار است و معمولا در ساخت و سازهای امروزی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پنل عایق صدای تخته متراکم: نوعی تخته فشرده و متراکم شده است که شباهت زیادی به تخته‌های نئوپان دارد. این مورد را به راحتی می‌توان برش داد و روی هر سطحی به راحتی پیچ کرد. به همین دلیل اگر به دنبال یک پنل نصب سریع و راحت هستید برای شما بهترین گزینه است.
  • کفپوش‌های عایق صدا: از این کفپوش‌ها برای جلوگیری از انتقال صدا و حرارت از کف استفاده می‌شود. این کفپوش‌ها از مواد متراکم سفت و سخت تحت حرارت ساخته می‌شوند. این کفپوش‌ها علاوه بر عایق صدا و دما عایق رطوبتی نیز به شما می‌آیند.

نحوه نصب پنل عایق صوتی یا پنل آکوستیک:

یکی از فاکتورهای مهمی که هنگام خرید این محصول باید در نظر بگیرید طریقه نصب آن است. هر یک از این پنل‌ها به روش‌های مختلفی نصب می‌شوند، شما باید به دنبال مدلی باشید که نصب آن از همه آسان‌تر است. برخی از مدل‌های پنل را می‌توان بر روی دیوار و سقف پیچ نمود و برخی دیگر را شما فقط با استفاده از چسب می‌توانید روی سطح مورد نظر خود اعمال نمائید. شما باید با توجه به نوع و جنس سقف و دیوار خود پنلی را انتخاب کنید که نحوه نصب آن متناسب با محل نصب شما باشد.

مزایای استفاده از پنل عایق صوتی یا آکوستیک:

  • اولین مزیتی که می‌توان به این محصول نسبت داد قیمت ارزان‌تر آن در مقایسه با مواد دیگر است. شما با پرداخت هزینه‌ای نه چندان زیاد می‌توانید آسایش و آرامش را به محل زندگی خود هدیه کنید.
  • طریقه نصب آسان این محصول سبب شده تا شما به راحتی بتوانید، دیوار منزل یا محل کار خود را به آسانی و بدون کمک گرفتن از یک متخصص کاملا عایق کاری کنید.
  • این محصول می‌تواند صداهای اطراف شما را کاملا فیلتر کند و برعکس صدای شما را هم برای اطرافیان شما فیلتر نماید.
  • عایق صدا علاوه بر فیلتر کردن صداهای مزاحم می‌تواند عایق دما هم باشد، به طوری که اگر این حصول را در محیطی نصب کنید، نسبت به محیط‌های مشابه در همان قسمت انرژی یا سوخت کمتری برای سرد یا گرم کردن محیط مصرف می‌کنید.

معایب استفاده از پنل عایق صوتی یا آکوستیک:

هر محصولی در کنار مزایایی که دارد یک سری معایب نیز ممکن است داشته باشد، هر چند که تا به حال خطری در مورد استفاده از این محصول گزارش نشده است، اما استفاده از پنل‌های عایقی که از موادی مثل آزبست ساخته شده‌اند، می‌توانند بسیار خطرناک و کشنده باشند. آزبست یک ماده خطرناک است که بهترین عایق را ایجاد می‌کند اما می‌تواند به سلامت شما آسیب جدی وارد کند. البته امروزه که خطرات استفاده از ابن ماده مشخص شده کمتر شرکتی را پیدا خواهید کرد که از ابن ماده در تولید محصولات خود استفاده کند.

پنل آکوستیک از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های مختلفی برای خرید این محصول وجود دارد که شما به راحتی از طریق هر یک از روش‌ها می‌توانید، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. اما ما در اینجا دو روش یعنی خرید حضوری و خرید اینترنتی را که بیشتر از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. خرید حضوری: یکی از قدیمی‌ترین روش‌های خرید در جهان که همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش باید از منزل و محل کار خود خارج شوید و به یک فروشگاه ابزار و مصالح ساختمانی مراجعه کنید و از میان مدل‌های موجود یکی را انتخاب و خریداری نمائید. توجه داشته باشید که در این روش امکان مرجوع نمودن کالا وجود ندارد.
  2. خرید اینترنتی پنل عایق صوتی: یکی از روش‌های جدید خرید غیر حضوری در جهان می‌باشد. در این روش شما نیازی به خروج از منزل و محل کار خود را ندارید، فقط کافی است تا به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان انبوهی از محصولات جنس مورد نظر خود را خریداری نمایید. در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

بهترین پنل عایق صوتی:

شاید کار چندان خوبی نباشد که بخوهیم تنها یک محصول خاص را به عنوان بهترین مارک پنل عایق صدا به شما معرفی کنیم، زیرا برندهای با کیفیت زیادی هستند که در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند و معرفی یک محصول خاص بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای این محصول را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پنل عایق کننده صدا ایزهم
  • پنل عایق کننده صدا ساندپروف
  • پنل عایق کننده صدا سوند دیفیوزر

راهنمای خرید پنل عایق صوتی آکوستیک:

یکی از مواردی که این روزها در قرایند ساختمان سازی اهمیت زیادی پیدا کره است، عایق ساری صدا در دیوارها می‌باشد. این روزها طیف گسترده‌ای از این مواد در بازار وجود دارد که هر شرکتی تلاش می‌کند تا محصول مورد نظر خود را به عنوان عایق صدا به شما معرفی کند. در واقع این طور نیست، هر ماده‌ای که به این عنوان به فروش می‌رسد واقعا عایق صدا نیست. شما حتی اگر گران‌ترین پنل‌های صوتی موجود در بازار را هم خریداری نمائید، باز هم به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهید کرد، زیرا انتخاب شما از همان اول اشتباه بوده است. در واقع شما برای خرید این محصول نیاز به یک راهنمای آموزش جامع دارید، ما اینجا هستیم تا شما را در مورد خرید این محصول ارزشمند یاری نمائیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تایل سقفی

نکات مهم هنگام خرید پنل عایق صوتی آکوستیک:

  1. کاربرد پنل آکوستیک: اولین نکته‌ای که در مورد خرید پنل عایق صدا باید به آن توجه داشته باید، کاربرد آن می‌باشد. به عنوان مثال شما باید مشخص کنید که پنل را برای چه محیطی می‌خواهید. زیرا پنل‌های مورد استفاده در سینما و آکادمی‌های موسیقی با پنل‌هایی که برای عایق کاری صدا و دما در منزل استفاده می‌شوند، تفاوت خیلی زیادی با هم دارند.
  2. سایز پنل‌های آکوستیک: نکته بعدی که در مورد خرید پنل‌های آکوستیک باید به آن توجه داشته باشید توجه به اندازه پنل‌های آکوستیک می‌باشد. همان طور که می‌دانید سایز پنل شامل طول، عرض و ضخامت آن‌هاست. شما قبل از خرید این محصول باید مساحت محلی که قرار است، پنل‌ها را در آن نصب کنید را بدست آورید و سپس تعداد پنل‌های مورد نیاز برای پوشش دادن سطح مورد نظر را با توجه به اندازه آن‌ها مشخص کنید.
  3. فشردگی و تراکم در پانل‌: یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید این محصول باید آن را مد نظر خود قرار دهید، توجه به تراکم و فشردگی محصول است. هر چه میزان فشردگی پنل شما بالاتر باشد، پنل قدرت جذب صدا و دمای بیشتری دارد. پس هنگام خرید یک عایق صدا حتما قسمت مشخصات محصول را با دقت مطالعه کنید، در این مشخصات پارامتر تراکم و فشردگی دقیقا قید شده است.
  4. پخش کننده یا جذب کننده صدا: شاید مهمترین نکته در مورد خرید این محصول توجه به قابلیت جذب یا پخش کنندگی صدا باشد. به همین علت حتما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که پنلی را که خریداری می‌کنید، قادر به جذب صدا یا قادر به پخش صدا در محیط داخل است. اگر این مورد را توجه نکنید، نه تنها پنل از جذب صدا جلوگیری نمی‌کند، بلکه بدتر صدای شما را در محیط پخش می‌کند و روی کیفیت نهایی کار شما تاثیر منفی می‌گذارد.
  5. طرح و رنگ پنل آکوستیک: اینکه طرح و رنگ پنل آکوستیک شما به چه صورت باشد، بستگی به سلیقه خود شما دارد. چون یک مسئله کاملا شخصی است و هیچ قانون قاعده‌ای در این مورد وجود ندارد. اما با این حال امروزه از این پنل‌ها برای عایق سازی صدا استفاده نمی‌شود بلکه جنبه زیبایی هم دارند. پس توصیه می‌شود که برای انتخاب رنگ و طرح پنل‌های خود با کارشناس دکوراسیون خود تماس بگیرید.
  6. نحوه نصب و استفاده: یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید پنل‌های آکوستیک باید آن را مد نظر قرار دهید، توجه به نصب و استفاده آسان از محصول است. همان طور که قبلا هم به آن اشاره شد، این پنل‌ها به وسیله میخ یا پیچ روی دیوار یا سقف نصب می‌شوند. البته مدل‌هایی هم وجود دارند که با چسب مخصوص روی کار نصب می‌شوند. انتخاب روش نصب بستگی به محل نصب شما دارد که چه مدل نصبی را انتخاب کنید.
  7. قیمت محصول: قیمت این پنل‌ها با توجه به فاکتورهایی که گفته شد مشخص می‌شود. هر چه عایق کاری قوی‌تری را انجام دهد، از قیمت بالاتری برخوردار است. برخی پنل‌ها به صورت تکی و برخی بسته‌ای به فروش می‌رسند. طبیعی است که قیمت پنل‌های بسته‌ای نسبت به پنل‌های تکی بیشتر باشد، زیرا تعداد بیشتری پنل را در خود جای می‌دهد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید پنل عایق صدای مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه پنل عایق صدای ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ پنل عایق صوتی ایزوهُم مدل T25 طول ۱۰ متر

پنل عایق صوتی ایزوهُم مدل T25 طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰۰x50x50 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۱ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    بسته بندی های این محصول هر کدام ۱۰ متر می باشد و به صورت رولی ۵۰ سانتی متر در ۱۰۰ سانتی متر بسته بندی می گردد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ پنل عایق حرارتی ایزوهُم T10 طول ۱۰ متر

پنل عایق حرارتی ایزوهُم T10 طول 10 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۵x45x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۱ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ پنل عایق صوتی ایزوهم مدل T25 طول ۵ متر

پنل عایق صوتی ایزوهم مدل T25 طول 5 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵x25x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵.۵ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ پنل آکوستیک ساندپروف مدل عایق H02

پنل آکوستیک ساندپروف مدل عایق H02

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x100x2 سانتی‌متر
  • وزن
    ۰.۱ کیلوگرم
  • تعداد پنل
    ۱
  • جنس پنل
    پلی یورتان ( اندازه ها دارای ۴ درصد تلرانس می باشد.)

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ پنل عایق حرارتی ایزوهُم T30 طول ۵ متر

پنل عایق حرارتی ایزوهُم T30 طول 5 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰x30x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ پنل عایق صوتی ایزوهم مدل T25 طول ۳ متر

پنل عایق صوتی ایزوهم مدل T25 طول 3 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵x25x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳.۳ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ پنل عایق صوتی ایزوهم مدل T25 طول ۱۵ متر

پنل عایق صوتی ایزوهم مدل T25 طول 15 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x60x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۶.۵ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ پنل عایق حرارتی ایزوهُم T10 طول ۳ متر

پنل عایق حرارتی ایزوهُم T10 طول 3 متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰x20x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۱ کیلوگرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید پنل عایق صدا در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ریسمان‌ بنایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا