کوه‌نوردی و کمپینگلوازم ورزشی

هارنس کوهنوردی، راهنمای خرید انواع کمربند ایمنی هارنس کار در ارتفاع

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید هارنس کوهنوردی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

هارنس کوهنوردی دارای ویژگی‌ اساسی یکسانی در حلقه‌ کمر، ساق پا، سگک‌، حلقه‌های پشتی، گره زدن در نقاط و حلقه‌های چرخ دنده است. با این حال، اگرچه ممکن است بسیار شبیه هم به نظر برسند، مهارها با استفاده از تکنیک‌ها و مواد مختلف ساختمانی برای تنظیم دقیق عملکرد برای انواع مختلف کوهنوردی ساخته می‌شوند. این راهنمای خرید شما را با ویژگی‌های اصلی آشنا می‌کند که هنگام انتخاب یک هارنس کوهنوردی باید به آن‌ها توجه کنید.

کوهنوردی یک فعالیت جالب است که به طور قطع هورمون پرواز شما را ترشح می‌کند، به خصوص زمانی که در زمین‌های شیب‌دار قرار دارید یا زمانی که مجبور به آویزان شدن از طناب هستید. از بین بردن هجوم آدرنالین تقریباً غیرممکن است، اما با یک هارنس کوهنوردی خوب، می‌توانید بدون ترس از صدمه دیدن در ارتفاعات کار کنید. برای این منظور، انواع مختلفی از هارنس کوهنوردی با ویژگی‌هایی ساخته شده‌اند که با سبک‌های مختلف کوهنوردی به خوبی کار می‌کنند.

وقتی در مورد هارنس صحبت می‌کنیم دسته بندی‌های زیادی وجود دارد که هارنس کوهنوردی یکی از آنهاست، انواع دیگر هارنس‌های کوهنوردی، عبارتند از هارنس‌های ترد، مهار یخی، آلپاین و اسپرت یا بدنسازی. بنابراین موارد فوق دارای مشخصاتی هستند که باید رعایت شوند، به عنوان مثال: هارنس‌های بدنسازی یا ورزشی در مقایسه با مهارهای معمولی به تعداد زیادی حلقه دنده نیاز ندارند.

هارنس کوهنوردی چیست و چه کاربردی دارد؟

هارنس یا همان تسمه کوهنوردی از چندین حلقه تار به هم پیوسته ساخته شده که قسمت‌هایی از بدن را می‌پوشاند و برای آویزان کردن فرد در ارتفاع و بالای اعماق آزاد استفاده می‌شود. هارنس بتدریج از طناب‌هایی که مستقیماً به بدن کوهنورد متصل می‌شد، تکامل یافت. این یک وسیله راحت نبود، بنابراین در نهایت طرح‌های مختلف هارنس ساخته شد. در ساخت این مدل‌ها از تسمه‌های گره‌دار، کمربند و باند استفاده می‌شد. در نهایت توسعه به ساخت هارنس‌های تار دوخته شده به شکلی که امروز می‌شناسیم رسید. هارنس‌ها به طور تخصصی برای یک فعالیت خاص تولید می‌شوند، بنابراین می توانیم عباراتی مانند: مهار آلپاین، مهار غارنوردی یا مهار کار برای استفاده‌های ساختمانی و صنعتی را بشنویم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید لوازم تناسب اندام تی آر ایکس

اجزاء تشکیل دهنده هارنس کوهنوردی:

  • کمربند کمر و ساق پا: اینها عناصر ساختاری اصلی هر هارنس هستند. آن‌ها باید ایمنی را با راحتی ترکیب کنند. ساخت و ساز سنتی از یک نوار تار مرکزی برای ایجاد استحکام استفاده می‌کند که برای راحتی توسط لایه‌های فوم احاطه شده است. یک اشکال این سیستم این است که با گذشت زمان ممکن است فوم فشرده شود و در نتیجه راحتی خود را از دست بدهند. با این احتمال که نوار باریک‌تر بافت ساختاری را می توان از طریق فوم احساس کرد. بسیاری از مهارهای مدرن فراتر از ساختار سنتی حرکت کرده‌اند و طرح‌های جدیدتر وزن را به طور مؤثرتری در کل سطح داخلی حلقه‌های کمر و پا پخش می‌کنند.
  • سگک: اکثر مهارهای مدرن اکنون از سگک‌های قفل خودکار استفاده می‌کنند که بسیار سریع و آسان تنظیم می‌شوند. هنگام استفاده از سگک‌های سنتی یا دو پشتی، ضروری است که مطمئن شوید که تار را از داخل سگک به عقب برگردانده‌اید تا قفل شود. اکثر مهارها دارای حلقه‌های قابل تنظیم ساق هستند. اینها مخصوصاً برای کوهنوردان سنتی، کوهستانی یا زمستانی به دلیل توانایی ایجاد تناسب خوب بر روی هر تعداد لایه لباس مفید هستند. با این حال، هارنس‌های کوهنوردی ورزشی معمولاً از حلقه‌های ساق ثابت برای کاهش وزن و حجم استفاده می‌کنند. این سبک‌ها معمولاً از یک مقطع الاستیک ساده برای ایجاد یک تناسب راحت در اطراف ران استفاده می‌کنند.
  • حلقه عقب: این حلقه با استحکام بالا نقطه کانونی هنگام عقب افتادن یک شریک کوهنوردی است. جهت عمودی آن به کارابینر و صفحه قلاب اجازه می‌دهد تا در جهت مناسب جهت چسبندگی صاف قرار گیرند. برخی از مدل‌ها دارای نشانگر ایمنی سایش هستند که در حلقه بند قرار دارد. اگر شروع به دیدن این نشانگر قرمز رنگ کردید، به این معنی است که مهار شما فرسوده شده است و باید تعویض شود.
  • حلقه‌های گره: هنگامی که یک طناب را با استفاده از شکل معمولی ۸ یا گره بولین به مهار خود وصل می‌کنید، انتهای طناب را از طریق بند پایینی و بالایی در سوراخ ها عبور می دهید. این بدان معناست که هم بند کمر و هم حلقه‌های ساق پا به‌طور مستقل به طناب متصل می‌شوند. این ایمن‌تر است و بار را به طور مؤثرتری نسبت به بستن از طریق حلقه نگهدارنده پخش می‌کند.
  • حلقه‌های چرخ دنده: اینها حلقه‌های ساخته شده از پلاستیک یا طناب سخت هستند که در فواصل دور کمر قرار می‌گیرند و برای حمل قفسه‌ای از کش‌های سریع، کارابینرها، محافظ، زنجیر و غیره طراحی شده‌اند. بسیاری از مهارهای دور گرد دارای چهار حلقه هستند که اکثر شرایط را پوشش می‌دهد. با این حال، یک مهار معمولی کوهنوردی ممکن است ۵ حلقه یا بیشتر داشته باشد تا فضایی را برای وسایل اضافی در مسیرهای طولانی فراهم کند، در حالی که مهارهای ورزشی سبک وزن ممکن است وزن سبک را با گنجاندن تنها دو حلقه دنده برای قفسه بندی مجموعه‌ای از چرخ دنده.ها در اولویت قرار دهند. حلقه‌های چرخ دنده غیر ساختاری هستند و احتمالاً ۵ کیلوگرم بار استاتیک را تحمل می‌کنند. شما هرگز نباید با استفاده از حلقه چرخ دنده به یک گیره متصل شوید.
  • شکاف‌های یخ گیر: بسیاری از مهارهای کوهنوردی چند منظوره اکنون دارای چند شکاف هستند که برای نگه داشتن کارابین‌های مخصوص در محل برای دسترسی آسان به پیچ های یخ طراحی شده‌اند.
  • حلقه حمل و نقل: این یک نقطه اتصال کوچک است که در پشت کمربند قرار دارد و می‌توان از آن برای پشت سر گذاشتن طناب در حین بالا رفتن استفاده کرد، بدون اینکه با آویزان کردن از جلوی مهار، مانعی برای شما ایجاد کند. اکثر حلقه‌های حمل و نقل مانند: حلقه های چرخ دنده غیر ساختاری هستند، بنابراین هرگز نباید به عنوان یک نقطه اتصال اصلی به سنگ استفاده شوند. آن‌ها برای آویزان کردن کیسه های گچی بسیار مفید هستند.
  • رایزرهای عقب: نوارهای بافته الاستیک دو حلقه پایه را به پشت مهار متصل می‌کند. تنظیم طول به شما این امکان را می‌دهد شکل و احساس مهار را تغییر دهید. رایزرها اغلب قابل جدا شدن هستند، یا از طریق مینی سگک پلاستیکی، قلاب فلزی یا موارد مشابه که اجازه می‌دهد حلقه‌های پا در حالی که در کمر بسته می‌شوند برداشته شوند. این برای اضافه کردن یا برداشتن لایه‌های اضافی از لباس و پا ایده آل است.

انواع هارنس کوهنوردی:

همه هارنس‌های کوهنوردی عملکرد اصلی یکسانی را انجام می‌دهند، این بخش مهمی از زنجیره ایمنی هنگام صعود است. با این حال، تفاوت‌های ظریفی در طراحی وجود دارد که برخی از مدل‌ها را برای انواع خاصی از کوهنوردی مناسب‌تر می‌کند.

  1. هارنس معمولی یا دور تا دور: مهار “معمولی” مناسب وزن متوسط با پشتیبانی خوب و فوم‌های قابل تنفس است. هر دو حلقه کمر و ساق پا قابل تنظیم هستند. در آن‌ها معمولاً چهار حلقه چرخ دنده و شاید چند شکاف یخ‌گیر وجود دارد. خوشبختانه این مهارها با هر چالشی مقابله می‌کنند. آن‌ها برای کسانی که هم در داخل و هم در فضای باز، روی صخره و شاید کوهنوردی صعود می‌کنند مناسب هستند.
  2. هارنس زمستانی: در زمستان هارنس‌های معمولی با استفاده از فوم سلول باز می‌توانند آب را جذب کرده و سپس یخ بزنند. این یک حلقه محکم، سرد و غیرقابل کنترل ایجاد می کند. مهارهای ویژه زمستانی از فوم سلول بسته‌ استفاده می‌کنند که آب را جذب نمی‌کند. این فوم‌ها بسیار قوی‌تر هستند، اما تنفس کمتری دارند. بنابراین برای فصل گرم تابستان مناسب‌ نیستند. همچنین با خرید این مدل تعداد زیادی حلقه چرخ دنده بزرگ و شیارهای یخ‌گیر به علاوه حلقه‌های پایه قابل تنظیم برای قرار دادن چندین لایه دریافت خواهید کرد.
  3. هارنس تجارت: مانند کوه نوردی زمستانی، کوهنوردی سنتی می‌تواند شامل استفاده از یک قفسه بزرگ باشد. این امر به ویژه برای خروجی های چند زمینی طولانی تر صادق است. این بدان معنی است که حداقل چهار حلقه چرخ دنده و گاهی اوقات ممکن است بیشتر مورد نیاز باشد. حلقه‌های ساق قابل تنظیم مانند حلقه های حمل عقب مفید هستند.
  4. هارنس ورزش: کوهنوردی ورزشی به حداقل سخت افزار فراتر از مجموعه‌ای از کشش‌های سریع نیاز دارد. صرفه جویی در وزن نیز می تواند برای حفظ انرژی بسیار مهم باشد. از این رو مهارهای مخصوص کوهنوردی ورزشی، وزن اضافی را از بین می‌برند تا به سبک‌ترین وزن ممکن برسید. آن‌ها دارای حلقه‌های پایه ثابت، فوم‌های مشبک قابل تنفس هستند و حتی می توانند حلقه‌های چرخ دنده را به دو قسمت برش دهند. برخی از کوهنوردان باتجربه نیز از این مهارها برای بهره مندی از کاهش وزن استفاده می‌کنند.
  5. هارنس آلپ: مهاربندهای سبک که برای کوهنوردی آسان، سفر در یخچال‌های طبیعی و تورهای اسکی طراحی شده‌اند، از تارهای ساده ساخته شده‌اند. این باعث می‌شود آن‌ها بسیار سبک، بسته بندی شوند و برای استفاده در آب و هوای بد مناسب باشند. یک حلقه کمر و سیستم سگک گیره‌ای که به راحتی رزوه می‌شود روی پاها به شما این امکان را می‌دهد بدون وارد شدن به حلقه‌های پا، تسمه را ببندید. بنابراین نیازی نیست ابتدا کرامپون خود را بردارید. این نوع مهار برای پوشیدن روی یک ست کامل لباس کوهنوردی طراحی شده که به عنوان بالشتک عمل می‌کند. برای صخره نوردی یا حتی کوه نوردی مناسب است.

ویژگی‌های هارنس استاندارد:

  • هارنس‌ها، مانند اکثر وسایل کوهنوردی، برای ایمنی طراحی شده اند. نیروهای مورد نیاز برای پاره شدن تسمه بسیار بیشتر از نیروی لازم برای آسیب رساندن به بدن است. این ممکن است هنگام انتخاب یک مهار برای شما مهم نباشد، اما این اطلاعاتی است که هر کوهنورد زیرک باید از آن آگاه باشد.
  • همه هارنس‌ها باید برای آزمایش دقیق ارائه شوند تا اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های آلپینیسم (UIAA 105) یا کمیته استانداردسازی اروپا (EN 1277) را برآورده کند. هر دوی اینها گروه‌های تست مستقلی هستند که به اطمینان از استانداردهای کیفیت در میان محصولات مختلف کمک می‌کنند.
  • هارنس‌ها بر اساس شکل و کاربردشان دسته بندی و تعریف می‌شوند. تمام مهارهای کوهنوردی ذکر شده در این مقاله که از یک کمربند و ۲ حلقه ساق پا تشکیل شده‌اند، جزو دسته‌های نشستن نوع C طبقه بندی می‌شوند. در یک مهار نشستن نوع C، حلقه بند تا ۱۵ کیلو نیوتن یا ۳۳۷۲ پوند آزمایش می‌شود. یک مهار تمام بدن که مخصوص کودکان است، یک مهار کوچک بدن نوع B در نظر گرفته می‌شود و برای وزن های ≤ ۴۰ کیلوگرم طراحی شده است. نقاط اتصال دسته کوچک بدنه نوع B باید حداقل ۱۰ کیلو نیوتن یا ۲۲۴۰ پوند درجه بندی شوند.

نحوه نصب و تست هارنس کوهنوردی:

متن زیر برخی اطلاعات کلی را ارائه می‌دهد که برای بسیاری از مهارها کاربرد دارد. با این حال، مهم است که همیشه دستورالعمل‌های سازنده را برای مدل مهار خاص خود دنبال کنید.

مراحل نصب هارنس کوهنوردی:

  1. ابتدا بندهای هر دو حلقه ساق پا را اگر قابل تنظیم هستند و سپس بند کمربند را باز کنید.
  2. پا به مهار مواظب باشید که حلقه‌های ساق پا از هم متقاطع نباشند، حلقه بند تاب نخورده و کمربند وارونه نباشد، حلقه نگهدارنده باید به سمت جلوی مهار باشد.
  3. کمربند را کمی بالاتر از تاج ایلیاک خود قرار دهید، که برای اکثر افراد نزدیک به سطح شکم است. داشتن کمربند بالای باسن تضمین می‌کند که در صورت افتادن واژگون شدن، به‌طور تصادفی از کمربند خارج نخواهید شد. هنگامی که کمربند قرار گرفت، آن را محکم ببندید.
  4. شما نباید بیش از ۲ انگشت فاصله بین کمر خود و مهار داشته باشید. مطمئن شوید که سگک دو برابر شده است. اگر سگک یک مدل خودکار دو پشتی باشد، این کار لازم نیست.
  5. یک مهار مناسب باید قابلیت تنظیم به اندازه بزرگتر و کوچکتر را به طور مساوی داشته باشد و به آن اجازه دهد قطر آن بزرگ یا کوچک شود. مهاری که بیشینه شده یا در انتهای محدوده قابلیت تنظیم آن قرار دارد، ناامن نیست. با این حال ممکن است ورود یا خروج از آن دشوار باشد و ممکن است تطبیق پذیری را محدود کند.
  6. حلقه‌های پا را هر بار یک تنظیم کنید. برخی از هارنس‌ها حلقه‌های ساق قابل تنظیم ندارند و از یک تکه کش استفاده می‌کنند تا حلقه ساق پا کشیده شود.
  7. قرار گرفتن دقیق حلقه‌های پا نسبت به کمربند اهمیت کمتری دارد، بیشتر بر اساس راحتی است. مطمئن شوید که حلقه‌ها امکان تحرک را می‌دهند به گونه‌ای که ممکن است آسیب ببیند. قرار دادن حلقه‌های پا در نزدیکی کشاله ران و داشتن یک فاصله دو انگشتی بین حلقه و پا بهترین کارایی را دارد.
  8. هرچه حلقه‌های پای شما محکم‌تر باشد، هنگام آویزان کردن آزادانه و راحت‌تر خواهید بود، اگرچه دامنه حرکت را می‌توان محدود کرد. برعکس، حلقه‌های پاهای شل‌تر امکان تحرک و حرکت بیشتری را فراهم می‌کنند، اما برای آویزان کردن راحت نیستند. مهار در هر دو مورد ایمن است، بنابراین در نهایت باید با راحتی تماس شخصی برقرار کنید. در نهایت، مطمئن شوید که سگک‌های هر حلقه دو برابر شده‌اند. اکنون آماده آزمایش تسمه خود هستید.

مراحل تست هارنس کوهنوردی:

  • غیرممکن است، تشخیص دهیم که یک هارنس بدون آویز شدن در آن راحت هست یا خیر، تا زمانی که وزن خود را روی آن نیندازید، امکان پذیر نیست.
  • بسیاری از فروشگاه‌های حضوری یک ایستگاه تست مهار یا یک دیوار سنگی دارند که می‌توانید در آن به طناب آویز شوید. اگر سوالی دارید از یکی از همکاران کوهنوردی فروشگاه کمک بخواهید.
  • هنگامی که مهار وزنه است، باید احساس نسبتاً راحتی داشته باشد و به راحتی مانند صندلی بنشینید.
  • کمربند نباید زیاد جابجا شود یا حرکت کند. اگر این کار را کرد، آن را سفت کنید تا تعویض دنده متوقف شود. هنگام استفاده از هارنس نباید احساس کنید که خیلی سخت در پوست شما فرو می‌رود.
  • اگر نقاط فشار قابل توجهی وجود دارد، سعی کنید یک مهار متفاوت را امتحان کنید. همچنین می‌توانید با کشیدن کمربند از روی باسن، تعویض دنده را امتحان کنید. در این حالت نباید تعویض صورت بگیرد.
  • اگر فروشگاه به شما اجازه می‌دهد از طناب آویزان شوید، وارونه کردن آهسته راه دیگری برای آزمایش کمربند کمر برای لغزش است.
  • اگر احساس می‌کنید بیش از حد از هسته خود برای ایستادن استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد که ارتفاع مهار را تنظیم کنید. هر حلقه پا دارای یک بند الاستیک در پشت است که طول آن قابل تنظیم است. کوتاه کردن ارتفاع به شما این امکان را می دهد که بدون استفاده بیش از حد از قسمت مرکزی بدن خود به صورت عمودی در مهار بنشینید.
  • اگر تنظیم افزایش کمک نکرد، یک مهار دیگر را امتحان کنید. فقط به یاد داشته باشید، هر بدنه متفاوت است و هر مهاری کاملاً مناسب نیست. با این حال، سبک‌های مهار بسیاری وجود دارد، بنابراین مایل باشید چند مدل مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهترین کار را انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تبر یخ نوردی

نکات مهم هنگام خرید هارنس کوهنوردی:

  1. تناسب با رشته ورزشی: کوهنوردی را می‌توان در زمین‌های مختلف و در شرایط مختلف انجام داد. بنابراین، ما باید به دنبال هارنسی باشیم که با ویژگی‌های رشته کوهنوردی که می‌خواهیم تمرین کنیم، سازگار باشد. بیائید اهمیت مهارها را برای ایمنی فراموش نکنیم. بنابراین آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسته به استفاده‌ای که کوهنورد از آن می‌کند، الزامات عملکرد متفاوتی را برآورده کند. ما از تسمه‌های راحت تر و کاربردی‌تری بر روی دیوارهای سنگ نوردی مصنوعی استفاده می‌کنیم. کوهنوردان سنتی هنگام حمل خود باید به راحتی و فضای ذخیره سازی اولویت داشته باشند. در مورد استفاده روی یخ، آن‌ها به تکیه گاه‌های مخصوص دنده و حلقه‌های قابل تنظیم ساق پا نیاز دارند.
  2. توجه به وزن: همیشه هنگام آماده شدن برای کوهنوردی وزن کوله پشتی شما همیشه باید مورد توجه قرار گیرد و باید تا حد امکان وزن خود را کاهش دهید. یکی از چیزهایی که می تواند به کاهش وزن کمک کند هارنس شما است. یک هارنس معمولی کوهنوردی حدود ۱۲ تا ۱۷ اونس یا حدود یک پوند وزن دارد. شما می‌توانید آن را با یک مهار کوهنوردی که وزن آن کمتر از ۷ اونس است مقایسه کنید. وزن مدل‌های فوق سبک ۳ اونس یا ناچیز می‌باشد. رفتن از ۱۷ اونس به ۳ اونس تقریباً یک پوند کاهش وزن تنها با یک وسیله امکان پذیر است. اما حتی اگر مدل فوق سبک را انتخاب نکنید، باز هم حدود ½ پوند صرفه جویی خواهید کرد.
  3. قابلیت بسته‌بندی: مهارهای صخره نوردی وزن بیشتری دارند زیرا دارای ویژگی‌های بیشتری مانند بالشتک دور کمر، حلقه پاها و حلقه‌های دنده بزرگ و متعدد هستند. مهارهای کوهنوردی این موارد را ندارند که باعث صرفه جویی در وزن می‌شود، این موضوع در بسته بندی نیز صرفه جویی می‌کند. مهار صخره نوردی شما احتمالاً در یک نایلون جا نمی‌شود، در حالی که وزن یک مهار کوهنوردی احتمالاً از فنجان قهوه صبحگاهی شما هم سبک تر است. هنگام بستن کوله برای کوهنوردی، هر ذره فضا به شما کمک می‌کند و یک مهار کوچکتر و بسته بندی کوچک به شما کمک می‌کند تا همه آن وسایل ضروری را درون کوله جا دهید.
  4. حلقه‌های پا قابل جدا شدن: این حلقه‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شود، این یکی از مهمترین ویژگی‌های یک مهار کوهنوردی است. مهارهای کوهنوردی دارای سگک هایی با کاربری سریع و آسان هستند تا حلقه‌های پا کاملاً جدا شوند. این بدان معناست که می‌توانید بند را با هر دو پا محکم روی زمین ببندید، و در ساعت یک بامداد روی یخچال‌های طبیعی، تعادل نابه‌هنجار را از بین ببرید. این همچنین به این معنی است که می توانید تسمه خود را در حالی که کفش‌های بزرگ و کرامپون پوشیده‌اید به تن کنید، چیزی که با یک مهار معمولی صخره نوردی بسیار دشوارتر است.
  5. توجه به حلقه‌های پا: حلقه‌های ساق پا یکی دیگر از عناصری است که باید در هنگام خرید یک هارنس کوهنوردی در نظر بگیرید، اگرچه به اندازه سایر قسمت‌ها مانند کمربند، حلقه بند یا نقاط لنگر اهمیت ندارند. حلقه‌های پا قابل تنظیم هستند یا نه. دومی معمولاً رایج ترین هستند، اگرچه خاصیت ارتجاعی آن‌ها به شما امکان می‌دهد از آنها برای انواع فعالیت‌ها استفاده کنید. یکی از مزیت‌های اصلی حلقه‌های ساق پا، جدای از راحتی، جلوگیری از اصطکاک است که باعث ناراحتی یا آسیب می‌شود و تعویض لباس را آسان‌تر می‌کند که اگر تفاوت دما یا زمان را در نظر بگیریم بسیار مهم است.
  6. توجه به حلقه‌های چرخ دنده: حلقه‌های چرخ دنده که معمولاً در فضای باز استفاده می‌شوند، روی کمربند کوهنوردی قرار دارند. حداقل ۴ حلقه دنده برای حمل تمام تجهیزاتی که در طول صعود نیاز داریم حمل می‌کنیم، اگرچه بسته به نیاز هر کوهنورد ممکن است تعداد آن‌ها به بالا یا پایین متفاوت باشد. اما می‌توان از آن برای حمل کلاه ایمنی یا کفش‌های کوهنوردی هنگام رفتن از یک مکان به مکان دیگر استفاده کرد.
  7. مطابقت با استاندارد ایمنی: هارنس‌های کوهنوردی باید با استاندارد ایمنی UNE-EN ۱۲۲۷۷ مطابقت داشته باشد. برای اطمینان از مطابقت محصول انتخاب شده با استانداردهای مورد نیاز سازمان‌های ملی و بین المللی، باید با مراجعه به برچسب هارنس این موضوع را بررسی کنید. این آیین نامه هارنس‌ها را به چهار دسته تقسیم می کند:

نوع A: مهار تمام بدن، مناسب برای افرادی که وزن زیادی را حمل می‌کنند و مرکز ثقل بالایی دارند یا در وضعیت بدی قرار دارند.

نوع B: مهار تمام بدن، مناسب برای کاربران با وزن کمتر از ۴۰ کیلوگرم و به طور معمول برای کودکان استفاده می‌شود.

نوع C: کمربند در قسمت کمر، باید ویژگی‌های مناسب برای هر سبک کوهنوردی یا ورزش کوهستانی را داشته باشد.

نوع D: مهار سینه یا ترکیبی، معمولاً در فعالیت های پیشرفت طناب در مواردی که لازم است از مسدود کننده قفسه سینه استفاده شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همیشه باید همراه با مهار نوع C استفاده شود.

روش نگهداری از هارنس کوهنوردی:

  • هارنس خود را در جایی خنک و خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.
  • اکثر سازندگان راهنمای طول عمر بر اساس سطوح مختلف استفاده و ذخیره سازی ارائه می دهند. این معمولاً حدود ۱۰ سال استفاده گاه به گاه و ذخیره سازی مناسب است.
  • استفاده مکرر و افتادن‌های سنگین می‌تواند طول عمر را خیلی سریع‌تر کاهش دهد، بنابراین ارزش دارد که هارنس خود را به طور منظم بازرسی بصری کنید تا نشانه‌های ساییدگی را بررسی کنید.
  • در نهایت، اگر یک سقوط فوق‌العاده بزرگ داشته باشید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که هارنس خود را بازنشسته کنید.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می توانید هارنس کوهنوردی مورد نظرتان را انتخاب کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه هارنس کوهنوردی محبوب، ارزان و باکیفیت را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ هارنس مدل ولکان

هارنس مدل ولکان

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۵x7x1 سانتی‌متر
  • وزن
    ۰.۴ کیلوگرم
  • طول
    ۱.۲ سانتی‌متر
  • پهنای هارنس
    ۰.۴ اینچ
  • جنس
    الیاف مصنوعی
  • حد اکثر وزن قابل تحمل
    ۶۴۰
  • ویژگی‌های هارنس
    هارنس سیمبانی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ هارنس پتزل مدل SELENA

هارنس پتزل مدل SELENA

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۸x14x12 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۲۰ گرم
  • سایز
    متوسط
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • طراحی شده برای
    بانوان
  • سایر توضیحات
    سایز کمربند ۷۷-۸۴ CMسایز حلقه های پا ۵۵-۶۰ CM

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ هارنس مدل ۶۰۵۹

هارنس مدل 6059

مشخصات

  • وزن
    ۰.۲۰۰ کیلوگرم
  • پهنای هارنس
    ۱۰x5x10 اینچ
  • جنس
    پلی استر
  • ویژگی‌های هارنس
    هارنس ایمنی تمام‌بدن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ هارنس مدل ۰۰۲

هارنس مدل 002

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰ × ۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۰.۵ کیلوگرم
  • حد اکثر وزن قابل تحمل
    ۹۰۰
  • ویژگی‌های هارنس
    دارای کیف بسته‌بندی
  • سایر توضیحات
    دارای طناب ۱.۲ متری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ لنیارد زاگرس هارنس مدل A1

لنیارد زاگرس هارنس مدل A1

مشخصات

  • وزن
    ۱ کیلوگرم
  • طول
    ۱۷۰ سانتی‌متر
  • پهنای هارنس
    ۲۷x15x6 اینچ
  • جنس
    پلی استر
  • حد اکثر وزن قابل تحمل
    ۵۰-۱۲۰
  • ویژگی‌های هارنس
    اتصال کارابین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ هارنس مدل کار در ارتفاع DX

هارنس مدل کار در ارتفاع DX

مشخصات

  • وزن
    ۱۵۱۶ کیلوگرم
  • طول
    ۲۰۰۰ سانتی‌متر
  • پهنای هارنس
    ۱۸۷x88x4 اینچ
  • جنس
    برزنت
  • حد اکثر وزن قابل تحمل
    ۵۰۰۰lbs
  • ویژگی‌های هارنس
    اتصال حلقه‌ای
  • سایر توضیحات
    دارای قلاب فولادی دارای لنیارد و شوک گیر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ لباس خواب زنانه مدل گیپور هارنس دار بلند بغل چاکدار کد S7334

لباس خواب زنانه مدل گیپور هارنس دار بلند بغل چاکدار کد S7334

مشخصات

  • جنس
    تور
  • طرح
    طرح‌دار
  • مدل لباس خواب
    پیراهن
  • مورد استفاده
    اسپرت
  • جزئیات
    این لباس خواب بغل چاکدار می باشد
  • کشور تولید کننده
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ هارنس پتزل مدل Navaho Bod Fast size 1

هارنس پتزل مدل Navaho Bod Fast size 1

مشخصات

  • وزن
    ۲ کیلوگرم
  • پهنای هارنس
    ۶x5x9 اینچ
  • جنس
    آلومینیوم
  • ویژگی‌های هارنس
    اتصال حلقه‌ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ هارنس بلک دایموند مدل alpine bod

هارنس بلک دایموند مدل alpine bod

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۰x15x4 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • سایز
    کوچک
  • نوع هارنس
    ورزشی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ لباس خواب زنانه مدل گیپور هارنس دار بلند بغل چاکدار کد S7334

لباس خواب زنانه مدل گیپور هارنس دار بلند بغل چاکدار کد S7334

مشخصات

  • جنس
    تور
  • طرح
    طرح‌دار
  • مدل لباس خواب
    پیراهن
  • مورد استفاده
    اسپرت
  • جزئیات
    این لباس خواب بغل چاکدار می باشد
  • کشور تولید کننده
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ هارنس بلک دایموند مدل ZONE xl

هارنس بلک دایموند مدل   ZONE xl

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۰x120x250 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۱۴ گرم
  • سایز
    بزرگ
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • طراحی شده برای
    آقایان
  • استاندارد
    CE (اتحادیه اروپا)
  • اقلام همراه
    کیف
  • وزن هارنس
    ۳۱۴
  • سایز دور کمر
    ۹۹ – ۹۱ سانتی‌متر
  • سایز دور ران
    ۶۹ – ۶۴ سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۴۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ هارنس سگ کد h01-2

هارنس سگ کد h01-2

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۵x49x1 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • گونه حیوان
    سگ
  • سایر توضیحات
    – مناسب برای آموزش و کنترل سگ های بزرگ- ایمن برای گردش و طبیعت گردی حیوان- با دوام و شیک- بدون ایجاد فشار به به گردن و چشم سگ- حس آزادی بیشتر برای سگ- چرم طبیعی دارای خاصیت تنفس پذیری و ضد حساسیت- ۳ اتصال سگک و تسمه برزنتی با مقاوت بسیار بالا- قابلیت تنظیم اندازه در ناحیه دور سینه و پایین گردن- مناسب سگ های سنگین و نیمه سنگین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ هارنس ایمنی ورک من مدل WK08

 هارنس ایمنی ورک من مدل WK08

مشخصات

  • وزن
    ۷۰۰ کیلوگرم
  • پهنای هارنس
    ۲۵x21x10 اینچ
  • جنس
    برزنت
  • ویژگی‌های هارنس
    اتصال حلقه‌ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ لباس خواب زنانه مدل گیپور هارنس دار بلند بغل چاکدار کد S7335

لباس خواب زنانه مدل گیپور هارنس دار بلند بغل چاکدار کد S7335

مشخصات

  • جنس
    تور
  • طرح
    طرح‌دار
  • مدل لباس خواب
    پیراهن
  • مورد استفاده
    اسپرت
  • جزئیات
    این لباس خواب بغل چاکدار می باشد
  • کشور تولید کننده
    چین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ هارنس ورک من مدلWK0A

هارنس ورک من مدلWK0A

مشخصات

  • وزن
    ۰.۵ کیلوگرم
  • ویژگی‌های هارنس
    هارنس سیمبانی
  • سایر توضیحات
    دارای استانداردهای SS 528 , EN361 , 0321 , EN813 , ISO9001:2008 دارای لنیارد دارای کارابین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ هارنس کوهنوردی بلک دایموند مدل BOD l

هارنس کوهنوردی  بلک دایموند مدل BOD l

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲x12x25 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۹۵ گرم
  • سایز
    بزرگ
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • طراحی شده برای
    آقایان
  • استاندارد
    CE (اتحادیه اروپا)
  • اقلام همراه
    کیف
  • سایز دور کمر
    ۸۹-۹۹cm سانتی‌متر
  • سایز دور ران
    ۶۱-۷۱cm سانتی‌متر
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۲x12x25 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۵۵۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید هارنس کوهنوردی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید شلوار کوهنوردی زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا