کامپیوتر و تجهیزات جانبی

راهنمای خرید بهترین مارک هارد اکسترنال SSD و HDD ارزان+قیمت روز

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آن ها توجه داشته باشید.

یکی از ابزار مهم و ضروری که در دنیای دیجیتال هر فردی به آن نیاز دارد هارد اکسترنال است. در عصری که تکنولوژی دیجیتال تمام زندگی افراد را به خود اختصاص داده کمتر کسی پیدا می‌شود که یک سری اطلاعات مهم و ضروری برای نگهداری در این دنیا نداشته باشد. روش‌های مختلفی برای نگهداری داده‌های شما وجود دارند که هر یک مزایا و معایب مربوط به خود را دارند به عنوان مثال شما می‌توانید اطلاعات خود را روی دیسک‌های دی وی دی و یا بلو‌ ری ذخیره سازی کنید. قیمت این دیسک‌ها نسبت به هارد خیلی ارزان‌تر است، اما متاسفانه با خش برداشتن دیسک قسمتی یا کل اطلاعات شما از بین می‌رود و امکان بازیابی آن‌ها وجود ندارد.

ممکن است فکر شما به طرف یک فلش مموری برود که قیمت آن از هارد دیسک بسیار ارزان‌تر است. متاسفانه فلش مموری‌ها به نوسان بسیار حساس هستند و به علت اینکه اطلاعات شما به جای یک دیسک روی آی سی ذخیره می‌شوند. در اثر پریدن برنامه فلش و یا سوختن آن اطلاعات شما به طور کامل از بین می‌رود. بهترین روش ممکن استفاده از هاست یا فضایی در اینترنت برای ذخیره سازی اطلاعات شما می‌باشد که متاسفانه اطلاعات شما امنیت لازم را ندارند و در خطر حملات سایبری قرار دارند، هر چند که اگر از یک ارائه دهنده خدمات خوب بهره ببرید ممکن است سالیانه هزینه یک هارد را بخواهید بپردازید. پس در حال حاضر بهترین کار خرید یک هارد اکسترنال است.

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که تصمیم به خرید هارد اکسترنال گرفته‌اید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ضروری به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع هارد اکسترنال آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم که هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

هارد اکسترنال‌چیست و چه کاربردی دارد؟

هارد دسیک (Hard Disk) همان طور که از نامش پیداست نوعی دیسک سخت است که اطلاعات روی آن ذخیره می‌شوند و نسبت به دسیک‌های معمولی قابلیت خواندن و نوشتن بیشتری دارند. هارد اکسترنال‌در واقع نوعی هارد قابل حمل است و شما به راحتی می‌توانید آن را با خود جا‌به‌جا کرده و با اتصال دادن آن به پورت یو‌ اس بی اطلاعات خود را در دست داشته باشید. تفاوت اصلی هارداکسترنال با هارد‌های اینترنال در نوع سوکت اتصال آن‌ها می‌باشد. هارد‌های اینترنال یا با کابل ساتا به مادربرد کامپیوتر متصل می‌شوند یا کابل ای دی ای البته حساب هارد‌های ام تو کاملا جداست.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه شمارش اسکناس

انواع‌هارد دیسک اکسترنال از نظر سرعت انتقال:

  • هارد اکسترنال HDD: اولین نمونه هارد دیسک در بازار هستند، در واقع از ابتدا این هارد‌ها اینترنال بودند که بعدها اکسترنال آن‌ها ساخته شد. نکته قابل توجهی که در مورد این مدل‌ هارد می‌توان گفت: این است که نسبت به لرزش کمتر حساسیت نشان می‌دهند. اما متاسفانه سرعت خواندن و نوشتن آن‌ها معمولی است، یعنی برای ارسال و دریافت اطلاعات روی آن به زمان بیشتری نیاز دارید.
  • هارد اکسترنال SSD: نسل جدید هارد اکسترنال هستند. البته نوع اینترنال آن‌ها نیز وجود دارد. این هارد‌ها نسبت به لرزش بیشتر حساس بوده و باید کمتر آن‌ها را موقع استفاده تکان دهید. خوشبختانه سرعت انتقال داده در آن‌ها قابل مقایسه با مدل قبلی نیست. یعنی شما برای قرار دادن و برداشتن فایل نیازی به صرف زمان طولانی ندارید و این کار با سرعت بالا صورت می‌گیرد. اگر به دنبال یک هارد سریع هستید به شما این مدل را پیشنهاد می‌کنم.

انواع هارد اکسترنال از نظر نوع استفاده:

  • هارد اکسترنال آداپتوردار: اندازه این هارد‌ها کمی بزرگ است و برای استفاده از آن‌ها باید از آداپتور استفاده کرد. این ویژگی باعث می‌شود مورد پسند همگان قرار نگیرند و شرکت‌هایی که اطلاعات حساس دارند و روزانه از اطلاعات خود بک آپ می‌گیرند از این مدل استفاده کنند. البته این مدل که به دکستاپ هم معروف است به سختی در بازار پیدا می‌شود اما سرعت انتقال بالایی دارد.
  • هارد اکسترنال پاسپورتی: این مدل در مقایسه با نوع قبلی اندازه کوچکتری دارد به همین علت مورد توجه همگان قرار دارد. به این مدل هارد پرتابل هم گفته می‌شود و سرعت انتقال آن کمتر از نمونه قبلی است. اندازه این هارد‌ها تقریبا نزدیک به پاسپورت می‌باشد به همین دلیل به هارد پاسپورتی معروف شده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی این مدل می‌توان به اندازه آن اشاره کرد زیرا به راحتی در جیب جا می‌شوند.

آموزش تبدیل هارد اینترنال به هارد اکسترنال:

همان طور که می‌دانید هارد اکسترنال هم هارد اینترنال است. تنها تفاوت هارد اینترنال با اکسترنال نوع اتصال آن است. هارد‌های اینترنال با رابط Sata و IDE به مادربرد متصل می‌شوند. اما هارد اکسترنال رابط USB دارد. یعنی برای استفاده از آن فقط مجبور به داشتن مادربرد نیستید و هر وسیله‌ای که ورودی USB دارد را می‌توان برای خواندن این اطلاعات استفاده کرد. پس برای تبدیل کردن هارد اینترنال به اکسترنال شما نیاز به یک قاب تبدیل دارید که در بازار به مقدار زیاد وجود دارد. کافی است هارد را درون این قاب قرار دهید و از آن به عنوان هارد اکسترنال استفاده کنید.

انواع پورت USB در هارد اکسترنال:

  • پورت USB تاندر‌بولت: محصولات اپل هارد‌های اکسترنال خود را با خروجی تاندر‌بولت تولید می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی این پورت می‌توان به سرعت انتقال اطلاعات اشاره کرد. یعنی سرعت انتقال اطلاعات در این پورت ۱۰ برابر USB 3 است. چیزی در حدود ۱۰ گیگابایت در یک ثانیه که عدد دیوانه کننده‌ای می‌باشد. متاسفانه این هارد روی محصولات اپل و یک سری مادربردهای جدید نصب می‌شود و قیمت بالایی دارند.
  • هارد اکسترنال USB 3 type_c: جدیدترین پورت برای هارد اکسترنال است که سرعت انتقال خیلی بالایی دارد. چیزی در حدود ۱۰ گیگابایت بر ثانیه، که این سرعت واقعی نیست و مقداری کمتر است. خوشبختانه این پورت روی تمام دستگاه‌های نسل جدید وجود دارد و برای دستگاه‌های قدیمی هم می‌توانید از تبدیل استفاده کرده و از این سرعت انتقال اطلاعات لذت ببرید. البته نسل جدید‌تری از هارد هم وجود دارند که به وسیله وایر‌لس به کامپیوتر و لپ‌تاپ متصل می‌شود.
  • هارد اکسترنال USB 3: با اینکه سرعت انتقال اطلاعات در این مدل هارد مقداری از type_c پایین‌تر است. اما با بیشتر دستگاه‌ها سازگاری دارد و قیمت آن خیلی پایین‌تر از نمونه‌های قبلی است. اگر برای انتقال اطلاعات به دنبال سرعت خیلی سریع نیستید و نمی‌خواهید برای خرید هارد اکسترنال مبلغ بالایی هزینه کنید، هارد‌های دارای پورت USB 3 بهترین گزینه برای شما می‌باشند.
  • هارد اکسترنال USB 2: قدیمی‌ترین نوع پورت برای اتصال هارد اکسترنال به کامپیوتر است. در واقع می‌توان گفت که این پورت تقریبا منسوخ شده و سرعت انتقال اطلاعات در آن خیلی پایین می‌باشد. مادربرد‌های قدیمی تنها دارای پورت USB 2 هستند و از نوع ۳ پشتیبانی نمی‌کنند. با این حال به دلیل سرعت پایین انتقال اطلاعات این هارد را به شما توصیه نمی‌کنم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید رم کامپیوتر

نکات مهم هنگام خرید هارد اکسترنال:

  1. قیمت هارد: قیمت نقش مهمی در انتخاب دارد، بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید هارد اکسترنال را مشخص کنید. با مشخص شدن مقدار بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و این کار برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع هارد: هارد دیسک انواع مختلفی دارد، شما می‌توانید با توجه به سرعت انتقال اطلاعات یا نوع استفاده خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، هارد‌های SSD قیمت بالایی دارند که به طبع سرعت انتقال اطلاعات در ان‌ها بیشتر از مدل HDD است. از نظر اندازه هم مدل‌های آداپتور دار بزرگتر می‌باشند ولی مدل‌های پاسپورتی اندازه مناسب‌تری دارند.
  3. نوع پورت USB: همان طور که می‌دانید، برخی از هارد‌های تولید شده به وسیله کمپانی اپل دارای پورت تاندربولت هستند که سرعت انتقال خیلی بالایی دارد، متاسفانه فقط محصولات اپل و مادربردهای جدید از این تکنولوژی بهره می‌برند. پس بی‌خیال این مدل شود. USB 3 هم دارای یک مدل جدید type_c است که سرعت انتقال مشابهی با نوع اول دارند و قیمت ارزان‌تری دارند، این پورت شناخته شده تر است. برای اطلاع از پورت‌های قدیمی‌تر ابتدای مطلب را مطالعه کنید.
  4. سرعت خوانده شدن: این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است. این سرعت یعنی مدت زمانی که شما باید صبر کنید تا هارد اکسترنال شما به وسیله سیستم شناخته شود. در هاردهای حرفه‌ای و پرسرعت این زمان ۴ ثانیه است و در هاردهای تقریبا خوب این زمان چیزی در حدود ۸ ثانیه می‌باشد. بنابراین موقع خرید هارد حتما این مورد را مد نظر قرار دهید.
  5. سرعت انتقال: این مورد یعنی سرعت چرخش دیسک داخل هارد که هرچه این سرعت بالاتر باشد. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در آن هارد بالاتر است. سریع‌ترین هارد دنیا مربوط به شرکت اپل و سرعت انتقال داده در آن چیزی در حدود ۱۰ گیگابایت در ثانیه می‌باشد. یعنی هر ۱۰ گیگابایت را در زمان ۱ ثانیه منتقل می‌کند که عدد خیلی خوبی است و تقریبا ۱۰ برابر سرعت USB 3 می‌باشد.
  6. ظرفیت هارد: ظرفیت همان حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات است. یعنی شما با توجه به حجم اطلاعات خود باید ظرفیت هارد خود را مشخص کنید. به عنوان مثال برای استفاده خانگی ممکن است حتی ۵۰۰ گیگ هم کار شما را راه بیاندازد، اما برای شرکت‌های بزرگ و کسانی که در کار جمع آوری آرشیو فیلم و سریال هستند ممکن است ۴ ترابایت هم کافی نباشد. پس به این موضوع مهم توجه داشته باشید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. هرچه ظرفیت هارد بیشتر باشد قیمت آن گران‌تر است.
  7. حافظه SSDیا HDD: هارد‌های HDD معمولا سرعت انتقال اطلاعات پایینی دارند و در برابر ضربه خیلی حساس می‌باشند و ممکن است هد آن‌ها گیر کند و اطلاعات شما از بین برود. اما هارد SSD جدید و خیلی سریع است به گونه‌ای که اگر ویندوز یا نرم‌افزارهای خود را روی آن نصب کنید، خیلی سریع‌تر از HDD نصب و اجرا می‌شوند.
  8. نوع برند: به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید. محصولات این شرکت‌ها معمولا امتحان خود را پس داده‌اند و معمولا دارای گارانتی هستند. پس اگر اطلاعات مهمی دارید و دوست ندارید آن‌ها را به راحتی از دست بدهید. پیشنهاد می‌کنم حتما برندهای شناخته شده بازار را خریداری نمایید تا با مشکلی برخورد نکنید.
  9. گارانتی: داشتن ضمانت نامه می‌تواند دلیل خوبی بر کیفیت‌دار بودن هارد شما باشد. هیچ‌گاه شرکتی جنس بدون کیفیت خود را ضمانت نمی‌کند و تا زمانی که به کیفیت بالای آن محصول اطمینان نداشته باشد آن را گارانتی نمی‌کند. زیرا برای شرکت ضرر و زیان زیادی به همراه دارد.
  10. ضدآب و ضد ضربه: اگر اطلاعات خیلی مهمی دارید و برای آن‌ها ارزش قائل هستید، دو ویژگی مهم یعنی ضد آب و ضد ضربه بودن را فراموش نکنید. زیرا افتادن یک قطره آب روی هارد یا رطوبت هوا و همچنین کوچکترین ضربه‌ای می‌تواند اطلاعات شما را از بین ببرد. بنابراین هارد‌هایی را خریداری کنید که ضد اب و ضد ضربه هستند.

روش نگهداری از هارد اکسترنال:

  • از حرکت دادن و جا‌به‌جا کردن هارد خودداری کنید به خصوص زمانی که در حال انتقال اطلاعات روی هارد هستید.
  • مراقب باشید که هر گونه ضربه و شوک ممکن است باعث گیرکردن هد هارد شده و اطلاعات شما از بین برود.
  • هرگز هارد را در مکان‌های مرطوب نگهداری نکنید، اجزای داخلی هارد فلزی بوده و امکان زنگ زدن آن‌ها وجود دارد.
  • برای هارد خود یک کاور ژله‌ای خریداری کنید، این کاور تا حدودی ضربه و شوک وارد شده به دستگاه را خنثی می‌کند.
  • همیشه موقع خارج کردن هارد از پورت USB به صورت نرم افزاری از هارد خارج شوید زیرا نوسان برق هم به آن آسیب وارد می‌کند.
  • بعد از اینکه کار شما با هارد به پایان رسید، آن را درون هارد کیس مخصوص نگهداری هارد قرار دهید.
  • از قرار دادن هارد اکسترنال در جاهای ارتفاع دار که امکان سقوط هارد وجود دارد، خودداری کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید هارد اکسترنال مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای هارد اکسترنال ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۳۶۴ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio ‌‌Basics ظرفیت ۴ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio ‌‌Basics ظرفیت 4 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۲۱۷.۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ هارد اکسترنال ترنسند مدل StoreJet 25M3S Slim ظرفیت ۲ ترابایت

هارد اکسترنال ترنسند مدل StoreJet 25M3S Slim ظرفیت 2 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۸۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Ready ظرفیت ۴ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Ready ظرفیت 4 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۷۵.۲ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ هارد اکسترنال ترنسند مدل StoreJet 25M3S Slim ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال ترنسند مدل StoreJet 25M3S Slim ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۸۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت ۱۴ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 14 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۳۶۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Ready ظرفیت ۲ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Ready ظرفیت 2 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۷۵.۲ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720 ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720 ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۲۲۳ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت ۴ ترابایت

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 4 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۶۷ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ هارددیسک اکسترنال ترنسند مدل StoreJet 25M3 ظرفیت ۴ ترابایت

هارددیسک اکسترنال ترنسند مدل StoreJet 25M3 ظرفیت 4 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۲۹۴ گرم
  • ابعاد
    ۱۲۹.۵×۸۰.۸×۲۴.۱ میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ هارد دیسک اکسترنال اِل‌اُ مدل happy-spring ظرفیت یک ترابایت

هارد دیسک اکسترنال اِل‌اُ مدل happy-spring ظرفیت یک ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۵۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۴۹ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت ۶ ترابایت

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 6 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۳۶۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۲۷۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio ‌‌Basics ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio ‌‌Basics ظرفیت ۱ ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۲۴۰ گرم
  • ابعاد
    ۱۴۱x111x38 میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Ready ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Ready ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۷۵.۲ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics USB3.0 ظرفیت یک ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics USB3.0 ظرفیت یک ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۴۹ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت ۴ ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 4 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۳۹۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۴۹ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ هارد اکسترنال ای دیتا مدل HV300 ظرفیت ۲ ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HV300 ظرفیت 2 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۳۹.۸ گرم
  • ابعاد
    ۸۰.۵ × ۱۰.۳ × ۱۲۵.۷ میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Gaming ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Gaming ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۲۴۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت ۴ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 4 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۲۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics USB3.0 ظرفیت چهار ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics USB3.0 ظرفیت چهار ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۴۹ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۳۴ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۲۷۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت ۲ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 2 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۲۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ هارد اکسترنال اِل‌اُ مدل happy_space ظرفیت یک ترابایت

هارد اکسترنال اِل‌اُ مدل happy_space ظرفیت یک ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۵۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت ۱۲ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 12 ترابایت

مشخصات فیزیکی

  • وزن
    ۱۳۰۰ گرم
  • ابعاد
    ۱۷۱x110x139 میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید هارد اکسترنال در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پاور کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا