ابزار سلامت

تخت بیمارستانی، راهنمای خرید تخت و تشک بیمارستانی ساده و تمام اتوماتیک پیاوار

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید تخت بیمارستانی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

خرید یک تخت بیمارستانی برای منزل، چه برای خود یا فردی که تحت مراقبت شماست، می‌تواند یک پیشنهاد دلهره آور باشد. با این حال، با کمی دانش در مورد آنچه که باید به آن توجه کنید، می‌توان آن را به راحتی و به طور موثر انجام داد. اگر برای فردی محدودیت حرکت در منزل وجود داشته باشد، داشتن تخت بیمارستانی در محل سکونت شما یک سرمایه گذاری عالی است. باید مراقب باشید تا مطمئن شوید که می‌توانید برای سال‌های طولانی به خدمات قابل اعتماد تخت اعتماد کنید. استفاده از یک تخت معمولی هنگام بهبودی پس از یک جراحت، عمل یا مبارزه با وضعیت حرکتی می‌تواند چالش برانگیز باشد. بیماران با خواب ناخوشایند و جابجایی‌های دشوار و صدمات گاه به گاه مواجه می شوند.

با تخت بیمارستانی مناسب از موانع تخت‌های معمولی فرار می‌کنید، در نتیجه از یک سفر بهبودی ساده‌تر لذت می‌برید. این مقاله راهنمای خرید کامل تخت بیمارستانی شما در وب سایت کیمیک می‌باشد. نکته زیبا در مورد تخت بیمار این است که می‌توانید از آن فراتر از محیط بیمارستان استفاده کنید، خواه در مرکز توانبخشی، مسکونی خصوصی یا خانه سالمندان باشد. تخت‌خواب‌های بیماران خانگی در اندازه‌ها، طرح‌ها و سبک‌های متفاوتی عرضه می‌شوند، بنابراین انتخاب مناسب برای اکثر خریداران یک کار طاقت‌فرسا است. به همین دلیل است که این راهنما هر آنچه را که باید در مورد تخت بیمارستانی بدانید جمع آوری کرده است. این راهنما مزایای تخت بیمار خانگی، انواع تخت‌های بیمارستانی، نحوه انتخاب تجهیزات مناسب و سایر اطلاعات حیاتی را که هنگام خرید تجهیزات پزشکی خانگی باید در نظر داشته باشید، تشریح می‌کند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید تخت بیمارستانی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع تخت بیمارستانی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید تخت بیمارستانی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

تخت بیمارستانی چیست و چه کاربردی دارد؟

شماره تخت بیمارستان اطلاعاتی در مورد ظرفیت های مراقبت‌های بهداشتی، به عبارت دیگر در مورد حداکثر تعداد بیمارانی که می‌توانند توسط بیمارستان‌ها درمان شوند را ارائه می‌دهد. تخت‌های بیمارستانی به تخت‌هایی گفته می‌شود که به‌طور منظم نگهداری می‌شوند و کارکنان آن‌ها بلافاصله برای مراقبت از بیماران بستری در دسترس هستند. آن‌ها تخت‌هایی را پوشش می‌دهند که بیمارانی را که به طور رسمی برای درمان یا مراقبت در یک موسسه یا بیمارستان بستری شده‌اند و حداقل یک شب اقامت دارند را پوشش می‌دهند. تخت‌های همه بیمارستان‌ها اعم از بیمارستان های عمومی، بیمارستان‌های بهداشت روان و سوء مصرف مواد و سایر بیمارستان‌های تخصصی، صرف نظر از اینکه تخت اشغال شده باشد یا نه. آمار ارائه شده شامل جداول جراحی، چرخ دستی‌های ریکاوری، برانکاردهای اورژانس، تخت‌های مراقبت روزانه، تخت نوزادان سالم، تخت‌های بخش‌هایی که به هر دلیل بسته شده‌اند، تخت‌های موقت و یا تخت‌های مراکز پرستاری و مراقبت‌های مسکونی را شامل نمی‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پالس اکسیمتر

انواع تخت بیمارستانی به همراه مزایا و معایب:

تخت‌های بیمارستانی نیمه برقی:

تخت‌های نیمه برقی از موتور الکتریکی برای انجام تنظیمات سر و پا استفاده می‌کنند، اما تنظیم ارتفاع همچنان به صورت دستی و با استفاده از میل لنگ دستی که در پایین تخت قرار دارد انجام می‌شود. تنظیمات سر و پا با استفاده از یک کنترل از راه دور انجام می‌شود و امکان تغییر موقعیت با لمس یک دکمه را فراهم می‌کند. برای بیمارانی که نیاز به تنظیم ارتفاع تخت دارند، یک تخت کاملا برقی ممکن است گزینه بهتری باشد.

مزایا:

  • مقرون به صرفه بودن
  • تنظیم سر و پا با کنترل از راه دور

معایب:

  • تنظیم ارتفاع از مکانیزم میل لنگ دستی استفاده می‌کند.
  • برای تنظیم ارتفاع تخت به صرف مقداری انرژی نیاز است.

تخت‌های بیمارستانی تمام برقی:

تخت‌های تمام برقی از همان نوع ریموت کنترل تخت نیمه برقی استفاده می‌کنند، اما ریموت ارتفاع کل تخت و همچنین تنظیم پا و سر را کنترل می‌کند. تخت‌های تمام برقی از سیستم قرقره‌ای با کابل‌های فولادی استفاده می‌کنند تا با خیال راحت ارتفاع را برای بیمارانی که نیاز به پایین آوردن تخت دارند، تنظیم کنند تا بتوانند به راحتی بلند شوند و برای مراقبانی که ترجیح می‌دهند تخت برای فعالیت‌های مراقبتی یا تعویض ملحفه‌ها بالاتر باشد مناسب است.

مزایا:

  • تنظیم تمام ویژگی‌ها کاملاً الکتریکی است و نیازی به قدرت بدنی ندارد.
  • انتخاب خوبی برای بیمارانی است که هر از گاهی تخت را ترک می‌کنند.

معایب:

  • هزینه بالاتر نسبت به تخت‌های دستی یا نیمه برقی دارند.

تخت‌های بیمارستانی کم ارتفاع:

تخت خواب کم ارتفاع می‌تواند انتخابی عالی برای بیمارانی باشد که در معرض خطر افتادن از تخت هستند. تخت‌های کم ارتفاع که همان ویژگی‌های تخت تمام برقی را ارائه می‌دهند، دارای یک عرشه تخت هستند که تنها ۷ اینچ از کف فاصله دارد. حتی با اضافه کردن یک تشک ۶ اینچی، ارتفاع سقوط به ۱۳ اینچ محدود می‌شود. افزودن تشک سقوط خطر آسیب و همچنین ارتفاع سقوط را کاهش می‌دهد. تخت‌های کم ارتفاع نیز به‌طور خودکار بلند می‌شوند، زیرا بیمار ایستاده است تا حمایت و کمک بیشتری ارائه کند.

مزایا:

  • مشخصات کم ایمنی بیمار را افزایش می‌دهد و خطرات سقوط را به حداقل می‌رساند.
  • ویژگی بلند شدن خودکار استرس فیزیکی را بر بیماران و مراقبین کاهش می‌دهد.

معایب:

  • هزینه آن‌ها کمی بالاتر از تخت‌های تمام برقی است.

تخت‌های بیمارستانی سنگین (باریاتریک):

تخت‌های بیمارستانی باریاتریک دارای قاب‌های قوی و بادوام هستند که برای حمایت از بیماران با وزن ۳۵۰ پوند طراحی شده‌اند. تا هزار پوند چارچوب‌ها همچنین پهن‌تر از تخت‌های استاندارد هستند تا راحتی بیشتری را برای بیمار فراهم کنند و در عین حال عملکردهای مشابه یک تخت تمام الکتریکی را برای راحتی و سهولت استفاده ارائه می‌دهند.

مزایا:

  • دارای قاب بادوام و عریض‌تری است که به طور خاص برای بیماران سنگین وزن طراحی شده است.

معایب:

  • هزینه آن‌ها بالاتر از تخت برقی استاندارد است‌.

تخت‌های بیمارستانی کوتاه مدت:

تخت‌های بیمارستانی کوتاه‌مدت برای مدت محدودی استفاده می‌شوند. این تخت‌ها راه حل‌های عالی برای موقعیت‌های موقتی هستند. تخت‌های کوتاه مدت دارای عرشه‌های تخت فنری می‌باشند و به مرور زمان به دلیل وزن مداوم شروع به کشیده شدن می‌کنند.

مزایا:

  • یک گزینه عالی برای نیازهای کوتاه مدت است، بسته به وزن فرد باید بتوانید ۲ تا ۵ سال از تخت مراقبت کوتاه مدت بیرون بیایید.
  • یک راه حل مراقبت در منزل مقرون به صرفه است.

معایب:

  • عرشه تخت خواب فنری به مرور زمان کشیده می‌شود و تخت خواب شروع به آویزان شدن تشک می‌کند.

تخت‌های طولانی مدت بیمارستانی:

تخت‌های بیمارستانی طولانی مدت برای حمایت و مراقبت کامل از فرد یا بیمار شما برای سال‌ها طراحی شده‌اند. این تخت‌ها راه حل‌های عالی برای کسانی است که نیاز به حمایت مناسب و مراقبت های پیشگیرانه دارند. تخت‌های بلند مدت دارای عرشه‌های مشبک، تخته‌ای یا جامد هستند که به طور کامل از تشک و فرد در تخت حمایت می‌کنند.

مزایا:

  • برای نیازهای طولانی مدت عالی هستند، عرشه‌های Grid، Slat و Solid پشتیبانی و راحتی مطلوب را برای کاربر فراهم می‌کنند.
  • عرشه تخت پشتیبانی ۱۰۰٪ از کاربر را فراهم می کند. عرشه تا زمانی که تخت را دارید یکپارچگی خود را حفظ می‌کند.
  • ساخت و ساز محکم و بادوام که سال‌ها دوام خواهد آورد.

معایب:

قیمت کمی بالاتر به دلیل موتورهای ارتقا یافته و قاب قابل توجه‌تر هستند.

انواع تشک تخت بیمارستانی به همراه مزایا و معایب:

تشک‌های پیشگیری از فوم:

تشک‌های ضد فوم برای بیمارانی که مدت زمان طولانی را در رختخواب می‌گذرانند، از جمله بیمارانی که بی‌حرکت هستند، ایده آل می‌باشند. برخلاف تشک‌های فوم یا فنر داخلی که می‌توانند فشار و گرما را در نواحی خاصی از بدن افزایش دهند و باعث شکستگی پوست و ایجاد زخم بستر شوند، تشک‌های پیشگیری برای جلوگیری از ایجاد زخم‌ها طراحی شده‌اند و در عین حال راحتی زیادی را فراهم می‌کنند.

مزایا:

  • به جلوگیری از ایجاد فشار دردناک و زخم بستر گرما کمک می‌کند.
  • یک استراتژی پیشگیری اقتصادی ارائه می‌دهد.

معایب:

  • برای بیمارانی که از قبلا زخم بستر دارند، انتخاب خوبی نیست.

تشک‌های فشار متناوب:

برای بیمارانی که زخم دارند یا سابقه ایجاد زخم دارند، یک تشک فشار متناوب با تغییر تورم و کاهش باد سلول‌های هوای منفرد، هم کاهش فشار و هم مدیریت رطوبت پوست را ارائه می‌دهد. این تشک‌ها نقاط فشار را تسکین می‌دهند و جریان خون و گردش خون را برای پوست سالم‌تر و بهبودی بهتر تقویت می‌کنند.

مزایا:

  • برای درمان زخم بستر ایده‌ال هستند.
  • تغییر تورم سلولی نقاط فشار را مدیریت می کند.
  • گردش خون را برای بهبود بهتر بهبود می‌بخشد.

معایب:

  • مدل‌های ارزان‌تر، مثانه‌های هوای کمتر یا حمایت درمانی کمتری ارائه می‌دهند.

تشک های کم اتلاف هوا:

تشک کم اتلاف هوا یک انتخاب ایده آل برای بیمارانی است که نیاز به درمان زخم دارند و مزایای درمانی را هم در کاهش فشار و هم مدیریت رطوبت پوست ارائه می‌دهد. در یک تشک کم اتلاف هوا، بیمار روی سلول‌های پر از هوا شناور می‌شود در حالی که تشک پایینی هوا را در سراسر سطح پوست به گردش در می‌آورد تا گرما و رطوبت را کاهش دهد و یک رابط ثابت با پوست حفظ کند. دمنده‌ها برای ارتقای سطح متعادل رطوبت پوست بدون خشک کردن پانسمان‌های درمانی طراحی شده اند.

مزایا:

  • تعادل فشار و رطوبت ایده آل را برای بهبود بهتر زخم های پوستی و به طور کلی پوست سالم فراهم می‌کند.

معایب:

  • صدای دمنده ممکن است برای برخی از بیماران آزاردهنده باشد.

تشک‌های چرخشی جانبی:

مانند تشک‌های کم اتلاف هوا، تشک‌های چرخشی جانبی برای بیمارانی که نیاز به درمان زخم دارند ایده آل هستند. این تشک‌ها به آرامی بیمار را از یک طرف به طرف دیگر می‌چرخانند تا نقاط فشار را کاهش دهند و مزایای اضافه‌تری را در بهبود هضم و گردش خون و کاهش خطر عوارض ریوی ارائه می‌دهند. یک دمنده جریان هوای ثابتی را برای کمک به تعادل رطوبت پوست برای بهبودی بهتر فراهم می کند.

مزایا:

  • بهترین انتخاب برای کسانی که قادر به حرکت نیستند.
  • تعادل فشار و رطوبت ایده آل را برای بهبود بهتر زخم‌های پوستی و به طور کلی پوست سالم فراهم می‌کند.
  • فوایدی برای هضم، گردش خون و سلامت ریه دارد.

معایب:

  • صدای دمنده ممکن است برای برخی از بیماران آزاردهنده باشد.

تشک های سنگین (باریاتریک):

تشک‌های باریاتریک در هر دو سبک فوم و گردش هوا در دسترس هستند که با پشتیبانی اضافی لازم برای ارائه راحتی مداوم برای بیماران با وزن ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ پوند طراحی شده‌اند.

مزایا:

  • بهترین انتخاب یا بیماران دارای اضافه وزن است.

معایب:

  • گزینه‌های فوم ممکن است برای برخی از بیماران خیلی سفت به نظر برسد.

۴ مزیت نصب تخت بیمارستانی در منزل:

نصب تخت بیمارستانی در منزل شما برای افرادی که نیاز به مراقبت در منزل دارند یا شرایط سلامتی دارند، گزینه بسیار خوبی است. در اینجا ۴ مزیت عالی نصب تخت بیمارستانی در منزل شما آورده شده است:

  1. کمک به شما برای مراقبان آسان تر: تخت‌های بیمارستانی را می‌توان به راحتی تنظیم کرد. آن‌ها را می‌توان به سمت بالا و پایین حرکت داد و به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از رختخواب خارج شوید. آن‌ها همچنین کمک کردن به شما را برای مراقبین بسیار آسان تر می‌کنند. موقعیت های ناخوشایند کمتری وجود خواهد داشت و رسیدن به موقعیت‌های غیرطبیعی به شما کمک می‌کند در اطراف حرکت کنید و در رختخواب قرار بگیرید.
  2. راحت بخوابید: داشتن یک خواب خوب در شب بسیار مهم است. چه مشکلات حرکتی یا سلامتی داشته باشید، راحت بودن و یافتن موقعیت مناسب خواب می‌تواند چالش برانگیز باشد. تخت بیمارستانی به شما این امکان را می دهد که موقعیت خود را به راحتی تنظیم کنید تا راحت باشید.
  3. در خانه‌ای که دوست دارید بمانید: بسیاری از مردم می‌خواهند تا زمانی که ممکن است در خانه‌ای که دوست دارند بمانند. تخت بیمارستان به شما این امکان را می‌دهد تا در منزل خود بمانید، حتی اگر مشکلات سلامتی و حرکتی داشته باشید.
  4. ایمنی: تخت‌های بیمارستانی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ایمن باشند. می‌توانید ریل‌های کناری تخت خود را تنظیم کنید تا از افتادن از تخت جلوگیری کنید. این ریل‌ها همچنین به شما چیزی می‌دهند که بتوانید روی آن بگیرید تا خود را تنظیم کنید و راحت شوید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی

نکات مهم قبل از خرید تخت بیمارستانی:

نیازهای بیمار بسیار مهم است:

هیچ دو نفری شبیه هم نیستند. ملاحظات شخصی زیادی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها فکر کنید تا مطمئن شوید تختخواب مناسب با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مناسب را انتخاب می‌کنید. بیشتر تخت‌ها مجموعه‌ای از ویژگی‌های استاندارد را دارند، اما گزینه‌های سفارشی‌سازی بی‌شماری نیز وجود دارد که می‌توانید بر اساس نیازهای مراقبت از افراد آن‌ها را اضافه کنید.

  • چرا به تخت بیمارستان نیاز دارید؟
  • فرد چه نوع بیماری دارد؟
  • فرد چه مدت روزانه از تخت استفاده خواهد کرد؟
  • سطح تحرک افراد چقدر است؟
  • آیا می توانند خودشان از رختخواب خارج شوند یا به کمک نیاز دارند؟
  • آیا ویژگی‌های خاصی وجود دارد که فرد به آن نیاز دارد؟

الزامات پشتیبانی مراقب را در نظر بگیرید:

از طرف دیگر، مهم است که در مورد شخصی که مراقب اصلی او خواهد بود فکر کنید، حتی اگر فقط یکی از اعضای خانواده باشد که گه‌گاه کمک می‌کند. آیا ویژگی‌های تخت بیمارستانی خاصی وجود دارد که مراقب می‌تواند برای سهولت در ارائه مراقبت از آن‌ها استفاده کند؟

به عنوان مثال، آیا تختی که موقعیت‌های مختلف را ارائه می‌دهد، مراقبت از آن را آسان‌تر می‌کند؟ آیا تخت به راحتی بالا و پایین می‌رود تا کمک به فرد مورد علاقه‌تان یا خودتان برای انتقال به داخل و خارج از تخت راحت‌تر شود؟ آیا مراقب آنقدر قوی است که از یک تخت با تنظیم دستی استفاده کند؟ آیا تخت برقی گزینه بهتری است؟

اگر مراقبت کننده نتواند تخت را به درستی قرار دهد یا ویژگی‌های مناسبی برای استفاده نداشته باشد، آسیب احتمالی برای مراقب بسیار آسان تر است.

اندازه و فاصله تخت بیمارستان:

اندازه تخت را اغلب می‌توان نادیده گرفت. تخت های بیمارستانی به طور کلی فضای بیشتری را نسبت به اکثر تخت‌های سنتی اشغال می‌کنند. شما باید تختی را انتخاب کنید که مناسب بیمار شما باشد. آیا به تخت خواب طولانی تر یا پهن تر از معمولی نیاز دارید؟ همچنین باید اندازه اتاق خواب را نیز در نظر بگیرید. چقدر فضا برای کار دارید؟ کجا بهتر است تخت را قرار دهید؟ آیا برای اینکه تخت در بهترین موقعیت قرار گیرد نیاز به برداشتن مبلمان دارید؟ همچنین سایر تجهیزات پزشکی را که ممکن است لازم باشد در اتاق وجود داشته باشد نیز در نظر بگیرید.

کیفیت مهم است:

در حالی که هزینه همیشه یک عامل مهم هنگام خرید هر نوع وسیله قابل توجهی است، خرید تخت بیمارستانی یکی از زمینه هایی است که نمی خواهید کیفیت را کاهش دهید. کیفیت تختی که انتخاب می‌کنید می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سطح راحتی بیمار داشته باشد. با توجه به میزان استفاده از تخت و میزان استفاده روزانه از آن، ارزش انتخاب گزینه‌ای با کیفیت بالاتر را دارد. درباره تولیدکنندگان تحقیق کنید و لیستی از ویژگی‌های مورد نیاز و بی نیاز خود داشته باشید تا مطمئن شوید که تختخوابی با کیفیت بالا و بهترین قیمت را دریافت می‌کنید.

یک تشک خوب خریداری کنید:

اگر به دنبال تخت بیمارستانی هستید، احتمالاً به دنبال تشکی برای همراهی آن هستید. بسیار شبیه تشک برای یک تخت استاندارد، شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. تشکی را انتخاب کنید که برای افراد نیازمند مناسب باشد. تشک یکی از بزرگترین تأثیرات را بر سلامت کلی و سطح راحتی بیمار دارد. هر چه روزانه زمان بیشتری را در رختخواب بگذرانند، سرمایه گذاری بیشتر روی تشک با کیفیت بالاتر اهمیت بیشتری دارد.

باتوجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید تخت بیمارستانی مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه تخت بیمارستانی ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ کمد کنار تخت بیمارستانی پیاوار مدل L300

کمد کنار تخت بیمارستانی پیاوار مدل L300

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۲*۴۱*۸۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰۰ گرم
  • نحوه عملکرد
    مکانیکی
  • جنس
    آلومینیوم
  • سایر توضیحات
    چارچوب آلومینیومی با پوشش پلاستیک تزریقیچرخ های متحرک با کیفیت بالاکاملا قابل شستشو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید تخت بیمارستانی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید میله بارفیکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا