لوازم آرایشی

کرم مرطوب کننده، راهنمای خرید بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست خیلی خشک

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کرم مرطوب کننده باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یک کرم مرطوب کننده روزانه عالی یکی از اساسی ترین محصولات مراقبت از پوست است. حتی افرادی که یک رژیم مینیمالیستی مراقبت از پوست دارند، تمایل دارند آن را در کابینت روشویی خود داشته باشند. به هر حال، کلید داشتن پوستی سالم و درخشان، آبرسانی مناسب است. با این حال، انتخاب یک کرم مرطوب ‌کننده خوب می‌تواند زیاد باشد. این می‌تواند وسوسه انگیز باشد که فکر کنیم همه آن‌ها یکسان هستند، اما همیشه اینطور نیست. شما باید در مورد بافتی که می‌خواهید، عطری که خود و پوستتان می‌توانید تحمل کنید، و اینکه آیا به مزایای اضافی مانند ضد پیری یا روشن کننده نیاز دارید یا خیر، تصمیم بگیرید.

بنابراین چگونه می‌دانید کدام کرم مرطوب کننده برای شما مناسب است؟ نگران نباشید زیرا ما این راهنمای مفید را برای کمک به شما آماده کرده‌ایم. در آن، همه چیزهایی را که باید در مورد انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده صورت بدانید، پیدا خواهید کرد. به عنوان یک امتیاز، ما همچنین نکات مفیدی را ارائه می‌دهیم تا بتوانید به بهترین چهره خود دست پیدا کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید کرم مرطوب کننده را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این محصول آرایشی ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع کرم مرطوب کننده پوست آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید کرم مرطوب کننده باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

چرا از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

مرطوب کننده به عنوان یک سد محافظ برای پوست شما عمل می‌کند و آن را هیدراته و سالم نگه می دارد. در حالی که در وهله اول در مورد نیاز به مرطوب کننده سردرگمی وجود دارد، اکثر متخصصان استفاده از آن را به صورت روزانه توصیه می‌کنند. علاوه بر حفظ رژیم غذایی مناسب و مدیریت استرس، کلینیک مایو توصیه می‌کند از “مرطوب‌کننده‌ای که متناسب با نوع پوست شما است و پوست شما را نرم و لطیف می‌کند” برای یک رژیم مراقبت از پوست موثر استفاده کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کرم روشن کننده پوست

کرم مرطوب کننده چیست و چه کاربردی دارد؟

مرطوب کننده‌ها یک محصول آرایشی هستند که برای محافظت، روان کنندگی و آبرسانی پوست طراحی شده‌اند. با تقویت عملکرد پوست، عملکرد سبوم را تقلید می‌کنند و به محدود کردن مقدار آبی که از لایه‌های عمیق تر پوست تبخیر می‌شود یا از دست دادن آب ترانس اپیدرمی (TEWL) کمک می‌کنند. به طور معمول، یک مرطوب کننده حاوی موادی است که نه تنها آب را به پوست اضافه می‌کند، بلکه به حفظ آن نیز کمک می‌کند. معمولاً دارای آب برای آبرسانی به پوست و مواد روغنی یا مسدود کننده برای قفل کردن رطوبت می‌باشند؛ مرطوب کننده‌ها برای جذب آب به سطح پوست و نرم کننده‌ها برای پر کردن ترک‌ها و شکاف‌های بین پوست برای بافت نرم تر و لطیف‌تر شدن پوست به کار می‌روند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین می‌توانند حاوی مواد افزودنی باشند که نیازها یا مشکلات خاص پوست را برطرف می‌کند. برخی از آن‌ها با ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و حتی مواد ضد پیری برای تقویت سلامت پوست غنی شده‌اند.

آیا پوست شما به کرم مرطوب کننده نیاز دارد؟

  • برخی از افراد از خشکی دائمی پوست رنج می‌برند زیرا بدن آن‌ها توانایی حفظ لایه بالایی پوست را ندارد. علاوه بر این، برخی از افراد نیز نمی‌توانند لیپیدهای لازم را برای آب بندی در رطوبت تولید کنند. جدای از ژنتیک، داروهایی که افراد مصرف می‌کنند نیز می‌تواند بر توانایی پوست برای حفظ آبرسانی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر از داروهای کلسترول استفاده می‌کنید، ممکن است پوست شما از خشکی رنج ببرد و یک مرطوب کننده روزانه می تواند به مبارزه با آن کمک کند. خشکی بیش از حد می‌تواند منجر به قرمزی، خارش، ترک خوردن و التهاب پوست شود. در موارد شدیدتر، می‌تواند منجر به درماتیت آتوپیک (اگزما)، روزاسه و حتی پسوریازیس شود.
  • بهترین مرطوب کننده رطوبت لازم را تامین می کند و به پوست خشک کمک می‌کند رطوبت را بهتر حفظ کند. این کار التهاب، تحریک و خارش را کاهش می‌دهد. به طور مشابه، اگر پوست پیری دارید، مقداری مرطوب کننده می‌تواند به تقویت پوست شما کمک کند. با افزایش سن، پوست ما نه تنها کلاژن را از دست می‌دهد بلکه خطوط و چین و چروک نیز ایجاد می‌شود و توانایی خود را برای تولید اسید هیالورونیک از دست می‌دهد که باعث می‌شود پوست شما زبر، پوسته پوسته یا ترک خورده به نظر برسد. یک مرطوب کننده غنی به پوست بالغ کمک می‌کند تا رطوبت را بهتر حفظ کند. این باعث بهبود بافت و ظاهر کلی پوست می‌شود.
  • اما اگر پوست معمولی یا مختلط دارید، افزایش رطوبت اضافی هرگز به کسی آسیب نمی‌رساند. استفاده از مرطوب کننده‌ای که برای پوست شما طراحی شده است می‌تواند در حفظ سلامت پوست شما نقش داشته باشد. در حالی که پوست شما سبوم تولید می‌کند تا یک سد لیپیدی تشکیل دهد که از شما در برابر عوامل بیماری‌زا و شرایط آب و هوایی سخت محافظت کند، هنوز هم برای خنثی کردن اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مواد شیمیایی خشنی که روی پوست خود می‌گذاریم، به کمی کمک نیاز داریم.

انواع کرم مرطوب کننده پوست:

خیلی آسان است که فکر کنید همه مرطوب کننده‌ها یکسان هستند. با این حال، این نمی‌تواند دورتر از واقعیت باشد. در واقع، چهار نوع اصلی وجود دارد و هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که نگرانی‌های خاص پوست را برطرف می‌کنند.

  1. مرطوب کننده‌های معمولی: مرطوب کننده‌ها بهترین تقویت کننده‌های رطوبت صورت هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این محصول آب را به سلول‌های پوست می‌کشد تا پوست را هیدراته نگه دارد. برخی از نمونه‌ها عبارتند از گلیسیرین، اسید لاکتیک، اوره، اسید هیالورونیک و آلفا هیدروکسی اسید. در مناطق مرطوب بهترین عملکرد را دارد. همچنین بهترین مرطوب کننده برای انواع پوست از جمله پوست‌های چرب، مختلط و مستعد آکنه است، زیرا معمولاً حاوی روغن‌های مسدود کننده منافذ نیستند.
  2. کرم‌های حاوی نرم کننده‌ها: نرم‌کننده‌ها مرطوب‌کننده‌های غنی هستند که فضاها و شکاف‌های بین سلول‌های پوست را پر می‌کنند‌ که چربی‌های مرطوب‌کننده بسیار مورد نیاز را ندارند. آن‌ها برای پوست‌های بسیار خشک، کم آب و بالغ که نیاز به رطوبت بیشتری دارند مناسب هستند. در حالی که این‌ها معمولاً بر پایه روغن هستند، می‌توانند از مواد مبتنی بر آب نیز تهیه شوند. برخی نمونه‌ها عبارتند از لانولین، روغن معدنی، کره شی و وازلین.
  3. کرم‌های حاوی سرامیدها: سرامیدها لیپیدهایی هستند که به تشکیل سد پوست کمک می‌کنند و به پوست در حفظ رطوبت کمک می‌کنند. آن‌ها از پوست در برابر عوامل محیطی مانند آلودگی و اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند. بدون نسبت مناسب سرامیدها، سد پوست می‌تواند به خطر بیفتد و منجر به خشکی، خارش و سوزش شود. این یکی از بهترین مرطوب کننده‌های صورت برای پوست‌های مختلط و برای پوست هایی با حداقل خشکی است. همچنین اغلب برای افرادی که از اگزما رنج می‌برند توصیه می شود.
  4. کرم‌های انسدادی: اینها عوامل آب بندی رطوبت هستند که در بسیاری از روغن‌های گیاهی مانند گل رز، آووکادو و فندق یافت می شوند. آن‌ها ترک‌های پوست خشک را پر می کنند و لایه‌ای می‌سازند که از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند. این بهترین مرطوب کننده برای پوست‌های بالغ و کم آب است. همچنین در مناطقی که سطح رطوبت پایینی دارند بهتر است استفاده شود. اگر پوست مستعد آکنه یا حساس دارید، بهتر است از انسدادها دوری کنید.

انواع مرطوب کننده پوست:

مرطوب‌کننده‌ها در چهار کلاس بافت مختلف عرضه می‌شوند که هر کدام با توجه به نسبت لیپیدها و آب موجود در آن تعیین می‌شوند.

  • ژل‌ها: ژل‌ها بافتی سبک و تقریبا آبکی دارند. همچنین کمترین احساس چربی را بر جای می گذارد. آن‌ها مخلوطی از آب، الکل و یک لیپید مایع هستند که به حل شدن مواد فعال مرطوب کننده کمک می‌کند. آن‌ها برای افرادی با پوست چرب مناسب هستند زیرا از حداقل مقدار روغن استفاده می‌کنند. به همین دلیل، کمتر احتمال دارد که منافذ را مسدود کند و باعث ایجاد جوش شود.
  • لوسیون‌ها: لوسیون‌ها نسبتا سبک هستند و به سرعت جذب پوست می‌شوند. محتوای آب روغن بالایی دارد و به گونه‌ای طراحی شده که بیشتر استفاده شود تا سطح آبرسانی پوست حفظ شود. در حالی که لوسیون‌ها بیشتر به عنوان مرطوب کننده بدن در دسترس هستند، مرطوب کننده‌های صورت با این بافت وجود دارند.
  • کرم‌ها: وقتی به رطوبت پوست فکر می‌کنید، به احتمال زیاد به فکر یک کرم مرطوب کننده هستید. کرم‌ها از ژل‌ها و لوسیون‌ها سنگین‌تر می‌باشند، زیرا نسبت روغن به آب بالاتری دارند. کرم کمی چرب‌تر و چسبنده‌تر از دو کلاس ذکر شده قبلی است. از آنجایی که به شکل کرم هستند، فرآیند جذب به پوست کمی طول می‌کشد، اما از آنجایی که محتوای روغن آن‌ها بیشتر از ژل است، اثر آن می‌تواند مدت بیشتری روی پوست باقی بماند. آن‌ها همچنین یکی از بهترین مرطوب کننده‌های صورت هستند که بهتر از ژل‌ها و لوسیون‌ها می‌توانند از TEWL جلوگیری کنند.
  • پمادها: پمادها ضخیم‌ترین بافت را دارند. آن‌ها دارای بالاترین غلظت لیپید هستند که باعث چسبندگی آن‌ها می‌شود. این بهترین مرطوب کننده برای پوست‌های خشک و برای افراد مبتلا به اگزما، روزاسه و پسوریازیس است. در حالی که پمادها برای جلوگیری از از دست دادن آب روی پوست بسیار عالی هستند، اما منافذ پوست را نیز مسدود می‌کنند، بنابراین افرادی که پوست مستعد آکنه دارند باید از این نوع مرطوب کننده دوری کنند.

کرم‌های مرطوب کننده روز در مقابل شب:

تفاوت اصلی بین مرطوب کننده‌های روز و شب هدف آنهاست. مرطوب کننده‌های روز حاوی SPF برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند. همچنین از نظر بافت سبک‌تر و کم چرب‌تر می‌باشند. در همین حال، مرطوب‌کننده‌های شبانه به منظور آبرسانی عمیق و حتی خواص ضد پیری در هنگام خواب استفاده می‌شوند. به همین دلیل، آن‌ها اغلب غنی‌تر و متراکم‌تر هستند.

فواید شگفت انگیز استفاده از کرم مرطوب کننده:

در حالی که بهترین مرطوب کننده‌های صورت برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از TEWL طراحی شده‌اند، این تنها نقش آن‌ها نیست. آن‌ها بیش از اینکه فقط رطوبت را ببندند، کمک می‌کنند تا پوست شما صاف بماند. اغلب، بهترین مرطوب کننده برای صورت پر از مواد مفیدی است که برای مشکلات مختلف پوست معجزه می‌کند. در اینجا دلیلی است که استفاده از مرطوب کننده هر روز برای پوست شما عالی است:

می تواند احتمال بروز مشکلات پوستی رایج را کاهش دهد:

پوست سالم و درخشان نتیجه آبرسانی مناسب است. وقتی پوست خیلی خشک یا خیلی چرب باشد، به احتمال زیاد دچار مشکلات پوستی مانند التهاب و جوش می‌شود. با کمک مرطوب کننده مناسب برای هر نوع پوستی پوست شما به طور کلی سالم تر می‌شود.

پوست ملتهب را تسکین می‌دهد:

انسدادها برای افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی پوست فرستاده شده بهشت هستند. این محصولات غنی از چربی به تسکین سوزش، کاهش قرمزی و کاهش التهاب کمک می‌کنند. علاوه بر این، به خلاص شدن از شر لکه‌های خشک برای داشتن پوستی صاف تر و سالم‌تر کمک می‌کنند.

از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند:

اگر می‌خواهید پوستتان به بهترین شکل ظاهر شود، محافظت در برابر آفتاب مهم است. در حالی که توصیه می‌شود از یک محصول جداگانه ضد آفتاب برای استفاده روزانه استفاده کنید، محافظت اضافی ارائه شده توسط یک مرطوب کننده حاوی SPF مطمئنا کمک می‌کند. کرم صورت طراحی شده برای استفاده در روز می‌تواند حاوی SPF ۱۵ تا ۳۰ باشد که اگر زمان زیادی را در خارج از منزل سپری نکنید کافی است.

به مبارزه با آکنه کمک می‌کند:

ممکن است برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند مخالف به نظر برسد، اما استفاده از مرطوب کننده در واقع می‌تواند به کاهش جوش‌ها کمک کند. بیشتر اوقات، سبوم بیش از حد در نتیجه خشکی بیش از حد پوست است. بدن شما کمبود رطوبت را با تولید روغن بیشتر جبران می‌کند که خبر بدی را برای منافذ پوست شما به همراه دارد.

می‌تواند به محو شدن لکه‌های تیره پوست کمک کند:

مرطوب کننده‌های حاوی ویتامین C و سایر مواد روشن کننده می‌توانند ظاهر لکه‌های تیره و سایر لک ها را کاهش دهند. این می‌تواند ظاهر آسیب‌های قابل مشاهده ناشی از نور خورشید را کاهش دهد و پوستی درخشان، صاف تر و جوان‌تر را نشان دهد.

می‌تواند به جوان ماندن پوست شما کمک کند:

مرطوب‌کننده‌های غنی‌شده با اسید هیالورونیک به حفظ رطوبت در زیر پوست کمک می‌کنند، مخصوصاً برای پوست‌های بالغ. علاوه بر این، مرطوب کردن روزانه با یک کرم آبرسان می‌تواند به ترمیم بهتر پوست شما کمک کند و از داخل و خارج سالم بماند.

می‌تواند ظاهر چین و چروک را کند کند:

در حالی که خطوط ریز و چین و چروک نتیجه اجتناب ناپذیر پیری هستند، استفاده منظم از بهترین مرطوب کننده برای صورت می‌تواند به کند کردن این روند کمک کند. پوستی که به درستی مرطوب شده باشد، چین و چروک را کمی کندتر از پوستی که خشک مانده است، جمع می‌کند. علاوه بر این، مرطوب‌کننده‌هایی وجود دارند که با مواد ضد پیری مانند پپتیدها و رتینول تزریق می‌شوند. اینها پوست را عمیقاً آبرسانی می‌کنند و حتی تولید کلاژن را تقویت نموده، بنابراین لازم نیست نگران خطوط لبخند، خطوط ظریف و پای کلاغی باشید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کرم ضد چروک

نکاتی که قبل از خرید کرم مرطوب کننده باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

با هر شانسی، اکنون درک بهتری از انواع مختلف مرطوب کننده‌ها، نحوه عملکرد آن‌ها و اینکه چگونه می‌تواند برای پوست شما مفید باشد، دارید. مورد بعدی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد، انتخاب محصول واقعی است که روزانه روی پوست خود می‌زنید. کارهایی که باید قبل از خرید مرطوب کننده انجام دهید به شرح زیر است:

به نوع پوست خود فکر کنید:

  • همان‌طور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، انواع مختلف مرطوب کننده‌ها برای انواع خاصی از پوست مناسب تر هستند. تمام پوست‌ها می‌توانند از مرطوب‌کننده بهره ببرند، اما شما باید از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که برای بوم‌تان مناسب باشد.
  • اگر پوست چربی دارید، یک فرمول سبک یا بدون چربی مانند یک مرطوب کننده ژل را انتخاب کنید. این کار سطح هیدراتاسیون پوست شما را متعادل نگه می‌دارد بدون اینکه منافذ شما را مسدود کند و باعث ایجاد جوش شود.
  • اگر پوست شما در سمت خشک‌تر است، کرم غنی‌تر و متراکم‌تر را انتخاب کنید تا به تسکین هرگونه التهاب و کاهش لکه‌های خشک کمک کند. مجدداً، مرطوب‌کننده‌هایی با پمادهای خاصیت انسدادی و کرم‌های غنی برای آب‌بندی در رطوبت معجزه می‌کنند.
  • اگر پوست کم آبی دارید، ممکن است به چیزی نیاز داشته باشید که حاوی مقدار زیادی مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک یا گلیسیرین باشد. اینها رطوبت را به پوست جذب می‌کنند و به حفظ سطح رطوبت پوست کمک می‌کنند.
  • در همین حال، افرادی که پوست معمولی یا مختلط دارند می توانند با مرطوب کننده‌های همه جانبه که بافت کرمی دارند شروع کنند. یکی را پیدا کنید که پر از رطوبت باشد و بتواند رطوبت را ببندد.
  • پوست بالغ بیشتر از مرطوب کننده‌هایی که مملو از سرامید هستند سود می‌برد. می‌تواند به ایجاد یک مانع برای جلوگیری از نفوذپذیری کمک کند. همچنین رطوبت را در پوست شما قفل می‌کند که به جلوگیری از خشکی و سوزش کمک می‌کند. همچنین ممکن است به محافظت از اپیدرم شما در برابر آسیب‌های محیطی کمک کند.
  • در نهایت، افرادی که پوست حساسی دارند باید محصولات بدون عطر را انتخاب کنند. سرامیدها همچنین به تسکین پوست شکننده و تحریک شده کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید از پمادهای مرطوب کننده استفاده کنید که می تواند خشکی، قرمزی و التهاب را کاهش دهد.

به بافت پوست خود فکر کنید:

  • ضخامت مرطوب کننده نیز فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. یک محصول سنگین تر و خامه‌تر روی پوست‌های چرب و مستعد آکنه به خوبی کار نمی‌کند زیرا فقط منافذ را می بندد. همچنین برای استفاده در روز ایده آل نیست. این ها برای انواع پوست‌های خشک و برای استفاده در شب مناسب ترند.
  • برای استفاده در روز، یک کرم سبک و بدون چربی مفید است. در همین حال، مرطوب کننده های ژلی با بافت آب بیشترین فایده را برای پوست مستعد لک دارند.
  • اگر با هیچ مشکل پوستی خاصی دست و پنجه نرم نمی‌کنید و اگر پوست معمولی یا مختلط دارید، یک پچ تست انجام دهید تا ببینید که آیا از احساس کرم صورت روی صورت خود راحت هستید یا خیر.

بوی محصول را بررسی کنید:

  • مانند سایر محصولات آرایشی، برخی از مرطوب‌کننده‌ها به احتمال زیاد حاوی نوعی عطر هستند که می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. عطرهای مصنوعی به خصوص اگر پوست حساسی داشته باشید می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند. پس حتماً قبل از خرید یک محصول را ذره ذره در نظر بگیرید.
  • اگر حساسیت خاصی نسبت به عطر دارید، مرطوب‌کننده‌های بدون بو را انتخاب کنید که بینی شما را اذیت نمی‌کند یا پوستتان را تحریک نمی‌کند.

برچسب محصول را بخوانید:

  • اگر چیزی را روی پوست خود قرار می‌دهید، بهتر است بدانید چه چیزی در آن وجود دارد. برچسب را به دقت بخوانید و به دنبال کلمات کلیدی مانند “کم حساسیت زا” که به این معنی است که احتمال ایجاد واکنش‌های آلرژیک کمتر است یا “غیر کومدون زا” یا احتمال کمتری دارد که منافذ شما را مسدود کند بگردید.
  • به دنبال پنج ماده اول لیست شده در پشت نیز باشید، زیرا اینها فراوان ترین مواد در یک فرمولاسیون خاص هستند. توجه داشته باشید که موادی مانند گلیسیرین کمتر باعث ایجاد واکنش‌های نامطلوب بر روی پوست می‌شوند.
  • در همین حال، مواد طبیعی مانند کره شی به جذب رطوبت کمک می‌کند، آن را در پوست شما قفل می‌کند و حتی به عنوان یک نرم کننده عمل می‌کند که شکاف‌های بین سلول‌های پوست را پر می‌کند.
  • بررسی کنید که آیا کرم صورت شما حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند از پوست در برابر زوال بیشتر ناشی از عوامل محیطی محافظت کند. ترکیباتی مانند عصاره چای سبز، ویتامین C، ویتامین E، کورستین، رسوراترول و عصاره شیرین بیان با رادیکال‌های آزاد برای داشتن پوستی سالم تر مبارزه می‌کنند.
  • در همین حال، مواد ترمیم کننده پوست مانند اسید هیالورونیک، سرامیدها، سدیم PCA، گلیسیرین، گلیسرول، سیلیکون‌ها، پترولاتوم، اسید سالیسیلیک و اسیدهای آلفا هیدروکسی به غنی سازی سطح پوست کمک می‌کنند.
  • ضد آفتاب اضافه شده نیز برای داشتن کرم روز عالی است. SPF وسیع الطیف به پوست کمک می‌کند رطوبت خود را حفظ کند تا در تمام طول روز انعطاف پذیر بماند.

بسته بندی را بررسی کنید:

باور کنید یا نه، بسته بندی در مورد محصولات مراقبت از پوست اهمیت دارد. برخی از مواد مانند آنتی اکسیدان‌ها به نور حساس هستند و در صورت قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید تمایل به تجزیه شدن دارند. به سراغ یک مرطوب کننده بروید که در شیشه‌ها یا لوله‌های تیره رنگ وجود دارد.

آب و هوای فعلی که در آن هستید را در نظر بگیرید:

باور کنید یا نه، برخی از مرطوب کننده‌ها در تابستان بهتر عمل می‌کنند در حالی که برخی دیگر در زمستان بهترین عملکرد را دارند، به خصوص اگر پوست مشکل دار دارید. برای ماه‌های گرم‌تر، بافت‌های سبک‌تر و پر از مرطوب‌کننده‌ها را انتخاب کنید که احساس سبکی داشته و همچنان آبرسان هستند. وقتی هوا شروع به سردتر شدن می‌کند، ممکن است لازم باشد چیزی غنی‌تر و متراکم‌تر تغییر دهید تا رطوبت را به دام بیندازید و شکاف‌های پوست را پر کنید.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می توانید کرم مرطوب کننده پوست مورد نظرتان را انتخاب کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کرم مرطوب کننده محبوب، ارزان و باکیفیت را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ کرم مرطوب کننده و آبرسان آردن بیوتی مدل Collagen وزن ۵۰ گرم

کرم مرطوب کننده و آبرسان آردن بیوتی مدل Collagen وزن 50 گرم

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • شماره مجوز
    ۳۸/۱۴۶۳۰
  • سازگار با پوست‌های
    خشک
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • ترکیبات
    دارای روغن
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ کرم مرطوب کننده نئودرم مدل Hydrosense حجم ۱۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده نئودرم مدل Hydrosense حجم 150 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۱۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
  • سازگار با پوست‌های
    انواع پوست
  • ترکیبات
    بدون پارابن
  • نوع محفظه
    در دار
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • سایر توضیحات
    – افزایش شفافیت پوست، کاهش چین و چروک- جذب بسیار بالا و پایه‌ای مناسب برای آرایش- کند کردن روند پیری و احیای پوست- ایجاد لایه‌ی نازک هیدرولیپیدی جهت تقویت لایه‌های دفاعی پوست- بدون پارابن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ کرم مرطوب کننده درمالیفت مدل Hydralift AC Cream حجم ۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده درمالیفت مدل Hydralift AC Cream حجم 50 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • راهنمای استفاده
    صبح ها و شب ها بر روی پوست صورت مالیده و به خوبی ماساژ دهید از این کرم می توانید برای زیر آرایش نیز استفاده کنید.
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • سایر مشخصات
    آبرسان به عمیق ترین لایه های پوستکاهش دهنده میزان ترشحات سبومرفع کننده خشکی پوست در افراد تحت درمان با داروهای ضد جوش
  • شماره مجوز
    ۴۸/۱۰۷۵۳
  • ترکیبات
    مواد مرطوب کننده
  • سازگار با پوست‌های
    چرب
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ کرم مرطوب کننده قوی ویتامین E و هیالورونیک مای حجم ۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده قوی ویتامین E و هیالورونیک مای حجم 50 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۱۴۷۱۲۸۸۲۱۳۹۵۸۶۳۲
  • سازگار با پوست‌های
    خشک
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    E

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ کرم مرطوب کننده مای مدل Nutri Touch حجم ۲۰۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده مای مدل Nutri Touch حجم 200 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۲۰۰ میلی‌لیتر
  • شماره مجوز
    ۶۶۱۳۷۹۱۹۳۳۲۷۲۴۱۷
  • سازگار با پوست‌های
    خشک
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    در دار
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    E

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ کرم مرطوب کننده آردن مدل عصاره آلوئه ورا و جوانه گندم وزن ۱۵۰ گرم

کرم مرطوب کننده آردن مدل عصاره آلوئه ورا و جوانه گندم وزن 150 گرم

مشخصات

  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۳۸/۱۱۵۵۶
  • سازگار با پوست‌های
    معمولی
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    در دار
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    E

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ کرم مرطوب کننده بایو آکوا مدل Rice Raw Pulp حجم ۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده بایو آکوا مدل Rice Raw Pulp حجم 50 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • وزن
    گرم
  • کشور مبدا برند
    چین
  • شماره مجوز
    ۷۹۷۰۶
  • سازگار با پوست‌های
    انواع پوست
  • ترکیبات
    دارای عصاره
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ کرم مرطوب کننده ویتالیر مدل امونیوم لاکتات حجم ۱۰۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده ویتالیر مدل امونیوم لاکتات حجم 100 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۱۰۰ میلی‌لیتر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • راهنمای استفاده
    ابتدا پوست را با یک شوینده ملایم تمیز کنید . مقدار مناسبی از کرم را روی پوست ماساژ دهید و منتظر بمانید تا جذب شود .
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۵۶/۲۸۰۰۵
  • سازگار با پوست‌های
    خشک
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ کرم مرطوب کننده کرم ۲۱ مدل Classic حجم ۱۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده کرم 21 مدل Classic حجم 150 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۱۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    آلمان
  • شماره مجوز
    .
  • سازگار با پوست‌های
    خشک
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    در دار
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    B5

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ کرم مرطوب کننده لوفمیس مدل Viri viri حجم ۵۰ میلی لیتر مجموعه ۵ عددی

کرم مرطوب کننده لوفمیس مدل Viri viri حجم 50 میلی لیتر مجموعه 5 عددی

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • وزن
    ۱۲۰ گرم
  • کشور مبدا برند
    چین
  • شماره مجوز
    ۹۴۱۳۱۵۶۴۱۵۶۴
  • سازگار با پوست‌های
    معمولی
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ کرم مرطوب کننده و آبرسان دست و صورت لافارر مدل ۰۳ مناسب پوست های خشک حجم ۷۵ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده و آبرسان دست و صورت لافارر مدل 03 مناسب پوست های خشک حجم 75 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۷۵ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۵۶/۲۰۱۸۰
  • سازگار با پوست‌های
    خشک
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • ترکیبات
    دارای روغن
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    E

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ کرم مرطوب کننده کامان مدل Oil Pluse حجم ۴۰۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده کامان مدل Oil Pluse حجم 400 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۴۰۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • سایر مشخصات
    تحت لیسانس سویس
  • شماره مجوز
    ۵۶/۲۱۵۳۹
  • ترکیبات
    مواد مرطوب کننده
  • سازگار با پوست‌های
    معمولی
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    پمپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    A

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ کرم مرطوب کننده نیوآ حجم ۱۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده نیوآ حجم 150 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۱۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    آلمان
  • شماره مجوز
    ۱۲۱۹۵۳۱۴۷۲۶۴۱۷۵۶
  • سازگار با پوست‌های
    خشک
  • جنس محفظه
    فلز
  • نوع محفظه
    در دار
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ کرم مرطوب کننده نئودرم مدل Optimal Hydrosense حجم ۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده نئودرم مدل Optimal Hydrosense حجم 50 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۱۱۴۹۰۵۲۱۱۵۴۵۹۴۸۵
  • سازگار با پوست‌های
    معمولی
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    B5

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ کرم مرطوب کننده مدیلن مناسب پوست چرب حجم ۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده مدیلن مناسب پوست چرب حجم 50 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۲۱۶۲۳۱۴۰۵۵۸۰۰۰۰۸
  • سازگار با پوست‌های
    چرب
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    E

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ کرم مرطوب کننده لوفمیس مدل ۲۰۲۲ حجم ۳۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده لوفمیس مدل 2022 حجم 30 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۳۰ میلی‌لیتر
  • شماره مجوز
    ۸۵۲۳۶۴۹۸۶۵۴۱۱
  • نوع عصاره
    عصاره گل رز و میخک بنفش
  • سازگار با پوست‌های
    انواع پوست
  • ترکیبات
    بدون پارابن
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    A

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ کرم مرطوب کننده دست و ناخن نئودرم مدل Olive Dex حجم ۱۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده دست و ناخن نئودرم مدل Olive Dex حجم 150 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۱۵۰ میلی‌لیتر
  • شماره مجوز
  • سازگار با پوست‌های
    انواع پوست
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • ترکیبات
    دارای روغن
  • نوع محفظه
    در دار
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    B5

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ کرم مرطوب کننده سی گل حجم ۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده سی گل حجم 50 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۲۱۶۲۳۱۴۰۱۵۶۰۰۰۷۶
  • سازگار با پوست‌های
    حساس
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ کرم مرطوب کننده پریم سری Matex مدل Moist-24 حجم ۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده پریم سری Matex مدل Moist-24 حجم 50 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
  • سازگار با پوست‌های
    خشک
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    در دار
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ کرم مرطوب کننده ویتالیر مدل Activit حجم ۴۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده ویتالیر مدل Activit حجم 40 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۴۰ میلی‌لیتر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • راهنمای استفاده
    صبح و شب روی پوست کاملا تمیز استفاده شود.
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۵۶/۲۵۹۳۹
  • سازگار با پوست‌های
    آکنه‌ای
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • ترکیبات
    بدون چربی
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    B5
  • سایر توضیحات
    حاوی کمپلکس آبرسان مناسب پوست چربمرطوب کننده مناسب جهت خشکی پوستمورد تایید متخصصان پوستفاقد چربی و پارابنغیر جوش زا

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ کرم مرطوب کننده دست و صورت شون مدل عصاره بابونه حجم ۷۵ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده دست و صورت شون مدل عصاره بابونه حجم 75 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۷۵ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۹۶۶۲۵۸۹۹۹۶۴۳۰۳۶۶
  • سازگار با پوست‌های
    معمولی
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ کرم مرطوب کننده هیمالیا مدل Herbals حجم ۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده هیمالیا مدل Herbals حجم 50 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    امارات
  • شماره مجوز
    ۶۶۴۴۵۱۸۷۸۱۲۸۷۸۳۷
  • سازگار با پوست‌های
    انواع پوست
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    در دار
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ کرم مرطوب کننده دست و صورت شون مدل عصاره آووکادو حجم ۷۵ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده دست و صورت شون مدل عصاره آووکادو حجم 75 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۷۵ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • سایر مشخصات
    – ضد التهاب و آبرسان- جبران رطوبت از دست رفته پوست- موجب نرمی و لطافت پوست- فرایند پیری را به تعویق انداخته- حاوی ویتامین E
  • شماره مجوز
    ۹۱۳۹۱۹۰۷۳۲۵۶۶۲۶۲
  • مشخصات ویژه
    دارای ویتامین
  • ترکیبات
    دارای عصاره
  • سازگار با پوست‌های
    معمولی
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    A

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ کرم مرطوب کننده اوک شاین مدل آلوئه ورا حجم ۴۰۰ میلی لیتر به همراه کرم مرطوب کننده اوک شاین کد ۰۱ حجم ۷۵ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده اوک شاین مدل آلوئه ورا حجم 400 میلی لیتر به همراه کرم مرطوب کننده اوک شاین کد 01 حجم 75 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۴۷۵ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۵۶/۳۱۵۸۶
  • سازگار با پوست‌های
    معمولی
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    پمپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    E

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ کرم مرطوب کننده هیدرودرم مدل Extra Dry Skins وزن ۵۰ گرم

کرم مرطوب کننده هیدرودرم مدل Extra Dry Skins وزن 50 گرم

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
  • سازگار با پوست‌های
    خشک
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ کرم مرطوب کننده دافی مدل perfume cream حجم ۷۵ میلی لیتر مجموعه ۵ عددی

کرم مرطوب کننده دافی مدل perfume cream حجم 75 میلی لیتر مجموعه 5 عددی

مشخصات

  • حجم
    ۷۵ میلی‌لیتر
  • راهنمای استفاده
    کرم را روزانه روی پوست دست و ناخن خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۵۶/۳۰۸۷۷
  • سازگار با پوست‌های
    انواع پوست
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • سایر توضیحات
    دارای پک زیبا جهت هدیه دادنمحافظت از پوست دست و ناخن‌هاجذب سریع بدون ایجاد سنگینیرایحه‌ای آشنا با ۴ ساعت ماندگاریحاوی انواع ویتامین، روغن آرگان و شی‌باترمحافظت از ناخن در برابر خشکی، شکنندگی و آسیبانعطاف‌پذیری، حفظ فرم و زیبایی ناخن‌هاافزایش مقاومت و استحکام ناخن‌هاشامل رایحه های :Crystal NoirChance JadoreEuphoria good girl

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ کرم مرطوب کننده نیوآ حجم ۲۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده نیوآ حجم 250 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    آلمان
  • سازگار با پوست‌های
    خشک
  • جنس محفظه
    فلز
  • نوع محفظه
    در دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ کرم مرطوب کننده نئودرم مدل Re-Nutrive Honey Shea حجم ۵۰ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده نئودرم مدل Re-Nutrive Honey Shea حجم 50 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۵۰ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۸۹۳۱۹۵۴۳۷۴۵۰۵۱۸۵
  • سازگار با پوست‌های
    انواع پوست
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    E

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ کرم مرطوب کننده اوک شاین مدل آرگان حجم ۴۰۰ میلی لیتر به همراه کرم مرطوب کننده اوک شاین کد ۰۲ حجم ۷۵ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده اوک شاین مدل آرگان حجم 400 میلی لیتر به همراه کرم مرطوب کننده اوک شاین کد 02 حجم 75 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۴۷۵ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۵۶/۳۱۵۸۷
  • سازگار با پوست‌های
    چرب
  • نوع محفظه
    پمپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    E

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ کرم مرطوب کننده سی گل مدل Hydra Beauty Intense Plus حجم ۷۵ میلی لیتر

کرم مرطوب کننده سی گل مدل Hydra Beauty Intense Plus حجم 75 میلی لیتر

مشخصات

  • حجم
    ۷۵ میلی‌لیتر
  • کشور مبدا برند
    ایران
  • شماره مجوز
    ۲۱۶۲۳۱۴۰۱۵۶۰۰۰۷۹
  • سازگار با پوست‌های
    حساس
  • جنس محفظه
    پلاستیک
  • نوع محفظه
    تیوپی
  • صادر کننده مجوز
    سازمان غذا و دارو
  • ویتامین‌های موجود
    A

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کرم مرطوب کننده در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اسباب بازی ساختنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا