لوازم آرایشیلوازم شخصی برقی

اتو ریش، راهنمای خرید اتو ریش یا دستگاه صاف کننده ریش

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید اتو ریش باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که از صورت لاغر خود متنفر هستید و همیشه ترجیح می‌دهید که ریش داشته باشید. اگر ریش‌های بلندی دارید و نامنظم می‌شوند و دوست دارید آن‌ها را صاف و مرتب نگهداری کنید به یک اتو ریش حرفه‌ای نیاز دارید. ریش هم مانند موس سر نیاز به مراقبت دارد و برای جلوگیری از ایجاد موخوره در ریش‌های خود می‌بایست به صورت روزانه آن‌ها را روغن زده و با اتو ریش آن‌ها را صاف کنید.

آقایان هم مانند خانم‌ها برای آراستگی خود از یک سری ابزار و وسایل استفاده می‌کنند. اگر ریش و سبیل داشته باشید مطمئنا نیاز به مرتب کردن آن‌ها خواهید داشت. به احتمال زیاد برای شما خوش‌آیند نیست که هر روز برای مرتب کردن ریس و سبیل خود به آرایشگاه بروید، به همین علت به اتو ریش نیاز دارید تا به وسیله آن ریش و سبیل خود را کاملا صاف و مرتب کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید اتو ریش را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این ابزار ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع اتو ریش موجود در بازار آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید اتو ریش باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

اتو ریش چیست و چه کاربردی دارد؟

یک دستگاه حرارتی برقی است که از نظر کارایی شباهت زیادی به اتو مو دارد، با این تفاوت که در اتو مو دو صفحه دقیقا رو به روی هم داغ شده و موها با حرارت در بین صفحات داغ صاف می‌شوند، در اتو ریش به جای دو صفحه یک صفحه از جنس سرامیک، تفلون و یا تیتانیوم وجود دارد که سبب می‌شود حرارت را به خوبی حفظ کرده و به ریش و سبیل شما آسیب وارد نشود. روی سطح این صفحه یک برس قرار دارد که به مرتب کردن ریش و سبیل کمک می‌کند. در واقع این دستگاه را می‌توان یک برس حرارتی کوچک به حساب آورد که به ریش و سبیل شما آسیبی وارد نمی‌کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید اتو مو

چرا از صاف کننده ریش استفاده کنیم؟

استفاده از صاف کننده ریش بر روی ریش شما مطمئناً الزامی نیست، اما می‌تواند کارهایی را انجام دهد که هیچ محصول دیگری قادر به انجام آن نیست، نرم کردن موهای صورت برای کاهش خارش و سهولت استفاده از مومیایی کننده ریش و روغن‌های ریش نیاز کمتری برای بدست آوردن آن‌ها دارد. همان اثر صاف کردن موهای نامنظم ریش همچنین می‌تواند ظاهر محاسن شما را براق‌تر نشان دهد و شکل آن را طولانی‌تر نگه دارد، که این خبر خوبی برای مردانی است که ریش می‌گذارند تا خط فک مشخص‌تری ایجاد کنند. ریش براق‌تر همچنین می‌تواند صورت شما را از نظر بصری باریک کند. اگر ریش‌های مات و کدر صورت شما را پهن‌تر نشان می‌دهد، ریش صاف‌تر برعکس عمل می‌کند. در نهایت، می‌تواند کوتاه کردن تار‌های ریش و حفظ خطوط ریش شما را آسان تر کند.

انواع اتو ریش موجود در بازار:

شما قبل از اینکه راهنمای خرید اتوی ریش ما را به طور کامل مطالعه کنید، بهتر است با انواع مدل‌های این دستگاه آشنا شوید، پس بیاید با هم با انواع مدل‌های آن آشنا شویم:

  1. اتو ریش سرامیکی: اگر به دنبال یک نمونه باکیفیت هستید که خیلی سریع داغ شود و حرارت خود را به خوبی حفظ کند، مطمئنا بهترین انتخاب اتویی است که جنس صفحه آن از سرامیک باشد. در صورتی که جنس صفحه آن از سرامیک واقعی درست شده و اصل باشد، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که به محاسن و سبیل شما آسیبی وارد نمی‌شود و دچار سوختگی و موخوره نمی‌شوند.
  2. اتو ریش تیتانیومی: تیتانیوم نوعی فلز است که انتقال حرارت را به خوبی انجام می‌دهد. اگر به دنبال یک اتوی حرفه‌ای هستید، به شما نمونه‌ای را پیشنهاد می‌کنم که جنس صفحه آن از فلز تیتانیوم است. البته فراموش نکنید که حرارت این مدل از نمونه سرامیکی بیشتر است و اگر تخصص لازم را نداشته باشید به محاسن خود آسیب جدی وارد می‌کنید. ناگفته نماند که نسبت به نمونه سرامیکی از قیمت بالاتری هم برخوردار است.
  3. اتو ریش تورمالین: تورمالین یک ماده معدنی است که برای آهن‌های مسطح نیز استفاده می‌شود. معمولاً به صورت پودر بسیار ریز خرد شده و به فلزی مانند تیتانیوم یا سرامیک تزریق می‌شود. این ماده معدنی به تولید یون‌های منفی زیادی معروف است که به کاهش فرشدگی و موخوره کمک می‌کند و آن را برای موهای نامنظم بسیار موثر می‌سازد و باعث براقی و درخشندگی عالی می‌شوند.
  4. اتو ریش یونیک: صاف کننده‌های ریش یونی با مواد خاصی مانند تیتانیوم یا تورمالین طراحی شده‌اند که یون‌های منفی زیادی از خود ساطع می‌کنند که در واقع به شل کردن موهای بسیار درشت، ضخیم و محکم کمک می‌کند.
  5. اتو ریش مادون قرمز: گرمایش مادون قرمز در صاف کردن موها بسیار موثر است، زیرا توانایی عبور از موهای ضخیم و درشت و حتی داخل فولیکول‌ها را دارد. این یک فناوری گرمایش ویژه است که گرمای ثابتی را ارائه می‌دهد و به صاف کردن سریع موهای شما کمک می‌کند. همچنین احتمال کمتری برای ایجاد نقاط داغ وجود دارد، بنابراین خطر آسیب رساندن یا سوزاندن موهای شما کمتر است.

تفاوت اصلی اتو مو با اتو ریش:

تنها تفاوت اصلی این دو وسیله در تعداد صفحات داغ شونده و اندازه آن‌ها است. اتو مو دارای دو صفحه داغ شونده بوده اما اتوی محاسن دارای یک صفحه داغ شونده که این مدل دارای برس بوده و اتو مو برس ندارد. اندازه اتوی ریش و سبیل کوچکتر و سبک‌تر از نمونه اتو مو است. پس اگر قصد خرید اتوی محاسن را دارید یک نمونه کوچک و سبک را خریداری کنید، زیرا راحت‌تر می‌توان از آن استفاده کرد و برای سفر هم حمل آسان‌تری دارد.

آیا می‌توان از اتو مو به جای اتو ریش استفاده کرد؟

با توجه به اینکه این دو دستگاه عمل کردی مشابه هم دارن و تفاوت اصلی آن‌ها در اندازه است، شما می‌توانید از اتو مو برای صاف کردن ریش خود هم استفاده کنید. البته به علت اینکه اتو مو بزرگتر است امکان آسیب رساندن به ریش و پوست صورت به دور از انتظار نیست. پس پیشنهاد می‌کنم برای هر کدام از ابزار خاص خود استفاده کنید. ابعاد کوچک اتوی محاسن سبب می‌شود که کنترل بهتری روی کار داشته باشید، چون طول محاسن از موی سر کوتاه‌تر بوده و به دستگاه کوچک‌تری نیاز دارد.

بهترین مارک اتو ریش:

شاید اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک این محصول به شما معرفی کنیم، شاید تا حد زیادی در حق سایر برند‌های باکیفیت موجود در بازار کم لطفی کرده باشیم. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که حق بر انصاف اجناس باکیفیتی تولید و روانه بازار می‌کنند. به همین علت نمی‌توان تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک این محصول معرفی کرد و شاید این کار جنبه تبلیغاتی داشته باشد و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای این محصول را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • اتو ریش‌‌های سانفورد
  • اتو ریش‌های روزیا
  • اتو ریش‌های مدلینگ کامپ
  • اتو ریش‌های انزو پروفیشینال
  • اتو ریش‌های کنورث
  • اتو ریش‌های رمینگتون
  • اتو ریش‌های پرومکس

مزایای استفاده از اتو ریش:

  • استفاده از این وسیله می‌تواند سبب صاف و آراسته شدن محاسن و سبیل‌های شما شود، البته به شرط اینکه به درستی از آن استفاده کنید.
  • شما با استفاده از این دستگاه با تنظیم حرارت و حالت دهی درست می‌توانید به طور قابل توجهی حجم محاسن خود را افزایش دهید.
  • حرارت تولید شده از این دستگاه گردش خون در ریشه مو را افزایش می‌دهد و با تحریک فولیکول موها سبب رشد سریع‌تر ریش و سبیل شما می‌شود.

معایب استفاده از اتو ریش:

هر دستگاه در کنار مزایایی که دارد، اگر به صورت صحیح از آن استفاده نشود، معایب خاص خود را هم خواهد داشت. برس حرارتی ریش هم از این قانون مستثنی نیست و اگر مدت زمان زیادی حرارت را روی محاسن خود قرار دهید، دچار سوختگی شده و به مرور از بین می‌روند. فراموش نکنید که مو یک موجود زنده است و نیاز به تقویت و نگهداری دارد.

اتو ریش از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خرید این محصول وجود دارد، این شما هستید که باید مشخص کنید که از چه راحتی باید این محصول را خریداری کنید. دو روش رایج یعنی خرید حضوری و اینترنتی وجود دارد که بیشتر از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل در ادامه این دو روش را با هم بررسی می‌کنیم.

  • خرید حضوری: یکی از قدیمی‌ترین روش‌های خرید در جهان است. شما باید از منزل و محل کار خود خارج شوید و به یک یا چند فروشگاه مراجعه کنید و از میان مدل‌های موجود یکی را انتخاب و خریداری نمائید. از مزایای این روش می‌توان به دریافت آنی محصول اشاره کرد. متاسفانه در این روش تنوع محصول کم بوده و امکان مرجوع کردن کالا وجود ندارد.
  • خرید اینترنتی اتو ریش: یک روش خرید تقریبا جدید در کشور ایران است‌. شما نیاز به خروج از منزل و محل کار خود را ندارید، فقط باید وارد یک فروشگاه اینترنتی معتبر شوید و از میان انبوهی از مدل‌ها برس حرارتی ریش خود را انتخاب و خریداری کنید. در این روش امکان مرجوع وجود دارد اما متاسفانه جنس خریداری شده چند روزی طول می‌کشد تا به دست شما برسد.

نحوه استفاده از اتو ریش:

  • قبل از شروع کار بایستی استحمام کنید و ریش و سبیل خود را به خوبی شستشو دهید، این کار سبب بهتر حالت گرفتن محاسن شما می‌شود.
  • بعد از شستشو محاسن خود را با حرارت ملایم سشوار به خوبی خشک نمائید، این کار تا حدودی محاسن شما را صاف می‌کند.
  • محاسن خود را با یک روغن تقویت ریش یا کرم مو به خوبی ماساژ دهید، این کار از سوختگی و وزشدگی محاسن شما جلوگیری می‌کند.
  • اتوی خود را به برق زده و بسته به جنس ریش خود دمای آن را تنظیم کنید. اگر موهای ظریف و شکننده‌ای دارید دمای کمتر و برای موهای قوی‌تر می‌توانید از دمای بیشتری استفاده کنید.
  • حال وقت آن رسیده که با حرکت دادن این برس حرارتی روی محاسن خود آن‌ها را حالت دهید. توجه داشته باشید که اتو مدت زیادی با محاسن شما در تماس نباشد.

راهنمای خرید اتو ریش:

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید برای یک قرار ملاقات کاری از منزل خارج شوید و با نگاه کردن به آینه متوجه عمق فاجعه شوید. داشتن محاسن نامرتب می‌تواند شما را به عنوان یک فرد شلخته و نامنظم جلوه دهد. پس بهتر است دست به کار شوید و به فکر خرید یک اتو ریش باکیفیت باشید. مطمئنا پیدا کردن یک اتوی مناسب برای محاسن شما کار ساده‌ای نخواهد بود به همین علت شما نیاز به یک راهنمای خرید جامع دارید. ما اینجا هستیم تا شما را در مسیر درست همراهی کنیم تا بتوانید بهترین اتو حالت دهنده ریش را برای خود سفارش دهید. پس بیائید، قبل از خرید این محصول نگاهی به نکات زیر بیاندازیم.

  • بی سیم در مقابل سیم دار: شکل دادن به گوشه و کنار ریش نیاز به صاف کننده ای دارد که مانور دادن آن آسان باشد، به همین دلیل است که هیوز همیشه گزینه‌های بی سیم را انتخاب می‌کند. شما به انعطاف پذیری نیاز دارید تا آن زوایای دست یافتنی را به دست آورید تا به ظاهر دلخواه خود برسید.
  • حرارت: برای اینکه واقعاً ریش خود را صاف کنید، به یک صاف کننده نیاز دارید که گرما را جمع کند. مطمئن باشید که تنظیمات حرارتی مورد نظر شما را داشته باشد یعنی دمای ایده‌آل برای گرما روی مو ۳۸۵ درجه فارنهایت است. هرچه ریش ضخیم تر باشد، گرمای بیشتری لازم است. اگر دما خیلی پایین باشد، باید پاس‌های بیشتری را صرف صاف کردن ریش خود کنید.
  • خاموش شدن خودکار: پس از مدت معینی معمولا ۳۰ دقیقه عدم فعالیت، آن را خاموش می‌کند. این برای مردانی که در معرض فراموشی بسته‌بندی ابزار نظافت خود پس از استفاده هستند عالی است. اگر کسی دیرتر وارد حمام شود، از سوختگی یا تصادف جلوگیری می‌کند.
  • تنظیمات دما: به شما این امکان را می‌دهد که انتخاب کنید که صاف کننده چقدر گرم شود. شما می‌توانید از این نه تنها برای صاف کردن موهای خود به طور موثرتر استفاده کنید، بلکه دما را برای استفاده در ریش‌های کوتاه تر یا با انواع پوست‌های حساس تر کاهش دهید.
    طراحی ضد سوختگی: معمولاً از مواد مقاوم در برابر حرارت در نوک دندان‌های برس استفاده می‌کند تا هنگام اتو کشیدن خیلی نزدیک به صورت، از رسیدن گرما به پوست شما جلوگیری کند.
  • سپرهای حرارتی: که برای محافظت از پوست شما کار می‌کنند و تمام گرما را به موهای شما هدایت می‌کنند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید روغن  تقویت کننده ریش

نکات مهمی که هنگام خرید اتو ریش باید در نظر بگیرید:

  1. اندازه و وزن: اگر زیاد سفر می‌کنید و نیاز دارید اتوی ریش خود را در چمدان خود قرار دهید، این فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید. صاف کننده‌ای که بزرگ، حجیم و همراه با کابل سنگین باشد، اغلب برای تعطیلات آخر هفته یا سفر کاری شما بسیار حجیم است. مردانی که به طور منظم سفر می‌کنند باید به دنبال صاف کننده‌های باریک‌تر، سبک‌تر و بسیار قابل حمل باشند.
  2. طراحی هدفمند: متأسفانه تعدادی از اتوهای ریش مخصوصاً مینی اتوهای مسطح در واقع برای استفاده روی موهای سر طراحی شده‌اند، اما تغییر استفاده می‌شوند و به عنوان صاف کننده ریش فروخته می‌شوند. مشکل این است که آن‌ها روی موهای ریش شما به خوبی کار نمی‌کنند زیرا موهای سر بسیار ظریف تر، صاف تر و کمتر پشت‌تر هستند.
  3. نوع محصول: انواع مختلفی از اتو موی ریش وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید. برخی ابتدایی هستند، در حالی که برخی دیگر پیشرفته می‌باشند. شما باید نوع محصول مورد نیاز خود را مشخص کنید و سپس محصولی را خریداری نمائید که متناسب با نیاز شما باشد. به عنوان مثال، اگر یک محصول ساده می‌خواهید، بهترین انتخاب یک محصول پایه است. با این حال، فرض کنید چیز پیشرفته تری می‌خواهید. در این صورت، بهتر است یک نمونه گران قیمت را تهیه کنید زیرا ویژگی‌های اضافی دارد.
  4. ماندگاری: باید در نظر داشته باشید که اتو موی ریش چقدر دوام می‌آورد. این به این دلیل است که برای شما مهم است که چیزی را خریداری کنید که برای سال‌ها نیازهای شما را برآورده کند. اگر افراد زیادی از یک محصول خاص بدون هیچ مشکلی استفاده کرده‌اند، به این معنی است که بادوام است و می‌تواند هدف شما را به خوبی انجام دهد.
  5. سهولت در استفاده: هنگام خرید اتو موی ریش از سهولت استفاده از آن اطمینان حاصل کنید تا پس از خرید در هنگام استفاده با آن مشکلی نداشته باشید. برخی از صاف کننده‌های ریش ممکن است عالی به نظر برسند اما برای سطح تخصص یا دانش شما در مورد آن‌ها بسیار پیچیده هستند. از کاربرپسند بودن محصول اطمینان حاصل کنید تا حتی افرادی که تجربه زیادی ندارند بتوانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند.
  6. نام تجاری: شما باید یک محصول مارک دار را خریداری کنید، زیرا قبل از خرید توسط افراد زیادی تست شده و اثربخشی آن ثابت شده است. برندها روی اتو موی ریش خود نیز گارانتی دارند تا اگر در مدت گارانتی برای کالای جدید شما اتفاقی افتاد، بدون دردسر آن را تعمیر یا تعویض کنند.
  7. قیمت محصول: این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما مهم است که صرفاً به قیمت یک چیز نگاه نکنید و تصمیم بگیرید که خیلی گران است. در عوض، شما باید قیمت‌ها را بین فروشندگان مختلف مقایسه کنید و ببینید کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند. به عنوان مثال، اگر محصول مشابهی را با قیمت ۱۰ هزار تومان ارزانتر در جای دیگری پیدا کردید، ممکن است ارزش خرید از آن فروشنده را داشته باشد به جای اولین محصولی که با آن برخورد کردید.
  8. نظرات کاربران: این یک راه عالی برای دانستن آنچه افراد دیگر با اتو موی ریش خود تجربه کرده‌اند، می‌باشد. می‌توانید نظرات کاربران را در آمازون یا سایر وب‌سایت‌هایی که در آن کاربران می‌توانند نظرات خود را درباره یک محصول ارسال کنند، بررسی کنید. بهترین مکان برای جستجوی نظرات، آمازون است، که دارای یک سیستم رتبه بندی ستاره می‌باشد که به شما ایده خوبی یا بدی یک محصول را می‌دهد. اگر نظرات کافی با رتبه بندی بد (کمتر از ۳ ستاره) وجود داشته باشد، احتمالاً ارزش خرید آن محصول را ندارد.

نحوه تمیز کردن اتو ریش:

  • اگر به طور مداوم از صاف کننده ریش خود استفاده می‌کنید، بهتر است آن را هر چند روز یکبار تمیز کنید تا در حالت اولیه خود باقی بماند. بهتر است آن را روی حوله یا حتی بیرون تمیز کنید. ریش شما زباله‌ها و روغن‌ها را به دام می‌اندازد، بنابراین وقتی آن را صاف می‌کنید، روی اتو گیر می‌کند و تجمع می‌یابد.
  • ابتدا اتوی خود را با دست بازرسی کنید تا همه ضایعات قابل مشاهده و موهای شل از بین برود. سپس، از دستمال مرطوب لیزول بدون عطر که به مقدار کمی کرم موبر بارباسول آغشته شده است، استفاده کنید تا موهای آن را با دست پاک کنید. سپس یک ساعت در هوای آزاد آن را خشک کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید اتو ریش مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما عزیزان، لیستی از چند مدل اتو ریش ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه‌ی زیر هر آیتم می‌توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ اتو ریش روزیا مدل ۷۱۱۱

اتو ریش روزیا مدل 7111

مشخصات

  • حداکثر دما
    ۲۰۰
  • طول سیم
    ۲ متر
  • امکانات ابزار
    دسته ارگونومیک
  • جنس صفحات
    سرامیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ اتو ریش انزو پروفیشینال مدل EN-5010

اتو ریش انزو پروفیشینال مدل EN-5010

مشخصات

  • طول سیم
    ۱ متر
  • مدت زمان گرم شدن
    ۱۵
  • جنس صفحات
    سرامیک
  • گستره‌ی دما
    ۲۲۰ تا ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد
  • نوع صفحات
    متوسط

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ اتو ریش سانفورد مدل SF995BTS

اتو ریش سانفورد مدل SF995BTS

مشخصات

  • حداکثر دما
    ۲۱۰ درجه سانتی گراد
  • طول سیم
    ۱ متر
  • قابل تنظیم در
    ۱۵۰ تا ۲۱۰ درجه
  • امکانات ابزار
    دکمه‌ی روشن/خاموش
  • جنس صفحات
    تیتانیوم
  • سایر توضیحات
    برس حرارتی تیتانیومی برای ریش و موهای مجعدبیشینه دمای ۲۱۰ درجهطراحی ارگونومیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ اتو ریش مدل GW_7702

اتو ریش مدل GW_7702

مشخصات

  • امکانات ابزار
    مادون قرمز
  • جنس صفحات
    پلاستیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید اتو ریش در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پرینتر لیبل زن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا