کوه‌نوردی و کمپینگملزومات گردش و سفر

ماگ سفری، راهنمای خرید بهترین مارک ماگ مسافرتی ارزان و پرفروش

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ماگ سفری باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از تجهیزات مهم و ضروری در مسافرت و طبیعت گردی ماگ سفری است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که حین پیاده روی تشنه شوید و بخواهید برای بیرون آوردن کلمن زمانی از وقت خود را از دست بدهید و بدن شما سرد شود. ماگ سفری این امکان را برای شما فراهم می‌کند که مقداری آب سرد درون ماگ سفری در دسترس داشته باشید و در مواقعی که تشنه می‌شوید بدون توقف طولانی از آن بنوشید. این وسلیه در واقع یک ماگ معمولی است که کار یک کلمن آب را انجام می‌دهد و آب درون آن تا چند ساعت خنک می‌ماند و گرم نمی‌شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست ندارید به خاطر نوشیدن آب مدت زمان طولانی توقف داشته باشید به طوری که بدن شما سرد شود، پیشنهاد می‌کنم یک ماگ سفری را برای خود خریداری کنید.

ماگ سفری نسبت به کلمن آب خیلی کوچکتر است به طوری که مانند یک قمقمه آب می‌توانید آن را در دست بگیرید با این تفاوت که آب قمقمه بعد از مدتی گرم می‌شود، اما آب درون ماگ سفری می‌تواند مدت زمان زیادی خنک بماند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این وسیله می‌توان به حفظ دمای آب و اندازه کوچک آن اشاره کرد. جالب است، بدانید برخلاف ماگ معمولی ماگ سفری دارای درب پیچی است که محکم بسته می‌شود و در صورت کج شدن آب درون آن خالی نمی‌شود به همین منظور شما می‌توانید ماگ سفری را درون کیف یا کوله پشتی خود به راحتی نگهداری کنید بدون اینکه نگران ریخته شدن مایع درون آن باشید. نکته حائز اهمیت این وسیله این است که اگر درون ماگ سفری آب جوش مانند چای هم بریزیم تا چند ساعت خنک نمی‌شود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که عادت دارید، هنگام پیاده روی مایعات گرم و سرد بنوشید بدون اینکه توقفی داشته باشید، احتمالا ماگ سفری مناسب کار شماست. احتمالا شما هم به دلیل تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله مهم به مشکل برخورده‌ باشید، اما اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع ماگ سفری آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید ماگ سفری باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

ماگ سفری چیست و چه کاربردی دارد؟

در زبان انگلیسی به لیوان دسته‌داری که درون آن چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌های داغ ریخته می‌شود ماگ می‌گویند. البته ماگ برای نگهداری نوشیدنی‌های سرد هم استفاده می‌شود، نمونه‌ای از ماگ ساخته شده که مانند فلاسک عمل کرده و مدت زمان زیادی دمای آب حفظ می‌کند. به عنوان مثال اگر درون آن آب جوش بریزید تا چند ساعت آب جوش مانده و دمای خود را از دست نمی‌دهد و اگر درون ماگ سفری آب یخ بریزیم تا ساعت‌ها سرد باقی می‌ماند و دمای خود را از دست نمی‌دهد. برخلاف ماگ‌های معمولی معمولا دارای درب پیچی هستند که مانع از نشت مایعات از داخل به بیرون می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید بیلچه سفری

تایخچه پیدایش ماگ سفری:

شاید بتوان اولین استفاده از ماگ را به انسان‌های نخستین نسبت داد. یعنی چیزی در حدود شش هزار سال پیش که انسان‌های اولیه ماگ را از استخوان حیوانات، چوب و سفال برای جشن و مهمانی‌های خاص استفاده می‌کردند. بعد از اختراع فلز در عصر آهن نمونه‌های فلزی ماگ ساخته شد که پیش زمینه‌ای برای روی کار آمدن ماگ‌های مسافرتی شد. با اختراع فلاسک دانشمندان این قابلیت را روی ماگ پیاده کردند و نوع جدیدی از ماگ یعنی سفری ساخته شد.

انواع ماگ سفری بر اساس مکانیسم درب :

  • ماگ مسافرتی درب قفل‌دار: یکی از راحت‌ترین نمونه‌های ماگ مسافرتی نمونه درب قفل‌دار می‌باشد. درب این مدل ماگ به صورت فنری با قفل بسته می‌شود. بدنه این ماگ از فلز استیل دو جداره است که سبب شده چای و قهوه درون آن‌ها به مدت چند ساعت سرد نشود همچنین شما اگر آب یخ درون آن بریزید، تا چند ساعت آب درون آن گرم نمی‌شود. در واقع این وسیله مانند یک فلاسک عمل می‌کند با این تفاوت که حفظ دمای مایعات درون آن‌ها بین ۳ تا ۴ ساعت است.
  • ماگ مسافرتی درب پیچی: در این مدل به علت بسته شدن پیچی درب ماگ احتمال ریخته شدن مایعات درون آن خیلی کم است به همین علت به راحتی می‌توان آن را درون کوله پشتی یا کیف دستی قرار داد. این مدل هم مانند نمونه قبلی دارای بدنه دوجداره استیل ضد زنگ می‌باشد که قادر است به راحتی دمای مایعات گرم و سرد داخل خود را به مدت چند ساعت نگهداری کند. بدنه این مدل در برابر ضربه مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد به طوری که در اثر ضربه تغییر شکل ظاهری نمی‌دهد.

انواع ماگ مسافرتی بر اساس جنس بدنه:

  1. ماگ مسافرتی بدنه استیل: در واقع استیل را می‌توان بهترین جنس برای ساخت ماگ مسافرتی دانست، استیل در برابر رطوبت هوا دچار زنگ زدگی نمی‌شود. همچنین یک فلز بسیار محکم و مقاوم است که در برابر ضربه به خوبی از خود مقاومت نشان می‌دهد به همین علت است که ماگ استیل طرفداران زیادی دارد. تنها مشکلی که ماگ‌های بدنه استیل دارند قیمت آن‌ها نسبت به پلاستیکی مقداری گران‌تر است.
  2. ماگ مسافرتی بدنه پلاستیکی: یکی از پرفروش‌ترین نمونه ماگ هستند که بدنه آن‌ها از جنس پلی پروپیلن و سیلیکن ساخته می‌شود که تحمل دمایی بسیار بالایی دارند. این ماده دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد را به خوبی تحمل می‌کند بنابراین به راحتی می‌توان درون آن چای، قهوه و آب جوش نگهداری کرد. جنس این ماگ به گونه‌ای است که به راحتی می‌توانید آن را درون ماشین ظرفشویی و مایکرویو قرار دهید بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود. قیمت آن نسبت به نمونه استیل ارزان‌تر است به همین علت طرفداران زیادی دارد.

مزایای استفاده از ماگ سفری:

  • در مقایسه با وسایل مشابه مانند کلمن و فلاسک قیمت ارزان‌تری دارند و دقیقا کار این دو وسیله را برای شما انجام می‌دهند پس می‌توان نتیجه گرفت ارزش خرید بالایی دارند.
  • برخلاف کلمن و فلاسک به راحتی می‌توان آن را درون کوله پشتی یا کیف دستی قرار داد به همین علت حمل آن‌ها خیلی راحت است و یک وسیله ضروری برای سفر به حساب می‌آیند.
  • تفاوتی نمی‌کند که درون آن را با آب جوش پر کنید یا آب سرد زیرا اگر درون آن آب جوش بریزید تا ساعت‌ها دمای آن را جوش نگه می‌دارد و اگر آب یخ بریزید، تا ساعت‌ها سرد باقی می‌ماند.
  • به علت داشتن اندازه کوچک و جمع و جور همیشه در دسترس است و شما برای نوشیدن مایعات درون آن نیاز به توقف نخواهید داشت و حین حرکت می‌توانید از مایعات درون آن استفاده کنید.
  • مکانیسم باز و بسته شدن درب آن‌ها به گونه‌ای است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن باز و بسته می‌شود. همچنین به قدری درب آن‌ها محکم بوده که امکان ریخته شدن مایعات درون آن وجود ندارد.

بهترین مارک ماگ مسافرتی:

یکی از سخت‌ترین کارهای جهان این است که بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک ماگ سفری به شما معرفی کنیم. زیرا برندهای باکیفیت زیادی در بازار وجود دارند و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای ماگ مسافرتی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • ماگ مسافرتی ایکیا
  • ماگ مسافرتی استنلی
  • ماگ مسافرتی سیمپل استایل
  • ماگ مسافرتی enjoy the coffee
  • ماگ مسافرتی keep long
  • ماگ مسافرتی استار باکس
  • ماگ مسافرتی تفال
  • ماگ مسافرتی coffee cup
  • ماگ مسافرتی دی وانگ زین
  • ماگ مسافرتی پرو اسپرتز
  • ماگ مسافرتی کووآ

ماگ مسافرتی از کجا بخریم؟

در واقع دو راه بیشتر برای خرید ماگ وجود ندارد، شما باید برای خود یکی از آن‌ها را که به نظرتان از همه راحت‌تر است را انتخاب کنید. در واقع هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که شما حتما باید از کدام روش خرید کنید و یک موضوع شخصی و دلخواه می‌باشد.

  1. خرید حضوری: شما می‌توانید با مراجعه حضوری به نزدیکترین فروشگاه لوازم شکار و طبیعت به صورت فیزیکی ماگ مسافرتی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است که در انتخاب خود دقت زیادی داشته باشید، زیرا جنس خریداری شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی: شما می‌توانید در منزل یا محل کار خود بیرون بیرون رفتن از طریق اینترنت به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان تنوع زیادی از مدل‌ها و قیمت‌ها ماگ سفری مورد نطر خود را انتخاب و خریداری کنید. در صورت عدم رضایت از کالا هفت روز مهلت تست دارید و می‌توانید در این مدت جنس مورد نظر خود را مرجوع کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید روسری دخترانه

نکات مهم هنگام خرید ماگ مسافرتی:

  1. قیمت ماگ: فاکتورهای زیادی می‌توانند روی قیمت این محصول تاثیر داشته باشند، یکی از این فاکتورها جنس محصول است ماگ های بدنه استیل نسبت به بدنه پلاستیکی قیمت گرانتری دارند. پس قیمت می‌تواند روی انتخاب شما تاثیر زیادی داشته باشد به همین دلیل قبل از هر کاری باید میزان بودجه برای خرید ماگ را مشخص کنید.
  2. جنس ماگ: همان طور که می‌دانید ماگ‌ها بر اساس جنس بدنه انواع مختلفی دارند، برخی دارای بدنه استیل ضد زنگ دو جداره هستند که در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است و برخی دیگر دارای بدنه پلاستیکی دو لایه هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را درون ماشین ظرفشویی و مایکرویو قرار داد بدون اینکه آسیبی به آن‌ها وارد شود. جنس پلاستیکی نسبت به استیل مقداری ارزان‌تر بوده به همین علت انتخاب خیلی از افراد است.
  3. مکانیسم باز و بسته شدن: در کل همه ماگ‌های مسافرتی درب دار هستند که با توجه به نیاز کاربر درب هر یک متفاوت با دیگری باز و بسته می‌شود. برخی دارای درب کمربندی هستند یعنی درب آن‌ها با یک کمربند فنری بسته می‌شود. درب این مدل خیلی سریع باز و بسته شده اما نمونه دیگری هم وجود دارد که درب آن به صورت پیچی باز و بسته می‌شود که از نظر ایمنی بهتر از نمونه کمربنددار هستند، زیرا درب آن‌ها به راحتی باز نمی شود و مایع درون آن به بیرون نشت نمی‌‌کند.
  4. گنجایش ماگ: ماگ‌های مسافرتی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر یک از آن‌ها توانایی نگهداری حجم مشخصی از مایعات را دارند. شما باید با توجه به نیاز بدن خود به نوشیدنی حجم ماگ خود را انتخاب کنید. حجم ماگ نباید به اندازه‌ای کوچک باشد که خیلی زود به زود خالی شده و مجبور شوید آن را پر کنید و نباید به حدی بزرگ باشد که فضای زیادی را اشغال کرده و وزن آن موجب ناراحتی شما هنگام حمل کردن شود.
  5. دسته‌دار یا بدون دسته: یکی از مواردی که هنگام خرید ماگ باید به آن توجه داشته باشید این است که دسته داشته باشد یا فاقد دسته باشد. این موضوع در مورد ماگ‌های مسافرتی اهمیت زیادی ندارد، زیرا بدنه آن‌ها مانند ماگ معمولی داغ نمی‌شود که نیاز به دسته داشته باشد. از طرفی هم دسته دار بودن ممکن است فضای بیشتری از کوله پشتی شما را اشغال کند به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم زیاد به این موضوع توجه نکنید و با سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.
  6. برند محصول: همیشه به سراغ خرید برندهای معروف و شناخته شده بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار بوده و از قبل امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد نباید برندهای ناشناخته را خریداری کرد. زیرا ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشند و خیلی سریع آب را گرم یا سرد کنند به همین دلیل باید برندهای معروف و شناخته شده را خریداری کنید.

روش نگهداری از ماگ مسافرتی:

  • همیشه ماگ خود را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید، مدل‌هایی که برای جلوگیری از اتلاف دمای مایع دارای فیبری هستند با نور مستقیم خورشید آسیب می‌بینند.
  • هرگز نباید به ماگ سفری خود ضربه وارد کنید، تا حد امکان مانع از ضربه خوردن آن شوید. زیرا برخی از مدل‌ها برای جلوگیری از سرد و گرم شدن مایع درون خود شیشه دارند که باعث شکستن شیشه داخلی آن‌ها می‌شود.
  • پیشنهاد می‌کنم، از ماگ خود همیشه برای یک منظور استفاده کنید، مثلا اگر درون آن آب جوش می‌ریزید دیگر به عنوان یک وسیله برای گرم نگه‌داشتن مایعات از آن استفاده کنید و اگر برای نگهداری آب سرد می‌خواهید همیشه درون آن آب سرد بریزید. این کار طول عمر ماگ را افزایش می‌دهد.
  • پیشنهاد می‌کنم تا حد ممکن از ماشین ظرفشویی برای شستن آن استفاده نکنید مگر اینکه شرکت سازنده استفاده از ماشین ظرفشویی را منع نکرده باشد. زیرا به واشر و قسمت‌های آب بندی کننده ماگ آسیب وارد می‌کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ماگ سفری مورد نظر خود را خریداری کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین مدل‌های ماگ سفری ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ ماگ سفری مدل FLK002 گنجایش ۰.۵ لیتر

ماگ سفری مدل FLK002 گنجایش 0.5 لیتر

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵x10x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • گنجایش
    ۰.۵ لیتر
  • جنس
    استیل دوجداره
  • توضیحات دما
    قابلیت حفظ دما
  • قابلیت‌های سرمایشی و گرمایشی
    قابلیت حفظ دما
  • نوع عایق
    استیل
  • سایر توضیحات
    جنس: استیل دو جدارهظرفیت: ۰.۵ لیتردارای قابلیت بو نگرفتن استیلدارای درب ضامنی و پیچیدارای مقاومت و حفظ دما قابل استفاده برای ورزشکاران و عموم افرادقابل استفاده در تمرین، منزل و مسافرت و …قابل شستشو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ماگ سفری مدل SEYGM گنجایش ۰.۷۵ لیتر

ماگ سفری مدل SEYGM  گنجایش 0.75 لیتر

مشخصات

  • ابعاد
    ۶x6x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • گنجایش
    ۰.۷۵ لیتر
  • جنس
    فلز

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ماگ سفری مدل خطی ۲ حالته M116 گنجایش ۰.۵ لیتر

ماگ سفری مدل خطی 2 حالته M116 گنجایش 0.5 لیتر

مشخصات

  • ابعاد
    ۸x8x24 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • گنجایش
    ۰.۵ لیتر
  • جنس
    جنس آن استیل ۲جداره با کیفیت درجه یک است.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ماگ سفری مدل FLK002 گنجایش ۰.۵ لیتر

ماگ سفری مدل FLK002 گنجایش 0.5 لیتر

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵x10x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • گنجایش
    ۰.۵ لیتر
  • جنس
    استیل دوجداره
  • توضیحات دما
    قابلیت حفظ دما
  • قابلیت‌های سرمایشی و گرمایشی
    قابلیت حفظ دما
  • نوع خروجی مایع
    ضامنی
  • نوع عایق
    استیل
  • سایر توضیحات
    جنس: استیل دو جدارهظرفیت: ۰.۵ لیتردارای قابلیت بو نگرفتن استیلدارای درب ضامنی و پیچیدارای مقاومت و حفظ دما قابل استفاده برای ورزشکاران و عموم افرادقابل استفاده در تمرین، منزل و مسافرت و …قابل شستشو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ماگ سفری استنلی مدل Legendary Camp Mug کد S2024 گنجایش ۰.۳۵۰ لیتر

ماگ سفری استنلی مدل Legendary Camp Mug کد S2024 گنجایش 0.350 لیتر

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲×۹.۹×۱۰.۸ سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۹۰ گرم
  • گنجایش
    ۰.۳۵۰ لیتر
  • جنس
    استیل ضدخش و ضدزنگ ۱۸/۸
  • توضیحات دما
    مدت زمان نگهداری گرما ۱.۵ ساعت – مدت زمان نگهداری سرما ۳ ساعت – مدت زمان نگهداری یخ ۱۵ ساعت
  • قابلیت‌های سرمایشی و گرمایشی
    قابلیت حفظ دما
  • شامل
    دستگیره
  • نوع عایق
    خلأ
  • کشور مبدا برند
    آمریکا
  • سایر توضیحات
    دارای گنجایش ۳۵۰ میلی لیتر – محصول ۲۰۲۴ – دارای دیواره دو جداره – ساخته شده از استیل ضد زنگ و ضد بو – قابل شستشو در ماشین ظرفشویی – دارای درب از جنس تریتان – ساخت چین تحت لیسانس شرکت استنلی آمریکا.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ ماگ سفری مدل SKY گنجایش ۰.۲ لیتر

ماگ سفری مدل SKY گنجایش 0.2 لیتر

مشخصات

  • ابعاد
    ۶x6x13 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۸۰ گرم
  • گنجایش
    ۰.۲ لیتر
  • جنس
    استیل دوجداره
  • قابلیت‌های سرمایشی و گرمایشی
    قابلیت حفظ دما

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ماگ سفری مدل در دار طرح پاستلی گنجایش ۰.۴۲ لیتر

ماگ سفری مدل در دار طرح پاستلی گنجایش 0.42 لیتر

مشخصات

  • ابعاد
    ۸x7x16 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • گنجایش
    ۰.۴۲ لیتر
  • جنس
    پلاستیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ماگ سفری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید منبع تغذیه متغیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا