کوه‌نوردی و کمپینگ

عصای کوهنوردی، راهنمای خرید عصای کوهنوردی (باتوم) چوبی تاشو ارزان

هر آن چه قبل از خرید عصای کوهنوردی باید بدانید.

یکی از مهم ترین ابزارها برای طبیعت گردی و کوهنوردی عصای کوهنوردی (باتوم) می باشد. شاید در مسافرت های کوتاه مدت این وسیله اهمیت چندانی نداشته باشد اما در طولانی مدت اهمیت این وسیله مشخص می شود و جای خالی آن را می توان احساس کرد. عصای کوهنوردی می‌تواند تعادل شما را افزایش دهد و در هنگام حرکت در شیب‌های تند، زمین‌های سنگی و همچنین هنگام عبور از رودخانه‌ها بسیار مفید باشد. اینها تنها بخش کوچکی از تمام مزایای عصای کوهنوردی هستند. همچنین می‌توانید مزایا و معایب استفاده از عصا‌های پیاده‌روی را بررسی کنید تا بدانید چرا بسیاری از کوهنوردان چوب‌های پیاده‌روی را مفید می‌دانند، در حالی که دیگران آن را غیرضروری می‌دانند.

عصای کوهنوردی چیست و چه کاربردی دارد؟

باتوم یا عصای کوهنوردی وسیله‌ای است که عمدتاً برای کمک به راه رفتن، ایجاد ثبات یا حمایت وضعیتی یا کمک به حفظ وضعیت بدنی خوب استفاده می‌شود. برخی از طرح‌ها نیز به عنوان لوازم جانبی مد عمل می‌کنند یا برای دفاع شخصی استفاده می‌شوند. عصای پیاده روی در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارد، برخی از آن‌ها به اقلام کلکسیونی تبدیل شده‌اند. افراد دارای معلولیت ممکن است از انواع عصا استفاده کنند، اما عصای پیاده روی برای حمایت کامل از وزن طراحی نشده ولی در عوض برای کمک به تعادل طراحی شده است. عصای راه رفتن نیز از لحاظ تاریخی به عنوان یک سلاح دفاع شخصی شناخته می‌شود. کوهنوردان از عصاهای پیاده‌روی برای اهداف مختلفی مثل: پاک کردن تارهای عنکبوت، جدا کردن بوته‌ها یا علف‌های ضخیم که مسیر آن‌ها را پنهان می‌کند‌ و عنوان یک تکیه گاه هنگام بالا رفتن از سربالایی یا به عنوان ترمز در هنگام سرازیری و به عنوان یک نقطه تعادل هنگام عبور از نهرها، باتلاق‌ها یا سایر زمین های ناهموار استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید طناب صخره نوردی

اجزای تشکیل دهنده عصا کوهنوردی:

مچ بند: از افتادن قطب‌ها جلوگیری می‌کند و به اهرم برای حداکثر خروجی کمک می‌کند.
دسته: دما و شرایط آب و هوایی که در آن پیاده روی خواهید کرد باید انتخاب دسته را تعیین کند.

  • چوب پنبه: برای هوای گرم، چوب پنبه گزینه خوبی است. این عرق را از دستان شما خارج می‌کند، به شکل دست شما در می‌آید و ارتعاشات را کاهش می‌دهد. همچنین یک انتخاب سازگار با محیط زیست است.
  • لاستیک: در دماهای پایین، دسته‌های لاستیکی دست شما را در برابر سرما و لرزش عایق می کنند. با این حال، در هوای گرم تر، آن‌ها می توانند با دست‌های عرق کرده دست و پنجه نرم کنند که باعث مالش و تاول می‌شود.
  • فوم: گاهی اوقات روی شفت ها به عنوان یک ناحیه کشیده یا در دسته برای جذب عرق و ضربه استفاده می‌شود. این یک جایگزین ارزان تر و بادوام تر برای چوب پنبه است.

شفت: شفت همان بدنه یا چهار چوب اصلی عصا است که تمام وزن کوهنورد روی آن متمرکز می‌شود و از مواد مختلفی ساخته می‌شود که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  • آلومینیوم: سبک و بادوام، این گزینه مناسبی برای کسانی است که هنگام جذب شوک دست آن‌ها دچار ناراحتی می‌شود و به دنبال بهترین جذب ارتعاش هستند و نگران حداقل صرفه جویی در وزن نیستند.
  • کربن: انتخاب سبکتر از این دو ماده است. وزن کم باعث کاهش خستگی می‌شود، اگرچه این ماده ارتعاشات کمتری را جذب می‌کند و در صورت برخورد خشن، مستعد ترک‌ می‌شود.

مکانیسم قفل: بیشتر عصا‌های پیاده‌روی با یکی از این دو مکانیسم همراه هستند:

  1. گیره: مزیت گیره این است که می‌توانید طول میله را به سرعت و به راحتی با یا بدون دستکش تنظیم کنید.
  2. مکانیزم در داخل شفت قرار دارد: و از یک عمل چرخشی ساده برای باز کردن و قفل کردن تشکیل شده است. این نیز یک مکانیسم قفل قابل اعتماد است، اما تنظیم آن در هنگام پوشیدن دستکش کمی سخت تر است.

سبدها: این‌ها دیسک‌های پلاستیکی هستند که از فرو رفتن قطب‌ها در زمین نرم یا برف جلوگیری می کنند. اغلب می‌توان آن‌ها را برای استفاده در شرایط گرمتر و خشک تر حذف کرد.

نکته کاربید: به خوبی روی سنگ و یخ و سایر سطوح خارج از جاده می‌چسبد.

سرپوش لاستیکی: برای استفاده در جاده‌ها یا مناطق بتنی، از نوک کاربید محافظت می‌کنند و ارتعاشات کاربر را کاهش می‌دهند.

انواع عصای کوهنوردی یا باتوم:

  1. باتوم های دوتایی (جفتی):فروش این باتوم ها به صورت دوتایی می باشد و به صورت یک در میان در حرکت استفاده می شوند. در صعود های طولانی مدت و طبیعت گردی باعث می شود وزن کمتری به زانوهای شما وارد شود، اکثر آنها قابلیت تنظیم اندازه دارند، آنتی شوک هستند یعنی دارای فنر می باشند که باعث جذب تکانه ها می شود.
  2. باتوم‌های تکی یا سفری: این باتوم ها به صورت تکی به فروش می رسند که مناسب برای مسیر های صاف و هموار است. چون تکی هستند سبک بوده در نتیجه وزن چندانی با خود حمل نمی کنید. در بعضی از مدل ها منو پاد استفاده شده ، منو پاد دوربین کوچکی است که زیر دسته آن قرار دارد. توجه:در صورت حمل کوله با وزن زیاد جهت حفظ تعادل حتما باید از باتوم جفت استفاده نمایید.
  3. عصاهای کوهنوردی چند منظوره: برای استفاده در زمین‌های متنوع، این عصا‌ها معمولاً از آلومینیوم سخت ساخته می‌شوند و در صورت لزوم باید همراه با پایه‌های لاستیکی استفاده شوند.
  4. عصاهای کوهنوردی آنتی شوک: برخی از عصاها دارای ویژگی جذب ضربه هستند که به جذب بیشتر در هر ضربه کمک می‌کند. این به ویژه در بخش‌های سراشیبی و برای کسانی که ممکن است آسیب یا ضعف قبلی داشته باشند برای محافظت خوب است.
  5. عصاهای کوهنوردی آلپاین: این میله‌های سبک وزن که از کربن ساخته شده‌اند به استقامت در طول دوره‌های طولانی راه رفتن کمک می‌کنند و در زمین‌های چالش برانگیز مفید هستند.
  6. عصاهای کوهنوردی فشرده و جمع و جور: عصاهای پیاده روی تاشو به اندازه کافی کوچک هستند تا در کوله پشتی قرار گیرند نه اینکه آنها را به بیرون کوله خود وصل کنید.

مزایای استفاده از عصای کوهنوردی:

  1. راه رفتن را آسان می‌کنند: آن‌ها به بهبود و حفظ تعادل شما در هنگام بالا و پایین رفتن با یک کوله پشتی سنگین کمک می‌کنند. به ویژه برای مقابله با زمین های کوهستانی مفید هستند، بیشتر کوهنوردان جدی آن‌ها را یک قطعه مهم از تجهیزات می‌دانند. در طول هر دو صعود و فرود، آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تعادل خود را حفظ کنید و در زمین های دشوار پشتیبانی بیشتری ارائه دهند. علاوه بر این، آنها فشار و نیروی گرانش را بر روی پاهای شما در هنگام پیاده روی کاهش می‌دهند. فشار فقط به بازوها و بالاتنه شما منتقل می‌شود و شما باید وزن میله‌ها را تحمل کنید. اما به اشتراک گذاشتن تلاش به این معنی است که پاهای شما کمتر خسته می شوند در حالی که بالاتنه و بازوها قدرت خود را حفظ می کنند. علاوه بر این، عصای کوهنوردی به ویژه برای پیاده روی در مسافت‌های طولانی مفید است. پیاده روی های طولانی، به ویژه زمین‌های شیب دار، پاها را خسته می‌کند. چوب‌های پیاده‌روی به بازوهای شما امتداد می‌دهند تا به زمین برسند، بنابراین هنگام استفاده از آن‌ها کمر، شانه‌ها و بازوهای خود را درگیر می‌کنید. حتی راه رفتن صاف، استفاده از میله‌ها به طور مساوی بار راه رفتن را روی هر چهار اندام و هسته تقسیم می‌کند.
  2. تسهیل عبور از رودخانه: آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا هنگام عبور از رودخانه تعادل لازم را داشته باشید. به طور کلی بهتر است یک نفر همزمان با استفاده از یک جفت چوب پیاده روی عبور کند. به سمت جریان عبور کنید، گام‌های کوچک بردارید و کمی به سمت پایین دست به سمت ساحل مخالف حرکت کنید. همیشه سه نقطه تماس محکم داشته باشید و از قطب‌ها برای بررسی مسیر خود استفاده کنید.
  3. محافظ زانو: آن‌ها سبب کاهش فشار روی زانوها می‌شوند. چوب‌های پیاده‌روی فشاری را که معمولاً توسط مفاصل و عضلات پایین تنه جذب می‌شود را کاهش می‌دهند.
  4. کمک به راه رفتن در هنگام آسیب دیدگی: اگر هنگام حرکت در مسیر به پا یا زانو آسیب بزنید، کمک بزرگی برای راه رفتن شما هستند زیرا می توانید از آن‌ها مانند عصا استفاده کنید. شما عصا را زیر بازوی خود قرار نمی‌دهید، اما آنها به شما کمک می‌کنند تا با برداشتن وزن از روی پای آسیب دیده هنگام راه رفتن، آسیب را کاهش دهید.
  5. مناسب برای پیاده‌روی در دره: بسیاری از دره‌نوردان از عصا‌های کوهنوردی آلومینیومی برای فرودها و صعودهای شیب‌دار خارج از مسیر استفاده می‌کنند. برخی دیگر عصا‌های چوبی را ترجیح می‌دهند، که برای سفر از میان تنگه‌های دره و سنگ‌های لغزنده پوشیده از خزه ضروری است.
  6. استفاده در کمپ: علاوه بر کمک به عبور از قسمت‌های مختلف، برخی از چادرها را می توان با استفاده از عصاهای پیاده روی برپا کرد. این عصا‌ها معمولا انعطاف پذیر بوده و به راحتی می‌توان آن‌ها را در ساخت چادر مسافرتی مورد استفاده قرار داد.
  7. استفاده در باران: از آنجایی که سنگ‌ها و ریشه‌ها هنگام خیس شدن می‌توانند نرم و لطیف شوند، استفاده از عصا‌های پیاده‌روی در هوای بد ایده خوبی است.
  8. استفاده در زمین‌های ناپایدار: عصاهای پیاده روی در زمین‌های ناپایدار مانند: چمن مرطوب، گل و لای، برف، و یخ بسیار مفید هستند. آن‌ها برای ایجاد تعادل در بخش‌های دشوار و سطوح ناهموار بسیار مفید می‌باشند، به خصوص اگر وزن زیادی را با خود حمل می‌کنید. در شرایط لغزنده، گل آلود یا برفی آن‌ها بسیار کمک می کنند. همچنین برای آزمایش عمق برف، میزان غلیظ بودن گل، و تثبیت خود در هنگام عبور از زمین های دشوار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  9. استفاده برای دفاع شخصی: اگر در منطقه خرس‌ها به پیاده روی می‌روید، می‌توانید از چوب‌های راهپیمایی برای محافظت از خود استفاده کنید.

عصای کوهنوردی فیبر کربن یا آلومینیوم کدام بهتر است؟

در زمان‌های گذشته عصاهای کوهنوردی به شکل سه تیکه و قسمتی با شفت آلومینیومی تولید می‌شد. آلومینیوم بسیار بادوام و قابل اعتماد است، اما جستجو برای مواد سبک تر ادامه یافت. قطب‌های آلومینیومی با کیفیت از آلیاژ آلومینیوم درجه یک هوافضا استفاده می‌کنند و برای جلوگیری از خوردگی آنودایز می‌شوند. قطب‌های آلومینیومی درجه بالا در محدوده ۱۶ تا ۲۰ اونس هستند. لوله آلومینیومی بسیار بادوام است و قبل از تسلیم شدن می‌تواند خمیدگی شگفت انگیزی داشته باشد. فرورفتگی در اینجا یا آنجا معمولاً قابل تحمل است، اما فرورفتگی بزرگ می.تواند منجر به خرابی عصا شود، (مراقب فرورفتگی های چروک شده باشید). با توجه به اینکه نمونه‌های فیبر کربن خیلی سبک و مقاوم هستند، اما متاسفانه عصاهای فیبر کربن بر اثر فشار و ضربه شدید شکسته می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کرامپون کوهنوردی

در هنگام خرید عصای کوهنوری (باتوم) باید به نکات زیر دقت کنید:

  1. تکی بخریم یا دوتایی: قبل از خرید باتوم ممکن است در انتخاب تکی یا دوتایی در دو راهی قرار بگیرید.
  2. طول عصا مناسب باشد: بهتراست عصایی تهیه کنید که هنگام استفاده آرنج شما با زمین زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهد.
  3. دارای چه امکاناتی باشد:ضد ضربه بودن،قابلیت تنظیم و جمع شدن،آنتی شوک و قابلیت قفل شدن تنها تعدادی از قابلیت های باتوم می باشد که هنگام خرید می تواند شما را یاری کند.

برای هر برنامه کوهنوردی استفاده از چه باتومی ضروری است؟

  • برنامه برای کوهپیمایی های طولانی مدت:در این برنامه به علت مسافت طولانی و بار سنگین استفاده از باتوم باعث کاهش فشار از روی زانو ها و انتقال وزن بر روی دست ها و بالاتنه می شود.
  • برنامه های کوهنوردی برای صعود های زمستانی: برای صعود به قله کوه ها در زمستان استفاده از باتوم ضروری است و عدم استفاده از باتوم می تواند مشکلات جبران ناپذیری برای کوهنورد به وجود آورد.
  • کاربرد باتوم برای صعود های زمستانی:بررسی عمق برف،کاهش فشار روی زانو ،افزایش تعادل و جلوگیری از لیز خوردن و…در مسیرهای پرشیب و یخی داشتن کلنگ یا تبر الزامی است و باتوم جایگزین مناسبی نیست.

چند نکته مهم برای استفاده از باتوم:

  • هرگز در دراز مدت از باتوم عادی استفاده نکنید چون باعث ایجاد عارضه در بدن شما می شود.
  • در تمام مدت کوهنوردی نباید از باتوم استفاده کرد کودکان و نوجوانان نباید از باتوم استفاده کنند.
  •  استفاده از باتوم در مسیر های کم شیب تاثیری ندارد و همچنین در مسیرهای شیبدار یخی باید از کلنگ استفاده نمود.
  •  از دویدن در سرازیری خودداری کنید و در راه های باریک و خطرناک حتما از طناب استفاده کنید.
  •  همیشه باتوم را طوری در کوله پشتی قرار دهید که قسمت تیز های خطری برای شما ایجاد نکند.
  • با رعایت کردن موارد فوق می توانید چندین سال به ورزش و کوهنوردی بپردازید بدون عوارض ارتوپدی و مفصلی.

نحوه استفاده از عصای کوهنوردی:

  • قفل هر دو گیره را باز کنید، محور پایین را به ¾ باز کنید و آن را در جای خود قفل کنید.
  • طول قسمت بالایی را به ارتفاع مناسب تنظیم کنید. زمانی که عصا را در مقابل خود نگه می‌دارید، برای راحتی و کنترل بهتر طول قطب صحیح باید زاویه ۹۰ درجه در آرنج ایجاد کند.
  • دست خود را از بند مچ به بالا رد کنید تا بین انگشت شست و کف دست شما قرار گیرد سپس دسته میله را بگیرید.اکنون بند و دسته باید در دسته شما قرار گیرند.
  • مراقب باشید دسته را خیلی محکم نگیرید زیرا باعث هدر رفتن انرژی می‌شود و باعث مالش بیش از حد می‌شود.

روش تنظیم عصای کوهنوردی برای عبور از قسمت‌های مختلف:

  1. زمین صاف: عصا را کمی جلوتر از نوک خود به سمت عقب با زاویه ۱۵ درجه در آرنج قرار دهید. شما می خواهید در حین راه رفتن روی عقب راندن میله ها تمرکز کنید و شما را به جلو سوق دهد.
  2. سربالایی: طول میله‌ها را برای زمین تنظیم کنید. هنگام بالا رفتن از تپه‌ها، میله‌ها را ۵ تا ۱۰ سانتی متر کوتاه کنید. آن‌ها را نزدیکتر به بدن خود قرار دهید در غیر این صورت بالا رفتن از تپه دشوار است.
  3. در سراشیبی: ۵ تا ۱۰ سانتی متر طول آن را اضافه کنید، میله‌ها را کمی جلوتر از زمانی که در سربالایی حرکت می‌کنید قرار دهید، اما قدم‌های خود را کوچک نگه دارید تا احتمال لغزش کاهش یابد.

نکات مهمی که هنگام خرید عصای کوهنوردی (باتوم) باید به آن ها توجه کنید:

  • قیمت عصا: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می کند. ابتدا مشخص کنید، برای خرید عصا چه میزان قرار است، هزینه کنید. زمانی که میزان بودجه را مشخص کنید بسیاری از برند ها از دایره انتخاب شما خارج می شوند و انتخاب برای شما آسان می شود.
  • جنس عصا: یکی از مواردی که موقع خرید حتما باید به آن توجه کنید جنس عصا است. عصای کوهنوردی از دو ماده فلز و آلومینیوم و کربن ساخته می شود، کربن بسیار سبک تر از فلز می باشد تنها مشکلی که دارد، بسیار شکننده است، و در صورت آسیب باید آن را دور بیاندازید. عصا های آلومینیومی مقاومت بالایی دارند و از نظر قیمت بسیار ارزان تر از عصاهای کربنی هستند.
  • اندازه گلبرف: اگر در مسیرهای برفی کوهنوردی می کنید، توجه داشته باشید که عصای شما دارای گلبرف باشد، گلبرف از فرو رفتن عصا در برف جلوگیری می کند. بهتر است مدلی را انتخاب کنید، که گلبرف آ جدا شود چون ممکن است در مکان های جنگلی عبور کنید و گلبرف در لابه لای گیاهان گیر کند و با آن دچار مشکل شوید.
  • گارانتی: از مدل هایی در بار وجود دارند که دارای گارانتی یا خدمات پس از فروش هستند، می توانید با خیال راحت آن ها را خریداری کنید. زیرا هیچ شرکتی تا از کیفیت جنس خود اطمینان نداشته باشد آن را ضمانت نمی کند.
  • از فروشگاه معتبر خرید کنید: متاسفانه به دلیل زیاد شدن کالاهای تقلبی نمی توان از هر فروشگاهی خرید کرد، یک فروشگاه معتبر اعتبار خود را با فروش اجناس تقلبی زیر سوال نمی برد.

در زیر ۱۷ مدل از بهترین و پرفروش ترین باتوم های کوهنوردی حال حاضر کشور را قرار داده ایم که قیمت ان ها به صورت روزانه و هفتگی بروز رسانی می شود برای خرید هر محصول روی عکس آن یا آیتم زیر هر محصول کلیک نمایید.


۱ عصای کوهنوردی مدل بودا بودا کد ۰۲

عصای کوهنوردی مدل بودا بودا کد 02

مشخصات

  • وزن
    ۳۲۰ گرم
  • جنس
    آلومینیوم
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۱۰
  • کمترین ارتفاع
    ۹۰
  • جنس دسته
    پلاستیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ عصای کوهنوردی آل نیکو مدل ۰۰۱

عصای کوهنوردی آل نیکو مدل 001

مشخصات

  • وزن
    ۲۹۰ گرم
  • جنس
    فلزی
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۳۵
  • کمترین ارتفاع
    ۶۰
  • جنس دسته
    پلاستیک
  • امکانات ایمنی و امنیتی
    ترمز
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن
    قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
  • تعداد
    یک عدد
  • اندازه
    کوچک
  • قابلیت تنظیم
    دو مرحله‌ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ عصای کوهنوردی آل نیکو مدل jk222

عصای کوهنوردی آل نیکو مدل jk222

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • جنس
    آلومینیوم
  • جنس دسته
    فوم
  • توضیحات دسته
    ساخته شده از فوم بسیار نرم می باشد
  • امکانات ایمنی و امنیتی
    ترمز
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن
    قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
  • تعداد
    یک عدد
  • اندازه
    بزرگ
  • قابلیت تنظیم
    دو مرحله‌ای
  • سایر توضیحات
    دارای گل برف جهت جلوگیری از فرو رفتن عصا در برف و شنبسیار با دوام و سبکساخته شده از آلومینیومی با‌دواماین باتوم بسیار مناسب برای کوهنوردی در ارتفاعات می باشد.ساختار این باتوم کلیپسی است.کارکرد بسیار راحت دارد.جنس بند روی دسته این باتوم پلی استر،پلی آمید می باشد.وزن هر لنگه ۳۰۰ گرم می باشد

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ عصای کوهنوردی آنتی شوک مدل Trecking

عصای کوهنوردی آنتی شوک مدل Trecking

مشخصات

  • وزن
    ۳۲۵ گرم
  • جنس
    آلومینیوم
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۳۵
  • کمترین ارتفاع
    ۶۴
  • جنس دسته
    پلاستیک سخت
  • توضیحات دسته
    – ارگونومیک- بسیار راحت و بدون لغزش- دارای یک قطب نما بر روی دسته
  • امکانات ایمنی و امنیتی
    ترمز
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن
    قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
  • تعداد
    یک عدد
  • اندازه
    متوسط
  • قابلیت تنظیم
    دو مرحله‌ای
  • سایر توضیحات
    – بسیار با دوام و سبک- ساخته شده از آلومینیوم سطح ۶۰۶۱- دارای سیستم داخلی آنتی شوک برای از بین رفتن فشار به مچ دستان- دارای قابلیت تنظیم اندازه در سه مرحله کمترین حالت ۶۴ و در بیشترین حالت نهایتا ۱۳۵ سانتی‌متر- دارای گل برف جهت جلوگیری از فرو رفتن عصا در برف و شن

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ عصای کوهنوردی آنتی شوک مدل AS-01

عصای کوهنوردی آنتی شوک مدل AS-01

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • جنس
    آلومینیوم سبک
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۳۵
  • کمترین ارتفاع
    ۶۴
  • جنس دسته
    پلاستیک سخت
  • امکانات ایمنی و امنیتی
    یخ شکن
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن
    قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
  • تعداد
    یک عدد
  • اندازه
    بزرگ
  • قابلیت تنظیم
    سه مرحله‌ای
  • سایر توضیحات
    دارای فنر ضربه گیر در قسمت داخلیدارای بند قابل تنظیم بر روی دسته برای قفل دستدارای درپوش قسمت یخ شکندارای محافظ پلاستیکی برای جلوگیری از برخورد و پرتاب سنگ و شن در قسمت پایین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ عصای کوهنوردی مدل آنتی شوک بسته دو عددی

عصای کوهنوردی مدل آنتی شوک بسته دو عددی

مشخصات

  • وزن
    ۶۴۰ گرم
  • جنس
    بدنه آلومینیومی با دسته ار جنس پلاستیک سخت
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۳۵
  • کمترین ارتفاع
    ۶۵
  • جنس دسته
    لاستیک
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن
    قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
  • تعداد
    یک جفت
  • قابلیت تنظیم
    دو مرحله‌ای
  • سایر توضیحات
    – ساخته شده از آلیاژ آلومینیم ۷۰۷۵ (ترکیب آلومینیوم و منیزیم)- وزن یک عدد: ۳۵۰ گرم- طول قابل تنظیم: ۱۳۵-۶۵ سانتی متر- سیستم آنتی شوک فنری

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ کاور عصای کوهنوردی مدل KA_020

 کاور عصای کوهنوردی مدل KA_020

مشخصات

  • وزن
    ۲۰ گرم
  • جنس
    پارچه برزنتی.
  • بیشترین ارتفاع
    ۷۵
  • کمترین ارتفاع
    ۱۷
  • جنس دسته
    پلاستیک
  • تعداد
    یک عدد
  • سایر توضیحات
    جنس پارچه اسپان باند دارای بند نگهدارنده جهت حمل و نقل راحتتر دارای گیره جمع شونده جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار این کاور برای تا دو عدد باتوم طراحی گردیده است قابل استفاده جهت نگهداری عصا به صورت تک ابعاد کاور ۷۵×۱۶×۱.دارای طراحی بسیار زیبا با دوخت عالی.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ عصای کوهنوردی مدل Exponent New ABD-3

عصای کوهنوردی مدل Exponent New ABD-3

مشخصات

  • وزن
    ۲۹۰ گرم
  • جنس
    جنس بدنه ی باتوم از آلومینیوم ۷۰۷۵–دستگیره از جنس فوم EVA و ضد تعریق–
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۳۵
  • کمترین ارتفاع
    ۶۵
  • جنس دسته
    فوم
  • توضیحات دسته
    دسته ی این باتوم از فوم EVA و ضد تعریق می باشد و با طراحی ارگونومیک
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن
    قابلیت جمع شدن
  • تعداد
    یک عدد
  • سایر توضیحات
    دارای بند مچی حمایتی–به همراه ۱عدد گل برف–دارای خاصیت آنتی شوک–وزن سبک با قابلیت انعطاف بالا–قابلیت تنظیم طول به صورت کلیپسی–جنس بدنه ی باتوم از آلومینیوم ۷۰۷۵–دستگیره از جنس فوم EVA و ضد تعریق–سُخمه کاربیدی با درپوش محافظ پلاستیکی–قابلیت تنظیم ارتفاع بین ۶۵ تا ۱۳۵ سانتی متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ بند نگهدارنده عصای کوهنوردی مدل کشی بسته ۴ عددی

بند نگهدارنده عصای کوهنوردی مدل کشی بسته 4 عددی

مشخصات

  • وزن
    ۶ گرم
  • جنس
    پلاستیک و کش
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۹
  • کمترین ارتفاع
    ۱
  • جنس دسته
    پلاستیک
  • تعداد
    چهار عدد
  • سایر توضیحات
    – طول هر عدد : ۱۹ سانتی متر- بسیار راحت و قابل تنظیم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ دستکش کوهنوردی اوکلی کد ۰۰۴

دستکش کوهنوردی اوکلی کد 004

مشخصات

  • ابعاد
    ۱*۱۰*۱۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۸۰ گرم
  • جنس
    پارچه
  • سایر توضیحات
    این دستکش بسیار راحت و دارای ساختار سخت و تنفس بالادستکش مناسبی برای سنگنوردی و همچنین ورزشهای با وزنه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ عصای کوهنوردی اکسپوننت مدل ABD-3-8009

عصای کوهنوردی اکسپوننت مدل ABD-3-8009

مشخصات

  • وزن
    ۲۷۰ گرم
  • جنس
    آلومینیوم
  • جنس دسته
    فوم
  • امکانات ایمنی و امنیتی
    ترمز
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن
    قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
  • تعداد
    یک عدد
  • قابلیت تنظیم
    سه مرحله‌ای
  • سایر توضیحات
    – ارتفاع در حالت باز شده سه مرحله‌ای ۱۳۹ سانتی‌متر- بدنه مقاوم – دارای سخمه کاربیدی- – ارتفاع در حالت بسته ۶۹ سانتی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ عصای کوهنوردی آل نیکو مدل ۰۰۱

عصای کوهنوردی آل نیکو مدل ۰۰۱

مشخصات

  • وزن
    ۲۹۰ گرم
  • جنس
    آلومینیوم
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۳۵ سانتی‌متر
  • کمترین ارتفاع
    ۶۰ سانتی‌متر
  • جنس دسته
    پلاستیک
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن
    قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
  • اندازه
    متوسط
  • قابلیت تنظیم
    دو مرحله‌ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ عصای کوهنوردی آنتی شوک مدل AS-01

عصای کوهنوردی آنتی شوک مدل AS-01

مشخصات

  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • جنس
    آلومینیوم سبک
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۳۵
  • کمترین ارتفاع
    ۶۴
  • جنس دسته
    پلاستیک سخت
  • امکانات ایمنی و امنیتی
    یخ شکن
  • امکانات تغییر ابعاد و وزن
    قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
  • تعداد
    یک عدد
  • اندازه
    بزرگ
  • قابلیت تنظیم
    سه مرحله‌ای
  • سایر توضیحات
    دارای فنر ضربه گیر در قسمت داخلیدارای بند قابل تنظیم بر روی دسته برای قفل دستدارای درپوش قسمت یخ شکندارای محافظ پلاستیکی برای جلوگیری از برخورد و پرتاب سنگ و شن در قسمت پایین

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ کلیپس یدکی عصای کوهنوردی مدل ۱۶

کلیپس یدکی عصای کوهنوردی مدل 16

مشخصات

  • وزن
    ۴۰ گرم
  • جنس
    پلاستیکی و آلومینیومی
  • بیشترین ارتفاع
    ۵ سانتی متر
  • کمترین ارتفاع
    ۵ سانتی متر
  • جنس دسته
    لاستیک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ لاستیک عصای کوهنوردی مدل چکمه

لاستیک عصای کوهنوردی مدل چکمه

مشخصات

  • وزن
    ۲۴ گرم
  • سایر توضیحات
    جنس : لاستیک بادواممناسب برای باتون های چینی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ عصای کوهنوردی آل نیکو مدل ISPS

عصای  کوهنوردی آل نیکو مدل ISPS

مشخصات

  • وزن
    ۲۸۰ گرم
  • جنس
    آلومینیوم
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۳۵
  • کمترین ارتفاع
    ۶۳
  • جنس دسته
    پلاستیک
  • سایر توضیحات
    رنگ :آبی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ عصای کوهنوردی آل نیکو مدل ISPS

عصای کوهنوردی آل نیکو مدل ISPS

مشخصات

  • وزن
    ۲۸۰ گرم
  • جنس
    آلومینیوم
  • بیشترین ارتفاع
    ۱۳۵
  • کمترین ارتفاع
    ۶۳
  • جنس دسته
    پلاستیک
  • سایر توضیحات
    رنگ : نقره ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید باتوم در اختیار شما قرار دهد. راهنمای خرید برای وسایل مورد استفاده درکوهنوردی و کمپینگ در این لینک قابل رویت است. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا