کوه‌نوردی و کمپینگلوازم ورزشی

کارابین کوهنوردی، راهنمای خرید کارابین کوهنوردی ساده و اتومات ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کارابین کوهنوردی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

تقریباً همه سبک‌های سنگنوردی به استثنای بولدرینگ و انفرادی آزاد به کارابین کوهنوردی نیاز دارند. اگر به دنبال خرید انواع انفرادی هستید، به احتمال زیاد یک کوهنورد سنتی هستید یا امیدوارید که یکی شوید. در حالی که ممکن است هنگام خرید کارابین به صورت جداگانه گران به نظر نرسد، اما در نهایت به تعداد زیادی از آن‌ها نیاز خواهید داشت که در کوهنوردی سنتی یا بیست عدد می‌تواند به اندازه یک طناب برای شما هزینه داشته باشد. آن‌ها در مقایسه با کالاهای نرم مانند تسمه یا طناب عمر طولانی‌تری دارند، بنابراین مطمئن شوید که چیزی را که دوست دارید خریداری می‌کنید زیرا ممکن است برای ده سال آینده از آن استفاده کنید.

کارابین‌ها قهرمانان گمنام کوهنوردی هستند. آن‌ها تا حد زیادی شکست می‌خورند و هنوز هم هر روز جان هزاران نفر را نجات می‌دهند، بدون اینکه کوچک‌ ترین قدردانی برای شکل و عملکرد فوق‌العاده‌شان دریافت کنند. برخلاف تصور رایج، کارابین کوهنوردی فقط برای بستن بطری آب به بیرون، حلقه کلید به کمربند یا بند سگتان به قلاده آن نیست. کارابین‌ها هدف بالاتری دارند. آن‌ها به معنای واقعی کلمه به کوهنوردان اجازه می‌دهند تا همه کارها را انجام دهند. از قیچی کردن طناب‌های خود برای محافظت، تا قفسه‌بندی وسایل و نگه داشتن آن‌ها از سقوط، کارابین کوهنوردی ما را ایمن نگه می دارد و به ما اجازه می دهد در دنیای عمودی کوهنوردی به طور موثر حرکت کنیم.

کارابین‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند، برای اهداف مختلفی طراحی شده‌اند و در سال‌های اخیر بسیار تخصصی شده‌اند. این راهنما طراحی شده تا به شما کمک کند تا بفهمید کدام کارابین برای کدام برنامه شما مناسب است و به شما کمک می‌کند تا خریدی آگاهانه داشته باشید. موارد زیر جنبه‌های مختلفی را که باید در هنگام خرید کارابین کوهنوردی در نظر بگیرید، توضیح داده شده است.

کارابین کوهنوردی چیست و چه کاربردی دارد؟

یک حلقه D شکل با فنر در یک طرف که برای بستن طناب در کوهنوردی استفاده می‌شود. کارابین‌ها از یک قاب فلزی D شکل به اندازه کف دست شما تشکیل شده‌اند که یک طرف آن با استفاده از مکانیزم فنری به نام قفل فنری باز می‌شود. از کارابین‌ها برای بستن آسان طناب‌ها به هارنس یا سایر قلاب‌ها مانند کوهنوردی استفاده می‌شود. مکانیسم قفل یا بسته شدن هر کارابین به این منظور است که اجازه می‌دهد اشیا بدون ترس از جدا شدن به آن وصل شوند. برخلاف اتصال سنتی که هیچ نقطه بسته شدنی ندارد، کارابین‌ها قابلیت برش آسان و یک نقطه بین راه امن را برای هرکسی که ممکن است به آن نیاز داشته باشد ارائه می‌دهند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید طناب صخره نوردی

کارابین کوهنوردی در کجا استفاده می‌شود؟

  • قلاب‌های کارابین را می‌توان در صنایع شامل استفاده از طناب برای کارهایی مانند تمیز کردن پنجره‌ها، کار ساخت و ساز، بخش‌های خدمات آتش نشانی و عملیات نجات طناب استفاده کرد. کارابین فولادی سنگین‌تر معمولاً برای مقاصد صنعتی استفاده می‌شود. با یک دروازه بسته پیچی به جای دروازه فنری که معمولاً در کارابین مورد استفاده قرار می‌گیرد. دروازه بسته پیچی را فقط می‌توان با ابزار مخصوص باز یا بسته کرد.
  • کوهنوردان در هنگام صخره نوردی، کوه نوردی یا درخت نوردی از کارابین استفاده می‌کنند. کوهنورد می‌تواند از آن برای تسهیل اتصال سریع و آسان آن به طناب استفاده کند. تکنیک استفاده شده در این وسیله تضمین می کند که مهارها و طناب‌ها به روشی نسبتاً ایمن به یکدیگر متصل می‌شوند. استفاده از کاربینر ایمنی کوهنوردان را از هرگونه سقوط تصادفی تضمین می کند.
  • دیگر استفاده رایج و پرطرفدار کارابین‌ها در ورزش است که شامل استفاده از طناب مانند قایقرانی، کوهنوردی، هنگ گلایدینگ، دره نوردی، غارنوردی و اسلک لاینینگ می‌شود. کارابین‌های مورد استفاده برای چنین فعالیت‌های ورزشی از آلومینیوم ۷۰۷۵ ساخته شده‌اند و به طور کلی سبک‌تر از آن‌هایی هستند که برای مصارف صنعتی استفاده می‌شوند. اخیراً از کارابین‌ها توسط کوهنوردان به عنوان جا بطری و جا کلیدی استفاده می شود.
  • امروزه از کارابین‌ها حتی در منازل، ادارات و کارگاه‌ها نیز استفاده می‌شود. از کارابین‌ها برای چیدن بانوج، به عنوان تجهیزات کمپینگ و حتی برای ابزار آویزان شدن استفاده می شود. کارابین‌ها به راحتی در فروشگاه‌های ورزشی و تفریحی و فروشگاه‌های خرده فروشی قایقرانی و سایر تجهیزات دریایی در دسترس هستند. کارابین‌هایی که برای نیازهای ساده خانگی و تفریحی استفاده می‌شوند ممکن است استانداردهای ایمنی را رعایت نکنند. بنابراین تعیین هدفی که کارابین قرار است برای آن استفاده شود، قبل از خروج از خانه برای خرید ضروری است.

کارابین کوهنوردی را چه کسی اختراع کرد؟

اولین کارابین توسط کوهنورد آلمانی Otto Herzog در آستانه جنگ جهانی اول اختراع شد. در حدود سال ۱۹۲۱، اولین کارابین برای کوهنوردان تولید شد و وزن آن ۱۳۰ گرم یا ۴.۵ اونس بود. البته، در نتیجه پیشرفت‌های تکنولوژیکی، امروزه کارابین‌های تمام استحکام به طور قابل توجهی سبک تر شده‌اند و وزن آنها در حدود ۳۰ گرم یا یک اونس است. به علاوه، آن‌ها در اشکال، طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند که همگی اهداف مختلفی را در دنیای کوهنوردی انجام می‌دهند. در این سایت، ما سعی خواهیم کرد تا برخی از هرج و مرج پیرامون مدل‌های کارابین و حوزه‌های استفاده از آن‌ها را روشن کنیم.

ساختار کارابین کوهنوردی:

بیش از هزار طرح کارابین در جهان وجود دارد، اما وقتی به اصول اولیه نگاه می‌کنیم، همه به پنج جزء مشترک خلاصه می‌شوند:

  • دماغه: دماغه چیزی است که دروازه با آن چفت می‌شود تا کارابین را ببندد.
  • ورودی: دروازه یا ورودی دارای فنر است و به سمت داخل باز می شود تا طناب‌ها، دستگاه‌ها یا قطعات محافظ را بچسباند.
  • انتهای دونده خم: انتهای دونده خم در پایین است. اغلب، این انتهای باریک است تا به قرار دادن کارابین در کشش یا مهار سریع کمک کند.
  • ستون فقرات: ستون فقرات قوی‌ترین قسمت کارابین است که بیشترین نیرو و وزن در آن جابجا می‌شود.
  • سبد طناب: سبد طناب خم در بالای کارابین است. اغلب، سبد طناب پهن تر است تا طناب بتواند آزادانه حرکت کند و سایش کارابین را کاهش دهد.

انواع کارابین کوهنوردی از نظر شکل ظاهری:

  1. کارابین‌های بیضی شکل: این شکل اصلی کارابین است، اما هنوز هم توسط برخی شرکت ها تولید می‌شود. با این حال، آن‌ها دیگر به سختی برای کوهنوردی استفاده می‌شوند. اگرچه کارابین‌های بیضی شکل ادعا می‌کنند که به شما این امکان را می‌دهند دنده‌های زیادی را بچسبانید، اما آنها قدرت را قربانی می‌کنند و استفاده از آنها نسبت به سایر کارابین‌ها دشوارتر است. با این حال، آنها اغلب برای بالا رفتن از درخت و کاربردهای صنعتی استفاده می‌شوند.
  2. کارابین‌های منظم D شکل: این‌ها به عنوان دومین گام رو به جلو در تکامل کارابین‌ها در نظر گرفته می‌شوند. شکل آن‌ها استحکام آنها را افزایش می‌دهد و به طور همزمان استفاده از آنها را آسان می کند.
  3. کارابین‌های D شکل نامتقارن: اکنون، جالب‌تر می‌شود. کارابین D شکل نامتقارن تقریباً به شما این امکان را می‌دهد تا تقریباً هر کاری را انجام دهید، بنابراین قطعاً ۹۹٪ از رک شما را تشکیل می‌دهند. عدم تقارن باعث افزایش استحکام کارابین و در عین حال کاهش وزن می شود. بنابراین، این کارابین‌ها بسیار سبک‌تر از نمونه های قبلی خود هستند. عدم تقارن همچنین امکان باز شدن دروازه بزرگتر از Dهای معمولی را فراهم می‌کند که عملکرد آن را بهبود می بخشد.
  4. کارابین‌های گلابی یا HMS: بر اساس قدرت آن‌ها، می‌توانید تقریباً برای هر چیزی از آن‌ها استفاده کنید، اما کارابین‌های گلابی‌ HMS برای استفاده با دستگاه‌های قلاب یا راپل در نظر گرفته شده‌اند. سبد بزرگ فضای زیادی را برای اتصال HMS یا Munter فراهم می‌کند، از این رو این نام را به خود اختصاص داده است. اما، لطفاً به خاطر داشته باشید، همه کارابین‌های HMS نباید با همه دستگاه‌های belay ترکیب شوند. همیشه از قبل به مشخصات سازنده نگاهی بیندازید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کرامپون کوهنوردی

نکات مهم هنگام خرید کارابین کوهنوردی:

  1. قفل‌دار در مقابل بدون قفل: اصولاً کارابین‌ها را می‌توان به دو گروه قفل کننده و غیر قفل کننده تقسیم کرد. کارابین‌های بدون قفل تا زمانی که فشاری به دروازه وارد شود می‌توانند باز شوند. از طرف دیگر کارابین‌های قفل کننده دارای مکانیزم قفل هستند. قبل از اینکه بتواند باز شود، یک کوهنورد باید قفل آن را باز کند. در دسته کارابین‌های قفل کننده، کارابین‌های قفل چرخشی یا قفل خودکار و درب پیچ یا قفل دستی وجود دارد. قفل خودکار را می توان با یک دست باز کرد. یک سیستم قفل با گیره پلاستیکی یا بدون آن بدون انجام کاری توسط کوهنورد باز نمی‌شود. کارابین‌های دیگر بدون سیستم قفل گیره پلاستیکی می‌توانند در نتیجه تکان قفل خود را باز کنند.
  2. توجه به نوع دروازه: دروازه‌های جامد و دروازه‌های سیمی وجود دارد. دروازه‌های جامد باز می‌شوند و با استفاده از مکانیزم فنری بسته می‌شوند. گیت سیم ممکن است کمی شکننده تر از همتای جامد خود به نظر برسد، اما اینطور نیست. نکته مثبت دریچه‌های سیمی این است که جرم کمتری دارند و باعث می شود تحت اینرسی خودشان کمتر باز شوند.
  3. کابین‌های خمیده یا مستقیم: کارابین‌های سیم گیت و دریچه جامد در انواع گیت مستقیم یا خمیده عرضه می‌شوند. نسخه مستقیم معمولاً برای پیچ و مهره‌های سریع دراو استفاده می شود. از سوی دیگر، دروازه‌های خمیده برای انتهای طناب‌دار یک کویک دراو در نظر گرفته شده‌اند. در دراوهای سریع، همیشه باید از یک کارابین برای انتهای پیچ و دیگری برای انتهای طناب استفاده کنید. به همین دلیل است که بسیاری از کشش‌های سریع از دو کارابین مختلف تشکیل شده‌اند تا بتوانید آنها را از هم تشخیص دهید. استفاده از یک گیت مستقیم و یک گیت خم شده در کویک دراو یک احتمال است.
  4. مکانیسم باز شدن دروازه: این بزرگترین فاصله ممکن از دروازه تا دماغه در حالت باز است. دانستن اینکه چگونه کارابین را با طناب به راحتی می‌توان گره داد یا اینکه چه مقدار دنده را می‌توان روی کارابین قرار داد، مفید است. این امر به ویژه برای کوهنوردانی با دستان بزرگ یا برای کوهنوردان یخ که دستکش می پوشند بسیار مهم است.
  5. بارگذاری متقاطع: کارابین‌ها طوری طراحی شده اند که در امتداد محور اصلی یا طول جغرافیایی بارگیری شوند، زیرا این قوی ترین جهت است. با این حال، این امکان وجود دارد که یک کارابین به صورت عرضی از دروازه تا ستون فقرات بارگیری شود که به آن بارگذاری متقاطع گفته می‌شود. این نباید چیز بدی باشد، اما کارابین مقدار زیادی از استحکام خود را از دست می دهد و از ۲۰ کیلو نیوتن به ۷ کیلو نیوتن کاهش می یابد. بنابراین، همیشه باید مراقب باشید و سعی کنید از آن اجتناب کنید.
  6. قدرت باز دروازه: این به استحکام کارابین در هنگام باز شدن اشاره دارد. اگر کارابین به درستی بسته نشده باشد و به دماغه چسبیده باشد یا اگر سنگی در جهت باز شدن دروازه را فشار دهد، می‌تواند به دروازه باز برسد. اگرچه این به ندرت اتفاق می‌افتد، اما در واقع اتفاق می‌افتد و همیشه بد است، زیرا یک کارابین با دروازه باز فقط ۶ کیلو نیوتن استحکام دارد و می تواند بسیار راحت تر شکسته شود.
  7. جنس مواد: بیشتر از دو نوع ماده استفاده می شود: آلومینیوم و فولاد. کارابین‌های فولادی بسیار بادوام اما نسبتاً سنگین هستند. کارابین‌های آلومینیومی بسیار سبک تر و به اندازه کافی بادوام هستند، بنابراین چندین سال دوام می آورند، اما سریعتر از فولاد فرسوده می شوند. کارابین‌های فولادی بیشتر برای موقعیت‌های پرکاربرد، مانند کشش‌های سریع و لنگر در سالن‌های ورزشی، در نظر گرفته می‌شوند. کارابین‌‌های آلومینیومی هرگز نباید در مسیرها ثابت شوند.
  8. اندازه و وزن: امروزه کارابین‌ها در اندازه‌ها و وزن‌های مختلف، رنگ‌ها و کلاس‌های قیمتی متفاوت هستند. اندازه تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. این بیشتر سلیقه‌ای است و فقط به این دلیل جالب است که روی وزن تأثیر می‌گذارد. اگر تعداد زیادی از آنها را داشته باشید، همانطور که کوهنوردان حرفه‌ای در بین ما انجام می دهند، قطعاً تفاوت بین یک دسته از سریع کش های سنگین و دسته‌ای از آنها سبک را متوجه خواهید شد.
  9. درک قدرت: یک کارابین به طور خاص برای نیازهای کوهنوردی طراحی شده است، به این معنی که برای استفاده مناسب و مورد نظر خود به اندازه کافی قوی خواهند بود. بنابراین، تا زمانی که از استاندارد اروپایی (EN 12275) یا UIAA برخوردار باشد، نیازی به نگرانی در مورد رتبه بندی قدرت کارابین نیست. برای پیدا کردن این، به دنبال نمادهای CE و یا UIAA روی ستون فقرات کارابین خود بگردید. طبق این استانداردها، یک کارابین باید حداقل تنش شکستگی داشته باشد:
  • محور اصلی در طول: ۲۰ کیلو نیوتن
  • محور کوچک: ۷ کیلونیوتن
  • دروازه باز: ۶ کیلونیوتون

با این حال، برخی از کارابین‌ها از هنجارها فراتر می روند. بنابراین، سازندگان تمایل دارند تا با لیزر اچ یا جعل رتبه بندی در بدنه کارابین انجام دهند. هنگام انتخاب کارابین، درجه قدرت معمولاً ملاک اصلی نیست، زیرا همه کارابین‌های سنگنوردی به طور قابل توجهی قوی تر از آن چیزی هستند که ما معمولاً به آنها نیاز داریم. اما، اگر به نظر نمی رسد بین دو کارابین تصمیم بگیرید، امتیاز باید نقش مهم تری نسبت به مثلاً رنگ بازی کند.

بنابراین، کدام یک را باید انتخاب کنید؟

ابتدا باید در مورد شکلی مانند “d” یا گلابی شکل تصمیم بگیرید. دوم اینکه دوست دارید قفل‌دار باشد یا بدون قفل، در مورد دروازه هم دروازه جامد یا دروازه سیمی، مهم است که به این فکر کنید که برای چه چیزی از آن استفاده می‌کنید. عقب انداختن، کشش سریع یا چرخ دنده، آیا دوست دارید بتوانید کارابین را با یک دست یا دو دست باز کنید. در مورد رنگ چطور؟ رنگ واقعاً زمانی معنا پیدا می‌کند که در هر انتهای یک کویک دراو مدل یکسانی داشته باشید و بخواهید بلافاصله تشخیص دهید که کدام طرف برای طناب است.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کارابین مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کارابین ارزان، زیبا، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ کارابین نیچرهایک مدل D-Utility 8cm With Lock

کارابین نیچرهایک مدل D-Utility 8cm With Lock

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x70x10 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۰ گرم
  • جنس کارابین
    آلمینیوم
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۰ گرم
  • سایر توضیحات
    ویژگی های کارابین نیچرهایک مدل D-Utility 8cm With Lock:تهیه شده از آلیاژ آلومینیوم با روکش گالوانیزه-دارای قفل-تحمل وزن تا ۶۰ کیلوگرم-مناسب برای آویزان کردن آیتم های پر استفاده به کوله و کمربند-D شکل-ابزار کاربردی در برنامه های کمپینگ و کوهنوردی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ کارابین مدل داگ کد YP-SADEH-SIZE10CM مجموعه ۵ عددی

کارابین مدل داگ کد YP-SADEH-SIZE10CM مجموعه 5 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x45x100 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۵x45x100 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • اندازه
    بزرگ
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۳x12x17 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۶۲۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – مجموعه ۵ عددی کارابین سایز ۱۰ ساده مدل داگ- سایز : ۱۰ ( طول ۱۰ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۳۵ میلی متر ( حدود ۳.۵ سانتیمتر)- بیضی شکل- ابعاد هر یک عدد : ۰.۵x45x100 سانتیمتر- وزن هر کدام : ۱۲۰ گرم- وزن مجموعه : ۶۰۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ کارابین مدل هرزگرد

کارابین مدل هرزگرد

مشخصات

  • ابعاد
    ۹۵x25x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • سایز
    کوچک

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ کارابین مدل داگ کد YP-PICHI-SIZE10 مجموعه ۵ عددی

کارابین مدل داگ کد YP-PICHI-SIZE10 مجموعه 5 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x45x100 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۲۵ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۵x45x100 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • سیستم قفل کارابین
    پیچی
  • اندازه
    بزرگ
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۳x13x19 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۶۴۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – مجموعه ۵ عددی کارابین پیچی سایز ۱۰ مدل داگ- سایز : ۱۰ ( طول ۱۰ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۳۰ میلی متر ( حدود ۳ سانتیمتر)- بیضی شکل- وزن هر کدام : حدود ۱۲۵ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ کارابین مدل چند کاره ۱۴-۰۰۰۱-۰۲۱

کارابین مدل چند کاره 14-0001-021

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۱x6x3 میلی‌متر
  • وزن
    ۸۰ گرم
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • سایر توضیحات
    کاربرد ها : ۱-گیره جهت آویز ۲-چاقو ۳-پیچ گوشتی دو سو۴- پیچ گوشتی چهار سو۵- دربار کن ۶-خورد کن جهت شکستن شیشه

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ کارابین مدل داگ کد YP-PICHI-SIZE6 مجموعه ۵ عددی

کارابین مدل داگ کد YP-PICHI-SIZE6  مجموعه 5 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x28x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۸ گرم
  • سایز
    کوچک
  • ابعاد کارابین
    ۶۰x28x5 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • سیستم قفل کارابین
    پیچی
  • اندازه
    کوچک
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۱x8x3 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۱۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – مجموعه ۵ عددی کارابین سایز ۶ پیچی- سایز : ۶ ( طول ۶ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۱۸ میلی متر ( حدود ۲ سانتیمتر)- بیضی شکل- ابعاد : ۰.۵×۲.۸×۶ سانتیمتر- وزن هر کارابین : ۲۸ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ کارابین مدل داگ کد YP-PICHI-SIZE6

کارابین مدل  داگ کد YP-PICHI-SIZE6

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x28x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۷ گرم
  • سایز
    کوچک
  • ابعاد کارابین
    ۶۰x28x5 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • قفل دهانه کارابین
    فشاری
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • شکل دهانه کارابین
    صاف
  • سیستم قفل کارابین
    پیچی
  • اندازه
    کوچک
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۷x6x1 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۵ گرم
  • سایر توضیحات
    – کارابین سایز ۶ پیچی- سایز : ۶ ( طول ۶ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۱۸ میلی متر ( حدود ۲ سانتیمتر)- بیضی شکل- ابعاد : ۰.۵×۲.۸×۶ سانتیمتر- وزن : ۲۷ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۸ کارابین گریول مدل Alpha K1N Screw

کارابین گریول مدل Alpha K1N Screw

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۷۰ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۱۰۰x60x20 میلی‌متر
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • قفل دهانه کارابین
    فشاری
  • شکل کارابین
    D شکل
  • اندازه
    بزرگ
  • جنس کارابین
    آلمینیوم
  • استاندارد
    CE (اتحادیه اروپا)

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۹ کارابین مدل داگ کد YP-SIZE 14 مجموعه ۵ عددی

کارابین مدل داگ کد YP-SIZE 14 مجموعه 5 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۷x85x180 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۱۷۵ گرم
  • نوع ابزار
    کارابین
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • اندازه
    خیلی بزرگ
  • سایر توضیحات
    – مجموعه ۵ عددی کارابین سایز ۱۴ ساده مدل داگ- سایز : ۱۴ ( طول ۱۸ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۶۰ میلی متر ( حدود ۶ سانتیمتر)- بیضی شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۰ کارابین داگ کد YP-SIZE 12

کارابین داگ کد YP-SIZE 12

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x65x140 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۵۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – کارابین سایز ۱۲ ساده- سایز : ۱۲ ( طول ۱۴ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۴۵ میلی متر ( حدود ۴.۵ سانتیمتر)- بیضی شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۱ کارابین نیچرهایک مدل D-Utility 6cm With Lock

کارابین نیچرهایک مدل D-Utility 6cm With Lock

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰x70x10 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۰ گرم
  • نوع ابزار
    کارابین
  • جنس کارابین
    آلمینیوم
  • وزن بسته‌بندی
    ۲۰ گرم
  • سایر توضیحات
    ویژگی های کارابین نیچرهایک مدل D-Utility 6cm With Lock:جنس:آلیاژ آلومینیومتهیه شده از آلیاژ آلومینیوم با روکش گالوانیزه-دارای قفل-تحمل وزن تا ۴۰ کیلوگرم-مناسب برای آویزان کردن آیتم های پر استفاده به کوله و کمربند-D شکل-ابزار کاربردی در برنامه های کمپینگ و کوهنوردی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۲ کارابین داگ کد YP-SIZE 4 مجموعه ۵ عددی

کارابین داگ کد YP-SIZE 4 مجموعه 5 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x20x40 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۰ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۵x20x40 میلی‌متر
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • قفل دهانه کارابین
    فشاری
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • اندازه
    کوچک
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱x6x7 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۹۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – مجموعه ۵ عددی کارابین سایز ۴ ساده- سایز : ۴ ( طول ۴ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۱۵ میلی متر ( حدود ۱.۵ سانتیمتر)- بیضی شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۳ کارابین گریول مدل Delta K5N Screw

کارابین گریول مدل Delta K5N Screw

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۷۰ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۱۰۰x60x20 میلی‌متر
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • شکل کارابین
    D شکل
  • سیستم قفل کارابین
    پیچی
  • اندازه
    بزرگ
  • جنس کارابین
    آلمینیوم
  • استاندارد
    CE (اتحادیه اروپا)

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۴ کارابین کمپ مدل Nomad Carabiner

کارابین کمپ مدل Nomad Carabiner

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۳۱x76x1 میلی‌متر
  • وزن
    ۸۸ گرم
  • جنس کارابین
    آلمینیوم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۳x8x1 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۸۸ گرم
  • سایر توضیحات
    ابعاد:۷۶×۱۳۱ سانتی متر-وزن:۸۸ گرم-جنس:آلیاژ آلومینیوم-عرض دهانه:۲۹ میلی متر-نیروی قابل تحمل در محور عمودی:۲۵ کیلونیوتن-نیروی قابل تحمل در محور افقی:۸ کیلونیوتن-نیروی قابل تحمل با دهانه باز:۹ کیلونیوتن-دارای سیستم قفل کششی و فشاری برای ایمنی بیشتر و بازنشدن اتفاقی-دارای برجستگی هایی بر روی مهره جهت گیرایی و کارایی بهتر-دارای قابلیت استفاده راحت با دستکش-دارای نشان CE 0123 و EN 362 و EN12275

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۵ کارابین پیچی مدل ۲

کارابین پیچی مدل 2

مشخصات

  • وزن
    ۲۰ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۴۰×۸۳ میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • قفل دهانه کارابین
    بدون نشانگر قفل بودن
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • سیستم قفل کارابین
    پیچی
  • سایز دهانه باز کارابین
    ۳۰ میلی‌متر
  • جنس کارابین
    فولادی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۶ کارابین فیکس مدل نامتقارن قفل پیچی

کارابین فیکس مدل نامتقارن قفل پیچی

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x105x10 میلی‌متر
  • وزن
    ۶۳ گرم
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • شکل کارابین
    D شکل
  • سیستم قفل کارابین
    پیچی
  • اندازه
    متوسط
  • میزان تحمل فشار عمودی کارابین
    ۷ کیلونیوتن
  • میزان تحمل فشار افقی کارابین
    ۲۳ کیلونیوتن
  • میزان تحمل فشار کارابین در حالت باز بودن دهانه
    ۷ کیلونیوتن
  • سایز دهانه باز کارابین
    ۲۳ میلی‌متر
  • جنس کارابین
    آلمینیوم
  • استاندارد
    CE (اتحادیه اروپا)
  • سایر توضیحات
    مناسب برای مصارف سنگنوردی و صنعتیمیزان تحمل فشار افقی کارابین ۷ کیلونیوتنسایز دهانه باز کارابین ۲۳ میلی‌مترابعاد کارابین ۱۰۵× ۶۰ میلی‌متر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۷ کارابین کایا سیفتی مدل K2/SL

کارابین کایا سیفتی مدل K2/SL

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۶۰ گرم
  • جنس کارابین
    فولادی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۸ کارابین مدل شَکِل

کارابین مدل  شَکِل

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰x40x80 میلی‌متر
  • وزن
    ۶۵ گرم
  • سایر توضیحات
    کارابین شَکِلپیچی , قدرتمند

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۱۹ کارابین پیچی مدل چرخشی ۳۶۰ درجه

کارابین پیچی مدل چرخشی 360 درجه

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸۰x80x180 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۱۸۰X80 میلی‌متر
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • سیستم قفل کارابین
    اتوماتیک دو زمانه
  • میزان تحمل فشار عمودی کارابین
    ۲۳ کیلونیوتن
  • میزان تحمل فشار افقی کارابین
    ۲۳ کیلونیوتن
  • میزان تحمل فشار کارابین در حالت باز بودن دهانه
    ۲۳ کیلونیوتن
  • جنس کارابین
    آلمینیوم
  • میزان تحمل فشار تسمه
    ۲۳ کیلونیوتن
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    قلاب کارابین چفتی/ چرخشی دارای ۲ قسمت بوده که بالای آن باز و چفت و قسمت پایین آن به صورت ۳۶۰ درجه میچرخد و در بسیاری از فعالیت‌ها از جمله کوهنوردی، سنگنوردی، غارنوردی، قایق‌رانی و همچنین در قلاده حیوانات خانگی کاربرد دارد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۰ کارابین کروس مدل vertix 2

کارابین کروس مدل vertix 2

مشخصات

  • ابعاد
    ۸.۷ میلی‌متر
  • وزن
    ۴۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۱ کارابین مدل داگ کد YP-PICHI-GARDAN-11CM

کارابین مدل داگ کد YP-PICHI-GARDAN-11CM

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x55x185 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۳۰ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۵x55x185 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • قفل دهانه کارابین
    فشاری
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • شکل دهانه کارابین
    صاف
  • اندازه
    بزرگ
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۳x18x20 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۱۲۲۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – مجموعه ۵ عددی کارابین گردان و پیچی سایز ۱۱ مدل داگ- سایز : ۱۱ ( طول با حلقه گردان زیرین ۱۸.۵ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۳۵ میلی متر ( حدود ۳.۵ سانتیمتر)- دارای حلقه فلزی گردان در زیر کارابین- دارای پیچ برای باز و بست دهانه بازشوبرای ایمنی بالاتر کاربر- بیضی شکل- وزن هر یک کارابین :۲۳۰ گرم- وزن مجموعه : ۱۱۷۵گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۲ کارابین مدل داگ کد YP-SADEH-SIZE6 مجموعه ۵ عددی

کارابین مدل داگ کد YP-SADEH-SIZE6 مجموعه 5 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۰x28x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۵ گرم
  • سایز
    کوچک
  • ابعاد کارابین
    ۶۰x28x5 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • قفل دهانه کارابین
    فشاری
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • شکل دهانه کارابین
    صاف
  • اندازه
    کوچک
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۷x6x1 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۱۴۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – مجموعه ۵ عددی کارابین سایز ۶ ساده- سایز : ۶ ( طول ۶ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۱۸ میلی متر ( حدود ۲ سانتیمتر)- بیضی شکل- ابعاد هر یک عدد : ۰.۵×۲.۸×۶ سانتیمتر- وزن هر کدام : ۲۵ گرم- وزن مجموعه : ۱۳۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۳ کارابین مدل داگ کد YP-SADEH-SIZE4

کارابین مدل داگ کد YP-SADEH-SIZE4

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x20x50 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۵ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۵x20x50 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • اندازه
    کوچک
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۲x6x7 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۲۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – کارابین سایز ۴ ساده- سایز : ۴ ( طول ۴ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۱۵ میلی متر ( حدود ۱.۵ سانتیمتر)- بیضی شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۴ کارابین مدل TP-1 بسته ۳ عددی

کارابین مدل TP-1 بسته 3 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳x5x10 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • قفل دهانه کارابین
    فشاری
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • جنس کارابین
    فولادی
  • سایر توضیحات
    سایز۱۰سایز دهانه باز : ۱۵ میلی متربیضی شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۵ کارابین مدل داگ کد YP-SADE-GARDAN-SIZE8CM

کارابین مدل داگ کد YP-SADE-GARDAN-SIZE8CM

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x45x130 میلی‌متر
  • وزن
    ۹۲ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۵x45x130 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • قفل دهانه کارابین
    فشاری
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • اندازه
    متوسط
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۳x14x16 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۴۹۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – مجموعه ۵ عددی کارابین گردان و ساده سایز ۸ مدل داگ- سایز : ۸ ( طول با حلقه گردان زیرین ۱۳ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۲۵ میلی متر ( حدود ۲.۵ سانتیمتر)- دارای حلقه فلزی گردان در زیر کارابین- دارای پیچ برای باز و بست دهانه بازشوبرای ایمنی بالاتر کاربر- بیضی شکل- وزن هر یک کارابین : ۹۳ گرم- وزن مجموعه : ۴۷۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۶ کارابین مدل Boya8

کارابین مدل Boya8

مشخصات

  • وزن
    ۴۰ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۳۰*۶۰*۱۰ میلی‌متر
  • نوع هارنس
    ورزشی
  • نوع ابزار
    کارابین
  • قفل دهانه کارابین
    بدون نشانگر قفل بودن
  • شکل کارابین
    گلابی شکل
  • شکل دهانه کارابین
    صاف
  • میزان تحمل فشار عمودی کارابین
    ۲۰ کیلونیوتن
  • میزان تحمل فشار افقی کارابین
    ۲۰ کیلونیوتن
  • سایز دهانه باز کارابین
    ۱۰ میلی‌متر
  • جنس کارابین
    فولادی
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۴*۱۲*۱ سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۴۰ گرم
  • سایر توضیحات
    وزن : ۴۰ گرمابعاد با جاسویچی : ۱۲*۴ سانتی مترابعاد کارابین : ۶*۳ سانتی مترحداکثر تحمل وزن بار کارابین : ۲۰ کیلوگرم کاربرد برای گیره وسایل کوهنوردی ، جاسوییچی و …کارابین در بسیاری از فعالیت‌ها که در آن نیاز به کاربرد طناب هست بکار می‌رود. در کوهنوردی، سنگنوردی،غارنوردی، قایق‌رانی و برخی از عملیات نظامی و صنعتی از کارابین استفاده می‌شود.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۷ کارابین مدل داگ کد YP-SADE-SIZE08CM مجموعه ۵ عددی

کارابین مدل داگ کد YP-SADE-SIZE08CM مجموعه 5 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۸۰x40x5 میلی‌متر
  • وزن
    ۵۸ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۸۰x40x5 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • شکل دهانه کارابین
    صاف
  • اندازه
    متوسط
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۲x10x2 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    ۳۲۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – مجموعه ۵ عددی کارابین سایز ۸ ساده مدل داگ- سایز : ۸ ( طول ۸ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۲۵ میلی متر ( حدود ۲.۵ سانتیمتر)- بیضی شکل- ابعاد هر یک عدد : ۸x4x0.5 سانتیمتر- وزن هر کدام : ۵۸ گرم- وزن مجموعه : ۳۲۰ گرم

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۸ کارابین مدل داگ کد YP-SIZE 5

کارابین مدل داگ کد YP-SIZE 5

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x20x50 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۵ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۵x20x50 میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • اندازه
    کوچک
  • سایر توضیحات
    – کارابین سایز ۵ ساده- سایز : ۵ ( طول ۵ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۱۵ میلی متر ( حدود ۱.۵ سانتیمتر)- بیضی شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲۹ کارابین داگ کد YP-SIZE 12 مجموعه ۵ عددی

کارابین داگ کد YP-SIZE 12 مجموعه 5 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۵x65x140 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۲۴۰ گرم
  • طراحی شده برای
    آقایان و بانوان
  • شکل کارابین
    بیضی شکل
  • اندازه
    خیلی بزرگ
  • سایر توضیحات
    – مجموعه ۵ عددی کارابین سایز ۱۲ ساده- سایز : ۱۲ ( طول ۱۴ سانتیمتر )- سایز دهانه باز : ۴۵ میلی متر ( حدود ۴.۵ سانتیمتر)- بیضی شکل

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳۰ کارابین پیچی مدل Not for climbing

کارابین پیچی مدل Not for climbing

مشخصات

  • وزن
    ۱۰ گرم
  • ابعاد کارابین
    ۳۷×۸۰ میلی‌متر
  • نوع ابزار
    کارابین
  • قفل دهانه کارابین
    بدون نشانگر قفل بودن
  • شکل کارابین
    D شکل
  • شکل دهانه کارابین
    صاف
  • سیستم قفل کارابین
    پیچی
  • سایز دهانه باز کارابین
    ۳۰ میلی‌متر
  • جنس کارابین
    آلمینیوم
  • سایر توضیحات
    مناسب نبودن برای صخره نوردی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کارابین در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سازدهنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا