آشپزخانهلوازم خانگی برقیلوازم غیر برقی

بستنی ساز، راهنمای خرید بهترین مارک بستنی ساز ارزان+ قیمت روز

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید بستنی ساز باید به آن ها توجه داشته باشید.

امروز در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه بستنی ساز آشنا کنیم. همان طور که می‌دانید بستنی یکی از خوراکی‌های خوشمزه میان ایرانیان است و طرافداران زیادی دارد به طوری که مردم روز شماری می‌کنند تا فصل تابستان از راه برسد و شروع به خوردن بستنی کنند. البته بستنی را در هر فصلی می‌توان خورد اما لذت خوردن آن بیشتر در گرمای تابستان است. متاسفانه بستنی‌های کارخانه‌ای از مواد شیمیایی و صنعتی تهیه می‌شوند که مصرف زیاد آن سلامتی شما را به خطر می‌اندازد. بنابراین خیلی از افراد در منزل خود بستنی ساز دارند و بستنی ارگانیک و سالم تهیه می‌کنند. این دستگاه بسیار ارزان قیمت بوده و هر شخص با هر میزان بودجه‌ای می‌تواند برای خود در منزل بستنی ساز داشته باشد.

در زمان‌های گذشته هم که یخچال و فریزر اختراع نشده بود، ایرانیان باستان بستنی درست می‌کردند، البته نه به شکل و شمایل امروزی بلکه در آن زمان از ترکیب برف با عسل نوعی بستنی خوشمزه تهیه می‌شد. امروزه با اختراع بستنی ساز تحول عظیمی در ساخت بستنی ایجاد شد و بستنی‌هایی که از شیر تازه تهیه می‌شد روی کار آمدند این موضوع محبوبیت بستنی را چند برابر کرد. امروزه هم بستنی با دستگاه بستنی ‌ساز تهیه می‌شود با این تفاوت که دیگر نیاز به خرید بستنی از مغازه را هم ندارید. زیرا مدل جدیدی از این دستگاه روانه بازار شده که به آن بستنی ساز خانگی می‌‌گویند و شما به راحتی در منزل خود می‌توانید بستنی خانگی تولید کنید.

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به بستنی هستید و قصد خرید یک بستنی ساز دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع بستنی ساز آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید بستنی‌ ساز باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

دستگاه بستنی‌ساز چیست و در کجا استفاده می‌شود؟

در واقع یک دستگاه الکترونیکی است که به وسیله کمپرسور و گاز مخصوص دما را به زیر صفر کاهش می‌دهد. همان طور که می‌دانید برای ساختن بستنی زمانی که محلول شما به نقطه انجماد نزدیک شود باید آن را به خوبی هم بزنید این کار را تا زمانی ادامه می‌دهید تا بستنی شما به خوبی فرم بگیرد. در واقع مشکل‌ترین مرحله ساخت بستنی همین مرحله است که به لطف دستگاه بستنی ساز دیگر شما نیاز به هم زدن محلول ندارید و دستگاه این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دمنوش ساز

انواع دستگاه بستنی ‌ساز:

  • بستنی ساز خانگی: کوچکترین نمونه دستگاه بستنی‌ساز است که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این دستگاه به منظور استفاده خانگی ساخته شده نه استفاده صنعتی، پس نباید از این وسیله انتظار تولید بستنی در حجم بالا را داشته باشید. در غیر این صورت دستگاه آسیب جدی خواهد دید.
  • بستنی ساز کیلویی: نوعی از دستگاه بستنی‌ساز است که بستنی را در حجم بالا برای بستنی‌های اسکوپی و لیوانی آماده می‌کند. با این دستگاه مقدار ۴۰ کیلوگرم بستنی را ظرف مدت ۱ ساعت می‌توانید آماده کنید به این دستگاه بار سفت کن بستنی هم گفته می‌شود. در دو نمونه تک خروجی و دو خروجی تولید شده که یک خروجی بستنی را با سرعت بالا و دیگری با سرعت کندتر خارج می‌کند.
  • بستنی ساز قیفی: یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های بستنی در ایران بستنی قیفی است. این دستگاه در دونه نمونه تک لنگه و دو لنگه تولید و روانه بازار می‌شود. به وسیله این مدل می‌توان دو نوع بستنی یعنی یکی با شیر کم چرب و دیگری با شیر پرچرب را تولید کرد. این دستگاه کم مصرف توان تولید ۴۰۰ عدد بستنی ظرف مدت یک ساعت را دارد. علاوه بر تولید بستنی در طعم‌های مختلف این مدل بسیار بهداشتی است و کمترین میزان دخالت دست را دارد.
  • بستنی ساز رولی: نسل جدید بستنی که از کشور تایلند وارد ایران شده و به آن بستنی کاردکی هم گفته می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این بستنی می‌توان به عدم استفاده از مواد افزودنی اشاره کرد. دارای یک سینی از جنس استیل ضد زنگ هستند و اپراتور می‌تواند در حضور مشتری بستنی را آماده کند. ماده اولیه بستنی روی این سطح سرد ریخته می‌شود و به وسیله کاردک مخصوص جمع شده و در ظرف مخصوص نگهداری می‌شود.

مزایای استفاده از بستنی ساز خانگی:

  1. قیمت آن بسیار ارزان است و شما با خرید این دستگاه دیگر نیازی به خرید بستنی از بیرون را نخواهید داشت.
  2. با خرید این دستگاه می‌توانید از مقدار کمی شیر حجم بالایی بستنی تولید کنید و در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنید.
  3. بستنی‌های تولید شده با این دستگاه می‌توانند بدون مواد افزودنی و نگهدارنده به صورت کاملا ارگانیک تولید شوند.
  4. مصرف انرژی در این دستگاه بسیار پایین است و با کمترین مصرف انرژی می‌توانید برای خود بستنی تازه تهیه کنید.
  5. نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند، در واقع شما می‌توانید با خیال راحت چند سال از این دستگاه استفاده کنید.
  6. در صورت خرابی به راحتی می‌توانید آن‌ها را تعمیر کنید به عبارت بهتر لوازم یدکی آن‌ها به فراوانی پیدا می‌شود.
  7. در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی چیزی در حدود یک ساعت می‌توانید بستنی سرد و تازه در اختیار داشته باشید.

بهترین مارک دستگاه بستنی ساز خانگی:

هیچ گاه نمی‌توان یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک دستگاه بستنی‌ساز به شما معرفی کرد. زیرا برندهای زیادی در بازار هستند که از نظر کیفیت حرف اول را می‌زنند و از آن‌جایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی به همین علت بهترین برندهای دستگاه بستنی‌ساز رابه شما معرفی می‌کنیم.

  • دستگاه بستنی‌ساز کوئیزینارت
  • دستگاه بستنی‌ساز گاستروبک
  • دستگاه بستنی‌ساز کورس
  • دستگاه بستنی‌ساز تیتیز
  • دستگاه بستنی‌ساز سورین
  • دستگاه بستنی‌ساز فوما
  • دستگاه بستنی‌ساز الگانت

دستگاه بستنی ساز از کجا بخریم؟

از دو طریق می‌توان دستگاه بستنی ساز را خریداری کرد. یا به فروشگاه لوازم خانگی نزدیک محل سکونت خود به صورت حضوری مراجعه کنید و دستگاه بستنی‌ساز خود را انتخاب و خریداری نمایید و یا اینکه به صورت آنلاین و غیر حضوری به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کرده و از میان انبوهی از مدل‌ها بستنی‌ساز مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

قیمت دستگاه بستنی ساز خانگی:

موارد زیادی درقیمت بستنی‌ساز موثر هستند. ظرفیت دستگاه هر چه بیشتر باشد، قیمت دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند. مصرف انرژی دستگاه می‌تواند در قیمت آن موثر باشد، معمولا مدل‌های جدید و فوق کم مصرف آن قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های معمولی دارند. برند محصول هم با قیمت دستگاه ارتباط مستقیم دارد، برندهای شناخته شده قیمت گران‌تری دارند. جهت اطلاع از قیمت دقیق محصولات می‌توانید به ادامه مطلب مراجعه کرده و با کلیک روی هر محصول از قیمت دقیق آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید قالب کیک

نکات مهم هنگام خرید دستگاه بستنی ساز:

  1. قیمت دستگاه: به قیمت محصول مورد نظر توجه کنید. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد. قبل از شروع میزان بودجه برای خرید بستنی‌ساز را مشخص کنید. با مشخص شدن مقدار بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می‌شوند و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع دستگاه: دستگاه بستنی‌ساز انواع مختلفی دارد. مشخص کنید که دستگاه را برای استفاده خانگی می‌خواهید یا صنعتی. با توجه به تعداد اعضای خانواده خود حجم دستگاه را مشخص کنید. بهتر است مقداری اندازه دستگاه را بزرگتر در نظر بگیرید. برخی مواقع ممکن است تعدادی مهمان داشته باشید و بخواهید برای آن‌ها هم بستنی درست کنید.
  3. توان مصرفی دستگاه: تمام لوازم خانگی یک توان مصرفی دارند که با واحد وات سنجیده می‌شود. هرچه میزان وات دستگاهی بیشتر باشد آن دستگاه قدرت بالاتری دارد و بستنی را زودتر برای شما آماده می‌کند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که دستگاه‌های وات بالا میزان بیشتری هم برق مصرف می‌کنند و برعکس هر چه وات دستگاهی کمتر باشد، برق کمتری مصرف می‌کند.
  4. اندازه دستگاه: امروزه شرکت‌های سازنده این دستگاه را در اندازه‌های مختلفی تولید می‌کنند. شما باید با توجه به فضای خالی آشپزخانه و اندازه کابینت خود سایز مناسب بستنی ساز را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. پیشنهاد می‌کنم اگر از نظر فضا مشکلی ندارید به سراغ دستگاه‌هایی بروید که از نظر اندازه بزرگتر هستند.
  5. تنظیم زمان: یکی از فاکتورهای مهمی که هنگام خرید بستنی‌ساز باید به آن توجه داشته باشید قابلیت زمان بندی است که در چه مدت زمانی قادر به تولید بستنی مورد علاقه شما است. اگر به دنبال یک دستگاه سریع هستید که ظرف مدت کوتاهی بستنی شما را آماده کند، مدل‌های کمپرسور‌دار بهترین گزینه برای شما هستند.
  6. صدای دستگاه: این مورد بیشتر در مورد بستنی‌سازهای برقی صدق می‌کند. هنگام خرید لوازم خانگی برقی به میزان صدایی که دستگاه تولید می‌کند توجه داشته باشید. شاید در نگاه اول این موضوع برای شما بی‌اهمیت باشد، اما اصلا تصور درستی نیست. چون اگر دستگاه صدای زیادی داشته باشد، عصبی خواهید شد.
  7. شستشوی آسان: در مورد دستگاه‌های تولید مواد غذایی باید به مسائل بهداشتی هم توجه کرد. اگر قطعات بستنی‌ساز شما به راحتی جدا شده و بتوان آن‌ها را به خوبی شستشو داد از نظر بهداشتی مناسب‌تر از دستگاه‌هایی هستند که قطعات آن‌ها به سختی جا می‌شود و قابلیت شستشو ندارند.

روش نگهداری از دستگاه بستنی ساز:

  • به توان دستگاه خود توجه کنید. فراموش نکنید که این یک دستگاه خانگی است نه دستگاه بستنی صنعتی و بیشتر از توان دستگاه از آن کار نکشید.
  • همیشه بعد از پایان کار دستگاه را به خوبی شستشو دهید. خشک شدن بستنی داخل دستگاه می‌تواند عملکرد صحیح آن را به خطر بیاندازد.
  • نوسان برق برای هر وسیله برقی می‌تواند کشنده باشد. بنابراین حتما دستگاه را به محافظ ولتاژ وصل کنید و بعد از پایان کار دو شاخه دستگاه را از پریز برق جدا کنید.
  • مایعات خود مانند: چای، آب و نوشابه را روی دستگاه قرار ندهید. در صورت ریخته شدن به قسمت‌های الکترونیکی دستگاه آسیب وارد می‌کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستگاه بستنی ساز مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه بستنی ساز ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ بستنی ساز سیلور کرست مدل sorbetier 200w

بستنی ساز سیلور کرست مدل sorbetier 200w

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰x20x70 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • اقلام همراه محصول
    کابل برق
  • سایر ویژگی‌ها
    زیبا و منحصر به فرد قدرتمند و با کیفیت
  • طول سیم
    ۱۰۰ سانتی متر
  • توان
    ۲۰۰ وات
  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • امکانات شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی
    قابلیت شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ بستنی ساز کوئیزینارت مدل ICE30

بستنی ساز کوئیزینارت مدل ICE30

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸x22x30 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴.۸ گرم
  • اقلام همراه محصول
    دفترچه آموزش بستنی
  • سایر ویژگی‌ها
    مخزن بستنی ساز دو جداره با گنجایش بیش از دولیتر بدنه فلزی براش شده و موتور پرقدرتتهیه دسرها و یا نوشیدنی یخی در مدت زمان ۲۵ دقیقه امکان تهیه بستنی ها و دسرهای سفارشی
  • طول سیم
    ۱.۵ سانتی متر
  • توان
    ۲۵ وات
  • ظرفیت
    ۲ لیتر لیتر
  • جنس بدنه
    استیل ضدزنگ
  • امکانات ظاهری
    پایه ضد لغزش
  • امکانات شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی
    قابلیت شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه بستنی ساز در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید آبگرمکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا