آشپزخانهلوازم خانگی برقی

فریزر صندوقدار، راهنمای خرید فریزر صندوقی بدون برفک بستنی و فروشگاه ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید فریزر صندوقدار باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

امروزه فریزر تقریباً یک وسیله ضروری برای هر منزل یا تجارت مواد غذایی است. بسیاری از یخچال‌های استاندارد دارای فریزر داخلی هستند. با این حال، خرید یک کالای مستقل مانند فریزر صندوقدار مزایای زیادی دارد. فریزر صندوقدار را می‌توان برای مشاغل خانوادگی یا مواد غذایی استفاده کرد. برخی از دلایل خرید یک فریزر مستقل از نیاز به نگهداری مواد غذایی فله تا نیاز به ظرفیت ذخیره سازی منجمد عظیم برای اهداف تجاری در میان دلایل دیگر متغیر است. این یک مزیت اضافی است که یک فریزر صندوقدار مستقل نیز به صرفه جویی در زمان و هزینه کمک می‌‌کند. با این حال، همه فریزرها یکسان نیستند، بنابراین هنگام خرید فریزر جدید باید بسیار مراقب باشید.

برای شروع، دو نوع رایج فریزر صندوقدار و فریزر ایستاده وجود دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید کدام یک برای نیازهای شما مناسب تر است. هر دو نوع فریزر لیستی از مزایا و معایب را دارند که می‌تواند به تصمیم گیری در مورد نوع فریزر آن‌ها کمک کند. مردم اغلب با در نظر گرفتن عواملی مانند هزینه، بهره‌وری انرژی، ذخیره سازی، سازماندهی، توانایی یخ زدایی، فضای مورد نیاز و عملکرد فریزر در شرایط قطع برق، بین خرید یک فریزر ایستاده و فریزر صندوقدار تصمیم می‌گیرند. به طور خلاصه، فریزرهای صندوقدار مقرون به صرفه هستند و انرژی کمتری مصرف می کنند. از طرف دیگر، فریزرهای ایستاده می توانند فشرده تر باشند.

از این راهنمای اختصاصی برای خرید مناسب ترین فریزر صندوقدار برای خود استفاده کنید. حیاتی ترین عواملی که باید در هنگام خرید فریزر صندوقدار در نظر داشته باشید عبارتند از اندازه، هزینه، و بهره وری انرژی و غیره‌…

فریزر صندوقدار چیست؟

فریزر را می‌توان برای بیشتر از انجماد مواد غذایی از فروشگاه مواد غذایی استفاده کرد. فریزر صندوقدار بیشتر توسط کسانی استفاده می‌شود که صرفاً به ذخیره سازی اضافی در فریزر نیاز دارند. چه شکار و ماهیگیری زیادی انجام دهید، چه به صورت عمده خرید کنید یا فقط یک خانواده بزرگ برای تغذیه داشته باشید، یخچال فریزر آشپزخانه شما می‌تواند خیلی سریع شلوغ شود. اغلب، یک فریزر عمودی می تواند تا ۱۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد و کمی کوچکتر از یخچال معمولی است. با این حال، اکثر مشتریان احتمالاً فریزر صندوق‌دار را انتخاب می‌کنند. تفاوت فریزر صندوقی با فریزر عمودی این است که به جای باز شدن از کناره، از بالا باز می‌شود. این یک مزیت است که می‌تواند فضای ذخیره سازی بیشتری را به خصوص برای اقلام بزرگ فراهم کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید یخچال فریزر

آیا فریزرهای صندوقدار ارزش خرید را دارند؟

اگر غذاها را به صورت عمده خریداری می‌کنید و خانواده پرجمعیتی دارید یا نمی‌توانید به بخش غذاهای منجمد نه بگویید، گزینه‌های فریزر عمیق خرید ارزشمندی هستند. با ظرفیت ذخیره سازی بیشتر نسبت به یخچال فریزر معمولی، فریزرهای صندوق‌دار نیز گزینه‌ای عالی برای خانواده‌هایی هستند که فروشگاه‌های مواد غذایی مجاور ندارند و نیاز به نگهداری مواد غذایی بیشتر برای مدت زمان طولانی‌تری دارند. اصطلاح «فریزر عمیق» بیشتر به ظرفیت دستگاه اشاره دارد تا دمای انجماد آن و یک دسته چتری برای فریزرهای سینه و ایستاده است. در حالی که هر دو مدل سینه و ایستاده فضای ذخیره سازی مکملی برای غذاهای منجمد شما ارائه می‌دهند، به خاطر داشته باشید که هر گزینه مزایا و معایبی دارد.

یک فریزر صندوقدار چقدر برق مصرف می‌کند؟

فریزرهای عمیق و یخچال‌هایی با اندازه مشابه معمولاً تقریباً نیازهای برق یکسانی دارند. با این حال، اگر از فریزر عمیق خود برای نگهداری طولانی‌مدت استفاده می‌کنید و اغلب در را باز نمی‌کنید، ممکن است به جلوگیری از کاهش دمای سرد داخل کمک کند.

مزایای استفاده از فریزر صندوقدار:

  • فریزرهای صندوقدار می‌توانند بیشتر کار کنند: اگر خانواده بزرگی دارید یا نیاز به استفاده از فریزر برای نگهداری مواد غذایی برای یک فضای عمومی دارید، پس به ظرفیت ذخیره سازی زیادی نیاز دارید. فریزرهای صندوقدار در این شرایط انتخاب ایده آلی هستند، زیرا می‌توانند در هر فوت مربع غذای بیشتری نسبت به هر نوع فریزر دیگری در خود جای دهند. این می تواند شما را از چند سفر به فروشگاه‌های مواد غذایی یا مجبور به استفاده سریع از مواد غذایی ذخیره شده خود برای ایجاد فضا برای وسایل جدید نجات دهد.
  • درب فریزر به طور موثرتری دما را حفظ می کند: از آنجایی که درب قفسه فریزر به صورت عمودی بسته می‌شود، وزن در به خودی خود کمک می‌کند تا مهر و موم محکم‌تری نسبت به نوع دیگری از فریزر ایجاد کنید. علاوه بر این، به دلیل اینکه هوای سرد به جای بالا آمدن فرو می‌رود و دریچه در بالای دستگاه قرار دارد، وقتی در را برای دسترسی به محتویات فریزر باز می‌کنید، احتمال خروج هوای سرد کمتر است.
  • فریزرهای صندوقدار کاربرپسندتر هستند: فریزرهای صندوقدار کمتر در اطراف ورودی دریچه یخ می‌زنند، که باعث می‌شود دست‌ها و بازوهای کاربرانی که برای دسترسی به محتویات ذخیره‌شده در داخل آن‌ها دراز می‌کنند راحت باشند. همچنین لازم نیست نگران باز گذاشتن تصادفی درب فریزر صندوقی باشید. با فریزر صندوقی، انجام این کار بدون مسدود کردن یا باز کردن عمدی آن با جسم دیگری بسیار دشوار است.
  • فریزرهای صندوقدار کمتر به مواد غذایی آسیب می رسانند: شما به دنبال خرید یک واحد فریزر هستید زیرا می‌خواهید مواد غذایی و مواد خود را برای مدت طولانی حفظ کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار ندارید واحد فریزر شما آن‌ها را خراب کند و مهمترین عملکرد خود را از بین ببرد. این می‌تواند در مورد هر فریزر فاقد ویژگی یخ زدایی خودکار اتفاق بیفتد که منجر به سوختن فریزر شود. با این حال، پیکربندی یک فریزر صندوقی باعث می‌شود که این اتفاق کمتر رخ دهد زیرا هوای گرم و مرطوب به طور طبیعی هنگام باز شدن از روی آن عبور می‌کند.

چگونه بهترین فریزر صندوقدار را برای خانواده خود انتخاب کنیم:

هر خانواری نیازها و فاکتورهای متفاوتی دارد که باید آن‌ها را هنگام خرید فریزر جدید در نظر گرفت. این راهنمای گام به گام را دنبال کنید تا فکر کنید کدام گزینه برای منزل شما مناسب است.

نحوه استفاده از فریزر صندوقی را در نظر بگیرید:

درک نحوه استفاده از فریزر مکمل به شما کمک می کند تعیین کنید که کدام پیکربندی برای منزل شما مناسب است.

  • خرید به صورت عمده: فریزر صندوقی فضای داخلی زیادی را برای نگهداری مقادیر زیاد ارائه می‌دهد.
  • آماده سازی غذا: فریزرهای ایستاده دارای قفسه‌هایی مانند یک یخچال معمولی هستند تا به سازماندهی ظروف غذا کمک کنند.
  • یخ زدن محصولات خانگی: هم فریزرهای صندوقی و هم فریزرهای ایستاده می‌توانند به شما کمک کنند بخشی از محصولات باغ خود را برای لذت بردن در طول سال ذخیره کنید.
  • آماده شدن برای قطع برق: اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مکرر برق قطع می‌شود، فریزر صندوقی معمولاً می‌تواند مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تری بدون برق منجمد نگه دارد، زیرا واشر محکم روی درب آن بسته است.

مکانی برای فریزر صندوقی خود پیدا کنید:

  • قبل از خرید یک فریزر عمیق، مطمئن شوید که خانه شما فضای لازم برای قرار دادن دستگاه را دارد. برای گردش مناسب هوا، فریزرها از هر طرف به ۱ تا ۳ اینچ فضا نیاز دارند. فریزرهای صندوقی به دلیل جهت گیری افقی خود فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، بنابراین خانه‌هایی با فضای کف کمتر از یک گزینه عمودی بهره مند می‌شوند.
  • همچنین مهم است که ابعاد فریزر را با اندازه‌گیری درب‌های منزل خود مقایسه کنید، زیرا دستگاه برای نصب باید از درها عبور کند. اگر قصد دارید فریزر صندوقی خود را در گاراژ خود نصب کنید، دستگاه باید دارای برچسب «آماده برای گاراژ» باشد.

اندازه قفسه یا فریزر صندوقی مورد نیاز خود را تعیین کنید:

برای اطمینان از عملکرد بهینه فریزر، توصیه می شود در بیشتر مواقع حداقل دو سوم فریزر را پر نگه دارید. انتخاب بهترین سایز فریزر برای خرید نیازهای شما ممکن است یک بازی حدس زدن به نظر برسد، اما در واقع کاملاً ساده است.

چهار اندازه اصلی ظرفیت فریزر صندوق‌دار وجود دارد:

  • فشرده یا ۵ فوت
  • کوچک یا ۶-۹ فوت
  • متوسط یا ۱۲-۱۸ فوت مکعب
  • بزرگ یا بالای ۱۸ فوت

یک راه بسیار ساده برای تعیین اینکه کدام اندازه برای شما مناسب است این است که تعداد افراد منزل خود را در ۲.۵ مکعب ضرب کنید. به عنوان مثال، یک خانواده یک تا دو نفره احتمالاً از یک اندازه جمع و جور سود می‌برند، در حالی که خانواده‌های شش نفره یا بیشتر باید یک مدل بزرگ را انتخاب کنند. همچنین توصیه می‌شود در نظر داشته باشید که چه غذایی را می‌خواهید در فریزر صندوقی خود نگهداری کنید و چه مقدار از آن را دارید. اگر خانواده شما گوزن شکار می‌کند یا قسمت های زیادی گوشت می‌خرند، بدون در نظر گرفتن اندازه خانوار شما احتمالاً به یک فریزر با ظرفیت متوسط یا بزرگ نیاز خواهید داشت.

ویژگی‌های فریزر را بررسی کنید:

فریزرهای عمودی و صندوق‌دار مدرن اکنون مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را دارند که می‌توانند واقعاً فریزر جدید را برای شما کار کنند، مانند یخ‌زدایی خودکار، انجماد سریع، نورپردازی داخلی LED و موارد دیگر.

در نظر بگیرید که چقدر می‌خواهید برای فریزر هزینه کنید:

هزینه فریزر عمیق بسته به نوع و اندازه دستگاه و همچنین انواع ویژگی‌های ارائه شده می‌تواند متفاوت باشد. به طور معمول، قیمت فریزر صندوقی از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار متغیر است، در حالی که قیمت فریزرهای ایستاده بین ۷۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار است.

هدف از خرید فریزر صندوقدار چیست؟

یک فریزر عمیق مقادیر بیشتری از مواد غذایی را به مدت طولانی تری منجمد نگه می‌دارد و نسبت به یخچال فریزر معمولی فضا و ظرفیت بیشتری را ارائه می‌دهد. اگر می‌پرسید که آیا یک فریزر صندوقی برای منزل شما مناسب است، این نکات را در نظر بگیرید:

  • یک فریزر عمیق به نفع خانواده بزرگی است که از وعده‌های غذایی زیادی در ماه لذت می‌برند.
  • زندگی در یک منطقه روستایی دور از فروشگاه‌های مواد غذایی و مواد غذایی تازه می‌تواند به معنای نیاز بیشتر به نگهداری طولانی‌تر غذاها در فریزر باشد.
  • خرید عمده ممکن است مستلزم انجماد مقادیر زیادی غذا به طور همزمان باشد.
  • خرید مواد غذایی در طول فروش فصلی می تواند منجر به افزایش نیاز به نگهداری مواد غذایی منجمد شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید فیلتر یخچال

هنگام خرید فریزر صندوقدار به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگامی که در حال خرید یک فریزر صندوقی جدید هستید، ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • ظرفیت ذخیره سازی: برای خانواده‌های پرجمعیت و هر خانواده‌ای با مازاد ثابت غذاهای منجمد مهم است.
  • هشدار دما: هشدارها به شما اطلاع می‌دهند که دمای فریزر افزایش می‌یابد تا از محیط انجماد مناسب اطمینان حاصل کنید.
  • بهره وری انرژی: گزینه‌های دارای گواهی ENERGY STAR معمولاً می‌توانند هزینه کلی انرژی را برای این دستگاه اضافی کاهش دهند.
  • انجماد سریع: با فشار دادن یک دکمه دما را پایین‌تر می‌آورد و مقدار زیادی غذا را خنک می‌کند.
  • یخ زدایی خودکار: به کاهش تجمع یخ زدگی کمک می‌کند تا بتوانید از خالی کردن فریزر خود برای یخ زدایی دستی جلوگیری کنید.
  • آماده گاراژ: فریزرهایی که برای حفظ دمای خود در یک محیط غیر کنترل شده دما ساخته شده‌اند.
  • قفل کردن: غذای خود را با درب یا درب قفل شده با کلید ایمن نگه دارید.
  • سبک و طراحی: فریزر جدید خود را با سایر لوازم خود با انتخاب روکشی مشابه با بقیه آشپزخانه خود مطابقت دهید.
  • سازماندهی داخلی: قفسه‌ها، سطل‌های نگهداری و کشوها به نظم بخشیدن به مواد غذایی شما کمک می‌کنند و به راحتی در دسترس هستند.
  • نورپردازی داخلی: نور مناسب یافتن اقلام یخ زده را آسان می‌کند.

روش نگهداری از فریزر صندوقدار:

  1. مهر و موم درب را بررسی کنید: درزگیر شل اجازه می‌دهد تا هوای خنک به بیرون نفوذ کند، انرژی را هدر داده و باعث می‌شود یخچال شما بیشتر از آنچه نیاز است کار کند. ابتدا مطمئن شوید که مهر و موم عاری از باقی مانده مواد غذایی است. سالی دو بار با استفاده از مسواک و محلول جوش شیرین و آب آن‌ها را تمیز کنید. سپس تست اسکناس دلار را امتحان کنید: درب را طوری ببندید که نصف اسکناس داخل و نیمی از آن بیرون باشد. اگر به راحتی بیرون می‌لغزد، ممکن است لازم باشد درزگیر درب را توسط یک متخصص بررسی کنید.
  2. کویل‌ها را تمیز نگه دارید: هنگامی که کویل های کندانسور با گرد و غبار پوشانده می‌شود، یخچال نمی‌تواند به خوبی کار کند. دو بار در سال، دستگاه را از دیوار فاصله دهید تا سیم‌پیچ‌ها در پشت ظاهر شوند یا اگر سیم‌پیچ‌ها در قسمت جلویی پایین هستند، فریزر را از برق بکشید و با جاروبرقی خاک‌های داخل آن را تمیز کنید.
  3. دمای مناسب را تنظیم کنید: فریزر خود را بین منفی ۲۷ تا ۱۸ درجه درجه تنظیم نمائید.
  4. آن را پر کنید: حتی اگر هرگز آشپزی نمی‌کنید و فقط غذای بیرونی دارید، فریزر خود را برای حفظ دمای پایین به “جرم حرارتی” تا جای ممکن پر نگهداری کنید. غذاها و نوشیدنی‌های خنک به جذب هوای گرمی که هنگام باز کردن در وارد می‌شود کمک می‌کنند. اگر از نوع غذاخوری هستید یا فریزر شما برای نیازهای شما خیلی بزرگ است، چند بطری آب در آنجا نگهداری کنید.
  5. آماده باش: اگر برق قطع شد، درها را بسته نگه دارید و از غذاهای داخل انبار استفاده کنید. یک فریزر باز نشده مواد غذایی را به مدت چهار ساعت ایمن نگه می‌دارد. یک فریزر در صورت پر بودن ۴۸ ساعت و در صورت نیمه پر تا ۲۴ ساعت دمای خود را حفظ می‌کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید‌ فریزر صندوقدار مورد نظرتان را انتخاب کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه‌ فریزر صندوقدار زیبا، ارزان و باکیفیت را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه‌ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.


۱ فریزر صندوقی برفاب مدل CF-310L

فریزر صندوقی برفاب مدل CF-310L

مشخصات

  • وزن
    ۵۷ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ابعاد این فریزر صندوقی ۸۴ در ۵۵ در ۱۱۱ سانتیمتر است.
  • مصرف برق
    ۲۲۰
  • شناسه کالا
    ۲۹۰۱۴۰۹۳۰۰۰۳۷
  • ابعاد
    ۱۱۱x55x84 سانتی‌متر
  • تعداد ترموستات
    ۱
  • تعداد طبقه
    ۲
  • تعداد سبد
    ۵
  • تعداد کاسه
    ۱
  • گنجایش
    ۲۲۰
  • گرید انرژی
    C

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ فریزر صندوقی هیمالیا مدل CF275

فریزر صندوقی هیمالیا مدل CF275

مشخصات

  • وزن
    ۶۷ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    کمپرسور اینورتر دیجیتالآنتی باکتریالقفل دربقابلیت سرمایش تا دمای -۲۱درجه سانتیگراد
  • شناسه کالا
    ۲۹۰۱۳۳۹۲۰۰۱۴۸
  • ابعاد
    ۱۲۰x65x85 سانتی‌متر
  • قابلیت‌های یخچال فروشگاهی و فریزر بستنی
    ترموستات
  • تعداد ترموستات
    ۱
  • تعداد طبقه
    ۲
  • تعداد سبد
    ۷
  • تعداد کاسه
    ۱
  • سیستم برفک زدایی
    دیفراست
  • گنجایش
    ۲۷۰لیتر
  • گرید انرژی
    A

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ فریزر صندوقی برفاب مدل CF-430

فریزر صندوقی برفاب مدل CF-430

مشخصات

  • وزن
    ۶۲ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    قفل کودک فریزر داردنوع گاز مصرفی R134aنوع فوم بندی عایق پلی اورتان
  • شناسه کالا
    ۲۹۰۱۴۰۹۳۰۰۷۱۶
  • ابعاد
    ۱۳۸.۵x84x65.5 سانتی‌متر
  • قابلیت‌های یخچال فروشگاهی و فریزر بستنی
    ترموستات
  • تعداد ترموستات
    ۱
  • تعداد طبقه
    ۱
  • تعداد سبد
    ۳
  • تعداد کاسه
    ۲
  • سیستم برفک زدایی
    دیفراست
  • گنجایش
    ۴۳۰لیتر
  • گرید انرژی
    C

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ فریزر صندوقی برفاب CF2D-310L

فریزر صندوقی برفاب  CF2D-310L

مشخصات

  • وزن
    ۵۷ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    اجزا و قطعاتکمپرسور فریزر صندوقیکشوهای تعبیه شدهدرب شیشه ای شفافرله استارتترموستات فریزر صندوقیبدنه دستگاهچرخ های فریزر
  • شناسه کالا
    CF2D-310L_1161200074850007
  • ابعاد
    ۱۱۱x55x84 سانتی‌متر
  • قابلیت‌های یخچال فروشگاهی و فریزر بستنی
    استاندارد
  • تعداد ترموستات
    ۱
  • تعداد طبقه
    ۲
  • تعداد سبد
    ۵
  • تعداد کاسه
    ۱
  • گنجایش
    ۳۱۰ لیتر
  • گرید انرژی
    C

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ فریزر صندوقی برفاب مدل CF2D-430

فریزر صندوقی برفاب مدل CF2D-430

مشخصات

  • وزن
    ۶۴ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    ولوم تنظیم دماجهت باز شدن در به سمت بالالامپ فریزر داردنوع گاز مصرفی R134aنوع فوم بندی عایق پلی اورتان
  • شناسه کالا
    ۲۹۰۱۴۰۹۳۰۰۷۲۳
  • ابعاد
    ۱۳۸.۵x84x60.5 سانتی‌متر
  • قابلیت‌های یخچال فروشگاهی و فریزر بستنی
    ترموستات
  • تعداد ترموستات
    ۱
  • تعداد طبقه
    ۱
  • تعداد سبد
    ۴
  • تعداد کاسه
    ۲
  • سیستم برفک زدایی
    دیفراست
  • گنجایش
    ۴۳۰لیتر
  • گرید انرژی
    C

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ فریزر صندوقی برفاب مدل ۲۲۰L

فریزر صندوقی برفاب مدل 220L

مشخصات

  • وزن
    ۴۷ کیلوگرم
  • سایر توضیحات
    جهت باز شدن درب: از بالاظرفیت انجماد: ۸ کیلوگرم بر ساعتنوع گاز منبسط کننده: سیکلو پنتاننوع فوم عایق: پلی اورتانشرایط آب و هوایی: گرمسیریاساس عملکرد: تراکمیجرم مبرد: ۱۰۰ گرمجریان اسمی: ۰/۵ آمپرتوان ورودی اسمی: ۱۰۰ وات
  • مصرف برق
    ۲۲۰ولت
  • شناسه کالا
    ۲۹۰۱۴۰۹۳۰۰۰۴۴
  • ابعاد
    ۹۰x5x85 سانتی‌متر
  • قابلیت‌های یخچال فروشگاهی و فریزر بستنی
    ترموستات
  • تعداد ترموستات
    ۱
  • تعداد طبقه
    ۲
  • تعداد سبد
    ۴
  • تعداد کاسه
    ۱
  • گنجایش
    ۱۷۰لیتر
  • گرید انرژی
    A

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید فریزر صندوقدار در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کرم مرطوب کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا