دکوراتیوصنایع دستیلوازم غیر برقی

‌راهنمای خرید فرش ماشینی دو رو جدید، خوش نقشه و زیبا+قیمت روز

نکات مهم و کاربردی در مورد خرید فرش ماشینی دو رو باید به آن ها توجه داشته باشید.

فرش از زمان‌های گذشته تا به امروز یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی ایرانیان محسوب می‌شود. امروزه صنعت فرش پیشرفت چشمگیری داشته به گونه‌ای که نمونه جدیدی از فرش روی کار آمده که به آن‌ها فرش ماشینی دو رو گفته می‌شود. برخلاف فرش‌های قدیمی که تنها یک طرف آن‌ها دارای تار و پود و طرح بود در این مدل فرش دو نقشه متفاوت وجود دارد و می‌توان هر چند وقت یکبار طرح و نقشه فرش را برای تنوع و تغییر دکوراسیون با برعکس کردن فرش تغییر داد. به خصوص در شرایط فعلی که قیمت فرش روزانه رو به رشد است. شما می‌توانید با خریداری کردن فرش ماشینی دو رویه با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی پول یک فرش را پرداخت کنید و دو فرش با طرح و نقش متفاوت پشت و رو و چسبیده به هم دریافت نمایید.

با روی کار آمدن فرش‌های ماشینی دو رویه شما تا چند سال از خرید فرش جدید بی‌نیاز می‌شوید. فرش تنها چیزی است که طرح و نقشه آن هرچه قدیمی‌تر می‌شود زیبا‌تر جلوه می‌دهد. به طوری که قیمت فرش‌های دستباف دست دوم از فرش نو هم گران‌تر است. پس بدون نگرانی از قدیمی شدن طرح و نقشه فرش ماشینی دو رو خود را خریداری کنید. با تکراری شدن نقشه اول فقط کافی است فرش مورد نظر خود را برعکس کنید. طرح، رنگ و نقشه فرش شما به طور کامل عوض می‌شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فرش خود را دیر به دیر تعویض می‌کنید و نمی‌خواهید فرش شما تکراری شود حتما فرش ماشینی دو رو را خریداری نمایید.

ممکن است شما هم برای خرید فرش دو رو به بازار مراجعه کرده باشید و با انبوهی از طرح‌ها و نقشه‌ها رو به رو شده‌ باشید. متاسفانه تنوع زیاد مدل و قیمت شما را مقداری گمراه می‌کند و انتخاب را برایتان دشوار می‌کند. اما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا ما در این مقاله به شما یک سری نکات مهم را آموزش می‌دهیم که شما با آموختن آن‌ها به راحتی می‌توانید از میان انبوهی از مدل‌ها فرش ماشینی دو رو مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فرش ماشینی‌ دو رو چیست؟

نسل جدیدی از فرش‌های ماشینی که با پیشرفت تکنولوژی بافت به صورت دو رو بافته می‌شود. نکته جالب توجه این فرش اینجاست که هر طرف این فرش‌ها دارای یک طرح و نقشه با رنگ‌های متفاوت است. به طوری که می‌توان هر طرف فرش را به عنوان یک فرش جدید استفاده کرد بدون اینکه کسی متوجه شود که فرش شما دو رو می‌باشد. خوشبختانه این فرش‌ها به خوبی در بازار جا افتاده و شما به هر فرش فروشی که مراجعه کنید با انبوهی از فرش ماشینی دو رو مواجه می‌شوید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ست جارو و خاک انداز

تاریخچه فرش‌ماشینی در ایران:

از پیدایش اولین فرش ماشینی به ایران تا به امروز تقریبا ۴۰ سال می‌گذرد. تقریبا اوایل دهه ۵۰ میلادی بود که اولین کارخانه فرش باقی ایران در شهر کاشان شروع به کار کرد. فرش‌های‌ ماشینی از الیاف مصنوعی با پرز کوتاه بافته می‌شد. در همین موقع بود که تعدادی از تجار ایرانی شروع به وارد کردن فرش ماشینی از کشور بلژیک با کیفیتی بالاتر از فرش ایرانی کردند. این زمان به علت تنوع زیاد طرح‌ها و مدل‌ها فرش ماشینی را در میان ایرانی‌ها محبوب و رایج کرد. امروزه صنعت فرش ماشینی دستخوش تغییراتی شده که از مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به فرش‌های ماشینی دو رو اشاره کرد.

انواع فرش‌ماشینی ‌دو رو:

  • فرش ماشینی پشمی دو رو: این مدل فرش از نخ‌های پشم حیوانی بافته می‌شود که از پشم حیوانی مانند گوسفند تهیه می‌شوند. از مهم‌ترین ویژگی این فرش‌ها می‌توان به نرم بودن دوام بالا و عدم جذب گرد و خاک به بافت فرش اشاره کرد. نسبت به فرش‌های دیگر گرم‌تر هستند، خیلی دیرتر از فرش‌های دیگر کثیف می‌شوند و در صورت کثیف شدن به راحتی و بدون درد سر می‌توان آن‌ها را تمیز کرد.
  • فرش ماشینی پلی استر دو رو: اگر به فرش‌های براق با نخ درخشنده علاقه دارید، فرش‌های بافته شده از الیاف پلی استر بهترین گزینه هستند. خوشبختانه تنوع رنگ در این مدل بسیار زیاد است به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل می‌توان به خاصیت ضد لک آن اشاره کرد. به دلیل اینکه بافت فرش فاقد منفذ است آلودگی وارد بافت فرش نمی‌شود.
  • فرش‌ ماشینی پلی‌پروپیلن دو رو: پلی پروپیلن نوعی الیاف فرش است که در داخل ایران به الفین معروف می‌باشد. تقریبا چیزی در حدود ۳۰ درصد فرش‌هایی که در بازار ایران مشاهده می‌کنید از این نخ بافته می‌شوند. این ماده خاصیت ضد کپک دارد و مناسب مناطق مرطوب مانند شمال کشور است. این فرش را به راحتی می‌توان شستشو داد به همین دلیل برای اتاق کودک مناسب می‌باشد.
  • فرش ماشینی آکریلیک دو رو: فرش‌های بافته شده از الیاف آکریلیک با اینکه کاملا خالص نیستند و با سایر الیاف مانند پشم ترکیب می‌شوند. شباهت زیادی به فرش‌های پشمی دارند یعنی بسیار نرم و مقاوم هستند و به راحتی چرک نمی‌شوند. در برابر رطوبت هوا هم به راحتی کپک نمی‌زنند. تنها ایرادی که دارند در برابر مواد شیمیایی زیاد مقاومت نمی‌کنند.
  • فرش ماشینی نایلونی دو رو: اگر به دنبال یک فرش بسیار مقاوم هستید که سنگینی مبل و سایر وسایل را به خوبی تحمل کند، بدون شک فرش‌های نایلونی هستند. نایلون ماده‌ای است که در برابر گرد و غبار و کپک به خوبی عمل می‌کند، چیزی در حدود دو سوم فرش‌های تولید داخل از نایلون بافته می‌شوند. در مقایسه با جنس‌های دیگر گران‌تر هستند زیرا از الیاف مصنوعی تهیه می‌شوند.

مزایای استفاده از فرش‌ماشینی‌ دو رو:

  • ارزش خرید بالایی دارند، شما می‌توانید با پرداخت هزینه یک فرش صاحب دو فرش با طرح و نقش متفاوت شوید.
  • وزن آن‌ها در مقایسه با فرش‌های ماشینی معمولی کمتر بوده و به راحتی می‌توان آن‌ها را جا‌به‌جا کرد.
  • دارای طرح و نقش جدید و بروز می‌باشند به طوری که تفاوت آن‌ها را با فرش‌های قبلی از نوع نقشه و رنگ آن‌ها می‌توان احساس کرد.
  • از هر دو طرف فرش می‌توان استفاده کرد، شما می‌توانید بعد از کثیف شدن یک طرف فرش از طرف دیگر آن استفاده کرده و بعد از کثیف شدن هر دو طرف آن را به قالیشویی بدهید.
  • این مدل از فرش را می‌توان در هر سایزی پیدا کرد و با توجه به فرش‌های قبلی تفاوت اندازه‌ای ندارند.
  • بر خلاف فرش‌های ماشینی معمولی به خوبی روی زمین قرار می‌گیرند و به سادگی سر نمی‌خورند.
  • شستشو این مدل بسیار ساده است به طوری که حتی آن را می‌توان با ماشین لباسشویی هم شستشو داد.

فرش ماشینی دو رو از کجا بخرم:

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که فرش ماشینی دو رو را از کجا بخرم. پاسخ این سوال ساده است. این فرش چنان هم که فکر می‌کنید جدید و ناشناخته نیست. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به فرش فروشی‌ها مدل‌های مختلف این فرش را مشاهده کرده و خریداری نمایید. بیشتر مغازه‌های فرش فروشی اجاره‌ای هستند پس طبیعی است که برای جور کردن کرایه ماه فرش را گران‌تر به فروش برسانند به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنم از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خرید کنید. این فروشگاه‌ها تنوع مدل بالایی دارند و با توجه به اینکه کرایه مغازه نمی‌دهند قیمت آن‌ها ارزان‌تر است. در صورت وجود نارضایتی از محصول مورد نظر می‌توانید تا هفت روز آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

قیمت فرش ماشینی دو رو:

فاکتورهای مختلفی می‌توانند بر روی قیمت یک فرش تاثیر داشته باشند، یکی از این فاکتورها جنس نخ فرش است که در قسمت ابتدایی مطلب تک تک این جنس‌ها را مورد نقد و بررسی قرار دادیم. تراکم و شانه فرش، نوع رنگرزی و اندازه فرش هم روی قیمت فرش اثر می‌گذارد. به عنوان مثال: قیمت یک فرش ۱۲ متری گران‌تر از یک فرش ۹ متری با همان طرح و نقش است. زیرا مقداری بیشتری مواد اولیه برای بافته شدن آن به کار رفته و برای بافته شدن آن دستگاه میزان بیشتری کار کرده که این خود باعث کاهش طول عمر دستگاه بافندگی می‌شود. جهت اطلاع از قیمت دقیق محصولات به انتهای همین مطلب مراجعه کنید و با کلیک روی محصول مورد نظر از قیمت روز آن اطلاع حاصل کنید.

بهترین مارک فرش ماشینی دو رو:

شرکت نیروانا یکی از اولین و بزرگترین تولید کنندگان فرش دو رو در ایران است. بعد از اختراع فرش دو رو این کمپانی اقدام به تولید گسترده این محصول تمام ایرانی کرد. این شرکت با توجه به سلیقه مردم محصولات خود را تولید و روانه بازار می‌کند به طوری که می‌توان فرش‌های آن را در پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق کودک استفاده کرد زیرا برای هر سلیقه‌ای طرح و نقشه زیادی دارد. این فرش ماشینی دارای پرزهای کوتاه است که طرح و نقشه مورد نظر روی آن چاپ می‌شود. برندهای دیگری هم در این زمینه شروع به فعالیت کرده که به علت جدید بودن کیفیت کار آن‌ها مشخص نیست. پس به شما توصیه می‌کنم حتما از اولین سازنده این فرش یعنی برند نیروانا استفاده کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید اجاق برقی

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید فرش ماشینی دو رو:

  1. قیمت فرش: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید فرش دو رو را مشخص کنید. با مشخص کردن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. اندازه فرش: همان طور که می‌دانید، فرش‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند، شما می‌بایست با توجه به اندازه مکانی که قرار است فرش را در آن استفاده کنید. اندازه فرش خود را مشخص نمایید. از رایج‌ترین سایزهای فرش می‌توان به ۲ متری، ۴ متری، ۶ متری، ۹ متری و ۱۲ متری اشاره کرد. البته برخی از تولیدی‌های فرش سفارش فرش با ابعاد پیشنهادی شما را می‌پذیرند.
  3. طرح و نقش: بعد از اندازه مهم‌ترین قسمتی که هنگام خرید فرش باید به آن توجه داشته باشید، طرح و نقش فرش است. طرح فرش‌های ایرانی از دو حالت خارج نیست، یا طرح ترنج هستند یا طرح افشان، این بستگی به سلیقه شما دارد که چه نقشی را انتخاب کنید. طرح ترنج دارای یک گل یا ترنج در وسط و تعدادی گل در اطراف فرش می‌باشند. در طرح افشان گل‌ها بدون ترتیب خاصی در قسمت‌های مختلف فرش پخش شده‌اند.
  4. تراکم و شانه فرش: به صورت خلاصه تراکم فرش تعداد گره‌ها در فرش می‌باشد هرچه گره‌ها ریزتر باشد، فرش مورد نظر ظریف‌تر است. شانه یعنی ارتفاع نخ تار و پود هرچه شانه فرش بیشتر باشد پرزهای روی فرش کوتاه‌تر می‌شود. البته تعریف‌های علمی در این مورد زیاد وجود دارد اما در اینجا برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید به صورت عامیانه آن‌ها را به شما توضیح دادیم.
  5. کیفیت چاپ: از آنجایی که طرح فرش‌های ماشینی دو رو بافته نمی‌شود و بعد از بافته شدن فرش روی آن چاپ می‌شود. باید به کیفیت و دقت چاپ هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. به عنوان مثال برخی فرش‌ها به خوبی زیر چاپ نرفته‌اند و طرح مورد نظر روی فرش شما واضح نیست. بعضی مواقع طرح شما روی فرش به خوبی چاپ شده، اما متاسفانه به صورت کج که قسمتی از آن بدون طرح بوده و در قسمت دیگر آن طرح ناقص است.
  6. جنس نخ: کیفیت یک فرش ماشینی دو رو ارتباط مستقیمی با جنس نخی که با آن دوخته شده دارد. هرچه فرش مورد نظر از نخ باکیفیت‌تری ساخته شود، کیفیت و طول عمر فرش افزایش پیدا می‌کند. برخی نخ‌ها مانند: نایلون فرش‌های براق‌تر و درخشان‌تری ارائه می‌کند همچنین این فرش‌ها در مقابل رطوبت کپک نمی‌زنند اما بعد از مدتی رنگ آن‌ها کمرنگ می‌شود. بهترین نوع نخ فرش پشمی است زیرا به راحتی شسته می‌شود و نرمی و لطافت بیشتری دارند.
  7. رنگ فرش: بعد از توجه به طرح و نقش فرش نوبت به رنگ فرش می‌رسد، توجه داشته باشید که رنگ فرش مورد نظر شما با سایر وسایل منزل شما همخوانی داشته و به خوبی ست شود. تناسب رنگی فرش با سایر وسایل تزئینی موجود در منزل می‌تواند به دکوراسیون داخلی شما جلوه بهتری دهد.

روش نگهداری از فرش ماشینی دو رو:

  • همان طور که می‌دانید این فرش دو رو یا دو طرفه است پس حتما آن را روی سطح صاف و تمیز پهن کنید. زیرا طرف دیگر آن ممکن است با خاک و آلودگی کف کثیف شده و آسیب ببیند.
  • نوع طرح و نقشه این فرش بعد از بافت روی فرش مورد نظر چاپ می‌شود بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدن چاپ آن را با مواد شیمیایی شستشو ندهید.
  • بهتر است برای شستشوی این فرش را به قالیشویی بدهید و به آن شرکت درباره استفاده نکردن از شوینده‌های شیمیایی هشدار دهید. زیرا این فرش شباهت زیادی به فرش دستباف دارد و باید آن را با احتیاط شستشو داد که رنگ قاطی نکند.
  • اگر فرش شما در قسمتی قرار دارد که مدت زمان زیادی نور خورشید روی آن قرار دارد، بهتر است از پرده یا وسیله‌ای استفاده کنید که اجازه تابش مستقیم نور خورشید روی فرش را ندهد. بهترین کار استفاده از رو فرشی است.
  • ضخامت این مدل از فرش کمتر از فرش‌های سنتی است بنابراین نباید وسایل سنگین مانند کمد و مبل را روی آن قرار دهید، زیرا امکان پاره شدن فرش را افزایش می‌دهد این موضوع در مورد هر فرشی صدق می‌کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید فرش ماشینی دو رو مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای فرش ماشینی دو رو ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ فرش ماشینی دو رو نیروانا مدل Glory Arrow

فرش ماشینی دو رو نیروانا مدل Glory Arrow

مشخصات

  • کیفیت فرش ماشینی
    درجه یک
  • شکل
    مستطیل
  • رنگ زمینه
    الوان
  • رنگ حاشیه
    الوان
  • تعداد رنگ به کار رفته شده در فرش
    ۱۶
  • ارتفاع نخ خاب
    ۵ میلی‌متر
  • جنس نخ تار
    پلی‌استر و پنبه
  • جنس نخ پود
    پلی‌استر و پنبه
  • جنس نخ خاب
    پلی‌استر
  • قابلیت‌های نظافتی
    قابلیت شست‌وشو
  • سایر توضیحات
    – چاپ پرینت بدون ایجاد حساسیت رنگ های شیمیایی – قابل شستشو با ثبات رنگ در مقابل شستشو- ثبات رنگ در مقابل نور آفتاب و هر نور دیگر- ثبات در اندازه پس از شستشو- دوام بسیار عالی- نرم و عاری از الکتریسیته ساکن- متنوع در رنگ و طرح – تراکم: گلیم بافت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید فرش ماشینی دو رو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سبد سیب زمینی و پیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا