آشپزخانهسرو و پذیرایی

ظرف سالاد، راهنمای خرید ظرف سالاد خوری شیک و ارزان قیمت

نکات مهمی که هنگام خرید ظرف سالاد باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

آیا می‌دانستید که در طول دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۶۰، آمریکا معتقد بود که سالاد فقط در نوع خاصی از کاسه چوبی ساده و بدون لاک ساخته می‌شود، اعتقاد بر این بود که این ظرف سالاد هرگز نباید شسته شود و فقط با یک پارچه تمیز شود. اما تنها بعداً این مفهوم با اشاره به اینکه چوب دارای ویژگی طبیعی برای جذب است به چالش کشیده شد. این سوال با تحقق این مفهوم ظالمانه تحت تأثیر قرار گرفت، جایی که مردم متوجه شدند که در طول سال‌ها با سالادهای خود رسوبات روغنی فاسد داشتند. این نقطه عطفی در تاریخ ظرف سالاد بود که مواد و فلزات جدید به عنوان جایگزینی برای ظرف سالاد چوبی انتخاب شدند. این مقاله در مورد “چگونه یک ظرف سالاد عالی برای خود انتخاب کنیم” به همراه برخی از بینش‌ها در مورد سبک‌های مختلف ظرف سالاد موجود در بازار صحبت می کند.

قبل از خرید، باید این راهنمای خرید ظرف سالاد را بخوانید، زیرا ظرف سالاد می‌تواند بسیار بیشتر از یک ظرف معمولی باشد. این ظرف می‌تواند طیف گسترده‌ای از ماکارونی، پوره سیب زمینی، سبزیجات سرخ شده‌ را در خود جای دهد یا به عنوان یک ظرف غذای فوق العاده برای آشپزخانه یا اتاق غذاخوری شما استفاده شود. بنابراین، ارزش آن را دارد که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ظرف سالاد را به رجیستری خود اضافه کنید، گزینه های خود را با دقت در نظر بگیرید. ما می‌توانیم به شما این اطمینان را بدهیم که مواد، شکل‌ها و اندازه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. ما تعدادی از موارد مورد علاقه خود را جمع آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم کاسه‌ای عالی برای میز خود انتخاب کنید. روزهای سالاد برای شماست که باید از آن لذت ببرید، بنابراین ما مصمم هستیم که از آن‌ها نهایت استفاده را ببریم.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید ظرف سالاد را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع ظرف سالاد آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید ظرف سالاد باید در نظر بگیرید را به شما آموزش می‌دهیم.

ظرف سالاد چیست و چه کاربردی دارد؟

کاسه سالاد یک ظرف سرو مفید است که اغلب به شکل گرد و دارای کناره‌های کم عمق است. این کاسه ها که در بسیاری از مواد موجود هستند، برای نگهداری مقدار زیادی از سالاد استفاده می‌شوند و در عین حال اجازه می‌دهد تا مواد به راحتی بدون ریختن آن‌ها ریخته شوند. اگر مکرراً پذیرایی می کنید یا خانواده پرجمعیتی دارید، یک کاسه سالاد می‌تواند برای سرو سالاد سبز یا میوه بسیار مفید باشد.

تاریخچه پیدایش ظرف سالاد:

سالادها هزاران سال است که درست می‌شوند، اگرچه عادت‌های مربوط به زمان، مکان و نحوه خوردن آن‌ها در طول قرن‌ها تغییر کرده است. فرهنگ‌های مصری، چینی و رومی همگی عادت‌های خاصی در سالاد دارند که قدمت آن به امپراتوری‌های اولیه آن‌ها بازمی‌گردد. فقط می‌توان تصور کرد که سرآشپزها برای تهیه سالاد کافی برای سرو در امور دادگاه که میزبان صدها یا هزاران غذاخوری است، مشکل داشتند. مشخص نیست که کاسه سالاد در چه نقطه‌ای اختراع و تکمیل شد، اما امروزه آن‌ها برای هر مراسم سرو سالاد در مقیاس بزرگ ضروری تلقی می‌شوند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید اردوخوری

انواع ظرف سالاد موجود در بازار:

جدا از طراحی و اندازه، کاسه‌های سالاد عمدتاً در نوع جنس با هم متفاوت هستند. برای سهولت در انتخاب، ما مزایا و معایب مواد مختلف را در اینجا جمع آوری کرده‌ایم:

  1. کاسه سالاد چوبی: یک ظرف پایدار است زیرا یک منبع تجدید پذیر با طعم روستایی مدرن دارد. انتخاب وسیعی از انواع مختلف چوب با خواص مختلف است. قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیست و اغلب فقط بدون درب در دسترس است، مراقبت مناسب لازم دارد و در صورت نگهداری نادرست ممکن است کاملا از بین برود.
  2. کاسه سالاد فلزی: اکثر آن‌ها از فولاد ضد زنگ، مقاوم، بادوام، بهداشتی، بی‌مزه و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی ساخته شده‌اند. انتخاب کوچکی از طرح ها و رنگ‌ها هستند، اگر به نیکل حساسیت دارید مراقب باشید، سطح ظرف نباید لکه‌های مات را از خود نشان دهد.
  3. کاسه سالاد شیشه‌ای: بدون تداخل با مواد دیگر، مواد مضر نمی‌توانند وارد غذا شوند. بهداشتی و پایدار هستند، همچنین قابل بازیافت، بی بو و بی‌مزه، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی می‌باشند. نسبتاً سنگین هستند و خطر شکستگی دارند و مستعد ترک و خراش شیشه می‌باشند.
  4. کاسه سالاد چینی و سرامیکی: دارای طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌ها، بهداشتی و ضد خش هستند، به طور خاص چینی بسیار شیک به نظر می‌رسد. متاسفانه نسبتاً سنگین هستند و خطر شکستگی در آن‌ها وجود دارد.
  5. کاسه سالاد پلاستیک ملامینه و بامبو: طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌ها از آن‌ها وجود دارد، عمدتا قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. معمولا با درب، مقاوم در برابر شکسته شدن و ضربه برای اجاق‌های مایکروویو مناسب نیستند، زیرا ملامین، فرمالدئید خطرناک را می‌تواند در دمای بالای ۷۰ درجه آزاد کند، از نگهداری طولانی‌مدت غذاهای اسیدی از این ظرف استفاده نکنید. مراقب باشید، سس سالاد اغلب حاوی سرکه است.

کاسه‌های سالاد ساخته شده از بامبو اغلب حاوی رزین‌های ملامینه هستند، به این معنی که در دمای بالا نیز باید احتیاط بیشتری کرد. اینکه کدام مواد برای کاسه سالاد شما بهترین هستند، در نهایت به ترجیحات و سالادهای آینده شما بستگی دارد. علاوه بر این، کاسه‌های سالاد در مواد افزودنی متفاوت هستند. بسیاری از مدل‌ها دارای درب می‌باشند، برخی نیز دارای دسته‌هایی برای حمل و نقل عملی هستند. حتی مدل‌هایی با سرورهای سالاد یکپارچه و ست‌های کاسه‌ای وجود دارند که شامل چندین کاسه در اندازه‌ها، درب‌ها یا صافی‌های مختلف هستند.

راهنمای خرید ظرف سالاد:

  • نحوه استفاده از ظرف: قبل از خرید کاسه سالاد خود، باید نحوه استفاده از آن را مشخص کنید. آیا می‌خواهید در یک عصر خنک تابستانی، غذای خود را در فضای باز سرو کنید؟ آیا در تعطیلات انتظار دارید از همه مهمانان پذیرایی شود؟ چه نوع رویدادهایی را در آنجا میزبانی خواهید کرد؟ رسمی، غیر رسمی یا هر دو؟ زمانی که بدانید قصد دارید از کاسه خود چگونه استفاده کنید، یک قدم به کشف آنچه نیاز دارید نزدیکتر هستید.
  • جنس موادی که از آن ساخته می‌شود: هنگام انتخاب یک کاسه سالاد، باید در نظر بگیرید که چه موادی برای سبک زندگی شما مناسب است. اگر ظروف سرویس شکننده را نمی‌خواهید، مواد بادوام‌تری مانند ملامین، پلاستیک یا بامبو می‌تواند انتخاب بهتری باشد.
  • شما چه انتظاری از ظرف دارید: قبل از انتخاب کاسه، باید در نظر بگیرید که انتظار دارید کاسه چند وعده را نگه دارد. یک کاسه بزرگ که فضای زیادی از میز را اشغال می کند ضروری نیست، اما اگر تعداد افراد زیادی برای تغذیه دارید و نمی‌خواهید هر ۵ دقیقه یک بار آن را دوباره پر کنید. هنگام انتخاب یک کاسه، باید در نظر بگیرید که چه موادی برای سبک زندگی شما مناسب است. اگر ظروف سرویس شکننده را نمی‌خواهید، مواد بادوام‌تری مانند ملامین، پلاستیک یا بامبو می‌تواند انتخاب بهتری باشد.
  • طراحی کاسه: باید مطمئن شوید که طراحی کاسه را در سطح کاربردی و زیبایی شناسی دوست دارید. کاسه پایه ظاهر مدرن خوبی دارد، اما اگر بچه‌های کوچک یا انگشت پروانه ای داشته باشید، ممکن است به راحتی از بین برود. کاسه‌های سالاد درب دار ممکن است سبک مورد علاقه شما نباشد، اما نگهداری غذاها را برای پیک نیک یا خوردن در فضای باز آسان می کند. برای به دست آوردن کاسه‌ای که واقعاً از آن لذت خواهید برد، نیازهای خود را با سلیقه خود متعادل کنید.

اندازه استاندارد برای ظرف سالاد چقدر است؟

اندازه یک کاسه سالاد استاندارد حدود ۳۰ سانتی متر است. یک کاسه به این اندازه معمولاً ۳-۴ نفر را سرو می‌کند. اگر فقط برای خود و شریک زندگی خود به آن احتیاج دارید، یک کاسه ۲۵ سانتی‌متری این کار را به خوبی برای شما انجام می‌دهد و فضای کمتری را روی میز اشغال می‌کند. اگر به‌دنبال چیزی برای مجالس و رویدادهای بزرگ‌تر هستید، می‌توانید کاسه‌هایی به بزرگی ۳۸ سانتی متر (۶-۸ وعده)، ۴۳ سانتی‌متر (۱۰-۱۲ وعده) یا حتی ۵۰ سانتی‌متر (تا ۱۸ وعده) پیدا کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید قالب ژله

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ظرف سالاد باید در نظر بگیرید:

برای یافتن کاسه سالاد مناسب، ما معیارهای خریدی را که هنگام خرید باید در نظر بگیرید، بررسی کرده‌ایم. این معیارها عبارتند از:

  • مواد
  • وزن
  • حمل و نقل
  • تمیز کردن
  • طرح

این معیارها باید به شما در مقایسه با مدل‌های مختلف و یافتن کاسه سالاد مناسب کمک کند. ما در زیر معیارهای فردی را برای شما توضیح داده‌ایم.

مواد:

کاسه‌های سالاد ساخته شده از مواد مختلف وجود دارد. رایج ترین کاسه‌های ساخته شده از فولاد ضد زنگ، پلاستیک، شیشه و چینی هستند. در سال‌های اخیر، مواد پایدارتری مانند چوب و بامبو اضافه شده است. مدل‌های ساخته شده از ملامین بسیار محبوب هستند. با این حال، در مورد دومی احتیاط توصیه می‌شود. از ظروف حاوی ملانین برای نگهداری غذاهای اسیدی نباید استفاده کرد. بنابراین سالادها را فقط می‌توان بدون سس در آن نگهداری کرد. البته هر ماده‌ای مزایا و معایب خود را دارد. آن‌ها نیاز به مراقبت ویژه دارند، به طور استثنایی ویژه جشن و مهمانی هستند. اینکه کدام کاسه سالاد برای شما مناسب است بستگی به نحوه استفاده از آن دارد.

وزن:

وزن کاسه سالاد شما بستگی به موادی دارد که از آن ساخته شده است. کاسه‌های پلاستیکی معمولاً بسیار سبک‌تر از کاسه‌های شیشه‌ای یا چوبی هستند. کاسه های سالاد چینی یا سفالی نیز وزن بیشتری دارند. سبک ترین کاسه‌ها از پلاستیک ملامینه و بامبو ساخته شده‌اند. اگر عمدتاً می‌خواهید از کاسه سالاد خود در منزل روی میز ناهارخوری استفاده کنید، وزن کاسه می‌تواند بدون هیچ مشکلی کمی بیشتر شود. اما اگر می‌خواهید آن را از باربیکیو به بوفه تولد و بازار مدرسه ببرید، مواد سبک تری مناسب است.

حمل و نقل:

اگر به دنبال کاسه سالادی هستید که محتویات خوشمزه آن به مناسبت‌های مختلف حمل شود، باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشید. این باعث می‌شود سالاد شما با خیال راحت به مقصد برسد.

  • وزن: برای اینکه بتوانید کاسه سالاد را به راحتی حمل کنید، وزن تاج کاسه باید تا حد امکان کم باشد.
  • دسته: یک کاسه سالاد با دسته یا حداقل یک میله دسته‌دار، راحت‌تر در دست گرفته و حمل می‌شود.
  • درب: درپوشی که در بهترین حالت ضد چکه باشد از ایجاد لکه بر روی لباس جلوگیری می‌کند.
  • مقاومت در برابر ضربه: برای اطمینان از اینکه ظرف سالاد می‌تواند محتویات خود را با خیال راحت به مقصد برساند، باید در برابر ضربه و شکستگی مقاوم باشد.

تعداد زیادی از کاسه‌های سالاد تمام این معیارها را برآورده نمی‌کنند. با این حال، اگر به دنبال یک کاسه سالاد برای حمل مکرر هستید، باید حداقل سه کاسه را داشته باشد. اگر کاسه سالاد انتخابی شما درست است، تنها چیزی که مانع پیک نیک بعدی شما در دریاچه با یک سالاد تازه می‌شود، آب و هوا است.

تمیز کردن:

  • نحوه تمیز کردن کاسه سالاد شما عمدتاً به مواد بستگی دارد. اکثر کاسه‌های سالاد شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. با این حال، کاسه‌های سالاد جشن ساخته شده از چینی مرغوب باید به دقت با دست تمیز شوند تا از شکستگی آن‌ها جلوگیری شود.
  • کاسه‌های شیشه‌ای را می‌توان پس از شستن با یک پارچه نرم جلا داد تا از آثار آب جلوگیری شود. کاسه‌های سالاد چوبی را نباید در ماشین ظرفشویی گذاشت و نیاز به مراقبت ویژه دارد. بسته به شرایط آن‌ها، ممکن است نیاز به روغن کاری منظم داشته باشند و هنگام نگهداری آن‌ها باید مراقب بود تا از رشد احتمالی کپک جلوگیری شود. کاسه‌های چوبی باید در جای خشک نگهداری شوند.

طرح:

  • آخرین نکته در مورد خرید این محصول توجه به طرح ان است، زیرا همیشه در چشم می‌باشد. به خصوص با یک ظروف نسبتاً ساده، مانند کاسه سالاد، طراحی اغلب تعیین کننده است. اگر قرار است با کاسه سالاد خود سالاد را روی میز سرو کنید، باید با بقیه ظروف غذاخوری شما همخوانی داشته باشد.
  • با این حال، این بدان معنا نیست که لزوما باید همان رنگ باشد. اگر به دنبال یک کاسه سالاد برای حمل و نقل هستید، عملکرد معمولا مهمتر از طراحی است. مطابق با بسیاری از مواد و اشکال، امکانات طراحی یک کاسه سالاد بسیار جامع است. اینکه برای جشن‌های ساده یا مدرن رنگ‌های روشن، ساده یا کاربردی را ترجیح می‌دهید، این کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید ظرف سالاد مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه ظرف سالاد ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ ظرف سالاد خوری مدل ۸۱۶۷L

ظرف سالاد خوری مدل 8167L

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵x25x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۷۷ گرم
  • جنس
    چینی
  • ویژگی‌های ظروف
    قابلیت استفاده در اجاق مایکروویو
  • نحوه شست‌وشو
    قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی
  • سطح
    گود
  • سایر توضیحات
    سایز بزرگ

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ظرف سرو سالاد ویکو طرح کتابی مدل k11

ظرف سرو سالاد ویکو طرح کتابی مدل k11

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۲x21x9 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰۰ گرم
  • تعداد
    ۱ قلم
  • جنس
    سرامیک
  • نحوه شست‌وشو
    قابلیت شست‌وشو با دست
  • سطح
    گود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ظرف سرو سالاد مدل پافیلی کد ۰۰۱

ظرف سرو سالاد مدل پافیلی کد 001

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶x26x18 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۳۲۰ گرم
  • تعداد
    ۱ قلم
  • جنس
    استیل
  • نحوه شست‌وشو
    قابلیت شست‌وشو با دست
  • سطح
    گود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ظرف میوه و سالاد سرامیکی مدل موج

ظرف میوه و سالاد سرامیکی مدل موج

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۶x26x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • تعداد
    ۱ قلم
  • جنس
    سرامیک
  • نحوه شست‌وشو
    شست‌وشو با دست و با ماشین ظرفشویی
  • تعداد طبقات
    عدد یک
  • سطح
    گود

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ ظرف سالاد ال وی کد ۶۳۵۳۴۶۱۴۶۰۵۳۶ به همراه قاشق و چنگال

ظرف سالاد ال وی کد 6353461460536 به همراه قاشق و چنگال

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۵.۸×۲۵.۸×۱۴.۸ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۸۱۵ گرم
  • تعداد
    یک عدد
  • جنس
    شیشه
  • قابلیت شست‌وشو
    با دست
  • سایر توضیحات
    – جنس کاسه: شیشه- وزن: ۱۴۲۵ گرم- جنس پایه: چوبی – وزن پایه: ۲۹۰ گرم- به همراه قاشق و چنگال چوبی- ابعاد قاشق: ۱ × ۶ × ۲۳ سانتی‌متر و وزن: ۵۵ گرم- ابعاد چنگال: ۱ × ۶ × ۲۳ سانتی‌متر و وزن: ۴۵ گرم- دست‌ساز – عمر طولانی – احتمال وجود اختلاف رنگی به دلیل ساختار چوبی محصول

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ ظرف سالاد نوری تازه مدل پیکسار مجموعه ۲ عددی

ظرف سالاد نوری تازه مدل پیکسار مجموعه 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸x28x9 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۶۷۰ گرم
  • تعداد
    ۲ قلم
  • جنس
    کریستال
  • ویژگی‌های ظروف
    قابلیت استفاده در اجاق مایکروویو
  • نحوه شست‌وشو
    شست‌وشو با دست و با ماشین ظرفشویی
  • سطح
    گود
  • سایر توضیحات
    قطر این ظرف ۲۸ سانت و عمق ان ۹ سانتی متر میباشد قابل استفاده در ماکروفر

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۷ ظرف سالاد خوری مدل برگ m01

ظرف سالاد خوری مدل برگ m01

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۹x21x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • تعداد
    ۱ قلم
  • ویژگی‌های ظروف
    قابلیت استفاده در اجاق مایکروویو
  • نحوه شست‌وشو
    قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ظرف سالاد را در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سرویس غذاخوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا