ابزار سلامت

ژل روان کننده، راهنمای خرید بهترین ژل روان کننده و ضد درد آقایان و بانوان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ژل روان کننده باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

هنگامی که یک زن از نظر جنسی تحریک می‌شود، واژن به طور معمول خود روان می‌شود. این باعث می‌شود تجربه کلی بسیار سرگرم کننده تر شود. مقاربت بدون روان کننده می‌تواند دردناک باشد و به پوشش واژن آسیب برساند. بدن شما ممکن است در نتیجه تغییرات هورمونی، یائسگی، افزایش سن یا مصرف دارو، روان کننده کمتری تولید کند. معمولاً جایی است که ژل روان کننده مصنوعی وارد عمل می‌شود. ژل روان کننده مصنوعی می‌تواند به تقویت برانگیختگی، افزایش لذت جنسی، نرم نگه داشتن پوست واژن و از همه مهمتر کاهش اصطکاک در حین دخول کمک کند.

اگر حین برقراری رابطه جنسی می‌خواهید تجربه‌ای بدون درد و دلپذیر داشته باشید، استفاده از ژل روان کننده هنگام رابطه جنسی می‌تواند بسیار مهم باشد. ناگفته نماند، همچنین تضمین می‌کند که پوشش واژن شما آسیب نبیند. در حالی که بدن شما هنگام تحریک جنسی برای کمک به این فرآیند ضروری روانکاری مایعات طبیعی تولید می‌کند، عوامل خاصی مانند تغییرات هورمونی، افزایش سن، یائسگی و یا داروها می‌توانند منجر به خشکی شوند. همه این مقصران می‌توانند منجر به روانکاری طبیعی کمتری شوند. اما نگران نباشید، زیرا ژل‌های روان کننده مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند.

شما می‌توانید ژل روان کننده خود را از اینترنت خریداری نمائید یا در داروخانه‌ها آن را بدون نسخه پیدا کنید. اما قبل از این که دست به کار شوید، نیاز دارید که کدام نوع ژل برای شما مناسب‌تر است. در ادامه شما را با انواع ژل روان کننده آشنا می‌کنیم.

ژل روان کننده چیست و چه کاربردی دارد؟

ژل لوبریکانت یک ژل مبتنی بر آب است که معمولا در حین رابطه جنسی یا در معاینات واژینال استفاده می‌شود. گاهی اوقات ممکن است برای سایر روش‌های پزشکی مانند معاینه مقعدی استفاده شود. به طور کلی شفاف و بی بو با قوام کمی ضخیم تر از آب برای ایجاد حداکثر راحتی است. در زمینه پزشکی، روان کننده ژل معمولاً در معاینات واژینال و سونوگرافی ترانس واژینال استفاده می‌شود. مستقیماً به دستگاه اسپکولوم یا اولتراسوند اضافه می‌شود تا نفوذ راحت‌تر شود و امکان حرکت آزادتر در حین بررسی منطقه فراهم شود. استفاده از روان کننده همچنین ممکن است از تحریک ناشی از مالش تجهیزات به دیواره‌های واژن جلوگیری کند. معاینات رکتوم همچنین ممکن است برای اطمینان از راحتی و جلوگیری از پارگی رکتوم به روان کننده نیاز داشته باشد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید کاپ قاعدگی

انواع ژل روان کننده مناسب آقایان و بانوان:

انواع مختلفی از روان کننده‌ها برای برآوردن نیازهای مختلف وجود دارد. اگر یکی را بر بقیه ترجیح دهید، یا اگر دوست دارید بسته به شرایط نوع ژل را تغییر دهید، کاملا طبیعی است. چه برای اولین بار خریدار باشید و چه به دنبال گسترش مجموعه روان کننده خود باشید، یکی از آن‌ها تضمین شده برای شما وجود دارد.

  1. ژل‌های روان کننده مبتنی بر آب: همه کاره ترین آن‌ها، نه تنها روان کننده‌های مبتنی بر آب برای مقاربت جنسی کار می‌کنند، بلکه برای اسباب بازی های جنسی نیز عالی هستند. استفاده از آن‌ها با کاندوم‌های لاتکس و غیرلاتکس ایمن است و در واقع می‌تواند احتمال پاره شدن کاندوم را کاهش دهد. روان کننده‌های مبتنی بر آب اصطکاک را کاهش می‌دهند و همچنین می‌توانند pH واژن شما را متعادل کنند. بعلاوه، ملحفه‌های شما را لکه دار نمی‌کنند و به راحتی فقط با آب شسته می‌شوند.
  2. ژل‌های روان کننده مبتنی بر سیلیکون: اگر واقعاً پوست حساسی دارید، پس از آن یک روان کننده مبتنی بر سیلیکون انتخاب مناسبی برای شما است. آن‌ها هیپوآلرژیک هستند، که احتمال هر گونه واکنش روی پوست را از بین می‌برد. اگر به دنبال چیزی هستید که در طول یک جلسه طولانی شما را ناامید نکند، روان کننده‌های مبتنی بر سیلیکون باید انتخاب شما باشند زیرا مجبور نخواهید بود بارها و بارها دوباره استفاده کنید. با این حال، اگر از یک اسباب‌بازی سیلیکونی استفاده می‌کنید، این روغن می‌تواند ساییدگی‌هایی را در اسباب‌بازی ایجاد کند و فضایی را برای رشد باکتری‌ها فراهم نماید. از این رو، توصیه می‌شود برای اسباب بازی‌های جنسی خود از روان کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید.
  3. ژل‌های روان کننده مبتنی بر روغن: روان کننده‌های مبتنی بر روغن که به خاطر ماندگاری بسیار طولانی شهرت دارند، طبیعی هستند و به راحتی در دسترس می‌باشند. با این حال، این روان کننده‌ها با افزایش احتمال پاره شدن کاندوم و خطر بالاتر عفونت واژن نیز مرتبط باشند. بدانید که ملحفه‌های شما را نیز لکه دار می‌کنند و تمیز کردن آن برای همیشه طول می‌کشد.
  4. ژل‌های روان کننده طبیعی: روان کننده‌های مبتنی بر روغن طبیعی تنها محصولات طبیعی موجود در بازار نیستند. برخی از شرکت‌ها روان کننده‌های ارگانیک یا وگان ساخته شده از مواد گیاهی یا سایر مواد سازگار با محیط زیست را تولید کرده‌اند. بسیاری از روان کننده‌های طبیعی فاقد پارابن هستند، یک ماده نگهدارنده معمولی که خطرات سلامتی ثابتی دارد. آن‌ها همچنین از مواد ارگانیک استفاده می‌کنند که برای محیط زیست بهتر و برای واژن شما بی‌خطر هستند.

چه کسانی باید از ژل روان کننده استفاده کنند؟

همه افراد می‌توانند از روان کننده‌ها استفاده کنند، صرف نظر از اینکه بدن آن‌ها به طور طبیعی روان کننده تولید می‌کند یا خیر. اگر با خشکی واژن سر و کار دارید، ممکن است روان کننده برای شما مفید باشد. استفاده از روان کننده قبل از فعالیت جنسی می‌تواند به جلوگیری از خارش، سوزش، ساییدگی و سایر ناراحتی‌ها کمک کند.

چه زمانی باید از ژل روان کننده استفاده کنیم؟

  • برای ما دخترها، روان‌کاری طبیعی واژن به سطوح هورمونی در طول چرخه ماهانه، بارداری یا یائسگی بستگی دارد، اما می‌تواند تحت تأثیر مواردی مانند پیشگیری از بارداری، شیردهی یا استرس باشد. اصلا شرم آور نیست که از مقداری یا به همان اندازه که دوست دارید از روان کننده استفاده کنید، استفاده از آن قبل و حین رابطه جنسی یا زمانی که از کمی بازی انفرادی لذت می‌برید بی‌خطر است. از این گذشته، می‌تواند به تقویت برانگیختگی و افزایش لذت جنسی کمک کند.
  • شما می‌توانید از روان کننده (به جز روان کننده روغنی) با کاندوم استفاده کنید. آن‌ها معمولاً روغن کاری می‌شوند، اما با رابطه جنسی طولانی مدت، اغلب می‌توانند خشک شوند. استفاده از روان کننده برای اطمینان از پاره نشدن کاندوم ضرری ندارد. استفاده از روان کننده در حین رابطه جنسی مقعدی نیز بسیار مهم است، زیرا مقعد به طور طبیعی روان نمی‌شود و عدم استفاده از آن در حین رابطه جنسی مقعدی ممکن است منجر به ایجاد شقاق (یک پارگی کوچک در آنجا) شود که ممکن است فقط بعد از رابطه جنسی احساس شود. بهتر است از روغن‌هایی استفاده کنید که به طور خاص برای رابطه جنسی مقعدی طراحی شده‌اند آن‌ها به سرعت خشک نمی‌شوند.

چه به تنهایی یا با شریک زندگی خود از آن استفاده کنید، مواد چسبنده راه بسیار خوبی برای تقویت تمام تجربیات جنسی شما هستند. قبل از گفتن بله به موردی که برای شما مناسب است، از خرید کردن ترسی نداشته باشید.

نحوه استفاده موثر از ژل روان کننده:

واقعاً یک روش “درست” یا “اشتباه” برای استفاده موثر از روان کننده وجود ندارد. اما چند کار وجود دارد که می توانید برای آسان تر کردن روند انجام دهید:

  • برای جلوگیری از لکه‌دار شدن، یک حوله را روی زمین بگذارید.
  • قبل از استفاده، روان کننده را در دستان خود گرم کنید.
  • روان کننده را به عنوان بخشی از معاشقه برای تقویت برانگیختگی بگنجانید.
  • روان کننده را درست قبل از نفوذ در حین انجام رابطه با همسر یا انفرادی بمالید.
  • هنگام استفاده آزادانه عمل کنید تا مقعد و واژن شما به اندازه کافی مرطوب باشد. روان کننده را به آلت تناسلی یا اسباب بازی جنسی بمالید.
  • در حین حرکت میزان روان کننده را مجدداً ارزیابی کنید و در صورت نیاز مجدداً استفاده کنید.

راهنمای خرید ژل روان کننده:

انواع مختلفی از روان کننده و همچنین روش‌های مختلفی برای استفاده از روغن وجود دارد. محصولی که برای شما بهترین است به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. با این حال، در اینجا چند نکته کلی برای انتخاب روانکار وجود دارد:

  • در مورد نحوه استفاده از ژل روان کننده فکر کنید: نوع رابطه جنسی که هنگام استفاده از روان کننده خواهید داشت، و همچنین اینکه آیا می‌خواهید از روغن بر روی یک اسباب بازی جنسی استفاده کنید یا خیر، و اینکه آیا شما یا شریک زندگی خود کاندوم می‌پوشید یا خیر. چند فاکتور وجود دارد که باید در هنگام جستجوی یک محصول در نظر بگیرید. به عنوان مثال، روان کننده‌های مبتنی بر سیلیکون می‌توانند به اسباب بازی‌های جنسی آسیب برسانند، بنابراین اگر از آن‌ها استفاده می‌کنید، بهترین گزینه نیستند. روان کننده‌های روغنی برای مدت طولانی دوام می‌آورند، اما می‌توانند کاندوم لاتکس را ضعیف کنند، بنابراین اگر شما یا شریک زندگی خود از آن استفاده می‌کنید، نمی‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید.
  • نیازهای پوست خود را در نظر بگیرید: اگر پوست حساسی دارید، روان کننده‌های مبتنی بر آب معمولا گزینه خوبی هستند و می‌توانند برای اکثر انواع رابطه جنسی استفاده شوند. اگر آلرژی دارید، حتما برچسب روی یک محصول روان کننده را به دقت بررسی کنید. ترکیبات موجود در روغن‌ها ممکن است حتی در افرادی که آلرژی شناخته شده‌ای ندارند باعث تحریک یا واکنش پوستی شود.
  • تنظیمات برگزیده: علاوه بر قابلیت روانکاری، ویژگی‌های مختلفی مانند طعم، عطر، و ایجاد حس (مانند سوزن سوزن شدن) را نیز خواهید یافت. ترجیحات شما و یک شریک زندگی شما را در انتخاب ژل راهنمایی می‌کند.

آیا استفاده از ژل روان کننده عوارض جانبی دارد؟

بیشتر روان کننده‌ها عاری از عوارض جانبی هستند. با این حال، ممکن است واکنش آلرژیک به چیزی در روان کننده داشته باشید. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر پس از مصرف به پزشک مراجعه کنید:

  • مشکل در تنفس
  • هر گونه تورم به خصوص در زبان، گلو یا صورت
  • کندوها
  • کهیر
  • خارش

همچنین در صورتی که به عفونت‌های قارچی مکرر مبتلا می شوید، زمانی که روان کننده بخشی از برنامه معمول شما است، به پزشک خود مراجعه کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ژل بهداشتی بانوان

نکاتی که هنگام انتخاب ژل روان کننده مناسب باید در نظر بگیرید:

البته همه روان کننده‌های واژینال یکسان ساخته نمی‌شوند. برخی از برندها بسته به نیاز شما بهتر از سایرین برای شما کار خواهند کرد.

  1. اگر با خشکی سر و کار دارید: روان کننده‌های “گرم کننده” ممکن است کمکی نکنند، زیرا حاوی گلیسیرین هستند و می‌توانند به سرعت خشک شوند. روان کننده‌های سیلیکونی با ماندگاری طولانی بهترین گزینه برای شما هستند.
  2. اگر مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی هستید: از روان کننده‌های حاوی گلیسیرین دوری کنید. این ترکیب می‌تواند واژن شما را تحریک کند و باکتری‌های خوب را از بین ببرد و باعث ایجاد عفونت شود.
  3. اگر در تلاش برای بارداری هستید: به دنبال روان‌کننده‌ای باشید که روی بسته‌بندی آن نوشته شده که «دوستار اسپرم» یا «دوستار باروری» است. منبع معتبر تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از روان کننده‌ها می‌توانند تأثیر منفی بر تحرک اسپرم داشته باشند.
  4. اگر قصد استفاده از کاندوم را دارید: به هر قیمتی از روان کننده‌های مبتنی بر روغن خودداری کنید. هیچ چیز سریعتر از روان کننده‌های روغنی کاندوم لاتکس را از بین نمی‌برد.
  5. اگر می‌خواهید از اسباب بازی جنسی استفاده کنید: از یک روان کننده مبتنی بر آب استفاده کنید. اگر اسباب بازی جنسی شما از سیلیکون ساخته شده باشد، روان کننده‌های مبتنی بر سیلیکون می‌توانند به مرور زمان لاستیک اسباب بازی را تجزیه کنند.
  6. اگر قرار است رابطه را زیر دوش انجام دهید: روان کننده مبتنی بر سیلیکون فورا را انتخاب کنید. محصولات مبتنی بر آب به محض اینکه زیر دوش قرار بگیرید، آبکشی می‌شوند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ژل روان کننده مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه ژل روان کننده ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.


۱ ژل روان کننده ایموشن مدل Romance حجم ۷۵ میلی لیتر

ژل روان کننده ایموشن مدل Romance حجم 75 میلی لیتر

مشخصات

  • کشور مبدا برند
    ایران
  • ویژگی‌ محصولات بهداشت جنسی
    افزاینده میل جنسی
  • سایر توضیحات
    با خواص آنتی باکتریال و ضد عفونی کنندهروان کننده در حین رابطه ج ن س یدرمان خشکی واژن بعد از زایمانرفع خارش و بوی نامطبوع واژنفرمولاسیون بر پایه آبکد مجوز بهداشتی : ۱۲۲۸۱۸۵۲۷۴

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ ژل لوبریکانت ایموشن مدل نیروانا حجم ۷۵ میلی لیتر

ژل لوبریکانت ایموشن مدل نیروانا حجم 75 میلی لیتر

مشخصات

  • کشور مبدا برند
    ایران
  • ویژگی‌ محصولات بهداشت جنسی
    میوه‌ای
  • سایر توضیحات
    رفع خشکی و سهولت در برقراری رابطه بهبود هرگونه سوزش و احساس ناراحتی بر اثر خشکیایجاد بوی خوشکمک به حساسیت زدایی و لطافت پوست

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ ژل روان کننده سالم مدل Aloe Vera حجم ۱۰۰ میلی لیتر

ژل روان کننده سالم مدل Aloe Vera حجم 100 میلی لیتر

مشخصات

  • کشور مبدا برند
    ایران
  • سایر توضیحات
    دارای کد IRC وزارت بهداشت: ۱۲۲۸۱۹۱۴۰۴دارای شماره پروانه بهداشتی: ۶۶۵/۲۰۷۵۰۱ساخته شده بر پایه آبآرام بخشروان کنندهالتیام دهندهتولید شده از آلوئه ورا و عصاره های گیاهی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ ژل روان کننده سیمپلکس مدل pleasure حجم ۱۰۰ میلی لیتر

ژل روان کننده سیمپلکس مدل pleasure حجم 100 میلی لیتر

مشخصات

  • کشور مبدا برند
    ایران
  • ویژگی‌ محصولات بهداشت جنسی
    افزاینده میل جنسی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ژل روان کننده در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید هدفون مخصوص بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا