دوچرخه

چادر دوچرخه، راهنمای خرید اینترنتی چادر برزنتی و ضد آب دوچرخه ارزان

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید چادر دوچرخه باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

اگر در فضای بیرونی شما یک منطقه پوشیده وجود نداشته باشد، دوچرخه شما احتمالاً در معرض عناصر قرار می‌گیرد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت از طریق باران و برف و اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به اجزای دوچرخه شما آسیب برساند، رنگ آن را محو کند و به طور قابل توجهی طول عمر دوچرخه مورد علاقه شما را کاهش دهد. البته نگران نباشید، یک چادر دوچرخه خوب یک راه ارزان و موثر برای محافظت از دوچرخه شما در برابر آسیب های خورشید و آب است و در عین حال آن را تمیز و بدون خط و خش نگه می‌دارد.

همچنین دوچرخه شما را از دزدان مخفی نگه می‌دارد و لایه قابل توجهی از امنیت روانی را فراهم می‌کند. برای تهیه یک چادر دوچرخه واقعاً خوب، لازم نیست پول زیادی خرج کنید. اما تعداد زیادی چادر دوچرخه در دسترس است و مطمئناً همه آن‌ها برابر نیستند. من توصیه می‌کنم از آنهایی که واقعا ارزان هستند اجتناب کنید. آن‌ها ممکن است تمام ویژگی‌های پوشش‌های گران قیمت را داشته باشند، اما از مواد نازک تری ساخته شده‌اند که به اندازه کافی بادوام یا مقاوم در برابر آب و هوا نیستند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید چادر دوچرخه را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این محصول ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع چادر دوچرخه آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید چادر دوچرخه باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

چادر دوچرخه چیست و چه کاربردی دارد؟

یک روکش دوچرخه خوب یک راه ارزان و موثر برای محافظت از دوچرخه شما در برابر آسیب‌های خورشید و آب است و در عین حال آن را تمیز و بدون خط و خش نگه می‌دارد. همچنین دوچرخه شما را از دید دزدان مخفی نگه می‌دارد و لایه قابل توجهی از امنیت روانی را برای شما فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید چراغ دوچرخه

انواع چادر دوچرخه موجود در بازار:

قبل از شروع به بررسی جزئیات، می‌خواهم انواع مختلف روکش‌های دوچرخه را طبقه‌بندی کنم و در چه موقعیت‌هایی ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید.

  1. روکش‌های دوچرخه فضای باز: این روکش‌های مقاوم و ضد آب هستند که برای محافظت از دوچرخه شما در برابر عوامل در بیرون از منزل طراحی شده‌اند. بیشتر آن‌ها از پلی استر یا مواد ترکیبی پلی استر مقاوم در برابر پارگی ساخته می‌شوند که محافظت در برابر اشعه های مضر UV را ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که نه تنها رنگ شما محو نمی‌شود بلکه خود پوشش نیز از بین نمی‌رود. به دنبال یک کفی کش دار باشید که امکان قرار دادن محکم در اطراف چرخ‌ها را فراهم کند، به طوری که پوشش در اثر وزش باد از بین نرود، و یک کیسه ذخیره یا کیسه وسایلی که در صورت عدم استفاده می‌توان روکش را در آن قرار داد. همچنین چشمک‌هایی برای قفل مفید هستند که به شما این امکان می‌دهند تا دوچرخه‌تان را به‌صورت سرپوشیده، روی بالکن یا در یک قفسه دوچرخه‌های عمومی محکم کنید. همچنین در دسته پوشش‌های فضای باز، چادرهای دوچرخه قرار می‌گیرند‌. راه‌حل‌های ذخیره‌سازی سبک چادری برای دوچرخه‌ها یا سایر تجهیزات فضای باز، که به اندازه کافی قابل حمل برای استفاده در خانه یا در سفرهای کمپینگ هستند، اما می‌توان آن‌ها را در اندازه‌های کوچک بسته‌بندی کرد و در زمان‌هایی که به آن نیاز دارید از آن استفاده کنید.
  2. روکش‌های دوچرخه فضای بسته یا محافظ گرد و غبار: روکش گرد و غبار یک روکش دوچرخه با وزن سبک تر است که برای استفاده در داخل ساختمان، برای محافظت از دوچرخه در برابر خراشیدگی یا آسیب دیدگی و همچنین اطمینان از اینکه اعضای خانواده یا هم تخت‌ها هر بار که مجبور به عبور از کنار دوچرخه شما می شوند به روغن زنجیر آغشته نشوند، در نظر گرفته شده است.

مزایای استفاده از چادر دوچرخه:

  • می‌توانید از دوچرخه خود در برابر اشعه UV مستقیم محافظت کنید: اشعه ماوراء بنفش به دلیل توانایی ضد عفونی خود شناخته شده است، اما اگر برای مدت طولانی در معرض آن‌ها قرار بگیرید، آسیب خاصی ایجاد می‌کنند. برخی از افراد وقتی دوچرخه‌های خود را در داخل منزل نگهداری می‌کنند، استدلال می‌کنند که چرا باید روی روکش دوچرخه سرمایه گذاری کنند. پاسخ این است که اشعه ماوراء بنفش می‌تواند از شیشه و هر فضای بازی که باید وارد آن شوید عبور می‌کند.
  • جلوگیری از زنگ زدگی: زنگ زدگی زمانی اتفاق می‌افتد که دوچرخه شما به هوا و آب واکنش نشان می‌دهد. بنابراین بدیهی است که اگر دوچرخه شما بیرون بماند و معمولاً مجبور به تحمل باران شود، زنگ زدگی در آن ظاهر می شود. چنین شرایط آب و هوایی نه تنها برای رنگ مضر است، بلکه باعث ایجاد زنگ زدگی و کاهش طول عمر دوچرخه شما می‌شود.
  • خطر سرقت دوچرخه خود را کاهش دهید: گذارش‌های پلیس ثابت کرده که سرقت دوچرخه زیاد اتفاق می‌افتد. بنابراین چگونه یک پوشش این خطر را کاهش می‌دهد؟ روکش دوچرخه به دوچرخه شما کمک می‌کند تا از دید دزدان دور بماند. برای بهترین محافظت، روکش بهتر است با قفل دوچرخه ترکیب شود. اگر سارق نتواند دوچرخه شما را ببیند، انگیزه کمتری برای سرقت آن خواهد داشت، زیرا او نمی‌داند چقدر می‌تواند ارزشمند باشد و نه می داند که قفل است یا نه.
  • می‌توانید فضای ذخیره سازی را افزایش دهید: همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، روکش‌ها دو نوع اصلی دارند که در فضای باز و داخلی هستند. پوشش‌های بیرونی ضخیم، بادوام و ضد آب می‌باشند. از آنجایی که فضای کافی برای نگهداری دوچرخه خود در منزل یا گاراژ را ندارید، می‌توانید آن را بیرون بیاورید و روی آن قفل و روکش قرار دهید. دوچرخه شما ممکن است در بهترین شرایط نگهداری نشود، اما خوب است که این کار را انجام دهید. سپس در برابر آب و هوا و دزد ایمن و در امان است. هنوز گرد و غبار می‌گیرد و باید ماهی یک یا دو بار دوچرخه خود را تمیز کنید. با این حال، یک یا دو بار در ماه و صرف ۱۰ دقیقه بدترین کار نیست. این خیلی بهتر از هزینه کردن برای یک دوچرخه کاملا جدید است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید زین دوچرخه

نکات مهم هنگام خرید چادر دوچرخه:

بنابراین در این مقاله به مواردی می پردازیم که باید به آن‌ها توجه کنید تا اطمینان حاصل شود که یک کاور دوچرخه که مدت زمان مناسبی برای شما دوام می آورد، به دست آورید.

روکش دوچرخه از چه ماده‌ای ساخته شده است:

  • نوع ماده‌ای که روکش دوچرخه از آن ساخته شده بسیار مهم است. این مشخص می‌کند که پوشش چقدر در برابر آفتاب و آب مقاومت می‌کند. به علاوه اینکه چقدر در برابر سایش مقاوم است. همچنین تأثیر زیادی بر میزان پرداخت شما خواهد داشت. تقریباً همه روکش‌های دوچرخه از پلی استر ساخته شده‌اند. اما چیزی که بین روکش‌های مختلف متفاوت است ضخامت پلی استر است.
  • ضخامت با چیزی به نام “انکار” اندازه گیری می شود که اغلب به “D” کوتاه می‌شود. بنابراین، پلی استرهای مختلفی را می‌بینید که به عنوان ۲۱۰D، ۶۰۰D و غیره توصیف می‌شوند. هر چه این عدد بزرگتر باشد، مواد ضخیم تر و در نتیجه بادوام تر و مقاوم تر در برابر آب و هوا هستند.
  • هر چند چند نکته را باید در نظر داشت. اولاً هیچ یک از مواد کاملاً ضد آب نیستند. اگر به اندازه کافی در معرض باران یا برف قرار بگیرند، همه آن‌ها شروع به نشت می‌کنند. با این حال، مواد ضخیم تر معمولاً مقاوم تر خواهند بود. ثانیاً، به خاطر داشته باشید که هرچه مواد ضخیم‌تر باشد، پوشش دوچرخه سنگین‌تر می‌شود، که می‌تواند سوار و پیاده‌شدن دوچرخه‌تان را دشوارتر کند.
  • بنابراین احتمالاً ارزش دارد به این فکر کنید که چند بار از دوچرخه‌ای که می‌پوشید استفاده می‌کنید. اگر هر روز از آن استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید یک روکش سبک تر از زمانی که دوچرخه شما برای هفته‌ها یا حتی ماه ها در یک زمان تحت پوشش باشد را خریداری کنید.
  • به همین دلیل است که روکش‌های دوچرخه که از ترکیبی از مواد ضخیم تر در مکان‌هایی که بیشتر در معرض عناصر قرار دارند و مواد نازک تر در مناطق دیگر استفاده می‌کنند، خوب هستند. آن‌ها در برابر آب و هوا بادوام باقی می مانند در حالی که هنوز به راحتی قابل حمل هستند.
  • به دوخت استفاده شده برای نگه داشتن روکش دوچرخه نیز توجه کنید. برای به حداکثر رساندن مقاومت در برابر پارگی و آب، می‌خواهید درزهای دو دوخته شده و عملیات حرارتی شده را انجام دهید.

به چه اندازه‌ای از روکش دوچرخه نیاز دارید؟

  • روکش‌های دوچرخه معمولاً در اندازه‌های متفاوتی هستند که با توجه به تعداد دوچرخه‌ها تعیین می‌شود. اگر فقط یک دوچرخه دارید خرید یک روکش به اندازه یک دوچرخه منطقی به نظر می‌رسد، من توصیه می‌کنم به سراغ یک سایز بزرگتر بروید.
  • روکش‌های کوچکتر برای یک دوچرخه مناسب‌تر خواهند بود. غلبه بر دوچرخه شما دشوارتر است و گاهی اوقات تا انتها به زمین نمی‌افتند و شکاف‌هایی ایجاد می‌کنند که می‌تواند قرار گرفتن دوچرخه در معرض آب و هوا را افزایش دهد.
  • یک کاور مخصوص دو عدد دوچرخه راحت تر از سواری شما عبور می‌کند، قطعا تا سطح زمین می‌رود و به شما این امکان را می‌دهد که دوچرخه دیگری را در صورت لزوم فشار دهید یا چیز دیگری جعبه ابزار، پایه دوچرخه و غیره را زیر آن بیندازید.
  • روکش‌های دوچرخه بزرگتر هزینه قابل توجه بیشتری ندارند، بنابراین برای راحتی بیشتر ارزش کمی پول اضافی را دارد.

تعداد سوراخ‌های قفل:

  • دو سوراخ در جلو و پایین اکثر روکش‌های دوچرخه وجود دارد که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قفل دوچرخه را از بین می‌برند. همیشه برای من جای بسیار عجیبی برای گذاشتن سوراخ های قفل به نظر می رسد زیرا تنها چیزی که می‌توانید دوچرخه خود را ایمن کنید چرخ جلو است‌. چه چیزی مانع از این می شود که یک دزد درپوش را باز کند، چرخ جلو را برداشته و با دوچرخه شما بدون چرخ حرکت کند.
  • داشتن سوراخ‌های قفل در مرکز روکش دوچرخه، جایی که حداقل می‌توانید قفل را در اطراف قاب و چیز دیگری ببندید، بسیار منطقی تر است. خواه دوچرخه شما زیر پوشش باشد یا نه، اگر آن را در باغ یا حیاط خود بگذارید، کاملاً ضروری است که قاب خود را روی یک شی غیرقابل حرکت محکم کنید.
  • آن شی غیر متحرک ممکن است یک لنگر زمینی باشد که برای نصب به ابزار نیاز دارد. یا در باغ ها و حیاط‌های کوچک، من واقعاً قفل زمینی را دوست دارم که نیازی به نصب ندارد، فضای شما را روشن می‌کند و با روکش دوچرخه به خوبی کار می‌کند.
  • بنابراین، مطمئناً از سوراخ‌های قفل استفاده کنید و دور چرخ جلوی خود را قفل کنید. این یک لایه دیگر از امنیت است. اما شما همچنین باید قاب خود را روی چیزی قفل کنید تا دزدی که دوچرخه شما را دور می‌برد متوقف کند.
  • باغ یا حیاط شما یکی از خطرناک ترین مکان هایی است که می توانید دوچرخه خود را رها کنید، حتی بیشتر از خیابان. پس لطفا از این غافل نشوید.
  • همچنین این سوراخ‌ها عموما با حلقه‌های فلزی یا پلاستیکی محافظت و یا با دوخت تقویت می‌شوند. توصیه می‌کنم از حلقه‌های فلزی دوری کنید زیرا خیلی زود زنگ می‌زنند‌.

داشتن تهویه مناسب:

  • یکی از مواردی که قطعاً می‌خواهید از آن اجتناب کنید، ایجاد تراکم در داخل روکش دوچرخه است. این کار تمام نقطه پوشش را از بین می‌برد و اجزای شما را در معرض رطوبت قرار می‌دهد که می‌تواند باعث زنگ زدگی و کاهش عمر آن‌ها شود.
  • دریچه‌ها و دریچه‌های تهویه به هوا اجازه می‌دهند تا در داخل روکش دوچرخه به گردش درآید، که به کاهش تراکم و پراکنده کردن رطوبت به دام افتاده کمک می‌کند.
  • آن‌ها مشکل را به طور کامل از بین نمی‌برند، اما به طور قابل توجهی آن را کاهش می‌دهند. من به شدت توصیه می‌کنم که یک پوشش دوچرخه با تهویه را انتخاب کنید.

قابلیت سفت کردن از پایین:

  • اگرچه یک روکش با اندازه سخاوتمندانه به دلایل عملی خوب است، اما در حالت ایده آل شما می‌خواهید که در اطراف قسمت پایینی روکش دوچرخه خود مناسب باشد.
  • این کار مرتب‌تر است، احتمال ورود رطوبت و کثیفی به زیر پوشش را کاهش می‌دهد و احتمال گرفتار شدن آن توسط باد را که می‌تواند دوچرخه‌تان را به هم بزند، کاهش می‌دهد.
  • روکش‌های دوچرخه ارزان‌تر معمولاً دارای لبه‌های الاستیک هستند. در حالی که روکش‌های گران‌تر دارای لبه‌هایی می‌باشند که می‌توان آن‌ها را با بند کشی سفت و شل کرد. من فکر می کنم ارزش آن را دارد که برای بند کشی بیشتر هزینه کنید …
  • شل کردن آن‌ها باعث می‌شود که روکش دوچرخه خود را بسیار آسان‌تر و راحت‌تر قرار دهید. سپس کنترل بیشتری روی میزان سفت کردن آن‌ها پس از قرار گرفتن درپوش دارید.

داشتن تسمه‌های طوفان:

  • برخی از روکش‌های دوچرخه دارای تسمه‌ها و سگک‌هایی در پایین هستند که به شما این امکان را می‌دهد تا دو طرف آن را زیر دوچرخه خود ببندید. این درپوش دوچرخه را محکم می کند تا نتواند توسط باد یا شخص خاصی پاره شود.
  • همچنین احتمال ورود باد شدید به روکش دوچرخه را کاهش می‌دهد که باعث می‌شود آن مانند بادبان به بیرون برود و دوچرخه شما را به باد دهد.
  • به طور کلی یک بند در وسط دوچرخه وجود دارد، اما من چند مدل را دیده‌ام که در هر انتهای آن یک بند وجود دارد. من مطمئن نیستم که تفاوت زیادی ایجاد کند، به خصوص اگر سجاف را سفت کنید و از سوراخ‌های قفل استفاده کنید.

وجود دستگیره‌ها:

نیازی به دستگیره روی روکش دوچرخه ندارید. اما آن‌ها چیزی بیش از آسان کردن روکش دوچرخه کشیدن را انجام می‌دهند. آن‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند تا هنگام کشیدن پوشش روی دوچرخه خود، آن را جهت دهید و برای آویزان کردن روکش مثلاً پس از شستن آن مفید هستند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید چادر دوچرخه مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های چادر دوچرخه زیبا، ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را درافت کنید.


۱ چادر دوچرخه مدل ضد آب

چادر دوچرخه مدل ضد آب

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۱۰x50x100 سانتی‌متر
  • وزن
    ۴۰۰ گرم
  • جنس تودوزی
    پلی‌استر
  • جنس رویه
    پلی‌استر
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر آب
  • مشخصات ظاهری
    تودوزی
  • نحوه بسته شدن
    چسب پارچه‌ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۲ چادر دوچرخه مدل ۱۰

چادر دوچرخه مدل 10

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۷۰x50x90 سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۰ گرم
  • جنس رویه
    شمعی
  • قابلیت‌های مقاومتی
    پوشش ضدآب و ضدآلودگی
  • نحوه بسته شدن
    کش

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۳ چادر دوچرخه مدل ktm

چادر دوچرخه مدل ktm

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x100x120 سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۰ گرم
  • جنس تودوزی
    پلی‌استر
  • جنس رویه
    شمعی
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر آب
  • مشخصات ظاهری
    تودوزی
  • نحوه بسته شدن
    دکمه‌ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۴ چادر دوچرخه جاینت مدل ۰۰۱

چادر دوچرخه جاینت مدل 001

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x100x120 سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۰ گرم
  • جنس تودوزی
    پلی‌استر
  • جنس رویه
    پلی‌استر
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر آب
  • مشخصات ظاهری
    تودوزی
  • نحوه بسته شدن
    دکمه‌ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۵ چادر دوچرخه مدل NK

چادر دوچرخه مدل NK

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰۰x100x120 سانتی‌متر
  • وزن
    ۶۰ گرم
  • جنس رویه
    نایلون
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر آب
  • مشخصات ظاهری
    تودوزی
  • نحوه بسته شدن
    دکمه‌ای
  • سایر توضیحات
    دو دوچرخه را نیز به صورت همزمان پوشش می‌دهد. چادر دوچرخه برای محافظت از دوچرخه شما در برابر باد و باران می‌باشد.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

۶ چادر دوچرخه مدل A1

چادر دوچرخه مدل A1

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰x8x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • جنس رویه
    پلی‌اورتان
  • قابلیت‌های مقاومتی
    مقاوم در برابر آب
  • مشخصات ظاهری
    تودوزی
  • نحوه بسته شدن
    دکمه‌ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید چادر دوچرخه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

در ادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید فیس موتور سواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا